Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 144.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 244080 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:11:
Ik heb sinds begin November internet via Alice..

Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.

Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Het hoeft niet persé aan Alice te liggen, overweeg ook eens de volgende punten.....

Deze snelheid haal je dat met draad of wireless? Als het met wireless is adviseer ik je om eens direct met je pc op het modem te gaan zitten dmv utp kabel zonder tussenliggende hardware.

Waar test je de snelheid, sommige speedtesten zijn namelijk niet geschikt voor 20mbit abbo's probeer deze eens:

http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

Soms gebeurt het ook dat internet traag wordt door spyware / virussen. Weet je zeker dat je PC clean is?

Daarnaast is zoals hierboven gezegd de bekabeling in huis ook erg belangrijk. Sluit het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan om zo min mogelijk verstoringen te creeren. Kijk of alle zelfgemaakte stekkertjes goed zijn, een slecht contactje kan veel verzieken.

Els je de splitter er nog tussen heb zitten, haal deze er eens tussenuit (heb je wel even geen telefoon via kpn als je dat nog hebt). Je zult niet de eerste zijn met een rotte splitter.

[ Voor 7% gewijzigd door zandpaddo op 12-12-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ik hoor veel verschillende ervaringen met snelheid, ongeacht afstand tot de kast. Ik zit op 800 of 900 meter oid en haal rond de 1900KB/s met Ubuntu updates, en ik denk dat de telefoonleiding in ons huis al jaren ligt. Niks bijzonders. Geen splitter gebruikt, echter. Kan dus makkelijk! Overigens haal ik met die speedtest downloads niet meer dan 1600KB/s, for what it's worth.

Over ATM vs Ethernet: kun je je nader specificeren?

[ Voor 209% gewijzigd door remmelt op 12-12-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
wanneer ik alice wil aanvragen kan ik kiezen tussen kpn overzetten naar alice of een aansluiting aanvragen @69€. Ik wil echter gewoon mn kpn verbinding en nummer behouden, en een appart nummer krijgen van alice, net zoals ik dat op dit moment ook met tiscali heb. Iemand enig idee of dit bij alice ook mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244820

Mijn ervaring met Alice.

Door foutje in het systeem heb ik 2 weken telang zonder internet gezeten (en waarschijnlijk 4 als ik er niet achteraan gegaan was)
Had abbo aangevraagd, werd na 1 week geannuleerd, de week daarop pas weer opnieuw geactiveerd. En dat terwijl ik mijn oude provider al had opgezegd dus dat was geen pretje (ook geen draadloze netwerken in de buurt :P)

1e week, alles top
zit 1480 meter van de centrale en haalde 13Mbit/s (terwijl de geschatte test 16-20 aangaf) maargoed daar valt mee te leven. En als er geen stabiele verbinding te realiseren valt op die afstand moeten ze het niet aanbieden.

2e week, middag + begin avond (tot uurtje of 23:30) halve snelheid en super hoge ping.
Ik gemaild, kreeg elke keer te horen dat het waarschijnlijk aan mij lag (kabels/instellingen, je kent het verhaal) maar ik sluit die dingen zelf bijna dagelijks aan dus leek mij sterk (ook alle orginele kabeltjes gebruikt.
Na mailtje of 6-7 eindelijk zover gekregen dat het gingen onderzoeken.
Ik denk/weet dat kpn gewoon de lijn dichtknijpt als het te druk wordt wat ze nooit zullen toegeven maar ik heb zo mn informatie bronnen. Alice zal waarschijnlijk minder betalen waardoor hun snelheid dan wordt afgeknepen als het druk wordt op die site/groep.

3e week, vooral in de avond uurtjes (3 dagen op rij) zomaar geen verbinding. (en dus ook geen telefoon) ADSL lampje ging uit, knipperen, aan, uit, etc
Weer gemaild (in de ochtend toen het wel werkte) want het was na kantoor uren dus kon ze ook niet ff met mn mobiel bellen.
Weer kabels/instellingen verhaaltje. Dus toen ben ik lichtelijk pissig geworden. Daarna kreeg ik te horen dat ze de lijn in de gaten gingen houden. Ging paar dagen goed tot gister avond.
Eerst werd de snelheid gehalveerd en daarna ging de verbinding uit.
Heb meteen gebeld want was nog netaan 21:30
Echt veel informatie konden ze niet vinden, ook niet dat ik had gemaild (dat vond ik een beetje raar), want dat schijnt een ander systeem te zijn.
Zoiets koppel je toch?!? maar dat is mijn mening.

Het ergste vind ik dat je dus ook niet telefonisch bereikbaar bent.
Ik hoop dat 112 in dat geval wel nog bereikbaar is maar dat weet ik ook niet zeker. De modem heeft geen sync met de lijn dus kan niet telefoneren.

Ik wacht zoals de mevrouw aan de telefoon mij vertelde 3-5 werkdagen en dan moet het opgelost zijn. Als dat niet zo is dan weet ik al 100% zeker dat ik ga overstappen.
Er werd mij wel alvast medegedeeld dat wellicht de snelheid naar beneden gebracht zou worden om zo de lijn stabiel te maken. Maar zoiets moet ook kunnen zonder snelheidsverlies.
Dan ben je wel blij dat je per maand opzeg termijn hebben. _/-\o_
Maar als ze het fixen vind ik het ook best, je wordt er alleen zo moe van. :Z
Klanten binnenhalen is de kunst niet, gewoon op het juiste moment een mooie prijs aanbieden, alleen je klanten behouden, dat is een kunst en daar is Alice naar mijn mening (nog) niet zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

hier ook geen internet.
21-11 aangevraagd, alles volgens planning binnengekregen.
10-12 zou ik alice krijgen
op 10-12-2007 09:59 klapt mijn tiscali (was ik er maar nooit weggegaan)verbinding uit.
Mooi dacht ik, nu de alice modem opgehangen, deze ging netjes intrainen (ik blij, NOT!)
Telefoon werkt/tijdelijk tel.nr. werkt, alleen het internet werkt niet.
ik bellen (10-12 4x), het standaard verhaal, zit het kabeltje er goed in? er moet een kpnmonteur langskomen om de lijn te meten.
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dit werk al 10 jaar doe en dat er hier in huis geen probleem is, maar dat de modem niet wil connecten.
Komt er weer zo,n dom wicht, maar ik wil de instellingen van uw netwerkkaart even doornemen, ik wil de instellingen van de internet explorer nakijken, ik gebruik linux en de modem traint GVD netjes in met de beste waardes die ik maar kan wensen (20870x1284). Het modem wil niet connecten met het netwerk van Alice/BBned.
gisteren en vandaag nog gebeld en de td is ermee bezig (moet ik maar aannemen). Ik mag iig niet meer bellen en moet maar geduld hebben.
heb btw ook nog een zyxel 2602HW61 uitgeprobeerd en deze wil natuurlijk ook niet connecten.
wat kan ik nog doen?
wachten en hopen?
wordt het echt opgelost?
of maar alvast Telfort aanvragen op mijn 2de aderpaar?

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik heb nog steeds het probleem dat ik sommige internetsites niet kan benaderen. Weer gebeld, schijnt de DNS nog steeds niet in orde te zijn. Als ik een aantal keren de pagina refresh krijg ik soms wel wat te zien, maar na een half uurtje ongeveer hetzelfde feest :(
BBNED klungelt dus al twee dagen met de DNS-server? Klinkt redelijk amateuristisch als je het mij vraagt... Herkent iemand de problemen, en heeft iemand misschien meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
hdpaddy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:13:
hier ook geen internet.
21-11 aangevraagd, alles volgens planning binnengekregen.
10-12 zou ik alice krijgen
op 10-12-2007 09:59 klapt mijn tiscali (was ik er maar nooit weggegaan)verbinding uit.
Mooi dacht ik, nu de alice modem opgehangen, deze ging netjes intrainen (ik blij, NOT!)
Telefoon werkt/tijdelijk tel.nr. werkt, alleen het internet werkt niet.
ik bellen (10-12 4x), het standaard verhaal, zit het kabeltje er goed in? er moet een kpnmonteur langskomen om de lijn te meten.
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dit werk al 10 jaar doe en dat er hier in huis geen probleem is, maar dat de modem niet wil connecten.
Komt er weer zo,n dom wicht, maar ik wil de instellingen van uw netwerkkaart even doornemen, ik wil de instellingen van de internet explorer nakijken, ik gebruik linux en de modem traint GVD netjes in met de beste waardes die ik maar kan wensen (20870x1284). Het modem wil niet connecten met het netwerk van Alice/BBned.
gisteren en vandaag nog gebeld en de td is ermee bezig (moet ik maar aannemen). Ik mag iig niet meer bellen en moet maar geduld hebben.
heb btw ook nog een zyxel 2602HW61 uitgeprobeerd en deze wil natuurlijk ook niet connecten.
wat kan ik nog doen?
wachten en hopen?
wordt het echt opgelost?
of maar alvast Telfort aanvragen op mijn 2de aderpaar?
Weet je zeker dat de instellingen van je modem goed staan? (voor wat betreft PPP, login/wachtwoord).
Het ADSL signaal heb je en is ook goed anders zou je niet kunnen bellen. Het ligt dus (waarschijnlijk) alleen aan de PPP instellingen of toch aan de centrale kant bij Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141857

Hier ook DNS problemen, ik gebruik nu tijdenlijk de opendDNS dns servers.
Deze invullen als voorkeursdns servers:
208.67.222.222
208.67.220.220

Is hier ook al meer dan 35 uur aan de gang, stelletje sukkels daaro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 141857 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:41:
Hier ook DNS problemen, ik gebruik nu tijdenlijk de opendDNS dns servers.
Deze invullen als voorkeursdns servers:
208.67.222.222
208.67.220.220

Is hier ook al meer dan 35 uur aan de gang, stelletje sukkels daaro :(
Genoeg problemen met Alice maar GEEN problemen met DNS.
Het staat je natuurlijk wel vrij om van een eigen keuze DNS gebruik te maken.
Beter nog, neem twee verschillende DNS-en die niet van dezelfde provider of dienst vandaan komen.
Als de één niet goed werkt heb je de ander nog.

