Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:40:
Lijkt me van wel, maar regel dingen als porteringen enzo even.. :) Kan je waarschijnlijk wel aanvragen bij je aanvraag voor Alice.

En bel voor de zekerheid even de helpdesk, van glasvezel week ik niezo veel :(

* Jaloers op glasvezel mensen :(
Moet ik dan bij de opzegging van planet ook vermelden om mijn lijn en tel.nr. te behouden, of is dat alleen bij overstapping van adsl->adsl? Of moet ik sowieso een nieuwe lijn laten aanleggen voor 70 euro?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Weet iemand wat voor IP range Alice in Utrecht uitdeelt?

Ik had de eerste paar weken alleen 78.27.*.* maar laatst ineens een 93.125.*.* ?
Dynamic IP is al vervelend genoeg, hopelijk zijn dit de 2 ranges en worden het er niet nog meer?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf weg bij Alice. Tenzij je een slechte of geen verbinding wilt, een hoop geld verliezen aan nutteloze telefoontjes naar een duur 0900- nummer, belofte wilt krijgen, die niet worden nagekomen, slapeloze nachten en een hoop ergernis en aanmaningen op facturen, over maanden, dat je al geen klant meer ben, terwijl je een schriftelijke bevestiging van creditering hebt. Zij maken goede sier, omdat ze gebruik maken van het netwerk van BBnet, dat zeer goed is, maar als provider zijn ze waardeloos. Niemand neemt initiatief bij dat bedrijf, brieven worden niet beantwoord, facturen zijn niet online te bekijken, zodat je niets kunt controleren en op iedere email krijg je een standaard mail terug, waarin het probleem niet wordt opgepakt, net alsof deze niet gelezen worden. De verbinding is al weg voor de eigenlijke afsluitdatum, maar 2 maanden erna worden wel nog abonnementskosten afgeschreven. Dit zijn geen opstartproblemen meer, maar tekenen van een zeer slecht beleid en administratie. Alice krijgt vsn mij alle rodekaarten, die er maar zijn. Met geen enkel ander bedrijf heb ik ooit problemen gehad, maar van Alice krijg je grijze haren en hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Hmmm dat zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn, als je een schriftelijk bewijs van creditering hebt en je contract is stopgezet kom je ook niet meer voor in de administratie van Alice. Wellicht is er een ander probleem (iets vreemds met je account) waardoor het nog blijft 'rondspoken'. Kun je hier je oude klantnummer posten? Als je geen klant bent maakt dat verder niet veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje het volgende probleem met mijn modem:

Na verloop van tijd (soms weken, soms uren) wordt internet steeds trager. Bij een snelheischeck blijkt niet zozeer de downloadsnelheid als wel het aantal connecties per seconden lager te worden. De webinterface van de modem wordt onbereikbaar, en na een tijdje valt ook de telefonie uit. Volgens mij loopt de modem over van connecties ofzo. Ik vermoed dat het samenhangt met mijn torrentdownloads. Bij uit en aanzetten van de modem is e.e.a. weer over. Nadeel is wel dat ik dan een ander IP-nummer krijg, en aangezien de DynDNS feature van de modem niet werkt (en ook niet ondersteund wordt volgens de Helpdesk) moet ik eea weer met de hand instellen, dus het is niet handig om bv 1 x per dag de modem uit en aan te zetten.

Wie heeft dit ook, en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:02:
Ik heb al een tijdje het volgende probleem met mijn modem:

Na verloop van tijd (soms weken, soms uren) wordt internet steeds trager. Bij een snelheischeck blijkt niet zozeer de downloadsnelheid als wel het aantal connecties per seconden lager te worden. De webinterface van de modem wordt onbereikbaar, en na een tijdje valt ook de telefonie uit. Volgens mij loopt de modem over van connecties ofzo. Ik vermoed dat het samenhangt met mijn torrentdownloads. Bij uit en aanzetten van de modem is e.e.a. weer over. Nadeel is wel dat ik dan een ander IP-nummer krijg, en aangezien de DynDNS feature van de modem niet werkt (en ook niet ondersteund wordt volgens de Helpdesk) moet ik eea weer met de hand instellen, dus het is niet handig om bv 1 x per dag de modem uit en aan te zetten.

Wie heeft dit ook, en is er wat aan te doen?
Ik heb dit probleem ook, sinds dien heb ik de modem in bridge mode (ZIPB) gezet en heb tot nog toe nog geen problemen ermee ondervonden.
Alleen portforwarding werkt dan op een of andere manier niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

franssie

Save the albatross

denan schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:06:
[...]

Hmmm dat zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn, als je een schriftelijk bewijs van creditering hebt en je contract is stopgezet kom je ook niet meer voor in de administratie van Alice. Wellicht is er een ander probleem (iets vreemds met je account) waardoor het nog blijft 'rondspoken'. Kun je hier je oude klantnummer posten? Als je geen klant bent maakt dat verder niet veel meer uit.
nou, heb je een naam oid van de administratie waar we naartoe kunnen schrijven? het zijn echt prutsers, het lijkt ze gelukt om de incassos te stopppen maar ik ben nu bezig om hun incasso contract ogneldig te laten verklaren (generiek).
Ik heb een getekende brief laten ontvangen door J. van Brakel-Nijssen met uitdrukkelijk verzoek om een creditnota

U kan raden dat ik van Alice noooit iets heb vernomen - ik heb nu iets meer tijd om juridische stappen jegens Alice te ondernemen en ga dat maar eens doen denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
franssie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 01:53:
[...]

nou, heb je een naam oid van de administratie waar we naartoe kunnen schrijven? het zijn echt prutsers, het lijkt ze gelukt om de incassos te stopppen maar ik ben nu bezig om hun incasso contract ogneldig te laten verklaren (generiek).
Ik heb een getekende brief laten ontvangen door J. van Brakel-Nijssen met uitdrukkelijk verzoek om een creditnota
Kun je het probleem iets uitgebreider omschrijven? Dan weet ik waar ik moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom van Orange en zit nu 2 dagen bij Alice :'(

Nou het is nog slechter dan bij Orange (10 Mbps) want bij die muts van een Alice haal ik slechts 6 Mbps als ik geluk heb :?

Heb hierover gemaild naar klantenservice (ticket 104323/104444), ze moeten dat script eens aanpassen, kost ze klanten 8)7

Heb verzocht om een verklaring omtrent de te lage snelheid (hemelsbreed ca. 1.7km) en geen standaard antwoord, wat denk je...
Krijg ik van die muts een standaard antwoord dat ik maar even 0900... moet bellen, yeah right, aan mij gaan die mafkezen niks meer verdienen... 8)7

Als ze het niet oplossen ben ik weg bij Alice :w
Toch wel handig dat je zo kan overstappen, ik ga dan maar eens naar Telfort, kijken of dat wat is :?
Krijg je meteen nog een beter modempje ook :*) , want die van Alice is een opgevoerde broodtrommel uit de prehistorie om over de mogelijkheden nog maar te zwijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Twee dagen is inderdaad genoeg om een oordeel te vellen...Dat 0900 nummer is iets wat je weet bij het afsluiten van je abbonement. Dat de snelheid tot 20 mb is en dat het dus kan schelen met je oude provider is een risico wat je altijd loopt.

Wat ik wel met je eens bent is dat het weinig zinvol is een reactie van support te krijgen dat je het 0900 nummer moet bellen. Als het zo is dat je geen tickets via email kan melden, dan zouden ze dat duidelijker moeten vermelden.

Of het gras groener is bij Telfort weet ik niet, ik hoop het voor je. Je zit er immers een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grhmpf schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:27:
Twee dagen is inderdaad genoeg om een oordeel te vellen...
Voor een pro is 2 dagen inderdaad ruimschoots voldoende met name omdat mijn oordeel is gebasseerd op de afhandeling/werkwijze/reactie van een klacht, maar dat begrijp je of niet ;)
Dat 0900 nummer is iets wat je weet bij het afsluiten van je abbonement.
Ja alleen voor de helpdesk 8)7
Er staat nergens expliciet dat als je een klacht meld per email en welke ook volledig per email afgehandeld kan worden, je dan desondanks toch weer dat 0900 moet bellen en weer het hele verhaal moet uitleggen om zo de kas te spekken 8)7
Dat de snelheid tot 20 mb is en dat het dus kan schelen met je oude provider is een risico wat je altijd loopt.
Een kleine schommeling in natuurlijk acceptabel, maar...

Risico :?, moet niet veel gekker worden 8)7
Die onzinnige/waardeloze postcode-check valt 2,5x hoger uit dan wordt geleverd :? over misleiding gesproken :(

Natuurlijk is alles afhankelijk v/d kabelkwaliteit en afstanden enz., maar in mijn geval...
Zelfde kabels, zelfde techniek, zelfde centrale en desondanks een veel lagere snelheid dan bij mijn vorige provide, dus klopt er gewoon iets niet!
Wat ik wel met je eens bent is dat het weinig zinvol is een reactie van support te krijgen dat je het 0900 nummer moet bellen. Als het zo is dat je geen tickets via email kan melden, dan zouden ze dat duidelijker moeten vermelden.

Of het gras groener is bij Telfort weet ik niet, ik hoop het voor je. Je zit er immers een jaar aan vast.
Veel slechter/langzamer dan bij Alice kan het mijn inziens niet meer worden ;)
En inderdaad zit je er een jaar aan vast met alle gevolgen van dien, is niet anders... (en bij problemen gewoon je rechtsbijstandsverzekering inschakelen dan ben je er zo van af ;) )
Voordeeltje is wel weer dat ik van die waardeloze CoperJet 1616-2P van Alice verlost ben en je bij Telfort een echt modem/routertje krijgt i.p.v. die waardeloze gekleurde broodtrommel van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

grhmpf schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:27:
<snip>
Uit ervaring moet ik helaas mededelen dat het gras niet alleen groener maar ook veel beter te verteren is bij Telfort. Van Alice krijg ik nog steeds maagkrampen, k*tbedrijf. Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt moet je geen zaken met Alice doen, het gaat vaak goed maar als het fout gaat sta je plotseling in een soort Kafka nachtmerrie verhaal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
franssie schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Uit ervaring moet ik helaas mededelen dat het gras niet alleen groener maar ook veel beter te verteren is bij Telfort. Van Alice krijg ik nog steeds maagkrampen, k*tbedrijf. Als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt moet je geen zaken met Alice doen, het gaat vaak goed maar als het fout gaat sta je plotseling in een soort Kafka nachtmerrie verhaal.
Om kafka aan te halen: Wellicht zou het iets minder 'der Prozess' worden als je zou omschrijven wat je probleem is :) (ik neem aan dat je over mijn reactie heen hebt gelezen?)

@jnbl: Check anders even op http://pcdb.bbned.nl wat voor BBNED centrale je gebruikt. Het kan zijn dat je op orange op een DSL2+ verbinding zat in het KPN deel van de centrale en dat BBNED daar alleen maar DSL kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:01:
[...]

Voor een pro is 2 dagen inderdaad ruimschoots voldoende met name omdat mijn oordeel is gebasseerd op de afhandeling/werkwijze/reactie van een klacht, maar dat begrijp je of niet ;)

[...]

Er staat nergens expliciet dat als je een klacht meld per email en welke ook volledig per email afgehandeld kan worden, je dan desondanks toch weer dat 0900 moet bellen en weer het hele verhaal moet uitleggen om zo de kas te spekken 8)7

[...]

Een kleine schommeling in natuurlijk acceptabel, maar...

Die onzinnige/waardeloze postcode-check valt 2,5x hoger uit dan wordt geleverd :? over misleiding gesproken :(

Natuurlijk is alles afhankelijk v/d kabelkwaliteit en afstanden enz., maar in mijn geval...
Zelfde kabels, zelfde techniek, zelfde centrale en desondanks een veel lagere snelheid dan bij mijn vorige provide, dus klopt er gewoon iets niet!

[...]

En inderdaad zit je er een jaar aan vast met alle gevolgen van dien, is niet anders... (en bij problemen gewoon je rechtsbijstandsverzekering inschakelen dan ben je er zo van af ;) )
Voordeeltje is wel weer dat ik van die waardeloze CoperJet 1616-2P van Alice verlost ben en je bij Telfort een echt modem/routertje krijgt i.p.v. die waardeloze gekleurde broodtrommel van Alice.
Die Copperjet is helemaal zo slecht nog niet, lees het topic bij Telfort maar eens en lees de ervaringen over het Zyxel modem er maar eens op na. Daar zijn genoeg problemen mee.
Ik heb al jarenlang (eerst een 816-2P daarna een 1616-2P) een Copperjet in gebruik en er nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

denan schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Om kafka aan te halen: Wellicht zou het iets minder 'der Prozess' worden als je zou omschrijven wat je probleem is :) (ik neem aan dat je over mijn reactie heen hebt gelezen?)

@jnbl: Check anders even op http://pcdb.bbned.nl wat voor BBNED centrale je gebruikt. Het kan zijn dat je op orange op een DSL2+ verbinding zat in het KPN deel van de centrale en dat BBNED daar alleen maar DSL kan leveren.
OK, daar heb ik overheen gelezen (maar er zijn genoeg posts van mij in dit topic over mijn complete ongenoegen) mischien heb jij daar overheen gelezen . Maar het lijkt me dat je werkgever gewoon op aangetekend schrijven moet reageren zonder dat daar een forum als dit voor nodig is. Ik PM wel even. Heb je niet aanstaan.
Geef me gewoon de naam van hoofd juridische zaken. 1398PA590- als dat in die gebrekkige administratie niet genoeg is zet je je PM aan svp?
Laatste maand leek overigens eindelijk niet geincasseerd te zijn maar ik ga nog wel het incasso contract van Alice aanvechten bij mijn bank (dat geldt dus voor ALLE klanten). Het is echt ongehoord - letterlijk :) - dat ze niets van zich laten horen.
/edit: Denan, het is niet persoonlijk bedoeld dat ik zo pissig schrijf maar als ik de naam Alice hoor gaat letterlijk mijn haar overeind staan. Je bent erg behulpzaam in dit topic, waarvan akte.

[ Voor 71% gewijzigd door franssie op 04-05-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:31:
[...]

@denan
Nee dat is het niet...

---
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Rt-IJsm
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1829 meter.

---
Dat was eerste wat ik had gedaan, het is dezelfde centrale en BBNED levert hetzelde als KPN, dus ook ADSL2+. Enigste wat ze hebben gedaan is mijn aderpaar van KPN(Orange) verwijderen en op het BBNED (Alice) gedeelte aansluiten, dus moet het wel aan Alice liggen.
Ik vermoed dat ik op een heel laag profiel zit :? , maar waarom 8)7 , bij Orange had ik daar geen last van.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HoppyF schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:48:
[...]

Die Copperjet is helemaal zo slecht nog niet, lees het topic bij Telfort maar eens en lees de ervaringen over het Zyxel modem er maar eens op na. Daar zijn genoeg problemen mee.
Ik heb al jarenlang (eerst een 816-2P daarna een 1616-2P) een Copperjet in gebruik en er nooit problemen mee gehad.
Ligt eraan wat je er mee doet. De meeste mensen hebben tegenwoordig hun p2p client op 'unlimited' connections staan.. daar kan een voorgeconfigureerde 1616-2p zich flink in verslikken. Mijn alice testlijn slipt ook dicht als ik azureus niet netjes configureer.

@franssie:
Liever niet, ik ben nu al erg veel tijd kwijt met het posten op tweakers -> vandaar dat ik waarschijnlijk over je eerder berichten heen heb gelezen. Zet ik PM aan dan verzuip ik helemaal in de berichten :)

Ergens een stuk terug had ik in deze thread een mailbox gepost die bij mij uitkomt. Het was iets met @nl.alice.nl maar daarop kan ik niet zoeken via de tweakers search. Het was in ieder geval als reactie op een post van hoppyF. Stuur een email met je verhaal naar dat adres en ik zal kijken of ik kan uitzoeken waar het fout gaat.

@jnbl:
Het zou nog kunnen dat het een gecombineerde centrale is met DSL2+ en DSL hardware, dat komt nog voor op een klein aantal BBNED locaties. Als de DSL2+ hardware vol zit kom je automatisch op een DSL verbinding uit. Waarschijnlijk kun je het beste mojo even vragen om je lijnprofiel te controleren. Zoals al eerder aangegeven zit ik redelijk ver van support af en de dingen die zij in 2 minuten kunnen controleren kosten mij vaak een uurtje (eerst toegang regelen tot de tools.. etc).

Verder heb ik in dit topic al een aantal keer mensen gezien die denken dat Alice verbinding gecapped worden.. ik kan in ieder geval garanderen dat dat niet het geval is. Iedereen krijgt in principe de maximaal leverbare snelheid op een bepaalde locatie, waarbij profielen aangepast worden aan de hand van statistieken uit het BBNED netwerk. Ga je van BBNED provider X naar Alice dan is je snelheid/profiel exact hetzelfde, tenzij er iet mis zit in de centrale (bvb kpn werkzaamheden).

Waar je wel rekening mee moet houden is je hardware + lokale (netwerk)configuratie, daar kan natuurlijk altijd verschil in zitten wat negatieve impact heeft op de resultaten van een speedtest.

Gebruik ook altijd http://speedtest.bbned.nl. Speedtest.nl is vaak onbetrouwbaar. Toch moet je bij speedtest.bbned.nl niet uitgaan van slechts 1 resultaat. Doe de test dus een aantal keer achter elkaar want de kans is groot dat er af en toe afwijkende waarden in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:34:
[...]

@jnbl:
Het zou nog kunnen dat het een gecombineerde centrale is met DSL2+ en DSL hardware, dat komt nog voor op een klein aantal BBNED locaties. Als de DSL2+ hardware vol zit kom je automatisch op een DSL verbinding uit. Waarschijnlijk kun je het beste mojo even vragen om je lijnprofiel te controleren. Zoals al eerder aangegeven zit ik redelijk ver van support af en de dingen die zij in 2 minuten kunnen controleren kosten mij vaak een uurtje (eerst toegang regelen tot de tools.. etc).

Verder heb ik in dit topic al een aantal keer mensen gezien die denken dat Alice verbinding gecapped worden.. ik kan in ieder geval garanderen dat dat niet het geval is. Iedereen krijgt in principe de maximaal leverbare snelheid op een bepaalde locatie, waarbij profielen aangepast worden aan de hand van statistieken uit het BBNED netwerk. Ga je van BBNED provider X naar Alice dan is je snelheid/profiel exact hetzelfde, tenzij er iet mis zit in de centrale (bvb kpn werkzaamheden).

Waar je wel rekening mee moet houden is je hardware + lokale (netwerk)configuratie, daar kan natuurlijk altijd verschil in zitten wat negatieve impact heeft op de resultaten van een speedtest.

Gebruik ook altijd http://speedtest.bbned.nl. Speedtest.nl is vaak onbetrouwbaar. Toch moet je bij speedtest.bbned.nl niet uitgaan van slechts 1 resultaat. Doe de test dus een aantal keer achter elkaar want de kans is groot dat er af en toe afwijkende waarden in zitten.
Bedankt voor het medeleven ;) ik ga mojo maar eens lastigvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Als je slim bent wacht je daarmee tot maandag.. het is 25 graden buiten.. Of je moet met je laptop op een terras zitten ;) *offline en de zon in*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:48:
Als je slim bent wacht je daarmee tot maandag.. het is 25 graden buiten.. Of je moet met je laptop op een terras zitten ;) *offline en de zon in*
Lekker op terras met laptopje 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mojo

Als je in de gelegenheid bent kan jij voor mij me profiel eens nakijken, ben sinds 2 mei jl. online bij Alice, maar een slakke verbinding...

Met Orange was het al niet veel slechts ca. 10 MBps maar nu bij Alice (zelfde centrale alleen natuurlijk BBNED) log ik in met een kleine 6 MBps :'(

Ik vermoed dat mijn profiel niet juist is of zit ADSL2+ vol en hebben ze me ergens anders op aangesloten :?

Eerder gemaild naar klantenservice (104323 en 104444)

Klantnummer: NL00049939 / Ordernummer 8000024577

Zie hier:
Verwijderd in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."
Verwijderd in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:01:
[...]

Ah, jij bent een pro adsl aanvrager :o ! Sorry, wist ik niet.
[...]
Naja om de kas te spekken of niet, dat is niet relevant. Wat wel relevant is dat Alice duidelijk zou moeten vermelden dat als je echt iets wil, dat je dan moet bellen. Maar dat zei ik al.
Hoezo niet? Internet tot 20 mbit zeggen ze. Snelheid wordt nergens echt gegarrandeerd. Op dit forum lees je dat er wel een soort van richtlijnen zijn (x km -> y mbit), maar die zul je in je contract niet terug vinden. In die zin dus een risico.
Dat hoor je mij ook niet zeggen. Waar het mij om ging was je post "2 dagen Alice, snelheid is kut, Alice is kut, ik ga opzeggen".
Ik hoop het voor je. Bij telfort ken ik ook mensen die op de check 10mbit hadden, maar na aansluiting net 6 mbit halen, of waarvan de telefoon niet altijd perfect werkt. Dus het gras hoeft niet groener te zijn....
Nou wettelijk sluit je een contract van een initieel een jaar met maandelijkse verlenging. Ik vraag me af of je rechtsbijstand uberhaupt in actie komt als je zegt dat je liever provider x wil. Dan zal er eerst een hele zwik aan wanprestatie aan vooraf moeten gaan...

En die broodtrommel doet het bij mij prima :) Ik hoop echt dat je er bij Alice uit komt, via de helpdesk of met behulp van Denan of Mojo. Of bij Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Tja, ik kan alleen maar zeggen dat we proberen wat we kunnen.

Het is voor ons af en toe ook een raadsel waarom iemand bij een andere provider een hogere snelheid heeft. Wat ik vermoed is dat men voorheen een hogere snelheid had, met een niet zo stabiele verbinding. Dan knalt deze er om de paar uur eens uit. Als je zit te internetten merk je zoiets nauwelijks. Vervolgens heb je bij Alice wel een stabiele lijn, met een lagere snelheid. Het zou aan het aderpaar kunnen liggen..

Wij zitten net zo goed bij BBned als veel andere providers en zijn wat het netwerk betrefd toch ook vaak afhankelijk van derden. Het lastige voor ons is dat zowel KPN als BBned met ons te maken hebben. Wij moeten KPN via BBned aansturen. Het vervelende is ook dat mijn ervaring leert dat KPN zijn werk niet altijd even netjes doet. KPN zal ook wel iets hebben van: "dat zijn geen betalende klanten van ons, dus ze bekijken het maar".

