Je moet je alleen wel heel goed realiseren dat er een bijna direct verband bestaat tussen jouw salaris en je inzetbaarheid/uurtarief.quote:
Je kunt wel buiten je eigen regio opdrachten gaan doen, maar als die er niet voor zorgen dat je beter of duurder inzetbaar bent heeft dat, als het goed is, geen effect op je salaris.
Je kunt wel naar alle meetings gaan maar als dit niet zorgt voor een betere inzetbaarheid of een hoger uurtarief zal het geen invloed hebben op je salaris (hoewel meetings naar mijn mening altijd invloed hebben op je inzetbaarheid omdat contact met collegas zorgt voor betere kansen)
Dit soort zaken hebben, naar mijn mening, nooit een directe invloed op je salaris. Initiatief tonen en duidelijk maken dat je enthousiast bent kan wel invloed hebben op de hoeveelheid tijd en moeite die je UM bereid is te steken in je groeipad aangezien je UM dan ook al weet dat jij de aangeboden mogelijkheden op gaat pakken. Maar om nou te stellen dat je recht hebt op meer salaris omdat je bereid bent in een hotel te gaan zitten gaat mijns inziens een beetje te ver.
Sogeti is een people-business, naar mijn ervaring veel meer dan bij onze concurenten, maar uiteindelijk gaat het nogsteeds om de getalletjes onder de streep. En dat betekend altijd dat je salaris in verband staat met je uurtarief en niet met de hoeveelheid meetings die je bezoekt of de afstand die je naar je opdracht aflegt.