Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 oktober 2007

Hmm, ik dacht al zoiets ja. -O- Toch wel vreemd. Als ik met mijn laptoppie bijvoorbeeld op een luchthaven zit of in een hotel, en via WiFi connectie heb, heb ik geen idee van de lokale SMTP. Dan kan je dus niet mailen met Alice (behalve via webmail dan). Zoals gezegd ging dat bij xs4all prima. Beetje offtopic, maar bestaan er geen 'free' smtp's of zo?

Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Dan kan je dus niet mailen met Alice (behalve via webmail dan). Zoals gezegd ging dat bij xs4all prima.
Het betekent niet dat je NIET kunt mailen via andere internetverbindingen, maar dat de provider van je werk het niet toestaat.
Vooral open verbindingen, zoals op vliegvelden en zo, bieden wel de mogelijkheid om andere SMTP's, zoals die van Alice te gebruiken. Het ligt dus gewoon aan de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt of je de Alice-SMTP kunt gebruiken of niet. Mijn ervaring is dat open netwerken eigenlijk altijd alle SMTP's toelaten, anders heeft het weinig nut. Dan zouden mensen nooit fatsoenlijk kunnen mailen zonder het één en ander aan instellingen te wijzigen.

Nooit meer Alice
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
remmelt schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:34:
[...]
misschien zit dat andere ID op dat andere dradenpaar? Allemaal speculatie natuurlijk, hoogstwaarschijnlijk is er weer eens wat mis gegaan in de molen.
Blijkbaar is er òf wat misgegaan in de molen inderdaad, òf Alice heeft me (na heel lang aandringen) expres de verkeerde service ID gegeven. Ik zit nl. nu tijdelijk met twee lijnen, Telfort heb ik pas erbij gekregen op het tweede aderpaar.

Op zich niet zoals oorspronkelijk bedoeld, maar nu Alice abo. toch door blijft lopen naast Telfort (tot 31-12 dus), kan ik mooi blijven bellen via Alice, zodat ik mijn oude nummer kan blijven gebruiken totdat het alsnog geporteerd wordt naar Telfort. Internetten doe ik wel al via Telfort, gewoon 2 modems op 2 aderparen hangen nu :P

Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!

w.d: ik dacht juist dat het lag aan de instelling van Alice. Ivm open relay en spamverzending, zijn de SMTP servers van isps vaak dicht. Ze zijn of niet bereikbaar van een vreemd ip (je laptop op een vluchthaven) of er zit een wachtwoord voor, of je moet eerst poppen (pop-before-smtp oid). Xs4all staat bekend om technische competentie, dus daar zul je wel met een wachtwoord moeten aanmelden. Dat moet ik bij mijn smtp op m'n domein ook. Gaat m.i. dus wel van Alice uit, en ze bieden geen open smtp... Jammer maar goedkoop, zullen we maar zeggen.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
w.d schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:52:
[...]

Het betekent niet dat je NIET kunt mailen via andere internetverbindingen, maar dat de provider van je werk het niet toestaat.
Vooral open verbindingen, zoals op vliegvelden en zo, bieden wel de mogelijkheid om andere SMTP's, zoals die van Alice te gebruiken. Het ligt dus gewoon aan de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt of je de Alice-SMTP kunt gebruiken of niet. Mijn ervaring is dat open netwerken eigenlijk altijd alle SMTP's toelaten, anders heeft het weinig nut. Dan zouden mensen nooit fatsoenlijk kunnen mailen zonder het één en ander aan instellingen te wijzigen.
Eeerhm.. je kunt gewoon de smtp server van alice gebruiken, mits je in je client 'aanmelden met naam/wachtwoordverificatie' aan hebt staan.
Reg. datum: 18 juni 2002

quote:
ivo-nl schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:56:
Ik zie dat de webmail van Alice Outlook Webaccess is, is de e-mail, agenda e.d. ook te synchroniseren via Outlook?
Dat vroeg ik me dus ook al gelijk af!

In het weekend ga ik eens hier naar kijken.

