Nee, dat kan niet.quote:
Multi PC modem gekozen (zonder wireless, ik gebruik voor wireless netwerk liever een losse Apple Airport).
Reg. datum: 04 december 2007
Das gewoon een router + 4 poorts switch... Dus router functie uitgooien en alles aan de ZyXEL over laten. (Zie startpost). Dan lukt het vast wel.quote:Sneaky Snake schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:01:
heeft iemand hier de Sitcom DC-202 router? zoja, kan je dan de maximale (20 mbit) snelheid halen in combinatie met telfort?
nee ik wou de basis modem (gratis) nemen en geen 30 euro extra betalen voor andere modem. of werkt het anders niet?quote:trolleystad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:11:
[...]
Das gewoon een router + 4 poorts switch... Dus router functie uitgooien en alles aan de ZyXEL over laten. (Zie startpost). Dan lukt het vast wel.
Werd niet vaak toch het 4-poorts modem geleverd omdat er een tekort is van het basis modem?quote:Sneaky Snake schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:16:
[...]
nee ik wou de basis modem (gratis) nemen en geen 30 euro extra betalen voor andere modem. of werkt het anders niet?
(maar het blijft dan een gok natuurlijk, het tekort zal maar net over zijn
Reg. datum: 24 oktober 2006
Dat tekort is ook over.quote:hjs schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:20:
[...]
Werd niet vaak toch het 4-poorts modem geleverd omdat er een tekort is van het basis modem?
(maar het blijft dan een gok natuurlijk, het tekort zal maar net over zijn)
Reg. datum: 21 november 2002
Ik kreeg recentelijk het basismodem, dus wees gewaarschuwd!quote:hjs schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:20:
[...]
Werd niet vaak toch het 4-poorts modem geleverd omdat er een tekort is van het basis modem?
Een ander aspect wat men nog wel eens uit het oog verliest is het extra stroomverbruik van de router achter het ADSLmodem.
Kan gemakkelijk EUR. 15 tot EUR 30,- per jaar zijn hoor, dus die investering van EUR. 30 voor een multipc modem heb je er zo weer uit...
Ik heb vorige week gewoon het standaard modem gekregen (1 poort).quote:hjs schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:20:
[...]
Maar het is zoals trolleystad al zei
zie eventueel ook:quote:trolleystad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:11:
[...]
Das gewoon een router + 4 poorts switch... Dus router functie uitgooien en alles aan de ZyXEL over laten. (Zie startpost). Dan lukt het vast wel.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465
zolang mijn eigen router werkt in combinatie met basismodem, dan ben ik er tevreden.quote:R2L schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:26:
[...]
Ik kreeg recentelijk het basismodem, dus wees gewaarschuwd!
Een ander aspect wat men nog wel eens uit het oog verliest is het extra stroomverbruik van de router achter het ADSLmodem.
Kan gemakkelijk EUR. 15 tot EUR 30,- per jaar zijn hoor, dus die investering van EUR. 30 voor een multipc modem heb je er zo weer uit...
Ons internet doet het weer. Het bleek niet aan Telfort te liggen. Tele2 had de kabels er namelijk uit laten trekken in de centrale.
www.pessimal.nl | Intel Core 2 Duo E6600 @ 3,3 GHz | GigaByte GA-965P-DS3 3.3 | 2x 1024MB MDI DDR2-800 | XTX nVidia Geforce 8800 GTS 320MB | LC Power 6550 | Cooler Master Ammo 533 | Samsung 205BW | Logitech G5 / G15
Reg. datum: 21 november 2002
Hee,quote:Q00101100 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:53:
Terugkomend op mijn vorige post:
Ons internet doet het weer. Het bleek niet aan Telfort te liggen. Tele2 had de kabels er namelijk uit laten trekken in de centrale.We hadden al een week Telfort. Tele2 opgezegt in status 4, maar geen reactie gekregen. Na twee herinneringen van onze kant kregen we eindelijk een reactie in de vorm van een verhuisbevestiging! Die lui zijn echt gek. Maarja, hopen dat ik er nu voorgoed vanaf ben.
Da's apart
In status 4 zou de andere aanbieder er volgens mij niet meer aan kunnen komen toch?
Had je wel de juiste opzegbrief gestuurd vanaf de Telfort site?
Ik heb zojuist een bestelling gedaan voor internet en vast bellen.quote:Slasher schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:09:
[...]
Ergens in het bestelproces kan je een wensdatum opgeven, waarschijnlijk op het einde
Ik kon dit (net als de persoon die jij quotte) toch echt nergens aangeven...
Edit: heb ze even gebeld. Omdat ik van de kabel afkom (upc) kan ik geen wensdatum aangeven en wordt het binnenkort gewoon opgeleverd.
