Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:54:
Niemand zegt dat Alice geen fouten maakt, maar je kunt dit op twee manieren benaderen, of je buigt mee en gaat samen aan de gang om het probleem op te lossen en geeft normaal vriendelijk antwoord op de vragen en accepteert dat waar mensen werken fouten worden gemaakt. Of je zet je hakken in het zand en gaat heel hard lopen schreeuwen hoe slecht Alice wel niet is, en blaast vervolgens hoog van de toren met een lijst van aanbevelingen waar echt niemand van de techneuten in deze thread op zit te wachten.
Nogmaals, je moet echt eens leren wanneer kritiek, opbouwende kritiek is.
Mijn ervaringen put ik niet uit 1 telefoontje of emailtje.
Het langs elkaar heen praten bij de helpdesk is, geloof mij, structureel.
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:54:
Misschien heeft de helpdesk je probleem gewoon niet goed begrepen, en had je het duidelijker uiteen moeten zetten, het komt vaker voor dan je denkt en meestal bij klanten die menen dat alleen hun waarheid telt.
Mijn vragen en problemen heb ik altijd duidelijk, kort en krachtig weergegeven.
Maar ja, als je een helpdesker uitvoerig uit moet leggen wat bijv. provisioneren is, omdat je daar al 3 dagen op wacht (wel ADSL-lampje op het
Alice-modem, maar geen contact met de buitenwereld), schiet het m.i. niet echt op, wel?
Op het laatst zei ik: Ik zou willen dat ik bij jullie werkte, dan was het al lang klaar geweest!
Nog een voorbeeld:
HD: Welke kabel zit er tussen het modem en de netwerkkaart?
(Op zich al een onzinnige vraag, als je bedenkt dat ie mij kort daarvoor via die zelfde kabel softwarematig IN het modem heeft laten kijken.)
Maar goed:
Ik: De kabel die er altijd (bij mijn vorige BBned provider) tussen gezeten heeft, om exact te zijn grijs van kleur.
HD: Wilt u dan de meegeleverde rode kabel er eens tussen steken?
Ik: Klaar! Maar brengt geen oplossing.
HD: Hoe groot is de afstand (van de kabel) tussen het modem en de netwerkkaart?
Ik (tikje cynisch): Wat dacht je van de lengte van jullie meegeleverde rode kabel ........?
Een andere helpdesker maakte mij wijs dat ik nog bij m'n oude (BBned)provider aangesloten zou zijn.
Je voelt 'm al aankomen: grote onzin en verspeelde daardoor weer een complete dag.
Wat denk je? Zou het aan mijn onduidelijke uitleg gelegen hebben, of hebben deze helpdeskers van de hele materie totaal geen kaas gegeten?
Ik stop er nu mee, anders lijkt het misschien weer net of ik Alice de grond in wil stampen.
Terwijl ik alleen maar even aan wil geven op welk niveau de helpdesk zit!