GrrRon wijzigde dit bericht 28-11-2007 23:50 (20%)
Reden: outlook.pdf

"Soylent Green is people!"

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
grhmpf schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:46:
Let wel dat op fora meestal alleen de mensen te vinden zijn die problemen hebben he :)
Is dat zo????
En als het antwoord JA mocht zijn geldt dat voor alle ISP's en niet alleen voor Alice.

Het gaat overigens niet alleen om problemen maar ook vragen of ervaringen. Dit hoeft niet altijd negatief te zijn. Ik heb zelf al veel gepost hier, en helaas heb ik niet al te positieve ervaringen met Alice tot nu toe. Hetzelfde had ik echter (in het begin) ook bij TweakDSL.

Voor de duidelijkheid.
Mijn order is sinds gisteren 3 maanden geleden geplaatst en nog steeds is alles niet rond.
Ik wacht nog op de nummerportering en ik men heeft mij ¤ 69 teveel laten betalen. Het "goede" nieuws is dat ik wel kan internetten en bellen en bovendien nog een tweede modempakket heb ontvangen. Da's altijd handig en een stok achter de deur om mijn teveel betaalde ¤ 69 terug te krijgen. Zo loopt het dus bij Alice.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 19 november 2007

Ik heb last van een enorm hoge ping in mijn spel, counterstrike 1.6

Ik speel cs 1.6, en s'ochtens is mijn ping heel mooi, zowel in mijn eigen server, als in andere. Mijn ping is dan rond de 9 of 10. In de middag en avond is dit echter heel anders, dan vliegt mijn ping omhoog en hangt die rond de 70. Dit is echt niet fijn gamen...

hoe komt dit?

Het ligt niet aan mijn pc, want ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, tot de komt van Alice, en s'ochtens is mijn ping ook gewoon prima.

Reg. datum: 15 juli 2007

En ik heb nog steeds geen internet, nu inmiddels weer 9 dagen na de start van de laatste storing. Hierbij zal ik de 1e 1 1/2 maand er maar even niet bij op tellen. Het is immers een andere, nieuwe storing. De 2e lijns gaf aan dat ze mijn mobiele nummer wilde hebben. Ik netjes doorgegeven via de 1e lijns,maar terugbellen. Heu, maar. En nog steeds de PPP connecting melding in m'n modem.

Vorige medewerker wist mij te vertellen dat er wel data over de lijn ging. Ik denk dat ze mijn telefonie bedoelt. Maar ze wist mij te verzekeren dat het ticket nog steeds open stond. Misschien dat een ingebrekestelling helpt?

Reg. datum: 03 augustus 2004

Ik heb Alice nu ca. 3 maanden en totaal geen noemenswaardige problemen. Aanvragen ging gestroomlijnd en verbinding is nog niet één keer vebroken geweest.
Heb geen moment nog naar de Lounge gekeken maar dat boeit me ook niet zo.

wmb hulde!

Mortal Wombat!

zucht :)
Reg. datum: 06 december 2000

quote:
HoppyF schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:36:
[...]
Is dat zo????
En als het antwoord JA mocht zijn geldt dat voor alle ISP's en niet alleen voor Alice.
Klopt, ik durf best te beweren dat in dit soort topics meer te melden is over wat niet werkt ipv wat wel werkt. En dat er een hoop niet werkt of niet goed gaat bij Alice is duidelijk en dat wil ik ook niet goed praten. Ik kan alleen zeggen dat het bij mij wel goed ging. Het enige minpunt tot nu toe voor mij is dat toen ik een storing had deze niet daadkrachtig werd opgelost. De helpdesk is vriendelijk, bereikbaar (nu wel tenminste), maar helaas niet ervaren genoeg.

quote:
humpert schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:32:
En ik heb nog steeds geen internet, nu inmiddels weer 9 dagen na de start van de laatste storing. Hierbij zal ik de 1e 1 1/2 maand er maar even niet bij op tellen. Het is immers een andere, nieuwe storing. De 2e lijns gaf aan dat ze mijn mobiele nummer wilde hebben. Ik netjes doorgegeven via de 1e lijns,maar terugbellen. Heu, maar. En nog steeds de PPP connecting melding in m'n modem.

Vorige medewerker wist mij te vertellen dat er wel data over de lijn ging. Ik denk dat ze mijn telefonie bedoelt. Maar ze wist mij te verzekeren dat het ticket nog steeds open stond. Misschien dat een ingebrekestelling helpt?
Op alice.gebruikersforum.eu staat een settings file voor je modem. Je zou kunnen proberen die te laden en kijken of je verbinding weer opkomt. Tegen mij werd gezegd dat het modem "soms de settings kwijtraakt". Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat ze vanuit BBNED m'n modem hebben hersteld met de default instellingen. (Ik had zelf niets veranderd). Anders zou je ook de helpdesk kunnen vragen dit door BBNED te laten doen. Na 9 dagen zou ik ze in elk geval in gebreke stellen.

Bij mijn storing waren de symptomen dat ik wel DSL had, kon bellen, maar niet kon internetten.

Reg. datum: 19 mei 2006

Sinds gisteravond werkt mijn Alice verbinding, keurig op de beloofde datum.
Volgens de speedtest van Alice zou ik 16 to 20 MB moeten halen op mijn postcode, in de praktijk is dit slechts 11 MB. Kan dit komen doordat mijn desktop via een kabel ben verbonden met een draadloze 11MB-router? Ik zit op m'n werk, dus ik kan m'n laptop nu niet direct aan het modem hangen.
Dat het draadloze gedeelte van mijn router maar 11MB aan kan snap ik, maar zou de kabelverbinding dan ook maar 11MB halen, of is de snelheid van Alice gewoon laag bij mij?
Morgen komt er een KPN-monteur langs (die zou eigenlijk voor de oplevering al komen, heeft nu niet veel nut meer omdat het al werkt), misschien dat hij in de centrale kan kijken of er iets mis is...

www.lostmusic.nl
Reg. datum: 14 januari 2003

Alice moet bij mij maandag gaan werken, maar afgezien van wat e-mail verkeer heb ik verder niets meer gehoord van Alice.

Die KPN man is bij mij niet langs geweest en ik heb ook nog geen modem.

Ik ga maar eens bellen met Alice

<edit>

modem komt dus maximaal 2 dagen van tevoren en uiterlijk op de dag zelf.
Dat is lekker zeg, ben nu de hele week vrij en volgende week niet. (en dus niet in de gelegenheid om dat pakketje op te halen bij het postkantoor :( )
Hopen dat men zaterdag hier voor de deur staat!

mcb1 wijzigde dit bericht 29-11-2007 11:17 (38%)
Reden: toevoeging

mcb1

quote:
w.d schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:47:
Sinds gisteravond werkt mijn Alice verbinding, keurig op de beloofde datum.
Volgens de speedtest van Alice zou ik 16 to 20 MB moeten halen op mijn postcode, in de praktijk is dit slechts 11 MB. Kan dit komen doordat mijn desktop via een kabel ben verbonden met een draadloze 11MB-router? Ik zit op m'n werk, dus ik kan m'n laptop nu niet direct aan het modem hangen.
Dat het draadloze gedeelte van mijn router maar 11MB aan kan snap ik, maar zou de kabelverbinding dan ook maar 11MB halen, of is de snelheid van Alice gewoon laag bij mij?
Morgen komt er een KPN-monteur langs (die zou eigenlijk voor de oplevering al komen, heeft nu niet veel nut meer omdat het al werkt), misschien dat hij in de centrale kan kijken of er iets mis is...
Het zou kunnen dat je router max 10 mbit aankan, maar dan zou de snelheid waarschijnlijk nog lager zijn. Om het zeker te weten zou je inderdaad je laptop direct aan het modem moeten hangen.

Niemand weet iets te melden over die hoge ping die ik een aantal posts hierboven plaatste?

quote:
fLufM schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:27:
Niemand weet iets te melden over die hoge ping die ik een aantal posts hierboven plaatste?
D'r was iemand in het vorige topic die met WOW last had van hoge ping. Wellicht iets in de routering van Alice ofzo?