Bizzarro wijzigde dit bericht 04-12-2007 17:27 (15%)
Kabel is niet overstappen; kabel en ADSL zijn totaal verschillendquote:Bizzarro schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:20:
[...]
Ik heb zojuist een bestelling gedaan voor internet en vast bellen.
Ik kon dit (net als de persoon die jij quotte) toch echt nergens aangeven...![]()
Ik kom van kabel, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Jij vraagt dus een nieuw internetabonnement aan via de telefoonlijn, en daar heeft je kabelprovider niets mee te maken
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Reg. datum: 20 mei 2007
Niet echt.. vandaag een multi pc modem ontvangen.. maar heb dan wel annex b (isdn) ipv annex a (analoog)quote:
Iemand een aanvraagverloop met data voor mij, voor iemand die ook eerst nog geen ADSL had op zijn telefoon lijn...
Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -
Reg. datum: 24 oktober 2006
Hmm.quote:KennieNL schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:28:
[...]
Niet echt.. vandaag een multi pc modem ontvangen.. maar heb dan wel annex b (isdn) ipv annex a (analoog)
RockGirl wijzigde dit bericht 04-12-2007 17:41 (8%)
Reg. datum: 28 december 2004
'U kunt uw Telfort internetaanvraag zonder problemen op uw ISDN-lijn aanvragen. Wanneer u aangeeft dat u uw hoofdtelefoonnummer wenst over te zetten naar Telfort, gaan wij uw ISDN-verbinding voor u stopzetten en uw hoofdtelefoonnummer overnemen. Zo blijft uw lijn fysiek ISDN, maar maakt u daar geen gebruik van en loopt uw internet en bellen via de ADSL-lijn van Telfort. '
Zijn jullie het hiermee eens ? is het echt zo makkelijk ?
Modem traint in op 18466 kbps / 1173 kbps op ADSL2+ en hiermee haal ik 1,73 MB/Sec.
//offtopic: Dus wel trager dan Chello Extreme, hoewel Chello trouwens toch usenet capte 's avonds en in het weekend. Dus dan is het weer een hele vooruitgang
By the way 8 november aangevraagd op een kale lijn en binnen 4 weken aangesloten. Chapeau Telfort!
Alleen nog 1 klein probleempje; hoe kan je die KPN monteur afzeggen ? Heeft iemand daar een (doorkies) nummer voor?
/edit:
En ik maar denken dat ik rond de kilometer van de centrale zit, blijkt dus mooi +/- 1600m te zijn, minder
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0d cd de fe ee ef fe ff ff ef ed cb 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 23 db
Hachy wijzigde dit bericht 04-12-2007 19:05 (45%)
Reden: waardes
www.fraggle.nl
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
www.fraggle.nl
Meestal wel binnen een week anderhalve week wordt je dan gebeld voor een afspraak.quote:Damian schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:31:
woei, ik ben vandaag op status 2 gezet. Enig idee hoe snel er dan contact op word genomen met mij?? Ik neem aan dat KPN nu in me huissie wil komen kijken of de lijn geschikt is.
Iemand een aanvraagverloop met data voor mij, voor iemand die ook eerst nog geen ADSL had op zijn telefoon lijn...
Het is geen controle of er geleverd kan worden, dat is de oplever afspraak dan en controle vindt plaats of het juist is opgeleverd
Heb je wel KPN telefonie dan en daarop aangevraagd? Als je al ADSL hebt of een nieuwe lijn wordt aangesloten omdat je niet aangeeft dat je KPN telefonie hebt of al ADSL hebt is een splitter volledig overbodig natuurlijk.quote:mphilipp schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:22:
Vuk! Krijg ik vandaag mijn pakketje binnen....zit er geen splitter bij...damn! Kan ik weer gaan bellen en weer wachten op een splitter.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Reg. datum: 12 januari 2005
wanneer heb je het aangevraagd als ik vragen magquote:Damian schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:31:
woei, ik ben vandaag op status 2 gezet. Enig idee hoe snel er dan contact op word genomen met mij?? Ik neem aan dat KPN nu in me huissie wil komen kijken of de lijn geschikt is.
Heb het 22-11 aangevraagd, en sta nog steeds op status 1
ligt het aan mij, of duurt het gewoon lang??
Duurt dacht ik zo'n anderhalve week, 7 werkdagen. Dus zal wel naar 2 springen snel vermoed ik.quote:stimpyrulez schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:47:
[...]
wanneer heb je het aangevraagd als ik vragen mag![]()
Heb het 22-11 aangevraagd, en sta nog steeds op status 1
ligt het aan mij, of duurt het gewoon lang??
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic is gesloten. ![]()