Misschien wil je teveel te snel. Ik doel niet zozeer op het financiele gedeelte, maar meer qua werk.quote:sylsierra schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:41:
.....
Zo, dat was mijn verhaal
Heb je nog vragen , stel ze dan.
Gr.
Detacheren heeft voor- en nadelen.
Voordeel is dat je een diversiteit aan functies kan bekleden, maar dit moet je zien over meerdere jaren.
Nadeel is dat het inderdaad prestatie gericht is, maar begrijp dan wel: als jij niet werkt, hebben ze geen inkomen en wel kosten. Sogeti is een commercieel bedrijf en er moet wel geld verdient worden.
Wat is nu je reden van vertrek? Geld of meer uitdaging?quote:Dit heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk was er een ander bedrijf dat me veel meer bood, leukere opdrachten (meer afwisseling, meer taken) en ook een leukere lease-car, laptop enz.
Bij detacheren is de garantie op een leuk project nooit groot. Ook bij je toekomstige werkgever kunnen ze je mooie projecten beloven, maar waarmaken is een tweede.
Je bent en blijft afhankelijk van de ontwikkelingen van de markt. Ik heb voor Sogeti bij een ander detacheerbedrijf gewerkt, en daar werd aanzienlijk minder rekening gehouden met je wensen die je had aan een opdracht.
Ik werk inmiddels 8 jaar in de ICT-dienstverlening (lees detachering). Ik heb diverse functies gehad: van helpdesk tot projectleider. En hier ben ik juist blij om; iedere stap omhoog in mijn carriere heb ik te danken aan de diversiteit aan functies die ik heb vervuld.
Wat had je dan verwacht? je komt net uit je opleiding... een topjob op hoog management niveau? Geloof me, dan is hele andere koek dan in de boeken staat beschreven. Ga eerst even onderaan de ladder beginnen en werk je dan omhoog. Wat je wel zult zien is dat je met je papieren een snellere groei zal meemaken dan de "kabeltrekkers"quote:Bij Software Control zijn ze zelfs zo desperate voor mensen dat ze mensen met bijv. onafgeronde Beeldende Kunsten/ kabeltrekkers/ verkoper in een computer winkel /etc. dezelfde baan aanbieden als iemand die Bedrijfskundige Informatica heeft afgerond.
Ik wens je in ieder geval succes bij je nieuwe werkgever en hoop dat je daar wel een opdracht zal krijgen waarin je je prettig voelt.
Seeing is believing, but even a blind man can believe