Reg. datum: 03 oktober 2007

quote:
denan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:11:
[...]

Eeerhm.. je kunt gewoon de smtp server van alice gebruiken, mits je in je client 'aanmelden met naam/wachtwoordverificatie' aan hebt staan.
Bijna goed! Als je de optie 'aanmelden met beveiligde wachtwoordverificatie' aanzet, werkt zowel de POP als de SMTP niet meer. Als je echter (in outlook express) de optie 'voor deze server is verificatie vereist' bij de SMTP aanzet, werkt het wel!

Thanks for the tip! d:)b

Neville wijzigde dit bericht 29-11-2007 14:00 (41%)

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Neville schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:57:
[...]

Bijna goed! Als je de optie 'aanmelden met beveiligde wachtwoordverificatie' aanzet, werkt zowel de POP als de SMTP niet meer. Als je echter (in outlook express) de optie 'voor deze server is verificatie vereist' bij de SMTP aanzet, werkt het wel!

Thanks for the tip! d:)b
Ik zei ook niets over 'beveiligde wachtwoordverificatie'.. ;)

quote:
grhmpf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:35:
[...]

D'r was iemand in het vorige topic die met WOW last had van hoge ping. Wellicht iets in de routering van Alice ofzo?
Ja, het vreemde is dat ik dit pas sinds een week heb, en alle 5 weken daarvoor nergens last van had...

Reg. datum: 10 november 2002

quote:
GrrRon schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:04:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al gelijk af!

In het weekend ga ik eens hier naar kijken.
Mail werkt wel, maar de agenda krijg ik niet voor elkaar. Hij zegt iets van dat speciale mappen niet via imap werken.

Asus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery

Reg. datum: 15 juli 2007

quote:
grhmpf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:28:
[...]

Op alice.gebruikersforum.eu staat een settings file voor je modem. Je zou kunnen proberen die te laden en kijken of je verbinding weer opkomt. Tegen mij werd gezegd dat het modem "soms de settings kwijtraakt". Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat ze vanuit BBNED m'n modem hebben hersteld met de default instellingen. (Ik had zelf niets veranderd). Anders zou je ook de helpdesk kunnen vragen dit door BBNED te laten doen. Na 9 dagen zou ik ze in elk geval in gebreke stellen.

Bij mijn storing waren de symptomen dat ik wel DSL had, kon bellen, maar niet kon internetten.
Ik heb het modem al gereset naar defaults, en ook de config file terug gelezen die ik op dag1 erin heb gezet. Ik heb zelfs met een andere copperjet 1616-2p geprobeerd. Ik heb dezelfde symptomen als jou. Het ergste komt nog, de helpdesk beweert dat er naar mijn mobiele nummer is gebeld. Dit op de 22e, op de 27e heb ik gebeld wat de stand van zaken was, en toen heeft mij pas om dit nummer gevraagd. Dus ik geef aan dat ik geen gemiste gesprekken op mijn toestel had én dat er niet was ingesproken op mijn voicemail. Daarna gaf de medewerker aan:

QUOTE: "Meneer, dat klopt, wij bellen met een geheim nummer en dan kunt u niet zien dat wij gebeld hebben." ... EUh? :S? :O (m'n mond valt open van verbazing).
Humpert> Weet u dit zeker, ik zal dan toch zeker wel een gemist gesprek zien.
QUOTE: "Meneer, u ziet daar helemaal niets van."

Sorry, maar dit slaat alles. Betrof een dame "Shirley", geef mij Bep maar. Maar afin, nog steeds geen internet, dit na 10 dagen storing.

Reg. datum: 29 februari 2004

Vorige maand Alice aangevraagd met 28 nov als activeringsdatum, die vertelde mij dat ik dan zelf Orange moest opzeggen, ik heb dit gedaan. Ik heb vervolgens gewacht op een aansluitbevestiging maar omdat ik deze niet kreeg heb ik vorige week even belletje gedaan waarin mij verteld werd dat alles in orde was en dat ik het modem voor de 28ste zou ontvangen en dat mijn aansluitbevestiging al onderweg was.

Het is inmiddels de 30ste en mijn internet valt er net uit (Zit nu op PiT..) Dus ik bel Alice:

Ik moet u helaas mededelen dat uw order is geannuleerd.

Huh hoe dat dan!?

Ja je hebt 2 aderparen die beiden bezet zijn.

Bezet met wat? Jullie moeten toch contact opnemen met KPN/Oude provider om dat vrij te laten geven? Waarom krijg ik niet eerder te horen dat jullie me niet kunnen aansluiten?

Nee wij mogen wettelijk geen contact opnemen met uw oude provider dat moet u zelf maar regelen. En we kwamen er vandaag pas achter en er is een brief naar u onderweg.

Als jullie er vandaag pas achter komen waarom heb ik dan mijn modem nog niet!? Die moest ik zoals geplanned VOOR de 28ste ontvangen.

Ja maar die krijgt u nu dus niet meer. Ik kan u verder niet helpen.

Kunt u mij doorverbinden met de technische dienst?

Dit is de technische dienst.

Wat moet ik hier nu mee? Hoe moet ik dit oplossen/controleren? Ik voorzie een nieuwe klant voor telfort...

ps. heeft iemand tips om de komende 2-4 weken door te komen? Minimaal 384k geen contract, fair-use mag, harde limiet liever niet maarja... kosten: ongeveer 20-30 euro. Ik heb een orange tmobile + PiT en telfort abbo en een vodafone prepaid kaart (daarmee 1.8mbit 75ct per 15 minuten)

TWeaKLeGeND wijzigde dit bericht 30-11-2007 09:02 (15%)

Reg. datum: 09 november 1999

quote:
grhmpf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:35:
[...]

Dat was ik.

Als het pas sinds kort is, is dat gek. Maar misschien is er iets in hun routering veranderd? Wat ik so far heb kunnen vinden, is dat het "seabone" netwerk waar Alice gebruik van maakt s'avonds gewoon volloopt.

Doe eens een trace naar je server en kijk welk pad je volgt.

Ikzelf heb mijn problemen met WoW nog niet opgelost. Maar waar het aan ligt, begint voor mij onduidelijker te worden vreemd genoeg. Seabone is niet op alle momenten langzaam als ik test.
Reg. datum: 23 oktober 2007

Ik heb alice aangevraagd halverwege september. Ik heb gekozen voor alice omdat het zo goedkoop is, maar vooral omdat ik van de kabel kom, als er iets fout gaat bij de overstap is dat niet zo erg.

En daarmee heb ik geloof ik de goden verzocht, want ik heb nu nog geen internet.
Half september besteld. Bevestiging ging vrij vlot, maar bevestiging met leveringsdatum kwam pas nadat ik er via mail om vroeg op dag van levering zelf. Afspraak met de monteur van KPN gemaakt.
Omdat ik een oude lasdop heb zonder verdere aansluitingen kon hij geen signaal meten (hij had een modempje mee) Hij liet twee kabeltjes gestript voor mij achter, om zelf de telefoonstopcontactdoos aan te hangen. Ik heb nu dus inderdaad het stopcontact verbonden met isra, en modem op stopcontact aangesloten, maar geen signaal. Paar keer met technische helpdesk gebeld, maar die snapten zelf er net zo min van (wisten niet eens waar ethernetlampje voor diende!)
Na paar mailtjes heb ik twee weken geleden bericht gekregen dat servicemonteur contact met mij op zou nemen. Ik heb nog niks gehoord

Ik heb een vraag: Is het de bedoeling dat de kpn monteur ook een wandcontactdoos installeert? Ik betaal 69 e voor die man, en alles wat hij heeft gedaan is twee koperen draadjes strippen.

Op zijn werkorder zag ik testen&labelen+WCD. Op vorige paginas stond ook verhaal dat monteur een keer wel wcd aanlegde, andere keer niet? Wie is hier verantwoordelijk voor?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: