grhmpf schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:22:
Hoezo niet? Internet tot 20 mbit zeggen ze. Snelheid wordt nergens echt gegarrandeerd. Op dit forum lees je dat er wel een soort van richtlijnen zijn (x km -> y mbit), maar die zul je in je contract niet terug vinden. In die zin dus een risico.
Begrijp je mening wel, maar dan kan je het hele provider-gebeuren wel één groot risico gaan noemen.
Ik betaal voor een internet-verbinding die gebasseerd is op feiten, dat de providers er zelf een risico van maken is wat anders

, maar ik vind
niet dat een klant zelf bewust risico neemt.
En nee natuurlijk vind je die garrandering niet, want dan zouden alle providers meteen door de mand vallen
Maar wat wel moet gelden is dat de klant gewoon recht moet hebben op de praktisch mogelijke snelheid die in zijn/haar situatie van toepassing is.
Nu ben je afhankelijk van de willekeur van een provider en/of kabelboer, wordt eens tijd dat alle providers de kosten in evenredigheid gaan afrekenen met de geleverde snelheden
Want we betalen allemaal veel te veel, want de enkeling die in de buurt v/d 20Mbps komt kan je op één vinger tellen.
Wat denk je hiervan...
Vier klanten op ieder 6 MBps profiel = 24 MBps (theoretisch max. haalbare voor ADSL2+)
of
Twee klanten op ieder 12 MBps profiel = 24 MBps (theoretisch max. haalbare voor ADSL2+)
Mag jij drie keer raden wat een provider gaat doen als er een dergelijke keuze gemaakt moet worden.
Ervaring leert... ze gaan voor het geld en zetten de klant op een lager profiel (huis-tuin-en-keuken-gebruikers zal dat een worst wezen!)
En de provider ondertussen maar afwachten...,tot er weer wat bandbreedte beschikbaar komt door opzeggingen, hoeven ze ook niet meteen te investeren
Een provider die NEE verkoopt aan een klant die moet ik nog tegenkomen. Nee om het hele ADSL hangt een grote stofwolk van misleiding en bedrog.[...]
Dat hoor je mij ook niet zeggen. Waar het mij om ging was je post "2 dagen Alice, snelheid is kut, Alice is kut, ik ga opzeggen".
Tja, misschien een beetje kort door de bocht,.
Maar zoals ik al zei, je hebt niet met een rookie te maken op ADSL gebied, mijn conclusie was gebasseerd op feiten en ik zie/zag de bui al hangen, vandaar.
[...]
Ik hoop het voor je. Bij telfort ken ik ook mensen die op de check 10mbit hadden, maar na aansluiting net 6 mbit halen, of waarvan de telefoon niet altijd perfect werkt. Dus het gras hoeft niet groener te zijn....
Ach we zien wel...kijk het nog even aan bij Alice

Een goede provider bestaat niet en als je er al eentje vind die iets beter is dan een ander dan is hij nog steeds afhankelijk van een kabelaanbieder (BBNED) zoals in ons geval, met alle gevolgen van dien.
[...]
Nou wettelijk sluit je een contract van een initieel een jaar met maandelijkse verlenging. Ik vraag me af of je rechtsbijstand uberhaupt in actie komt als je zegt dat je liever provider x wil. Dan zal er eerst een hele zwik aan wanprestatie aan vooraf moeten gaan...
Inderdaad zoals je zelf zegt, natuurlijk niet zomaar...
De meeste mensen willen van provider veranderen omdat je gewoonweg niet de diensten geleverd krijgt waarvoor je betaald. Bovendien zijn er heel veel valkuilen, onduidelijkheden en/of doelbewuste misleidingen in het spel! en allemaal in het voordeel v/d provider, dat zegt op zich al genoeg
En deze onvrede moet je natuurlijk met feiten kunnen aantonen.
Tevens moet je er niet zomaar van uitgaan dat de voorwaarden die (zeker) een provider heeft opgesteld ook daadwerkelijk allemaal rechtsgeldig zijn
Bovendien de hele afhandeling is veel gemakkelijker om dat uit te besteden aan je rechtsbijstandsverzekering
(die heb je tenslotte niet voor niks), dan wordt het allemaal wat officiëler als dat je zelf in de pen moet klimmen.
En sta je zeker sterker als ze desondanks toch deurwaarders langs sturen
(omdat de desbetreffende afdelingen zoals gebruikelijk langs elkaar heen werken), die druipen dan meteen af is mijn persoonlijke ervaring.
Doe je het zonder juridische middelen dan loop je zelf (zeker als een juridische leek) tegen een betonnen muur op en krijg je nooit antwoord op je aangetekende brieven en/of bel je je suf aan dure 0900 nummers en dien je je contract uit te zitten.
Dit alles omdat de leek uiteindelijk toch te bang wordt van de hoge incassokosten
(en dat weten die bedrijven als géén ander) enz.
En die broodtrommel doet het bij mij prima

Ik hoop echt dat je er bij Alice uit komt, via de helpdesk of met behulp van Denan of Mojo. Of bij Telfort

Voor algemeen gebruik voldoet hij, maar wil je meer dan is een ongebruikersvriendelijk onding.
En ik hoop oprecht dat het goed komt, zal spijtig zijn als ik daadwerkelijk om deze reden nou al moet overstappen.