Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.119 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05-2011
Zijn er nog meer mensen dat uitgaande nummerweergave niet meer doen, want ik heb het sinds gisteren (toen heb ik het pas gemerkt) geen uitgaande nummerweergave niet meer werkt!

Afgelopen maandag had ik dus niet gebeld met Alice dan ingaande nummerweergave niet deed, was doorgegeven dat de 2de lijns er mee bezig geen houden, dinsdag werkte het weer.

Begin er langzaam van te balen dat nummerweergave maar steeds niet goed doet, als het nog zo lang door gaat gaat Alice erbij eruit. Dan maar eens Telfort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerard-SP schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:09:
Zijn er nog meer mensen dat uitgaande nummerweergave niet meer doen, ...
Nee, hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
Bij mij ook nogsteeds niet.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Uitgaand werkt wel maar inkomend niet.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
@uitgaande nummerweergave problemen:
Hebben jullie dit wel bij de helpdesk gemeld? Op het forum melden is natuurlijk wel handig, maar de kans dat Mojo of ik het oppikken is natuurlijk maar klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:14:
@uitgaande nummerweergave problemen:
Hebben jullie dit wel bij de helpdesk gemeld?
Nee, want ik vind nummerweergave niet zo belangrijk. Zolang telefonie en internet maar werkt. En bovendien hoort Alice haar eigen systemen te controleren en niet te wachten tot de klant eens aan de bel trekt, zeker nu het om een grote 'storing' lijkt te gaan! En ik denk dat het over een paar dagen wel is opgelost. Geen paniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
fotojunk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:49:
Uitgaand werkt wel maar inkomend niet.. :?
Net contact gehad met de helpdesk hierover die zei dat ie het wel kan aanzetten maar dat die handeling euro 10 gaat (administratie)kosten 8)7
En dat die optie deze maand ook komt in de Lounge..

Nou we wachten maar af dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Nee, want ik vind nummerweergave niet zo belangrijk. Zolang telefonie en internet maar werkt. En bovendien hoort Alice haar eigen systemen te controleren en niet te wachten tot de klant eens aan de bel trekt, zeker nu het om een grote 'storing' lijkt te gaan! En ik denk dat het over een paar dagen wel is opgelost. Geen paniek!
Toch zijn er veel mensen bij wie het wel werkt, dus het hoeft niet perse een grote storing te zijn. Alice heeft natuurlijk monitoring op de eigen systemen, maar als er buiten het domein van Alice iets mis gaat (bvb externe telefoniepartij die CLI laat wegvallen) valt dat niet zo snel op. Als mensen niets melden zal Alice het ook niet snel detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
denan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:28:
[...]

Toch zijn er veel mensen bij wie het wel werkt, dus het hoeft niet perse een grote storing te zijn. Alice heeft natuurlijk monitoring op de eigen systemen, maar als er buiten het domein van Alice iets mis gaat (bvb externe telefoniepartij die CLI laat wegvallen) valt dat niet zo snel op. Als mensen niets melden zal Alice het ook niet snel detecteren.
Waarom mensen het niet melden, is omdat het geld kost om Alice ervan op de hoogte te brengen. Zodra er een storingsmeldingslijn (geen 0900!) was, of een website waarop je kon zien welke storingen bekend zijn, dan wil je best bellen om Alice op de hoogte te stellen. Nu houdt het dure 0900-nummer mij tegen om de helpdesk op de hoogte te brengen, om vervolgens te horen dat de storing al bekend is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken internet+telefonie van Alice.
Internet en telefonie werkt, maar ik kom niet in mijn Alice Launge.
De gebruikersnaam en wachtwoord uit de brief worden niet geaccepteerd.
Meerdere E-mails gestuurd naar Alice, maar dit is hun standaard antwoord:

"Bedankt voor uw e-mail.
Indien u niet in kunt loggen, kunnen wij u helaas niet verder helpen via de mail en willen wij u toch vriendelijk verzoeken om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Een van onze medewerkers zal dan samen met u een aantal zaken doorlopen en de inloggegevens controleren.
Onze excuses voor het ongemak.
U kunt ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut). Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,
Het Alice team"

Weet iemand een oplossing zonder dat ik de helpdesk moet bellen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Heel simpel:

Heb je de 3e bevestigings brief ontvangen (dus een brief na de brief met je inlog gegevens)
Typ je de gebruikersnaam goed over soms staat er nl bijvoorbeeld: a..lice ipv a.lice

Ben je er met je er al eens in geweest en heb je een email gemaakt? Dan is je gebruikersnaam gelijk aan je email adres. Ook helpt het soms om achter je normale gebruikersnaam @alice.nl te zetten.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Slaiter, ik wil jou om hulp vragen. Afgelopen donderdag heb ik een van de helpdesk medewerkers gesproken, hij zou een ticket voor mijn aanmaken. Kun je even kijken of dat gebeurt is. Mijn klantnummer is NL 00000784.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:32:
[...]

Net contact gehad met de helpdesk hierover die zei dat ie het wel kan aanzetten maar dat die handeling euro 10 gaat (administratie)kosten 8)7
Het moet niet gekker worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Heb nu Alice Easy met behoud van KPN lijn (voor fax).
Maar in aansluitschema staat alles voor Alice Comfort...
Moet ik nu wel of niet dat schema helemaal aanhouden (dus de fax via het modem laten lopen?).
Of moet ik de "telephone" uit van de splitter naar de fax sturen en alleen "internet" in het modem stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
Van de storing van nummerweergave heb ik wel gemeld bij de helpdesk, ze maakten een ticket voor de 2de lijn, ze zouden me terug bellen, of ik naar 10 werkdagen.

ps vind het wel raar het ene moment heb ik wel nummerweergave in- en uitgaande het andere moment is ingaande weg dan uitgaande of beide. Ligt dus echt iets bij Alice volgens mij en niet bij mij, en ben niet hard aan het dl of aan het uppen soms doe ik helemaal niks en toch gaat het dan mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:17:
[...]

Mojo of Denan, ik wil niet ongeduldig zijn :) maar ... is er al iets meer bekend, of mijn goede kennis nog hoop mag hebben geleverd te krijgen?
De 3 weken geleden aangevraagde wensdatum is 15 mei a.s, en die datum komt steeds dichterbij.
Tot nu heeft ie alleen een briefje gehad met een totaal verkeerde reden erin en een telefonische mededeling dat het vanwege een centenkwestie (graafwerk) hij levering toch mocht vergeten.
Ik heb er niet zo veel verstand van hoor, maar zelfs die laatste reden is m.i. niet juist.
Praktisch iedere woning heeft tegenwoordig 2 aderparen en deze moeten bij hem momenteel beiden vrij zijn!

Dus als het effe kan graag:
1) Bericht van doorgang aansluiting op 15 mei a.s.
of
2) Een schriftelijke afwijzing met opgave van de juiste reden.
Dan kunnen wij ook weer verder, want nogmaals: 2 aansluitingen door opeenstapeling van allerlei misverstanden is echt het laatste waar wij op zitten te wachten.

P.S. Kan ik zelf ook informatie krijgen bij KPN over de status van de lijnen?
En zoja, welk nr. moet ik dan bellen?
Voor de zoveelste keer, ik werk daar parttime, ik ben doorgaans op vrijdag en zaterdag aanwezig en dus niet de hele week paraat...

Daarnaast, het betreft volgens onze gegevens een NLS3. Daarop leveren we geen ADSL, in verband met graafwerk dat nodig is. Er loopt dus (waarschijnlijk) geen aanvraag. Vermoedelijk is de database van KPN niet in orde, waar wij onze gegevens vandaan halen. Ik durf zo niet te zeggen hoe je dat kan fixxen, dus je zou KPN even moeten bellen. Het nummer weet ik zo ook niet.

Bovendien nog de noot dat ik op de Technische Dienst werk, niet provisioning. Ik zit op dit forum om hier en daar mensen te helpen, maar het moet niet te gek worden dat mijn werkzaamheden er onder gaan lijden omdat ik dingen uit zit te zoeken die niet onder mijn functieomschrijving vallen. Ik vind het geen enkel probleem om profielen na te zien, status van een ticket op te zoeken en zo mogelijk mensen op de hoogte te houden, dus met die verzoeken is niets mis, maar ik ben bang dat ik jou niet echt meer kan helpen, sorry :(. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen "als het effe kan" met de daarbij behorende eisen. Sorry, maar dat komt een beetje verkeerd op me over.
GS2K1 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:26:
Heb nu Alice Easy met behoud van KPN lijn (voor fax).
Maar in aansluitschema staat alles voor Alice Comfort...
Moet ik nu wel of niet dat schema helemaal aanhouden (dus de fax via het modem laten lopen?).
Of moet ik de "telephone" uit van de splitter naar de fax sturen en alleen "internet" in het modem stoppen?
Je moet op je splitter je telefoon en fax zetten, niet op het modem. VoDSL staat bij Alice Easy uit. Wat wel zou kunnen is dat de copperjet een lifeline ondersteund, wat je met dat AB stekker ding aan kan sluiten, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker :P

Probeer het gewoon, je maakt er niks mee kapot, hooguit een niet werkende telefonieverbinding zolang je stekkers verkeerd zitten.

Denan of ik zullen aangeven dat de aansluitschema's niet in orde zijn dan.. :P
[...]

Als dit een storing betreft zou dit geen geld moeten kosten. Gezien het feit dat anderen er blijkbaar ook problemen mee hebben zou ik het even afwachten.

[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 14-05-2008 12:21 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
[quote]Mojo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:14:
[...]

[...]

Je moet op je splitter je telefoon en fax zetten, niet op het modem. VoDSL staat bij Alice Easy uit. Wat wel zou kunnen is dat de copperjet een lifeline ondersteund, wat je met dat AB stekker ding aan kan sluiten, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker :P

Probeer het gewoon, je maakt er niks mee kapot, hooguit een niet werkende telefonieverbinding zolang je stekkers verkeerd zitten.

Denan of ik zullen aangeven dat de aansluitschema's niet in orde zijn dan.. :P

[...]

is goed ;)
Enige is dat we dus niet zoveel faxen krijgen (en er geen telefoon over die lijn gaat) zal wel iemand vragen me te faxen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Mojo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:14:
Als dit een storing betreft zou dit geen geld moeten kosten. Gezien het feit dat anderen er blijkbaar ook problemen mee hebben zou ik het even afwachten.
Ik begreep dat anderen problemen hebben met uitgaand nummer wat niet werkt.
Bij mij werkt uitgaand wel maar inkomend niet.
Of zijn er meer met dit "probleem" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de 3e bevestigings brief ontvangen (dus een brief na de brief met je inlog gegevens)
Typ je de gebruikersnaam goed over soms staat er nl bijvoorbeeld: a..lice ipv a.lice

Ben je er met je er al eens in geweest en heb je een email gemaakt? Dan is je gebruikersnaam gelijk aan je email adres. Ook helpt het soms om achter je normale gebruikersnaam @alice.nl te zetten.
Succes

Beste Slaiter,
Dank voor je reactie, maar helaas het werkt niet.(al jouw opties getest)
Ik heb nog nooit kunnen inloggen in de Alice Launge.
Ik heb dus mijn wachtwoord nog niet kunnen wijzigen, Alice E-mailadres aanmaken, enz.

Nog een idee? :?
(mijn een vriend heeft het 4 maanden geduurd voordat het werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
fotojunk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:50:
[...]

Ik begreep dat anderen problemen hebben met uitgaand nummer wat niet werkt.
Bij mij werkt uitgaand wel maar inkomend niet.
Of zijn er meer met dit "probleem" ?
Zowel bij in- als bij uitgaande gesprekken doet nummerherkenning het hier niet... Ik bel niet vaak, dus ik heb geen idee wanneer en of het het wel deed.

[ Voor 53% gewijzigd door ernstblaauw op 14-05-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Heb net een mail van alice ontvangen:

Geachte heer/mevrouw xxxxx,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft nummerweergave.

Wij hebben uw vraag omtrent de inkomend nummerweergave, in goede orde ontvangen.

Echter raden wij u aan om de wijziging telefonisch door te geven.
Deze wijzigingskosten zijn 10,- euro voor de administratie.

Mocht u nog vragen hebben , dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Dus kost inderdaad euro 10 om het aan te zetten..
ABSURD !!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Hoe werkt nummerherkenning en nummerweergave?
Nummerherkenning staat standaard voor u aan. De nummerweergave van uw nummer kunt u blokkeren door onderstaande code in te voeren: *31*telefoonnummer (per uitgaand gesprek). Wilt u uw nummer nooit laten weergeven wanneer u belt neem dan contact op met de Alice klantenservice.

Van welke type/protocol van nummerweergave maakt Alice gebruik?
Van DTMF.
Op de site van site van Alice vond ik het bovenstaande. Uitgaande nummerherkenning moet duidelijk gewoon werken zonder kosten. Inkomende nummerherkenning lijkt ook gewoon gratis te moeten werken; immers, ze vermelden het protocol, maar geen kosten. Nu ik geen uitgaande nummerherkenning heb, ga ik uit van een storing. Ik neem aan dat straks de numemrherkenning het beide kanten op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ik heb hun mail beantwoord met de verwijzing naar hun site dat weergave en herkenning standaard aan hoort te staan.
En nogmaals het verzoek gedaan het kosteloos te activeren.

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie op Mojo & Geduld:

Heeft netjes jubel-welkomstbrief ontvangen en nu is het na een week of 3 totaal anders.

Tis echt ongelofelijk en absoluut onjuist, maar vandaag ontving hij een brief van Alice dat ie niet kredietwaardig zou zijn, dus geen levering.

Ditzelfde is mij dus ook gebeurd!

"Helaas is bij de kredietwaardigheidscontrole gebleken dat deze in uw situatie negatief is uitgevallen en dit
betekent dat wij uw opdracht niet kunnen uitvoeren."

Ik zou volgens Alice niet kredietwaardig zijn! Ik betaal netjes mijn rekeningen elke maand en wordt op zo'n manier geschoffeerd. Ik heb er toch een mailtje aan gewaagd en wat was de reactie?

"Helaas moeten wij u meedelen dat uw aanvraag voor Alice is geannuleerd. Dit is veroorzaakt door het feit dat wij u telefonisch niet hebben kunnen bereiken."

Als ik dan Alice confronteer met de tegenstrijdige berichten het volgende antwoord:

Wij vinden het vervelend, dat er een annulering kredietwaardingheid is.

Echter bieden wij onze excuses hiervoor aan.
De annulering is niet gebasseerd op de kredietwaardigheid.
Deze is correct.

Helaas hebben we uw aanvraag vanwege een technische storing niet kunnen verwerken. Graag ontvangen we van u een bevestiging om dit alsnog voor u in orde te maken. De oplevering van uw aansluiting duurt dan nog ongeveer drie tot vier weken. Onze excuses voor het ongemak.

Alice heeft schriftelijk te kennen gegeven dat zij mijn gegevens hebben ontvangen, en niet aangegeven dat er een technische storing was, en/ of dat zij in eerste instantie mijn telefoonnummer misten, dat doen ze pas nadat mijn aanvraag geweigerd is. De verschillende reacties spreken elkaar tegen en dat vindt ik niet netjes.

Ondanks alles kan ik bij nader inzien toch wel lid worden van de club......

Ik zie in ieder geval af van Alice

Zo duidelijk is René ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:14:
[...]

Voor de zoveelste keer, ik werk daar parttime, ik ben doorgaans op vrijdag en zaterdag aanwezig en dus niet de hele week paraat...

Daarnaast, het betreft volgens onze gegevens een NLS3. Daarop leveren we geen ADSL, in verband met graafwerk dat nodig is. Er loopt dus (waarschijnlijk) geen aanvraag. Vermoedelijk is de database van KPN niet in orde, waar wij onze gegevens vandaan halen. Ik durf zo niet te zeggen hoe je dat kan fixxen, dus je zou KPN even moeten bellen. Het nummer weet ik zo ook niet.

Bovendien nog de noot dat ik op de Technische Dienst werk, niet provisioning. Ik zit op dit forum om hier en daar mensen te helpen, maar het moet niet te gek worden dat mijn werkzaamheden er onder gaan lijden omdat ik dingen uit zit te zoeken die niet onder mijn functieomschrijving vallen. Ik vind het geen enkel probleem om profielen na te zien, status van een ticket op te zoeken en zo mogelijk mensen op de hoogte te houden, dus met die verzoeken is niets mis, maar ik ben bang dat ik jou niet echt meer kan helpen, sorry :(. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen "als het effe kan" met de daarbij behorende eisen. Sorry, maar dat komt een beetje verkeerd op me over.
Ik ben uiteraard blij met-, en dankbaar voor jullie vrijwilligerswerk.
Het ligt daarom zeer zeker niet in de bedoeling wie dan ook voor de schenen te schoppen.

Maar ik vraag je ook begrip voor het feit dat de firma Alice m.i. toch vaak erg onprofessioneel bezig is.
Om over de kwaliteit van de helpdesk maar te zwijgen, is mijn eigen ervaring.
Mijn goede vriend heeft tot nu toe slechts een verkeerde brief in handen (zonder excuus of een andersluidende brief) en een telefonische mededeling over een heel ander iets.

Het zou een beetje dom zijn alleen op die gegevens momenteel bijv. Telfort te benaderen om de ADSL-aansluiting alsnog te realiseren en door allerlei misverstanden met 2 aansluitingen in z'n maag te zitten.
Hij staat door de crommunicatie van Alice dus nu met zijn rug tegen de muur.
Dat vind ik persoonlijk niet netjes en zeer onprofessioneel.

Enfin, morgen zou na 4 weken wachten de aansluiting opgeleverd moeten zijn.
Als dat niet het geval is, zien wij dat maar als nieuws van Alice, en gaan wij onze eigen weg weer.
Er zit weinig anders op, vermoed ik.
Maar vreemd blijft de gang van zaken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Als je een annulerings brief hebt gehad ga je nou niet aangesloten zijn hoor... :) Wat heb je dan nou gedaan om de order door te laten lopen? Want zoals ik al heb aangeven, ik kan hem niet opnieuw voor je inschieten, ik kan je vertellen wat er aan de hand is.. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik word niet heel vrolijk van alle berichten die ik hier lees over alice. Ik ben sinds kort lid en heb nog geen problemen gehad. Behalve dat kpn 2 keer langs moest komen. Maar daar kan alice niks aan doen.

Het probleem wat ik wel heb is dat ik niet kan in loggen op de alice lounge. Ik krijg altijd de melding: "Helaas is op dit tijdstip om technische redenen een aanmelding niet mogelijk. Probeert u het op een later tijdstip nogmaals."

Hebben jullie dit ook? Of ligt dit aan mijn acount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat het gewoon niet duidelijk vermeld staat hoe mensen moeten inloggen.

1ste bezoek:
voornaam.achternaam als gebruikersnaam en je geboortedatum als wachtwoord

daarna:

e-mailadres als gebruikersnaam en je gekozen wachtwoord als... wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:47:
Als je een annulerings brief hebt gehad ga je nou niet aangesloten zijn hoor... :) Wat heb je dan nou gedaan om de order door te laten lopen? Want zoals ik al heb aangeven, ik kan hem niet opnieuw voor je inschieten, ik kan je vertellen wat er aan de hand is.. :)
Annuleringsbrief gehad: ja, met de als reden creditcheck!
Dat bleek na telefonische navraag geheel onjuist te zijn.

In hetzelfde tel.gesprek kreeg ie horen dat een hoop kosten (graafwerk enz.) de reden zou moeten zijn dat Alice 'm niet wil als klant.
En dat was het dan.
Van dat laatste staat niets op papier, althans men weet bij de helldesk drommelsgoed dat er een hoop verkeerde brieven zijn verzonden, maar men neemt geen enkele moeite alsnog de juiste te verzenden.
Dan zal ik het over een excuus over de opwinding die de verkeerde brief veroorzaakt heeft maar even niets zeggen.

Dus, eer wij elders gaan bestellen dan zou er op z'n minst een juiste brief moeten zijn, om de schade te kunnen verhalen indien er door allerlei misverstanden bij Alice straks evt. sprake is van 2 internetaansluitingen.

Verder heb ik langs deze weg proberen te achterhalen waarom er kennelijk in de nieuwe woning geen 2 aderparen beschikbaar zouden zijn.
En dat is momenteel ook een probleem: ik heb er tot nu toe geen antwoord op gekregen.
Jammer, want m.i. zouden er wel 2 aderparen beschikbaar moeten zijn.
1 voor Tele2 voor telefonie en 1 voor Alice Easy.

Edit: Zojuist met KPN gebeld over een evt. status van die lijn(en).
Antwoord: Bel maar met Tele2 want wij hebben helemaal geen gegevens over die lijn(en).
Geinig, KPN verhuurt/beheert lijnen maar heeft er geen database van.
Als het niet zo triest was, zou ik m'n broek plassen van het lachen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Voor de derde keer... in ons systeem staat dat je een brief hebt gehad vanwege betalingsissues. Die blijkt niet juist. Je bent inmiddels op de hoogte van de situatie via de helpdesk. Er zal hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe brief gestuurd worden, omdat je 1 van de situatie op de hoogte bent en 2 omdat het systeem blijkbaar de situatie verkeerd heeft en zodoende de brief al verstuurf heeft. (De verkeerde die je al hebt).

Als je zo af gaat wachten gaat er niks gebeuren, dat heb ik je al gezegd. En ja ik weet de reden dat Alice niet wil aansluiten. Of iets op papier staat of niet wil niks veranderen aan de situatie hoe het in ons systeem staat.

Wat je kan doen:
Onze helpdesk bellen, deze kan een ticket naar Provisioning maken (dus niet naar de TD waar ik zit) en die kunnen je verder helpen. Er zit ergens een fout in een (daar de onze of van KPN/Tele2) systeem, maar zonder jouw hulp kunnen we die niet vinden.. :)

Als laatste:
Tele 2 is behoorlijk vervelend met porteringen en lijnstatussen enzo, wellicht dat die lui nog wat roet in het eten gooien, al dan niet onbewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je hoeft niet te wachten, je kunt het zelf oplossen.
Na een dooddoenerig mailtje van "Klantenservice":

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft de nummerherkenning

Helaas is het niet mogelijk om uw probleem via e-mail op te lossen. Wij vragen u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Één van onze medewerkers voert dan samen met u een storingsanalyse uit om uw probleem nader te bepalen en op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

heb ik zelf tijdens de kiestoon #31# ingetoetst en zie het wonder ........
Sssssttt, niet zeggen tegen "klantenservice" zeggen hoor, straks plegen ze massaal zelfmoord omdat ze de meeste klanten op zo'n simpele manier hadden kunnen helpen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:52:
Voor de derde keer... in ons systeem staat dat je een brief hebt gehad vanwege betalingsissues. Die blijkt niet juist. Je bent inmiddels op de hoogte van de situatie via de helpdesk. Er zal hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe brief gestuurd worden, omdat je 1 van de situatie op de hoogte bent en 2 omdat het systeem blijkbaar de situatie verkeerd heeft en zodoende de brief al verstuurf heeft. (De verkeerde die je al hebt).

Als je zo af gaat wachten gaat er niks gebeuren, dat heb ik je al gezegd. En ja ik weet de reden dat Alice niet wil aansluiten. Of iets op papier staat of niet wil niks veranderen aan de situatie hoe het in ons systeem staat.

Wat je kan doen:
Onze helpdesk bellen, deze kan een ticket naar Provisioning maken (dus niet naar de TD waar ik zit) en die kunnen je verder helpen. Er zit ergens een fout in een (daar de onze of van KPN/Tele2) systeem, maar zonder jouw hulp kunnen we die niet vinden.. :)

Als laatste:
Tele 2 is behoorlijk vervelend met porteringen en lijnstatussen enzo, wellicht dat die lui nog wat roet in het eten gooien, al dan niet onbewust.
O.K. dus als wij niets doen, is daarmee de aanvraag definitief geannuleerd.
Duidelijk.

Nogmaals bedankt voor je inzet en aandacht, maar ik ga toch maar voorstellen snel een aanvraag bij Telfort te doen.
Dat komt voornamelijk uit de tegenzin:
1) Eerst een helpdesker zo ver zien te krijgen (lees: gevecht) een ticket aan te willen maken voor provisionering.
2) Iedere beetje technische (af-)handeling kost bij Alice minimaal zo'n 5 werkdagen, werd mij in het verleden (te) vaak medegedeeld.

Tegen die tijd is de aansluiting van Telfort al half klaar, vermoed ik.

Nogmaals bedankt voor je bemoeienis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Graag gedaan hoor. :)

Veel succes met je Telfort aansluiting, ik hoop dat je daar niet tegen dezelfde problemen aan gaat lopen. Dat is best mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:55:
[...]

Je hoeft niet te wachten, je kunt het zelf oplossen.
Na een dooddoenerig mailtje van "Klantenservice":

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft de nummerherkenning

Helaas is het niet mogelijk om uw probleem via e-mail op te lossen. Wij vragen u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Één van onze medewerkers voert dan samen met u een storingsanalyse uit om uw probleem nader te bepalen en op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

heb ik zelf tijdens de kiestoon #31# ingetoetst en zie het wonder ........
Sssssttt, niet zeggen tegen "klantenservice" zeggen hoor, straks plegen ze massaal zelfmoord omdat ze de meeste klanten op zo'n simpele manier hadden kunnen helpen. :+
Dat automatische flutmailtje hebben die mafkezen mij ook gemaild na mijn klacht.
Ze willen gewoon grof geld verdienen met dat 0900nr 8)7, gratis alternatief voor de liefhebbers *31* 0235659999 })

Bedankt je oplossing werkt perfect _/-\o_

Eindelijk doet nummerweergave (in/out) het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:15:
Graag gedaan hoor. :)

Veel succes met je Telfort aansluiting, ik hoop dat je daar niet tegen dezelfde problemen aan gaat lopen. Dat is best mogelijk.
We zullen zien.
Als toegift hebben wij nu gelijk opdracht gegeven telefonie met nummerbehoud maar weg halen bij Tele2.
Dat moet je toch een plezier doen, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt er zo |:( ziek van. Als ik bij de NS een kaartje koop dan zeggen ze toch ook niet dat er eerst nog werkzaamheden nodig zijn?

Mijn telefoonaansluiting is ongebruikt. Ik wil Alice met NLS. Alice meldt dat laswerkzaamheden nodig zijn.

Na heen-en-weer-gemail naar KPN en Alice komt Alice met het volgende:
"U heeft de mogelijkheid om bij KPN een bel-basis abonnement af te sluiten, zodat KPN het laswerk voor u verricht en u daarnaast Alice kunt nemen. Hierna zit u dan wel vast aan een jaarcontract."

"De overige optie is dat u ervoor zorgt dat het huidige abonnement dat op uw telefoonlijn zit volledig is verwijderd van uw telefoonlijn."

Dus nu KPN gemaild met de vraag of de lijn schoon is.
Heeft iemand nog raad? Ik wil niet wachten tot Wimax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo, er zou een ticket voor mijn aangemakt zijn. Wil je voor mij even kijken of inderdaad zo is.
Alvast bedankt.

Zo als ik eerder vermeldt heb, was mijn snelheid rond 5,5 Mb/s. Sinds 8 mei hal ik 6,9 Mb/s. Aan mijn pc en bekabeling heb ik niks verandert. Hoe zou dat kunnen komen? Modem intrain waardes zijn niet verandert, die staan gewoon op 8/1 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Adam23 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:18:
Mojo, er zou een ticket voor mijn aangemakt zijn. Wil je voor mij even kijken of inderdaad zo is.
Alvast bedankt.

Zo als ik eerder vermeldt heb, was mijn snelheid rond 5,5 Mb/s. Sinds 8 mei hal ik 6,9 Mb/s. Aan mijn pc en bekabeling heb ik niks verandert. Hoe zou dat kunnen komen? Modem intrain waardes zijn niet verandert, die staan gewoon op 8/1 Mb.
Klantnummer vergeten :D . NL00000784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Morgenochtend komt de kpn monteur om m'n lijn door te meten en Alice word ook morgen geactiveerd. Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid die ik ga halen en of het een beetje stabiel is in vergelijking met Casema/Ziggo

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Alpha-sphere schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:38:
Morgenochtend komt de kpn monteur om m'n lijn door te meten en Alice word ook morgen geactiveerd. Ik ben zeer benieuwd naar de snelheid die ik ga halen en of het een beetje stabiel is in vergelijking met Casema/Ziggo
Als je de boel nu aansluit heb je kans dat er al signaal op staat..
Ik had al een week voor de opleverdatum signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
fotojunk schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:55:
[...]

Als je de boel nu aansluit heb je kans dat er al signaal op staat..
Ik had al een week voor de opleverdatum signaal..
Heb 'm net aangesloten maar ik heb nog geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Alpha-sphere schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:37:
[...]
Heb 'm net aangesloten maar ik heb nog geen verbinding.
Als je 2 aderparen hebt ff die andere proberen.
Kan 1 minuut duren voordat ADSL begint te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Update :)

De kpn monteur belde me net even op of ik de modem wou aansluiten. Natuurlijk heb ik dat ding al lang aangesloten en even naar die webinterface van de modem gekeken :)
Binnen 5 minuten zat ik op internet en die meneer van kpn hoefde niet langs te komen. Als ik dat wil dan komt hij wel langs om een paar testjes te doen maar alles ziet er goed uit nu dus dat was niet nodig.

Volgens de bbned afstand check zit ik circa 1973 meter van de centra.
Met het downloaden van die 100mb bestand van bbned haal ik 1,4MB >:)
Zijn er nog dingen aan mijn kan die ik kan doen om de snelheid nog een beetje op te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Wat betreft krediet, dit is vaak gebaseerd op de wijk waar je woont. Vraag gewoon even aan EDR Credit Services of ze je autoriseren.

Alice komt vandaag met een klanttevredenheids onderzoek! Goed initiatief.

Hopelijk komen ze ook snel met IPTV...

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
Vandaag Alice over opgebeld over de nummerweergave( mijn inkomende en uitgaande nummerweergave werkt de ene keer wel en de andere keer niet). Het probleem heb ik nu sinds 14 dagen, voor de tijd deed uitgaande niet maar dat was het standaard probleem. Conclusie is van de 2de lijn is dat de belastingfactor hoger is dan 50 dus ligt het aan de telefoon. Geprobeerd om deze belastingfactor te weten te komen via de hulplijn van Siemens voor de gigaset s450 sim of de s450 ip, alleen kennen ze dat niet bij siemens (trouwens nergens kan ik een belastingfactor vinden), wel een aansluitfactor die dus 1,5 is welke 2 mag zijn volgens alice op hun eigen site. Weet iemand anders nog een oplossing? Anders gaat Alice toch de deur uit en ga ik telfort of tele2 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Gerard-SP schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:14:
Vandaag Alice over opgebeld over de nummerweergave( mijn inkomende en uitgaande nummerweergave werkt de ene keer wel en de andere keer niet). Het probleem heb ik nu sinds 14 dagen, voor de tijd deed uitgaande niet maar dat was het standaard probleem. Conclusie is van de 2de lijn is dat de belastingfactor hoger is dan 50 dus ligt het aan de telefoon. Geprobeerd om deze belastingfactor te weten te komen via de hulplijn van Siemens voor de gigaset s450 sim of de s450 ip, alleen kennen ze dat niet bij siemens (trouwens nergens kan ik een belastingfactor vinden), wel een aansluitfactor die dus 1,5 is welke 2 mag zijn volgens alice op hun eigen site. Weet iemand anders nog een oplossing? Anders gaat Alice toch de deur uit en ga ik telfort of tele2 proberen.
Maar waarom deed het het dan wel voor die 14 dagen? Hebben ze daar een reden voor? Bij mij deed eerst zowel ingaand als uitgaand het, en inmiddels doet geen van beide het. Niet echt een probleem voor mij, maar ik heb het liever wel werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ook ik zit te denken om Alice erbij te nemen. maar:

ik heb 2 aderparen, op het eerste zit een IPB aansluiting, en deze blijft. ik heb hier nooit problemen mee gehad, wellicht als 1 van de weinigen. het enige probleem wat ik had bleek een probleem in mijn bekabeling te zijn.

ik wil dus Alice op het 2e aderpaar. hoe gaat Alice hiermee om? het 1e paar is bezet, maar enkel met een ServiceID, maar geen telefoon nummer. heeft iemand hier ervaring mee?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Een NLS zou uitkomst moeten bieden. De monteur moet dan een WandContactDoos (WCD) komen zetten zodat je gebruik kan maken van beide aderparen.

Let wel hier op met porteringen enzo.. ;)

Alpha-Sphere:

Je haalt zo'n 12-15 Mbit. Op 2km is dat een zeer nette verbinding. Ik denk niet dat je er zelf wat aan kan doen. Een zo kort mogelijke kabel van modem naar IS/RA en zorg dat je IS/RA goed in orde is, maar dat lijkt me al het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Korras schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:05:
ook ik zit te denken om Alice erbij te nemen. maar:

ik heb 2 aderparen, op het eerste zit een IPB aansluiting, en deze blijft. ik heb hier nooit problemen mee gehad, wellicht als 1 van de weinigen. het enige probleem wat ik had bleek een probleem in mijn bekabeling te zijn.

ik wil dus Alice op het 2e aderpaar. hoe gaat Alice hiermee om? het 1e paar is bezet, maar enkel met een ServiceID, maar geen telefoon nummer. heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had ook ipb van planet toen alice aangevraagd met nieuwe lijn maar met nummerbehoud.
Het draaide een week naast elkaar op 2 aderparen.
Je krijgt een tijdelijk nummer van alice, je kunt dan in de experia box (siemens) je telefoon forwarden naar het tijdelijke alicenummer.
Als je tijdelijke nummer in werking is kun je planet gaan opzeggen of erbij houden als je alice zonder telefoon neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan het tijdelijke nummer van Alice ook behouden :) Dan is er geen portering.

Of inderdaad Alice Easy nemen, dan heb je geen telefonie.
Adam23 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:23:
[...]

Klantnummer vergeten :D . NL00000784
Ik zie hier geen ticket, maar je traint ook netjes stabiel op 8/1 in op een 8/1 profiel :)

Configured DMT profile: A2P-D8063-U1024
Trained downstream bitrate: 8053 kbps
Trained upstream bitrate: 1021 kbps

Wat is je probleem? :P

[ Voor 58% gewijzigd door Mojo op 16-05-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Damnit, dubbel :P

[ Voor 93% gewijzigd door Mojo op 16-05-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
[quote]Mojo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:38:
Je kan het tijdelijke nummer van Alice ook behouden :) Dan is er geen portering.

Of inderdaad Alice Easy nemen, dan heb je geen telefonie.

[...]

Ik zie hier geen ticket, maar je traint ook netjes stabiel op 8/1 in op een 8/1 profiel :)

Configured DMT profile: A2P-D8063-U1024
Trained downstream bitrate: 8053 kbps
Trained upstream bitrate: 1021 kbps

Wat is je probleem? :P

Ik heb niet echt probleem, alleen vind ik dat mijn snelheid, in verhouding tot de lijn lengte te laag is vastgezet. Met 1470m tot de centrale, zou ik 14 Mb/s moeten halen (dat was de snelheid die ik in begin bij Alice had).Ik heb een aantal keren met de helpdesk daarover gesproken, zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik besloten om Alice op te zeggen. Na aantaal dagen kreeg ik een telefoontje van Alice. Ik bespaar je details, maar uiteindelijk liet ik me overhalen om toch bij Alice te blijven, op een voorwaarde, mijn snelheid zou omhoog gaan. Zo te zien weer een loze belofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig, hè, dat je ieder moment kunt opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
ernstblaauw schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:35:
[...]

Maar waarom deed het het dan wel voor die 14 dagen? Hebben ze daar een reden voor? Bij mij deed eerst zowel ingaand als uitgaand het, en inmiddels doet geen van beide het. Niet echt een probleem voor mij, maar ik heb het liever wel werkend.
Ik weet dus ook niet waarom het voor de tijd dus wel deed, maar ze zeggen dus dat de belastingsfactor te hoog is, is dus onzin volgens omrekenfactor is is belastingsfactor dus 37,5 en dat is dus nog geen 50. Het enige wat ze dus zeggen probeer maar eens een andere telefoon dus een lagere belastingsfactor heeft. Maar ik heb eerder het idee dat mijn modem dus niet helemaal goed is. Helpdesk gaat dus helemaal het ligt aan de klant niet aan ons (alice). Morgen nog 1 keer proberen met bellen, anders toch maar eens naar telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Adam23:

Je profiel staat op 8/1. Dat wil zeggen dat je waarschijnlijk een verlaging hebt gehad. Heb je voorheen last gehad van een onstabiele lijn? Zo ja, dan heeft een profielverlaging uitkomst geboden. Op 1400m lijnlengte (dus niet pcdb) wordt sowieso 10Mbit gegarandeerd, dus het moet sneller gaan.

Ik zal morgen eens kijken of ik er iets over kan terug vinden. :)

Gerard-SP:

Wat is er precies aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlickAxe schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:10:
Wat betreft krediet, dit is vaak gebaseerd op de wijk waar je woont. Vraag gewoon even aan EDR Credit Services of ze je autoriseren.

Alice komt vandaag met een klanttevredenheids onderzoek! Goed initiatief.
Bedankt voor je uitleg maar in ons geval (en kennelijk van nog meer klanten) was er absoluut geen sprake van slechte kredietwaardigheid of minderwaardige woonomgeving.
Er was gewoon een totaal verkeerde brief gezonden.
En .... na ontdekking van deze blunder(s) wenst Alice dat niet te corrigeren en/of spontaan excuses voor de onnodige opwinding aan te bieden.

T.a.v. van je laatste zin:
Ik heb -weliswaar ongevraagd- nog wel een mening over die helpdesk a 25 eurocent p.minuut:
Laat die veelal bijklussende scholieren maar snel ander werk gaan zoeken.
Want het is echt triest hoe weinig ze -over het algemeen- verstand van techniek, service of klantvriendelijkheid hebben!
Ik heb al de gekste antwoorden en situaties meegemaakt.
Het is maar goed dat ik mij niet zo snel uit het veld laat slaan en er hier nog hulp van o.a. Denan en Mojo geboden wordt.
Dat maakt zaken doen met Alice nog een beetje dragelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:26:
Laat die veelal bijklussende scholieren maar snel ander werk gaan zoeken.
Het is maar goed dat ik mij niet zo snel uit het veld laat slaan en er hier nog hulp van o.a. Denan en Mojo geboden wordt.
Wat denk je dat ik ben... En wat denk je dat veel van mijn collega's hier zijn die ook in de avond werken?

Bedankt voor je generalisatie :/ Dit motiveert echt om mensen te helpen...

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 17-05-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard-SP
Mojo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:55:
Adam23:

Je profiel staat op 8/1. Dat wil zeggen dat je waarschijnlijk een verlaging hebt gehad. Heb je voorheen last gehad van een onstabiele lijn? Zo ja, dan heeft een profielverlaging uitkomst geboden. Op 1400m lijnlengte (dus niet pcdb) wordt sowieso 10Mbit gegarandeerd, dus het moet sneller gaan.

Gerard-SP:

Mijn probleem is de nummerweergave in of uit niet altijd werkt, ze zeggen dus nu dat het aan mijn telefoon mankeert, terwijl hij tot ruim drie weken altijd goed heeft gewerkt. Belastingfactor van modem is maximaal 50 (Kan hier niks over weer vinden op site van alice wel dat aansluitfactor max 2 is). Heb nu zelf zetten googlen en het blijft dus dat hetzelfde is alleen is er een omrekenfactor van 25 (gevonden bij KPN). Mijn aansluitfactor telefoon is 1,5 (belastingfactor 37,5) zit er dus ruim onder. Dus licht denk aan modem of kwaliteit van de lijn volgens mij maar ben ook maar een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:45:
[...]

Wat denk je dat ik ben... En wat denk je dat veel van mijn collega's hier zijn die ook in de avond werken?

Bedankt voor je generalisatie :/ Dit motiveert echt om mensen te helpen...
Je bent m.i. wel snel op je teentjes getrapt.
(En las waarschijnlijk over het 'veelal' heen.)
Geloof mij, het is echt bar en boos wat die "helpdesk" doorgaans presteert!!!!
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Zo las ik ook goede verhalen over ene Bep.

Overigens, ik heb de enquête ingevuld.
Ben benieuwd of ze er ook echt leering uit trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een voorbeeld van recente Babylonische spraakverwarring met de helpdesk:

Ik schrijf aan de helpdesk:
Nummerweergave uitgaand werkt plotseling niet meer.
(Dus heeft het wel gedaan!)

Mailtje van helpdesk:
Bel helpdesk.

Ik schrijf een mailtje terug:
Heeft het vanaf mijn aansluitdatum wel gedaan, nu plotseling niet meer. Zoek het ontstane probleem maar bij jezelf, want aan mijn kant is er niets veranderd.

Van mailtje van helpdesk:
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft informatie over de nummerherkenning bij Alice.

De nummerweergave en nummerherkenning is reeds correct hersteld en volledig actief bij Alice. Indien de nummerherkenning niet aan staat bij u, dan vragen wij u vriendelijk eerst de specificaties van uw telefoontoestel te controleren.

Indien het probleem hiermee nog niet is verholpen, dan verzoeken we u vriendelijk contact op te nemen met onze technische helpdesk (0900-1560). Één van onze medewerkers voert dan samen met u een storingsanalyse uit om het probleem nader te bepalen en op te lossen.

