Reg. datum: 05 september 2007
Frans
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last
[Nieuw Topic]Lees de ervaringen maar is doorquote:FransS schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:38:
Binnenkort verlaat ik Planet en moet ik kiezen tussen Alice en Telfort. Wat raadt een ieder mij aan? (Ik wil internnet en telefoon.)
Frans
ik welquote:FransS schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:35:
Ik vraag dit aan de mensen die al wel een Alice of Telfort ervaring hebben. Ik heb dat nog niet.
Frans
Portforwarding kan wel, het is uitgebreid aan bod gekomen in het eerste deel van dit topic.quote:rajackar schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:40:
Rajackar heeft vandaag ook zijn alice verbinding aangesloten. Alles werkt op zich prima, telefonie alleen nog niet geprobeerd. Jammer alleen dat de modem niet op bridge kan en dan ik geen poorten kan forwarden. Nog maar even door zoeken dus.
Hmmm, dan ben ik bang dat ik daar kunstig overheen heb gelezen. Maar het was al laat gister.quote:Devster schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:12:
[...]
Portforwarding kan wel, het is uitgebreid aan bod gekomen in het eerste deel van dit topic.
I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Omdat iedereen hier gelijk "Telfort" schreeuwt toch maar even mijn ervaringen.quote:FransS schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:38:
Binnenkort verlaat ik Planet en moet ik kiezen tussen Alice en Telfort. Wat raadt een ieder mij aan? (Ik wil internnet en telefoon.)
Frans
Euh, sorry hoor, onderbouw dat eens? Nu doe je net alsof de voorwaarden van Alice onduidelijk zijnquote:carpin schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:28:
Telfort, duidelijke voorwaarden en ben er zeer tevreden over.
- Is de kans op overstapproblemen bij Telfort even groot als bij overstap naar Alice?quote:grhmpf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:11:
[...]
Omdat iedereen hier gelijk "Telfort" schreeuwt toch maar even mijn ervaringen.
Prijstechnisch is Alice iets aantrekkelijker. Je betaalt niet voor nummerbehoud en het opsturen van het modem is goedkoper. Bij Telfort krijg je echter het modem, wat als voordeel heeft dat je er zelf in mag vroeten, bij Alice mag dat niet. Als het Alice modem stuk is krijg je van Alice een nieuw modem, bij Telfort moet je er zelf voor op draaien.
Telfort is een jaar contract, daarna per maand opzegbaar. Alice heeft geen contract, kan je per maand opzeggen. De mensen die hier moord en brand schreeuwen over Alice en overstappen naar Telfort kunnen dat omdat ze per maand kunnen opzeggen. Als het andersom zou zijn zit je er een jaar aan vast.
Helpdesk van Alice is vriendelijk, maar niet technisch. Besef dat goed. Ze kunnen niet veel meer dan een ticket aanmaken voor de technische 2e lijn (BBNED). Ik denk dat het op dit moment ook de onervarenheid is van de helpdesk en dat het wel zal loslopen. Maar het kan zeker frustrerend zijn, zo heb ik zelf ervaren.
In mijn geval was ik na ongeveer een maand aangesloten en de beloofde snelheid klopte ook. Nummer portering ging ook soepel.
Zelf zou ik weer kiezen voor Alice, al was het alleen maar dat je er makkelijker vanaf kan als het niets is. Ik heb het niet zo op jaarcontracten.
De kans op overstapproblemen is altijd aanwezig. Je hebt ook een goede kans dat het WEL allemaal goed gaat. Dit blijft een risico of het nu Telfort is of Alice.quote:FransS schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:07:
[...]
- Is de kans op overstapproblemen bij Telfort even groot als bij overstap naar Alice?
- Als de overstap problemen eenmaal achter de rug zijn, kan je dan beter Telfort hebben of Alice?
Ofwel welk van de twee is toch de kwalitatief betere internet- en telefoonverbonding?
Dank,
Frans
Telfort
Lees de draad voordat je blaat!
was even niet helemaal wakker. upnp werkt gewoon op de alice modemquote:rajackar schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:45:
[...]
Hmmm, dan ben ik bang dat ik daar kunstig overheen heb gelezen. Maar het was al laat gister.
Kun je me misschien een hint geven?
I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Als er daadwerkelijk sprake is van wanprestatie moet je het contract altijd kunnen ontbinden...quote:grhmpf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:11:
[...]
Telfort is een jaar contract, daarna per maand opzegbaar. Alice heeft geen contract, kan je per maand opzeggen. De mensen die hier moord en brand schreeuwen over Alice en overstappen naar Telfort kunnen dat omdat ze per maand kunnen opzeggen. Als het andersom zou zijn zit je er een jaar aan vast.
Als dit soepel en helder zou verlopen zou ik het volledig met je eens zijn. Eerlijkgezegd is dat ook de reden dat ik de stap heb willen nemen.quote:[...]
Zelf zou ik weer kiezen voor Alice, al was het alleen maar dat je er makkelijker vanaf kan als het niets is. Ik heb het niet zo op jaarcontracten.
Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!
Dat nummer krijg jij toch ook niet, dat vraagt de nieuwe provider voor je op bij Alice.quote:MaikelG schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:17:
Als pesterij voor een opzeggende klant weigerde men bij Alice pertinent mij het service ID te geven van de huidige ADSL lijn. Dat nummer had ik nodig om de migratie naar mijn nieuwe provider mogelijk te maken.
Wel als er maar 1 service ID bekend is op het adres, maar er bleken er twee te zijn hier...quote:pa666 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:04:
[...]
Dat nummer krijg jij toch ook niet, dat vraagt de nieuwe provider voor je op bij Alice.
Neem ik aan
Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!
NiNtEnDo® Gaming 24:7
Bij mijn aansluiting kwam er een KPN-man langs en die maakte een lekker ouderwets telefoonstopcontact in mijn meterkast. Zelfde verhaal, vier draadjes uit een bundel. Hiervan sloot hij er maar twee aan, waarop ik vroeg waar die andere twee dan voor waren. Hij wist me te vertellen dat die andere twee voornamelijk waren voor als je een tweede lijn wil. Je kan dus wel twee lijnen hebben met maar een grijze bundeldraad, misschien zit dat andere ID op dat andere dradenpaar? Allemaal speculatie natuurlijk, hoogstwaarschijnlijk is er weer eens wat mis gegaan in de molen.quote:MaikelG schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:55:
Vraag me niet waarom we er hier 2 hebben, dat is voor mij ook een raadsel.
Ik heb ook geen twee lijnen voor zover ik weet, er komt 1 kabel met 4 adertjes binnen in het ISRA punt.
Ik denk dat je hier zelf het antwoord hebt gegeven, het is bekend dat SMTP-servers niet altijd te benaderen zijn vanaf een andere provider. Op mijn vorige werk moest ik mijn werkmail thuis verzenden via de smtp-server van Casema (mijn toenmalig provider).quote:Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik nu niet vanuit huis mail, maar via het bedrijfsnetwerk (ik ben dus niet verbonden met Alice)?
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus