Mijn ervaring met Alice.
Door foutje in het systeem heb ik 2 weken telang zonder internet gezeten (en waarschijnlijk 4 als ik er niet achteraan gegaan was)
Had abbo aangevraagd, werd na 1 week geannuleerd, de week daarop pas weer opnieuw geactiveerd. En dat terwijl ik mijn oude provider al had opgezegd dus dat was geen pretje (ook geen draadloze netwerken in de buurt

)
1e week, alles top
zit 1480 meter van de centrale en haalde 13Mbit/s (terwijl de geschatte test 16-20 aangaf) maargoed daar valt mee te leven. En als er geen stabiele verbinding te realiseren valt op die afstand moeten ze het niet aanbieden.
2e week, middag + begin avond (tot uurtje of 23:30) halve snelheid en super hoge ping.
Ik gemaild, kreeg elke keer te horen dat het waarschijnlijk aan mij lag (kabels/instellingen, je kent het verhaal) maar ik sluit die dingen zelf bijna dagelijks aan dus leek mij sterk (ook alle orginele kabeltjes gebruikt.
Na mailtje of 6-7 eindelijk zover gekregen dat het gingen onderzoeken.
Ik denk/weet dat kpn gewoon de lijn dichtknijpt als het te druk wordt wat ze nooit zullen toegeven maar ik heb zo mn informatie bronnen. Alice zal waarschijnlijk minder betalen waardoor hun snelheid dan wordt afgeknepen als het druk wordt op die site/groep.
3e week, vooral in de avond uurtjes (3 dagen op rij) zomaar geen verbinding. (en dus ook geen telefoon) ADSL lampje ging uit, knipperen, aan, uit, etc
Weer gemaild (in de ochtend toen het wel werkte) want het was na kantoor uren dus kon ze ook niet ff met mn mobiel bellen.
Weer kabels/instellingen verhaaltje. Dus toen ben ik lichtelijk pissig geworden. Daarna kreeg ik te horen dat ze de lijn in de gaten gingen houden. Ging paar dagen goed tot gister avond.
Eerst werd de snelheid gehalveerd en daarna ging de verbinding uit.
Heb meteen gebeld want was nog netaan 21:30
Echt veel informatie konden ze niet vinden, ook niet dat ik had gemaild (dat vond ik een beetje raar), want dat schijnt een ander systeem te zijn.
Zoiets koppel je toch?!? maar dat is mijn mening.
Het ergste vind ik dat je dus ook niet telefonisch bereikbaar bent.
Ik hoop dat 112 in dat geval wel nog bereikbaar is maar dat weet ik ook niet zeker. De modem heeft geen sync met de lijn dus kan niet telefoneren.
Ik wacht zoals de mevrouw aan de telefoon mij vertelde 3-5 werkdagen en dan moet het opgelost zijn. Als dat niet zo is dan weet ik al 100% zeker dat ik ga overstappen.
Er werd mij wel alvast medegedeeld dat wellicht de snelheid naar beneden gebracht zou worden om zo de lijn stabiel te maken. Maar zoiets moet ook kunnen zonder snelheidsverlies.
Dan ben je wel blij dat je per maand opzeg termijn hebben.
Maar als ze het fixen vind ik het ook best, je wordt er alleen zo moe van.
Klanten binnenhalen is de kunst niet, gewoon op het juiste moment een mooie prijs aanbieden, alleen je klanten behouden, dat is een kunst en daar is Alice naar mijn mening (nog) niet zo goed in.