Ik weet het niet hoor, maar volgens lezen ze de mailtjes niet (goed).
Want nu verwijzen ze weer naar een heel oud verhaal.
Oftwel: toen praktisch niemand nummerweergave en/of nummerherkenning had.

Moet ik met deze onzin nu telkens tijd en (bel)kosten verdoen??
Gelukkig heb ik het probleem zelf al zeer simpel kunnen verhelpen (tijdens kiestoon #31# toetsen) anders hadden wij misschien fijn nog een jaartje ofzo gezellig langs elkaar heen kunnen praten (liefst tegen 25 eurocent p.minuut)!

Wil je nog meer voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik kan af en toe wel een heethoofd zijn, maar je moet begrijpen dat ik mensen aan het helpen ben. Wanneer je een dergelijke opmerking krijgt heb ik niet echt het idee dat het gewaardeerd wordt. Nou weet ik zelf ook wel dat onze helpdesk af en toe problemen heeft, maar dan hoef je niet iedereen over een kam te scheren.

M.b.t. je telefonie probleem.

Je stelt dat het probleem bij Alice ligt. Je zegt dat je met #31# het probleem zelf hebt opgelost. Waar ligt het probleem dan? Ik ben het met je eens dat het 1e (mail) antwoord wat kortzichtig is, maar dat veranderd niets aan het feit dat we je telefonisch gewoon beter van dienst kunnen zijn. Daar zou je waarschijnlijk ook gevraagd zijn om in je telefoon (wat dus in het 2e mailtje stond) nummerweergave weer aan te zetten. Dat heeft het probleem geholpen, wat wil je nog meer horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:27:
Ik kan af en toe wel een heethoofd zijn, maar je moet begrijpen dat ik mensen aan het helpen ben. Wanneer je een dergelijke opmerking krijgt heb ik niet echt het idee dat het gewaardeerd wordt. Nou weet ik zelf ook wel dat onze helpdesk af en toe problemen heeft, maar dan hoef je niet iedereen over een kam te scheren.
Af en toe is wel erg mild uitgedrukt.
Geloof mij: beter is keer op keer.

Joh, ik ben hartstikke blij met je deskundige hulp en aandacht.
Dat hoef ik toch niet iedere keer te schrijven?
(Alhoewel ik dat wel regelmatig doe.)
M.b.t. je telefonie probleem.

Je stelt dat het probleem bij Alice ligt. Je zegt dat je met #31# het probleem zelf hebt opgelost. Waar ligt het probleem dan?
Dat ik deze oplossing niet, toen ik erom vroeg, van iemand wiens vak het is te horen/lezen gekregen heb.
Ik ben het met je eens dat het 1e (mail) antwoord wat kortzichtig is, maar dat veranderd niets aan het feit dat we je telefonisch gewoon beter van dienst kunnen zijn. Daar zou je waarschijnlijk ook gevraagd zijn om in je telefoon (wat dus in het 2e mailtje stond) nummerweergave weer aan te zetten. Dat heeft het probleem geholpen, wat wil je nog meer horen?
Telefonisch beter van dienst te zijn?
Wat is er tegenwoordig mis de oplossing gelijk in een antwoordmailtje te zetten?
M.i. heeft het totaal geen zin mailtjes naar de helpdesk te sturen, want ik kan de antwoorden inmiddels al heel goed voorspellen: Bel helpdesk. 8)7

Echter, mijn conclusie is: helpdesk per telefoon/mail is doorgaans zwaar onder de maat.
En niet ter zake kundig.

N.B. Zal ik met incl. namen nog een verslagje van mijn oplevering inzenden?
Dan vergaat je de lust om Alice te nemen c.q. contact met de helpdesk te hebben helemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je stelt dat het probleem bij Alice ligt. Je zegt dat je met #31# het probleem zelf hebt opgelost. Waar ligt het probleem dan?
Het probleem dat de uitgaande nummerweergave niet meer werkte ontstond op hetzelfde moment bij meerdere abonnees. Dus, ligt het probleem bij Alice.
Dat iemand zelf ontdekte, dat je het probleem kon oplossen door #31# te toetsen, wil niet zeggen dat het probleem bij of door de abonnees zelf is veroorzaakt.

Uit de enquete zal hoogstwaarschijnlijk naar voren komen dat de helpdesk één van de zwakste punten, zo niet het zwakste punt, van Alice is, waar keihard aan gewerkt moet worden. De manier, waarop een aantal helpdeskmedewerkers met klanten omgaat, kan niet door de beugel. En om klanten via e-mail aan te moedigen een 0900-nummer te laten bellen kan echt niet, als een klacht ook via e-mail kan worden afgehandeld.

Mojo, Denan en eventuele andere helpdeskmedewerkers, die hier klanten proberen te helpen, wil ik aanmoedigen door te blijven gaan met hun goede werk. Ook als zij door een klant worden aangevallen of als zij dit gevoel hebben. Zij zullen ook wel begrijpen dat de klant zich in de steek gelaten voelt, als hun probleem maar niet wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:57:
[...]

Het probleem dat de uitgaande nummerweergave niet meer werkte ontstond op hetzelfde moment bij meerdere abonnees. Dus, ligt het probleem bij Alice.
Dat iemand zelf ontdekte, dat je het probleem kon oplossen door #31# te toetsen, wil niet zeggen dat het probleem bij of door de abonnees zelf is veroorzaakt.

Uit de enquete zal hoogstwaarschijnlijk naar voren komen dat de helpdesk één van de zwakste punten, zo niet het zwakste punt, van Alice is, waar keihard aan gewerkt moet worden. De manier, waarop een aantal helpdeskmedewerkers met klanten omgaat, kan niet door de beugel. En om klanten via e-mail aan te moedigen een 0900-nummer te laten bellen kan echt niet, als een klacht ook via e-mail kan worden afgehandeld.

Mojo, Denan en eventuele andere helpdeskmedewerkers, die hier klanten proberen te helpen, wil ik aanmoedigen door te blijven gaan met hun goede werk. Ook als zij door een klant worden aangevallen of als zij dit gevoel hebben. Zij zullen ook wel begrijpen dat de klant zich in de steek gelaten voelt, als hun probleem maar niet wordt opgelost.
Dank, ik had het niet beter of duidelijker kunnen schrijven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:57:
[...]

Ik heb mezelf niet bezig gehouden met nummerweergave, maar met DSL lijnen. Nou weet ik uiteraard dat er een storing aan de hand is, maar deze was (volgens mij) opgelost. Het is prima dat je het zelf op hebt gelost en een mogelijkheid is wellicht dat een "reset" aan de klantzijde je probleem heeft opgelost. Bij een belletje (of mailtje? :P) naar de helpdesk zou iemand met enig oplossend vermogen je als het goed is hebben gevraagd om dat inderdaad even te laten doen ;)
Ik kan je zeggen dat we er hard mee bezig zijn en er zoveel mogelijk aan doen om iedereen te helpen. De bereikbaarheid schijnt best in orde te zijn (geen idee, ik bel nooit :P) alleen blijkbaar valt het probleem herkennend vermogen nogal eens tegen, helaas :( We hebben al een verbeterde troubleshoot in de running.
Graag gedaan hoor :) Sorry voor mijn eventuele uitbarstingen, ik kan het goed begrijpen dat wanneer je zonder internet zit je erg met de handen in het haar zit. Alleen ik ga niet sneller werken wanneer iemand nogal lelijk reageerd. Stampij maken heeft minder zin dan gewoon geduld te hebben, want we zijn veel afhankelijk van 3e partijen. Dan duurt het voor jezelf in elk geval niet zo lang. Ik kan je garanderen dat alles wat hier bij de 2e lijn aankomt serieus naar wordt gekeken en we er hard mee bezig zijn.

@ Hieronder:

Geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Mojo of Denan, Ik zag in de enquete die laatst naar alle Alice gebruikers is gestuurd de vraag of er een nieuwsserver moest komen. Zijn er al (vergevorderde) plannen om dat te doen voor zover jullie weten?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:24:
[...]

Ik heb mezelf niet bezig gehouden met nummerweergave, maar met DSL lijnen. Nou weet ik uiteraard dat er een storing aan de hand is, maar deze was (volgens mij) opgelost. Het is prima dat je het zelf op hebt gelost en een mogelijkheid is wellicht dat een "reset" aan de klantzijde je probleem heeft opgelost. Bij een belletje (of mailtje? :P) naar de helpdesk zou iemand met enig oplossend vermogen je als het goed is hebben gevraagd om dat inderdaad even te laten doen ;)
Da's nu het probleem: hier durf ik (niet meer) op in te zetten.
[...]

Ik kan je zeggen dat we er hard mee bezig zijn en er zoveel mogelijk aan doen om iedereen te helpen. De bereikbaarheid schijnt best in orde te zijn (geen idee, ik bel nooit :P) alleen blijkbaar valt het probleem herkennend vermogen nogal eens tegen, helaas :( We hebben al een verbeterde troubleshoot in de running.
Bereikbaarheid is m.i. prima (geworden).
[...]

Graag gedaan hoor :) Sorry voor mijn eventuele uitbarstingen, ik kan het goed begrijpen dat wanneer je zonder internet zit je erg met de handen in het haar zit. Alleen ik ga niet sneller werken wanneer iemand nogal lelijk reageerd. Stampij maken heeft minder zin dan gewoon geduld te hebben, want we zijn veel afhankelijk van 3e partijen. Dan duurt het voor jezelf in elk geval niet zo lang. Ik kan je garanderen dat alles wat hier bij de 2e lijn aankomt serieus naar wordt gekeken en we er hard mee bezig zijn.
Ook hier een probleem: Helpdeskers maken een bericht aan, zoals ZIJ denken dat het probleem ligt, voor de 2e lijns. Je moet dan maar hopen dat ze het probleem dan ook echt begrepen hebben.

Tevens is de vermeldde doorlooptijd van zo'n melding van ong. 4 a 5 werkdagen hoogst irritant.
Beter is (na een soort selectie van de 1e lijns) 'de ernstige of moeilijke gevallen' gelijk in gesprek te laten komen met een deskundige.
Zo is het op dit forum (op vrijwillige basis weliswaar) toch ook meestal het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Mojo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:55:
Adam23:

Gerard-SP:

Mojo;
Ik heb inderdaad i.v.m. onstabiele lijn profiel verlaging gehad. Eerste twee manden bij Alice heb ik snelheid van 13 Mb/s gehaald, modem trainde op 14/1 Mb/s. Na twee manden kreeg ik last van klapperlijn, storing meerdere malen bij de helpdesk gemeld. Na zes weken slechte verbinding en vele beloftes van de helpdesk dat de storing spoedig verholpen zou worden, ben ik zelf op onderzoek gegaan. Op internet heb ik informatie gezocht en door de fijnstemming van de modem zelf kreeg ik mijn verbinding stabiel. Maar dan, twee dagen later kreeg ik een telefoontje van Alice met mededeling dat mijn storing door de technische dienst opgelost is door middel van snelheid verlaging. Sindsdien heb alles geprobeerd om Alice te bewegen om mijn snelheid weer op oud niveau vast te zetten, maar zonder resultaat. Na mijn opzegging kreeg ik telefoon van Alice medewerker, ik wilde bij Alice blijven op een voorwaarde, mijn snelheid moet omhoog. Dat zou geregeld worden, ik zou binnen een week door Alice gebeld worden. Maar ja zoals ik al verwachtte, geen telefoon en geen ticket. Zo ga je niet met je klanten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Adam23 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:59:
[...]

Mojo;
Ik heb inderdaad i.v.m. onstabiele lijn profiel verlaging gehad. Eerste twee manden bij Alice heb ik snelheid van 13 Mb/s gehaald, modem trainde op 14/1 Mb/s. Na twee manden kreeg ik last van klapperlijn, storing meerdere malen bij de helpdesk gemeld. Na zes weken slechte verbinding en vele beloftes van de helpdesk dat de storing spoedig verholpen zou worden, ben ik zelf op onderzoek gegaan. Op internet heb ik informatie gezocht en door de fijnstemming van de modem zelf kreeg ik mijn verbinding stabiel. Maar dan, twee dagen later kreeg ik een telefoontje van Alice met mededeling dat mijn storing door de technische dienst opgelost is door middel van snelheid verlaging. Sindsdien heb alles geprobeerd om Alice te bewegen om mijn snelheid weer op oud niveau vast te zetten, maar zonder resultaat. Na mijn opzegging kreeg ik telefoon van Alice medewerker, ik wilde bij Alice blijven op een voorwaarde, mijn snelheid moet omhoog. Dat zou geregeld worden, ik zou binnen een week door Alice gebeld worden. Maar ja zoals ik al verwachtte, geen telefoon en geen ticket. Zo ga je niet met je klanten om.
Wat voor fijnafstemming heb je gebruikt? Heb je links?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Who Am I? schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:34:
Mojo of Denan, Ik zag in de enquete die laatst naar alle Alice gebruikers is gestuurd de vraag of er een nieuwsserver moest komen. Zijn er al (vergevorderde) plannen om dat te doen voor zover jullie weten?
Enquete?
Wat voor enquete?
Ik heb niets ontvangen, per email of gewone post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Per e-mail, online enquite.

Heren, weten jullie al wat meer over IPTV? Ik zit hier met KPN digitenne, maar dat is crap!

www.nlairsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bereikbaarheid schijnt best in orde te zijn (geen idee, ik bel nooit :P) alleen blijkbaar valt het probleem herkennend vermogen nogal eens tegen, helaas :( We hebben al een verbeterde troubleshoot in de running.
Omdat kennelijk mijn ongezouten kritiek overkomt als afzeiken, ben ik eens gaan nadenken over een bijdrage aan een (ver)beter(de) Alice. O-)

Feit is dat nieuwe aansluitingen het meest een beroep doen op de helpdesk.
Als Alice ervoor zorgt dat deze hulpvragers vrijwel direct in deskundige handen komen zal dat een 1e indruk van Alice m.i. sterk verbeteren en de afnemers een stuk blijer maken.

Nog een opmerking (niet lullig bedoeld) over iets wat mij is opgevallen.
Doordat ik vaak ook aansluitingen voor familie, vrienden en kennissen verzorg heb ik regelmatig gemaild met klantenservice.
Opvallend is dan dat als je als toekomstige klant vragen hebt, klantenservice haar uiterste best doet deze goed en duidelijk te beantwoorden.
Daarintegen als je eenmaal klant bent, is de hulpvaardigheid ineens een stuk minder en luidt bijna ieder antwoord: Bel helpdesk.
Ik kan mij natuurlijk zwaar vergissen, maar misschien moeten de beantwoorders van die emails eens heropgevoed worden.
Want een klant binnenhalen is niet zo moeilijk, maar 'm behouden (zeker met 1 mnd. opzegtermijn) is toch een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:31:
Omdat kennelijk mijn ongezouten kritiek overkomt als afzeiken, ben ik eens gaan nadenken over een bijdrage aan een (ver)beter(de) Alice. O-)
Dit vind ik een gemene kutopmerking aan het adres van Mojo! En dat terwijl hij hier, samen met Denan, probeert problemen van ontevreden Alice-klanten op te lossen. Dan heb je mijn vorige berichtje toch niet helemaal goed begrepen! Niet netjes, Geduld. Riekt naar natrappen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:31:
Ik vond je reactie richting de helpdesk nu ook niet echt het toonbeeld van constructief meewerken aan een oplossing. Of ga je gewoon je hakken in het zand zetten, vervolgens je frustraties via het toetsenbord ventileren maar niet tot het besef komen dat ze wellicht iets meer informatie van je nodig hebben om je probleem te reproduceren. Shit in = shit out heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
Wat voor fijnafstemming heb je gebruikt? Heb je links?
[/quote]

The Wizard;

Over copperjet vindt je weinig info, maar in principe instellingen van meeste ADSL2+ modems komen redelijk overeen. Ik heb info over andere ADSL2+ modems gezocht en beste (voor mijn dan) uitleg vond ik op de support pagina van Zyxel.

Bij een goede lijn wordt Local SNR Margin op 6 dB ingesteld, wordt het lijn onstabiel kun je dat proberen op te lossen door SNR Margin hoger in te stelen. Om dat te kunnen bereiken moet je Max Bits Per Bin warde lager zetten. Standard wordt het op 15 ingesteld. Beste kun je bij 14 beginnen en stapsgewijs naar beneden gaan werken. Na elke verandering moet je instellingen opslaan (apply + save config) en modem opnieuw op te starten.

Mocht het verhoging van Local SNR Margin niet helpen, kun je jouw modem dwingen om ADSL verbinding tot stand te brengen in plaats van ADSL2+. Bij Code Type , ADSL2A in AnnexA veranderen, opslaan en modem restart. Hal je zeker 8Mb/s.

Om de instellingen van de modem aan te kunnen passen moet je met admin rechten ingelogd zijn.
1. Status pagina van Copperjet
2. Port Connection Status, op DSL klikken
3. View adwanced atrtributes…
4. Max Bits Per Bin, warde omlaag (beginnen met 14)
5. Apply
6. Configuration
7. Save config
8. System
9. Restart Device
10. Reset to vendor default settings niet aanvinken
11. Restart

Helpt het niet kun je alsnog de helpdesk inschakelen. Bedenk wel, snelheid verlaging in opdracht van de helpdesk is definitief, dit kun je nooit terug draaien.
Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van mijn post stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Adam23 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:03:
The Wizard;

Over copperjet vindt je weinig info, maar in principe instellingen van meeste ADSL2+ modems komen redelijk overeen. Ik heb info over andere ADSL2+ modems gezocht en beste (voor mijn dan) uitleg vond ik op de support pagina van Zyxel.

Bij een goede lijn wordt Local SNR Margin op 6 dB ingesteld, wordt het lijn onstabiel kun je dat proberen op te lossen door SNR Margin hoger in te stelen. Om dat te kunnen bereiken moet je Max Bits Per Bin warde lager zetten. Standard wordt het op 15 ingesteld. Beste kun je bij 14 beginnen en stapsgewijs naar beneden gaan werken. Na elke verandering moet je instellingen opslaan (apply + save config) en modem opnieuw op te starten.

Mocht het verhoging van Local SNR Margin niet helpen, kun je jouw modem dwingen om ADSL verbinding tot stand te brengen in plaats van ADSL2+. Bij Code Type , ADSL2A in AnnexA veranderen, opslaan en modem restart. Hal je zeker 8Mb/s.

Om de instellingen van de modem aan te kunnen passen moet je met admin rechten ingelogd zijn.
1. Status pagina van Copperjet
2. Port Connection Status, op DSL klikken
3. View adwanced atrtributes…
4. Max Bits Per Bin, warde omlaag (beginnen met 14)
5. Apply
6. Configuration
7. Save config
8. System
9. Restart Device
10. Reset to vendor default settings niet aanvinken
11. Restart

Helpt het niet kun je alsnog de helpdesk inschakelen. Bedenk wel, snelheid verlaging in opdracht van de helpdesk is definitief, dit kun je nooit terug draaien.
Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van mijn post stel ze gerust.
Thanx! Ik had hem al op ADSL1 laten intrainen, maar is toch zonde, aangezien ik wel weken lang op 10 Mbit heb kunnen werken, maar sinds het warmer is geworden, is het een klapperlijn geworden. De koperen lijntjes zijn hier gewoon slecht, aangezien de Attn op 20 dB zit, moet er theoretisch meer uit te halen zijn, maar de SNR is 6,0 dB.... :(

Ik heb de Max bits per bin nu op 14 staan, en hij traint nu in op 9,9 Mbit, en blijft tot nu toe nog stabiel! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
The Wizard schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:05:
[...]

Thanx! Ik had hem al op ADSL1 laten intrainen, maar is toch zonde, aangezien ik wel weken lang op 10 Mbit heb kunnen werken, maar sinds het warmer is geworden, is het een klapperlijn geworden. De koperen lijntjes zijn hier gewoon slecht, aangezien de Attn op 20 dB zit, moet er theoretisch meer uit te halen zijn, maar de SNR is 6,0 dB.... :(

Ik heb de Max bits per bin nu op 14 staan, en hij traint nu in op 9,9 Mbit, en blijft tot nu toe nog stabiel! Bedankt!
Ben blij dat dit werkt bij jou, voor mij was te laat, snelheid verlaging was door de helpdesk al in de gang gezet, ik kon niet meer tegen te houden en ik kan ook niet meer terug te draaien. Ironisch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:36:
[...]

