Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Nou, in principe niet he, want je hebt al een hoofdaansluitpunt ergens in je woning. Dat is waar je telefoon aan zit in de muur. Daar moet dan het modem aan (en splitter, maar is voor Alice niet nodig) en daar dan je computer weer aanvast.

Ik had echter geen zin in alle computerzooi in de huiskamer en heb gevraagd of de monteur een stekkerdoos in de meterkast wilde maken. Ik heb geen officieel ISRA punt, alleen een draad die uit de grond verschijnt. Die heeft 'ie geknipt en maar liefst twee contactdozen tussen gemaakt.

Het klinkt echter alsof je tot dusver helemaal geen telefoon via de KPN had? Is er vroeger toch wel eens geweest, neem ik aan. Waar zit je telefoon in de muur? Daar zou in theorie ook je modem op moeten en dan klaar... Geen idee van hoe de situatie precies is bij jou natuurlijk.

PD7F - eet Beemster Kaas

quote:
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:46:
ps. heeft iemand tips om de komende 2-4 weken door te komen? Minimaal 384k geen contract, fair-use mag, harde limiet liever niet maarja... kosten: ongeveer 20-30 euro. Ik heb een orange tmobile + PiT en telfort abbo en een vodafone prepaid kaart (daarmee 1.8mbit 75ct per 15 minuten)
Vodafone heeft ook pre-paid web met goede umts snelheid (10 per maand) - officieel mag daar je laptop niet op (mag bij t-mobile weer wel maar die zijn met eur 2,50 per dag prepaid wel even iets duurder).
Kan je je buren niet even lief aankijken tot Telfort werkend is? Aangezien je lijn nu al vrij is :+ zal aansluiten na de afkoel periode wel snel moeten kunnen lijkt me.

You might be a redneck if Your house still has the "WIDE LOAD" sign on the back., .... ..

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

Nieuw appartement: Alice weigert me aan te sluiten, volgens hen heeft KPN tegen BBned/BByond (o.i.d.) gezegd dat ik nog niet op de wijkcentrale zit. Laatst KPN gebeld of ik erop zat: ja. Buren hebben ook internet van KPN. Na in totaal 8x bellen en totaal geen respons van hun kant heb ik 't gehad, annuleren die bende.

* KhaZ' vraagt Telfort aan

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

Reg. datum: 13 augustus 2007

Interessant artikel op webwereld

Alice staat nu echt op de rails

Nooit meer Alice
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
* MaikelG gaat staan kijken wanneer de eerste intercity op dat spoor aan komt razen O-)

Ontopic:
"May the best win..." In dat artikel kan Van den Ende wel schamper melden dat Telfort hun dienst 'kopieert', maar als ik beide diensten vergelijk zie ik (gelukkig) een wereld van verschil :o

Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!

Reg. datum: 29 februari 2004

quote:
franssie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:48:
[...]

Vodafone heeft ook pre-paid web met goede umts snelheid (10 per maand) - officieel mag daar je laptop niet op (mag bij t-mobile weer wel maar die zijn met eur 2,50 per dag prepaid wel even iets duurder).
Kan je je buren niet even lief aankijken tot Telfort werkend is? Aangezien je lijn nu al vrij is :+ zal aansluiten na de afkoel periode wel snel moeten kunnen lijkt me.
Ik kan nu met mijn voda prepaid 75 cent per kwartier 150-200kB/s trekken, maar 10tje vind ik inderdaad veel handiger, alleen dacht ik dat er bij prepaid kosten per mb enzo bijkwamen. Hoop dan toch dat het 10tje is voor maand lang fair use 1gb (alleen is het wss 50mb)

m.b.t tmobile prepaid vind ik 2,50 per dag ook niet erg als de snelheid maar 384k is, dan ben ik maar maandje 50 euro kwijt... zolang ik maar niet zonder internet zit want dat kost me pas echt veel geld:P

Ik zal eens kijken naar voda 10tje prepaid ding, heb ik verdorie net 9,20 beltegoed op mijn voda kaartje ofzo 8-) maar anders ff tmob kaartje aanschaffen morgen heb ik tenminste weer paar dagen 30-50kB/s ipv 10 (192k zou in principe al goed genoeg zijn maarja dan ben ik 20 euro per maand kwijt voor derest van mijn 22 maanden contract ipv 10 :(

Niemand tips over het 'ja sorry je lijn is bezet'? Is toch van de zotte dat ze me op zon vage manier afschepen.. dat ze bijv zeggen dat ze pas sinds vandaag weten dat ik niet aangesloten kan worden terwijl ik al eerder geen modem krijg opgestuurd

TWeaKLeGeND wijzigde dit bericht 30-11-2007 18:20 (9%)

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
Zeker een interessant artikel op Webwereld.
In het artikel verwijst men ook naar DIT topic op GoT!!

Hopelijk heeft men de ervaring van Hoppy ook gelezen en worden die soort klachten serieus opgevolgd door Alice.
Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn nummerporteren, ik vrees dat ik weer moet gaan bellen.

Het valt me overigens behoorlijk tegen dat Alice maar 10.000 klanten heeft weten te werven in ruim 3 maanden tijd. En dat ondanks de massale TV, radio en kranten reclames + de nodige banners op websites. Ik vind dit een matig resultaat.
Ik denk dat er toch veel mensen zijn die afgehaakt zijn en snel naar Telfort zijn overgestapt ipv naar Alice. Ik weet uit eigen ervaring in mijn omgeving dat dit zo is en dat er collega's en vrienden naar Telfort zijn gegaan omdat ze mijn ervaringen gehoord hadden.

Alice heeft dus nog wel wat goed te maken en het is te hopen dat ze de klanten die veel problemen hebben ondervonden compenseert voor de (onnodig) gemaakte kosten zoals het bellen naar de Helpdesk.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 23 oktober 2007

quote:
remmelt schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:47:
Nou, in principe niet he, want je hebt al een hoofdaansluitpunt ergens in je woning. Dat is waar je telefoon aan zit in de muur. Daar moet dan het modem aan (en splitter, maar is voor Alice niet nodig) en daar dan je computer weer aanvast.

Het klinkt echter alsof je tot dusver helemaal geen telefoon via de KPN had? Is er vroeger toch wel eens geweest, neem ik aan. Waar zit je telefoon in de muur? Daar zou in theorie ook je modem op moeten en dan klaar... Geen idee van hoe de situatie precies is bij jou natuurlijk.
Er is in het grijze verleden wel eens telefoon geweest. Maar daar is niks van terug te vinden. Aan mijn kant heb ik alleen een kale lasdop zitten. Daar kan je dus geen stekkers simpel aan klikken. Ik had dus ook graag gewild dat hij een (twee) contactdozen zou maken.

Hebben ze echt nog maar 10.000 klanten? Mijn emailtjes hebben namelijk reeds reactienummer 42000, dus dat zou betekenen dat gemiddelde klant 4 emailtjes stuurt?

Deveran wijzigde dit bericht 30-11-2007 20:47 (8%)

I Beg to differ!
Reg. datum: 03 april 2007

quote:
Alice behoudt zich het recht voor om NAW gegevens van de gebruiker af te staan (i) op last van een daartoe bevoegde (gerechtelijke of overheids-)instantie, en/of (ii) aan een derde, indien daartoe door die derde een gerechtvaardigd verzoek is gedaan.
Cute ;) Vooral veel downloaden en wachten tot ome Tim een gerechtvaardigd verzoek doet...

1. Read The Shagging Manual 2. Use scroogle.org 3. *burp*

Waar is dat knopje voor?

quote:
Mokje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:24:
[...]

Cute ;) Vooral veel downloaden en wachten tot ome Tim een gerechtvaardigd verzoek doet...
Hoho, veel en FUP gaan niet samen ;)

SonyA300 | 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' | Xfire

I Beg to differ!
Reg. datum: 03 april 2007

quote:
tweaktubbie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:50:
[...]
Hoho, veel en FUP gaan niet samen ;)
Ehrmm? fup? wie heeft het over fupsen? Ik heb het over persoonsgegevens afstaan
aan derden als deze een gerechtvaardigd verzoek indienen. En tante alice welke
dan op de stoel van de rechter gaat zitten en bepaalt wat gerechtvaardigd is.

