Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
ernstblaauw schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:41:
Aangezien mijn Zyxel 2602HW geen VoDSL ondersteunt, ga ik de Copperjet als modem gebruiken. Ik wil daarbij de Linksys WRT54GL gebruiken als (wireless) router. Uiteraard moet de Copperjet dan wel in de Bridge-stand kunnen, want anders zitten ze in elkaars vaarwater. Kan dat? Kan de Copperjet als bridge functioneren?
Ik zou als ik jou was eerst een paar pagina's terug lezen ;) . Dit onderwerp is al een paar keer langs gekomen. :P

Edit:
Wie gaat er het 3e deeltje openen?
Misschien ook dit soort standaard vragen opnemen in de startpost ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 14-04-2008 17:20 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zojuist Alice aangevraagd met een aansluiting. Even een maandje uitproberen voordat ik m'n Casema kabel internet eruit gooi.
Weet iemand hoe lang het maximaal kan duren voor ik alles heb?

Hoe zit het met die aansluiting voor €69,-? Komen ze iets bij me thuis doen of is het alleen een paar clicken voor hun?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

Heineken schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:03:
[...]

Yes!
NL00027381

Mijn dank is groot. :)
ik denk al... reageert er niemand meer? :?

:)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
denan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:02:
Stukje in de thread teruglezen, daar werken ze al aan :)

@hoppyF:
Bug gevonden, begin volgende week moet je op de lounge in kunnen loggen.
@Denan,

Ik kan helaas nog steeds niet inloggen op de Lounge. Ik heb twee weken geleden gebeld naar de Klantenservice op jouw advies en de situatie uitgelegd. Mijn account/klantnummer zou gereset gaat worden en ik zou hierover worden teruggebeld. Tot op heden niets.
Nu weet ik niet waarom het resetten van een account zo lang moet duren maar het schiet niet erg op op deze manier.
Heeft men geen procedure om een account te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tsja ik herken het:

Ik wil net mijn factuur checken omdat ik daar een minuut geleden een mailtje over kreeg:

<<Er is een technische fout opgetreden...>>

Waar had ik die eerder gezien ??

Mojo, ik heb je een mailtje gestuurd op je GMail adres (alvast bedankt voor de moeite)

[ Voor 18% gewijzigd door Vhond op 14-04-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:23:
Zojuist Alice aangevraagd met een aansluiting. Even een maandje uitproberen voordat ik m'n Casema kabel internet eruit gooi.
Ik ontving het modem na ongeveer drie weken en een week later was ik aangesloten.
Hoe zit het met die aansluiting voor €69,-? Komen ze iets bij me thuis doen of is het alleen een paar clicken voor hun?
Bij mij hebben ze het geprobeerd op afstand te doen, maar omdat dit niet lukte moesten ze toch nog bij mij thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:52:
Hoi Denan,

Dank voor je reactie!

Toevallig vandaag een melding van Alice gekregen dat er een nieuw modem onderweg is. Dus dat gaan we proberen!

Het telefoonprobleem: wanneer iemand belt gaat de telefoon gewoon over. Bij opnemen hoor ik niets, een dode lijn dus. Degene die belt hoort een hele harde ruis. Geen one-way sound. Dit gebeurd ongeveer 2 van de 10 x. Als de persoon terugbelt is het ok. Het gebeurd compleet willekeurig, soms 2x achter elkaar.

Misschien is het opgelost als ik het nieuwe modem heb. Uiteraard laat het ik het dan Alice weten en zet ik het in dit forum, want daar kunnen anderen weer wat mee misschien.

Bedankt voor je reactie op de snelheid van de internetverbinding trouwens, de huidige snelheid is prima voor mij en is altijd up zonder problemen! Dat mag ook wel eens gezegd.

Groet

Ignas
Hallo,

Het nieuwe modem heeft geen verbeteringen opgeleverd. Wel het naar beneden brengen van de downloadsnelheid. Die is van bijna 5 naar 3,5 gegaan....:(. Wel zijn nu alle telefoonproblemen opgelost en is de kwaliteit van de telefoonverbindingen flink verbeterd. Hierbij wil ik de jongens van Alice bedanken voor de tips in dit forum.

Groet

Ignas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu al weet dat je misschien gaat stoppen dude dan ben je die 69 Euro kwijt. Deel 69 Euro door 12 en je betaalt eigenlijk 5,75 gewoon voor de lijn. Dan kun je net zo goed een KPN Budget abonnement afsluiten en dan pas Alice activeren. Want die 69 Euro ben je sowieso kwijt. Dus Alice is niet goedkoop, maar dat krijg je nou van grote firma's als BBned! Hoe groter ze worden, hoe duurder de dienst of product. Kijk maar naar Albert Heijn duur door zogenaamde extra service en assortiment.

Nee ze komen niet bij je thuis, ze sturen een dude in de vorm van een monteur naar de 'wijk' centrale en die sluit jou adres aan op ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:01:
[...]

Als je nu al weet dat je misschien gaat stoppen dude dan ben je die 69 Euro kwijt. Deel 69 Euro door 12 en je betaalt eigenlijk 5,75 gewoon voor de lijn. Dan kun je net zo goed een KPN Budget abonnement afsluiten en dan pas Alice activeren. Want die 69 Euro ben je sowieso kwijt. Dus Alice is niet goedkoop, maar dat krijg je nou van grote firma's als BBned! Hoe groter ze worden, hoe duurder de dienst of product. Kijk maar naar Albert Heijn duur door zogenaamde extra service en assortiment.

Nee ze komen niet bij je thuis, ze sturen een dude in de vorm van een monteur naar de 'wijk' centrale en die sluit jou adres aan op ADSL2+.
*kuch*
alice easy : 19.90 euro/maand voor 1-20Mbit (inclusief KPN fee)
Dat is dus 10.30 euro voor een maximale ADSL2+ lijn :)

Note: ze komen WEL bij je thuis, ze labelen de lijn namelijk in huis en hangen een kastje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:14:
[...]

*Note: ze komen WEL bij je thuis, ze labelen de lijn namelijk in huis en hangen een kastje op.
Onzin... nooit niemand gezien hier en bij mijn familie ook niet ;) dus..
.
Geldt dus alleen als je helemaal geen aansluitpunt binnen hebt! of als er een adresprobleem is in de database van KPN!
Maar kom op zeg we leven in 2008, dus bij wie zouden ze nog langs hoeven komen ;), kan je op één vinger tellen (alleen inzake probleemgevallen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:14:
[...]

*kuch*
alice easy : 19.90 euro/maand voor 1-20Mbit (inclusief KPN fee)
Dat is dus 10.30 euro voor een maximale ADSL2+ lijn :)

Note: ze komen WEL bij je thuis, ze labelen de lijn namelijk in huis en hangen een kastje op.
Ik weet niet waar je bent ontsnapt, maar je hebt lang niet meer deelgenomen aan deze 'interactieve' maatschappij. Krijg een rare opwelling dat Burkito weer is ontsnapt uit Artis en de 'gathering' terroriseert met verhalen uit de prehistorie. Dude wakker worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:33:
[...]

Onzin... nooit niemand gezien hier en bij mijn familie ook niet ;) dus..
.
Geldt dus alleen als je helemaal geen aansluitpunt binnen hebt! of als er een adresprobleem is in de database van KPN!
Maar kom op zeg we leven in 2008, dus bij wie zouden ze nog langs hoeven komen ;), kan je op één vinger tellen (alleen inzake probleemgevallen ;) )
Jawel hoor, dat ligt aan het model van Alice. Voor alle lijnen die niet KPN PSTN zijn komt er een NLS. Ligt er al een ongebruikte lijn dan zal KPN deze opleveren, en dan moeten ze het altijd ter plaatse controleren. In veel gevallen monteren ze af op een nieuw aderpaar en komt er ook een telefoonkastje te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet waar je bent ontsnapt, maar je hebt lang niet meer deelgenomen aan deze 'interactieve' maatschappij. Krijg een rare opwelling dat Burkito weer is ontsnapt uit Artis en de 'gathering' terroriseert met verhalen uit de prehistorie. Dude wakker worden :(
Bo.. ki.. to

Bij 'burkito' denk ik aan een gorilla in een Burka... wat op zich ook wel een grappig beeld is :p

add: diergaarde blijdorp btw.. niet artis

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 16-04-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:15
Zou een van de hier aanwezige Alice medewerkers misschien een keertje achter mijn case aan willen gaan? Heb nu al bijna twee maanden een goed werkende verbinding maar om een of andere dubieuze reden heb ik ooit van Alice een telefoonnummer ontvangen dat niet correspondeert met mijn aansluiting. Ik probeer nu al tijden om er achter te komen wat dan wel het juiste telefoonnummer is, zelf kan ik dat niet want nummer weergave staat nog steeds uit. Als ik bel krijg ik te horen dat het bij de technische dienst ligt maar die hebben het blijkbaar of nogal druk of weten niet wat ze er mee aan moeten want ik hoor al tijden niets meer. Overigens heb ik sommige medewerkers ook nog even moeten uitleggen dat ze mij op mijn mobiele nummer moesten bellen over deze kwestie. Sommigen hadden echt iets van: "oh, waarom dan?" ;)

oh ja klantnummer: NL00042094

TIA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:52:
[...]

Jawel hoor, dat ligt aan het model van Alice. Voor alle lijnen die niet KPN PSTN zijn komt er een NLS. Ligt er al een ongebruikte lijn dan zal KPN deze opleveren, en dan moeten ze het altijd ter plaatse controleren. In veel gevallen monteren ze af op een nieuw aderpaar en komt er ook een telefoonkastje te hangen.
Model van Alice :?

Juist ja, die NIET KPN PSTN zijn maar KPN PSTN = gewone oude vertrouwde standaard telefoonlijn die we dus al vele jaren kennen, in de meeste woningen liggen deze kabels er al tig jaar met de bijbehorende aansluitdoos.
En deze kabel gebruikt de KPN dan dus ook gewoon voor het ADSL signaal.
En over dat KPN-controleren..., dat doen ze pas nadat de klant gaat klagen dat het niet werkt ;)

En als hij NIET KPN PSTN is, komt er inderdaad een NLS (New Line Service) koperlijntje, dat is logisch want het ADSL signaaltje moet toch ergens door kunnen, je betaald tenslotte niet voor niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:54:
[...]

Bo.. ki.. to

Bij 'burkito' denk ik aan een gorilla in een Burka... wat op zich ook wel een grappig beeld is :p

add: diergaarde blijdorp btw.. niet artis
Let me tell you somethin' you little low budget Peter R. De Vries!

Don't front and lose a tooth up in here while you tryin' to front in fronta' all ya' friends dude! Pow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:26:
[...]

Let me tell you somethin' you little low budget Peter R. De Vries!

Don't front and lose a tooth up in here while you tryin' to front in fronta' all ya' friends dude! Pow!
Waarom moet ik nou aan Shenene denken .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:33:
[...]

Waarom moet ik nou aan Shenene denken .. ;)
Yeah dude is afkomstig van Sheneneh Jenkins om precies te zijn :*)

Hier is haar bio:

Sheneneh Jenkins
Occupation: Weave Technician
Status: Single and loves to mingle
Sheneneh says, she's very much a lady, and likes a
Brother that's down. If he disrespects her though,
she'll beat him like he stole something.

Some sayings of this lady

"I like to stay cute in the face, and thin in the waist"
"I don't know Karate, but I damn sure know crazy!"
"Don't be threatenin' me! 'Cause can't nobody mess you up! 'Cause mother nature already done did that! "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vraagje...zijn er ook mensen met goede ervaringen over Alice? Heb de threads zitten doorspitten....kommer en kwel...
Dus..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Kookie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 02:04:
Vraagje...zijn er ook mensen met goede ervaringen over Alice? Heb de threads zitten doorspitten....kommer en kwel...
Jahoor! Ik heb best goede ervaringen met Alice. Dat ik niet de hoogste snelheid haal komt door de afstand vanaf de centrale en niet doordat Alice mijn lijn beperkt of iets dergelijks. Ook ben ik erg tevreden over de telefonie, telefoongesprekken zijn glashelder en zonder gekraak ofzo.
Mensen die hier posten hebben problemen, de mensen zonder problemen zullen niet snel hier een berichtje plaatsen omdat ze geen problemen hebben.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Je kunt de gok nemen... 't is goedkoop, en er is een kans dat alles goed gaat :/

Zolang je maar nooit méér nodig hebt dan de 1e lijns helpdesk met standaardscript!
Als er problemen komen ben je aan totale willekeur overgeleverd. Ik heb vanzelfsprekend nog steeds geen antwoord op mijn aangetekende brief met verzoek om inzage in mijn rekeningen, 2½ maand na dato inmiddels. Elk normaal bedrijf had daar op zijn minst de gevraagde ontvangstbevestiging op gestuurd, maar ze zijn zelfs te onbeschoft om zich daarover druk te maken.

Jongens die hier op het forum moeite doen: ik vind jullie moedig, ik wil ook niets afdoen aan jullie goede pogingen mensen te helpen, ik denk aleen dat jullie een betere werkgever verdienen :o

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Alice bevalt me prima.
Aansluiten ging niet in een keer goed, maar dat kwam door een KPN-monteur die er niet veel van begrepen had.
Prijs is prima, telefoon is prima (inclusief nummerweergave), snelheid is prima. Een keer een storing gehad in vier maanden.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tevreden. Je kunt het proberen, je kunt altijd direct weer opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Orange >> Alice wordt door Alice gezien als een NIEUWE KPN lijn :?
en dus 69 euro extra
klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het goed is wordt vandaag mijn adsl verbinding opeleverd. Binnenkort wil ik over op glasvezel, waarbij ik mijn nummer wil houden.
Bij de glasvezel aanvraag moet je aangeven wie je huidige provider voor telefonie is, maar Alice staat daar niet bij.
Gaat het werken als ik daar BBned kies(dat lijkt me de meest voor de hand liggende)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net het modem aangesloten. Ik zit op een afstand van 1500mtr van de centrale, en de download snelheid die ik haal is: ~800Kbyte/s en de uploadsnelheid die ik haal is ~100Kbyte/s.

De downloadsnelheid komt voor mijn gevoel wel erg laag over, terwijl de uploadsnelheid conform de 1024kb is. Het is uiteraard niet traag, maar had toch iets verwacht in de trand van 2 Mbyte/s op de BBNed speedtest.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen vandaag Alice pakket aangesloten, kpn monteur lijn check verricht bij mij thuis.Ik kan weer internetten alleen telefoon werkt niet correct kan wel naar buiten bellen en gebeld worden op het tijdelijke nummer van Alice.Alleen als mensen mij bellen op het oude nummer lukt niet tevens werkt alice lounge niet.Welke vervolg actie kan ik het beste verrichten volgens jullie.Heb eerst internet en bellen van KPN gehad.
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:32:
Beste mensen vandaag Alice pakket aangesloten, kpn monteur lijn check verricht bij mij thuis.Ik kan weer internetten alleen telefoon werkt niet correct kan wel naar buiten bellen en gebeld worden op het tijdelijke nummer van Alice.Alleen als mensen mij bellen op het oude nummer lukt niet tevens werkt alice lounge niet.Welke vervolg actie kan ik het beste verrichten volgens jullie.Heb eerst internet en bellen van KPN gehad.
Gr.
Waarschijnlijk is je nummer van KPN nog niet naar Alice over gezet. Toch even met de helpdesk bellen, de lounge heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik log net voor het eerst in bij de Alice Lounge, en eenmaal in de lounge verander ik mijn e-mail adres. Vervolgens allerlei Tomcat JSP errors op mijn scherm, hele stacktrace, en nu bij het inloggen krijg ik de melding dat het account nog niet geactiveerd is...... eh... ? Maar even wachten dan, misschien een tijdelijk probleem.

Ik begrijp dat Alice ook nummerweergave biedt, zowel uitgaand als ingaand. Klopt het dat je dit pas zult krijgen als de portering van je telefoonnummer volledig is afgerond? Ik heb het ook even geprobeerd bij het tijdelijke nummer wat je van Alice krijgt, maar hier zie ik ook geen nummerweergave naar voren komen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:14
Ik wil overstappen van Orange naar Alice Comfort, maar ik weet niet zeker of ik nu een KPN lijn heb of deze dus moet bestellen voor 70 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Gewoon even bellen naar de helpdesk.

Ik heb sinds ik naar m'n huidige verblijf ben verhuisd geen telefoonaansluiting gehad van KPN of wie dan ook maar het lijntje ligt er wel. Volgens de Alice helpdesk moet ik dan die nieuwe lijn nemen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds kom ik de lounge niet meer in, dat geeft mij als binnenkomer bij Alice on top off de toch wel tegenvallende snelheid toch niet echt een behaaglijk gevoel. Op de site is ook nergens informatie te vinden met betrekking tot een servicedesk. Die staat zeker in de lounge vermeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:03:
Nog steeds kom ik de lounge niet meer in, dat geeft mij als binnenkomer bij Alice on top off de toch wel tegenvallende snelheid toch niet echt een behaaglijk gevoel. Op de site is ook nergens informatie te vinden met betrekking tot een servicedesk. Die staat zeker in de lounge vermeld :X
Die lounge stelt helemaal geen fluit voor. Het enige wat je er kunt vinden is de webmail van Alice en de rekeningen, die je ook per post of e-mail krijgt.Bij mij duurde het ook twee weken voor die werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Gisteren ben ik overgezet vanaf Telfort (met Tiscali abo) naar Alice. Zo rond 19.40 viel de verbinding weg. Vanochtend kreeg mijn modem voor het eerst contact (volgens het inlogscherm was het zo rond 7u). Mijn snelheid valt echter tegen; ik krijg volgens speedtest.nl maar 6500/800 kbps. Volgens afstandsmeting zit ik 209m van een centrale - een iets hogere snelheid zou toch wel moeten kunnen, hoop ik.

Moet ik nu bellen met Alice? Of wat is de procedure?

(Ik heb trouwens tussen mijn modem en router een gewone netwerkkabel hangen, en geen cross. De snelheid blijft overigens gelijk als ik de computer direct op de modem aansluit)

[ Voor 14% gewijzigd door ernstblaauw op 18-04-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:42:
Net het modem aangesloten. Ik zit op een afstand van 1500mtr van de centrale, en de download snelheid die ik haal is: ~800Kbyte/s en de uploadsnelheid die ik haal is ~100Kbyte/s.

De downloadsnelheid komt voor mijn gevoel wel erg laag over, terwijl de uploadsnelheid conform de 1024kb is. Het is uiteraard niet traag, maar had toch iets verwacht in de trand van 2 Mbyte/s op de BBNed speedtest.
Op 1500 meter is dit een gemiddelde snelheid, 2 Mbyte/s op die afstand is een sprookje, dat wordt niet gehaald, daarvoor moet je echt binnen < 1 km zitten met goede kwaliteit koper.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:03:
Nog steeds kom ik de lounge niet meer in, ...
Log je wel in met [loginnaam]@alice.nl? Bij de eerste, tijdelijke loginnaam hoeft dit niet, maar zodra jij je loginnaam/wachtwoord hebt gewijzigd moet je alice.nl achter je loginnaam zetten, dus b.v. gordijnstok@alice.nl.
Voor de klantenservice kun je het 0900-nummer in je brief/e-mail bellen.
Nummerweergave werkte bij mij meteen, terwijl ik al meer dan een maand op nummerportering zit te wachten... :? Daar ligt het bij jou dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:57:
[...]

Op 1500 meter is dit een gemiddelde snelheid, 2 Mbyte/s op die afstand is een sprookje, dat wordt niet gehaald, daarvoor moet je echt binnen < 1 km zitten met goede kwaliteit koper.
ik heb geen alice hoor maar hierop moet ik wel even reageren. want 800 kilobyte per seconde op 1,5 KM is absoluut geen gemiddelde snelheid. hier moet je toch echt wel dicht bij de 20 mbit kunnen halen als hij alles goed heeft aangesloten en het ook daadwerkelijk 1500 meter is en dat getal niet van een of andere postcode check is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:25:
Gisteren ben ik overgezet vanaf Telfort (met Tiscali abo) naar Alice. Zo rond 19.40 viel de verbinding weg. Vanochtend kreeg mijn modem voor het eerst contact (volgens het inlogscherm was het zo rond 7u). Mijn snelheid valt echter tegen; ik krijg volgens speedtest.nl maar 6500/800 kbps. Volgens afstandsmeting zit ik 209m van een centrale - een iets hogere snelheid zou toch wel moeten kunnen, hoop ik.

Moet ik nu bellen met Alice? Of wat is de procedure?

(Ik heb trouwens tussen mijn modem en router een gewone netwerkkabel hangen, en geen cross. De snelheid blijft overigens gelijk als ik de computer direct op de modem aansluit)
Ik heb gebeld met Alice, en daar werd me verteld dat ik slechts op 8mbit stond - ondanks dat zowel internet als telefoon als "zeer goed" in het systeem stond. Ze heeft een ticket aangemaakt, en nu hoop ik dat volgende week ik inderdaad met +-20 mbit kan surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 750 meter van de adsl 2+ centrale kwam ik bij Alice niet verder als 1.7 mb/s in het begin na 3 maanden een vreselijke klapper lijn Alice heeft de boel geknepen als oplossing tegen het klapperen toen kwam ik niet verder als 1.3 mb/s met nog steeds de zelfde klapperlijn.

Na 3 maanden mailen en bellen heb ik het vrouwtje maar aan de kant gezet.

Nu zit ik bij Concepts-ict stuk duurder maar wel een download van 2.2 mb/s constant, tot eind april heb ik ook Alice nog en als ik via Alice iets doe is het huilen dus mijn conclusie : Ze ziet er leuk uit, maar werken ho maar.

Ik ben blij dat ik er weg ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:57:
Voor Alice misschien, maar ik heb bij een vorige isp toch echt veel en veel hoger gehaald. De infrastructuur van de woning of het koper is daarom de beperking niet. Ik vermoed dat er gewoon geknepen wordt op basis van de afstand die de postcode heeft tot de centrale, onder het mom van "een hogere snelheid zorgt voor instabiliteit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:21:
[...]

Log je wel in met [loginnaam]@alice.nl? Bij de eerste, tijdelijke loginnaam hoeft dit niet, maar zodra jij je loginnaam/wachtwoord hebt gewijzigd moet je alice.nl achter je loginnaam zetten, dus b.v. gordijnstok@alice.nl.
Voor de klantenservice kun je het 0900-nummer in je brief/e-mail bellen.
Nummerweergave werkte bij mij meteen, terwijl ik al meer dan een maand op nummerportering zit te wachten... :? Daar ligt het bij jou dus niet aan.
Uitgaande signalen worden op de mobiele telefoon herkend als een privé gesprek, zowel van het originele nummer als het tijdelijke Alice nummer. Inkomende gesprekken zien we inderdaad ook geen informatie van terugkomen.

Die inlognaam werkt. Voorheen moest je inloggen met voornaam.achternaam, nu schijnbaar opeens met je e-mailadres :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Hoe weet je wat voor type verbinding je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:13:
[...]

Hoe weet je wat voor type verbinding je hebt?
Door het uitlezen v/d status van je modem, ik heb nog geen Alice dus...;) , zit nog bij Orange...

Ter info:
G992_1_A ---> G.dmt ADSL1 synchro Download Max : 8Mb/s Upload Max : 1Mb/s
G992_2_A ---> G.lite ADSL1 synchro Download Max : 8Mb/s Upload Max : 1Mb/s
G992_3_A ---> G.dmt.bis ADSL2 synchro Download Max : 12Mb/s Upload Max : 1,5Mb/s
G992_3_L ---> ADSL2 en fait ReADSL2 (Reach extended)
G992_5_A ---> ADSL2+ synchro Download Max : 24Mb/s Upload Max : 3Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
De centrales van KPN ondersteunen Annex M niet, hierdoor zitten we in nederland met een upload limiet van max 1Mbit/s.

Zo istie dus(Wikipedia):

Standard name Common name Downstream rate Upstream rate
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex L[1] RE-ADSL2+ 24 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+M 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Slickaxe:

Je gaat gebeld worden door Alice met de mededeling dat je profiel niet meer verlaagd zal worden. De reden:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1359 meter.
De verbinding is nu ingesteld op de maximaal haalbare snelheid dit i.v.m. de lijnlengte en/of de kwaliteit van het koper.

Een verbinding terugzetten naar een klapperende situatie gaan we niet doen, omdat de klant hier niet mee geholpen is.
Mocht je het hier alsnog niet mee eens zijn, geef dan nogmaals duidelijk aan waarom je denkt dat je snelheid weer naar 16 kan (ivm die werkzaamheden dat je aangaf ofzo ( :P )). Nogmaals, mocht er dan worden besloten om je profiel alsnog omhoog te zetten en je lijn dan gaat klapperen zal je verbinding niet meer omlaag worden geschroefd en kan je eventueel voor kosten komen te staan als dat toch gebeurd. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:59:
Slickaxe:

Je gaat gebeld worden door Alice met de mededeling dat je profiel niet meer verlaagd zal worden. De reden:

[...]

Mocht je het hier alsnog niet mee eens zijn, geef dan nogmaals duidelijk aan waarom je denkt dat je snelheid weer naar 16 kan (ivm die werkzaamheden dat je aangaf ofzo ( :P )). Nogmaals, mocht er dan worden besloten om je profiel alsnog omhoog te zetten en je lijn dan gaat klapperen zal je verbinding niet meer omlaag worden geschroefd en kan je eventueel voor kosten komen te staan als dat toch gebeurd. :)
Ik kan er niets aan doen, maar als ik de berichten zie kan ik niet anders als tot de conclusie komen dat Alice bij elk probleem de snelheid capped in de trent van zo probleem opgelost.

Op 13-1400 meter moet je toch makkelijk een 17 mb/s kunnen halen????????

Alice heeft denk ik servers staan die geinstaleerd zijn door personen van de 1e lijn H.D.

Niets ten nadelen van de personen die er werken en hier proberen de zaken een beetje op te lossen daar kan ik alleen maar respect voor hebben, maar het lijkt wel een vereninging van beginners op deze manier en doet me denken aan het begin van de B.B.S. de voorloper van internet Toen hielpen we elkaar ook op deze manier.

Alle begin is moeilijk maar Alice is om te janken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

ernstblaauw schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:17:
[...]

Bedoel je dat je, als je de Linksys hebt, geen Copperjet meer nodig hebt?

Ik vond de volgende instellingen op internet. Weet iemand of die nog kloopen?

[...]
Durf ik zo eigenlijk niet te zeggen of deze settings kloppen. Je kant her proberen.

Ja, Alice DSL werkt met andere modems, Nee we ondersteunen het niet. Bij problemen wordt eerst altijd gevraagd je Copperjet aan te sluiten.

Overigens staat de modem in Routing afaik, anders werkt telefonie niet. :) Ze zijn dan ook DHCP mode. :)
SlickAxe schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:24:
@ Mojo, er is een ticket naar de technische dienst om het profiel weer te verhogen naar 16 Mbit.

Overigens heel iets anders. Ik krijg mijn laptops wel aan de praat met Alice en me Desktop op geen manier? Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Krijg zelfs geen IP en geen toegang tot het modem. Al 2 netwerkkaarten geprobeerd...
Lijkt op een probleem in je desktop. Verifiër je settings even. Check meteen je kabels enzo. :)

Een paar pagina's terug heb ik het e.e.a. gepost over de NLS. Lees dat even na. Ze hoeven niet altijd bij je thuis te zijn.
Vhond schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:53:
Tsja ik herken het:

Ik wil net mijn factuur checken omdat ik daar een minuut geleden een mailtje over kreeg:

<<Er is een technische fout opgetreden...>>

Waar had ik die eerder gezien ??

Mojo, ik heb je een mailtje gestuurd op je GMail adres (alvast bedankt voor de moeite)
Gezien het feit dat ik net iemand geholpen heb via Gmail, maar ik even door de bomen het bos niet meer zie.. :P Jij bent wilfried?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:13:
[...]

Hallo,

Het nieuwe modem heeft geen verbeteringen opgeleverd. Wel het naar beneden brengen van de downloadsnelheid. Die is van bijna 5 naar 3,5 gegaan....:(. Wel zijn nu alle telefoonproblemen opgelost en is de kwaliteit van de telefoonverbindingen flink verbeterd. Hierbij wil ik de jongens van Alice bedanken voor de tips in dit forum.

Groet

Ignas
Tja, gezien de lijnlengte en koperkwaliteit kunnen we maar een bepaalde snelheid garanderen op een bepaalde afstand. De stabiliteit van de lijn heeft hier ook mee te maken :)

Mooi dat het werkt iig. :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:01:
[...]

Ehm?
Die 69 euro betaal je in verband met linesharing wat niet mogelijk is. Dit heeft niks met Alice te maken, maar ook met het feit dat je technisch gezien dingen tegen komt. Als je gewoon belbasis (of belbudget etc.) hebt heb je geen NLS nodig. In die gevallen (de meeste dus) kan je zonder problemen overstappen. Als je al een VoIP service hebt bijvoorbeeld heb je die NLS nodig. Deze kunnen simpelweg niet zomaar opgezet worden.

Bovendien is 30 euro (20 met Easy) geen geld voor een 20 Mbit lijn met (zonder) telefonie. Bij KPN betaal je een stuk meer. Waar die uitspraak van je vandaan komt weet ik ook niet :?. Zie ook het verhaal van Denan.
Ebbie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:10:
Zou een van de hier aanwezige Alice medewerkers misschien een keertje achter mijn case aan willen gaan? Heb nu al bijna twee maanden een goed werkende verbinding maar om een of andere dubieuze reden heb ik ooit van Alice een telefoonnummer ontvangen dat niet correspondeert met mijn aansluiting. Ik probeer nu al tijden om er achter te komen wat dan wel het juiste telefoonnummer is, zelf kan ik dat niet want nummer weergave staat nog steeds uit. Als ik bel krijg ik te horen dat het bij de technische dienst ligt maar die hebben het blijkbaar of nogal druk of weten niet wat ze er mee aan moeten want ik hoor al tijden niets meer. Overigens heb ik sommige medewerkers ook nog even moeten uitleggen dat ze mij op mijn mobiele nummer moesten bellen over deze kwestie. Sommigen hadden echt iets van: "oh, waarom dan?" ;)

oh ja klantnummer: NL00042094

TIA!
Technisch zou het nieuwe telefoonnummer moeten werken; administatief is het nog niet volledig verwerkt. Indien je de klant nu al te pakken krijgt, s.v.p. het nieuwe telefoonnummer vermelden. Je wordt gebeld en je nieuwe nummer zou dan aan je gegeven moeten worden, die zet ik liever niet op het forum.
Who Am I? schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:15:
[...]

Jahoor! Ik heb best goede ervaringen met Alice. Dat ik niet de hoogste snelheid haal komt door de afstand vanaf de centrale en niet doordat Alice mijn lijn beperkt of iets dergelijks. Ook ben ik erg tevreden over de telefonie, telefoongesprekken zijn glashelder en zonder gekraak ofzo.
Mensen die hier posten hebben problemen, de mensen zonder problemen zullen niet snel hier een berichtje plaatsen omdat ze geen problemen hebben.
Klopt. Als je een instabiele lijn hebt, wordt er inverband met de lijnlengte en koperkwaliteit een bepaald profiel op je lijn gezet door Bbned die de snelheid limiteerd. Meestal is dit de oplossing van een klapperlijn of instabiele lijn.
paQ schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:37:
Orange >> Alice wordt door Alice gezien als een NIEUWE KPN lijn :?
en dus 69 euro extra
klopt dat?
Als je Orange VoIP hebt (geen idee wat ze allemaal aanbieden) betrefd dit een NLS en zal je eenmalig 69 euro moeten betalen.
tinnef schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:19:
Als het goed is wordt vandaag mijn adsl verbinding opeleverd. Binnenkort wil ik over op glasvezel, waarbij ik mijn nummer wil houden.
Bij de glasvezel aanvraag moet je aangeven wie je huidige provider voor telefonie is, maar Alice staat daar niet bij.
Gaat het werken als ik daar BBned kies(dat lijkt me de meest voor de hand liggende)?
Bbned lijkt mij idd ook het meest voor de hand liggend.
Ralfvanw schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:38:
Ik wil overstappen van Orange naar Alice Comfort, maar ik weet niet zeker of ik nu een KPN lijn heb of deze dus moet bestellen voor 70 euro?
Lijkt me idd een NLS.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:00:
[...]

Voor Alice misschien, maar ik heb bij een vorige isp toch echt veel en veel hoger gehaald. De infrastructuur van de woning of het koper is daarom de beperking niet. Ik vermoed dat er gewoon geknepen wordt op basis van de afstand die de postcode heeft tot de centrale, onder het mom van "een hogere snelheid zorgt voor instabiliteit".
Op 1500m is zo'n 12-16 Mbit normaal blijkt uit de praktijk. Ik heb het hier over de lijnlengte en dus niet de geschatte afstand hemelsbreed. :) Het is het nauwkeurigst om op routenet een weg te stippelen van je huis naar de centrale.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:31:
Tja, gezien de lijnlengte en koperkwaliteit kunnen we maar een bepaalde snelheid garanderen op een bepaalde afstand. De stabiliteit van de lijn heeft hier ook mee te maken :)
Dat geloof ik best, maar verklaart niet waarom ik bij mijn vorige isp een vele malen hogere snelheid haalde op een stabiele dsl lijn met alles hetzelfde behalve een andere splitter op de isra.

Even afgezien daarvan is het dan ook pure misleiding om op de snelheidscheck aan te geven dat ik tussen de 16Mbit/s en 20Mbit/s ga halen, terwijl Alice dus de verbindingen gewoon doelbewust capped.

Wat is de procedure om te zorgen dat het alsnog in een profiel komt te staan comform dat wat de snelheidscheck aan gaf? Dat was immers de reden om door te gaan, niet om vervolgens te blijven hangen op 7Mbit/s. De upload is wat dat betreft perfect, maar de downloadsnelheid blijft mijnziens echt te ver achter. Dat een te hoog profiel een klapperlijn kan opleveren is begrijpelijk, maar ik wil dan wel dat in ieder geval eerst het profiel wordt aangepast op dat wat in mijn beleving zou worden geleverd. Daarna kan alsnog worden bekeken of er afwijkingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Laatst online: 08-06 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:37:
[...]

Dat geloof ik best, maar verklaart niet waarom ik bij mijn vorige isp een vele malen hogere snelheid haalde op een stabiele dsl lijn met alles hetzelfde behalve een andere splitter op de isra.

Even afgezien daarvan is het dan ook pure misleiding om op de snelheidscheck aan te geven dat ik tussen de 16Mbit/s en 20Mbit/s ga halen, terwijl Alice dus de verbindingen gewoon doelbewust capped.

Wat is de procedure om te zorgen dat het alsnog in een profiel komt te staan comform dat wat de snelheidscheck aan gaf? Dat was immers de reden om door te gaan, niet om vervolgens te blijven hangen op 7Mbit/s. De upload is wat dat betreft perfect, maar de downloadsnelheid blijft mijnziens echt te ver achter. Dat een te hoog profiel een klapperlijn kan opleveren is begrijpelijk, maar ik wil dan wel dat in ieder geval eerst het profiel wordt aangepast op dat wat in mijn beleving zou worden geleverd. Daarna kan alsnog worden bekeken of er afwijkingen nodig.
Ik heb niet voor elkaar gekregen, om mijn snelheid te verhogen. Eerst heb ik met de helpdesk gebeld, mijn verzoek om snelheid te verhogen werd afgewezen, daarna brief na de klantenservice gestuurd. Vorige week een antwoord gekregen, mijn snelheid wordt het niet verhoogd. Even voor duidelijkheid, ik zit op 1600 m van de centrale af, en in begin haalde ik 15Mb, op dit moment maar 5Mb/s ( snelheid verlaging i.v.m. klapperlijn).Wat me wel opvalt, dat veel mensen eerste paar maanden goede snelheid hebben en ineens last van klapperlijn krijgen, erg toevallig. Voor mijn houd het op, ik heb Telfort aangevraagd. Ik wens jou succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor mij heel makkelijk. Bevalt het niet, zijn er genoeg andere aanbieders die het wel mogelijk maken, maar ik wil nu niet overhaast direct de opzegging de deur uit doen met nog net geen week Alice in huis. Ik wil ze in ieder geval de gelegenheid bieden om alsnog de situatie te verbeteren. Ik verwacht geen 20Mbit, maar 7Mbit is het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Als je je klantnummer achterlaat wil ik wel even kijken. Wat bijvoorbeeld kan zijn, is dat er een rot aderpaar is. Wanneer Alice dan op het andere aderpaar gaat zitten, is het wel weer snel. Dat is echter soms ook lastig, i.v.m. KPN wat ook nog op de lijn kan zitten enzo. :) Als je een NLS1 hebt gehad, zou dit een verklaring kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo, aansluiting op het tweede aderpaar ,dat heb ik ook aan de technische dienst voorgesteld, ik kreeg ontwijkend antwoord, enige wat ze doen is de snelheid naar beneden schroeven. Meedenken om mogelijke oplossing te vinden wordt door de helpdesk niet gewaardeerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hmmm

9,95 aanmeldkosten Alice
69 euro lijnkosten Alice
15 euro vervoerskosten modem orange

94 euro kwijt voor een overstap Orange >> Alice
En dat terwijl Orange bij afmelden zelf aanbiedt de doorbelasting van de lijnkosten te laten vervallen.

dat is het jammer, helaas voor Alice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:21:
hmmm

9,95 aanmeldkosten Alice
69 euro lijnkosten Alice
15 euro vervoerskosten modem orange

94 euro kwijt voor een overstap Orange >> Alice
En dat terwijl Orange bij afmelden zelf aanbiedt de doorbelasting van de lijnkosten te laten vervallen.

dat is het jammer, helaas voor Alice
Soms snap ik het beleid bij Alice ook niet helemaal.
Ik meen dat de conculega (die met bijna exact dezelfde prijzen als Alice, T.....t) die 69 euro NLS niet in de tarievenlijst heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Adam23 schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:54:
Mojo, aansluiting op het tweede aderpaar ,dat heb ik ook aan de technische dienst voorgesteld, ik kreeg ontwijkend antwoord, enige wat ze doen is de snelheid naar beneden schroeven. Meedenken om mogelijke oplossing te vinden wordt door de helpdesk niet gewaardeerd .
Heb je de Technische Dienst gesproken dan? Betwijfel ik, want we spreken erg weinig klanten.. :) Voor ons gaat het als volgt eigenlijk.

Klapperlijn -> Profielverlaging. Als de lijn stabiel wordt op een afstand waar we xMbit garanderen en het profiel is daarboven, is het voor ons goed. :) Zo niet, dan nemen we vervolgstappen.

Snelheidsprobleem -> Afstand verifïeren. Bij vreemde waardes worden er vervolgstappen genomen.

Stel dat je op 1500m van de centrale zit, garanderen we ~10 Mbit als ik me niet vergis. Een grens die gewoon ergens moet zitten. :) Als je bij je vorige provider een stabiele lijn hebt gehad op een hoger profiel heb je sowieso geluk gehad. Als het nou lager is, kan het aan diverse dingen liggen en willen we dat afhankelijk van de situatie best uitzoeken.

Bij vervolgstappen moet je denken aan:

Lijnmeting
Vervanging Modem
Kruisdraden herzien (KPN)

Laat even je klantnummer weten (mail maar, zie profiel voor email adres) en dan kijk ik volgende week even of ik iets terug kan vinden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 20-04-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere aderpaar had ik zelf al geprobeerd, dat zijn van die dingen die je eenvoudig zelf even kunt verifiëren. Hij zit op rood blauw. Ik heb oranje wit ook even geprobeerd maar hier zat geen signaal op.

Klantnummer is NL00057076 en Ordernummer is 8000028193 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat op het andere aderpaar geen signaal zit is logisch, daarvoor moet in de centrale ook iets worden veranderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:15
Mojo schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:31:

[...]

Technisch zou het nieuwe telefoonnummer moeten werken; administatief is het nog niet volledig verwerkt. Indien je de klant nu al te pakken krijgt, s.v.p. het nieuwe telefoonnummer vermelden. Je wordt gebeld en je nieuwe nummer zou dan aan je gegeven moeten worden, die zet ik liever niet op het forum.
bedankt! Ik heb net de KS gebeld en inderdaad het juiste nummer gekregen. Werd ook wel tijd eerlijk gezged. Nu gaat er een brief met verzoek tot creditering de deur uit. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Mooi zo. :) Prettig om te horen dat het is verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:47:
[...]

Heb je de Technische Dienst gesproken dan? Betwijfel ik, want we spreken erg weinig klanten.. :) Voor ons gaat het als volgt eigenlijk.

Klapperlijn -> Profielverlaging. Als de lijn stabiel wordt op een afstand waar we xMbit garanderen en het profiel is daarboven, is het voor ons goed. :) Zo niet, dan nemen we vervolgstappen.

Snelheidsprobleem -> Afstand verifïeren. Bij vreemde waardes worden er vervolgstappen genomen.

Stel dat je op 1500m van de centrale zit, garanderen we ~10 Mbit als ik me niet vergis. Een grens die gewoon ergens moet zitten. :) Als je bij je vorige provider een stabiele lijn hebt gehad op een hoger profiel heb je sowieso geluk gehad. Als het nou lager is, kan het aan diverse dingen liggen en willen we dat afhankelijk van de situatie best uitzoeken.

Lijnmeting
Vervanging Modem

Laat even je klantnummer weten (mail maar, zie profiel voor email adres) en dan kijk ik volgende week even of ik iets terug kan vinden. :)
Mojo,je twijfelt of ik de technische dienst gesproken heb. Ik ben tot drie keer toe op mijn mobile nummer gebeld door mensen van Alice , en elke keer voorstelde ze zich als de technische dienst van Alice. Ik kan me vergissen, maar drie keer? Eerste twee keer moest ik mijn probleem uitlegen, en beiden keren heb ik gevraagd of ze tweede aderpaar wilden proberen in plaats van meteen snelheid te verlagen, ze zouden kijken wat ze konden doen. Derde keer werd ik gebeld met mededeling dat mijn probleem opgelost was. Op mijn vraag of de lijn doorgemeten was en of misschien tweede aderpaar geprobeerd was, kreeg ik eigenlijk geen antwoord. Probleem opgelost was door middel van snelheid verlaging. Volgens jou, garandeert Alice 10Mb op afstand van 1500m. Ik zit op 1470m en mijn snelheid is vastgezet op 8Mb, in werkelijkheid kom ik niet verder dan 5Mb. ( Ik heb vorige week een collega aangesloten, op afstand van 3100m haalt hij 5Mb met Alice) Ik heb daarna verschillende keren geprobeerd om Alice te bewegen om mijn snelheid omhoog te zetten , maar dat werd geweigerd. En dan nog een ding, toen ik klapperlijn had, heb ik zelf van alles uitgeprobeerd, ik zette mij modem vast op annex A(instellingen in modem zelf), en klapperlijn was over, snelheid strak 8Mb/s. Daar kon ik mee leven, maar week later werd mijn profiel aangepast en snelheid werd op 8Mb vastgezet. Sindsdien haal ik maar 5Mb en dat vind ik te weinig. Je hebt naar mijn situatie al een keer gekeken, maar als je dat nog een keer wilt doen , graag. Ik stuur mijn klant nummer naar jouw e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Mojo schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:47:
[...]

Lijnmeting
Vervanging Modem

Beste Mojo,

Na een mislukte poging tot aanvragen van ADSL bij Telfort, zit ik nu naar Alice te kijken.
Bij Telfort liep ik tegen dit probleem aan:

wicked1980 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8"

In het kort, Telfort krijgt de melding van KPN dat er laswerkzaamheden moeten volgen in de wijkcentrale. Als ik KPN bel, dan zeggen ze mij dat er gewoon een lijn bij mij binnenkomt, waar niets op staat!

Ga ik dit probleem bij Alice ook krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wicked1980 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:20:
[...]

In het kort, Telfort krijgt de melding van KPN dat er laswerkzaamheden moeten volgen in de wijkcentrale. Als ik KPN bel, dan zeggen ze mij dat er gewoon een lijn bij mij binnenkomt, waar niets op staat!

Waarschijnlijk wel. Wij checken namelijk op dezelfde (KPN) database als telfort (MIP15 check). Het beste kun je KPN bellen om te vragen om de gegevens daar te updaten. Zijn de gegevens correct dan kun je overal een lijn aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:04:
[...]

Waarschijnlijk wel. Wij checken namelijk op dezelfde (KPN) database als telfort (MIP15 check). Het beste kun je KPN bellen om te vragen om de gegevens daar te updaten. Zijn de gegevens correct dan kun je overal een lijn aanvragen.
Daar was ik dus al bang voor ;(

KPN bellen...als nieuwe klant, of vragen over betaling heb je altijd zo iemand te pakken. Maar voor de wat technischere vragen... dat wordt een drama natuurlijk :o

Maar bedankt voor de Tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Adam23 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:26:
[...]

Mojo,je twijfelt of ik de technische dienst gesproken heb. Ik ben tot drie keer toe op mijn mobile nummer gebeld door mensen van Alice , en elke keer voorstelde ze zich als de technische dienst van Alice. Ik kan me vergissen, maar drie keer? Eerste twee keer moest ik mijn probleem uitlegen, en beiden keren heb ik gevraagd of ze tweede aderpaar wilden proberen in plaats van meteen snelheid te verlagen, ze zouden kijken wat ze konden doen. Derde keer werd ik gebeld met mededeling dat mijn probleem opgelost was. Op mijn vraag of de lijn doorgemeten was en of misschien tweede aderpaar geprobeerd was, kreeg ik eigenlijk geen antwoord. Probleem opgelost was door middel van snelheid verlaging. Volgens jou, garandeert Alice 10Mb op afstand van 1500m. Ik zit op 1470m en mijn snelheid is vastgezet op 8Mb, in werkelijkheid kom ik niet verder dan 5Mb. ( Ik heb vorige week een collega aangesloten, op afstand van 3100m haalt hij 5Mb met Alice) Ik heb daarna verschillende keren geprobeerd om Alice te bewegen om mijn snelheid omhoog te zetten , maar dat werd geweigerd. En dan nog een ding, toen ik klapperlijn had, heb ik zelf van alles uitgeprobeerd, ik zette mij modem vast op annex A(instellingen in modem zelf), en klapperlijn was over, snelheid strak 8Mb/s. Daar kon ik mee leven, maar week later werd mijn profiel aangepast en snelheid werd op 8Mb vastgezet. Sindsdien haal ik maar 5Mb en dat vind ik te weinig. Je hebt naar mijn situatie al een keer gekeken, maar als je dat nog een keer wilt doen , graag. Ik stuur mijn klant nummer naar jouw e-mail adres.
Wazig. Ik zal nog eens kijken. Als je echt maar 5Mb op 1470 (echte) meters haalt is dat te weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand van Alice nog in de gelegenheid zijn om even naar mijn profiel te kijken, graag :)

Klantnummer is NL00057076 en Ordernummer is 8000028193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
wicked1980 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:20:
[...]

Beste Wicked,

Ik kreeg eerst ook zo'n melding van Alice: het betekent eigenlijk niets anders dan dat er geen vrije/beschikbare/analoge lijn is waarop Alice bij mij ADSL kon bieden.

Bij mij was de lijn niet vrij (zat nog een signaal op van een vorige bewoner...), maar om dan gelijk KPN met een shovel te laten aanrukken...

Vhond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Iemand trouwens bekend met de melding:

TIP

Uw account is nog niet geactiveerd, excuses voor het ongemak.
Alice.

Als je je emailadres wil wijzigen onder accountbeheer in de Alice Lounge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je moet daarna inloggen met je e-mailadres als username ipv voornaam.achternaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:21:
[...]

Wazig. Ik zal nog eens kijken. Als je echt maar 5Mb op 1470 (echte) meters haalt is dat te weinig. :)
Hier is mijn test, meestaal haal ik tussen 5 en 5,5 Mb/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/263577987.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Pak als speedtest de volgende link. Veel accurater: http://speedtest.bbned.nl en download het 100MB bestand.

[ Voor 21% gewijzigd door Mojo op 25-04-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Ik ben gisteren ook opgeleverd voor Alice. Ik was helaas alleen niet thuis toen de KPN monteur kwam, ik weet niet of dat nog voor problemen gezorgd heeft. Ik kan nl. nog niet bellen (lijn is dood) en het internet komt niet boven de 800Kb/s uit dus dit zal een MBit of 7 zijn denk ik. Ik had al een oude KPN lijn liggen trouwens, die is alleen al ca. 2 jaar niet gebruikt wegens overstap naar @home.

Ik heb voor het niet kunnen bellen al contact gehad met de helpdesk, ze hebben een ticket aangemaakt hiervoor. Nu maakt me dat nog niet zo héél veel uit, ik bel toch vooral mobiel.
Voor de downloadsnelheid heb ik nog niet gebeld, ik moet nog maar eens even bovenstaande check doen straks als ik thuis ben. Ik hoop niet dat ik gecapped ben, want bij aanmelden gaven ze aan dat ik rond de 16 MBit wel zoe moeten kunnen halen... volgens de bbnet site zit ik 1539 meter van de centrale.

Het is in ieder geval wel 50% sneller nu als @home voor hetzelfde geld. Daar betaalde ik 29 euro voor 4 Mbit. Het is dus sowieso al beter dan dat ik had, maar ik hoopte eigenlijk op een Mbit of 12-16.

De helpdesk is in ieder geval wel vriendelijk en behulpzaam. Had gisteren ook al een keertje gebeld om door te geven dat ik niet aanwezig kon zijn voor KPN wegens een oproep van het werk.

(klantnummer NL00056304)

edit: Ik haal met bovenstaande test met de 100Mb zo'n 980Kb/s. Dat is al beter dan gisteren, maar nog steeds geen 16 Megabit.

De speedtest geeft verder aan:
Your current bandwidth reading is: 7.71 Mbps which means you can download at 986.9 KB/sec. from our servers.

[ Voor 9% gewijzigd door djeejdjeej op 25-04-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:33:
Mocht iemand van Alice nog in de gelegenheid zijn om even naar mijn profiel te kijken, graag :)

Klantnummer is NL00057076 en Ordernummer is 8000028193
Ik heb je ent even aan de lijn gehad.. :P

Je staat op een wide open profiel. Je traint in met redelijke waardes en je lijn is gewoon stabiel. :)

Ik zie dat je volgens de pcdb.bbned.nl dat je op 1500m zit. Volgens routenet 2200m. Er zit een kanaal tussen, dat verklaard de lange lijnlengte. Je snelheid is normaal volgens deze lijnlengte.

Er loopt nog een portering, dus wacht die sowieso even af. :) Omdat je voorheen een snellere verbinding hebt gehad is het in theorie mogelijk dat je verbinding ook sneller moet kunnen. :) Je kan dan altijd bellen.
djeejdjeej schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:51:
Ik ben gisteren ook opgeleverd voor Alice. Ik was helaas alleen niet thuis toen de KPN monteur kwam, ik weet niet of dat nog voor problemen gezorgd heeft. Ik kan nl. nog niet bellen (lijn is dood) en het internet komt niet boven de 800Kb/s uit dus dit zal een MBit of 7 zijn denk ik. Ik had al een oude KPN lijn liggen trouwens, die is alleen al ca. 2 jaar niet gebruikt wegens overstap naar @home.

Ik heb voor het niet kunnen bellen al contact gehad met de helpdesk, ze hebben een ticket aangemaakt hiervoor. Nu maakt me dat nog niet zo héél veel uit, ik bel toch vooral mobiel.
Voor de downloadsnelheid heb ik nog niet gebeld, ik moet nog maar eens even bovenstaande check doen straks als ik thuis ben. Ik hoop niet dat ik gecapped ben, want bij aanmelden gaven ze aan dat ik rond de 16 MBit wel zoe moeten kunnen halen... volgens de bbnet site zit ik 1539 meter van de centrale.

Het is in ieder geval wel 50% sneller nu als @home voor hetzelfde geld. Daar betaalde ik 29 euro voor 4 Mbit. Het is dus sowieso al beter dan dat ik had, maar ik hoopte eigenlijk op een Mbit of 12-16.

De helpdesk is in ieder geval wel vriendelijk en behulpzaam. Had gisteren ook al een keertje gebeld om door te geven dat ik niet aanwezig kon zijn voor KPN wegens een oproep van het werk.

(klantnummer NL00056304)

edit: Ik haal met bovenstaande test met de 100Mb zo'n 980Kb/s. Dat is al beter dan gisteren, maar nog steeds geen 16 Megabit.

De speedtest geeft verder aan:
Your current bandwidth reading is: 7.71 Mbps which means you can download at 986.9 KB/sec. from our servers.
Ik zie hier dat je op een wide open profiel staat. Je lijn klappert niet, maar stabiel is anders :P Je verbinding traint in op 7-9 Mbit. Op 1500m wordt 10 Mbit gegarandeerd. Als je naar http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ gaat, het adres van de centrale samen met je eigen adres in routenet gooit krijg je een accuratere meting van de lijnlengte.

Het zou kunnen dat je problemen gaat ondervinden met de stabiliteit. Een profielverlaging zou helpen denk ik. :) Als dat zo is kan je het beste contact opnemen met de helpdesk. :) 16 Mbit ga je op die lijnlengte niet halen denk ik :P
Adam23 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:26:
[...]

Je traint hier prima in op een 8/1 profiel op 8/1 Mbit. :) Check ook je afstand even a.d.v. routenet. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Mojo op 25-04-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:40:
[...]

Ik heb je ent even aan de lijn gehad.. :P
Je had een zwoele stem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

:W
Heb alice easy aangevraagd.
Nu ff wachten tot de migratie doorgevoerd is.
Ben benieuwd

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo wrote

Ik zie hier dat je op een wide open profiel staat. Je lijn klappert niet, maar stabiel is anders Je verbinding traint in op 7-9 Mbit. Op 1500m wordt 10 Mbit gegarandeerd. Als je naar http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ gaat, het adres van de centrale samen met je eigen adres in routenet gooit krijg je een accuratere meting van de lijnlengte.

Het zou kunnen dat je problemen gaat ondervinden met de stabiliteit. Een profielverlaging zou helpen denk ik. Als dat zo is kan je het beste contact opnemen met de helpdesk. 16 Mbit ga je op die lijnlengte niet halen denk ik

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Waar al deze waardes vandaan komen snap ik niet, ook niet het verschijnsel om de afstand via routenet te berekenen.

Adsl is gemiddeld 24mb/s tot zo'n 1000 meter tussen 1000 en 1700 meter loopt het terug tot zo'n 20mb/s om daarna heel hard te zakken. Dit is uiteraard in geval van goed koper en monteer soldeer werk. Maar om te stellen dat op 1500 meter 10mb/s gegarandeerd is, en derhalve als bovengrens wordt gehanteerd komt op mij over als belachelijk en te gek voor woorden.

Grafiekje en info over snelheid kan je hier vinden.
http://www.internode.on.net/residential/internet/extreme/

Afstand meten naar de centrale kan een ieder zelf, op heel zuivere manier; kijk in je modem welke DB waarde staat bij Downstream Attenuation deel dit getal door 13,81 en de uitkomst is de exacte afstand naar de centrale.

De downstream attenuation kan op verschillende manieren in je modem vermeld staan bv,
DS line attenuation
en vele andere maar die vind je vast door even te googelen op je modem merk, andere oplossing is gokken hoever je zit bv 1.5 km * 13.81 = een DB waarde van ruim 20.

Dit is niet bedoeld als aanval of kritiek op Mojo en companen, want voor deze mensen heb ik het grootste respect en hoop dat hun baas dit ook lesst zodat hij kan zien wat voor personeel hij in dienst heeft ( stuk of 20 van hen en Alice zou een goede en grote provider kunnen worden)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik zeg ook niet dat het een bovengrens is. Het is voor ons juist de ondergrens. We garanderen op die afstand 10 Mbit. Als dat de laagste snelheid is waar het op werkt (en stabiel is!), dan is het goed. Werkt het op een hogere snelheid, dan is dat mooi voor de klant, werkt het pas op een lagere snelheid (wat niet zo vaak het geval is) gaan we kijken waar het aan ligt.

Het verschijnsel afstand via routenet berekenen is heel simpel.

De ADSL lijn ligt altijd langs wegen. Dit maakt onderhoud en aanleg een stuk gemakkelijker. Als je een keer zin hebt moet je maar eens een KLIC melding bij KPN aanvragen en daar de stoep open breken, je zal de lijn daar aantreffen ;) De postcode check van internet is een afstand die "as the nazgul flies" is. Hemelsbreed dus. Via routenet volg je de afstand via de weg, zo zal de lijn hoogstwaarschijnlijk ook ongeveer lopen. Dat zie je ook terug op diezelfde KLIC meldingen ;) Daarnaast zijn er dingen als kanalen en buitenwijken. De centrale kan dan bij wijze van aan de overkant liggen, maar als er maar 1 weg naar de andere kant toe loopt, zal de lijn daar liggen. Zelf kwam ik van de week een geval tegen waar de centrale buiten het dorp stond en de weg naar het dorp een omweg maakte. De beste man had daarom geen snelle verbinding. PCDB gaf 500m aan, werkelijke lijnlengte volgens routenet (en attenuation berekening ;)) ging over de 1,5km.

Jouw manier van afstand meten is nauwkeurig, als het koper van goede kwaliteit is. Zo niet, zal de afstand een stuk groter zijn, daar er meer signaalverlies op zal treden dan je verwacht met de 13,81. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mojo op 26-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:39:
Ja, je moet daarna inloggen met je e-mailadres als username ipv voornaam.achternaam :)
Daarna inloggen, wat bedoel je ?

Ik ben dan al ingelogd in de Lounge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Vervolg op aanvraag Alice

Donderdag 24 april kwam het (modem) pakket aan.
Zaterdag 26 april: Heb het ISRA punt opengemaakt en er een afdekplaat met 2 x RJ11 op gemonteert en op het 2e aderpaar de Alice modem aangesloten en kreeg direct adsl signaal binnen daarna de DECT draadloze telefoon aangesloten en het tijdelijke nummer werkt ook.
Dus heb nu IPB en Alice naast elkaar draaien. :*)

Dit alles zou pas komende dinsdag 29 april moeten werken.
De monteur die maandag langs komt moet maar lekker wegblijven dacht ik zo..

Doe ik de 100mb download test dan is de speed 2,10MB/Sec dus het maximum (zit op ong 450 meter van de centrale)

Doe ik de speedtest.net test haal ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/264272824.png

Dus tot zover verloopt alles zeer voorspoedig.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door fotojunk op 27-04-2008 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingridmarleen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06-2024
Beste medewerkers van Alice,

Ik loop tegen een aantal problemen aan. Het eerste probleem hebben we al vanaf de eerste dag. Dit is dat we problemen hebben met onze telefoon. Heel soms kunnen we na een modemreset gewoon bellen. HHierna hebben we een dode lijn. Tenminste daar lijkt het op want we kunnen wel gebeld worden. Probleem hierbij is dat 9 van de 10 keer wanneer we opnemen we een hele harde ruis of niets horen. Een enkele keer kunnen we gewoon opnemen en bellen.
Vandaag hebben we een nieuwe modem ontvangen om te kijken of dit hielp. We dachten even van wel maar na ons eerste telefoontje begon het probleem opnieuw.

Of het ermee te maken heeft weten we niet, maar er zou een KPN monteur langskomen, die heeft aangebeld maar heeft direct een briefje in de bus gegooid en is weggegaan, want binnen een paar seconden beantwoordde ik de intercom al maar kwam er geen reactie. Gebeld naar Alice en die zeiden dat we moesten afwachten en dat we waarschijnlijk wel gewoon gebruik kunnen maken van. Maar goed, gecontroleerd is er hier dus niets.

Nog iets is dat het aan onze telefoon zou liggen (AEG Tara 200 dect telefoon), terwijl ons gezegd was dat we gewoon onze oude telefoon konden blijven gebruiken (toen we aanmeldden).

Een ander probleem is de internetsnelheid. Volgens speedtests zitten we rond de 6 Mbps maar volgens de postcodecheck moeten we veel hoger kunnen, helemaal aangezien we op 986 meter van de centrale af zitten.

Enig idee hoe dit allemaal verholpen kan worden?

Alvast bedankt,
mvg
Ingrid van den Boom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Fotojunk:

Ziet er goed uit. :)

Ingrid:

Met betrekking tot je telefoniestoring, laat je klantnummer achter. We zijn er vanzelfsprekend nog mee bezig, maar er speelt dus meer. Ik wil a.s. maandag wel even voor je kijken.

Een DECT telefoon kan problemen geven met Alice. Probeer altijd een analoog toestel tijdens het testen.

M.b.t. de internetsnelheid. Download van speedtest.bbned.nl het 100MB bestand. Dat is de nauwkeurigste speedtest. De 1000m van de postcode database kan onnauwkeurig zijn, zie een van mijn vorige posts voor een betere afstandscheck. :) Ook hiervoor wil ik het wel even nakijken.

PS: Je kan ook mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:24:
[...]

@Denan,

Ik kan helaas nog steeds niet inloggen op de Lounge. Ik heb twee weken geleden gebeld naar de Klantenservice op jouw advies en de situatie uitgelegd. Mijn account/klantnummer zou gereset gaat worden en ik zou hierover worden teruggebeld. Tot op heden niets.
Nu weet ik niet waarom het resetten van een account zo lang moet duren maar het schiet niet erg op op deze manier.
Heeft men geen procedure om een account te resetten?
Om een lang verhaal kort te maken: ik kan nog steeds NIET inloggen op de Lounge.
Dat wil zeggen inloggen eigenlijk wel maar daarna zie ik niets.
Het resetten van mijn account is na weken wachten nog steeds niet uitgevoerd ondanks de beloftes van Alice dat ik hierover teruggebeld zou worden.
Dat is ook het probleem bij Alice, men komt toezeggingen niet na, dat is erg jammer want zo moet je iedere keer zelf overal achteraan bellen. Dat kost niet alleen geld maar ook tijd, en niet te vergeten, ergernis.
Dat komt niet erg professioneel over.

Ik vind het bovendien erg slordig dat ik mijn facturen niet kan inzien. Die email kan me niet schelen maar mijn facturen wel.

TIP

Uw account is nog niet geactiveerd, excuses voor het ongemak.
Alice.
Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'gedeactiveerd' heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 27-04-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Mojo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:40:
[...]

Ik zie hier dat je op een wide open profiel staat. Je lijn klappert niet, maar stabiel is anders :P Je verbinding traint in op 7-9 Mbit. Op 1500m wordt 10 Mbit gegarandeerd. Als je naar http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ gaat, het adres van de centrale samen met je eigen adres in routenet gooit krijg je een accuratere meting van de lijnlengte.

Het zou kunnen dat je problemen gaat ondervinden met de stabiliteit. Een profielverlaging zou helpen denk ik. :) Als dat zo is kan je het beste contact opnemen met de helpdesk. :) 16 Mbit ga je op die lijnlengte niet halen denk ik :P
Ok dankjewel voor het nakijken. Ik zit volgens routenet 2,3 km van de centrale af... Dat is wel jammer. Ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben. Allen zou de check/snelheidsindicatie bij het aanmelden voor een abonnent dan ook wat terughoudender mogen zijn, die gaf iets van 16Mbit aan namelijk.. Ach ja, ik krijg in ieder geval nu bijna de dubbele snelheid voor het zelfde geld tov @home regelmatig. Ben toch nog wel tevreden dus, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die snelheidscheck is eigenlijk nog best terughoudend vind ik, voor mij viel die bij andere providers zelfs hoger uit :P Die haalt zijn data gewoon uit de PCDB, die wel eens wilt afwijken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 01:02:
Pak als speedtest de volgende link. Veel accurater: http://speedtest.bbned.nl en download het 100MB bestand.
Mojo, volgens routenet is de afstand tot de centrale 1,71km, en download snelheid is volgens bbned pagina 721kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat zou reden zijn om de helpdesk te bellen en te vragen om een snelheidsverhoging. Nou heb ik al eerder naar je profiel gekeken. Daar je niet de enige was, weet ik niet meer wat je verhaal was. :P

In theorie als de lijnlengte inderdaad 1,7km zou bedragen, zou je minstens 10Mbit moeten halen, wat ~1MB/s zal zijn met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
De helpdesk heb ik al gebeld, mijn snelheid wordt het niet verhoogd. Ik heb ook de klantenservice geschreven, inmiddels een antwoord gekregen, “u snelheid wordt het niet verhoogd…”. Voor mij houdt het op, ik steek hier geen energie meer in. Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey tweakers,

na het lezen van de diverse reacties ben ik van mening dat ik toch graag Alice wil bestellen. Waarom? Simpel..omdat het goedkoop en lekker snel is. Ik denk dat andere ISP ook dezelfde problemen als Alice kennen.

Nu vraagt Alice om een aansluiting van kpn. Wordt hiermee bedoeld dat je al een abbonement bij KPN hebt of dat je echt puur de aansluiting van een telefoonlijn hebt liggen?

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuw adres en als die aansluiting er nog niet ligt dan zal ik Alice 69,- moeten betalen om e.d. lijn te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Vhond schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:36:
[...]

Beste Wicked,

Ik kreeg eerst ook zo'n melding van Alice: het betekent eigenlijk niets anders dan dat er geen vrije/beschikbare/analoge lijn is waarop Alice bij mij ADSL kon bieden.

Bij mij was de lijn niet vrij (zat nog een signaal op van een vorige bewoner...), maar om dan gelijk KPN met een shovel te laten aanrukken...

Vhond
Mee eens, daarom heb ik KPN gevraagd die Shovel te laten staan, en gewoon hun oude signaal van de lijn af te laten halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:12:
[...] Om een lang verhaal kort te maken: ik kan nog steeds NIET inloggen op de Lounge.
Is het misschien een idee dat Alice de fakturen mailt naar een (vooraf) opgegeven emailadres?
In die (inmiddels beruchte) lounge is verder toch weinig te beleven! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:12:
[...]

Om een lang verhaal kort te maken: ik kan nog steeds NIET inloggen op de Lounge.
Hmm.. je klantgegevens zijn ondertussen al weer verdwenen in het diepe gat van mijn overlopende mailbox.. dus je zult ze even opnieuw moeten mailen naar het eerder gegeven adres. Ik heb vanmorgen nog een bevestiging gehad dat alle klantissues verholpen waren (het was niet generiek maar gekoppeld aan individuele accounts) dus als het nog steeds niet goed werkt zal ik er a.s. vrijdag even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
denan schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:46:
[...]

Hmm.. je klantgegevens zijn ondertussen al weer verdwenen in het diepe gat van mijn overlopende mailbox.. dus je zult ze even opnieuw moeten mailen naar het eerder gegeven adres. Ik heb vanmorgen nog een bevestiging gehad dat alle klantissues verholpen waren (het was niet generiek maar gekoppeld aan individuele accounts) dus als het nog steeds niet goed werkt zal ik er a.s. vrijdag even induiken.
Ik heb je mijn gegevens naar je emailadres doorgestuurd.
Ik kan me voorstellen dat je niet alles bewaard.

De problemen bestaan nog steeds, net nog even gecontroleerd. Op beide accounts die ik ooit gebruikt heb werkt het niet. Dat zijn dus: voornaam.achternaam (met wachtwoord) en naam@alice.nl (met wachtwoord). De combinatie naam/wachtwoord is juist want als ik wat anders invoer krijg ik ook een foutmelding te zien dat de combinatie onjuist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Vorige week (17 april) ben ik overgezet naar Alice. Mijn snelheid was niet meer dan 8mbit dus ik heb gebeld naar Alice. Daar is een ticket aangemaakt om te kijken of mijn snelheid omhoog kon (ik zit slechts 209m van de centrale).

Vandaag heb ik gebeld om te vragen hoe het zit. Zij zeggen, dat boven de 10mbit de lijn direct gaat klapperen en dat 10mbit het maximale is dat ik kan krijgen. Het komt hoogstwaarschijnlijk door slechte bekabeling in huis, melden ze.

Dat kan kloppen; ik woon in een oud huurhuis en het enige telefooncontact dat ik kan vinden, is aangesloten met een dun draadje dat eerst in de muur verdwijnt, daar aan de andere kant weer uit komt en met krammetjes op de plint is gespijkerd. Daarna gaat het langs een deurpost omhoog en verdwijnt in het plafond. Niet echt een robuuste aansluiting, zou je zeggen. Ik betwijfel dan ook of dit het ISRA punt is, maar ik kan geen andere aansluiting vinden.

Ik heb dus de KPN gebeld met de vraag, of zij mij kunnen vertellen waar het punt zou moeten zitten of wat ik er anders aan kon doen. Zij zeggen echter, dat 'zolang je gewoon kan bellen via de lijn, de kabel goed is' en dat 'Alice gewoon probeert je aan het lijntje te houden door veel te hoge snelheden te beloven'. 'Als je kan bellen, is er niks mis met de lijn.' Ik denk echter dat Alice gelijk heeft; mijn bekabeling is gewoon slecht, en ik denk niet dat het zo zwart/wit is als KPN mij wil doen geloven.

Hoe kan ik nu toch het goede punt vinden/de lijnkwaliteit beter krijgen? Is er nog een andere optie om bv een nieuw ISRA-punt aan te laten leggen oid?

[ Voor 4% gewijzigd door ernstblaauw op 28-04-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Moge duidelijk zijn dat het een gaar IS/RA betrefd. Omdat je niet via KPN zit aangesloten willen ze sowieso niks met je te maken hebben, tenzij ze door ons worden aangestuurd. Nou zal ik vanavond even navragen in hoeverre wij je met je IS/RA kunnen helpen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ernstblaauw schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:48:
Ik heb dus de KPN gebeld met de vraag, of zij mij kunnen vertellen waar het punt zou moeten zitten of wat ik er anders aan kon doen. Zij zeggen echter, dat 'zolang je gewoon kan bellen via de lijn, de kabel goed is' en dat 'Alice gewoon probeert je aan het lijntje te houden door veel te hoge snelheden te beloven'. 'Als je kan bellen, is er niks mis met de lijn.' Ik denk echter dat Alice gelijk heeft; mijn bekabeling is gewoon slecht, en ik denk niet dat het zo zwart/wit is als KPN mij wil doen geloven.

Hoe kan ik nu toch het goede punt vinden/de lijnkwaliteit beter krijgen? Is er nog een andere optie om bv een nieuw ISRA-punt aan te laten leggen oid?
Hoogstwaarschijnlijk zit het israpunt ergens in je meterkast (bij oude huurhuizen meestal buiten de woning). Bij de woning die ik gekocht heb had ik hetzelfde probleem. Uiteindelijk ben ik de kruipruimte ingedoken en heb ik de telefoonkabel uitgegraven, afgeknipt.. en met een nieuwe kabel op een nieuw isra punt aangesloten. Scheelde me toch 4Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zijn er mensen hier die hun modem in ZIPB mode hebben staan en toch aan portforwarding doen?

Op dit moment krijgt de Accespoint via DHCP die ik achter de modem heb het publieke IP adres, waarna ik aan NAT doe en prive adressen die weer via DHCP worden uitgedeeld.
Nu werkt dit van binnen naar buiten allemaal prima, maar graag zou ik ook SSH/FTP willen gebruiken.
Op de accesspoint heb ik portforwarding aan gezet, maar "het werkt niet"

Heeft iemand een idee of er op het modem nog meer moet worden ingesteld of is het echt "Zero Installation PPP Bridge"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo,
Ik heb Alice sinds oktober 2007. ik had bijna alle aanloopprobleempjes die veel voorkwamen.
Echter, met Alice ben ik redelijk uitgekomen, en alles werkt dan ook uiteindelijk (ongeveer 6 weken te laat) Abbonnementsgeld voor die periode kreeg ik zonder probleem, na brief, terug.

Ik ben er heel blij mee, telefoon is prima, en ik internet sneller dan ooit bij @home. Maar toch vraag ik me af of het niet sneller kan.

Ik zit op 450 meter van de centrale (http://pcdb.bbned.nl/). Maar ik haal niet meer dan 14 mbps. Veel dichter kun je toch niet bij een centrale wonen? Wel heb ik ongeveer 2,5 meter platte witte telefoondraad tussen hoofd wcd en modem (hoofd wcd en isra is ong. 10 meter, aangelegd door KPN monteur)

Is deze snelheid inderdaad te laag, of ook te laag zelfs voor slechte kabels, of loop ik gewoon hopeloos te zeuren als een verwend kreng?

NL00007494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik zou je modem inderdaad maar eens rechtstreeks op het IS/RA zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag overstappen van Planet adsl (standaard) waarvan de contract eindigt op 30-07-2008, naar Alice comfort (glasvezel). Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Moet ik eerst alice aanvragen en als alles geregeld is dan pas planet opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Lijkt me van wel, maar regel dingen als porteringen enzo even.. :) Kan je waarschijnlijk wel aanvragen bij je aanvraag voor Alice.

En bel voor de zekerheid even de helpdesk, van glasvezel week ik niezo veel :(

* Jaloers op glasvezel mensen :(

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.