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Alice hier in Leiden

Zit helaas 1900m van de centrale af, wel een 6-10 Mbit verbinding hier

Oplevering is puik.

Had eerst problemen met DC++ die wilde niet goed connecten, na mijn firewall voor het Intranet met ZoneAlarm open geflikkerd te hebben, doet UpnP het uitstekend en staat het ding goed ingesteld voor DC++ :)

Groetjes

k26

Anoniem: 29421

Inmiddels drie weken met Alice aan de slag.

op een enkel hikje na (toevoeging achter huisnummer, belletje met Alice) liep alles probleemloos.
Modem op tijd binnen, Aansluiting op tijd gerealiseerd, binnen 3 weken nummer geporteerd, nummerherkenning werkt, snelheid is voldoende (tot 12Mb/sec)
De lounge werkt.. (mail gebruik ik niet)

Internetplusbellen werdt automatisch opgezegd (hoefde ik niet achteraan) alleen de oude Experiabox terugsturen en klaar.

Eigenlijk ben ik heel tevreden :+

Edit---
De man die langs kwam voor de lijn controle heeft (Ik was niet aanwezig op dat moment) netjes alles aangesloten, ik kwam thuis en had gelijk een werkende verbinding op de Mac

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 29421 op 13-12-2007 16:58 ]

HoppyF schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:11:
[...]
Het staat je natuurlijk wel vrij om van een eigen keuze DNS gebruik te maken.
Ik probeer niemand opendns op te dringen ;) ( voor het geval je dat dacht :) )

En geloof het of niet, 't stelletje prutsers heeft haar zaakjes nog steeds niet op orde :(
Weer gebeld met de helpdesk ( beetje pushen die lui! ), ze hadden van de technische dienst van alles doorgekregen om het toch weer te laten werken ( in het modem inloggen met user en user, kiezen voor quick start, alice PPPoA, next, store en dan laten rebooten. ) maar dat werkte niet...

Toch wel behoorlijk raar dat dat zo lang moet duren.

Op de vraag hoelang het nog ging duren antwoorde mevrouw:
"Ja dat is voor ons een vraag en voor sommigen een weet, maar die weten het nu ook niet"
Houd ik er iig nog een mooie quote aan over :D

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

HoppyF schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:24:
[...]

Weet je zeker dat de instellingen van je modem goed staan? (voor wat betreft PPP, login/wachtwoord).
Het ADSL signaal heb je en is ook goed anders zou je niet kunnen bellen. Het ligt dus (waarschijnlijk) alleen aan de PPP instellingen of toch aan de centrale kant bij Alice.
Modem is in orde, heb ook een 2606hw61 uitgeprobeerd, user0@alice.nl/user0
dit probleem is het, http://alice.gebruikers.e...6&thread_id=71&rowstart=0
heb ze vandaag iig in gebreke gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 00:22
Ik heb op dit moment ADSL Family (tegenwoordig ADSL extra) van Orange.
Ik heb dus een internet verbinding (20 Mbit / 1 Mbit) en telefonie (geen KPN) van Orange.

Stel ik wil overstappen naar Alice. Zeggen ze mijn abbonnement zelf op als ik Alice Comfort aanvraag of moet ik dit zelf doen?

Hoe zal het gaan met die portering van de lijn, waar ik overigens weinig kennis van hebt.
En ben ik bij de overgang van Orange naar Alice misschien wekenlang offline? Ik hou het hooguit 2 weken vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138488

Ik heb nu ongeveer een maand Alice. Geen problemen, goede snelheid, maar ik heb één probleem. Telkens wanneer ik een torrent binnenhaal met grote snelheid, stopt mijn internet er na een poosje mee. Mijn mailprogramma geeft steeds popups dat de verbinding weg is, ik kan geen enkele pagina meer laden. Hoe kan dat? Heeft het met die DNS problemen te maken? Ik heb nu een torrent lopen die maar 30kB haalt, en nu doet het internet het al een paar uren prima...

Als de boel is vastgelopen, moet ik in het modem een system-restart doen voor alles weer werkt, maar een uurtje later is het weer net als daarvoor. Pas wanneer ik alle torrents stopzet (en het torrentprogramma uitzet) blijft de verbinding stabiel...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 138488 op 14-12-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206999

heb een probleempje waarvoor ik even hulp voor nodig heb

4 wkn geleden alice aangevraagd
alles bevestigd
vandaag modem en alles ontvangen, geen probleem tot dusver, netjes
aansluiting verloopt goed, telefoon werkt echter internet werkt niet. met splitter zonder splitter, geen verschil.

alice gebeld met de vraag hoe dit kan, gevraagd word welke kabels ik gebruik, alle kabels behalve van modem naar pc (maar dat moet geen probleem zijn,vanochtend had ik met dezelfde kabel gewoon bereik met de livebox/orange) alice zegt echter dat ik dat kleine, korte ethernetkabeltje van hun moet gebruiken. is een beetje lastig,pc staat 7 meter verder. dus ik vraag hen om een alternatief, word me gezegd dat ik de pc dichter bij de modem moet zetten, dus ik zeg verbouwen, idd zegt alice man met duits accent (erg grappig) verbouwen!!! moest erg lachen en was daarna erg pissed. dus toen maar opgehangen toen we niet verder kwamen met dit onzinnige gesprek. heeft iemand een antwoord voor me? wellicht andere kabels ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, direct op de PC moet met een cross-kabel, zo eentje als Alice mee levert. Die heb je ook wel in langere varianten (allekabels.nl). Wil je gewone ethernetkabels gebruiken, dan moet er een router of switch tussen.

Uit het feit dat je wel kunt bellen begrijp ik dat je al had ontdekt dat de tekening van Alice met die A en B stekkers precies verkeerd om zit (anders had je niets, denk ik). Ik heb daar zelf namelijk nog mee gestoeid, omdat het bij mij eerst ook maar niet ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138488 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:42:
Tsja, direct op de PC moet met een cross-kabel, zo eentje als Alice mee levert. Die heb je ook wel in langere varianten (allekabels.nl). Wil je gewone ethernetkabels gebruiken, dan moet er een router of switch tussen.

Uit het feit dat je wel kunt bellen begrijp ik dat je al had ontdekt dat de tekening van Alice met die A en B stekkers precies verkeerd om zit (anders had je niets, denk ik). Ik heb daar zelf namelijk nog mee gestoeid, omdat het bij mij eerst ook maar niet ging...
ok, wat is eigenlijk het verschil dan tussen een cross kabel en ethernetkabel? wat is goedkoper/beter, cross of switch

thanks mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Anoniem: 206999 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:01:
[...]

ok, wat is eigenlijk het verschil dan tussen een cross kabel en ethernetkabel? wat is goedkoper/beter, cross of switch

thanks mate!
Een Crosscable is tot zover ik weet ooit bedoeld om twee PC's met elkaar te verbinden zonder apparatuur ertussen, zoals een hub, switch of router. Nu levert Alice dus modems met crosscable aansluiting ipv het "gewone" lancable-aansluiting.
Toen ik geen linesync had en ze daarvoor belde, kreeg ik ook "gezeik" dat die oranje kabel er niet tussenzat. Toen ik, al op punt van pissig worden, vertelde dat ik precies het verschil tussen een crosscable en "normale" utp wist, en mijn router auto-sensing is, wilde hij verder luisteren naar me. Ze zijn dus erg vasthoudend aan het script, en beweerden dus zo dat wanneer ik dat oranje kabeltje zou gebruiken, het internet zeker zou werken (op dat moment dus geen linesync!) 8)7
Zeg desnoods dat je de UTP-kabel opnieuw gekrimpt hebt, maar dan crosscable (verschil is dus volgorde van koper in de kabel), en laat je niet overbluffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Bedenk wel dat wij de uitzondering op de regel zijn he, de mensen die er echt wel iets vanaf weten. Je moest eens weten wat je voor een onzin aan de lijn krijgt als je op een helpdesk zit (gelukkig was dat voor mij maar heel kort, maar toch, was voor een universiteit dus je zou wat mogen verwachten van de dames en heren academici :/ ) Het is ook niet raar dat de eerste vraag altijd is: zit de stekker er in? Staat het modem aan? Etc.

Anyway, haal de splitter ertussenuit want die heb je niet nodig, tenzij je nog op dezelfde lijn KPN telefoon hebt. De meeste switches zijn tegenwoordig auto sensing op alle poorten, zelfs de goedkope. Verschil tussen cross en normale kabels maakt dus niet meer uit, als er maar een kant in je auto sensing switch zit. Heb ik ook, geen idee waar ik die X-kabel van Alice ertussen heb, waar 'ie het beste paste waarschijnlijk.

chicoboy zou ik aanraden om een switchje te kopen, zet naast je modem, doe daar lekker het draadje van Alice in en dan een draad naar je computer, mag zo lang zijn als je wilt (tot 100 meter).

dfreeze: het modem is een cheape he, dus misschien kan het niet zoveel verbindingen aan? Dat is mijn gok, vooral als het na een herstart wel weer werkt. Zet je dan die torrent ook weer aan? Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remmelt: sterker nog, meestal werken de torrents nog gewoon, terwijl de rest van de connecties down is. Dus geen mail, geen internet, maar nog wel met 200k of meer downloaden. Soms als ik een hele nacht heb doorgepompt, zijn ook de torrents vastgelopen. Maar een herstart is inderdaad altijd genoeg, dan werkt alles weer (voor zolang het duurt). Ik heb nu maar vrede gesloten met het feit dat als ik iets moet doen, ik de torrents uit zet. 's Nachts laat ik ze dan wel lopen, en 's ochtends eerst even een modem restart doen voor ik weer aan het werk kan...

Zou ik het aantal connecties ergens kunnen instellen?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 138488 op 15-12-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Zo, net telfort aangevraagd.
ga (hopelijk binnen 2 of 3 wkn) over naar telfort op mijn 2de ader, want Alice is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
vind de snelheid ook tegen vallen, bij speedxs (10mbit abbo, ook bbned provider) haalde ik 820 kb/s, nu ik alice heb (dus ook bbned provider) haal ik maar 760 kb/s meer! :S beetje vreemd vind je niet?
(snelheid via eweka news-server)
en de snelheid blijft hetzelfde als ik de alice modem zonder splitter aansluit!

[ Voor 22% gewijzigd door edgarf28 op 15-12-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
edgarf28 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:26:
vind de snelheid ook tegen vallen, bij speedxs (10mbit abbo, ook bbned provider) haalde ik 820 kb/s, nu ik alice heb (dus ook bbned provider) haal ik maar 760 kb/s meer! :S beetje vreemd vind je niet?
(snelheid via eweka news-server)
en de snelheid blijft hetzelfde als ik de alice modem zonder splitter aansluit!
hoezo vind je het vreemd dat je nu 760kb meer haalt? Wat had je verwacht?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A_A_R schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:31:
[...]

Een Crosscable is tot zover ik weet ooit bedoeld om twee PC's met elkaar te verbinden zonder apparatuur ertussen, zoals een hub, switch of router. Nu levert Alice dus modems met crosscable aansluiting ipv het "gewone" lancable-aansluiting.
Toen ik geen linesync had en ze daarvoor belde, kreeg ik ook "gezeik" dat die oranje kabel er niet tussenzat. Toen ik, al op punt van pissig worden, vertelde dat ik precies het verschil tussen een crosscable en "normale" utp wist, en mijn router auto-sensing is, wilde hij verder luisteren naar me. Ze zijn dus erg vasthoudend aan het script, en beweerden dus zo dat wanneer ik dat oranje kabeltje zou gebruiken, het internet zeker zou werken (op dat moment dus geen linesync!) 8)7
Zeg desnoods dat je de UTP-kabel opnieuw gekrimpt hebt, maar dan crosscable (verschil is dus volgorde van koper in de kabel), en laat je niet overbluffen...
ok, fijn bedankt!de lijn werkt wel, zojuist m'n macbook via dat crosskabeltje verbonden. kan nu tenminste iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chicoboy zou ik aanraden om een switchje te kopen, zet naast je modem, doe daar lekker het draadje van Alice in en dan een draad naar je computer, mag zo lang zijn als je wilt (tot 100 meter).

bedankt, dus dan gaat de cross van alice in de ene kant van de switch en de normale ethernet aan de andere kant en dan door naar de pc?

thanks again!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ps hoe ziet zo'n switch er eigenliujk uit? ik kom bij verschillende apparaten uit als ik het google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
morpheus schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:22:
[...]

hoezo vind je het vreemd dat je nu 760kb meer haalt? Wat had je verwacht?
nee sorry je begrijpt me verkeerd :+ ik bedoel nu haal ik maar 760 ipv van 820 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 206999 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:33:
ps hoe ziet zo'n switch er eigenliujk uit? ik kom bij verschillende apparaten uit als ik het google
Een switch kan allerlei vormen en uitvoeringen hebben.
Meestal hebben ze 5 of 8 poorten, dat moet voldoende zijn voor thuisgebruik.

Prijzen varieeren uiteraard maar voor € 15 heb je al een prima switch.
Zie de pricewatch van Tweakers: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Hmmm, kan niet gebeld worden.... Ik woon bij Arnhem. Jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 06:31
yspriem schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:11:
Hmmm, kan niet gebeld worden.... Ik woon bij Arnhem. Jullie ook last van?
Is zo opgelost-ik bel je zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik vind deze switch heel mooi, lekker stevige kwaliteit en niet zo'n plastic doosje:
http://www.netgear.com/Pr...esktopSwitches/FS105.aspx
Ik heb er zelf de GS105 van, die is Gigabit, maar dat is naar je modem toe niet nodig omdat je daar natuurlijk zowiezo aan een theoretisch maximum van 20Mbit zit.

De Cross gaat dan inderdaad van modem naar switch, en dan een andere kabel naar je vaste computer. Macs zijn overigens over het algemeen heel schappelijk met cross en niet crosskabels, die werken eigenlijk wel met alles (dacht ik zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remmelt schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:29:
Ik vind deze switch heel mooi, lekker stevige kwaliteit en niet zo'n plastic doosje:
http://www.netgear.com/Pr...esktopSwitches/FS105.aspx
Ik heb er zelf de GS105 van, die is Gigabit, maar dat is naar je modem toe niet nodig omdat je daar natuurlijk zowiezo aan een theoretisch maximum van 20Mbit zit.

De Cross gaat dan inderdaad van modem naar switch, en dan een andere kabel naar je vaste computer. Macs zijn overigens over het algemeen heel schappelijk met cross en niet crosskabels, die werken eigenlijk wel met alles (dacht ik zo.)
cool, dank je wle!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

w.d schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:39:
Bij mij zit er in de meterkast een dikke kabel (+- 2cm doorsnede) die vanuit de grond komt en eindigt in een kastje (met het logo van KPN erop) met 2 telefoonaansluitingen. Ik neem aan dat dat het ISRA-punt is (duh... :P ). Ik zie geen 4-polige draadjes o.i.d.
Zal wel komen doordat ik in een vrij nieuw huis woon.
Dat klopt, de KPN evolueert ook zo af en toe :+

IS/RA varianten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Het is wel een wat ouder product... ik kocht hem in 2000 al.. maar ik ben het eens. Het swiched als de nete!. De stalen behuizing orgt voor een goede koeling (passief), dus performance (niet dat het erg heet wordt in een 10/100 workgroupswitch van deze tijd..

Een goedkoop, maar zeker prettig werkend alternatief is de Level-One serie met Gbit poorten. De performance valt zeker neit tegen voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Leuk swiebert. Maar na alice gebeld te hebben: u moet de splitter verwijderen. nummer is nu geporteerd. Heb ik nu gedaan en kan nog steeds niet gebeld worden. Wel bellen. Swiebert, wat is je nummer dan bel ik jou wel...;) Heeft het iets te maken met draadjes die verwisseld moeten worden? heb ik hier iets van gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Wat een grafbedrijf, echte amateurs,
dag 10 zonder internet en maar blaten dat de td eraan werkt.
Valt mij flink tegen van BBned
Gelukkig komt telfort eraan.

• mvdzee
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Aanmelden
Begin oktober online Alice besteld. Na 3 weken nog geen reactie dus toen maar eens Alice gebeld. De verkoopdesk heeft toen de aanmelding alsnog ingesteld.

Installatie
Eerst een hoop gezeur gehad met KPN monteurs die niet kwamen opdagen op de afgesproken tijdstippen of onaangekondigd voor de deur bleken te hebben gestaan terwijl er niemand thuis was. Na een week of twee heen en weer bellen met KPN en Alice stond er opeens weer een KPN monteur onaangekondigd voor de deur. Toevallig was mijn vriendin thuis. De KPN man zei niet te begrijpen waarom hij precies langs moest komen en vertrok na vijf minuten met de mededeling dat hij het even zou bekijken op de centrale. Een kwartier later belde hij weer aan en deelde mee dat 'het' werkte...

's Avonds modem aangesloten volgens handleiding. Internet werkte. Bellen naar andere nummers ook. Volgende dag Alice gebeld en gevraagd wat mijn telefoonnummer was. Dat werd toen doorgegeven door de helpdesk (vreemd trouwens dat dat nergens in de brieven werd vermeld). Gebeld worden werkte nu ook.

Snelheid
Zowel bedraad met de crosskabel rechtstreeks op het modem als wireless achter een Asus router viel de snelheid enorm tegen. Met name in het weekend en 's avonds. Overdag kwam de snelheid niet boven de 1 mbps, 's avonds niet boven de 0,5 mbps. Alice gebeld hierover. Volgens hun ligt het aan mij. Ik heb of een slechte kabel gebruikt (die van hun ...) of mijn PC zit vol met spyware en virussen (no way, de 2 weken oude laptop met meest actuele NOD32, Windows Defender is 100% zeker virus en spyware vrij).

Rekening
Op mij mijn rekening blijkt Talk4free international in rekening te worden gebracht. Op mijn vraag hoe dat erop komt (en wat dat is) krijg ik van Alice het antwoord dat ik dat besteld zou hebben. Ik weet zeker dat ik het niet heb besteld en verzoek Alice het te crediteren. Er wordt gemeld dat dat niet kan omdat ik het zelf besteld heb. Als ik daar problemen mee heb moet ik maar een brief schrijven. Op mijn antwoord dat het toch wel vreemd is dat ik moeite moet gaan doen als zij een fout maken, wordt geantwoord dat 'het nu eenmaal zo werkt'.

Gezien het al bovenstaande heb ik mijn abonnement na drie weken maar opgezegd. Het bedrag dat ze van mijn rekening afschrijven laat ik storneren. Ik wacht met belangstelling de verdere onwikkelingen af...

Alice = WAARDELOOS

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Anoniem: 141857 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:15:
[...]

Ik probeer niemand opendns op te dringen ;) ( voor het geval je dat dacht :) )

En geloof het of niet, 't stelletje prutsers heeft haar zaakjes nog steeds niet op orde :(
Weer gebeld met de helpdesk ( beetje pushen die lui! ), ze hadden van de technische dienst van alles doorgekregen om het toch weer te laten werken ( in het modem inloggen met user en user, kiezen voor quick start, alice PPPoA, next, store en dan laten rebooten. ) maar dat werkte niet...

Toch wel behoorlijk raar dat dat zo lang moet duren.

Op de vraag hoelang het nog ging duren antwoorde mevrouw:
"Ja dat is voor ons een vraag en voor sommigen een weet, maar die weten het nu ook niet"
Houd ik er iig nog een mooie quote aan over :D
Nou idd dat probleem zit ik nu dus ook mee, al sinds vorige week maandag (nu dus al 10 dagen :()
3x hebben ze een ticket aangemaakt voor mij en 3x was het ticket niet terug te vinden, er zitten daar toch een stel prutsers, verder is de technische dienst van hun een extern bedrijf lijkt het want ze kunnen er niet achteraan bellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Ervaringen HoppyF met Alice

maandag 27 augustus:
Bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)
maandag 27 augustus:
Automatische bevestiging van de order per email
vrijdag 31 augustus:
Per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.

vrijdag 7 september:
Een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat

vrijdag 14 september:
Een email ontvangen met PDF brief. Wederom een ontvangstbevestiging (de 2de!!) met verkeerde info erin. Er wordt gesproken dat men mijn huidige telefoonnummer wil beeindigen en dat ik een nieuw nummer van Alice krijg.
Het genoemde nummer is niet juist en bestaat zelfs niet. Het is een netnummer met een abonneenummer wat met "000" begint.
Alice is dus helemaal de weg kwijt!

zaterdag 15 september:
De brief die gisteren per email was verstuurd nu per gewone post ontvangen.
Daarna gebeld met de Alice KS.

zaterdag 15 september:
Excuses van Alice per email vanwege de verkeerd verstuurde 2de opdrachtbevestiging.
Wel een snelle reactie van Alice op mijn email van gisteren.

maandag 17 september:
Email + PDF brief ontvangen van Alice.
Deze keer dat de order op mijn verzoek was geannuleerd.
Dat is echter niet juist, ik heb niet geannuleerd en wil mijn order gewoon uitgevoerd zien.
Waarschijnlijk is deze actie het gevolg van de verkeerd verstuurde tweede ontvangstbevestiging.
Toch maar weer een email retour naar Alice om te voorkomen dat mijn eerste order geannuleerd wordt.

dinsdag 18 september:
De derde ontvangstbevestiging ontvangen.
(per email + PDF), gewone brief zal wel morgen binnen komen met de post. Is al vaker zo gegaan.

woensdag 19 september:
Vandaag per post de brief ontvangen die gisteren al met de email was gekomen. Was te verwachten.
Ook een email ontvangen met de excuses en de mededeling dat men het gaat uitzoeken waarom ik zoveel ontvangstbevestigingen krijg.

zaterdag 22 september:
Nog geen bericht van Alice over wat er mis gegaan is.
Wel heb ik in de Alice Lounge (website van Alice) gekeken. Daar staat dat mijn activeringsdatum 19-9 zou moeten zijn. Dit datum is voorbij en er is niets gebeurd.
Toch maar even gebeld met de KS. De datum zou nu 26-9 moeten zijn. Ik verwacht de komende dagen/week dus wat actie. De modem moet ook nog binnenkomen.

dinsdag 25 september:
Een email ontvangen van Alice.
De eerder genoemde activeringsdatum van 19-9 (Alice Lounge) en 26-9 (telefonisch klantenservice op 22-9) kloppen niet.
Volgens de email wordt het nu 16 oktober (jawel!).

donderdag 4 oktober:
Na een tijdje van relatieve rust heeft Alice haar excuses aangeboden voor de vertraagde/verkeerde levering. De activeringsdatum kan helaas niet worden vervroegd en blijft op 16 okt. staan.
Men verzekerd mij ook dat de modem op tijd zal arriveren. (we zullen wel zien)

vrijdag 5 oktober:
Een "mannetje" van KPN belt mij (op mijn mobiel) dat hij graag op 16 oktober in de middag wil langskomen om mijn lijn 'door te meten'.
Ik zeg: ik heb al jaren ADSL, moet dat? Ja, het is een lijnmeting. Vooruit dan maar. Kan geen kwaad, kan hij meteen kijken of de lijn goed werkt.

maandag 8 oktober:
Eindelijk dan de langverwachte brief (per email) met de bevestiging van de activeringsdatum.
Er staat echter wel een fout in, het genoemde telefoonnummer is niet mijn nummer maar een niet-bestaand telefoonnummer. Mijn oude KPN nummer moet echter wel geporteerd worden, ik wil geen nieuw nummer van Alice.
Weer een email sturen....

vrijdag 12 oktober:
Geen antwoord op mijn email, en nog geen modem ontvangen.
De activeringsdatum van 16 oktober komt wel dichtbij.
Toch maar even mijn "oude" Copperjet 816-2P modem aangesloten.
En.... het werkt! mijn lijn is dus al actief.

zaterdag 13 oktober:
Het modem van Alice komt eindelijk binnen, is nog compleet ook.
Hij doet het meteen na het aansluiten, er hoeft niets ingesteld te worden. Pluspunt voor Alice deze keer.

dinsdag 16 oktober:
De langverwachte dag (na 6 weken wachten).
KPN (contracter) man komt langs, kijkt even rond, vraag of je modem is aangesloten. Antwoord: ja.
Gaat even iemand bellen om de lijn te controleren en gaat vervolgens weer weg.
Er is niets aangesloten, veranderd of doorgemeten. Snel verdiend door KPN.

Dan maar even de Alice Lounge bekijken. Jawel hoor ... het werkt ... NIET.
Kan wel inloggen maar zie verder niets. Er staat een tekst 'selecteren' maar als ik daar op klik gebeurt er niets, ik moet dan weer inloggen.

Verder nog geen nummerherkenning, inkomende nummers kan ik niet zien, uitgaand kan men mijn nummer niet zien. Da's lekker wel...
Verder weet ik mijn eigen (Alice) nummer niet. Niet zo belangrijk maar toch.

donderdag 18 oktober:
Alice begint (eindelijk) wakker te worden.
Ik kan vandaag zowaar inloggen op de Alice Lounge en zie er ook nog wat. Mijn email is zelf te kiezen en kan ik later webmail lezen.
Ik het het email adres niet nodig maar toch handig. Ik kon bovendien nog mijn voornaam als emailadres kiezen. (zeg maar hoppy@alice.nl), hoppy heet ik natuurlijk niet echt!

vrijdag 9 november:
Na een tijdje van relatieve rust heeft Alice weer een blunder begaan...
Ik krijg vandaag een activeringsbericht dat ik over ruim een week aangesloten wordt!!
Ik ben echter al 3 weken aangesloten.
Dat gaat weer lekker. Weer bellen.
Ja meneer, dat klopt niet. (nee, dat snap ik ook wel). Annuleer die activering maar.
Maar hoe zit het met mijn nummerportering? daar zit ik al ruim 3 weken op te wachten.
Uhhhh.... kan ik niet vinden....
Ik zal het in orde maken meneer ...
Nou dat hoop ik dan maar want dit geklungel word ik wel zat.

zaterdag 22 december:
De afgelopen weken ben ik regelmatig in contact met Alice (via telefoon of email) of de lopende problemen op te lossen.
Er blijken nog steeds twee orders open te staan (ipv één), één van die order wordt door Alice geannuleerd maar dit staat nog wel open.

De facturen kloppen niet, ook daar krijg ik teveel gefactureerd nl. kosten voor een nieuwe lijn waar ik niet om gevraagd heb. Ook zag ik gisteren dat ik nog een factuur krijg voor de tweede order. Nog gekker natuurlijk want ik heb maar één lijn van Alice in gebruik.
Ook daar moet ik weer achteraan.

Het "goede" nieuws is dat ik vandaag van KPN een brief kreeg waarin staat dat mijn telefoonlijn wordt opgeheven en mijn nummer wordt overgezet naar de nieuwe provider. Dit per 27 december.
Het duurt dus maar liefst ruim 2 maanden (!!!!) eerdat mijn nummer geporteerd gaat worden.
De totale doorlooptijd komt dus op 4 maanden uit. (eind augustus besteld, eind december nummer geporteerd).
Ik ben hier niet bepaald tevreden over ondanks het feit dat internet e.d. goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

gefeliciteerd,

ik heb Alice na 3 dgn zonder inet na activeringsdatum in gebreke gesteld (10-12-2007) en nu nog geen internet.
Alice is ruk en ik ben er ook ingetrapt, helaas. Maar ben geenszins van plan om mij te laten gebruiken als (betalende) betatester (als ik genaaid wil worden, dan wel door mijn vrouw.) .
Intussen Telfort aangevraagd, waar ik iets meer vertrouwen in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
hdpaddy schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:07:
gefeliciteerd,

ik heb Alice na 3 dgn zonder inet na activeringsdatum in gebreke gesteld (10-12-2007) en nu nog geen internet.
Alice is ruk en ik ben er ook ingetrapt, helaas. Maar ben geenszins van plan om mij te laten gebruiken als (betalende) betatester (als ik genaaid wil worden, dan wel door mijn vrouw.) .
Intussen Telfort aangevraagd, waar ik iets meer vertrouwen in heb.
Even een tip:
Als je van Alice af wilt komen moet je er wel voor zorgen dat je de gemaakte afspraken door Alice schriftelijk bevestigd krijgt. Als je dat niet doet loop je de kans dat je langer moet betalen dan nodig is en dat de 1 maand opzegtermijn ongewenst door Alice verlengd wordt.

Geeft Alice je aan waarom je geen internet hebt?
Als het een storing is zou het snel opgelost moeten kunnen worden. Ik zou ook niet graag dagen zonder internet willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
HoppyF schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:39:
[...]

Even een tip:
Als je van Alice af wilt komen moet je er wel voor zorgen dat je de gemaakte afspraken door Alice schriftelijk bevestigd krijgt. Als je dat niet doet loop je de kans dat je langer moet betalen dan nodig is en dat de 1 maand opzegtermijn ongewenst door Alice verlengd wordt.
Ook iets waar ik nog weer extra achteraan moet. Heb zelf telfort ook al aangevraagd en kon telefonisch blijkbaar opzeggen bij Alice (iets wat ik al vreemd vind, maargoed wel makkelijk). Nog gevraagd of ik een bevestiging zou krijgen, maar so far nog niet gehad. Mag hopen dat ie deze kant op komt, anders nogmaals bellen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

Sinds December heb ik Alice Internet. De aansluiting verliep vlekkeloos, maar nu na 3 weken is opeens mijn internetverbinding down. Sinds afgelopen vrijdag kan de PPP connection geen verbinding krijgen. Zo te zien zijn er meer mensen die dit probleem ervaren.
Opzich vind ik het niet zo'n probleem als de verbinding er sporadisch een dag uitligt. Wel vervelend, maar niet onoverkomenlijk. Na het bellen met de helpdesk blijkt dat dit probleem moet worden doorgezet naar de technische dienst van Alice. Ze wisten me ook nog vrolijk te melden dat het wel tot 5 werkdagen kan duren. Omdat de technische dienst niet werkt op zon en feestdagen kan het in mijn geval wel twee weken duren gezien de kerstdagen er aan komen. 5 Werkdagen geen internet verbinding vind ik al onaccaptabel, maar tot 2 weken vind ik gewoon absurt. In alle jaren dat in Internet heb van verschillende providers ben ik er nooit langer dan een dag down geweest.
Ik zit er hard over te denken om Alice weer op te zeggen.

+Update+

Sinds vanmorgen is de verbinding weer actief. Voorlopig nog geen Provider switch dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131470 op 24-12-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

HoppyF schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:39:
[...]

Even een tip:

Geeft Alice je aan waarom je geen internet hebt?
Als het een storing is zou het snel opgelost moeten kunnen worden. Ik zou ook niet graag dagen zonder internet willen zitten.
Betalen voor iets wat ik niet gehad heb, dacht het niet. Ik heb een in gebreke stellings brief verstuurd (aangetekend met ontvangst handtekening), ik heb een standaardmodem, met standaard instellingen die steeds (al 14 dgn) de status `attempting to connect` heeft. er is een ticket aangemaakt, welke 5 werkdgn duurt 8)7 |:( en ik heb alle tijdstippen wat ik verbeld heb met hun helpdesk bijgehouden.
Men heeft nog tot de 27ste de tijd om mij online te krijgen en dan rot ik ze de deur uit wegens wanprestatie (ik ben al fair genoeg geweest), die schoften.
Neuh, deze jongen gaat niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
hdpaddy schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:25:
Neuh, deze jongen gaat niet betalen.
Volgens mij moet j Alice juridisch gezien eerst formeel in gebreke stellen plus een termijn geven om het probleem te verhelpen. weet niet of je met een telefoonlog sterk genoeg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110088

Ik heb Alice op 20-11 besteld
KPN is geweest op 13-12
En op 14-12 heb ik alles ingestoken en het werkte.
En dat terwijl het eigenlijk pas op 18-12 in zou gaan.
Werkt perfect.
Ze waren alleen mijn nieuwe telnummer door tegeven.
1 telefoontje en het was opgelost.
Alleen de Alice lounge voor de rekening optehalen werkt nog altijd niet.
Voor de rest werkt het perfect.
Dus het kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 110088 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:41:
Ik heb Alice op 20-11 besteld
KPN is geweest op 13-12
En op 14-12 heb ik alles ingestoken en het werkte.
En dat terwijl het eigenlijk pas op 18-12 in zou gaan.
Werkt perfect.
Ze waren alleen mijn nieuwe telnummer door tegeven.
1 telefoontje en het was opgelost.
Alleen de Alice lounge voor de rekening optehalen werkt nog altijd niet.
Voor de rest werkt het perfect.
Dus het kan wel :)
Dit snap ik niet. Als KPN op de 13-de komt dan werkt het toch ook op die zelfde dag?
Je hebt het over een nieuw telefoonnummer, je laat je oude telefoonnummer blijkbaar niet porteren. Daar zit nu bij mij precies een flink probleem, ik wacht daar al weken op.

De rekening zal bij jou nog niet werken omdat je net pas aangesloten bent, na een paar weken is de rekening pas beschikbaar, daarvan krijg je ook een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06
@HoppyF: Als ex-KPN IPB-er: Alice werkt hier ook, ben alleen bang dat ik mijn oude nummer kwijt ben... mijn 'vrienden' van de KPN hebben blunder op blunder begaan en mijn nummer laten verdwijnen... Ik heb de hoop al opgegeven, bij KPN zegt men: de computer zegt dit... dus... kansloze lui daar bij de KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door ivo-nl op 26-12-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Ik kan nog steeds niet gebeld worden. heb nog steeds tijdelijk nummer. ben daar wel bereikbaar maar zou oude nummer houden maar ondanks dat a zegt dat nummer geporteerd is nog steeds tijdelijke nummer. morgen maar weer bellen.

en email wil de deur niet uit. kan niet mailen naar anderen en wel naar mezelf. ook vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110088

HoppyF schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:21:
[...]

Dit snap ik niet. Als KPN op de 13-de komt dan werkt het toch ook op die zelfde dag?
Je hebt het over een nieuw telefoonnummer, je laat je oude telefoonnummer blijkbaar niet porteren. Daar zit nu bij mij precies een flink probleem, ik wacht daar al weken op.

De rekening zal bij jou nog niet werken omdat je net pas aangesloten bent, na een paar weken is de rekening pas beschikbaar, daarvan krijg je ook een email.
Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen ben ;)

Als ik op de Alice rekening klik krijg ik
'page not found'
Dat vind ik een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 110088 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:43:
[...]

Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen ben ;)

Als ik op de Alice rekening klik krijg ik
'page not found'
Dat vind ik een beetje raar.
Toch niet.
Je hebt nog geen rekening als je nog geen 14 dagen aangesloten bent.
Gewoon even wachten tot er een maand om is en je zult zien dat je rekening er wel staat.
Wees niet ongerust, Alice is WEL op tijd met het sturen en innnen van rekeningen!!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Gisteren, jawel, 2e kerstdag, is mijn nummer overgezet van Casema naar Alice. Het werkt prima, voor zover wij hebben kunnen testen. Het enige vreemde is dat toen mijn vriendin vanochtend met haar moeder aan de telefoon zat er op een gegeven moment piepjes door het gesprek heen klonken, alsof de telefoon overging.
Vervolgens belt een vriend van me op mijn mobiele telefoon met de vraag of ik niet thuis ben. Hoezo, vraag ik? Nou, hij had net geprobeerd te bellen maar wij namen niet op!
Hij kreeg dus geen in gesprek toon, maar hij ging gewoon over, door het gesprek van mijn vriendin heen. Heeft Alice een wisselgesprek-functie of zo?
Verder vind ik die Alice-lounge maar erg magertjes. Ik kan alleen iets met e-mail doen, maar ik kan niets veranderen aan nummerweergave o.i.d.
Iemand tips?

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Dat heb ik ook en ik heb ergens gelezen, dat er inderdaad wisselgesprek op zit.
Maar........daar doe ik niet aan, dus die functie gebruik ik nooit.

Maare, dat is inderdaad de reden.

Mvg, Gijs

• remmelt
Dat had ik ook al gemerkt ja, wisselgesprek. Nog geen mogelijkheid gevonden dat ook weer uit te zetten, of er gebruik van te maken...

• HoppyF
Vandaag zou mijn KPN nummer geporteerd gaan worden en de KPN lijn afgesloten.
Hij doet het echter nog steeds en het nummer is (nog) niet geporteerd.

De dag is nog niet om, maar ik hoop wel dat dit niet de zoveelste blunder van Alice is.

Anoniem: 246589

Wisselgesprek uitzetten is: #43#.
Aanzetten is: *43#.
Wisselgesprek overnemen doe je met de R toets (flash toets).
Dit werkt bij mij niet echt goed, ik ben het andere gesprek dan namelijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

musicfreak schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:42:
[...]

Volgens mij moet j Alice juridisch gezien eerst formeel in gebreke stellen plus een termijn geven om het probleem te verhelpen. weet niet of je met een telefoonlog sterk genoeg staat.
Als je even terugkijkt zie je dat ik hun in gebreke heb gesteld en hun een termijn van 2 wkn gegeven om een verbinding te realiseren, deze termijn liep dus gisteren af en nog werkt het niet, die brief heb ik verstuurd met handtekening bevestiging dus bewijs genoeg.
Vandaag heb ik een brief verstuurd waarin staat dat ik het contract eenzijdig verbreek wegens wanprestatie, deze gaat ook met handtekening voor ontvangst de deur uit.
Volgende week krijg ik hopelijk Telfort waarin ik iets meer vertrouwen heb.

* hdpaddy says, had ik maar bij Tiscali gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Vanmorgen dit mailtje gestuurd naar Alice Klantenservice:
Beste klantenservice,
Een 2-tal weken geleden is mijn internetabbonement in combinatie met bellen geactiveerd, waarvoor mijn dank.

Echter heb ik gisteren pas een brief gekregen waarin alleen mijn inloggegeven staan voor de Alice Lounge.

Ik was al op zoek naar het e-mail adres, maar dat heb ik in de Lounge kunnen vinden. Maar wat ik daar niet kan vinden is het telefoonnummer waarmee ik aangesloten ben. Daarnaast heb ik bij de bestelling aangegeven dat ik mijn nummer niet wil afschermen voor de buitenwereld. Maar als ik naar mijn eigen mobiel bel komt er in het display te staan dat het een geheim nummer is. Dit had ik graag aangepast.

Daarnaast heeft de KPN-monteur bij controle gesproken met een medewerker van de klantenservice en deze vertelde mij dat mijn lijn op 17mbps, dus dikke 2MB/s zou zitten. Echter nu haal ik maar maximaal 12mbps oftewel 1500kb/s via verschillende testen. Kan dit verklaard worden?
De aansluiting verliep overigens perfect. 3 dagen voordat het geactiveerd zou worden kreeg ik het modem. Direct aangesloten om het te testen natuurlijk en tot mijn verbazing werkte het al. De KPN monteur is daarna nog wel volgens afspraak langsgekomen, zoals hierboven te lezen is.

Gegevens van pcdb.bbned.nl
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Hrl-Mzb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 751 meter.
Met deze afstand zou ik eigenlijk makkelijk de volle 20mbps moeten kunnen halen volgens onderstaande illustratie, maar kan me voorstellen dat het niet 100% haalbaar is en daar heb ik ook geen problemen mee.

Afbeeldingslocatie: http://adsl.yesyes.info/pics/adsl_speeds.jpg

Nu is het even afwachten op antwoord en ik hou jullie op de hoogte!

Verder ben ik een TEVREDEN klant van Alice, foutjes kunnen zich namelijk altijd voordoen.

[ Voor 0% gewijzigd door abcor2003 op 28-12-2007 10:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ga verhuizen en heb mijn Tiscali lijn opgezegd. Gelukkig was Tiscali zo 'coulant' om mijn lijn af te sluiten zonder dat ik mijn contract hoefde af te kopen. Hierdoor kon ik echter niet kiezen wanneer ik afgesloten wilde worden.
Dus nu moet Alice eerst op mijn oude adres geactiveerd worden en dan meeverhuis worden. Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Ik vertrouw met name op de kwaliteit van BBNed en hoop dat het meegeleverde modem genoeg ruimte laat voor wat ik wil doen met de lijn (Web- & FTP server).

Ben al wel aan het kijken naar een nieuwe draadloze router. Moet er namelijk een die in mijn nieuwe huis overal bij kan. Wat gebruiken jullie hier achter jullie modem?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
Deddiekoel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:
Ik ga verhuizen en heb mijn Tiscali lijn opgezegd. Gelukkig was Tiscali zo 'coulant' om mijn lijn af te sluiten zonder dat ik mijn contract hoefde af te kopen. Hierdoor kon ik echter niet kiezen wanneer ik afgesloten wilde worden.
Dus nu moet Alice eerst op mijn oude adres geactiveerd worden en dan meeverhuis worden. Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Ik vertrouw met name op de kwaliteit van BBNed en hoop dat het meegeleverde modem genoeg ruimte laat voor wat ik wil doen met de lijn (Web- & FTP server).

Ben al wel aan het kijken naar een nieuwe draadloze router. Moet er namelijk een die in mijn nieuwe huis overal bij kan. Wat gebruiken jullie hier achter jullie modem?
Linksys WRT54GL, geen problemen mee en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 16-06 12:33
Deddiekoel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:

D-Link Dir-635.Heel goed bereik en hij is draft-N. Is vaker in de aanbieding voor onder de 60 euro (pricewatch is 69)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abcor2003 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:29:
Linksys WRT54GL, geen problemen mee en werkt goed.
Inderdaad hier ook, SUPERstabiel, veel mogelijkheden en met DD-WRT ofzo erop heb je echt een hele leuke router met superveel functies!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141857 op 28-12-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Anoniem: 246589 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:21:
Thanks! Dat was het. Inmiddels werkt alles prima, alleen ziet iemand anders 0000 als ik bel ipv mijn nummer. Dat vind ik geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w.d schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:09:
[...]
alleen ziet iemand anders 0000 als ik bel
Ja Alice zegt dat het uitgaande nummerherkenning standaard aan zet maar dat doet ze niet altijd... Je kunt bellen met de helpdesk om het alsnog aan te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[never mind] ik heb 't al gevonden...

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 138488 op 28-12-2007 13:34 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

franssie

Save the albatross

lol, vandaag eindelijk (?!) teruggebeld voor een ticket dat al twee en een halve maand openstond terwijl ik de bevestiging van de opzegging al binnen heb :+ (ik zit allang en breed bij Telfort).
De (vriendelijke) medewerker klonk een beetje hopeloos... ik ook :D

Deze poste ik per ongeluk ook in het Telfort topic

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
@HoppyF: Ik ben nu al 2 weken bezig om het nummer goed geporteerd te krijgen. Vandaag weer gebeld. Werd lekker snel opgenomen moet ik zeggen maar het antwoord was niet duidelijk en stond niet bol van daadkracht. Zullen het de technische dienst melden. Ik kan bellen met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer is pas na 2 weken alice in gebruik genomen. Dus na 2 weken raakte ik mijn oude nummer kwijt. Nu wordt er gezegd door alice dat eigenlijk de nummerportering na 2 weken heeft plaatsgevonden. Maar ik bel nog steeds met het tijdelijke nummer en ben daarop ook bereikbaar. Splitter en A-B blokje zijn er tussenuit. Niemand die het snapt. Jammer. Zal dit jaar wel niet meer lukken. En het ging allemaal zo lekker, volgens planning.

O ja, de medewerker van alice vertelde mij dat de portering schriftelijk wordt bevestigd. Klopt dit?

[ Voor 6% gewijzigd door yspriem op 28-12-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yspriem schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:43:
@HoppyF: Ik ben nu al 2 weken bezig om het nummer goed geporteerd te krijgen. Vandaag weer gebeld. Werd lekker snel opgenomen moet ik zeggen maar het antwoord was niet duidelijk en stond niet bol van daadkracht. Zullen het de technische dienst melden. Ik kan bellen met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer is pas na 2 weken alice in gebruik genomen. Dus na 2 weken raakte ik mijn oude nummer kwijt. Nu wordt er gezegd door alice dat eigenlijk de nummerportering na 2 weken heeft plaatsgevonden. Maar ik bel nog steeds met het tijdelijke nummer en ben daarop ook bereikbaar. Splitter en A-B blokje zijn er tussenuit. Niemand die het snapt. Jammer. Zal dit jaar wel niet meer lukken. En het ging allemaal zo lekker, volgens planning.

O ja, de medewerker van alice vertelde mij dat de portering schriftelijk wordt bevestigd. Klopt dit?
Vandaag nog steeds geen nummer portering gehad. Ik word er wel een beetje moe van. Er gaat werkelijk niets goed bij Alice, lees mijn historie er maar op na.
Gisterenavond heb ik maar weer een email gestuurd maar nog geen antwoord.
Ik kan natuurlijk wel bellen maar zoals gezegd werkt nummerherkenning niet zolang je (KPN) nummer nog niet geporteerd is en dat duurt bij mij al ruim 2 maanden.

Ik heb over de nummerportering een brief ontvangen van KPN dus niet van Alice. KPN schrijft in de brief dat de lijn wordt opgezegd en dat het nummer geporteerd wordt naar een nieuwe provider, er staat niet in dat dit Alice is, maar voor KPN zal dat ook niet uitmaken.
Ik kan ook zelf nog wel bellen met KPN hoe het nu zit maar dat is wel een vreemde gang van zaken. Ik doe immers zaken met Alice en niet met KPN.

Door al die vertragingen van Alice betaal ik nog steeds voor KPN abo kosten terwijl dit al lang niet meer nodig zou zijn als Alice haar werk goed had gedaan. Die kosten ga ik overigens wel bij ze in rekening brengen, dat lijkt me heel reeeel.

EDIT:
Zojuist heb ik gebeld met zowel KPN en Alice.
KPN zegt: uw nummerportering verzoek welke door Alice is gestart is door de provider (Alice) geannuleerd. Pardon? Ja dus. KPN kan daar nu niets mee.

Alice gebeld:
Wat hebben jullie geannuleerd? Niets, zegt Alice. Uw nummer had al geporteerd moeten zijn volgens het systeem. Niet dus. Nogmaals uitgelegd dat ik al weken wacht en dat er twee orders lopen waarvan er één in de annuleer fase staat. Dit alles zal ook wel het gevolg zijn van de problemen. Twee orders kan gewoon niet goed gaan. Nu maar (weer) wachten want Alice weet niet hoe lang het gaat duren. De technische dienst moet e.e.a. uitzoeken omdat het een complex probleem lijkt te zijn.

EDIT 2:
Een dag later een brief ontvangen van KPN dat de opdracht tot het opheffen van de lijn geannuleerd is. De annulering kan door niemand minder dan Alice zelf gegeven zijn.
Als volgens Alice de portering al een maand geleden plaats gevonden zou hebben dan was er toch geen annulering nodig geweest???

EDIT 3 zaterdag 29 dec:
Email van Alice met excuses over de verkeerde orders enz. Men gaat e.e.a. uitzoeken zoals toegezegd. Wel netjes dat ze nu snel een email sturen. Het probleem is daarmee niet direct opgelost maar het komt wel goed over.

[ Voor 23% gewijzigd door HoppyF op 29-12-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246753

Ik heb op 5 november Alice aangevraagd en op 22 november was Alice actief met een verbinding van 17 MB, zoals door Alice beloofd op mijn adres. Sinds 7 december is mijn telefoon ook aangesloten via Alice en mijn nummer keurig netjes geporteerd, wederom zoals door Alice beloofd. Het modem gaf eerst wat problemen met het laden van websites, maar na gebeld te hebben met de helpdesk kreeg ik binnen 3 werkdagen een nieuw modem, wederom zoals beloofd door Alice. Alles werkt nu perfect.
Ik ben uitermate tevreden over Alice, heb ook geen problemen met mailinstellingen in outlook express en ook de lounge werkt perfect.
ik kan het iedereen aanraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
Bij een andere nick had ik het geloofd.
Al ken ik wel een eerlijke autoverkoper

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 29-12-2007 01:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19
Alles lijkt me super oke, de prijzen, de snelheid, maar dit gedeelte uit de faq is een tegenvaller:
Mag ik een eigen server draaien op mijn verbinding?

Ja, dat mag. U kunt in het modem instellingen aanpassen met gebruik van een username en password, bijvoorbeeld tbv portforwarding (zie verder de Fair Use Policy). Maar omdat u geen vast IP-adres heeft is een server draaien achter uw Alice aansluiting niet aan te raden.
:(
Dat is dus balen, zo kun je ook nooit geen credits opbouwen met je bittorrent clientje....of een leuk webservertje draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 29-12-2007 06:41 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DynDNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
Reactie van Alice (Binnen 24 uur),
Geachte heer x,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vragen betreffen uw telefoonnummer, uitgaande nummerweergave en de downloadsnelheid.

Uw telefoonnummer is 045-7074xxx.

Momenteel werken wij aan een uitbreiding van de Alice Lounge waarmee u zelf uitgaande nummerweergave kunt activeren.

Op het moment van schrijven van deze e-mail bleek uw modem niet aangesloten. Daarom was het voor ons niet mogelijk uw snelheid te meten. De snelheid die wij kunnen meten is de snelheid tot het ISRA-punt. Als de ondervonden downloadsnelheid lager is, zit de vertraging zeer waarschijnlijk in het interne netwerk. Wij raden u aan voor een snelheidstest een PC met de cross cable rechtstreeks op het modem aan te sluiten en eventuele virusscanners, firewalls, enz. tijdelijk uit te schakelen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
Ik had het modem een halve dag niet aan ivm electrawerkzaamheden. Ik wacht dus nu nog op de meting.

Maar dan had ik nog een vraag. Ik zit in ee flat en ze meten tot het ISRA-punt. Waar zit mijn ISRA-punt?

Snelle en een goede service van Alice dus.... alleen nog even afwachten iz de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Anoniem: 246589 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:21:
Hoe weet je dit? Zijn er nog meer zulk soort codes?
Snowwie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 06:39:
Alles lijkt me super oke, de prijzen, de snelheid, maar dit gedeelte uit de faq is een tegenvaller:

[...]

Dat is dus balen, zo kun je ook nooit geen credits opbouwen met je bittorrent clientje....of een leuk webservertje draaien.
Webserver kan natuurlijk over dyndns, er zit een client in het modem en die werkt goed.
Credit opbouwen met bittorrent heeft hier werkelijk helemaal niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
@hoppyf: ik heb jouw verhaal de afgelopen maanden gevolgd. Ik vind je dapper. 1 voordeel: je weet er wel veel van! Jammer als je het zo moet leren. Ik had ook het idee KPN te bellen en na jouw laatste verhaal en edit's ga ik dat maandag maar even doen. Weet ook wel dat het dit jaar niks meer wordt maar wil de druk wel even op de ketel houden. KPN vaart er uiteindelijk ook weer wel bij. Wij maar betalen voor abo's die we niet gebruiken. Niet eens het nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yspriem schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:50:
@hoppyf: ik heb jouw verhaal de afgelopen maanden gevolgd. Ik vind je dapper. 1 voordeel: je weet er wel veel van! Jammer als je het zo moet leren. Ik had ook het idee KPN te bellen en na jouw laatste verhaal en edit's ga ik dat maandag maar even doen. Weet ook wel dat het dit jaar niks meer wordt maar wil de druk wel even op de ketel houden. KPN vaart er uiteindelijk ook weer wel bij. Wij maar betalen voor abo's die we niet gebruiken. Niet eens het nummer...
Ik plaats mijn ervaringen hier in de hoop dat anderen hier iets aan hebben. Soms komen problemen namelijk niet alleen en kun je een zelfde ervaring hebben. In het geval van Alice is het wel duidelijk dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen.

Wat ik jammer vind van Alice is de leercurve, men leert niet erg snel. Als je ergens een melding van maakt neemt men dit keurig op maar vervolgens gebeurt er te weinig (of niets) mee. Je moet iedere keer ZELF het initiatief nemen en gaan bellen of emailen.
Het zou Alice sieren als ze zelf het 'ownership' van een probleem nemen en de klant terugbellen als er een oplossing is. Zeker bij de wat complexere problemen kan dit geen kwaad.
Gisteren heb ik specifiek gevraagd wat de actie van Alice gaat worden en of ik hierover geinformeerd ga worden. Het antwoord is nee, ik moet zelf contact opnemen met de klantenservice.

Verder is het waar dat ik (en meer mensen) KPN aan het spekken zijn zolang de KPN lijn nog in stand gehouden wordt. Die kosten ga ik zeker proberen te verhalen op Alice. Het gaat immers niet op een paar dagen maar om weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben geen autoverkoper, wel eerlijk.
franssie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:01:
[...]

offtopic:
Bij een andere nick had ik het geloofd.
Al ken ik wel een eerlijke autoverkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 246753 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:55:
Ik ben geen autoverkoper, wel eerlijk.
[...]
offtopic:
was natuurlijk niet persoonlijk bedoeld maar de nick usedcar deed me denken ;)
wel goed dat je over goede ervaringen met Alice schrijft, ik heb ze niet mogen meemaken maar voor een evenwichtig beeld hier is het zeker zinvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244359

Ik zou 27 overgezet worden, maar dit gebeurde uiteindelijk de 28ste dec. Helaas alleen nog geen modem gezien en gelukkig via oude modem kunnen internetten. 29 dec met tnt modem gearriveerd. Via mail was al gemeld dat de modem zaterdag zou moeten komen. Logistiek gezien is het wel erg krap en kunnen mensen snel in de stress schieten als er nog geen modem is. Wat wel werkt is dat er behoorlijk snel op mail gereageerd wordt en je dus niet alles via de telefoon hoeft te doen.
Internet en telefoon werkt meteen evenals nummer herkennning. De snelheid van het netwerk is net zo goed als tiscali abbo en de verschillen zijn miniem. Ik zit rond 2400 meter van centrale en snelheid is via verschillende info bronnen rond de 850 mps download en 105 upload.
Waarom ik voor alice gekozen heb is de maand opzeg termijn en geen vast contract van een jaar zoals bij Telfort. Risico van een startende abba heb ik voor lief genomen en mocht het niet werken dat kun je snel overstappen naar een andere abbo zoals telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:34:
[...]

Ik plaats mijn ervaringen hier in de hoop dat anderen hier iets aan hebben. Soms komen problemen namelijk niet alleen en kun je een zelfde ervaring hebben. In het geval van Alice is het wel duidelijk dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen.

Wat ik jammer vind van Alice is de leercurve, men leert niet erg snel. Als je ergens een melding van maakt neemt men dit keurig op maar vervolgens gebeurt er te weinig (of niets) mee. Je moet iedere keer ZELF het initiatief nemen en gaan bellen of emailen.
Het zou Alice sieren als ze zelf het 'ownership' van een probleem nemen en de klant terugbellen als er een oplossing is. Zeker bij de wat complexere problemen kan dit geen kwaad.
Gisteren heb ik specifiek gevraagd wat de actie van Alice gaat worden en of ik hierover geinformeerd ga worden. Het antwoord is nee, ik moet zelf contact opnemen met de klantenservice.

Verder is het waar dat ik (en meer mensen) KPN aan het spekken zijn zolang de KPN lijn nog in stand gehouden wordt. Die kosten ga ik zeker proberen te verhalen op Alice. Het gaat immers niet op een paar dagen maar om weken.
Het zal toch geen deal zijn met KPN?? Op deze manier hoeft KPN geen geld terug te betalen. Je betaald tenslotte bij KPN vooruit en dan zou je soms (in mijn geval) geld terug moeten krijgen. Misschien hebben ze daar geen zin in bij KPN. Misschien sabboteren ze de boel wel. Zo moeilijk kan portering toch niet zijn? Gebeurt dagelijks en al jaren dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yspriem schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:00:
[...]

Het zal toch geen deal zijn met KPN?? Op deze manier hoeft KPN geen geld terug te betalen. Je betaald tenslotte bij KPN vooruit en dan zou je soms (in mijn geval) geld terug moeten krijgen. Misschien hebben ze daar geen zin in bij KPN. Misschien sabboteren ze de boel wel. Zo moeilijk kan portering toch niet zijn? Gebeurt dagelijks en al jaren dus...
Nee, ik geloof niet dat er een deal met KPN is gemaakt.
KPN voert gewoon een verzoek tot portering en opheffing van de lijn uit als daarom gevraagd wordt. De boosdoener in dit geval is Alice zelf, zij geven de opdracht aan KPN en die voert het dan uit. Als Alice veel te lang wacht met het geven van de opdracht dan gebeurt er dus niets.
Vraag me niet waarom ze (soms) zolang wachten en daarmee fouten maken.
Ik weet het niet. Het kan ook goed gaan daar heb ik ook voorbeelden van gehoord, het gaat dus niet structureel fout maar in enkele gevallen zeker wel.
Er zitten teveel gaten in de administratie van Alice, dat kan haast niet anders.

Dat maandcontract van Alice is geen echt voordeel vind ik. Ik ben nu al maanden bezig en nog steeds niet volledig aangesloten. Opzeggen heeft dus geen zin want met een half aangesloten lijn vertrekken is vragen om moeilijkheden bij de volgende ISP.

Ik hoop nog maar op een goede afloop binnenkort en zal daarna overwegen om te blijven of niet.
Wellicht komt Alice nog met extra diensten die de moeite waard zijn. Alice beweert met veel nieuwe diensten te gaan komen, dat kan aantrekkelijk zijn.
Tenslotte spelen de maandelijkse kosten ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:34:
[...]
Wat ik jammer vind van Alice is de leercurve, men leert niet erg snel.
Leercurve my ass.
Hoe lang draaien ze nu al in Duitsland, in Italie, in Frankrijk, noem maar op.
de infrastructuur zal heus niet zoveel schelen tussen al deze landen, dit geldt ook voor enkele administratieve processen.
Bij voorbeeld het Macadres van mijn modem registreren in hun systeem moet hier in NL (al inmiddels) 3 weken duren, terwijl het koppelen van mijn kruisdraadjes een werkje van 15 seconden was.
* hdpaddy raad nog steeds iedereen aan om vooral geen Alice te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
hdpaddy schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:43:
[...]

Leercurve my ass.
Hoe lang draaien ze nu al in Duitsland, in Italie, in Frankrijk, noem maar op.
de infrastructuur zal heus niet zoveel schelen tussen al deze landen, dit geldt ook voor enkele administratieve processen.
Bij voorbeeld het Macadres van mijn modem registreren in hun systeem moet hier in NL (al inmiddels) 3 weken duren, terwijl het koppelen van mijn kruisdraadjes een werkje van 15 seconden was.
* hdpaddy raad nog steeds iedereen aan om vooral geen Alice te nemen.
Dat Alice in Duitsland, Italie en Frankrijk al actief was en miljoenen klanten heeft was voor mij juist een reden om snel te bestellen (eind augustus). Snel bestellen is uiteraard een risico, maar ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat Alice haar zaakjes beter voor elkaar zou hebben.
Dat is helaas niet zo gebleken, blijkbaar wijken de administratieve systemen en infrastructuur in NL af van andere landen. Ik kan het anders ook niet verklaren waarom het zo stroef loopt.
Alice heeft in NL "slechts" 10.000 klanten wat t.o.v. van de overige "Alice" landen peanuts is.
Aan de toeloop en hoeveelheid klanten kan het dus niet liggen.

Aan het netwerk eigenlijk ook niet want BBned is al jaren actief en een betrouwbaar netwerk gebleken, vandaar dat ik in het netwerk vertrouwen had en nog steeds heb. Mijn internet verbinding is ook goed dus netwerk technisch is er niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

HoppyF schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:23:
[...]
<snip>

Aan het netwerk eigenlijk ook niet want BBned is al jaren actief en een betrouwbaar netwerk gebleken, vandaar dat ik in het netwerk vertrouwen had en nog steeds heb. Mijn internet verbinding is ook goed dus netwerk technisch is er niets mis.
BBned was ook voor mij de reden ooit Alice aan te nemen . Ik heb er vroeger met veel plezier over gesurfd.
Echter heeft Alice haar workflow dermate slecht op orde dat het eigenlijk voor mij niet mogelijk was om klant te worden... dat is dus uiteindelijk ook niet gebeurd.
HoppyF - je kan een half gemigreerde lijn denk ik wel migreren. Als ie op naam van Alice staat is het gewoon een migratie? Als ie nog op KPN staat dan ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
franssie schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:12:
[...]

BBned was ook voor mij de reden ooit Alice aan te nemen . Ik heb er vroeger met veel plezier over gesurfd.
Echter heeft Alice haar workflow dermate slecht op orde dat het eigenlijk voor mij niet mogelijk was om klant te worden... dat is dus uiteindelijk ook niet gebeurd.
HoppyF - je kan een half gemigreerde lijn denk ik wel migreren. Als ie op naam van Alice staat is het gewoon een migratie? Als ie nog op KPN staat dan ook toch?
Ik verwacht toch problemen als ik een half-gemigreerde lijn wil laten overzetten naar een andere provider. Dat ik tijdelijk zonder internet zou komen te zitten is te overkomen. Zonder telefoon is vervelender vooral als mijn (KPN) nummer zou vervallen door een verkeerde migratie. Dat risico wil ik zeker niet lopen. Dan nog maar even langer bij Alice blijven.

EDIT:

Vandaag krijg ik een foutmelding als ik inlog op de Alice Lounge.
Ik kan wel de Alice Lounge in maar als ik klik op mijn order item zie ik de onderstaande melding:

Bekend probleem??

Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'gedeactiveerd' heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 31-12-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 16-06 12:33
HoppyF schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:23:
[...]

Dat is helaas niet zo gebleken, blijkbaar wijken de administratieve systemen en infrastructuur in NL af van andere landen. Ik kan het anders ook niet verklaren waarom het zo stroef loopt.
hun mailservers schijnen in Duitsland te staan en alle systemen zijn nog half in het Duits. de Lounge "Kundencenter" en de rekening krijg ik als "rechnung". erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
m3gA schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:37:
[...]

hun mailservers schijnen in Duitsland te staan en alle systemen zijn nog half in het Duits. de Lounge "Kundencenter" en de rekening krijg ik als "rechnung". erg slordig.
We missen hier bij Alice in Nederland anders wel de "Deutsche Gründlichkeit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Eerst een Happy en Aliceloos 2008 toegewenst voor eenieder.

Op de valreep hebben de knurften van Alice mij gisterenmiddag toch internet toegang gegeven en wel 4 dagen na het verlopen van de redelijke ingebrekestellingstermijn(contractontbindingsbrief is al lekker de deur uit).
Maar nu doet mijn telefoon het niet meer, het is toch wat.

Beste voornemen voor 2008?
Nooit wat beginnen met een vrouw die Alice heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_denstar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09-2023
Allereerst de beste wensen voor 2008!

Afgelopen dagen mij verdiept in de wondere wereld van Alice. Mijn schoonzusje & zwager wonensinds begin december 3 huizen verderop in de straat. Zij hebben een nieuwe Alice aansluiting aangevraagd. Allemaal op en top in orde, stukken sneller en 10 euro goedkoper dan Surfen&Bellen van Hetnet.

Nu zit ik momenteel bij Surfen&Bellen van Hetnet. Ook ik wil gezien de goedkopere kosten en hogere snelheid overstappen naar Alice. Nu zag ik dus in de voorwaarden en op de persoonlijke pagina van HetNet dat mijn contract stilzwijgend per 6 augustus 2007 verlengd is met een jaar, ik kan dus pas per 6 augustus 2008 overstappen :( . Het is dus zonde om nu over te stappen aangezien ik dus ruim 7 maanden dan in rekening krijg van Hetnet.

Echter ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen die een eventuele overstap van Hetnet/Surfen&bellen naar Alice hebben gemaakt:
  • Ik ben benieuwd wat de procedure is en of dit goed gegaan is, misschien hebben jullie nog wat tips?
  • Ik zag dat je in de bestelmodule van Alice een nummerbehoud kon inschieten, maar ook voor SurfenenBellenabonnementen?
  • Het is voor mij wel een enorme wens als mijn huidige nummer meegaat!
  • Moet ik nog wat bij Hetnet/Kpn doorgeven, inleveren/opsturen experiabox?
Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

da_denstar schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:27:
Allereerst de beste wensen voor 2008!

Afgelopen dagen mij verdiept in de wondere wereld van Alice.
<snip>
... Echter ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen die een eventuele overstap van Hetnet/Surfen&bellen naar Alice hebben gemaakt:

Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Dat verdiepen in hield zeker niet in dat je dit topic en voorgaande doorgenomen hebt?
Ja je nummer kan mee, en de ervaringen zijn nogal wisselend. Voor meer details - zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_denstar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09-2023
franssie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:31:
[...]

Dat verdiepen in hield zeker niet in dat je dit topic en voorgaande doorgenomen hebt?
Ja je nummer kan mee, en de ervaringen zijn nogal wisselend. Voor meer details - zie dit topic.
Nou ik heb gezocht en ben inderdaad wel e.e.a. tegengekomen...Maar ik heb dus op dit moment geen helder beeld. Laat ik mijn vragen wat specifieker stellen tot één concretere vraag:

Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met het overstappen van Surfen&Bellen van Hetnet naar Alice, zo ja hoe ging dit ramp :( of juist weer niet :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:05

Kettrick

Rantmeister!

HoppyF schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:01:
[...]

Ik verwacht toch problemen als ik een half-gemigreerde lijn wil laten overzetten naar een andere provider. Dat ik tijdelijk zonder internet zou komen te zitten is te overkomen. Zonder telefoon is vervelender vooral als mijn (KPN) nummer zou vervallen door een verkeerde migratie. Dat risico wil ik zeker niet lopen. Dan nog maar even langer bij Alice blijven.
Dit valt wel mee, als de portering is geannuleerd heb je nu gewoon een DSL lijn op een KPN abbo.
Je kan deze DSL lijn zonder problemen porteren naar een andere ISP en daar alsnog je KPN nummer laten porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
da_denstar schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:19:
[...]

Nou ik heb gezocht en ben inderdaad wel e.e.a. tegengekomen...Maar ik heb dus op dit moment geen helder beeld. Laat ik mijn vragen wat specifieker stellen tot één concretere vraag:

Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met het overstappen van Surfen&Bellen van Hetnet naar Alice, zo ja hoe ging dit ramp :( of juist weer niet :*) ?
HetNet vind ikzelf een rampISP. Ik heb zeer veel problemen gekregen doordat HetNet mijn ISP destijds overnam (Freeler), en daardoor een andere contractdatum ging hanteren, terwijl dit niet zou gebeuren (meerdere malen bevestigd). Ze komen afpraken die je maakt niet na, dit is later door KPN hersteld, die ook erkende dat zij slordig met bepaalde zaken omsprongen (wel netjes overigens).
Succes iig!

[ Voor 5% gewijzigd door A_A_R op 02-01-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al deze negatieve ervaringen m.b.t. Alice lezende geeft mij het gevoel enorm veel geluk te hebben gehad met mijn vlekkeloze overstap van Tiscali naar Alice. Ik heb het inmiddels ook bij vrienden aangeraden en ook bij hen ging het probleemloos en is Alice al haar gemaakte afspraken nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

* MaikelG volgt sinds zijn geslaagde overstap van Alice naar Telfort internet beide ervaringentopics:
Deze en die van Telfort.

Mensen die nog twijfelen over beide diensten zouden de algemene trend van beide topics eens naast elkaar moeten bekijken, het is echt een wereld van verschil... :o

Mensen die als nummer zoveel hier in het topic komen melden dat de PPP foutmelding "attempting to connect" gedurende vele dagen, zo niet wekenlang ervoor zorgt niet te kunnen internetten: Heel veel succes! (en tot ziens in het Telfort topic ;) )

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Ik doelde meer op de laatste 7 woorden van MaikelG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Hmm. Ik heb ook nog steeds geen problemen met Alice. Snel, goed opgeleverd, alles voor elkaar.

Voor de mensen die hier komen kijken naar ervaringen, let wel op dat de mensen met slechte ervaringen (hier, zoals overal) veel mondiger zijn, veel bozer. Is ook terecht natuurlijk, als iets niet werkt is dat kut. Het is wel zo dat dit topic uitmondt in een soort flamewar: er wordt weer een hele lap tekst gekopieerd met alle kutervaringen, die eigenlijk eerder ook al waren genoemd, met dan twee nieuwe regels eronder. Daar wordt dan weer op gereageerd door andere al eerder postende lui die het er roerend mee eens zijn.

Tussen al dat geweld valt dan usedcar een beetje in het niet met z'n drie regels die weer wel positief zijn...

Ik heb zeker ook aanmerkingen op Alice, moest bellen voor m'n telefoonnummer en het modem is niet perfect, maar alles is verder prima. Ik verwacht voor die 30 eu geen superservice maar het is wat mij betreft het geld waard. Heb het overigens ook vrienden aangeraden, moet wel zeggen dat die 20 eu korting daar dan toe bijdraagt ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.