Klinkt mij meer als krom in de oren...

Mokje wijzigde dit bericht 30-11-2007 23:14 (7%)

1. Read The Shagging Manual 2. Use scroogle.org 3. *burp*

Reg. datum: 16 oktober 2007

Ik denk niet dat tante Alice op de stoel van de rechter gaat zitten in zo'n geval, maar een verzoek binnen krijgt van de rechter commissaris die Alice verzoekt om mee te werken aan de opsporing van auteursrechten inbrekers...
Bijvoorbeeld stichting Brein is een derde, want het is geen overheids- of gerechtelijke instantie. Brein heeft alleen opsporingsbevoegdheden indien zij via een rechter commissaris gegevens vordert. ;)

areyouben wijzigde dit bericht 01-12-2007 00:47 (31%)

pinkproject.nl

quote:
HoppyF schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:16:
[...]

Zeker een interessant artikel op Webwereld.
In het artikel verwijst men ook naar DIT topic op GoT!!

Hopelijk heeft men de ervaring van Hoppy ook gelezen en worden die soort klachten serieus opgevolgd door Alice.
Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn nummerporteren, ik vrees dat ik weer moet gaan bellen.

Het valt me overigens behoorlijk tegen dat Alice maar 10.000 klanten heeft weten te werven in ruim 3 maanden tijd. En dat ondanks de massale TV, radio en kranten reclames + de nodige banners op websites. Ik vind dit een matig resultaat.
Ik denk dat er toch veel mensen zijn die afgehaakt zijn en snel naar Telfort zijn overgestapt ipv naar Alice. Ik weet uit eigen ervaring in mijn omgeving dat dit zo is en dat er collega's en vrienden naar Telfort zijn gegaan omdat ze mijn ervaringen gehoord hadden.

Alice heeft dus nog wel wat goed te maken en het is te hopen dat ze de klanten die veel problemen hebben ondervonden compenseert voor de (onnodig) gemaakte kosten zoals het bellen naar de Helpdesk.
Ik had ook wel naar Alice gegaan als ik niet de telefonie er hoefde te nemen.
Helaas zit dat er bij ingebakken zover ik weet.

Ik hoop dat je problemen snel opgelost zijn, van dat bellen naar de helpdesk wordt je ook niet vrolijk.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Reg. datum: 14 januari 2003

gelukkig modem is binnen, gister gekregen!

Zit alleen met nog iets anders, Speedlinq had afgesloten moeten zijn en dit is nu nog niet gebeurd. hoop dat dit wel gebeurd vandaag of morgen anders heb ik denk ik maandag een probleem als Alice wil aansluiten.

mcb1

quote:
areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:45:
Ik denk niet dat tante Alice op de stoel van de rechter gaat zitten in zo'n geval, maar een verzoek binnen krijgt van de rechter commissaris die Alice verzoekt om mee te werken aan de opsporing van auteursrechten inbrekers...
Bijvoorbeeld stichting Brein is een derde, want het is geen overheids- of gerechtelijke instantie. Brein heeft alleen opsporingsbevoegdheden indien zij via een rechter commissaris gegevens vordert. ;)
Alice heeft helemaal geen rechten wat dat betreft, de stichting Brein ook niet.
Als Brein meent dat een website of gebruiker in overtreding is en dat zij benadeeld worden kunnen ze (net als iedere burger) aangifte doen bij de polite of FIOD-ECD.
Dat zijn namelijk opsporingsinstanties. Het OM zal vervolgens besluiten of er al dan niet een vervolging zal worden ingesteld tegen de website beheerder of gebruiker. De rechter commisaris komt alleen in beeld als er sprake is van een (ernstig) misdrijf en er getuigen gehoord moeten worden of nader gerechtelijk vooronderzoek moet worden ingesteld.

Reg. datum: 22 oktober 2006

Vrienden van Alice! (we zijn toch niet allemaal vijanden?) Ik krijg vandaag het pakketje met... ik neem aan het modem. Spannend. Maar de KPN-monteur is nog niet geweest. Kan ik nu niet direct over? Heb nu nog, zoals je ziet, hetnet aan het werk. En de telefoon doet het ook nog. Bijzonder. Maar ik heb al wel hier gelezen over 2e aderpaar enz. Maar ja, die monteur is nog niet geweest. Kan ik al wel wat of wordt het wachten?

@mcb1: wie sluit maandag Alice bij jou aan?

NRG MC² 17pk 70cc

quote:
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:09:
Vrienden van Alice! (we zijn toch niet allemaal vijanden?) Ik krijg vandaag het pakketje met... ik neem aan het modem. Spannend. Maar de KPN-monteur is nog niet geweest. Kan ik nu niet direct over? Heb nu nog, zoals je ziet, hetnet aan het werk. En de telefoon doet het ook nog. Bijzonder. Maar ik heb al wel hier gelezen over 2e aderpaar enz. Maar ja, die monteur is nog niet geweest. Kan ik al wel wat of wordt het wachten?

Ik denk zodra je nietmeer via hetnet kan of kan bellen, dat je je modem kan inpluggen :) Bij mij was de monteur niets meer dan controle van de lijn. Mocht het niet werken, gaat hij natuurlijk aan het werk voor jou.

Honda Power roelt!

Reg. datum: 14 januari 2003

quote:
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:09:
blah, blah........

Dat ga ik zelf doen, gebruiksaanwijzing volgen en hopen dat alles goed gaat.

komt die monteur nou bij iedereen??

mcb1

Als het niet meer dan een controle is stelt het dus niks voor. Maar moet ik wachten tot hetnet niet meer werkt en de kpn-telefoonverbinding ook niet meer werkt? Of kan Alice al werken terwijl die twee het ook nog doen? Vreemd dat het nog werkt want het zou vandaag stoppen.

Reg. datum: 19 mei 2006

De monteur zou gisteren langskomen, maar in plaats daarvan belde hij mij op. Of ik even het modem wilde inpluggen en wilde kijken of het ADSL lampje ging branden. Dat gebeurde, en de monteur gaf aan dat hij dan geen reden had om nog langs te komen. Vervolgens heb ik met de monteur aan de lijn mijn laptop aan het moden gehangen en zag dat de max. snelheid 1150 KBs was.
De monteur moest lachen en zei dat de postcodecheck van Alice niet klopt en dat ik al blij mag zijn dat ik die snelheid haal. Zij als monteurs balen dat providers met zulke aanbiedingen komen, want heel vaak is het niet haalbaar, en dan krijgt de monteur het te verduren, want die komt bij de mensen thuis.
Volgens die monteur, overigens een heel aardige man, haal je de geadverteerde snelheden alleen als je binnen 200 meter van de centrale zit, zit je verder, dan gaat het snel omlaag. (Dat verhaal kende ik overigens al wel, maar de postcodecheck op Alice gaf mij nog wat valse hoop).
Ik vind het belangrijker dat de lijn stabiel is dan de snelheid want ik ben er hoe dan ook flink op vooruit gegaan.

quote:
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:00:
Als het niet meer dan een controle is stelt het dus niks voor. Maar moet ik wachten tot hetnet niet meer werkt en de kpn-telefoonverbinding ook niet meer werkt? Of kan Alice al werken terwijl die twee het ook nog doen? Vreemd dat het nog werkt want het zou vandaag stoppen.
Gewoon aansluiten en dan zal het wel werken.
Let wel even op dat het ADSL signaal van Alice ook op het tweede aderpaar kan zitten. Dat was bij mij ook zo en bij meer mensen. Als het dus niet in één keer werkt moet je even het tweede paar proberen.
De controle door de KPN man (of ingehuurd bedrijf) stelt niet veel voor. De beste man heeft bij mij ook alleen maar een telefoontje gepleegd en de aanslutingen niet eens gecontroleerd.
Ik had zelf het modem al op de tweede lijn aangesloten en dat werkte in één keer goed.
Let wel even op de A/B verloopplug. Het kan zijn dat je de twee aansluitingen op de A/B plug moet omdraaien.

Reg. datum: 07 februari 2007

quote:
w.d schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:08:
De monteur zou gisteren langskomen, maar in plaats daarvan belde hij mij op. Of ik even het modem wilde inpluggen en wilde kijken of het ADSL lampje ging branden. Dat gebeurde, en de monteur gaf aan dat hij dan geen reden had om nog langs te komen. Vervolgens heb ik met de monteur aan de lijn mijn laptop aan het moden gehangen en zag dat de max. snelheid 1150 KBs was.
De monteur moest lachen en zei dat de postcodecheck van Alice niet klopt en dat ik al blij mag zijn dat ik die snelheid haal. Zij als monteurs balen dat providers met zulke aanbiedingen komen, want heel vaak is het niet haalbaar, en dan krijgt de monteur het te verduren, want die komt bij de mensen thuis.
Volgens die monteur, overigens een heel aardige man, haal je de geadverteerde snelheden alleen als je binnen 200 meter van de centrale zit, zit je verder, dan gaat het snel omlaag. (Dat verhaal kende ik overigens al wel, maar de postcodecheck op Alice gaf mij nog wat valse hoop).
Ik vind het belangrijker dat de lijn stabiel is dan de snelheid want ik ben er hoe dan ook flink op vooruit gegaan.
En hoever zit jij van de centrale?
Te testen op http://www.speedxs.nl/index/products/adsl/index

Alice bied hetzelfde aan als telfort, voor dezelfde prijs :/ ?

Pakketje net gearriveerd. Maak hem zo open maar eerst even
@Hoppy: 2e aderpaar: kleuren? En de A/B verloopplug? is dat degene die er nu al zit?
Ik moet geloof ik nog veel uitproberen. Eerst maar eens even in de doos kijken en een eventuele instructie lezen. Tot later!

Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
StEelD schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:22:
[...]

En hoever zit jij van de centrale?
Te testen op http://www.speedxs.nl/index/products/adsl/index

Alice bied hetzelfde aan als telfort, voor dezelfde prijs :/ ?
Ik zit op 1798m van de centrale.

Reg. datum: 16 oktober 2007

quote:
HoppyF schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:06:
Alice heeft helemaal geen rechten wat dat betreft, de stichting Brein ook niet.
Als Brein meent dat een website of gebruiker in overtreding is en dat zij benadeeld worden kunnen ze (net als iedere burger) aangifte doen bij de polite of FIOD-ECD.
Dat zijn namelijk opsporingsinstanties. Het OM zal vervolgens besluiten of er al dan niet een vervolging zal worden ingesteld tegen de website beheerder of gebruiker. De rechter commisaris komt alleen in beeld als er sprake is van een (ernstig) misdrijf en er getuigen gehoord moeten worden of nader gerechtelijk vooronderzoek moet worden ingesteld.
Alice heeft vanuit een wet geen rechten wat dat betreft nee, maar gezien jij dit met Alice afspreekt in de Algemene Voorwaarden wordt dit recht wel onderdeel van je contract en geldig volgens Nederlands recht. Het OM is zeker niet nodig voor het opsporen van grootschalige piracy gebruikers, zij legt namelijk geen prioriteit bij het strafrechtelijk opsporen en vervolgen van dit soort mensen. Civielrechtelijk is Brein aangesteld als belangenbehartiger van de entertainment industrie, welke via een civielrechtelijke procedure de gegevens van mensen kan opeisen bij de providers, op grond van inbreuk op haar rechten die vastgelegd zijn in de Auteurswet 1912. Een rechter zal dit verzoek alleen toewijzen indien voldoende is vastgesteld wie en hoe er inbreuk wordt gemaakt op een recht, maar hier is het OM niet bij noodzakelijk omdat het niet om een strafrechtelijk proces gaat, want een strafrechtelijk proces kan inderdaad alleen begonnen worden door een officier van justitie. Alice zet hier in zijn Algemene Voorwaarden een vrijwaring voor het geven van de gegevens aan Brein en andere belangenbehartigers van rechten, zodat je niet een schadeclaim op Alice kan afsturen. Je bent hier mee akkoord gegaan bij het aangaan van het contract, en dit is daardoor rechtens geldig en afdwingbaar.

En de FIOD-ECD doet alleen zaken voor de belastingdienst....of er moet georganiseerde criminaliteit omtrent dit onderwerp spelen, maar meestal gaat het om enkele gebruikers

areyouben wijzigde dit bericht 01-12-2007 14:29 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: