Durf ik zo eigenlijk niet te zeggen of deze settings kloppen. Je kant her proberen.
Ja, Alice DSL werkt met andere modems, Nee we ondersteunen het niet. Bij problemen wordt eerst altijd gevraagd je Copperjet aan te sluiten.
Overigens staat de modem in Routing afaik, anders werkt telefonie niet.

Ze zijn dan ook DHCP mode.

SlickAxe schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:24:
@ Mojo, er is een ticket naar de technische dienst om het profiel weer te verhogen naar 16 Mbit.
Overigens heel iets anders. Ik krijg mijn laptops wel aan de praat met Alice en me Desktop op geen manier? Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Krijg zelfs geen IP en geen toegang tot het modem. Al 2 netwerkkaarten geprobeerd...
Lijkt op een probleem in je desktop. Verifiër je settings even. Check meteen je kabels enzo.

Alpha-sphere schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:23:
Zojuist Alice aangevraagd met een aansluiting. Even een maandje uitproberen voordat ik m'n Casema kabel internet eruit gooi.
Weet iemand hoe lang het maximaal kan duren voor ik alles heb?
Hoe zit het met die aansluiting voor €69,-? Komen ze iets bij me thuis doen of is het alleen een paar clicken voor hun?
Een paar pagina's terug heb ik het e.e.a. gepost over de NLS. Lees dat even na. Ze hoeven niet altijd bij je thuis te zijn.
Vhond schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:53:
Tsja ik herken het:
Ik wil net mijn factuur checken omdat ik daar een minuut geleden een mailtje over kreeg:
<<Er is een technische fout opgetreden...>>
Waar had ik die eerder gezien ??
Mojo, ik heb je een mailtje gestuurd op je GMail adres (alvast bedankt voor de moeite)
Gezien het feit dat ik net iemand geholpen heb via Gmail, maar ik even door de bomen het bos niet meer zie..

Jij bent wilfried?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:13:
[...]
Hallo,
Het nieuwe modem heeft geen verbeteringen opgeleverd. Wel het naar beneden brengen van de downloadsnelheid. Die is van bijna 5 naar 3,5 gegaan....:(. Wel zijn nu alle telefoonproblemen opgelost en is de kwaliteit van de telefoonverbindingen flink verbeterd. Hierbij wil ik de jongens van Alice bedanken voor de tips in dit forum.
Groet
Ignas
Tja, gezien de lijnlengte en koperkwaliteit kunnen we maar een bepaalde snelheid garanderen op een bepaalde afstand. De stabiliteit van de lijn heeft hier ook mee te maken
Mooi dat het werkt iig.

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:01:
[...]
Als je nu al weet dat je misschien gaat stoppen dude dan ben je die 69 Euro kwijt. Deel 69 Euro door 12 en je betaalt eigenlijk 5,75 gewoon voor de lijn. Dan kun je net zo goed een KPN Budget abonnement afsluiten en dan pas Alice activeren. Want die 69 Euro ben je sowieso kwijt. Dus Alice is niet goedkoop, maar dat krijg je nou van grote firma's als BBned! Hoe groter ze worden, hoe duurder de dienst of product. Kijk maar naar Albert Heijn duur door zogenaamde extra service en assortiment.
Nee ze komen niet bij je thuis, ze sturen een dude in de vorm van een monteur naar de 'wijk' centrale en die sluit jou adres aan op ADSL2+.
Ehm?
Die 69 euro betaal je in verband met linesharing wat niet mogelijk is. Dit heeft niks met Alice te maken, maar ook met het feit dat je technisch gezien dingen tegen komt. Als je gewoon belbasis (of belbudget etc.) hebt heb je geen NLS nodig. In die gevallen (de meeste dus) kan je zonder problemen overstappen. Als je al een VoIP service hebt bijvoorbeeld heb je die NLS nodig. Deze kunnen simpelweg niet zomaar opgezet worden.
Bovendien is 30 euro (20 met Easy) geen geld voor een 20 Mbit lijn met (zonder) telefonie. Bij KPN betaal je een stuk meer. Waar die uitspraak van je vandaan komt weet ik ook niet

. Zie ook het verhaal van Denan.
Ebbie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:10:
Zou een van de hier aanwezige Alice medewerkers misschien een keertje achter mijn case aan willen gaan? Heb nu al bijna twee maanden een goed werkende verbinding maar om een of andere dubieuze reden heb ik ooit van Alice een telefoonnummer ontvangen dat niet correspondeert met mijn aansluiting. Ik probeer nu al tijden om er achter te komen wat dan wel het juiste telefoonnummer is, zelf kan ik dat niet want nummer weergave staat nog steeds uit. Als ik bel krijg ik te horen dat het bij de technische dienst ligt maar die hebben het blijkbaar of nogal druk of weten niet wat ze er mee aan moeten want ik hoor al tijden niets meer. Overigens heb ik sommige medewerkers ook nog even moeten uitleggen dat ze mij op mijn mobiele nummer moesten bellen over deze kwestie. Sommigen hadden echt iets van: "oh, waarom dan?"
oh ja klantnummer: NL00042094
TIA!
Technisch zou het nieuwe telefoonnummer moeten werken; administatief is het nog niet volledig verwerkt. Indien je de klant nu al te pakken krijgt, s.v.p. het nieuwe telefoonnummer vermelden. Je wordt gebeld en je nieuwe nummer zou dan aan je gegeven moeten worden, die zet ik liever niet op het forum.
Who Am I? schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:15:
[...]
Jahoor! Ik heb best goede ervaringen met Alice. Dat ik niet de hoogste snelheid haal komt door de afstand vanaf de centrale en niet doordat Alice mijn lijn beperkt of iets dergelijks. Ook ben ik erg tevreden over de telefonie, telefoongesprekken zijn glashelder en zonder gekraak ofzo.
Mensen die hier posten hebben problemen, de mensen zonder problemen zullen niet snel hier een berichtje plaatsen omdat ze geen problemen hebben.
Klopt. Als je een instabiele lijn hebt, wordt er inverband met de lijnlengte en koperkwaliteit een bepaald profiel op je lijn gezet door Bbned die de snelheid limiteerd. Meestal is dit de oplossing van een klapperlijn of instabiele lijn.
Als je Orange VoIP hebt (geen idee wat ze allemaal aanbieden) betrefd dit een NLS en zal je eenmalig 69 euro moeten betalen.
tinnef schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:19:
Als het goed is wordt vandaag mijn adsl verbinding opeleverd. Binnenkort wil ik over op glasvezel, waarbij ik mijn nummer wil houden.
Bij de glasvezel aanvraag moet je aangeven wie je huidige provider voor telefonie is, maar Alice staat daar niet bij.
Gaat het werken als ik daar BBned kies(dat lijkt me de meest voor de hand liggende)?
Bbned lijkt mij idd ook het meest voor de hand liggend.
Lijkt me idd een NLS.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:00:
[...]
Voor Alice misschien, maar ik heb bij een vorige isp toch echt veel en veel hoger gehaald. De infrastructuur van de woning of het koper is daarom de beperking niet. Ik vermoed dat er gewoon geknepen wordt op basis van de afstand die de postcode heeft tot de centrale, onder het mom van "een hogere snelheid zorgt voor instabiliteit".
Op 1500m is zo'n 12-16 Mbit normaal blijkt uit de praktijk. Ik heb het hier over de lijnlengte en dus niet de geschatte afstand hemelsbreed.

Het is het nauwkeurigst om op routenet een weg te stippelen van je huis naar de centrale.