quote:
Tsss, tweakers worden erg verwend de laatste tijd hoor.. Nog geen 2 maanden terug betaalde je nog zo'n 275 euro voor een nieuwe 8800GTS 320MB en zo'n 375 euro voor een 640MB, en nu vindt men de "oude" prijs van een 320MB GTS al teveel voor een kaart die zelfs een flink stukje sneller is als een 640MB GTS.. Zo bekeken is een 8800GT onder de 300 euro nog steeds een zeer goede deal..
Winkels die boven de 230 zitten willen graag wat verdienen aan hun handel (waar moet je anders van leven?), iedereen die eronder zit verdiend er namelijk zeer weinig tot helemaal niks aan, want dan zit je echt rond de inkoopprijs.. En aangezien er een flink tekort is aan 8800GT kaarten op dit moment ben je gewoon erg dom bezig als winkel om ze zonder winst door te schuiven.. Maargoed, daar heb je als consument natuurlijk allemaal geen boodschap aan, dan wil je het gewoon zo goedkoop mogelijk, dat begrijp ik ook wel.. Maar ik begrijp dus ook zeer goed als winkels iets meer vragen nu als ze hem op vooraad hebben, ze verkopen immers toch wel dus dan moet je je winst pakken.. Simpele kwestie van vraag en aanbod..
Persoonlijk laat ik lekker de hele 8800GT hype aan me voorbij gaan, ik heb op dit moment een GTS 320MB die nog prima voldoet, en wacht rustig op de Nvidia 9000-serie die ergens in februari gaat verschijnen.. Waarschijnlijk weer veel sneller en hopelijk ook voor zeer redelijke prijzen, net als de 8800GT nu..
Inflatable wijzigde dit bericht 08-12-2007 15:39 (9%)