Reg. datum: 16 maart 2008
Ervaring werken bij Sogeti Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17 18 19 20 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 16 maart 2008
En heb je dat ook al bij je unitmanager aangegeven? Zeker omdat er met verschil in groeipaden gewerkt wordt, (goed, beter, best) kun je wel hard maken dat je in een hoger pad hoort lijkt me dan toch?quote:Toch hebben wij alle vijf tot tweemaal toe precies dezelfde verhoging gehad. Ik voel me niet meer dan hun, en gun ze zeker het allerbeste, maar ik weet dat ik bovenmatig presteer, dat is geen arrogantie, dat staat gewoon in mijn beoordelingen... Eén jongen is zelfs weggestuurd op zijn klus... Allemaal niet erg, en daar leer je gewoon van. Maar de verhalen zijn dus gewoon niet waar, als dat wel zo zou zijn had ik gewoonweg een hogere verhoging verdiend. Nogmaals, ik voel me niets meer dan hun, maar ik heb me wel het gevoel dat als ik geen reet uitgevoerd had afgelopen jaar ik precies dezelfde verhoging had gehad. Beetje zuur....Waar ik het dan wel voor doe? Persoonlijke en technische ontwikkeling, that's all... Voor het geld had ik ik het afgelopen anderhalfjaar net zo goed uit mijn neus kunnen gaan zitten eten, dat had geen verschil gemaakt... Jammer....
Gefeliciteerd ;-)quote:magicneal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:07:
Vandaag de test gedaan. Ver boven gemiddeld gescoordWas wel vrij pittig trouwens.
Ook meteen een aanbod gekregen. Het zier er allemaal erg aanlokkelijk uit.
Welke divisie?
Nope, want ik wil ook niet te snel zeuren. Zoals ik al zei, met de verhoging an sich was ik gematigd tevreden. En ik hoorde uiteraard pas later dat de andere jongen hetzelfde bedrag hadden gehad......quote:Vapo schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:11:
[...]
En heb je dat ook al bij je unitmanager aangegeven? Zeker omdat er met verschil in groeipaden gewerkt wordt, (goed, beter, best) kun je wel hard maken dat je in een hoger pad hoort lijkt me dan toch?
tsja... als je het ergens niet mee eens bent en verder je mond houdt kan niemand er wat aan veranderen uiteraard. Herinner je je de intro nog? Eigen verantwoordelijkheid nemen betekend ook dat als je ergens niet tevreden mee bent, je dat moet melden. Dat je pas later hoorde dat een ander hetzelfde kreeg doet niet terzake, als je het er niet mee eens bent, meld je dat.quote:FreakNL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:14:
Nope, want ik wil ook niet te snel zeuren. Zoals ik al zei, met de verhoging an sich was ik gematigd tevreden. En ik hoorde uiteraard pas later dat de andere jongen hetzelfde bedrag hadden gehad......
Meld je het niet dat is er maar één die je de schuld kunt geven van je ontevredenheid, en dat ben je zelf.
Reg. datum: 28 februari 2008
Verschil is alleen dat ik niet ontevreden ben.... Kan over ieder wissewasje wel gaan zeuren bij mijn UM.... Eerst de volgende stap maar eens afwachten, kan altijd nog gaan klagen....quote:Croga schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
[...]
..
Meld je het niet dat is er maar één die je de schuld kunt geven van je ontevredenheid, en dat ben je zelf.
Reg. datum: 07 november 2006
Daar zou ik me niet druk over maken, jij gaat hard aan de slag om een leuke klus te vinden, Sogeti doet dat ook voor jou. Ze rekenen je niet af op het feit hoe lang je op de bank zit (heb zelf 5 weken op de bang gezeten, was net voor nieuwjaarquote:unclebenz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:56:
Hoe lang duurt het worst-case voor je in opdracht zit? Hoe lang zit je dus op de bank? Wat als je je hele proeftijd aan het zoeken bent en nog niet in opdracht zit?
I may be small, but I can kick your butt!
Teveel factoren spelen een rol om een dergelijk schatting te maken, maar je hoeft je geen zorgen te maken als je in je proeftijd nog geen klus hebt gevonden.quote:unclebenz schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:56:
Hoe lang duurt het worst-case voor je in opdracht zit? Hoe lang zit je dus op de bank? Wat als je je hele proeftijd aan het zoeken bent en nog niet in opdracht zit?
Ze nemen je aan voor de lange termijn en niet korte termijn...
Seeing is believing, but even a blind man can believe
Het wat "Take it or leave it" blijkbaar. Vooral omdat ze veel geld in je investeren qua opleiding. Ik heb het aanbod echter wel gewoon aangenomen. Ondanks dat ik qua salaris achteruit, wordt wel wat gecompenseerd met de bonussen e.d., blijft het een heel goed aanbod.quote:Falcon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:
Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat het inderdaad "Take it or leave it" is. Dit alleen bij YP (Software Control) trouwens! Volgens mij als je enige ervaring hebt in een bepaald vak is daar zeker over te praten.
Ik heb er zin in.
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.
Tot op zeker hoogte ben ik het met je eens. Als het goed is investeert een UM een hoop tijd in jou als werknemer, en houdt zichzelf op de hoogte van het doen en laten van een werknemer (zeker rond de tijd van functieonele beoordelingen. Hieruit kan een UM opmaken hoe een werknemer zich ontplooit en een keuze maken voor de salarisverhoging. Het zou dan niet nodig moeten zijn dat een werknemer argumenten in de strijd moet gooien om aan te tonen in hoeverre hij/zij gegroeid is. Deze argumenten zouden in principe gelijk moeten zijn aan de beslispunten waarop een UM de salarisruimte bepaald.quote:Croga schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
[...]
tsja... als je het ergens niet mee eens bent en verder je mond houdt kan niemand er wat aan veranderen uiteraard. Herinner je je de intro nog? Eigen verantwoordelijkheid nemen betekend ook dat als je ergens niet tevreden mee bent, je dat moet melden. Dat je pas later hoorde dat een ander hetzelfde kreeg doet niet terzake, als je het er niet mee eens bent, meld je dat.
Ikzelf ben nu 7 maanden in dienst, en heb deze periode alleen maar opdrachten uitgevoerd buiten mijn eigen regio waarbij ik onafgebroken in hotels evrblijf. Daarna pak ik zoveel mogelijk meetings mee en als de regio het toelaat nog een cursusje. Dit allemaal vanuit het oogpunt te laten zien dat je bereidt bent te investeren. Ik hoop dit dan in de volgende financiele beoordeling terug te zien. Ik hoop ook dat collega's die elke dag hun ding doen, zich niet willen ontplooien en verre klussen weigeren, hier ook op worden beoordeeld. Ik zou het persoonlijk erg zuur vinden als deze collega's en ik dezelfde loonverhoging krijgen. Want afgezien van je persoonlijke ontwikkeling (die je natuurlijk ook niet moet onderschatten), zou je graag ook waarderind van de baas krijgen. Dit kan bijvoorbeeld geuit worden in een hoger groeipad beoordeling die gelijk staat aan een grotere salarisruimte.
Ik kan mij de frustratie zeer goed voorstellen als je voor je gevoel niet beloond wordt voor de investeringen die je doet in jezelf en in de organisatie. Ik begrijp ook dat het niet makkelijk is om salaris onderhandelingen aan te gaan. Daarom vind ik het kort door de bocht dat de schuld bij de persoon zelf ligt. Eigen initiaf wordt gewaard binnen de organisatie, het zou echter geen argument moeten zijn om een salaris op te beoordelen. Die zou op inzet en groei moeten worden beoordeeld, hetgeen aantoonbare feiten zijn.
... ... ...
Ik dacht dus hetzelfde. Wanneer begin je?quote:Gods Lonely Man schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:23:
[...]
Het wat "Take it or leave it" blijkbaar. Vooral omdat ze veel geld in je investeren qua opleiding. Ik heb het aanbod echter wel gewoon aangenomen. Ondanks dat ik qua salaris achteruit, wordt wel wat gecompenseerd met de bonussen e.d., blijft het een heel goed aanbod.
Ik heb er zin in.
Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik enigzins verbluft was met het feit dat de memo (met daarop je salarisverhoging) als uitgeprint en wel in de envelop zit, zodra je "financiele review" begint.... Daar valt dus niet veel over te onderhandelen... Zoals gezegd, ik wacht de volgende stijgingen wel af, het is nu te vroeg om te piepen..quote:
FreakNL wijzigde dit bericht 20-03-2008 21:39 (67%)
Er valt misschien niet over de verhoging in de envelop te onderhandelen. Echter, als je aangeeft daar absoluut niet tevreden mee te zijn wordt er een ander proces opgestart waarin je samen met je UM gaat kijken wat er aan je ontevredenheid gedaan kan worden.
Als je ontevreden bent, is het wellicht beter om niet de FB af te wachten en dit gewoon meteen met je UM te bespreken. Het is ook in zijn belang om een tevreden medewerker te hebben/houden.
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
Idd, dat was ik ook vergeten te vermelden. Het is van te voren al bepaald en vastgelegd op papier. In hoeverre er dan ruimte is voor argumenten is maar de vraag.quote:FreakNL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:
[...]
Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik enigzins verbluft was met het feit dat de memo (met daarop je salarisverhoging) als uitgeprint en wel in de envelop zit, zodra je "financiele review" begint.... Daar valt dus niet veel over te onderhandelen... Zoals gezegd, ik wacht de volgende stijgingen wel af, het is nu te vroeg om te piepen..
... ... ...
In juni pas. Wegens de opzegtermijn van mijn huidige baan.quote:grassiekuik schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:10:Ik dacht dus hetzelfde. Wanneer begin je?
Gods Lonely Man wijzigde dit bericht 21-03-2008 13:28 (5%)
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.
Dit lijkt me niet te snel zeuren hoor. Je kunt toch gewoon ter sprake brengen dat jij vindt dat je meer inzet hebt getoond, meer hebt bereikt en dus iets meer zou moeten verdienen. Of jouw UM dat met je eens is, hoor je dan vanzelf.quote:FreakNL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:14:
Nope, want ik wil ook niet te snel zeuren. Zoals ik al zei, met de verhoging an sich was ik gematigd tevreden. En ik hoorde uiteraard pas later dat de andere jongen hetzelfde bedrag hadden gehad......
Ik zou er niet vanuit gaan dat je UM precies weet wat jij allemaal doet. Met 50 man per UM lijkt me dat wat optimistisch. (met 20 werkdagen per maand is dat nog geen halve dag werk per maand per werknemer...)
Tevens geldt inderdaad dat je je moet laten horen. Want waarom zou Sogeti jou meer gaan betalen als jij ook wel tevreden bent met wat je nu krijgt. Het blijft natuurlijk wel gewoon een commercieel bedrijf ;-)
Reg. datum: 07 november 2006
Ik heb begepen dat de YP's de eerste twee jaar een vastgestelde salarisstijging hebben, dat daar weinig aan te onderhandelen valt - heb ik het mis, of is het echte onderhandelen pas van toepassing na twee jaar? Vind het namelijk financieel jammer dat ik werk doe dat qua functieniveau 2x zo hoog is als mijn eigen fuctieschaal, en niet (gevoelsmatig) de (financiële) waardering voor krijg...quote:mcsluis schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:42:
[...]
Idd, dat was ik ook vergeten te vermelden. Het is van te voren al bepaald en vastgelegd op papier. In hoeverre er dan ruimte is voor argumenten is maar de vraag.
I may be small, but I can kick your butt!
Och, soms krijg je die ook gewoon thuisgestuurd.quote:FreakNL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:39:
Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik enigzins verbluft was met het feit dat de memo (met daarop je salarisverhoging) als uitgeprint en wel in de envelop zit, zodra je "financiele review" begint.... Daar valt dus niet veel over te onderhandelen... Zoals gezegd, ik wacht de volgende stijgingen wel af, het is nu te vroeg om te piepen..
En het is mogelijk dat je er nog een correctie op krijgt, wanneer blijkt dat het niet helemaal overeenkomt met jouw werkzaamheden.
Maar natuurlijk nog wel afhankelijk van je goed/beter/best indicatie.quote:DwarvenWarrior schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:38:
Ik heb begepen dat de YP's de eerste twee jaar een vastgestelde salarisstijging hebben, dat daar weinig aan te onderhandelen valt - heb ik het mis, of is het echte onderhandelen pas van toepassing na twee jaar? Vind het namelijk financieel jammer dat ik werk doe dat qua functieniveau 2x zo hoog is als mijn eigen fuctieschaal, en niet (gevoelsmatig) de (financiële) waardering voor krijg...
quote:Porto schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:51:
Misschien overheen gelezen, maar heeft iemand al de Sogeti-test gedaan op http://hiredorfired.nl/?

Mooie dame. Ze gaat spontaan strippen als je wordt aangenomen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17 18 19 20 last