Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:
  • 143.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Nou, in principe niet he, want je hebt al een hoofdaansluitpunt ergens in je woning. Dat is waar je telefoon aan zit in de muur. Daar moet dan het modem aan (en splitter, maar is voor Alice niet nodig) en daar dan je computer weer aanvast.

Ik had echter geen zin in alle computerzooi in de huiskamer en heb gevraagd of de monteur een stekkerdoos in de meterkast wilde maken. Ik heb geen officieel ISRA punt, alleen een draad die uit de grond verschijnt. Die heeft 'ie geknipt en maar liefst twee contactdozen tussen gemaakt.

Het klinkt echter alsof je tot dusver helemaal geen telefoon via de KPN had? Is er vroeger toch wel eens geweest, neem ik aan. Waar zit je telefoon in de muur? Daar zou in theorie ook je modem op moeten en dan klaar... Geen idee van hoe de situatie precies is bij jou natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

franssie

Save the albatross

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:46:
ps. heeft iemand tips om de komende 2-4 weken door te komen? Minimaal 384k geen contract, fair-use mag, harde limiet liever niet maarja... kosten: ongeveer 20-30 euro. Ik heb een orange tmobile + PiT en telfort abbo en een vodafone prepaid kaart (daarmee 1.8mbit 75ct per 15 minuten)
Vodafone heeft ook pre-paid web met goede umts snelheid (10 per maand) - officieel mag daar je laptop niet op (mag bij t-mobile weer wel maar die zijn met eur 2,50 per dag prepaid wel even iets duurder).
Kan je je buren niet even lief aankijken tot Telfort werkend is? Aangezien je lijn nu al vrij is :+ zal aansluiten na de afkoel periode wel snel moeten kunnen lijkt me.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58

KhaZ

Alfa Romeo

Nieuw appartement: Alice weigert me aan te sluiten, volgens hen heeft KPN tegen BBned/BByond (o.i.d.) gezegd dat ik nog niet op de wijkcentrale zit. Laatst KPN gebeld of ik erop zat: ja. Buren hebben ook internet van KPN. Na in totaal 8x bellen en totaal geen respons van hun kant heb ik 't gehad, annuleren die bende.

/me KhaZ' vraagt Telfort aan

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:39
Interessant artikel op webwereld

Alice staat nu echt op de rails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

* MaikelG gaat staan kijken wanneer de eerste intercity op dat spoor aan komt razen O-)

Ontopic:
"May the best win..." In dat artikel kan Van den Ende wel schamper melden dat Telfort hun dienst 'kopieert', maar als ik beide diensten vergelijk zie ik (gelukkig) een wereld van verschil :o

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
franssie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:48:
[...]

Vodafone heeft ook pre-paid web met goede umts snelheid (10 per maand) - officieel mag daar je laptop niet op (mag bij t-mobile weer wel maar die zijn met eur 2,50 per dag prepaid wel even iets duurder).
Kan je je buren niet even lief aankijken tot Telfort werkend is? Aangezien je lijn nu al vrij is :+ zal aansluiten na de afkoel periode wel snel moeten kunnen lijkt me.
Ik kan nu met mijn voda prepaid 75 cent per kwartier 150-200kB/s trekken, maar 10tje vind ik inderdaad veel handiger, alleen dacht ik dat er bij prepaid kosten per mb enzo bijkwamen. Hoop dan toch dat het 10tje is voor maand lang fair use 1gb (alleen is het wss 50mb)

m.b.t tmobile prepaid vind ik 2,50 per dag ook niet erg als de snelheid maar 384k is, dan ben ik maar maandje 50 euro kwijt... zolang ik maar niet zonder internet zit want dat kost me pas echt veel geld:P

Ik zal eens kijken naar voda 10tje prepaid ding, heb ik verdorie net 9,20 beltegoed op mijn voda kaartje ofzo 8-) maar anders ff tmob kaartje aanschaffen morgen heb ik tenminste weer paar dagen 30-50kB/s ipv 10 (192k zou in principe al goed genoeg zijn maarja dan ben ik 20 euro per maand kwijt voor derest van mijn 22 maanden contract ipv 10 :(

Niemand tips over het 'ja sorry je lijn is bezet'? Is toch van de zotte dat ze me op zon vage manier afschepen.. dat ze bijv zeggen dat ze pas sinds vandaag weten dat ik niet aangesloten kan worden terwijl ik al eerder geen modem krijg opgestuurd

[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-11-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:31
Zeker een interessant artikel op Webwereld.
In het artikel verwijst men ook naar DIT topic op GoT!!

Hopelijk heeft men de ervaring van Hoppy ook gelezen en worden die soort klachten serieus opgevolgd door Alice.
Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn nummerporteren, ik vrees dat ik weer moet gaan bellen.

Het valt me overigens behoorlijk tegen dat Alice maar 10.000 klanten heeft weten te werven in ruim 3 maanden tijd. En dat ondanks de massale TV, radio en kranten reclames + de nodige banners op websites. Ik vind dit een matig resultaat.
Ik denk dat er toch veel mensen zijn die afgehaakt zijn en snel naar Telfort zijn overgestapt ipv naar Alice. Ik weet uit eigen ervaring in mijn omgeving dat dit zo is en dat er collega's en vrienden naar Telfort zijn gegaan omdat ze mijn ervaringen gehoord hadden.

Alice heeft dus nog wel wat goed te maken en het is te hopen dat ze de klanten die veel problemen hebben ondervonden compenseert voor de (onnodig) gemaakte kosten zoals het bellen naar de Helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
remmelt schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:47:
Nou, in principe niet he, want je hebt al een hoofdaansluitpunt ergens in je woning. Dat is waar je telefoon aan zit in de muur. Daar moet dan het modem aan (en splitter, maar is voor Alice niet nodig) en daar dan je computer weer aanvast.

Het klinkt echter alsof je tot dusver helemaal geen telefoon via de KPN had? Is er vroeger toch wel eens geweest, neem ik aan. Waar zit je telefoon in de muur? Daar zou in theorie ook je modem op moeten en dan klaar... Geen idee van hoe de situatie precies is bij jou natuurlijk.
Er is in het grijze verleden wel eens telefoon geweest. Maar daar is niks van terug te vinden. Aan mijn kant heb ik alleen een kale lasdop zitten. Daar kan je dus geen stekkers simpel aan klikken. Ik had dus ook graag gewild dat hij een (twee) contactdozen zou maken.

Hebben ze echt nog maar 10.000 klanten? Mijn emailtjes hebben namelijk reeds reactienummer 42000, dus dat zou betekenen dat gemiddelde klant 4 emailtjes stuurt?

[ Voor 8% gewijzigd door Deveran op 30-11-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214834

Alice behoudt zich het recht voor om NAW gegevens van de gebruiker af te staan (i) op last van een daartoe bevoegde (gerechtelijke of overheids-)instantie, en/of (ii) aan een derde, indien daartoe door die derde een gerechtvaardigd verzoek is gedaan.
Cute ;) Vooral veel downloaden en wachten tot ome Tim een gerechtvaardigd verzoek doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Anoniem: 214834 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:24:
[...]

Cute ;) Vooral veel downloaden en wachten tot ome Tim een gerechtvaardigd verzoek doet...
Hoho, veel en FUP gaan niet samen ;)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaktubbie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:50:
[...]
Hoho, veel en FUP gaan niet samen ;)
Ehrmm? fup? wie heeft het over fupsen? Ik heb het over persoonsgegevens afstaan
aan derden als deze een gerechtvaardigd verzoek indienen. En tante alice welke
dan op de stoel van de rechter gaat zitten en bepaalt wat gerechtvaardigd is.

Klinkt mij meer als krom in de oren...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 214834 op 30-11-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 13:55
Ik denk niet dat tante Alice op de stoel van de rechter gaat zitten in zo'n geval, maar een verzoek binnen krijgt van de rechter commissaris die Alice verzoekt om mee te werken aan de opsporing van auteursrechten inbrekers...
Bijvoorbeeld stichting Brein is een derde, want het is geen overheids- of gerechtelijke instantie. Brein heeft alleen opsporingsbevoegdheden indien zij via een rechter commissaris gegevens vordert. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door areyouben op 01-12-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:16:
[...]

Zeker een interessant artikel op Webwereld.
In het artikel verwijst men ook naar DIT topic op GoT!!

Hopelijk heeft men de ervaring van Hoppy ook gelezen en worden die soort klachten serieus opgevolgd door Alice.
Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn nummerporteren, ik vrees dat ik weer moet gaan bellen.

Het valt me overigens behoorlijk tegen dat Alice maar 10.000 klanten heeft weten te werven in ruim 3 maanden tijd. En dat ondanks de massale TV, radio en kranten reclames + de nodige banners op websites. Ik vind dit een matig resultaat.
Ik denk dat er toch veel mensen zijn die afgehaakt zijn en snel naar Telfort zijn overgestapt ipv naar Alice. Ik weet uit eigen ervaring in mijn omgeving dat dit zo is en dat er collega's en vrienden naar Telfort zijn gegaan omdat ze mijn ervaringen gehoord hadden.

Alice heeft dus nog wel wat goed te maken en het is te hopen dat ze de klanten die veel problemen hebben ondervonden compenseert voor de (onnodig) gemaakte kosten zoals het bellen naar de Helpdesk.
Ik had ook wel naar Alice gegaan als ik niet de telefonie er hoefde te nemen.
Helaas zit dat er bij ingebakken zover ik weet.

Ik hoop dat je problemen snel opgelost zijn, van dat bellen naar de helpdesk wordt je ook niet vrolijk.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 13:22
gelukkig modem is binnen, gister gekregen!

Zit alleen met nog iets anders, Speedlinq had afgesloten moeten zijn en dit is nu nog niet gebeurd. hoop dat dit wel gebeurd vandaag of morgen anders heb ik denk ik maandag een probleem als Alice wil aansluiten.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:45:
Ik denk niet dat tante Alice op de stoel van de rechter gaat zitten in zo'n geval, maar een verzoek binnen krijgt van de rechter commissaris die Alice verzoekt om mee te werken aan de opsporing van auteursrechten inbrekers...
Bijvoorbeeld stichting Brein is een derde, want het is geen overheids- of gerechtelijke instantie. Brein heeft alleen opsporingsbevoegdheden indien zij via een rechter commissaris gegevens vordert. ;)
Alice heeft helemaal geen rechten wat dat betreft, de stichting Brein ook niet.
Als Brein meent dat een website of gebruiker in overtreding is en dat zij benadeeld worden kunnen ze (net als iedere burger) aangifte doen bij de polite of FIOD-ECD.
Dat zijn namelijk opsporingsinstanties. Het OM zal vervolgens besluiten of er al dan niet een vervolging zal worden ingesteld tegen de website beheerder of gebruiker. De rechter commisaris komt alleen in beeld als er sprake is van een (ernstig) misdrijf en er getuigen gehoord moeten worden of nader gerechtelijk vooronderzoek moet worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Vrienden van Alice! (we zijn toch niet allemaal vijanden?) Ik krijg vandaag het pakketje met... ik neem aan het modem. Spannend. Maar de KPN-monteur is nog niet geweest. Kan ik nu niet direct over? Heb nu nog, zoals je ziet, hetnet aan het werk. En de telefoon doet het ook nog. Bijzonder. Maar ik heb al wel hier gelezen over 2e aderpaar enz. Maar ja, die monteur is nog niet geweest. Kan ik al wel wat of wordt het wachten?

@mcb1: wie sluit maandag Alice bij jou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:22
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:09:
Vrienden van Alice! (we zijn toch niet allemaal vijanden?) Ik krijg vandaag het pakketje met... ik neem aan het modem. Spannend. Maar de KPN-monteur is nog niet geweest. Kan ik nu niet direct over? Heb nu nog, zoals je ziet, hetnet aan het werk. En de telefoon doet het ook nog. Bijzonder. Maar ik heb al wel hier gelezen over 2e aderpaar enz. Maar ja, die monteur is nog niet geweest. Kan ik al wel wat of wordt het wachten?

Ik denk zodra je nietmeer via hetnet kan of kan bellen, dat je je modem kan inpluggen :) Bij mij was de monteur niets meer dan controle van de lijn. Mocht het niet werken, gaat hij natuurlijk aan het werk voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:09:
blah, blah........

Dat ga ik zelf doen, gebruiksaanwijzing volgen en hopen dat alles goed gaat.

komt die monteur nou bij iedereen??

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Als het niet meer dan een controle is stelt het dus niks voor. Maar moet ik wachten tot hetnet niet meer werkt en de kpn-telefoonverbinding ook niet meer werkt? Of kan Alice al werken terwijl die twee het ook nog doen? Vreemd dat het nog werkt want het zou vandaag stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
De monteur zou gisteren langskomen, maar in plaats daarvan belde hij mij op. Of ik even het modem wilde inpluggen en wilde kijken of het ADSL lampje ging branden. Dat gebeurde, en de monteur gaf aan dat hij dan geen reden had om nog langs te komen. Vervolgens heb ik met de monteur aan de lijn mijn laptop aan het moden gehangen en zag dat de max. snelheid 1150 KBs was.
De monteur moest lachen en zei dat de postcodecheck van Alice niet klopt en dat ik al blij mag zijn dat ik die snelheid haal. Zij als monteurs balen dat providers met zulke aanbiedingen komen, want heel vaak is het niet haalbaar, en dan krijgt de monteur het te verduren, want die komt bij de mensen thuis.
Volgens die monteur, overigens een heel aardige man, haal je de geadverteerde snelheden alleen als je binnen 200 meter van de centrale zit, zit je verder, dan gaat het snel omlaag. (Dat verhaal kende ik overigens al wel, maar de postcodecheck op Alice gaf mij nog wat valse hoop).
Ik vind het belangrijker dat de lijn stabiel is dan de snelheid want ik ben er hoe dan ook flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:00:
Als het niet meer dan een controle is stelt het dus niks voor. Maar moet ik wachten tot hetnet niet meer werkt en de kpn-telefoonverbinding ook niet meer werkt? Of kan Alice al werken terwijl die twee het ook nog doen? Vreemd dat het nog werkt want het zou vandaag stoppen.
Gewoon aansluiten en dan zal het wel werken.
Let wel even op dat het ADSL signaal van Alice ook op het tweede aderpaar kan zitten. Dat was bij mij ook zo en bij meer mensen. Als het dus niet in één keer werkt moet je even het tweede paar proberen.
De controle door de KPN man (of ingehuurd bedrijf) stelt niet veel voor. De beste man heeft bij mij ook alleen maar een telefoontje gepleegd en de aanslutingen niet eens gecontroleerd.
Ik had zelf het modem al op de tweede lijn aangesloten en dat werkte in één keer goed.
Let wel even op de A/B verloopplug. Het kan zijn dat je de twee aansluitingen op de A/B plug moet omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

w.d schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:08:
De monteur zou gisteren langskomen, maar in plaats daarvan belde hij mij op. Of ik even het modem wilde inpluggen en wilde kijken of het ADSL lampje ging branden. Dat gebeurde, en de monteur gaf aan dat hij dan geen reden had om nog langs te komen. Vervolgens heb ik met de monteur aan de lijn mijn laptop aan het moden gehangen en zag dat de max. snelheid 1150 KBs was.
De monteur moest lachen en zei dat de postcodecheck van Alice niet klopt en dat ik al blij mag zijn dat ik die snelheid haal. Zij als monteurs balen dat providers met zulke aanbiedingen komen, want heel vaak is het niet haalbaar, en dan krijgt de monteur het te verduren, want die komt bij de mensen thuis.
Volgens die monteur, overigens een heel aardige man, haal je de geadverteerde snelheden alleen als je binnen 200 meter van de centrale zit, zit je verder, dan gaat het snel omlaag. (Dat verhaal kende ik overigens al wel, maar de postcodecheck op Alice gaf mij nog wat valse hoop).
Ik vind het belangrijker dat de lijn stabiel is dan de snelheid want ik ben er hoe dan ook flink op vooruit gegaan.
En hoever zit jij van de centrale?
Te testen op http://www.speedxs.nl/index/products/adsl/index

Alice bied hetzelfde aan als telfort, voor dezelfde prijs :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Pakketje net gearriveerd. Maak hem zo open maar eerst even
@Hoppy: 2e aderpaar: kleuren? En de A/B verloopplug? is dat degene die er nu al zit?
Ik moet geloof ik nog veel uitproberen. Eerst maar eens even in de doos kijken en een eventuele instructie lezen. Tot later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Anoniem: 207968 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:22:
[...]

Te testen op http://www.speedxs.nl/index/products/adsl/index

Alice bied hetzelfde aan als telfort, voor dezelfde prijs :/ ?
Ik zit op 1798m van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 13:55
HoppyF schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:06:
Alice heeft helemaal geen rechten wat dat betreft, de stichting Brein ook niet.
Als Brein meent dat een website of gebruiker in overtreding is en dat zij benadeeld worden kunnen ze (net als iedere burger) aangifte doen bij de polite of FIOD-ECD.
Dat zijn namelijk opsporingsinstanties. Het OM zal vervolgens besluiten of er al dan niet een vervolging zal worden ingesteld tegen de website beheerder of gebruiker. De rechter commisaris komt alleen in beeld als er sprake is van een (ernstig) misdrijf en er getuigen gehoord moeten worden of nader gerechtelijk vooronderzoek moet worden ingesteld.
Alice heeft vanuit een wet geen rechten wat dat betreft nee, maar gezien jij dit met Alice afspreekt in de Algemene Voorwaarden wordt dit recht wel onderdeel van je contract en geldig volgens Nederlands recht. Het OM is zeker niet nodig voor het opsporen van grootschalige piracy gebruikers, zij legt namelijk geen prioriteit bij het strafrechtelijk opsporen en vervolgen van dit soort mensen. Civielrechtelijk is Brein aangesteld als belangenbehartiger van de entertainment industrie, welke via een civielrechtelijke procedure de gegevens van mensen kan opeisen bij de providers, op grond van inbreuk op haar rechten die vastgelegd zijn in de Auteurswet 1912. Een rechter zal dit verzoek alleen toewijzen indien voldoende is vastgesteld wie en hoe er inbreuk wordt gemaakt op een recht, maar hier is het OM niet bij noodzakelijk omdat het niet om een strafrechtelijk proces gaat, want een strafrechtelijk proces kan inderdaad alleen begonnen worden door een officier van justitie. Alice zet hier in zijn Algemene Voorwaarden een vrijwaring voor het geven van de gegevens aan Brein en andere belangenbehartigers van rechten, zodat je niet een schadeclaim op Alice kan afsturen. Je bent hier mee akkoord gegaan bij het aangaan van het contract, en dit is daardoor rechtens geldig en afdwingbaar.

En de FIOD-ECD doet alleen zaken voor de belastingdienst....of er moet georganiseerde criminaliteit omtrent dit onderwerp spelen, maar meestal gaat het om enkele gebruikers

[ Voor 3% gewijzigd door areyouben op 01-12-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:39
w.d schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:14:
[...]

Ik zit op 1798m van de centrale.
Dat soort metingen zijn schattingen en gaan uit van een hemelsbreede afstand.
Soms klopt het redelijk, soms klopt er geen hout van.

De enige waarde die redelijk goed in de buurt komt is je downsream attenuation, welke je bij je DSL waardes vindt in je modem.
Dit getal ( x db) delen door 13.6 en je weet bijna de exacte lengte van je koperdraad tussen het modem en de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:26:
[...]
gezien jij dit met Alice afspreekt in de Algemene Voorwaarden wordt dit recht wel onderdeel van je contract en geldig volgens Nederlands recht<snip> Alice zet hier in zijn Algemene Voorwaarden een vrijwaring voor het geven van de gegevens aan Brein en andere belangenbehartigers van rechten
Dank voor de uitleg en dat is precies wat ik bedoelde. Ik kan me indenken dat er genoeg
klanten van Alice zijn en komen die vrolijck de torrent, limewire e.d. clients aanzetten en
vergeten dat hun gegevens zonder tussenkomst van enig gezag afgegeven kunnen worden
als Alice zich daartoe geroepen voelt. Ik krijg hier behoorlijke jeuk van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223214

Beste Tweakers,

Omdat ik geen duidelijk handleiding kan vinden, zowel hier als op het alice forum stel ik bij deze toch maar mijn vraag.

Ik heb sinds een paar dagen internet + bellen van alice en zoals de meesten ook de copperjet modem, daarnaast heb ik een WRT54GL. Ik wil mijn pc en de laptop van mijn vriendin draadloos laten werken, maar 1 van de 2 krijgt maar verbinding?

Ik ben geen expert maar ook geen noob dus graag zou ik een duidelijke omschrijving krijgen hoe dit in te stellen.

Frank

( weet iemand de inlog gegevens voor de WRT54GL?) admin - admin werkt niet?)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 223214 op 01-12-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238592

Ik ook alice en ik heb al tig keren gebeld maar op de ene of andere manier maakt de modem geen verbinding met hun systeem..

Alle lichtjes branden maar er gebeurt geen hout

als ik wil bellen hoor ik alleen ruis meer niet...

zou dit nou werkelijk aan de modem liggen??

Dat kpn mannetje is ook geweest de lijn gecontroleerd alles was goed

Me oude modem werkt wel gewoon met internet van me oude provider planet maar die is morgen klaar...

ik snap er echt niks van...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 238592 op 01-12-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:22:
[...]
1017 meter, 10Mbit down 1 up, zelden tot nooit packet loss, prima latency 24/7.
Snelheid met alle ppp en router (m0nowall) overhead er af plm. 9,09 Mbps down, 836 Kbps up.

Goedkoop is duurkoop ;) Doe mij maar bbned :) Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223214 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:33:
( weet iemand de inlog gegevens voor de WRT54GL?) admin - admin werkt niet?)
user leeg, password: admin, anders het reset knopje misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee mokje zou je me misschien kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Anoniem: 238592 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:59:
Ik ook alice en ik heb al tig keren gebeld maar op de ene of andere manier maakt de modem geen verbinding met hun systeem..

Me oude modem werkt wel gewoon met internet van me oude provider planet maar die is morgen klaar...

ik snap er echt niks van...
Dat kan toch ook pas als het signaal bij planet er af gaat, of wanneer alice het signaal overneemt? Blijkbaar is dat nog niet gebeurt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens hun moest het allemaal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

want ik vroeg nog aan ze ookal zou ik met 10 providers zitten dan zou het oook moeten werken??

zeiden ze: dat is geen probleem

ik nu zit ik met deze onzin en zeggen ze dat de modem geen verbinding maakt met hun systeem

maar als ik in windows ipconfig doe of rp -a"* zoiets dan zie ik wel die ip's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223214 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:33:
Beste Tweakers,

Omdat ik geen duidelijk handleiding kan vinden, zowel hier als op het alice forum stel ik bij deze toch maar mijn vraag.
Geen idee hoe dat alice modem e.e.a. doet dus moeilijk helpen. In principe ga ik er van
uit dat het modem nat (network address translation) doet en als jouw pc er op aangesloten
is je het internet op kan. Dan zou in theorie de linksys met default instellingen het moeten doen.

Sluit eerst je pc aan op het modem en zorg dat je online bent zodat je weet dat daar geen
probleem zit.

Reset de linksys, sluit de wan poort van de linksys via een utp kabeltje aan op de network poort van het modem, sluit je pc op een van de overige utp poorten op de linksys en het zou moeten werken.
Lees even de gebruiksaanwijzing van het modem na of ze misschien een cross cable gebruiken
voor de verbinding naar een router maar ik ga er van uit dat het een auto-sense poort is op een copperjet.

Dan nog even de wireless instellingen van de linksys nalopen met de gebruiksaanwijzing in de
hand en ik zou zeggen dat je in business bent.

Dit zijn de basics, geen garantie dat het werkt maar in theorie is dit alles wat nodig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 214834 op 01-12-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238592 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:24:
hee mokje zou je me misschien kunnen helpen?
Niet echt, als je de ppp instellingen hebt en het wachtwoord van het modem kan
je e.e.a. nakijken en aanpassen. Je kunt iig zien of er line sync is en er een ppp
verbinding is opgezet als je op de beheerpagina van het modem kan komen maar
verder kan je weinig als dat deel niet in orde is.

In het eerste scherm moet je port dsl type atm line-state showtime zien
en iets lager staan de statistieken van de ppp verbinding, uptime etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
areyouben schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:26:
[...]

Alice heeft vanuit een wet geen rechten wat dat betreft nee, maar gezien jij dit met Alice afspreekt in de Algemene Voorwaarden wordt dit recht wel onderdeel van je contract en geldig volgens Nederlands recht. Het OM is zeker niet nodig voor het opsporen van grootschalige piracy gebruikers, zij legt namelijk geen prioriteit bij het strafrechtelijk opsporen en vervolgen van dit soort mensen. Civielrechtelijk is Brein aangesteld als belangenbehartiger van de entertainment industrie, welke via een civielrechtelijke procedure de gegevens van mensen kan opeisen bij de providers, op grond van inbreuk op haar rechten die vastgelegd zijn in de Auteurswet 1912. Een rechter zal dit verzoek alleen toewijzen indien voldoende is vastgesteld wie en hoe er inbreuk wordt gemaakt op een recht, maar hier is het OM niet bij noodzakelijk omdat het niet om een strafrechtelijk proces gaat, want een strafrechtelijk proces kan inderdaad alleen begonnen worden door een officier van justitie. Alice zet hier in zijn Algemene Voorwaarden een vrijwaring voor het geven van de gegevens aan Brein en andere belangenbehartigers van rechten, zodat je niet een schadeclaim op Alice kan afsturen. Je bent hier mee akkoord gegaan bij het aangaan van het contract, en dit is daardoor rechtens geldig en afdwingbaar.

En de FIOD-ECD doet alleen zaken voor de belastingdienst....of er moet georganiseerde criminaliteit omtrent dit onderwerp spelen, maar meestal gaat het om enkele gebruikers
De Algemene Voorwaarden maken wel onderdeel uit van het contract wat je met Alice gesloten hebt, maar er mogen geen zaken in voorkomen die tegenstrijdig zijn met bepaalde wetten zoals de privacy wet. Persoonsgegevens (waaronder IP adressen) mogen niet zo maar ter beschikking worden gesteld aan derden (waaronder Brein). Zelfs al staat er iets dergelijks in de Algemene Voorwaarden zegt dat niets en is het aanvechtbaar. De rechter zal hierover dan uitspraak moeten doen. De meeste zaken van Brein komen in aanmerking voor een civiele procedure en hebben dus niets te maken met de officier van justitie of de rechter commisaris. Brein zou iemand kunnen laten dagvaarden maar dan moeten ze wel sterke argumenten en bewijzen hebben.
Er zijn genoeg topics en artikelen over dit onderwerp geschreven.

Kortom.
Ik maak me geen zorgen over de Algemene Voorwaarden en de "kleine" lettertjes die hierin staan. Niet alles hoeft zo letterlijk te worden uitgelegd.

En als we dan toch bezig zijn kan ik net zo goed een schadeclaim tegen Alice gaan indienen wegens het gebrek aan prestatie. Alice heeft bij mij nog weinig goed gedaan, dus als er wat te claimen valt zit ik aan de goede kant. Zo ver hoeft het echter niet te komen. Alice kan uit zichzelf ook wel met een compensatie komen voor de geleden ongemakken en schade die door hun is veroorzaakt.

Ik verwacht ook niet dat Alice zo maar persoonlijke informatie met derden gaat delen, als dit namelijk bekend zou worden zijn ze heel snel van hun klanten af, dat kan omdat ze maar 1 maand opzegtermijn hebt. Die ene maand opzegtermijn zou dus wel eens flink in hun nadeel kunnen uitpakken als klanten erg ontevreden worden.

De FIOD-ECD pakt wel degelijk zaken aan die te maken hebben met georganiseerde piraterij waaronder P2P sites en illegale DVD/CD perserijen. Individuele gebruikers zullen daar echter weinig last van ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yspriem schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:23:
Pakketje net gearriveerd. Maak hem zo open maar eerst even
@Hoppy: 2e aderpaar: kleuren? En de A/B verloopplug? is dat degene die er nu al zit?
Ik moet geloof ik nog veel uitproberen. Eerst maar eens even in de doos kijken en een eventuele instructie lezen. Tot later!
Alles zit in de doos. De A/B plug dus ook.
Zoals ik eerder al zei eventueel de kabeltjes die je op A/B aansluit omdraaien als het niet werkt. De meegeleverde tekening is niet zo duidelijk.
Het eerste aderpaar heeft de kleuren rood/blauw het tweede aderpaar wit-wit/oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 07:50
Alice> nog steeds geen verbinding. Nog steeds een PPP connecting error. Ticket staat nog steeds bij de 2e lijns.

Wat mij wel op viel was de wijzigng van het aantal meters qua afstand van de lijn.
BBNED: 2698 meter
BBNED Monteur (bij lijnmeting ABEL telecom): 3300 meter
BBNED NU: 4600 meter ???

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235265

Ik heb ook nog wat zitten testen met de snelheid. Eerst met splitter ertussen zoals Alice aangeeft; ik zit 590m van de centrale. De snelheid bij downloaden van 3 100 Mb bestanden tegelijk varieerde van 6,5 tot 11 Mbps, continu variërend tussen de twee flink uiteenliggende snelheden.

Daarna zonder splitter geprobeerd, dat ging al een stuk beter: varierend van 9 tot 14,5 Mbps, maar ook weer heen en weer als een mooie golf.

Is dit nu wat er bedoeld wordt met een 'klapperlijn', of gaat dat meer over het volledig wegvallen van de verbinidng? Is het überhaupt normaal dat de snelheid zo enorm varieert?

Overigens blijft de telefonie na weghalen splitter ook gewoon werken. Raar ding....

Het werkt in ieder geval. Ook heb ik inmiddels een brief binnen met bevestiging van de nummerportering én de nummerherkenning. Vreemd is alleen dat alleen de binnenkomende nummerherkenning werkt, mijn eigen nummer is niet zichtbaar voor de mensen die ik bel. Heeft iemand hier ervaring mee, gaat dit nog komen of mogen we weer gaan bellen met de helpdesk? :X

ps. laat ik niet vergeten te melden dat er een 15m lange UTP kabel tussen het modem en mijn wireless router zit, kan wellicht verschil maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 235265 op 03-12-2007 13:22 . Reden: in/uitgaande nummerherkenning omgedraaid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:50
humpert schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:26:
Alice> nog steeds geen verbinding. Nog steeds een PPP connecting error. Ticket staat nog steeds bij de 2e lijns.

Wat mij wel op viel was de wijzigng van het aantal meters qua afstand van de lijn.
BBNED: 2698 meter
BBNED Monteur (bij lijnmeting ABEL telecom): 3300 meter
BBNED NU: 4600 meter ???

:S
De lijnmeting van ABEL telecom is waarschijnlijk een open SELT meting geweest, deze wijkt sowieso iets af van de afstand uit een postcode check. Máár moet wel overeen komen. Hier ligt waarschijnlijk ook het probleem dat je geen line sync hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook gewoon internet draadloos op 1 computer, maar als ik een anders computer laptop ook draadloos wil aanmelden geeft hij de foutmelding dat hij geen netwerkadres kan verkrijgen.

Dus 1 computer is tot dusver geen probleem alleen de 2e lukt me niet...
Anoniem: 214834 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:06:
[...]

Geen idee hoe dat alice modem e.e.a. doet dus moeilijk helpen. In principe ga ik er van
uit dat het modem nat (network address translation) doet en als jouw pc er op aangesloten
is je het internet op kan. Dan zou in theorie de linksys met default instellingen het moeten doen.

Sluit eerst je pc aan op het modem en zorg dat je online bent zodat je weet dat daar geen
probleem zit.

Reset de linksys, sluit de wan poort van de linksys via een utp kabeltje aan op de network poort van het modem, sluit je pc op een van de overige utp poorten op de linksys en het zou moeten werken.
Lees even de gebruiksaanwijzing van het modem na of ze misschien een cross cable gebruiken
voor de verbinding naar een router maar ik ga er van uit dat het een auto-sense poort is op een copperjet.

Dan nog even de wireless instellingen van de linksys nalopen met de gebruiksaanwijzing in de
hand en ik zou zeggen dat je in business bent.

Dit zijn de basics, geen garantie dat het werkt maar in theorie is dit alles wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223214 schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:44:
Ik heb ook gewoon internet draadloos op 1 computer, maar als ik een anders computer laptop ook draadloos wil aanmelden geeft hij de foutmelding dat hij geen netwerkadres kan verkrijgen.

Dus 1 computer is tot dusver geen probleem alleen de 2e lukt me niet...
[...]
Dan is het alice deel in orde en moet je toch echt de linksys manual erbij nemen
en de boel mischien eens resetten en van voren af aan configureren.
Als een access point/wireless router via dhcp een ip adres uitdeelt aan 1 machine
moet hij het ook voor een andere doen met de default instellingen.
Misschien is de key (wpa/wep) verkeerd ingevoerd op de 2e machine?

Al met al een wireless netwerk vraag die misschien beter ergens anders gevraagd
en beantwoord kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214834 schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:12:
[...]

Dan is het alice deel in orde en moet je toch echt de linksys manual erbij nemen
en de boel mischien eens resetten en van voren af aan configureren.
Als een access point/wireless router via dhcp een ip adres uitdeelt aan 1 machine
moet hij het ook voor een andere doen met de default instellingen.
Misschien is de key (wpa/wep) verkeerd ingevoerd op de 2e machine?

Al met al een wireless netwerk vraag die misschien beter ergens anders gevraagd
en beantwoord kan worden.
Het is gelukt jongens, het had te maken met de beveiligingsinstellingen die niet voor beide computers gelijk stonden, even switchen naar WPA en invoeren en hij deed het gelukkig maar.

Voor de snelheid moet er nog iemand van de TD langskomen, ze hebben hem doorgemeten en kreeg maar 2Mbit door ipv 20mbit. Hoop dat ze dit snel kunnen oplossen...

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243185

Lang getwijfeld of ik wel van XS4ALL + tel. KPN naar internet + bellen zou overstappen, immers zoveel slechte verhalen hierover gehoord (nee, zeker niet alleen Alice maar ook de grotere, bekendere namen). Uiteindelijk vanwege snelheid internet + kostenplaatje toch maar de overstap gemaakt. Naar Alice, omdat hun aanbod voor mij gewoon het beste was.

10-11-2007: via internet Alice aangevraagd; mailtje met bevestiging ontvangen
14-11-2007: orderbevestiging bestelling ontvangen per email, 2 dgn later ook per post
26-11-2007: mailtje + post gekregen dat ik op 29-11-2007 zou overgaan
28-11-2007: pakketje modem, installatiehandleiding etc. ontvangen
29-11-2007: begin van de avond overgegaan, alles werkte meteen prima!
30-11-2007: telefonisch nu alleen nog via tijdelijk nummer bereikbaar

Ik kon ook meteen inloggen in de Lounge, maar veel is daar (nog) niet te doen... Nu moet alleen nog eigen nummer geporteerd worden (over week of twee denk ik). Of er ook nog een monteur gaat komen weet ik niet maar heeft wat mij betreft geen enkel nut.

Het aansluiten was overigens werkelijk fluitje van een cent. Vanuit ISRA-punt in mijn kelder telefoonkabel van 10 m. naar woonkamer getrokken waar hoofd-pc staat. Direct ingeplugd in modem (dus zonder splitter, A/B-plug etc.), ethernetkabel en telefoon aangesloten en klaar is kees! Snelheid downloaden ligt rond de 15000 kpbs, uploaden ca. 870 kbps, niet verkeerd dacht ik zo.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met soepele overstap, ik kan Alice dus zeker aanbevelen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232229

Anoniem: 243185 schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:01:
Lang getwijfeld of ik wel van XS4ALL + tel. KPN naar internet + bellen zou overstappen, immers zoveel slechte verhalen hierover gehoord (nee, zeker niet alleen Alice maar ook de grotere, bekendere namen). Uiteindelijk vanwege snelheid internet + kostenplaatje toch maar de overstap gemaakt. Naar Alice, omdat hun aanbod voor mij gewoon het beste was.

10-11-2007: via internet Alice aangevraagd; mailtje met bevestiging ontvangen
14-11-2007: orderbevestiging bestelling ontvangen per email, 2 dgn later ook per post
26-11-2007: mailtje + post gekregen dat ik op 29-11-2007 zou overgaan
28-11-2007: pakketje modem, installatiehandleiding etc. ontvangen
29-11-2007: begin van de avond overgegaan, alles werkte meteen prima!
30-11-2007: telefonisch nu alleen nog via tijdelijk nummer bereikbaar

Ik kon ook meteen inloggen in de Lounge, maar veel is daar (nog) niet te doen... Nu moet alleen nog eigen nummer geporteerd worden (over week of twee denk ik). Of er ook nog een monteur gaat komen weet ik niet maar heeft wat mij betreft geen enkel nut.

Het aansluiten was overigens werkelijk fluitje van een cent. Vanuit ISRA-punt in mijn kelder telefoonkabel van 10 m. naar woonkamer getrokken waar hoofd-pc staat. Direct ingeplugd in modem (dus zonder splitter, A/B-plug etc.), ethernetkabel en telefoon aangesloten en klaar is kees! Snelheid downloaden ligt rond de 15000 kpbs, uploaden ca. 870 kbps, niet verkeerd dacht ik zo.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met soepele overstap, ik kan Alice dus zeker aanbevelen! 8)
Eindelijk ook eens goed nieuws.
Kan je ook aangeven wanneer (hoe lang van te voren) je hebt opgezegd:
- Internet abonnement (XS4all)
- ADSL aansluiting (XS4all of KPN?)
- Telefoonaansluiting (wordt werkend overgenomen door Alice?)

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
:9 ik weet het, een totaal niet-technische toevoeging aan dit topic. :P

Alice = Vanessa Hessler

Afbeeldingslocatie: http://www.bulledair.com/everland/icone/alice_adsl.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 23:49
Beter die 10 meter inkorten naar maximaal 3 meter, of STP kabel gebruiken als je het mij vraagt, 10 meter van die platte kabel kan nooit goed zijn voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 232229 schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:56:
[...]

Frans
Er is genoeg goed nieuws, neem ook eens de moeite om Deel 1 van dit topic door te lezen.

Mijn XS4ALL internet abonnement heb ik opgezegd op het moment dat mijn Alice internetverbinding werkte. De Telefoon+ADSL aansluiting van KPN wordt door Alice opgezegd/overgenomen, daar hoefde ik niets voor te doen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232229

Mijn XS4ALL internet abonnement heb ik opgezegd op het moment dat mijn Alice internetverbinding werkte.
Dat moet dan maar net vallen vóór je XS4all opzegdatum! Dat lijkt me erg tricky.

Stel dat je bestaande internet abo op 1 feb 2008 afloopt (opzegtermijn van 1 maand) wanneer moet je je dan aanmelden bij Alice?
De Telefoon+ADSL aansluiting van KPN wordt door Alice opgezegd/overgenomen, daar hoefde ik niets voor te doen.
Geldt dat ook voor je ADSL?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zal altijd wel wat overlap hebben als je er zeker van wilt zijn dat je niet zonder internet komt te zitten; ik zou dat voor lief nemen. Als je bestaande abo op 1 feb afloopt dan zou ik voor de zekerheid half december Alice aanvragen. Zoals je hier kunt lezen lukt het ze inmiddels (meestal) wel om in 4 weken aan te sluiten, maar er gaat ook nog van alles verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Vandaag zou alice bij mij in de lucht zijn. Afgelopen zaterdag het modem e.d. ontvangen. Hetnet werkt nog steeds, terwijl ik een brief met als einddatum 1 december 2007 heb gehad. KPN-telefoon doet het ook nog steeds. Dus is er nog nix vrijgegeven voor alice.

Hoe kom ik in de lounge? Heb nu alles maar geen gebruikersnaam en/of wachtwoord. Komt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Alice werkt!!

2100Kb/s download (zit op 186 meter van de centrale)

Wel stom dat ik eerst moest inloggen in de modem met admin/admin (en dus niet user/user volgens handleiding) en vervolgens eerst alice moest selecteren en actief maken. Eerst dus een half uur zitten wachten zonder resultaat. Zag in de instellingen dat er iets niet kon kloppen want er was niets ingesteld. Leuk voor mensen die er totaal geen verstand van hebben, die spekken de helpdienst van Alice lekker.

Dat kastje wordt trouwens wel heel erg warm en stinkt!

inloggen in de alice lounge lukt overigens niet.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mcb1 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:57:
Alice werkt!!

2100Kb/s download (zit op 186 meter van de centrale)

Wel stom dat ik eerst moest inloggen in de modem met admin/admin (en dus niet user/user volgens handleiding) en vervolgens eerst alice moest selecteren en actief maken. Eerst dus een half uur zitten wachten zonder resultaat. Zag in de instellingen dat er iets niet kon kloppen want er was niets ingesteld. Leuk voor mensen die er totaal geen verstand van hebben, die spekken de helpdienst van Alice lekker.

Dat kastje wordt trouwens wel heel erg warm en stinkt!

inloggen in de alice lounge lukt overigens niet.
Misschien heeft Alice de modems wel verstuurd zonder de Alice instellingen. Dat hoort niet maar je weet maar nooit. Zelf heb ik er geen problemen mee gehad.
Hoe warm wordt het modem?
Als ik mijn hand er op leg voelt het lauw warm aan, niet heet dus.
Let wel op hoe je het modem neerzet, dat kan uitmaken met de luchtstroom, en dus de temperatuur. Mijn modem staat op de smalle kant met het Ethernet lampje boven. Je kunt de tekst dus gewoon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
HoppyF schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:02:
[...]

Misschien heeft Alice de modems wel verstuurd zonder de Alice instellingen. Dat hoort niet maar je weet maar nooit. Zelf heb ik er geen problemen mee gehad.
Hoe warm wordt het modem?
Als ik mijn hand er op leg voelt het lauw warm aan, niet heet dus.
Let wel op hoe je het modem neerzet, dat kan uitmaken met de luchtstroom, en dus de temperatuur. Mijn modem staat op de smalle kant met het Ethernet lampje boven. Je kunt de tekst dus gewoon lezen.
Instellingen zitten er wel in, maar moest ik dus eerst aanklikken voor deze actief worden.

Als ik de thermometer erop leg dan 48 graden, modem staat op zijn pootjes.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243185

Anoniem: 232229 schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:56:
[...]

Frans
@FransS:
Ik heb niet vantevoren opgezegd bij XS4ALL omdat ik eerst zeker wilde weten of alles wel goed zou gaan werken. Opzegtermijn is slechts 1 maand dus da's niet zo erg. KPN heb ik niet zelf opgezegd, Alice regelt dit namelijk (als het goed is)...

@bastian433 :
Ik weet niet hoe die kabel heet die ik nu gebruik (wit plat met 4 gekleurde draadjes), maar inkorten wordt moeilijk aangezien mijn pc/modem op 10 m van isra-punt (in kelder) staat. Maar als het echt zoveel uitmaakt qua snelheid is het natuurlijk zeker de moeite waard om het alsnog met andere kabel te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Bij mij wordt het modem ook echt heet. Maar hij ligt nu op tafel want hetnet werkt nog steeds. Zou 1 december er mee op moeten houden. Maar zoals ik bij Mcb1 lees kan ik wel vast wat instellingen aanklikken zodat ik niet voor niets ergens op zit te wachten.

@Mcb1: Kun je stapsgewijs beschrijven wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 19:17

RUFFNECK

Poentje

DRAMA

Begin oktober alice aangevraagd, pas huis gekocht, sleutels op 15nov, verhuizing op 17nov.
Bij aanvraag een ingangsdatum geselecteerd voor 16nov.

So far so good...Brief en alles kwam en ik zou 16 nov worden aangesloten.
Echter...ik hoorde niks en geen modem. Ik bellen en bleek dat KPN nog "iets" moest doen, ik hoefde niet thuis te blijven, waarsch. iets in de wijkcentrale. Volgende activeringsdatum 23 nov.
Modem 22 nov. ontvangen, 23 nov. niks, geen internet.

Inmiddels heb ik dat nog steeds niet en ik heb letterlijk elke dag lopen bellen met de zeer vriendelijke, moeilijk om boos op te worden vanwege hun lieve stemmetjes, doch technisch onervaren dames van Alice.
De antwoorden varieerden steeds, maar kwamen erop neer dat er iets (signaal) vanuit de netwerkbeheerder ofzo niet goed was.
Afgelopen donderdag echter uit het niets had ik in de avond ineens internet op volle snelheid, alles leek goed, maar na 20 minuten viel die alweer weg (ik kreeg dns van bbeyond, klopt dat?) en nog steeds geen antwoord op de 1e call van vorige week maandag naar de td.
Gisteren kreeg ik te horen dat er response was gekomen op de call en dat die nu ligt bij BBNED vanwege signaal gedoe en ik maar weer daarop moet wachten. Ook grappig dat ze zeggen "Wacht tot einde van de week en als er dan niks is veranderd bel terug", want als je terugbelt en ze doen een update van je call, kan je weer tot maandag wachten omdat de td niet in het weekend werkt.

Ik ben er een beetje schijtziek van nu en heb me voorgenomen om, als deze week niks veranderd de boel maar te cancellen.
Vind et wel jammer, blijkbaar heeft iemand die donderdag iets GOEDS gedaan, maar dat gewoon weer ongedaan gemaakt en niemand kan mij enige duidelijkheid geven hierover. Komt natuurlijk ook dat ik pas na 5 kan bellen vanwege werk en dat td al "weg" is volgens Alice.
Kan je eigenlijk wel iemand van de td spreken als je dat eist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:21
RUFFNECK schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:05:
Kan je eigenlijk wel iemand van de td spreken als je dat eist??
Volgens mij is er nog niemand geweest die het voor elkaar kreeg rechtstreeks met de TD (2e lijn) te spreken helaas.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Inmiddels een reactie kunnen krijgen.
Gaan ze NU PAS serieus rekening meehouden dat m'n modem kaduuk is....gvd.

Nu 5 werkdagen wachten voor een nieuwe om dat ff uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Mijn modem wordt ook best warm. Zeker warmer dan lauw. Hangt met de lampjes naar links en de pootjes tegen de muur.

@boont: Misschien kun je overwegen je modem in de kelder te hangen met een zo kort mogelijke draad tussen je modem en je ISRA punt. Dan kan je een normale UTP kabel (cat5 is genoeg) tussen het modem en de bewoonde wereld trekken, en dan direct in je PC of in een switch en dan meerdere PCs aansluiten. Nadeel is dat je nog een kabel moet trekken voor de telefoon, maar waarschijnlijk is er al bedrading tussen ISRA punt en woonkamer, die kun je natuurlijk gewoon weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
yspriem schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:53:
Bij mij wordt het modem ook echt heet. Maar hij ligt nu op tafel want hetnet werkt nog steeds. Zou 1 december er mee op moeten houden. Maar zoals ik bij Mcb1 lees kan ik wel vast wat instellingen aanklikken zodat ik niet voor niets ergens op zit te wachten.

@Mcb1: Kun je stapsgewijs beschrijven wat ik moet doen?
Modem aansluiten en in je browser 172.19.3.1 intikken.

inlog indien nog niet geconfigureerd: user = admin pw = admin. (anders user/user)

klik op status links en kijk op er gegevens staan bij WAN (staat er niets, dan doet ie het dus niet)

Ga naar configuration en klik WAN connections

maak nieuw verbinding en je kunt dan Alice o.i.d. kiezen.

Herstart je modem en klaar.

WAN connections kan ik nu niet meer aanklikken, zodra je dit hebt gedaan kun je daar niet meer bijkomen.

Voor degenen die dus geen verbinding kunnen krijgen check dit bovenstaande eerst even ander kun je wachtten tot je een ons weegt!

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik heb een paar minuutjes geleden ook Alice besteld. Heb al jaren UPC/Chello. Daar is helemaal niet mis mee, nooit problemen mee gehad, maar zo zachtjes aan wordt UPC wel erg duur ten opzichte van de markt. Helaas had ik afgelopen maand een downgrade gedaan, waardoor ik tot maart aan UPC vast zat, echter...: krijg net een brief van UPC dat de prijzen per 01-01 omhoog gaan en dat ik kosteloos op kan zeggen als ik wil :-D

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht kreeg van Alice?
Heb op 21 nov. aangevraagd via site, heb geen specifieke overstapdatum opgegeven (want geen haast).
Heb nu nog niks gehoord.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Ik heb het ooit op vrijdag aangevraagd en de maandag daarop kreeg ik een emailtje, dinsdag de brief per post. Vrij snel dus.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230958

Bij mij is eigenlijk alles erg goed gegaan :) Enige probleem wat ik heb is dat ik via internet wel redelijk snel kan downloaden (1600kbps) maar zodra ik via usenet ga kom ik niet hoger dan 840kbps
:( weet iemand of Alice dit express tegenhoudt ? of moet ik even verder zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Anoniem: 230958 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:04:
Bij mij is eigenlijk alles erg goed gegaan :) Enige probleem wat ik heb is dat ik via internet wel redelijk snel kan downloaden (1600kbps) maar zodra ik via usenet ga kom ik niet hoger dan 840kbps
:( weet iemand of Alice dit express tegenhoudt ? of moet ik even verder zoeken ?
Welke newsprovider gebruik je? Ga daar eens zoeken wat de maximale snelheid per draadje is. Ik gebruik zelf tweaknews, en haal de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
Mijn bevindingen zijn goed! De eerste 2 brieven per mail en per post ontvangen. (bevestiging). Modem ontvangen de dag voordat ik aangesloten zou worden. Geen KPN mannetje geweest voor doormeten lijn. Na einde Hetnet boeltje aangesloten en ik kan bellen/gebeld worden en internetten. Installatie-instructie was ok. Geen instellingen in modem hoeven wijzigen. Snelheid down 1000kbps en up wisselt sterk, ong. 80kbps. Dus niet zo veel als de beloofde 16-20Mb ook al woon ik maar 1100m van de centrale af. Krijg nog een brief met email gegevens en inlog gegevens voor de Lounge.
Nummerherkenning zou vandaag moeten werken. Ben zeer tevreden en ook wel opgelucht gezien de minder fraaie verhalen hier. Terwijl ik best veel talent heb om alles wat met de pc te maken heeft mis te laten gaan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 09:23
Snik

11 oktober mijn aanmelding gedaan.........nu nog steeds niet aangesloten :(
Eerst huisnummer fout, nu weer wacht ivm met drukte bij KPN :(

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:16:
Hmm, ik heb Alice aangevraagd (en wordt a.s. maandag aangesloten) maar heb nog steeds geen modem mogen ontvangen? Komt w.s. deels doordat mijn adres wel goed in het systeem staat (de monteur van KPN die langskomt om de aders om te draaien wist het juiste adres) maar dat het blijkbaar niet op het etiket past (missen een drietal tekens) maar dan nog wil ik maandag wel mijn modem :P
Respect voor de manier waarop het opgelost is, ik internet nu netjes via Alice, telefoon werkt (alleen nummerweergave nog niet, maar dat schijnt zo te horen) dus ik ben tevreden :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21
Vraagje: als je voor de eerste keer in de lounge inlogt moet je een email adres aanmaken. Na een tijdje bedacht ik me en heb ik van de lounge mogelijkheid gebruik gemaakt om het e-mail adres te wijzigen. Nu kom ik echter niet meer in de lounge met mijn de combi (voornaam.achternaam / password). Heb de helpdesk gebeld en die zeggen dat de lounge eruit ligt. Klopt dit of wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd? Als ik inlog krijg ik nl. de melding:
Uw account is niet actief. Probeert u het later nogmaals of neem contact op met de Alice Klantenservice.
Dit suggereert dat hij wel werkt maar dat het account niet actief is om de een of andere reden. :|

Kort gezegd kunnen jullie wel inloggen op de lounge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je inlog is nu je emailadres en je zelf aangemaakte password. Ik maakte dezelfde fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 16:50
Met meer dan drie weken vertraging ben ik vandaag volledig opgeleverd. Reden hiervoor was KPN, die toch iets niet goed in de centrale had gedaan (aldus de letterlijke woorden van de monteur)...
Dit had ik drie weken zelf ook geconstateerd (geen linesync), maar moest van Alice toch de hele boom bij de helpdesk door om het probleem vast te stellen (nee meneer, u moet de bijgeleverde crosscable gebruiken, dan werkt het zeker! 8)7 ).
Ik ga dus Alice verzoeken de gemaakte kosten te compenseren.

Overigens, 1,3 MB down, up ongeveer 70, 75 KB (volgens de check 16/20 Mb). Redelijk tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

hdpaddy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:08:
Hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht kreeg van Alice?
Heb op 21 nov. aangevraagd via site, heb geen specifieke overstapdatum opgegeven (want geen haast).
Heb nu nog niks gehoord.
Had ik dit maar eerder gevraagd :P
Vandaag een bevestigings pdf binnen gehad, as maandag de 10de moet het zover zijn.
Dus dan moet ik de modem voor maandag binnenkrijgen, kijken of hun dat lukt.

btw daarnet op de volgende link gestuit, weet niet of hij hier al eens voorbij is gekomen, maar beter te vaak dan niet.
http://alice.gebruikers.eu

[ Voor 13% gewijzigd door hdpaddy op 05-12-2007 20:09 ]

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244080

Hallo Allen,

Ik heb nu een maand internet en telefoon van Alice.
Alles werkt, maar heb niet de download snelheid die alice op dit adres beloofd.
Volgens de check zou ik tussen de 16 en 20 mbit moeten krijgen (zit 345 meter van verdeelkast station Sloterdijk in Amsterdam), maar krijg maar een karige 4 mbit (tussen 500 en 600 kb p/s).
Heb hierover al een aantal keren kontakt gehad met Alice, maar die blijven maar zeggen, dat het probleem bij BBNET zit, en dat zij daar niets aan kunnen doen, en ik geduld moet hebben tot BBNET iets doet in de centrale
Zij zeiden ook , dat de splitter niet meer tussen modem en telefoonstekkerdoos moest zitten nu de lijn opgeleverd is..
Is dat zo, of moet 'ie er nu wel tussen (heb het idee dat die gasten aan de andere kant van de telefoon er ook niets van weten.
Maakt overigens niets uit , of de splitter er wel of niet tussen zit qua snelheid.

Meer mensen met hetzelfde probleem ????

Groet,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 235265 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:12:
Je inlog is nu je emailadres en je zelf aangemaakte password. Ik maakte dezelfde fout....
Ligt de lounge er wel uit of kan jij wel inloggen?

En om via een email client je mail op te halen moet je dan als volgt inloggen?
pop: in.alice.nl
username: naam@alice.nl

Bovenstaande werkt bij mij namelijk niet. (Gebruik thunderbird)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 244080 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:54:
Hallo Allen,

Ik heb nu een maand internet en telefoon van Alice.
Alles werkt, maar heb niet de download snelheid die alice op dit adres beloofd.
Volgens de check zou ik tussen de 16 en 20 mbit moeten krijgen (zit 345 meter van verdeelkast station Sloterdijk in Amsterdam), maar krijg maar een karige 4 mbit (tussen 500 en 600 kb p/s).
Heb hierover al een aantal keren kontakt gehad met Alice, maar die blijven maar zeggen, dat het probleem bij BBNET zit, en dat zij daar niets aan kunnen doen, en ik geduld moet hebben tot BBNET iets doet in de centrale
Zij zeiden ook , dat de splitter niet meer tussen modem en telefoonstekkerdoos moest zitten nu de lijn opgeleverd is..
Is dat zo, of moet 'ie er nu wel tussen (heb het idee dat die gasten aan de andere kant van de telefoon er ook niets van weten.
Maakt overigens niets uit , of de splitter er wel of niet tussen zit qua snelheid.

Meer mensen met hetzelfde probleem ????

Groet,
Stefan
Alles wat demping kan veroorzaken is slecht. Aangezien een splitter dat ook doet is verwijderen altijd de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gummie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:46:
[...]

Ligt de lounge er wel uit of kan jij wel inloggen?

En om via een email client je mail op te halen moet je dan als volgt inloggen?
pop: in.alice.nl
username: naam@alice.nl

Bovenstaande werkt bij mij namelijk niet. (Gebruik thunderbird)
Ik kan gewoon inloggen (zojuist geprobeerd). De inlog voor de mail is inderdaad je volledige emailadres zoals je dat hebt aangemaakt toen je de eerste keer de lounge bezocht. Met bijbehorend password. Het pop-adres is ook goed.

Stuur anders eens een testmail van een ander adres naar het Alice-adres . Krijg je geen foutmelding, dan weet je dat het adres iig klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:26:
[...]

Alles wat demping kan veroorzaken is slecht. Aangezien een splitter dat ook doet is verwijderen altijd de beste optie.
Ik heb de splitter er ook tussenuit gehaald, alles werkt en de snelheid is met 50% toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 235265 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:27:
[...]

Ik heb de splitter er ook tussenuit gehaald, alles werkt en de snelheid is met 50% toegenomen.
Dat is al een begin :)

Je kunt ook op http://pcdb.bbned.nl/ checken of je centrale ADSL, of ADSL2+ is. Op ADSL zul je niet boven de 8Mbit uit kunnen komen. Wel vreemd dat je op 6mbit uitkomt terwijl je ongeveer naast de centrale woont.. Het lijkt erop alsof er dan iets mis is met de kabels van het isra punt naar je router. (afscherming/overspraak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:32
Anoniem: 235265 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:27:
Heb je TCP Optimizer al gedraaid? Dat kan ook erg veel schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net kontakt gehad met Alice...

Ze hebben een lijnmeting gedaan...... volgens hen is het modem stuk.
Krijg binnen 5 werkdagen een nieuw modem...eens kijken of het probleem (lage download snelheid.....4 Mbit p/s, en ik zit maar 345 meter van de schakelkast af) daarmee verholpen wordt.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244337

hallo daar ik zit ook met een probleem ik heb al vanaf 2 weken geleden geen uitgaand telefoonsingaal en naar mijn tijdelijke nummer kan ik maar 1 x bellen dan gaat hij 2 x over en dan snel opnemen dan heb ik verbinding en daarna niet eerder weer als ik mijn computer uit heb gezet en weer aan heluuuuuuuuuuuuup wat zou dit kunnen zijn wie heeft er ajb antwoord bij kpn ben ik al per 23 nov afgesloten!! zou het kunnen komen dat mijn nummer nog gepoteerd moet worden zal het dan daarna wel naar behoren werken of is er iets niet goed aan mijn modem of op het netwerk ik hoop dat iemand van jullie mij hier antwoord op kan geven alvast hartelijk dank!!!

en hier nog even een vraagje van mij tot betrekking binnen halen van email.. ik haal mijn mail maar met ongeveer maar 150kbs binnen ik vind dit wel erg traag wat kan ik hier aan veranderen want al haal ik films of muziek binnen gaat dit heel erg vlot kan iemand mij hier antwoord op geven ajb bij voorbaat dank alvast films uit nieuwsgroepen haal ik met 1700kbs binnen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 244337 op 08-12-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb gisteren mijn modem ontvangen, maar heb nog helemaal geen aansluitingsdatum gekregen, zoiezo nog helemaal geen mail of post van alice gekregen (dus ook nog geen login naam voor de portal)

vind het wel vreemd

heb alleen de bevestigings email gehad van alice direct na mijn aanvraag (14 nov).

hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57003

Hallo, ik zit bij mijn oom thuis en hij heeft Alice ADSL met telefonie aangevraagd. Nu heeft ie het voor elkaar dat de standaard instellingen verdwenen zijn uit het modem.

Nu heb ik wat rond gezocht op het internet en wel wat instellingen gevonden en telefonie gedeelte werkend gekregen. Enkel wil het ADSL gedeelte niet werken. Op deze link kun je de instellingen vinden: http://alice.gebruikers.e...?forum_id=33&thread_id=25

Wat daar op die site staat is best wel karig en ik weet dus niet of het allemaal klopt. Het betreft een Copperjet 1616 modem die geleverd werd door Alice. Ik heb in het modem voor PPPoA gekozen en de instellingen overgenomen die op bovenstaande site staat. In het status scherm blijft de melding staat dat het modem probeert een verbinding op te zetten.

Het ADSL lampje brand wel gewoon. Telefonie doet het ook prima, kan gebeld worden en bellen.
Toen heb ik maar het (redelijk dure) helpdesk nummer gebeld en die wist mij te vertellen dat de adsl lijn nog in een 'hands-over' phase zit. Dat dus Alice nog bezig is met het overnemen van de lijn. Volgens de brief zou het ADSL al opgeleverd moeten zijn op 27-11. Nu is mijn vraag, kan dit? Dat telefoon al wel werkt, maar adsl niet... en duurt het altijd zo lang om een lijn over te nemen? Klopt de instellingen die ik invoer in het modem? Iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.manders
  • Laatst online: 01-10-2009
edgarf28 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:32:
ik heb gisteren mijn modem ontvangen, maar heb nog helemaal geen aansluitingsdatum gekregen, zoiezo nog helemaal geen mail of post van alice gekregen (dus ook nog geen login naam voor de portal)

vind het wel vreemd

heb alleen de bevestigings email gehad van alice direct na mijn aanvraag (14 nov).

hoort dit zo?
Ik heb Alice aangevraagd op 7 november en deze is aangesloten op 6 december, echter had ik ook geen bevestigings datum gehad na 2 weken (wat ze beloven) even een belletje gedaan en ze gave me deze meteen per telefoon en even later via mail en post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238102

musicfreak schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:50:
[...]

Heb je TCP Optimizer al gedraaid? Dat kan ook erg veel schelen...
Even voor de duidelijkheid..
TCPOptimizer en dergelijk tools zijn geen 'wonder' tools.
Wat deze tools in principe doen zijn de standaard pakket grote en dergelijk wijzigen.
De normale instellingen van windows of ieder ander os, zijn gemiddeld voor verschillend gebruik van internet.
Om je snelheid te verhogen worden met deze tools de pakketten groter gemaakt, waardoor het lijkt alsof je complete snelheid echt verhoogd wordt. (meer data in kortere tijd)
Echter voor games e.d. gaat je ping dan omlaag, omdat hiervoor kleinere pakketten veel beter zijn.

Blijft uiteraard een afweging waar je je verbinding hoofdzakelijk voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Anoniem: 238102 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:30:
[...]
Echter voor games e.d. gaat je ping dan omlaag, omdat hiervoor kleinere pakketten veel beter zijn.
Een zo laag mogelijke ping is toch altijd goed? Of bedoel je omhoog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Inmiddels nieuwe modem binnengehad en nu werkt Alice netjes naar behoren. Het lag dus gweoon aan het 1e modem, maar ik blijf het krom vinden dat ze daar niet eerder rekening mee hebben gehouden, ondanks ik dat ook al had gezegd (mijn vermoeden). Pas toen BBNED terugkoppelde naar Alice van "is er al met een ander modem getest?" ging bij hun een lichtje aan.

Maar goed, het werkt, telefonie ook, kraakhelder (philips cd645), zonder splitter en met 19Mbit (600m van centrale).
So far so good! (na bijna 4 weken sinds beloofde activering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nog even in het kort...
27 augustus Alice Comfort besteld.
16 oktober (eindelijk) aangesloten, internet + telefonie werkt.

10 december, nog steeds is mijn KPN nummer niet geporteerd. Weer gebeld met Alice, ze gaan er aan werken. Wachten dus.
Een paar weken geleden heb ik ook gemeld dat mijn factuur onjuist was, teveel betaalde aansluitkosten voor een nieuwe lijn (€ 69) die ik niet heb en ook niet aangevraagd heb.
Nog niet gecrediteerd, ook weer wachten.

Kortom.
Je moet (veel) geduld hebben bij Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Op dit moment (sinds gisterochtend?) is er een storing met de dns servers of een ander iets

Mijn modem kon wel uitgelezen worden maar kreeg geen ip van bbnet/alice
(ppp-connection komt niet, en daar zou ik het ip vandaan moeten krijgen)
Afwachtende op internet.

[ Voor 15% gewijzigd door kless op 11-12-2007 10:04 ]

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
kless schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:02:
Op dit moment (sinds gisterochtend?) is er een storing met de dns servers of een ander iets

Mijn modem kon wel uitgelezen worden maar kreeg geen ip van bbnet/alice
(ppp-connection komt niet, en daar zou ik het ip vandaan moeten krijgen)
Afwachtende op internet.
Ik had hetzelfde, modem gereset (voeding er 30 seconden uitgehaald), en voila, alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

w.d schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:12:
[...]

Ik had hetzelfde, modem gereset (voeding er 30 seconden uitgehaald), en voila, alles werkt weer.
Euh misschien vandaag. Maar gister in iedergeval nog niet. Ga het meteen proberen vanavond als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
DNS storing bij Alice/BBNED. Nog niet bekend wanneer dit verholpen zal worden.....

[ Voor 3% gewijzigd door A_A_R op 11-12-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

A_A_R schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:05:
DNS storing bij Alice/BBNED. Nog niet bekend wanneer dit verholpen zal worden.....
Hier doet ie het weer sinds het einde van de middag. maar dat komt misschien omdat ik er wel melding van heb gemaakt dat dit probleem zich voordeed.

(komen deze storingen vaker voor? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
A_A_R schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:05:
Vreemd, hij heeft het bij mij de hele dag gedaan, ik heb alleen vanochtend m'n modem een keer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds begin November internet via Alice..

Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.

Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Ik woon in Amsterdam vlak bij de schakelkast (Sloterdijk station...345 meter afstand).
Heb nu een nieuw modem gekregen,maar geen verbetering.

De KPN monteur had bij het opleveren van de KPN lijn moeite om een goed signaal te krijgen (ik had hiervoor UPC) .
Wordt het ADSL2+ signaal gewoon door de twee aders (rood en blauw) door gegeven, of moeten alle vier de aders aangesloten zijn ?

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 15:55
hylarisch dat ze nog steeds ATM gebruiken ipv Ethernet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Laatst online: 18-12-2024
Anoniem: 244080 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:11:
Ik heb sinds begin November internet via Alice..

Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.

Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Ik woon in Amsterdam vlak bij de schakelkast (Sloterdijk station...345 meter afstand).
Heb nu een nieuw modem gekregen,maar geen verbetering.

De KPN monteur had bij het opleveren van de KPN lijn moeite om een goed signaal te krijgen (ik had hiervoor UPC) .
Wordt het ADSL2+ signaal gewoon door de twee aders (rood en blauw) door gegeven, of moeten alle vier de aders aangesloten zijn ?

Stefan
Nope, ieder huis / ISRA punt heeft in principe 2 koper lijnen naar de DSLAM (wijkcentrale). 2 paren, A en B, In feite 1 primair en 1 fallback lijn voor de KPN in het geval dat het andere paar het niet mocht doen. 1 lijn bestaat uit 2 aders, je kunt dus in principe ook de 2 lijnen beiden aan laten sluiten, zo heb ik wel eens tijdens een overgangs fase van provider 2 x 20Mbit gehad (niet gecombineerd, das weer lastiger, maar toch ;) ).

Je hoort ADSL2+ dan ook makkelijk over 1 paar te kunnen jagen (lees: 2 aders).

In mijn geval heb ik geen Alice (TweakDSL :+ ) maar aangaande jouw verbindings snelheden, Dit kan ook aan de bekabeling binnen het pand en naar de DSLAM liggen. Zo haal ik hier niet meer dan 16Mbit, gezien er rotte bekabeling ligt in het pand. Ook zijn door de KPN monteur de aders van lijn A en lijn B wel es gewisseld. Ook dit maakte geen verschil.

Echter is dit in jouw geval niet het meest voor de hand liggende oorzaak, gezien de verschillen in snelheid wel erg groot zijn. Hebben de vrienden van BBNED al eens een lijnmeting uitgevoerd? Die willen waarschijnlijk eerst dat er een nieuw modem wordt getest ;) (stadaard procedure in het ISP wereldje).

Daarnaast staat het verhaal dat je voorheen UPC had hier natuurlijk totaal los van, gezien de UPC jou geen koperlijntjes (lees: old-skool telefoon) levert.

[ Voor 7% gewijzigd door wasted247 op 12-12-2007 06:22 ]

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.