Vanuit mijn opzicht proberen we zo veel mogelijk om de klant toch tevreden te houden, maar we hebben het gewoon erg druk en er spelen veel dingen mee. :)

Om nog op Denan in te haken.

Je profiel wordt alleen gecapt als je een instabiele lijn hebt. Het komt vaak voor dat je op een wide open profiel op 10 mbit gewoon stabiel intraint. Anderzijds train je af en toe wel eens instabiel in op 18Mbit en dan is een 16mbit profiel al vaak voldoende om de lijn stabiel te krijgen. Geen idee waarom dat zou is.. :P

Over de ADSL2 / ADSL1 centrales:
Volgens mij, als de complete centrale niet ADSL2 is, zal iedereen op die centrale gewoon op ADSL1 zitten. Dat heb ik ooit ergens gelezen, maar wellicht dat je gelijk hebt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mojo op 04-05-2008 18:41 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Zelf ook zojuist Alice besteld...

Ben erg benieuwd hoe lang het ongeveer gaat duren voordat het werkt (momenteel alleen dode lijn).
Nog benieuwder ben ik naar de snelheid. Alle postcode checks geven +/- 1200m aan maar via routenet kom ik uit op 4km :D Lijkt erop dat de centrale aan de verkeerde kant van een kanaal ligt :(
Rijnsburg -> Katwijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb zelf 14 April aangevraagd en KPN komt de 16de van mei langs om de lijn door te meten ofzo. Op dezelfde dag wordt m'n Alice ook geactiveerd. Vorig week een brief van thuis gekregen.
Is nog goed te doen als je het mij vraag. Ben wel benieuwd naar de snelheid. :) Ik zit redelijk ver van een centrale af.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:24:
Blijf weg bij Alice. Tenzij je een slechte of geen verbinding wilt, een hoop geld verliezen aan nutteloze telefoontjes naar een duur 0900- nummer, belofte wilt krijgen, die niet worden nagekomen, slapeloze nachten en een hoop ergernis en aanmaningen op facturen, over maanden, dat je al geen klant meer ben, terwijl je een schriftelijke bevestiging van creditering hebt. Zij maken goede sier, omdat ze gebruik maken van het netwerk van BBnet, dat zeer goed is, maar als provider zijn ze waardeloos. Niemand neemt initiatief bij dat bedrijf, brieven worden niet beantwoord, facturen zijn niet online te bekijken, zodat je niets kunt controleren en op iedere email krijg je een standaard mail terug, waarin het probleem niet wordt opgepakt, net alsof deze niet gelezen worden. De verbinding is al weg voor de eigenlijke afsluitdatum, maar 2 maanden erna worden wel nog abonnementskosten afgeschreven. Dit zijn geen opstartproblemen meer, maar tekenen van een zeer slecht beleid en administratie. Alice krijgt vsn mij alle rodekaarten, die er maar zijn. Met geen enkel ander bedrijf heb ik ooit problemen gehad, maar van Alice krijg je grijze haren en hoofdpijn.
Hier net zo'n ervaring, ik voel met je mee :o

Wat betreft incasso: na herhaaldelijke handmatige storneringen heb ik er afgelopen week een permanente blokkade opgezet, dus van mijn centjes blijven ze af.
Ook ik had een toezegging van een creditering, maar zie hier niets van terecht komen en heb verder geen enkel inzicht in mijn facturen doordat ze die niet sturen (zijn ze gewoon verplicht als je daarom vraagt!).

Ik ben inmiddels geen klant meer, maar in de aanmaning proberen ze het vrolijk met de stok-achter-de-deur die ze niet mee hebben: ze gaan me anders afsluiten! Oeioeioei! 8)7
Nee Alice, deze keer heb ik de stok achter de deur: zolang de zaakjes niet netjes afgehandeld worden krijgen jullie geen cent, ook niet die waar jullie in principe recht op hebben :w

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@maikel & franssie:

Ik heb het adres weer opgediept-> denan@comfortplus.alice.nl
Mail daar even je adresgegevens + probleem naartoe dan kan ik uitzoeken in welk proces het misloopt (en het aanpassen).

Britty reageert nergens op, dus ik vermoed dat de nood niet zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

denan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:15:
@maikel & franssie:

Ik heb het adres weer opgediept-> denan@comfortplus.alice.nl
Mail daar even je adresgegevens + probleem naartoe dan kan ik uitzoeken in welk proces het misloopt (en het aanpassen).
Mijn dank, e-mail is verstuurd
Britty reageert nergens op, dus ik vermoed dat de nood niet zo hoog is.
Daar geloof ik niets van, het is eerder een symptoom wat ik ook herken: op een gegeven moment word je er zó moedeloos van dat verdere energie erin steken nutteloos lijkt

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grhmpf schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:22:

Hoezo niet? Internet tot 20 mbit zeggen ze. Snelheid wordt nergens echt gegarrandeerd. Op dit forum lees je dat er wel een soort van richtlijnen zijn (x km -> y mbit), maar die zul je in je contract niet terug vinden. In die zin dus een risico.
Begrijp je mening wel, maar dan kan je het hele provider-gebeuren wel één groot risico gaan noemen.
Ik betaal voor een internet-verbinding die gebasseerd is op feiten, dat de providers er zelf een risico van maken is wat anders ;) , maar ik vind niet dat een klant zelf bewust risico neemt.

En nee natuurlijk vind je die garrandering niet, want dan zouden alle providers meteen door de mand vallen ;)

Maar wat wel moet gelden is dat de klant gewoon recht moet hebben op de praktisch mogelijke snelheid die in zijn/haar situatie van toepassing is.

Nu ben je afhankelijk van de willekeur van een provider en/of kabelboer, wordt eens tijd dat alle providers de kosten in evenredigheid gaan afrekenen met de geleverde snelheden :)
Want we betalen allemaal veel te veel, want de enkeling die in de buurt v/d 20Mbps komt kan je op één vinger tellen.

Wat denk je hiervan...
Vier klanten op ieder 6 MBps profiel = 24 MBps (theoretisch max. haalbare voor ADSL2+)
of
Twee klanten op ieder 12 MBps profiel = 24 MBps (theoretisch max. haalbare voor ADSL2+)

Mag jij drie keer raden wat een provider gaat doen als er een dergelijke keuze gemaakt moet worden.
Ervaring leert... ze gaan voor het geld en zetten de klant op een lager profiel (huis-tuin-en-keuken-gebruikers zal dat een worst wezen!)
En de provider ondertussen maar afwachten...,tot er weer wat bandbreedte beschikbaar komt door opzeggingen, hoeven ze ook niet meteen te investeren ;)

Een provider die NEE verkoopt aan een klant die moet ik nog tegenkomen. Nee om het hele ADSL hangt een grote stofwolk van misleiding en bedrog.
[...]

Dat hoor je mij ook niet zeggen. Waar het mij om ging was je post "2 dagen Alice, snelheid is kut, Alice is kut, ik ga opzeggen".
Tja, misschien een beetje kort door de bocht,. ;)
Maar zoals ik al zei, je hebt niet met een rookie te maken op ADSL gebied, mijn conclusie was gebasseerd op feiten en ik zie/zag de bui al hangen, vandaar.
[...]
Ik hoop het voor je. Bij telfort ken ik ook mensen die op de check 10mbit hadden, maar na aansluiting net 6 mbit halen, of waarvan de telefoon niet altijd perfect werkt. Dus het gras hoeft niet groener te zijn....
Ach we zien wel...kijk het nog even aan bij Alice :O
Een goede provider bestaat niet en als je er al eentje vind die iets beter is dan een ander dan is hij nog steeds afhankelijk van een kabelaanbieder (BBNED) zoals in ons geval, met alle gevolgen van dien.
[...]
Nou wettelijk sluit je een contract van een initieel een jaar met maandelijkse verlenging. Ik vraag me af of je rechtsbijstand uberhaupt in actie komt als je zegt dat je liever provider x wil. Dan zal er eerst een hele zwik aan wanprestatie aan vooraf moeten gaan...
Inderdaad zoals je zelf zegt, natuurlijk niet zomaar...
De meeste mensen willen van provider veranderen omdat je gewoonweg niet de diensten geleverd krijgt waarvoor je betaald. Bovendien zijn er heel veel valkuilen, onduidelijkheden en/of doelbewuste misleidingen in het spel! en allemaal in het voordeel v/d provider, dat zegt op zich al genoeg :?

En deze onvrede moet je natuurlijk met feiten kunnen aantonen.
Tevens moet je er niet zomaar van uitgaan dat de voorwaarden die (zeker) een provider heeft opgesteld ook daadwerkelijk allemaal rechtsgeldig zijn ;)

Bovendien de hele afhandeling is veel gemakkelijker om dat uit te besteden aan je rechtsbijstandsverzekering (die heb je tenslotte niet voor niks), dan wordt het allemaal wat officiëler als dat je zelf in de pen moet klimmen.
En sta je zeker sterker als ze desondanks toch deurwaarders langs sturen (omdat de desbetreffende afdelingen zoals gebruikelijk langs elkaar heen werken), die druipen dan meteen af is mijn persoonlijke ervaring.

Doe je het zonder juridische middelen dan loop je zelf (zeker als een juridische leek) tegen een betonnen muur op en krijg je nooit antwoord op je aangetekende brieven en/of bel je je suf aan dure 0900 nummers en dien je je contract uit te zitten.
Dit alles omdat de leek uiteindelijk toch te bang wordt van de hoge incassokosten (en dat weten die bedrijven als géén ander) enz.
En die broodtrommel doet het bij mij prima :) Ik hoop echt dat je er bij Alice uit komt, via de helpdesk of met behulp van Denan of Mojo. Of bij Telfort :)
Voor algemeen gebruik voldoet hij, maar wil je meer dan is een ongebruikersvriendelijk onding.
En ik hoop oprecht dat het goed komt, zal spijtig zijn als ik daadwerkelijk om deze reden nou al moet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:46:
Zelf ook zojuist Alice besteld...

Ben erg benieuwd hoe lang het ongeveer gaat duren voordat het werkt (momenteel alleen dode lijn).
Nog benieuwder ben ik naar de snelheid. Alle postcode checks geven +/- 1200m aan maar via routenet kom ik uit op 4km :D Lijkt erop dat de centrale aan de verkeerde kant van een kanaal ligt :(
Rijnsburg -> Katwijk ;(
1200m zal leuk zijn, ik hoop het oprecht voor je ;)
Maar 4km. dan heb je een probleem, kan je beter met rooksignalen werken :)

Heel die PC-check is geen drol waard! geldt eveneens voor die routenet, blijft allemaal maar koffiedik kijken (over klanten-misleiding gesproken ;) )
Beste is natuurlijk gewoon uitrekenen, maar ja dat kan natuurlijk pas als je hem al binnen hebt.

Voorbeeldje van mijn gegevens:

Afstand vanaf Centrale 1800m (hemelsbreed).
PC-Check geschatte snelheid 16-20 MBps (hoe komen die mongolen er op _O-, was het maar waar!)
Routenet ca 3KM.

In de praktijk haal ik slechts 5,5...6 MBps op ADSL2+ :'( bij Orange haalde ik makkelijk 10..11 MBps stabiel !

Dat wordt dus duimen voor je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b][message=30021404,noline]JBNL1000 schreef op maandag 05 mei 2008 @
Wat denk je hiervan...
Vier klanten op ieder 6 MBps profiel = 24 MBps (theoretisch max. haalbare voor ADSL2+)
of
Twee klanten op ieder 12 MBps profiel = 24 MBps (theoretisch max. haalbare voor ADSL2+)
Nou haal je wel twee dingen door elkaar: Het zal de netwerkeigenaar (BBNED) weinig schelen wat voor profielen ze ergens neerzetten, de capaciteit voldoet in principe prima voor alle gebruikers. Wat wel geld kost is als providers een 20Mbit lijn opleveren ipv een 1Mbit lijn, zij moeten namelijk het dataverkeer betalen.

Ik heb iets dieper gegraven en BBNED maakt gebruik van een dynamische database voor alle gebieden. Als er vanuit een bepaalde locatie veel problemen/klachten binnenkomen mbt 'klapperlijnen' zakt de automatisch aangeboden snelheid naar het niveau waarop de klachten opgelost waren. Dat kan inhouden dat bij je eerste aanvraag een snelheid van 10Mbit stabiel was, maar in de periode daarna veel 10Mbit lijnen zijn gaan klapperen. (wellicht door overspraak?)
Dit kan weer tot gevolg hebben dat de aangeboden snelheid voor nieuwe lijnen van 10Mbit zakt naar 5.5-6Mbit en zou verklaren waarom je bij je oude provider iets hoger zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:06:
[...]

Nou haal je wel twee dingen door elkaar: Het zal de netwerkeigenaar (BBNED) weinig schelen wat voor profielen ze ergens neerzetten, de capaciteit voldoet in principe prima voor alle gebruikers. Wat wel geld kost is als providers een 20Mbit lijn opleveren ipv een 1Mbit lijn, zij moeten namelijk het dataverkeer betalen.
Mmmm....daarom juist!, BBNET niet zo veel, maar Alice wel!

BBNED, plaatst slechts de benodigde hardware in de desbetreffende KPN centrale zodat wij via Alice het internet op kunnen en die aansluitingen/bandbreedte is/zijn niet oneindig in een centrale!
Bovendien heeft Alice niet voor niets voor BBNED gekozen als kabelboer i.p.v. voor KPN, draait toch logischerwijs allemaal om winst.
Dus Alice/BBNED who cares... ze hebben elkaar nodig en beïnvloeden elkaars toekomst.

Een provider kan het internetverkeer dus voor de klant negatief beïnvloeden bij gebrek aan bandbreedte/aansluitngen v/d kabelboer.
Een positieve beïnvloeding komt in de praktijk alleen voor als een concurrent opeens zijn snelheid verhoogd, dan kan het opeens wel, moet jij maar eens opletten ;)
Ik heb iets dieper gegraven en BBNED maakt gebruik van een dynamische database voor alle gebieden. Als er vanuit een bepaalde locatie veel problemen/klachten binnenkomen mbt 'klapperlijnen' zakt de automatisch aangeboden snelheid naar het niveau waarop de klachten opgelost waren. Dat kan inhouden dat bij je eerste aanvraag een snelheid van 10Mbit stabiel was, maar in de periode daarna veel 10Mbit lijnen zijn gaan klapperen. (wellicht door overspraak?)
Dit kan weer tot gevolg hebben dat de aangeboden snelheid voor nieuwe lijnen van 10Mbit zakt naar 5.5-6Mbit en zou verklaren waarom je bij je oude provider iets hoger zat.
Wederom bedankt voor het meedenken _/-\o_

Maar... Iets hoger :? , bijna 2x veel man 8)7 , da's toch niet normaal meer :X

De verdere info is bekend hier ;)
Maar hoe ver kan je gaan met snelheidsverlagingen doorvoeren :? Zo los je niks op, maar doe je aan symptoon bestrijding.
Verlagen gaat allemaal automatisch maar voor het verhogen moet je wellicht eerst hemel en aarde bewegen, of vergis ik me nu :+

Men kan wel een zogenaamd een ADSL2+ 24MBit/s lijntje aanbieden en de klant daarvoor laten betalen, terwijl in de praktijk uiteindelijk slechts (in m'n geval) een zielig 5 MBit/s wordt gehaald, dit kan je met een normaal ADSL lijntje (max 8MBits/s) ook gemakkelijk volbrengen en is bovendien minder storingsgevoelig en dus stabieler! Doe me die dan maar zou ik als klant zeggen ;)

Bovendien een klapperlijn heeft een reden? zoals je zelf al zegt, veelal overspraak, dit treedt met name op bij lange afstanden en/of als er veel mensen tegelijk gebruikmaken dus met name op drukke tijden als half Nedereland thuiskomt en om die reden wordt de verbinding teruggeschroefd :?

Beetje drastisch om de makkelijkste weg te bewanden die alleen voor de provider/kabelboer het beste uitkomt.

Voordeel Provider: Minder bandbreedte, dus minder verkeer en overlast, extra inkomsten voor de helpdesk ;)

Voordeel Kabelboer:
Die hoeft niet (zo veel) in de centrale te investeren.

Voordeel Klant:
Stabielere verbinding (zegt men ;) ), zei het dan op slakke snelheid, zelfde wat je vroeger dus ook al had :'(

Nadeel Klant:
Je betaalt te veel voor je verbinding en ben terug in de tijd gegaan qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Een bekend gezegde is ook wel "fast, cheap, accurate - pick two". Voor ISP's geldt dat ook. Snel, goeie service en goedkoop. Alle drie kan niet. Dat zou jij als pro toch moeten weten. En dat "ik ben een pro" argument gebruiken is gewoon te lame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:47:
[...]

Bedankt voor het medeleven ;) ik ga mojo maar eens lastigvallen :)
Je profiel staat op wide open. Je zit gewoon op ADSL2 dus dat is geen probleem. Je traint in op 7mbit. De waardes zien er best oké uit. Ik ga even kijken naar de lijnlengte. Wellicht valt daar iets te winnen.

Oké, er zitten wel leuke waardes in. Hemelsbreed is het 1900m. Volgens routenet is de lijnlengte 3,5km. Dit komt omdat er een snelweg tussen je huis en wijkcentrale zit. Ik vermoed dat hier geen leidingen onder zitten, dus die waarde lijkt me kloppend. Daarom vind ik het ook vreemd dat je met Orange 10Mbit hebt gehaald. Ik raad aan om de helpdesk te bellen, dan kan er een ticket voor je worden aangemaakt. Een 4tel meting is mogelijk dus de lijnlengte kan aan de hand daarvan worden bepaald en zodoende kan er worden gezien of er iets aan de hand is.

Hopende je zo voldoende geinformeerd te hebben.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Je profiel staat op wide open. Je zit gewoon op ADSL2 dus dat is geen probleem. Je traint in op 7mbit. De waardes zien er best oké uit. Ik ga even kijken naar de lijnlengte. Wellicht valt daar iets te winnen.

Oké, er zitten wel leuke waardes in. Hemelsbreed is het 1900m. Volgens routenet is de lijnlengte 3,5km. Dit komt omdat er een snelweg tussen je huis en wijkcentrale zit. Ik vermoed dat hier geen leidingen onder zitten, dus die waarde lijkt me kloppend. Daarom vind ik het ook vreemd dat je met Orange 10Mbit hebt gehaald. Ik raad aan om de helpdesk te bellen, dan kan er een ticket voor je worden aangemaakt. Een 4tel meting is mogelijk dus de lijnlengte kan aan de hand daarvan worden bepaald en zodoende kan er worden gezien of er iets aan de hand is.

Hopende je zo voldoende geinformeerd te hebben.
Hartstikke bedankt Mojo voor de genomen moeite, ik zal ze morgen maar eventjes bellen.
Dat van die afstand enz. was mij al bekend (heb mijn huiswerk gedaan, voor ik ga janken ;) ) Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat ik nu opeens een stuk langzamer zit om voor mij nog onduidelijke redenen.

Nogmaal bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grhmpf schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:55:
Een bekend gezegde is ook wel "fast, cheap, accurate - pick two". Voor ISP's geldt dat ook. Snel, goeie service en goedkoop. Alle drie kan niet. Dat zou jij als pro toch moeten weten. En dat "ik ben een pro" argument gebruiken is gewoon te lame :P
Alle drie :? al was er maar één v/d drie waar, dan zou ik en alle anderen al blij zijn denk je niet 8)7
Bovendien beweer/verwacht ik dat toch ook helemaal niet, dus :?

Want zoals ik al eerder zei: "een goede provider bestaat niet" er is altijd wel wat (techniek en mensen hè), en dat weet ik helaas als géén ander, dus...wat is nou je punt :?

En pardon... heb jij een probleem met het woordje PRO :? er zijn medicijnen die je daar van af kunnen helpen _O-
Dus geen stress man als je het woordje PRO :X tegenkomt,
wil alleen maar aangeven dat je met iemand te maken hebt die is afgestudeerd in de elektrotechniek en jaren onderzoek op dergelijke terreinen achter de rug heeft en dus zeker géén rookie is op dit gebied. En als je die ervaring bezit dan weet je wat er allemaal fout kan gaan ;)

Succes d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was tot nu toe leuk lezen, af en toe eens een commentaartje plaatsen.

Maar het wordt nu toch jammer genoeg wat minder helaas, laten we lekker elkaar de ruimte geven en hier van elkaar wat leren ipv elkaar in de haren te vliegen.

Alice is goedkoop. Voor een hoop mensen goed, en voor een hoop mensen slecht. Een helpdesk om te huilen maar het grootste voordeel is dat je kan stoppen wanneer je wil ( ik dankte god op mijn blote knieen).

Voor mojo, denan en de andere _/-\o_

@jbnl met jou opleiding moet je toch weten dat je op die afstand met adsl 2 je geld aan het weggooien bent, en alleen maar problemen aanhaalt gewoon op een adsl 1 gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

OK, nog een keertje dan, daarna hou ik er over op, want het raakt behoorlijk off topic.
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:16:
Want zoals ik al eerder zei: "een goede provider bestaat niet" er is altijd wel wat (techniek en mensen hè), en dat weet ik helaas als géén ander, dus...wat is nou je punt :?
Mijn punt is dat ik het niet met je eens bent. Goeie providers bestaan wel, maar die kosten vaak meer of leveren minder snelheid voor hetzelfde geld. Daar zit een balans in. Er zijn zat goeie (zakelijke) providers.
En pardon... heb jij een probleem met het woordje PRO :? er zijn medicijnen die je daar van af kunnen helpen _O-
Dus geen stress man als je het woordje PRO :X tegenkomt,
wil alleen maar aangeven dat je met iemand te maken hebt die is afgestudeerd in de elektrotechniek en jaren onderzoek op dergelijke terreinen achter de rug heeft en dus zeker géén rookie is op dit gebied. En als je die ervaring bezit dan weet je wat er allemaal fout kan gaan ;)
Als je pro tegenover huis-tuin-en-keuken-gebruiker zet vind ik dat je je pro zijn gebruikt om je te verheffen boven een ander. Dat helpt niet in het argument en het komt op mij als blaaskakerig over.

Nu pas geef je trouwens aan op welk gebied je jezelf als pro ziet wat het enigzins in perspectief zou kunnen zetten. Maar posts met de strekking "ik ben een pro dus ik weet het wel" daar heeft niemand wat aan imho.

En nu ga ik m'n medicijnen nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scouser57
Maar dat is toch precies wat ik heb gezegd :? je betaald te veel voor het geleverde, maar goed, begrijpend lezen kan soms best lastig zijn :'(

Je moet niet denken dat je als klant van één of andere provider zelf kan kiezen op welk adsl(2)(+) signaal je wilt worden aangesloten, de technieken zijn soms gewoon te verschillend 8)7
Doe mij dan maar meteen een glasvezeltje naar mijn modempje kado en laat die adsl dan maar zitten ;) ben ik val alle problemen af!
De netwerkbeheerdeer bepaalt in overleg met KPN tenslotte welke hardware er in de KPN-centrale wordt bijgeplaats/ingehuurd. Was alles maar zo simpel dat je alles zelf kan kiezen!

De klant mag/kan alleen maar braaf op tijd zijn rekening betalen en verder ben je overgeleverd aan de provider ;)

@grhmpf
Ten eerste sorry dat ik je het gevoel heb gegeven dat ik als een blaaskaak overkwam omdat ik het woordje pro aanhaalde, was niet mijn bedoeling, ieder zijn meug zullen we maar zeggen.
Mijn punt is dat ik het niet met je eens bent. Goeie providers bestaan wel, maar die kosten vaak meer of leveren minder snelheid voor hetzelfde geld. Daar zit een balans in. Er zijn zat goeie (zakelijke) providers.
Dat is je goed recht.
Maar wat is nou een goede/slechte provider :? een héél persoonlijke mening en bovendien een héél vaag begrip in de internet-wereld als je het mij vraagt :?

Je moet natuurlijk niet denken dat als je maar minder/meer betaalt voor een partikuliere/zakelijke provider je dan ook daadwerkelijk beter af bent!
Zoveel schommelingen in prijs/kwaliteit/diensten zijn er tegenwoordig nou ook weer niet, het is allemaal héél véél van hetzelfde :'(

Een provider kan mijn inziens alleen maar scoren door eerlijk te zijn en een goede service te bieden, meer niet. En dat kan je alleen bereiken met goed geschoold en gemotiveerd personeel en dat zie je in de praktijk inderdaad alleen veelal bij de zakelijke providers terug.

Maar desondanks blijven ook die (zogenaamde) goede partikuliere/zakelijke providers (welke dat dan ook mogen zijn :? ) tenslotte afhankelijk van de hardware/infrastructuur v/d netwerkbeheerder en dat is en blijft een zwakke schakel.
Ook als provider/netwerkbeheerder één zijn, werken die afdelingen langs elkaar heen, is helaas de praktijk ;)

Als klant betaal je tenslotte je euro's aan de provider en bij géén en/of slecht internet geeft de klant in de praktijk de provider de schuld (ook ik dus!)
Ook al is de werkelijke schuldige veelal de netwerkbeheerder (veelal door slecht onderhoud enz. Tussen centrales onderling is het leuk al die glasvezels maar als je kabeltje v/d centrale naar je woning al tig-jaar ligt weg te rotten schiet je daar thuis en/of op je werk niks mee op, hoe duur/goed die partikuliere/zakelijke provider ook van je is.)

Maar ok jongens, we lossen met deze discussie toch niks op, dus laten we er maar mee stoppen.

Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Hoi folks,

Na een mislukte bestelpoging bij Telfort (KPN wil niet en KPN beweerd dat Telfort niet wil en Telfort wil het wel overnieuw proberen, maar dan ben ik weer een maand verder) heb ik voor Alice gekozen.

Volgens Alice kom ik tussen de 1 en 4 mbit te zitten qua download-snelheid en ik zit 720 meter van de centrale af in het prachtige dorpje Apeldoorn. Ik dacht: "Ze zijn vast lekker conservatief met het beloven en het zal in de praktijk wel mee vallen." Maar nu lees ik dit topic door en heb toch het idee dat ik waarschijnlijk een 3 mbit lijntje ga krijgen. Dat zou ik eerlijk gezegt wel balen vinden!

Nou hopen dat ik binnen 3 weken tenminste internet heb, want ik wordt wat ellendig van het snoepen van de openstaande WiFi van iemand die een meter of 200 verderop woont en die ik in mijn flatje net kan ontvangen als iedereen naar bed is en er geen auto's rijden. }:O

Dit topic zou eigenlijk een poll moeten hebben. Je leest hier bijna alleen maar klachten, maar zou het werkelijk zo erg zijn met Alice? Heb Wanadoo gehad in de ramptijd en nooit problemen gehad met de provider, dus heb goede hoop dat Alice en ik ook een goede band kunnen houden ;) Maar goed, met een poll zou je misschien een betere manier verkrijgen om tevredenheid te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:32:
Hoi folks,

Volgens Alice kom ik tussen de 1 en 4 mbit te zitten qua download-snelheid en ik zit 720 meter van de centrale af in het prachtige dorpje Apeldoorn. Ik dacht: "Ze zijn vast lekker conservatief met het beloven en het zal in de praktijk wel mee vallen." Maar nu lees ik dit topic door en heb toch het idee dat ik waarschijnlijk een 3 mbit lijntje ga krijgen. Dat zou ik eerlijk gezegt wel balen vinden!
Da's dan inderdaad dikke pech...
Je zal waarschijnlijk aangesloten worden op een centrale met antieke hardware, maar ik vermoed op die afstand dat het in de praktijk wel mee zou vallen hoor...

Wees blij dat je maandelijks kan opzeggen mocht het tegenvallen, die luxe heb je bij een andere provider niet ;)

Enigste wat je daarna nog kan doen is een provider zoeken die geen gebruik maakt van BBNED, misschien dat die wel snellere hardware in de centrale hebben.
Dit topic zou eigenlijk een poll moeten hebben. Je leest hier bijna alleen maar klachten, maar zou het werkelijk zo erg zijn met Alice? Heb Wanadoo gehad in de ramptijd en nooit problemen gehad met de provider, dus heb goede hoop dat Alice en ik ook een goede band kunnen houden ;) Maar goed, met een poll zou je misschien een betere manier verkrijgen om tevredenheid te testen.
Ach klagers janken nou eenmaal harder ;) Dus of zo'n poll nut zou hebben :?
De mensen die tevreden zijn over Alice hoor je in principe nauwelijks, die hebben het te druk met downloaden ;)
Maar ik ken hele volkstammen waarbij het allemaal rete snel en goed gaat, dus het is allemaal maar afwachten hoe het bij jou uit ga pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Wees blij dat je maandelijks kan opzeggen mocht het tegenvallen, die luxe hebt je bij een andere provider niet ;)
Ja, inderdaad... Maar dan wel in de vorm van trager internet dan beloofd redelijkerwijs te verwachten is en niet in de vorm van steeds maar niet werkend internet. Dan kan ik rustig nog eens proberen om lid te worden van Telfort.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaw op 06-05-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Kaw schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:32:
Als je op 720 meter van de centrale zit, ga je meer dan 1-4 halen. Het komt voor dat de database niet klopt of wellicht zit je op een andere centrale dan je denkt dat je op zit. :)
Nou hopen dat ik binnen 3 weken tenminste internet heb, want ik wordt wat ellendig van het snoepen van de openstaande WiFi van iemand die een meter of 200 verderop woont en die ik in mijn flatje net kan ontvangen als iedereen naar bed is en er geen auto's rijden. }:O
Lol das zuur :P Kan je geen tijdelijk dealtje sluiten met buren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Volgens mij een bug op de Alice aanmeld pagina tegengekomen.
Er is zo'n mooi veld waar je kan invoeren wat je straat, huisnummer en eventuele toevoeging is.

Nu woon ik dus op een huisnummer met toevoeging en je raad al wat er gewoon tot 3 keer aan toe wegvalt: de toevoeging.

Bij eerste keer invullen lijkt alles goed te gaan, totdat je aan het eind de controle krijgt waarin mijn "b" helemaal niet meer voorkomt. Maar goed, je kan het aan het eind alsnog veranderen.
Maar ook die verdwijnt weer even simpel want op mn bevestiging via email is weer niks van die "b" te vinden.

Mailtje eruit en als antwoord terug dat ze via mail geen "adres wijzigingen" doen :(
Mag gaan bellen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
Aan de hier postende Alice medewerkers,

Kunnen jullie bevestigen of ontkennen dat Alice of BBNed verkeer met bepaalde SIP providers blokkeert? Ik krijg sterk het vermoeden van wel. De audio van inkomende gesprekken van diverse providers komt niet meer door. Dit heeft in het begin prima gewerkt, maar sinds 3 a 4 weken niet meer. Het is niet zo dat er rucktsichtslos poorten dicht staan, want ik kan op een geleende wireless van een van de buren pingen naar mijn asteriskcentrale en dat komt allemaal aan.

Graag een reactie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een goede kennis van mij met spoed hulp gevraagd van Denan of Mojo.

Betreft ordernr. 8000031332, Alice Easy, wensdatum 15 mei a.s., voorletter klant J., 1e letter achternaam R.

Heeft netjes jubel-welkomstbrief ontvangen en nu is het na een week of 3 totaal anders.

Tis echt ongelofelijk en absoluut onjuist, maar vandaag ontving hij een brief van Alice dat ie niet kredietwaardig zou zijn, dus geen levering.
De stoom kwam uit z'n oren en heeft op hoge poten de helldesk gebeld.
Daar kreeg ie te horen dat het inderdaad een misverstand betrof.

Maar toen (in hetzelfde tel.gesprek) werd het plotseling: u krijgt niet geleverd want wij kunnen - zonder eerst gigantische kosten te maken (graafwerk o.i.d.) niet leveren op uw adres.
Ga maar naar KPN !?!

En dit snap ik even niet.
Voordat je een online aanvraag kunt doen komt eerst een postcodecheck.
Daar staat (tot vandaag) aangegeven dat op dat adres zelfs ongeveer 16Mbit gehaald kan worden.

Alles leuk en aardig, maar volgens mij kletsen ze maar weer wat bij dat ingehuurde callcenter.

Vraag: Wat is de werkelijke status van deze order en zijn er problemen in welke vorm dan ook?
Want snel naar Telfort hollen en straks, n.a.v. een foutieve brief en een telefonische terloopse mededeling, 2 internetaansluitingen te hebben, ziet mijn kennis (zeker na de belediging) helemaal niet zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:06
Mijn internet ligt er al de hele dag uit. De helpdesk zegt dat ik moet wachten en dat ze geen idee hebben hoe lang het zal duren. Het modem geeft bij PPP Connection: Attempting to connect... Vreemd genoeg kan ik wel bellen via Alice, heeft VoDSL toch ook voordelen :-). Ik zit dit via Orange world op mijn gsm te typen, maar vraag me vooral af of er meer mensen last van hebben. Bij de helpdesk begreep ik dat er een algemene storing was. Dan vind ik het vreemd dat niemand anders er melding van heeft gemaakt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees gerust jorikc ;) ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gisteren een lang gesprek gehad met een medewerker aldaar en dit is wat ik te weten ben gekomen:

Het probleem is het toewijzen van ip's van de server aan de gebruiker. Het geld alleen voor leden met ledennummer tussen de 50000 en de 60000. Het is een landelijk probleem en bekend. Mij was vertelt dat het vandaag opgelost zou zijn...... Het is begonnen eergisteren in de avond (na 22:00 uur). Het is dus puur een server probleem van alice zelf. Echter schijen mensen van KPN zelfde problemen te hebben.

Een ander probleem is het "aanmelden" voor de 1e keer op alice lounge. voor al een paar weken is het om onduidelijke redenen niet mogelijk om je eerste aanmelding op de site te voltooien, men weet niet hoe dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
jorikc schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:42:
Mijn internet ligt er al de hele dag uit. De helpdesk zegt dat ik moet wachten en dat ze geen idee hebben hoe lang het zal duren. Het modem geeft bij PPP Connection: Attempting to connect... Vreemd genoeg kan ik wel bellen via Alice, heeft VoDSL toch ook voordelen :-). Ik zit dit via Orange world op mijn gsm te typen, maar vraag me vooral af of er meer mensen last van hebben. Bij de helpdesk begreep ik dat er een algemene storing was. Dan vind ik het vreemd dat niemand anders er melding van heeft gemaakt tot nu toe.
De storing die vele klanten een paar maanden geleden ook had... toen duurde het bij mij 34 dagen (voordat ik door had dat er niks ging gebeuren en telfort had gekregen).... hoop voor je dat ze het nu sneller oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:40:

Het probleem is het toewijzen van ip's van de server aan de gebruiker. Het geld alleen voor leden met ledennummer tussen de 50000 en de 60000. Het is een landelijk probleem en bekend. Mij was vertelt dat het vandaag opgelost zou zijn...... Het is begonnen eergisteren in de avond (na 22:00 uur). Het is dus puur een server probleem van alice zelf. Echter schijen mensen van KPN zelfde problemen te hebben.
Heb sinds gisteren hetzelfde probleem, echter begint mijn klantnummer niet tussen de 50000 en 60000....
De helpdesk wist me te vertellen dat de fout bij Alice lag en dat ze het z.s.m. op proberen te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Bij mij is het ook zo (en mijn klantnummer ligt idd in de range). Gelukkig kan ik wel bellen, maar internet doet het niet. Wat ikzelf niet goed begrijp, is dat ze geen servicepagina hebben en dat de helpdeskmedewerkers niets weten over zo'n grote storing (of niks mogen vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
jorikc schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:42:
Ik had er gisteren ook last van, verbinding viel vaak weg, wou ook niet connecten. Tevens wou bellen ook niet.

Waarom er niet meer meldingen van waren hier op het forum weet ik niet, misschien zijn de mensen moe om elk probleem te posten of zitten de meesten met het mooie weer lekker buiten :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
The Wizard schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:07:
[...]

Ik had er gisteren ook last van, verbinding viel vaak weg, wou ook niet connecten. Tevens wou bellen ook niet.

Waarom er niet meer meldingen van waren hier op het forum weet ik niet, misschien zijn de mensen moe om elk probleem te posten of zitten de meesten met het mooie weer lekker buiten :).
Ik denk dat er een aantal hun problemen niet kunnen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Ik heb ook WEEER!! problemen, hij geeft bij mij zelfs aan dat de ADSL kabel eruit ligt sinds vanochtend. (of gister, maar kwam er vanochtend om 7 uur achter). In december zat ik ook al 3 weken zonder internet, nou als het internet vanavond niet werkt zoek ik alvast een ander, ga niet weer 3 weken lopen kloten omdat Alice te traag is met oplossen van problemen en duizend beloftes doet en de volgende ochtend blijkt dat geen van die beloftes is genoteerd, sterker nog er wordt niet eens een CALL aangemaakt (hoop dat dat nu beter gaat)

Zit zelf ook niet in die klantenrange, zit nog onder klantnr 2500 :P

[ Voor 63% gewijzigd door maddog_rvo op 08-05-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik ben opzoek naar een andere provider en heb interesse in Alice. Ik wil graag mijn eigen modem gebruiken, een Linksys WAG200G. Mensen die mij die aan- of afraden? Zijn er nog andere technische plus- of minpunten, waar ik rekening mee moet houden?
Ik snuffel nog de topics door, maar hoor graag wat jullie op dit moment ervan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Dat gaat dus helaas niet, alleen de alice modem is te gebruiken (volgens hun eigen zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:51:
Voor een goede kennis van mij met spoed hulp gevraagd van Denan of Mojo.

Betreft ordernr. 8000031332, Alice Easy, wensdatum 15 mei a.s., voorletter klant J., 1e letter achternaam R.

Heeft netjes jubel-welkomstbrief ontvangen en nu is het na een week of 3 totaal anders.

Tis echt ongelofelijk en absoluut onjuist, maar vandaag ontving hij een brief van Alice dat ie niet kredietwaardig zou zijn, dus geen levering.
De stoom kwam uit z'n oren en heeft op hoge poten de helldesk gebeld.
Daar kreeg ie te horen dat het inderdaad een misverstand betrof.

Maar toen (in hetzelfde tel.gesprek) werd het plotseling: u krijgt niet geleverd want wij kunnen - zonder eerst gigantische kosten te maken (graafwerk o.i.d.) niet leveren op uw adres.
Ga maar naar KPN !?!

En dit snap ik even niet.
Voordat je een online aanvraag kunt doen komt eerst een postcodecheck.
Daar staat (tot vandaag) aangegeven dat op dat adres zelfs ongeveer 16Mbit gehaald kan worden.

Alles leuk en aardig, maar volgens mij kletsen ze maar weer wat bij dat ingehuurde callcenter.

Vraag: Wat is de werkelijke status van deze order en zijn er problemen in welke vorm dan ook?
Want snel naar Telfort hollen en straks, n.a.v. een foutieve brief en een telefonische terloopse mededeling, 2 internetaansluitingen te hebben, ziet mijn kennis (zeker na de belediging) helemaal niet zitten.
Lijkt me een NLS type 3. In dat geval zijn er graafwerkzaamheden nodig om de lijn te kunnen opleveren. Dat is voor ons alles behalve rendabel (al helemaal bij een maandcontract). Wat ik vermoed is een fout in een database bij KPN. Ons systeem kijkt naar KPN en ziet daar dus dat iets niet mogelijk is. Heeft je kennis al wel een analoge lijn liggen? En wat is het klantnummer, dan kan ik wat voor je nazoeken.

Over de storing: Geen idee, ik zit op school. :P Lijkt me iets van BBned. Ik moet vanavond werken, zal het eens vragen. :)

Andere modems kunnen wel, de instellingen zijn vast wel ergens op het internet te vinden ;) We geven er alleen geen ondersteuning mee bij problemen. Maar dat hoeft voor normaal gebruik uiteraard niks uit te maken. Tevens zwerft het admin password van het modem hier ook ergens rond. Hij staat in dit topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Mojo op 08-05-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Hoi Mojo, heb jij toevallig meer info over de storing? Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
maddog_rvo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:49:
Dat gaat dus helaas niet, alleen de alice modem is te gebruiken (volgens hun eigen zeggen.)
Dus er is hier niemand met een ander modem, alleen die van Alice? En wat is de reden, waarom men geen ander modem kan/mag aansluiten? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Lekkere Loempia op 08-05-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Het niet kunnen is makkelijk, je hebt geen username / password en alle overige gegevens krijg je ook niet, ook kun je het bestaande modem niet uitpluizen omdat je daar ook een username / password nodig hebt. (sommige mensen is het blijkbaar wel gelukt dacht ik, ik heb alleen geen flauw idee hoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe kan je elk modem gebruiken voor Alice alleen zijn er maar bar weinig modem die de telefonie van Alice ondersteunen.

Modem van Alice aanpassen kan door in te loggen als :

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

veel info is hier te vinden:

http://www.breedbandmodem...es/content/index.php?id=1

Voor de gene die niet echt weten wat ze doen 1 tip blijf er af verander niets geloof me als je niet weet waar je mee bezig bent verbeter je niets maar verknal je veel van alle narigheid die je te wachten staat wordt je niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hjm229 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:30:
Aan de hier postende Alice medewerkers,

Kunnen jullie bevestigen of ontkennen dat Alice of BBNed verkeer met bepaalde SIP providers blokkeert? Ik krijg sterk het vermoeden van wel. De audio van inkomende gesprekken van diverse providers komt niet meer door. Dit heeft in het begin prima gewerkt, maar sinds 3 a 4 weken niet meer. Het is niet zo dat er rucktsichtslos poorten dicht staan, want ik kan op een geleende wireless van een van de buren pingen naar mijn asteriskcentrale en dat komt allemaal aan.

Graag een reactie. :?
Is niet het geval. Controleer wel even de instellingen in je copperjet, wellicht dat je daar een portforward moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SandStar schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:45:
Volgens mij een bug op de Alice aanmeld pagina tegengekomen.
Er is zo'n mooi veld waar je kan invoeren wat je straat, huisnummer en eventuele toevoeging is.

Nu woon ik dus op een huisnummer met toevoeging en je raad al wat er gewoon tot 3 keer aan toe wegvalt: de toevoeging.

Bij eerste keer invullen lijkt alles goed te gaan, totdat je aan het eind de controle krijgt waarin mijn "b" helemaal niet meer voorkomt. Maar goed, je kan het aan het eind alsnog veranderen.
Maar ook die verdwijnt weer even simpel want op mn bevestiging via email is weer niks van die "b" te vinden.

Mailtje eruit en als antwoord terug dat ze via mail geen "adres wijzigingen" doen :(
Mag gaan bellen ;(
Dat is vreemd, want als ik het zelf test in mijn testomgeving (en live) werkt het prima.
Email anders even je adresgegevens naar denan@comfortplus.alice.nl dan zal ik er naar kijken.
Wel pas ergens eind volgende week aangezien ik het druk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Lijkt me een NLS type 3. In dat geval zijn er graafwerkzaamheden nodig om de lijn te kunnen opleveren. Dat is voor ons alles behalve rendabel (al helemaal bij een maandcontract). Wat ik vermoed is een fout in een database bij KPN. Ons systeem kijkt naar KPN en ziet daar dus dat iets niet mogelijk is. Heeft je kennis al wel een analoge lijn liggen? En wat is het klantnummer, dan kan ik wat voor je nazoeken.
Situatie:
Allereerst moet ik toch even vermelden dat ie midden in een verhuizing zit.
(Lijkt misschien onbelangrijk, maar kan voor een hoop verwarring zorgen, t.a.v. de KPN-database.)

Telefoonlijn/-nr. zit (helaas) bij Tele2, en gaat 15 mei a.s. óók over van het oude naar het nieuwe adres.
(De vorige bewoner van het nwe. adres is reeds enige tijd vertrokken, en zijn tel.aansluiting/evt. ADSL ook, neem ik aan.)
Zodoende op het aanvraagformulier aangegeven € 69,00 kosten voor Easy, en zal volgens onze informatie op het 2e aderpaar worden aangesloten.

Opzich lijkt het mij geen probleem: Tele2 (telefoon) op het ene aderpaar en Alice Easy op het 2e aderpaar.
Ik mag toch wel aannemen dat er zonder graafwerk 2 aderparen beschikbaar zijn?
Het betreft een redelijk nieuwe woning.

Klantnr. is NL00063159.

Alvast weer bedankt voor je inzet.
(Kijk je ook nog even naar dat vreemde verhaal/brief/email over kredietwaardigheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Heeft iemand trouwens enig idee waarom de modem plotseling "Cable Disconnected" aangeeft zonder dat er ook maar iets aan de installatie veranderd is? Ik bedoel het moet toch haast wel iets hardwarematig zijn of zeg ik nou zoiets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Kan iemand mij helpen hoe een web-server te installeren achter het alice modem? Het installeren van een server is toegestaan toch?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik heb vorige week ook Alice Easy aangevraagt,Maar toch enkele vraagjes:
1.) Staat poort 25 open? Zoniet: Is er een Mail relaying optie(b.v. zoals bij speedlinq: Username.speedlinq.nl)
2.)Heeft het standaard modem de mogelijkheid om te DMZ'en?
3.) Mag je game/mail/web servers draaien?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:26

IkWilbert

Het is mij!

TeGek schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:37:
1.) Staat poort 25 open? Zoniet: Is er een Mail relaying optie(b.v. zoals bij speedlinq: Username.speedlinq.nl)
Verkeerde volgorde... eerst je vragen stellen en dan pas eventueel aanvragen ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Het draaien van een server is toegestaan. Zie de FAQ op Alice.nl

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:33
Hmm, Wij waren ook van plan Alice Easy aan te vragen, maar naar al deze reactie begin ik flink te twijfelen. Is de verbinding echt zo slecht? Wij hebben nu 1,5 mbit van hetnet en zijn op zoek naar iets snellers. Ons oog viel op alice omdat je 20 mbit hebt voor een lage prijs. Maar als je vaak zonder internet zit heb je er nog niet zo veel aan.
Hoe zit het eigenlijk met de aansluitingstijd? moet ik rekenen op ong. 3 a 4 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Het zal iig sneller zijn dan 1,5 mbit, ik heb de test gedaan en kwam uit op 16mbit. Nu heb ik een effectieve snelheid van 12mbit. Dit hebben ze iets moeten verlagen voor een stabiele lijn. Deze is dan ook stabiel en ik heb nooit downtime.

3/4 weken zit je vaak al snel aan, hier kan Alice overigens weinig aan doen. De support van Alice was zeer snel, het Alice modem kwam zeer snel en de meting door KPN verliep soepel

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

IkWilbert schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:21:
[...]

Verkeerde volgorde... eerst je vragen stellen en dan pas eventueel aanvragen ;)
Nee, Ik had zsm internet nodig en het is gewoon mooi meegenomen als dit zo is,
Kan het toch iedere maand opzeggen! :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TeGek schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:37:
1) In het netwerk wel, maar om hem te gebruiken zul je een portforward op je modem in moeten stellen (portmapping)
2) Nee, maar je kunt natuurlijk alle poorten forwarden naar het IP van de router/computer die erachter staat
3) yup.. maar.. portforwards instellen en rekening houden met je dynamische IP.
(Kijk je ook nog even naar dat vreemde verhaal/brief/email over kredietwaardigheid?)
Door een bugje in de systemen kreeg elke weigering (bvb wegens onjuiste contactgegevens, nls typ3, etcetcetc) ipv de speciale brief die betrekking heeft op de weigeringsreden -> de brief die Alice verzend als men door een credit check valt. NLS type 3 is in ieder geval niet op te leveren (1500 euro aansluitkosten volgens mij? of 800,- euro.. te duur in ieder geval)

[ Voor 25% gewijzigd door denan op 08-05-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek

TeGek

denan schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:18:
[...]

1) In het netwerk wel, maar om hem te gebruiken zul je een portforward op je modem in moeten stellen (portmapping)
2) Nee, maar je kunt natuurlijk alle poorten forwarden naar het IP van de router/computer die erachter staat
3) yup.. maar.. portforwards instellen en rekening houden met je dynamische IP.

[...]
Hoe bedoel je in het netwerk? Ik heb op het moment een lijn bij Speedlinq in me huis en binnenkort een Alice lijn in het andere huis, Hier tussen komt een simpele mail cluster te staan, zou ik via me Alice lijn via smtp.alice.nl moeten mailen vanuit me eigen mailserver of zal ik direct mail moeten gebruiken?

Het DMZ'en verwachte ik eigenlijk al, Dan wordt het maar en full-port forward,

Hoe Dynamisch is het IP adres eigenlijk? een switch per reboot? Lease tijd van een paar dagen? Oftwel: Hoe wordt dit bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
Iemand nog een leuke handleiding hoe een webserver aan de praat te krijgen?

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SlickAxe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:29:
Iemand nog een leuke handleiding hoe een webserver aan de praat te krijgen?
Ergens in het begin van deze thread :) Zoek maar op port mapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:44:
[...]

Situatie:
Allereerst moet ik toch even vermelden dat ie midden in een verhuizing zit.
(Lijkt misschien onbelangrijk, maar kan voor een hoop verwarring zorgen, t.a.v. de KPN-database.)

Telefoonlijn/-nr. zit (helaas) bij Tele2, en gaat 15 mei a.s. óók over van het oude naar het nieuwe adres.
(De vorige bewoner van het nwe. adres is reeds enige tijd vertrokken, en zijn tel.aansluiting/evt. ADSL ook, neem ik aan.)
Zodoende op het aanvraagformulier aangegeven € 69,00 kosten voor Easy, en zal volgens onze informatie op het 2e aderpaar worden aangesloten.

Opzich lijkt het mij geen probleem: Tele2 (telefoon) op het ene aderpaar en Alice Easy op het 2e aderpaar.
Ik mag toch wel aannemen dat er zonder graafwerk 2 aderparen beschikbaar zijn?
Het betreft een redelijk nieuwe woning.

Klantnr. is NL00063159.

Alvast weer bedankt voor je inzet.
Tele 2 is inderdaad nogal ruk. Die lui reageren o.a. niet op onze porteringsverzoeken :/ Wellicht dat daar iig nog meer foutloopt t.a.v. beschikbaarheid. Ik zal proberen uit te zoeken waar het fout gaat, maar ik ga hier niet over. Dat is iets voor provisioning, niet de technische dienst. :) Ik vermoed dat het toch bij KPN zit.
Fuzzynl schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:55:
Hmm, Wij waren ook van plan Alice Easy aan te vragen, maar naar al deze reactie begin ik flink te twijfelen. Is de verbinding echt zo slecht? Wij hebben nu 1,5 mbit van hetnet en zijn op zoek naar iets snellers. Ons oog viel op alice omdat je 20 mbit hebt voor een lage prijs. Maar als je vaak zonder internet zit heb je er nog niet zo veel aan.
Hoe zit het eigenlijk met de aansluitingstijd? moet ik rekenen op ong. 3 a 4 weken?
Het valt best mee, alleen er zitten wat probleemgevallen hier.. :P Weet ik ook het mijne niet van.

Overigens is die 20mbit afhankelijk van je lijnlengte en koperkwaliteit enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Vandaag maar de knoop doorgehakt en mij Alice abo opgezegd. :w

Ging trouwens erg makkelijk.

Ik werd helemaal gestoord van die klapperlijn. |:( Ik had elke dag wel iets.

Ook bellen en dan na vijf minuten der af worden gegooid. Tja, dat is nu niet echt een goed functionerend systeem. Om maar te zwijgen over dat modem van "voor de oorlog". (welke oorlog? noem er maar een...)

Nu maar Tele2 genomen. Zelfde prijs maar dan weet ik zeker dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier nog steeds een klapperlijn (sinds gisteren) en elke keer disconnects. Wordt er wel erg moe van. Telefoon is ook niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
dr.cody schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:26:
Vandaag maar de knoop doorgehakt en mij Alice abo opgezegd. :w

Ging trouwens erg makkelijk.

Ik werd helemaal gestoord van die klapperlijn. |:( Ik had elke dag wel iets.

Ook bellen en dan na vijf minuten der af worden gegooid. Tja, dat is nu niet echt een goed functionerend systeem. Om maar te zwijgen over dat modem van "voor de oorlog". (welke oorlog? noem er maar een...)

Nu maar Tele2 genomen. Zelfde prijs maar dan weet ik zeker dat het werkt.
Tsja, ik zit er ook over te denken. Ik zit nu net drie weken bij Alice, en nu al een storing van 2 dagen! Hiervoor heb ik nog nooit langer dan een uur eruit gelegen (Demon, Tiscali).

Het stoort me ook dat de helpdesk geen informatie verstrekt. Als ze nu gewoon zeggen dat het nog een week gaat duren, dan weet je dat tenminste.
The Wizard schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:00:
Hier nog steeds een klapperlijn (sinds gisteren) en elke keer disconnects. Wordt er wel erg moe van. Telefoon is ook niet te gebruiken.
Ach, een klapperlijn is beter dan geen lijn ;). Maar bij mij doet de telefoonlijn het wel.

[ Voor 58% gewijzigd door ernstblaauw op 08-05-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26
denan schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:11:
[...]

Is niet het geval. Controleer wel even de instellingen in je copperjet, wellicht dat je daar een portforward moet instellen.
Bedankt, dan ga ik nog weer verder zoeken wat er fout kan zijn. Modem staat al in ZIPB. Mijn vrouw wil al weer terug naar de kpn en dat kunnen we niet hebben toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:18[/message]:

[(Kijk je ook nog even naar dat vreemde verhaal/brief/email over kredietwaardigheid?)]

Door een bugje in de systemen kreeg elke weigering (bvb wegens onjuiste contactgegevens, nls typ3, etcetcetc) ipv de speciale brief die betrekking heeft op de weigeringsreden -> de brief die Alice verzend als men door een credit check valt. NLS type 3 is in ieder geval niet op te leveren (1500 euro aansluitkosten volgens mij? of 800,- euro.. te duur in ieder geval)
Dus als ik het goed begrijp:
1) Klant had de brief over kredietwaardigheid niet/nooit moeten krijgen.

2) Het ziet er naar uit dat er op dat adres geen Alice Easy aangesloten gaat worden.
Echter, ik begrijp echt niet waarom dan niet.
Voorinformatie leerde ons dat Alice
het 2e aderpaar (zoals vaak in woningen aanwezig is) zou gaan gebruiken, naast telefonie van Tele2 op het 1e aderpaar.
Volgens mij worden er nu toch wel heel veel fouten gemaakt.
Ik wacht dan ook even een bericht van Mojo af.

Bovendien, als het definitief niet door kan gaan willen wij dat bericht wel graag (alsnog) zwart op wit met de juiste reden zien.
Stel je eens voor dat door opéénstapelingen van allerlei misverstanden hij straks 2 internetaansluitingen aan zijn benen heeft.
Dan gaat ie helemaal flippen. :(

Edit: Vreemd, de postcodecheck geeft nu plotseling: Helaas is Alice op deze locatie niet beschikbaar.
Helemaal vreemd is, dat ie bij een andere BBned-provider wél als beschikbaar te boek staat.
En dat was voorheen ook het geval bij Alice. Anders hadden wij zo'n 3 weken geleden nooit een online aanvraagformulier kunnen invullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Joehoe! Bij mij doet internet het weer... Ik blijf toch nog maar even :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Geduld:

Mijn vermoeden:
Een NLS3 is blijkbaar niet mogelijk. Alice kan wel geleverd worden, maar dat moet op een van de huidige aderparen. Blijkbaar zijn alle aderparen al bezet en is het daarom niet mogelijk Alice te leveren (?).

Over de storing:
Er is inderdaad een PPP probleem. Volgens mij is deze opgelost. Iets in telecity bij bbned ofzo. :?

Mensen met klapperlijnen:
Hebben jullie de helpdesk gebeld? Klapperlijnen gaan doorgaans niet vanzelf weg. Daarnaast de kanttekening dat ik je veel succes wens met Tele2. Ze geven ons veel problemen.. :p Ben zelf net blij dat ik weg ben... Ik hoop iig wel voor je dat het bij jou wel goed gaat. :)

Over het modem:
De copperjet is een van de weinige dingen met VoDSL, vandaar dat de support met andere modems niet bestaat, er zijn er maar weinig met VoDSL. Imo is VoDSL superieur aan VoIP (kijk maar naar de storing, VoIP had niet gewerkt :P) maar goed, dat is iets anders ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 08-05-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:25:
Geduld:

Mijn vermoeden:
Een NLS3 is blijkbaar niet mogelijk. Alice kan wel geleverd worden, maar dat moet op een van de huidige aderparen. Blijkbaar zijn alle aderparen al bezet en is het daarom niet mogelijk Alice te leveren (?).
Dat de aderparen bezet zouden zijn, moet m.i. op een groot misverstand berusten.
Momenteel (tot 15 mei a.s., als Tele2 één van de aderparen gaat gebruiken voor telefonie) moeten ze volledig vrij zijn.

Maarja, misschien ziet KPN nog steeds de aansluiting(en) van de vorige bewoner in haar database, of is bijv. de ADSL van de vorige bewoner nog niet geheel gesloopt.
Kortom, zo wij het ingericht wilde hebben mag m.i. geen enkel probleem vormen.
Ik hoor graag nog van je.
Want de bedoeling was 15 mei een werkende ADSL-verbinding te hebben en nu ziet het er naar uit dat wij na ruim 3 weken wachten weer opnieuw moeten aanvragen (bij een ander bedrijf).

Opzich is naar Telfort gaan nog niet zo verkeerd, t.w. geen 69 euro NLS-kosten en een veel snellere verbinding mogelijk, zij het niet dat ik persoonlijk een teringhekel heb aan KPN.
(De redenen daarvan zal ik je besparen, misschien schrijf ik daar later wel een boek over. ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Het is mij ook niet duidelijk hoe je installatie nou is.. :P Ik zeg alleen hetgeen wat ik vermoed. Misschien dat Denan hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TeGek schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:25:
[...]

Hoe bedoel je in het netwerk? Ik heb op het moment een lijn bij Speedlinq in me huis en binnenkort een Alice lijn in het andere huis, Hier tussen komt een simpele mail cluster te staan, zou ik via me Alice lijn via smtp.alice.nl moeten mailen vanuit me eigen mailserver of zal ik direct mail moeten gebruiken?
Sorry, ik was wellicht iets onduidelijk: In het netwerk van Alice filteren we de poort niet, maar om poort 25 goed te kunnen gebruiken (ik neem aan poort 25 inbound) moet je op je cjt een portfwd instellen richting je server.
Het DMZ'en verwachte ik eigenlijk al, Dan wordt het maar en full-port forward,

Hoe Dynamisch is het IP adres eigenlijk? een switch per reboot? Lease tijd van een paar dagen? Oftwel: Hoe wordt dit bepaald?
Om de reboot, maar zelfs na een reboot kun je hetzelfde IP krijgen. Ik heb nu al een jaar hetzelfde IP adres.
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp:
1) Klant had de brief over kredietwaardigheid niet/nooit moeten krijgen.
Klopt.
2) Het ziet er naar uit dat er op dat adres geen Alice Easy aangesloten gaat worden.
Echter, ik begrijp echt niet waarom dan niet.
Voorinformatie leerde ons dat Alice
het 2e aderpaar (zoals vaak in woningen aanwezig is) zou gaan gebruiken, naast telefonie van Tele2 op het 1e aderpaar.
Volgens mij worden er nu toch wel heel veel fouten gemaakt.
Ik wacht dan ook even een bericht van Mojo af.

Bovendien, als het definitief niet door kan gaan willen wij dat bericht wel graag (alsnog) zwart op wit met de juiste reden zien.
Stel je eens voor dat door opéénstapelingen van allerlei misverstanden hij straks 2 internetaansluitingen aan zijn benen heeft.
Dan gaat ie helemaal flippen. :(

Edit: Vreemd, de postcodecheck geeft nu plotseling: Helaas is Alice op deze locatie niet beschikbaar.
Helemaal vreemd is, dat ie bij een andere BBned-provider wél als beschikbaar te boek staat.
En dat was voorheen ook het geval bij Alice. Anders hadden wij zo'n 3 weken geleden nooit een online aanvraagformulier kunnen invullen.
Dat is inderdaad heel vreemd, wellicht dat er gewoon een probleem in de centrale is? Als je een klantnummer voor mojo of mij hebt (bij voorkeur mojo, hij heeft directe toegang tot de klantenDB) kunnen we de exacte reden van de cancel zien.

[ Voor 43% gewijzigd door denan op 09-05-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:06
Mijn internet doet het ook weer. Hoewel de informatie van de helpdesk niet erg gedetailleerd was, ben ik toch wel blij dat ik de helpdesk tot nu toe altijd snel aan de lijn heb gehad. Meestal minder dan 1 minuut wachten!
VoDSL lijkt mij zeker een betere oplossing dan VoIP voor thuisgebruik, wat minder flexibel maar wel betrouwbaarder.
Afgezien van een downtime van bijna 2 dagen (woensdagochtend deed ie het niet, donderdagavond pas weer wel), heb ik tot nu toe een snelle (gemiddeld 1,2MB/s bij speedtest.bbned.nl) en betrouwbare internetverbinding bij Alice.
Nog een positieve noot, Alice had mijn verhuizing van orange naar alice te vroeg overgezet, maar dit hebben ze netjes opgelost door mij niet te laten betalen tot de gevraagde verhuisdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
jorikc schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:46:
Mijn internet doet het ook weer. Hoewel de informatie van de helpdesk niet erg gedetailleerd was, ben ik toch wel blij dat ik de helpdesk tot nu toe altijd snel aan de lijn heb gehad. Meestal minder dan 1 minuut wachten!
VoDSL lijkt mij zeker een betere oplossing dan VoIP voor thuisgebruik, wat minder flexibel maar wel betrouwbaarder.
Afgezien van een downtime van bijna 2 dagen (woensdagochtend deed ie het niet, donderdagavond pas weer wel), heb ik tot nu toe een snelle (gemiddeld 1,2MB/s bij speedtest.bbned.nl) en betrouwbare internetverbinding bij Alice.
Nog een positieve noot, Alice had mijn verhuizing van orange naar alice te vroeg overgezet, maar dit hebben ze netjes opgelost door mij niet te laten betalen tot de gevraagde verhuisdatum.
Bij mij was dit ook zo. Hoe heb jij je geld teruggevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:41:

[...]

Dat is inderdaad heel vreemd, wellicht dat er gewoon een probleem in de centrale is? Als je een klantnummer voor mojo of mij hebt (bij voorkeur mojo, hij heeft directe toegang tot de klantenDB) kunnen we de exacte reden van de cancel zien.
NL00063159

P.S. De postcodecheck doet het weer: ong. 16 Mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ernstblaauw schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:02:
[...]

Bij mij was dit ook zo. Hoe heb jij je geld teruggevraagd?
Altijd schriftelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat nummerherkenning (uitgaand) er sinds een paar dagen spontaan mee opgehouden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Sinds gisteravond ben ik niet meer bereikbaar zowel op mijn eigen nummer als op het tijdelijke nummer.
Bellers krijgen een afgesloten toon te horen.
En op mijn mobiel de melding fout bij verbinding.
Kan wel uit bellen maar geen nummerherkenning.

Dit zowel met als zonder splitter.

Dat wordt dus de dure helpdesk bellen..

Net gebeld naar planet en wat blijkt hebben ze de lijn 3 week te vroeg gesloopt..
heb in de bevestingsbrief staan beeindiging per 28 mei..
proberen de boel terug te draaien..

mooi kl*te dus.

[ Voor 29% gewijzigd door fotojunk op 10-05-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 13-09 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:29:
Kan het zijn dat nummerherkenning (uitgaand) er sinds een paar dagen spontaan mee opgehouden is?
Ik heb hier idd ook last van. Ik belde iemand en die zei dat er 'info01' op de nummermelder stond.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Telefonie doet hier al 4 dagen niet meer, internet trouwens ook niet, zo gauw er data overheen gaat klapt hij er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen aan de orginele firmware van Alice voor de copperjet dus release 6.11.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

The Wizard schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:00:
Telefonie doet hier al 4 dagen niet meer, internet trouwens ook niet, zo gauw er data overheen gaat klapt hij er gewoon uit.
Lijkt me iets van een klapperlijn, bel de helpdesk even. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:21:
Is er iemand die mij kan helpen aan de orginele firmware van Alice voor de copperjet dus release 6.11.33
Zou je even op internet moeten zoeken? Wat is het probleem? Als het Alice profiel niet in de quickstart staat moet je even de helpdesk bellen en kan je een ander modem krijgen. Wij hebben zelf die firmware ook niet, die heeft bbned. :(

[ Voor 43% gewijzigd door Mojo op 10-05-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Lijkt me iets van een klapperlijn, bel de helpdesk even. :)
Al gedaan :). Als het goed is, is er een ticket van aan gemaakt. Wat is eigenlijk de standaard procedure? Terugzetten op een lagere profiel? Hij trainde altijd in rond de 10 Mbit, zal zeker een 8/1 profiel worden... Is niet erg, als ie maar weer stabiel is. Over een jaartje ligt hier toch glasvezel als het mee zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:04:
[...]

NL00063159

P.S. De postcodecheck doet het weer: ong. 16 Mbit.
Mojo of Denan, ik wil niet ongeduldig zijn :) maar ... is er al iets meer bekend, of mijn goede kennis nog hoop mag hebben geleverd te krijgen?
De 3 weken geleden aangevraagde wensdatum is 15 mei a.s, en die datum komt steeds dichterbij.
Tot nu heeft ie alleen een briefje gehad met een totaal verkeerde reden erin en een telefonische mededeling dat het vanwege een centenkwestie (graafwerk) hij levering toch mocht vergeten.
Ik heb er niet zo veel verstand van hoor, maar zelfs die laatste reden is m.i. niet juist.
Praktisch iedere woning heeft tegenwoordig 2 aderparen en deze moeten bij hem momenteel beiden vrij zijn!

Dus als het effe kan graag:
1) Bericht van doorgang aansluiting op 15 mei a.s.
of
2) Een schriftelijke afwijzing met opgave van de juiste reden.
Dan kunnen wij ook weer verder, want nogmaals: 2 aansluitingen door opeenstapeling van allerlei misverstanden is echt het laatste waar wij op zitten te wachten.

P.S. Kan ik zelf ook informatie krijgen bij KPN over de status van de lijnen?
En zoja, welk nr. moet ik dan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dat is spam en/of zeker niet gewenst.

[ Voor 72% gewijzigd door bjck op 13-05-2008 13:35 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.