Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Empathy schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:09:
Ik heb vorige week de test gedaan en heb een aanbieding gehad om voor Software Control in Amersfoort te gaan werken als Test Engineer. Waarschijnlijk ben ik dan vanaf 1 januari dus ook Sogetist :)
En inmiddels heb ik het contract getekend :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

quote:
Empathy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:11:
[...]

En inmiddels heb ik het contract getekend :)
Wat vond je van de toelatingstest? Wat heb je aan voorbereidin gedaan?

quote:
smeerbartje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:23:
[...]

Wat vond je van de toelatingstest? Wat heb je aan voorbereidin gedaan?
De test vond ik erg moeilijk, maar op de een of andere manier ben ik er toch doorheen gekomen, gelukkig mag je compenseren :). Ik heb als voorbereiding de voorbeeldvragen op de site van Sogeti gedaan, maar snapte geen klote van dat stroomschema. Gelukkig krijg je voor elke test een goede uitleg, dus die stroomschema's waren niet echt meer een probleem tijdens de echte test. Verder heb ik wat testjes gedaan op 123test.nl en intermediair.nl, maar die waren een stuk makkelijker dan de vragen die je op de test krijgt :) Dus gewoon proberen goed te scoren op de dingen waar je goed in bent :) Verder kan je niet echt voorbereiden dus gewoon over je heen laten komen :)

Reg. datum: 12 september 2007

Kan iemand mij meer info gever over de opleiding voor YP's bij de divisie A&BS? Ik heb begrepen dat het Ohio-gedeelte voor elke YP hetzelfde is, en dat de overige weken per divisie verschillend ingericht worder. Wat kan ik verwachten bij A&BS?

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

Mocht je je goed willen voorbereiden op de test zal ik je aanraden om het boek "Het Psychologisch Onderzoek" te gaan halen bij de bibliotheek of boekhandel.

Mij heeft dit boek erg veel geholpen.

Iemand al meer info gekregen over SC vanaf 2 januari? Wie wat hoe en waar? Nog 3 weken.. morgen anders maar es contact opnemen :)

quote:
Falcon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:54:
Mocht je je goed willen voorbereiden op de test zal ik je aanraden om het boek "Het Psychologisch Onderzoek" te gaan halen bij de bibliotheek of boekhandel.

Mij heeft dit boek erg veel geholpen.

Iemand al meer info gekregen over SC vanaf 2 januari? Wie wat hoe en waar? Nog 3 weken.. morgen anders maar es contact opnemen :)
He man, bedankt voor je reactie. Bedoel je dit boek?

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

quote:
smeerbartje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:34:
[...]

He man, bedankt voor je reactie. Bedoel je dit boek?
Yep.. succes!

"Crocs Rule !"

ik studeer nog (4e jaar BI Fontys HS) en heb dus ook die capaciteitentest en papi test moeten doen (en gehaald :) ). Alleen moet ik nog een keer die introductie meelopen (hoorde van de unitmanager dat het elke keer de eerste werkdagen van de maand is?). Heeft iemand die al gehad? Zo ja, hoe was het ? Wat heb je allemaal gedaan in die 3 dagen?

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
Frenkpie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:05:
Heeft iemand die al gehad? Zo ja, hoe was het ? Wat heb je allemaal gedaan in die 3 dagen?
Op je kont zitten en luisteren ;)

Je doet niet veel, behalve op de laatste dag.
Je krijgt wel een goed beeld van het hele bedrijf.

Seeing is believing, but even a blind man can believe

@Zanderzzz: bij A&BS krijg je in 2 maanden (excl. 3 weken Ohio) alle pakketten en methodieken geleerd (basisprincipes, want compleet onder de knie gaat niet in die paar weken).
Denk hierbij aan een stukje ERP (o.a. SAP), Regatta, DYA, procesmodelleren, etc.
De kennis die je vóór Ohio hebt opgedaan is mooi meegenomen, altijd handig bij de opdrachten die je daar moet doen, de rest is ook handig voor het werk dat je gaat doen (en al naar gelang je interesses gebruik je sommige dingen meer of minder).
Waarschijnlijk ga ik je wel tegenkomen, ik ben Wing(Wo)Man voor A&BS, je mag me dus nog veel meer gaan vragen ;)
Als ik je zie dan kom ik wel even handjes schudden...

I may be small, but I can kick your butt!