Dit vind ik een gemene kutopmerking aan het adres van Mojo! En dat terwijl hij hier, samen met Denan, probeert problemen van ontevreden Alice-klanten op te lossen. Dan heb je mijn vorige berichtje toch niet helemaal goed begrepen! Niet netjes, Geduld. Riekt naar natrappen!
Ik geloof dat jij en Gordijnstok nog niet helemaal volwassen geworden zijn!
Er is een verschil tussen kritiek en opbouwende kritiek.
Maar dat leren jullie later misschien nog weleens, als jullie groot zijn. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 22:12
Ik ga binnenkort waarschijnlijk verhuizen naar een Anti Kraak woning waar ik tot januari kan blijven maar nu zoek ik dus een provider welke per maand opzegbar is.
Als ik het goed begrijp heeft Alice dit toch, of bedoelen ze dat het na de eerste 12 maanden per maand opzegbaar is..?
Als ik dit zo lees heeft Het Net hetzelfde:
http://www.hetnet.nl/SnelSurfen.htm
Heb zelf nogal slechte ervaring met KPN providers dus zou liever bij Alice willen gaan..

Er is zeker geen provider die en maandelijks opzegbaar is en een goeie usenet server hebben(zoals die van Tweak), sowieso kan ik max 4mbit aan dus 20mbit hoeft ie niet te zijn ;).

Ga mijn 20mbit glas abbo van Tweak wel missen zeg :'( .

Duurt het btw echt 4-6 weken om ADSL aan te vragen ;(

[ Voor 23% gewijzigd door kadooosh op 18-05-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Wij zitten er aan te denken om naast ons KPN Internetplusbellen abonnement een snellere (ADSL2+) verbinding te nemen. Als ik op de Alice site de snelheidtest doe, krijg ik te zien dat ik een snelheid van 1-4 Mbit kan halen 8)7? Een postcodecheck op bbned laat zien dat ik slechts 538 meter van de dichtstbijzijnde centrale woon. 538 Meter is toch hartstikke goed, volgens al de snelheid/afstands- grafieken is 538 meter gewoon goed voor de maximumsnelheid... De vraag is, welke van de twee moet ik nou vertrouwen: bbned.nl of alice.nl?

Edit: lees dit eerst:

Ik zit hier nou wel te vragen of ik een redelijke snelheid kan halen, maar is het überhaupt wel mogelijk een ADSL abonnement van Planet Internet (KPN) náást een ADSL2+ abonnement van Alice/TweakDSL/Telfort/etc. te hebben? Eerst zaten we namelijk te kijken naar internet over de kabel, maar dat is qua prijs/performance niet echt interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door Jedi_Pimp op 18-05-2008 21:02 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:57:
Maar dat leren jullie later misschien nog weleens, als jullie groot zijn. :O
Deze reactie zegt meer over jouw leeftijd dan onze leeftijd. Kijk eens in een profiel, en kom tot de conclusie dat we het stadium puberteit reeds lang geleden zijn gepasseerd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Bij deze wil ik zelf even melden erg blij te zijn met de hulp van Mojo en Denan. Het wordt echt gewaardeerd :-). Ook vind ik, dat mensen wel moeten beseffen dat bij een goedkope provider als Alice, de helpdesk niet louter bemand kan worden door mensen met een geweldige technische kennis; dat kunnen ze uiteraard niet betalen. Zoals het nu is ingericht, werkt het voor de meeste klanten goed genoeg.

Over nummerherkenning: bij mij wordt eht nummer weer meegestuurd bij uitgaande gesprekken. Echter, bij inkomende gesprekken kan ik nog steeds niet zien wie er belt (dat was eerst wel zo). Hebben anderen hier (op dit moment) ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:57
Maar dat leren jullie later misschien nog weleens, als jullie groot zijn.
Gordijnstok schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:25
Deze reactie zegt meer over jouw leeftijd dan onze leeftijd. Kijk eens in een profiel, en kom tot de conclusie dat we het stadium puberteit reeds lang geleden zijn gepasseerd. }:O
Geduld, je zit hier al langer op dit forum op een kinderachtige manier te klieren. Gisteren heb ik het nog voor zowel jou als voor Mojo en Denan opgenomen, maar nu vind ik dat Mojo en Denan geen tijd meer aan jou moeten besteden. Ik raad je aan om Alice op te zeggen en verder moet je het zelf maar uitzoeken!!!
Verder sluit ik me helemaal bij Gordijnstok aan...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstblaauw schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:44:
Bij deze wil ik zelf even melden erg blij te zijn met de hulp van Mojo en Denan. Het wordt echt gewaardeerd :-). Ook vind ik, dat mensen wel moeten beseffen dat bij een goedkope provider als Alice, de helpdesk niet louter bemand kan worden door mensen met een geweldige technische kennis; dat kunnen ze uiteraard niet betalen. Zoals het nu is ingericht, werkt het voor de meeste klanten goed genoeg.
Als je voor een goedkope provider kiest, neem je natuurlijk in je overweging mee dat er wel eens vaker iets fout kan gaan, als bij een duurdere provider, die hopelijk ook iets professioneler werkt. Maar het kan nooit zo zijn dat er op een e-mail gereageerd wordt met: bel de helpdesk.
Ook medewerkers, die te beroerd zijn iets extra's te doen en de klant met hun probleem laten zitten, moeten gelijk de poort uit worden getrapt.
ernstblaauw schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:44:
Over nummerherkenning: bij mij wordt eht nummer weer meegestuurd bij uitgaande gesprekken. Echter, bij inkomende gesprekken kan ik nog steeds niet zien wie er belt (dat was eerst wel zo). Hebben anderen hier (op dit moment) ook last van?
Bij mij werkt zowel in- als uitgaande nummerherkenning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

In principe is een snelheidsverlaging pas definitief wanneer je zelf akkoord hebt gegeven met de downgrade. Deze gegevens spelen we vervolgens door naar BBned en dan is het niet terug te draaien. Dit is wel onder voorbehoud van een aantal dingen.

Wat wel gebeurd is wanneer wij een stabiele lijn zien en het profiel valt binnen onze minimum eisen, kan de snelheid wel weer omhoog, maar we kunnen dan geen stabiliteit meer garanderen en kan het ook niet meer omlaag.

Adam23, Thewizard:
Mail me allebei even met een goede onderbouwing waarom je denkt dat je snelheid omhoog kan. Wellicht kan ik iets voor jullie betekenen.

Ernstblauw:
Graag gedaan hoor, bedankt. :)

Jedi_Pimp:
Zoek op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ het adres van de centrale op en maak met routenet een afstandsmeting naar de centrale. Die lijnafstand is vaak correct. Let hierbij vooral op omwegen van de weg en kanalen, snelwegen etc. De lijn zal waarschijnlijk via een brug / tunnel lopen.

Als je echt op 538m zit moet je 20 mbit kunnen halen.

Kadooosh:
4-6 weken kan het wel eens duren. Soms ook wel korter hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:26:

Adam23, Thewizard:
Mail me allebei even met een goede onderbouwing waarom je denkt dat je snelheid omhoog kan. Wellicht kan ik iets voor jullie betekenen.
Ik sta nog op een wide-open profiel, heb alleen de pech dat mijn koper slecht is...

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:42:
[...]

Geduld, je zit hier al langer op dit forum op een kinderachtige manier te klieren.
Voorbeelden graag.
Gisteren heb ik het nog voor zowel jou als voor Mojo en Denan opgenomen, maar nu vind ik dat Mojo en Denan geen tijd meer aan jou moeten besteden.
Sinds wanneer hebben Mojo en Denan je tot woordvoerder uitgeroepen?
Als ze verstandig zijn, en dat zijn ze volgens mij, lezen ze mijn opbouwende kritiek geheel anders dan dat jullie dat telkens (willen) lezen.
Ik raad je aan om Alice op te zeggen en verder moet je het zelf maar uitzoeken!!!
Inderdaad, ik zoek zelf hééél veel zelf uit.
Zo ben ik er ook achter gekomen dat Alice een ongeïnteresseerde en incompetente helpdesk heeft ingehuurd.
Zal ik een paar verslagen van telefoongesprekken en emails publiceren?
Als het niet zo triest was, zou je bijna in je broek plassen van het lachen, zoveel onkunde!

Nogmaals, ik waardeer daarom ook de deskundige hulp van o.a. Mojo en Denan, want ze zien tenminste een probleem als geen probleem.
Ik deed alleen een poging duidelijk te maken dat deze houding en hulpvaardigheid eigenlijk al bij helpdesk zou moeten beginnen.
Daarom heb ik o.a. inzicht gegeven over de huidige manier van werken van die helpdesk.
(Mojo en Denan bellen of mailen immers praktisch zelf nooit met die helpdesk.
En een extern onderzoek kost al snel vele duizenden euro's, die bespaar ik ze. :) )
Maar het is echt zonde van het geld.
Zowel voor de klant, als voor mevrouw Alice.
That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:56:
[...]
Als je voor een goedkope provider kiest, neem je natuurlijk in je overweging mee dat er wel eens vaker iets fout kan gaan, als bij een duurdere provider, die hopelijk ook iets professioneler werkt.
Klinkklare onzin.
Een vergelijking die m.i. nergens op slaat.
Als je als "goedkope" provider niet aan de minimale eisen kunt voldoen, t.w. de beloofde dienst(en) correct te leveren, moet je er helemaal niet aan beginnen ze aan te bieden.
Of, op z'n minst - in het kader de zorgplicht - adverteren met een waarschuwing (al is het maar met piepkleine lettertjes) dat er een hoop (meer) fouten worden gemaakt. :)
Alice beweert toch keer op keer zo duidelijk te zijn, of vergis ik mij nu ernstig?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:36:
[...]

Klinkklare onzin.
Een vergelijking die m.i. nergens op slaat.
Als je als "goedkope" provider niet aan de minimale eisen kunt voldoen, t.w. de beloofde dienst(en) correct te leveren, moet je er helemaal niet aan beginnen ze aan te bieden.
Of, op z'n minst - in het kader de zorgplicht - adverteren met een waarschuwing (al is het maar met piepkleine lettertjes) dat er een hoop (meer) fouten worden gemaakt. :)
Alice beweert toch keer op keer zo duidelijk te zijn, of vergis ik mij nu ernstig?
Je hebt ook ergens wel een punt Geduld, al bezig je je wel van de techniek 'botte bijl' om dat duidelijk te maken. Laat dat nou net mijn favoriete techniek zijn ;)

Maar even serieus, er loopt al een verbeteringstraject om de kennis/kunde van support naar een hoger niveau te trekken en om hen te voorzien van betere tooling. Ook ben ik bezig met een duidelijke webingang voor support, zodra dat rond is dat ik dat hier wel linken. Zo zou je de meeste vragen via de supportpagina's moeten kunnen beantwoorden (zoals: hoe werkt mijn telefoon? wisselgesprek/nummerweergave/etc.. hoe stel ik een portforward in.. hoe sluit ik alles aan.. etc)

Natuurlijk zal er altijd een verschil blijven tussen de support van Alice en een zakelijke internet provider met gerichte SLA's voor klanten.. maar dat mag duidelijk zijn. Aan Alice de taak om dat gat zo klein mogelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand zegt dat Alice geen fouten maakt, maar je kunt dit op twee manieren benaderen, of je buigt mee en gaat samen aan de gang om het probleem op te lossen en geeft normaal vriendelijk antwoord op de vragen en accepteert dat waar mensen werken fouten worden gemaakt. Of je zet je hakken in het zand en gaat heel hard lopen schreeuwen hoe slecht Alice wel niet is, en blaast vervolgens hoog van de toren met een lijst van aanbevelingen waar echt niemand van de techneuten in deze thread op zit te wachten. Misschien heeft de helpdesk je probleem gewoon niet goed begrepen, en had je het duidelijker uiteen moeten zetten, het komt vaker voor dan je denkt en meestal bij klanten die menen dat alleen hun waarheid telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Je hebt ook ergens wel een punt Geduld, al bezig je je wel van de techniek 'botte bijl' om dat duidelijk te maken. Laat dat nou net mijn favoriete techniek zijn ;)

Maar even serieus, er loopt al een verbeteringstraject om de kennis/kunde van support naar een hoger niveau te trekken en om hen te voorzien van betere tooling. Ook ben ik bezig met een duidelijke webingang voor support, zodra dat rond is dat ik dat hier wel linken. Zo zou je de meeste vragen via de supportpagina's moeten kunnen beantwoorden (zoals: hoe werkt mijn telefoon? wisselgesprek/nummerweergave/etc.. hoe stel ik een portforward in.. hoe sluit ik alles aan.. etc)

Natuurlijk zal er altijd een verschil blijven tussen de support van Alice en een zakelijke internet provider met gerichte SLA's voor klanten.. maar dat mag duidelijk zijn. Aan Alice de taak om dat gat zo klein mogelijk te krijgen.
Ha gelukkig, jij hebt mij beter begrepen dan enkele andere lezers. _/-\o_
Inderdaad de botte bijl hanteer ik vaak, want een oud spreekwoord zegt: 'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden'.
Die FAQ zou inderdaad één van mijn volgende opmerkingen/verbeterpunten zijn geweest, indien daar belangstelling voor was.
Keep up the good work.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Mojo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:26:
In principe is een snelheidsverlaging pas definitief wanneer je zelf akkoord hebt gegeven met de downgrade. Deze gegevens spelen we vervolgens door naar BBned en dan is het niet terug te draaien. Dit is wel onder voorbehoud van een aantal dingen.

Wat wel gebeurd is wanneer wij een stabiele lijn zien en het profiel valt binnen onze minimum eisen, kan de snelheid wel weer omhoog, maar we kunnen dan geen stabiliteit meer garanderen en kan het ook niet meer omlaag.

Adam23, Thewizard:

Ernstblauw:
Graag gedaan hoor, bedankt. :)

Jedi_Pimp:
Zoek op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ het adres van de centrale op en maak met routenet een afstandsmeting naar de centrale. Die lijnafstand is vaak correct. Let hierbij vooral op omwegen van de weg en kanalen, snelwegen etc. De lijn zal waarschijnlijk via een brug / tunnel lopen.

Als je echt op 538m zit moet je 20 mbit kunnen halen.

Kadooosh:
4-6 weken kan het wel eens duren. Soms ook wel korter hoor. :)
Bedankt voor de reactie!

offtopic:
Ik weet dat het hier niet hoort, maar ik kan het niet vinden op internet: als ik al een ADSL abonnement van Planet heb (KPN), kan ik hiernaast dan nog een abonnement van bijv. Alice aanschafffen (bbned)? Sorry maar ik wil hier geen topic voor openen..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:54:
Niemand zegt dat Alice geen fouten maakt, maar je kunt dit op twee manieren benaderen, of je buigt mee en gaat samen aan de gang om het probleem op te lossen en geeft normaal vriendelijk antwoord op de vragen en accepteert dat waar mensen werken fouten worden gemaakt. Of je zet je hakken in het zand en gaat heel hard lopen schreeuwen hoe slecht Alice wel niet is, en blaast vervolgens hoog van de toren met een lijst van aanbevelingen waar echt niemand van de techneuten in deze thread op zit te wachten.
Nogmaals, je moet echt eens leren wanneer kritiek, opbouwende kritiek is.
Mijn ervaringen put ik niet uit 1 telefoontje of emailtje.
Het langs elkaar heen praten bij de helpdesk is, geloof mij, structureel.
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:54:
Misschien heeft de helpdesk je probleem gewoon niet goed begrepen, en had je het duidelijker uiteen moeten zetten, het komt vaker voor dan je denkt en meestal bij klanten die menen dat alleen hun waarheid telt.
Mijn vragen en problemen heb ik altijd duidelijk, kort en krachtig weergegeven.
Maar ja, als je een helpdesker uitvoerig uit moet leggen wat bijv. provisioneren is, omdat je daar al 3 dagen op wacht (wel ADSL-lampje op het Alice-modem, maar geen contact met de buitenwereld), schiet het m.i. niet echt op, wel?
Op het laatst zei ik: Ik zou willen dat ik bij jullie werkte, dan was het al lang klaar geweest!

Nog een voorbeeld:
HD: Welke kabel zit er tussen het modem en de netwerkkaart?
(Op zich al een onzinnige vraag, als je bedenkt dat ie mij kort daarvoor via die zelfde kabel softwarematig IN het modem heeft laten kijken.)
Maar goed:
Ik: De kabel die er altijd (bij mijn vorige BBned provider) tussen gezeten heeft, om exact te zijn grijs van kleur.
HD: Wilt u dan de meegeleverde rode kabel er eens tussen steken?
Ik: Klaar! Maar brengt geen oplossing.
HD: Hoe groot is de afstand (van de kabel) tussen het modem en de netwerkkaart?
Ik (tikje cynisch): Wat dacht je van de lengte van jullie meegeleverde rode kabel ........?

Een andere helpdesker maakte mij wijs dat ik nog bij m'n oude (BBned)provider aangesloten zou zijn.
Je voelt 'm al aankomen: grote onzin en verspeelde daardoor weer een complete dag.
Wat denk je? Zou het aan mijn onduidelijke uitleg gelegen hebben, of hebben deze helpdeskers van de hele materie totaal geen kaas gegeten?

Ik stop er nu mee, anders lijkt het misschien weer net of ik Alice de grond in wil stampen.
Terwijl ik alleen maar even aan wil geven op welk niveau de helpdesk zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Even een vraag. Ik zit momenteel bij Speedlinq / Telfort, ook met VOIP. Nu heb ik een asterisk servertje in een datacenter hangen waarop de VOIP zou moeten draaien echter werkt dat bij Telfort alleen vanaf je eigen thuis IP. Aangezien ik wil gaan overstappen naar Alice, vroeg ik me af of dit daar ook zo is... Kan ik de Alice SIP servers benaderen vanuit een datacenter dus ;).

Bjck, jij kon het me mbt Telfort meteen vertellen, hier ook een idee? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Martijn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:29:
Even een vraag. Ik zit momenteel bij Speedlinq / Telfort, ook met VOIP. Nu heb ik een asterisk servertje in een datacenter hangen waarop de VOIP zou moeten draaien echter werkt dat bij Telfort alleen vanaf je eigen thuis IP. Aangezien ik wil gaan overstappen naar Alice, vroeg ik me af of dit daar ook zo is... Kan ik de Alice SIP servers benaderen vanuit een datacenter dus ;).

Bjck, jij kon het me mbt Telfort meteen vertellen, hier ook een idee? ;).
Alice gebruikt VoATM/VODSL, dus geen SIP. No chance dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:33:
[...]

Alice gebruikt VoATM/VODSL, dus geen SIP. No chance dus :)
Ah ok, op die manier, ik heb flink wat ervaring gehad met TweakDSL icm VoDSL, en dat waren geen prettige ervaringen tbh... Ik vraag wel zonder bellen en dan en dan een los Budgetphone nummer ;).

Iets anders nog, ik zie staan dat je wanneer je geen KPN lijn hebt, je 69 euro aanvraagkosten kwijt bent... Momenteel heb ik dus Speedlinq / Telfort over een lijn die zij destijds hebben geregeld... Geldt dat als beschikbare lijn, ondanks dat het geen KPN is, of moet ik toch 69 euro betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Martijn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:42:
[...]

Ah ok, op die manier, ik heb flink wat ervaring gehad met TweakDSL icm VoDSL, en dat waren geen prettige ervaringen tbh... Ik vraag wel zonder bellen en dan en dan een los Budgetphone nummer ;).

Iets anders nog, ik zie staan dat je wanneer je geen KPN lijn hebt, je 69 euro aanvraagkosten kwijt bent... Momenteel heb ik dus Speedlinq / Telfort over een lijn die zij destijds hebben geregeld... Geldt dat als beschikbare lijn, ondanks dat het geen KPN is, of moet ik toch 69 euro betalen?
1) Hmmm dat was vroeger, VoDSL is tegenwoordig een prima product (thuis nooit problemen).
2) Alles wat geen KPN analoog is heeft NLS nodig. We zijn bezig met Telco-Telco/ISP-ISP processen voor Alice, maar dat gaat nog een paar maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit, zodra ik thuis ben de 20mbit abbonnement aanschaffen van Alice, mede omdat ze een per maand policy hanteren hebben zei mij over de bruggen weten te krijgen.

Mocht het niet werken dan kan ik ten allen tijden meteen terug bij KPN :) (stabiele zekerheid)

Alleen kan ik niet uit de website duidelijk maken welke modem ze gebruiken?

Zou iemand me dat kunnen vertellen, en is het bijvoorbeeld ook mogelijk om mijn oude speedtouch 546 te gebruiken mocht ik niet over de modem tevreden zijn die Alice leverd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:43:
[...]

1) Hmmm dat was vroeger, VoDSL is tegenwoordig een prima product (thuis nooit problemen).
2) Alles wat geen KPN analoog is heeft NLS nodig. We zijn bezig met Telco-Telco/ISP-ISP processen voor Alice, maar dat gaat nog een paar maanden duren.
1) OK, maar VoDSL icm asterisk, geen idee of dat werkend te krijgen is ;).
2) Oftewel, 69 euro betalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Bij Alice krijg je de copperjet1616-2p.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.