Reg. datum: 29 september 2005

Afgelopen week de test gehaald en met een aanbieding naar huis gegaan.

Nu schijnt het contract op de mat te liggen en als alles goed is ga ik dat dit weekend lekker ondertekenen :*)

Per 1 maart weer iemand erbij bij SC :)

- minimalistic -

Scuz, welkom :)

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

Ars non postulat causam

Na 8 maand bij Sogeti begin ik het wel aardig beu te raken. Het meest irritante is wel dat mijn loon blijft schommelen zonder dat ze kunnen uitleggen waarom De bandbreedte waarin het schommelt over de afgelopen drie maand is 600 euro zonder dat een wijziging heeft plaatsgevonden. Dus geen andere auto, geen kinderen erbij of eraf, geen verschillen in bonus etc.

En zo is er elke maand wel wat. En na 8 maand is dat opgeteld een heleboel.

quote:
intGod schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:50:
Na 8 maand bij Sogeti begin ik het wel aardig beu te raken. Het meest irritante is wel dat mijn loon blijft schommelen zonder dat ze kunnen uitleggen waarom De bandbreedte waarin het schommelt over de afgelopen drie maand is 600 euro zonder dat een wijziging heeft plaatsgevonden. Dus geen andere auto, geen kinderen erbij of eraf, geen verschillen in bonus etc.

En zo is er elke maand wel wat. En na 8 maand is dat opgeteld een heleboel.
Dat klinkt idd wel erg vreemd.
Ik heb daar geen last van gehad. Heb je misschien iets in je flex pot gestopt? Of al een keer een afspraak gemaakt met je unitmanager / hrm manager van je divisie?

Well do ya punk?

Dat klinkt naar een flexpot verhaal, of de ene maand wel de bonus halen en de andere maand niet?

Maar hoe kan het zo zijn dat zij niet uit kunnen leggen waar dat verschil vandaan komt? Waar zit het verschil op je loonstrookje dan trouwens? Bovenaan, gelijk al beginnende met je brutoloon? Of ergens bij de belastingen? Of ergens bij het bonusgedeelte? Een beetje uitzoekwerk kan geen kwaad lijkt me?

Ars non postulat causam

quote:
FreakNL schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:11:
Dat klinkt naar een flexpot verhaal, of de ene maand wel de bonus halen en de andere maand niet?

Maar hoe kan het zo zijn dat zij niet uit kunnen leggen waar dat verschil vandaan komt? Waar zit het verschil op je loonstrookje dan trouwens? Bovenaan, gelijk al beginnende met je brutoloon? Of ergens bij de belastingen? Of ergens bij het bonusgedeelte? Een beetje uitzoekwerk kan geen kwaad lijkt me?
Uiteraard kan een beetje uitzoekwerk geen kwaad. En ik heb het ook achterhaald, maar ik vind het van de gekke dat ik elke maand alles moet gaan nakijken voor mijn loon een beetje kloppend is. Ik werk, ik krijg betaald. Niet: ik werk, ik kijk na of ik alles goed heb ingevuld deze maand, ik verifieer mijn flexsaldo, ik verhoog desnoods het flexsaldo deze maand met 100 euro en de volgende maand verminder ik het weer met 50 euro en dan zie ik wel wat ik overhou aan het einde van de maand.

Nu moet ik zeggen dat ik het een beetje beu begin te worden bij Sogeti en dan is het natuurlijk zo dat dit soort zaken alleen maar extra ergernis veroorzaken. Misschien dat een YP dit heel normaal vindt, sterker nog, misschien is het wel heel normaal.

Reg. datum: 28 augustus 2006

quote:
intGod schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:25:
[...]

Uiteraard kan een beetje uitzoekwerk geen kwaad. En ik heb het ook achterhaald, maar ik vind het van de gekke dat ik elke maand alles moet gaan nakijken voor mijn loon een beetje kloppend is. Ik werk, ik krijg betaald. Niet: ik werk, ik kijk na of ik alles goed heb ingevuld deze maand, ik verifieer mijn flexsaldo, ik verhoog desnoods het flexsaldo deze maand met 100 euro en de volgende maand verminder ik het weer met 50 euro en dan zie ik wel wat ik overhou aan het einde van de maand.

Nu moet ik zeggen dat ik het een beetje beu begin te worden bij Sogeti en dan is het natuurlijk zo dat dit soort zaken alleen maar extra ergernis veroorzaken. Misschien dat een YP dit heel normaal vindt, sterker nog, misschien is het wel heel normaal.
Dit is ook één van de redenen dat ik daar ben weggegaan...en daar heb ik geen spijt van gehad..
Ik weet nu tenminste wat ik aan het einde van de maand op mijn rekening gestort krijg.

- minimalistic -

@intoGod en 450sel: ik kan me goed voorstellen dat een wisselend salaris op den duur gaat vervelen. Jullie zijn de eerste twee die ik dit verhaal hoor vertellen. Wat is de reden hiervan? Dat kan ik niet uit jullie reactie halen.

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

Reg. datum: 20 november 2007

quote:
JC schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:46:
@intoGod en 450sel: ik kan me goed voorstellen dat een wisselend salaris op den duur gaat vervelen. Jullie zijn de eerste twee die ik dit verhaal hoor vertellen. Wat is de reden hiervan? Dat kan ik niet uit jullie reactie halen.
Ik heb het in de 2,5 jaar dat ik bij Sogeti heb gewerkt ook nooit mee gemaakt.
Ook geen collega's die daar last van hadden.
Misschien afhankelijk van je divisie? Ik zat bij SC.

The problem is choice

een fluctuerend salaris kan meerdere oorzaken hebben:
- net begonnen en "achterstand in betaling" inhalen (bijv. pensioen)
- veelvuldig gebruik NS business card (declareren)
- gebruik van flexruimte
- belkosten
- % inzet (voor bonus)
- incentive regeling
- doceren bij cursussen
- overuren
- etc... er zijn er nog wel een paar....

MrWilliams wijzigde dit bericht 17-12-2007 13:06 (8%)

Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.

Die zaken zijn toch wel vrij makkelijk te achterhalen lijkt me?

Ars non postulat causam

quote:
Empathy schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:07:
Die zaken zijn toch wel vrij makkelijk te achterhalen lijkt me?
Het is gewoon te lastig. Om de een of andere reden heb ik in november een terugstorting eigen bijdrage van een paar 100 euro gehad, in december niet, en in oktober is er bijna 600 euro van mijn loon ingehouden ivm eigen bijdrage.

Mijn NS business card is volledig van mijn nettoloon ingehouden terwijl dat volgens de regels eigenlijk gewoon niet moet ingehouden worden maar automatisch verrekend en gedeclareerd worden (zie reglement mobiliteit).

Enfin, het blijft er op neerkomen dat ondanks de mooie voorspiegeling van Sogeti, ik toch aan het eind van een gemiddelde maand 700 euro netto minder verdien dan mijn vorige baan waar ik op papier 15000 euro bruto minder per jaar zou verdienen.

Ars non postulat causam

quote:
450sel schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:38:
[...]

Dit is ook één van de redenen dat ik daar ben weggegaan...en daar heb ik geen spijt van gehad..
Ik weet nu tenminste wat ik aan het einde van de maand op mijn rekening gestort krijg.
Kijk! Ik ben niet gek, of we zijn tenminste met z'n 2en gek en dan zijn we al een groep. Dus ...

Ars non postulat causam

quote:
Da's nog zoiets ... Ik heb dit jaar al 4 maand op de bank gezeten. Dat scheelt me ongeveer 600 euro bonus dit jaar.

Er is niets mis met een prestatiebonus, maar als je buiten je eigen wil om 4 maand op de bank zit omdat er in mijn vakgebied gewoon weinig te vinden is dan vind ik het jammer van het geld. Met 600 euro had ik toch weer een mooi stukje techniek kunnen aanschaffen voor mijn studio ...

En nu hou ik op met zeuren. Er zijn ook leuke dingen aan het werken bij Sogeti, zoals het feit dat de frisdrank er gratis is. Als je natuurlijk ooit de kans hebt om op 1 van de kantoren te zitten.

- minimalistic -

quote:
intGod schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:17:
[...]

Kijk! Ik ben niet gek, of we zijn tenminste met z'n 2en gek en dan zijn we al een groep. Dus ...
Volgens mij zegt niemand dat jullie gek zijn, jullie zijn de eersten die ik dit hoor vertellen ;)
Hoe dan ook, erg vervelend voor jou. Ik hoop voor je dat je salaris weer steady wordt! Misschien kan je UM e.e.a. uitleggen/uitzoeken.

JC wijzigde dit bericht 17-12-2007 21:35 (5%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws