Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 24 oktober 2006

http://img407.imageshack.us/img407/4751/moonlightqf0.jpg

Tweaks
Er zijn talloze 'tweaks' voor hifi-installaties. Discussieer er hier gerust over, maar hou het netjes en laat iedereen in zijn waarde.

Enkele voorbeelden:

Kabels
Volgens sommigen kunnen kabels het geluid aanzienlijk verbeteren. Dit is wetenschappelijk gezien niet bewezen.
http://www.ultraaudio.com/equipment/pics/200512_cardas_golden_ref_spk.jpg

Dempers
Ook cd-spelers en versterkers kunnen volgens audiofielen baat hebben bij het dempen van trillingen.
http://www.viablue.de/images/product/tri_absorber_01_silver.gif

Overige
Er zijn natuurlijk nog vele andere tweaks zoals cd-verbeteraars en upgrade-chips.
http://www.hifi.nl/gfx/Nespa_2_080906.jpg

Voorgaande delen:
- Deel I: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht

Een moderator wijzigde dit bericht 05-11-2007 17:08 (56%)
Reden: link naar deel !

we missen de stiften voor de cd's en de cd-slijpers :)

Kamer gezocht in amsterdam en omstreken. Weet je wat leuks (tot 600 euro), DM of mail me!

Vind ik wel een leuk topictitle eigenlijk, eerste keer dat ik reageer.

Uit ervaring: er bestaan laagohmige kabels voor grote installaties maar dat is niet om de kwaliteit van de muziek te verbeteren, eerder om minder verlies en warmte in de kabels te genereren. Deze bestaan dan ook uit meerdere aderen afgescheiden van elkaar en zijn redelijk duur. De warmte kun je echt wel merken als je zo'n kabels op hun spoel laat zitten smelten ze aan elkaar.

Uit ervaring: 1000'en euro's of dollars aan een thuis-muziekinstallatie geven is weggegooid geld. Gouden/zilveren/platinum kabels naar je speakers ga je heus niet merken. Stabiliseren van je cd-speler ga je ook niet merken omdat het allemaal digitaal is en er errorcorrectie opzit. Het analoge signaal wordt ook niet verstoord in je speakers/versterker. Als je cd dusdanig beschadigd is dat ie niet meer goed gelezen kan worden gaat zelfs een dove gabber met zijn Logitech 5.1 merken.

Ik vind (persoonlijk) dat je beter goede muziek van goede muzikanten (al dan niet onafhankelijk) kunt aankopen met het geld dat je voor een <insert merk hier> zult besteden. Mijn installatie is geinstalleerd door mij volgens het boekje, de speakers op de juiste hoogte, subwoofer schuin in de hoek. De volledige kost: ~$1500 en daar zit dan een 32" LCD TV in, een DVD speler met digitale output en een Yamaha versterker die zowel Dolby Digital als DTS aankan. Heb ik allemaal aan de helft van de originele prijs kunnen kopen.

Guru Evi wijzigde dit bericht 05-11-2007 17:14 (28%)

go to www.valerieandevi.be to see my site!

*ik had het al gepost in vorig deel, maar toen ging hij dicht*

Mm, ik heb ook maar eens een tuinslangmodel gekocht. Ziet er toch leuk uit. En werd in reviews geprezen vanwege zijn audiofiele kwaliteiten. Ik laat wel even weten of ik denk dat het verschil maakt.

http://www.wm-audio.de/LS-02UU.4.jpg

Overigens, als vermomming voor een terugvindpost, mijn complimenten aan iedereen die bijgedragen heeft om Deel 1 zo constructief en vriendelijk te houden.

Het blijft fascineren èn vermaken, dit onderwerp 8)

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

okz dan hier verder!

voor de mensen die hier vers binnenvallen. Deze week krijg ik dus de audiodesk soundimprover thuis. Alvast met reserve beitel dus je weet maar nooit. Ik heb hem voor een leuke prijs kunnen krijgen en vandaar dat ik de uitdaging wel eens aan wil. Ik zal hier eerlijk mijn bevindingen posten en als het niets is voor me dan gaat hij gewoon weer in de verkoop. Echter als hij doet wat je er over leest is het een top tune product!

http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=1_3_1

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Was het maar zo'n feest.

quote:
Ray schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:06:
okz dan hier verder!

voor de mensen die hier vers binnenvallen. Deze week krijg ik dus de audiodesk soundimprover thuis. Alvast met reserve beitel dus je weet maar nooit. Ik heb hem voor een leuke prijs kunnen krijgen en vandaar dat ik de uitdaging wel eens aan wil. Ik zal hier eerlijk mijn bevindingen posten en als het niets is voor me dan gaat hij gewoon weer in de verkoop. Echter als hij doet wat je er over leest is het een top tune product!

Het spijt me, ik kan er niks aan doen, en het is ook echt niet lullig bedoeld, maar ik heb steeds het idee dat jouw doel is om een enorme berg olie op het vuur van deze discussie te gooien :P

Wel vermakelijke topics dit :)

quote:
strandbal schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:33:
[...]

Het spijt me, ik kan er niks aan doen, en het is ook echt niet lullig bedoeld, maar ik heb steeds het idee dat jouw doel is om een enorme berg olie op het vuur van deze discussie te gooien :P

Goed toch, we zouden snel uitgepraat zijn als iedereen de zelfde mening had.

Altijd leuk ;)

Absoluut... Vandaar ook mijn reacties in vorige topic waar het vervolgens bijna 2 week stil werd :S :P .. Ik kan smullen van mensen die geloven dat ze het verschil horen tussen kabel van merk x en merk y, in hun eigen thuissituatie waar vaak zoveel ruis is (en dan figuurlijk bedoeld zoals brommende halogeentrafo's en hoogfrequent gierende tl-starters van een aquarium) dat alle winst daar tegen wegvalt. Had al voorbeeld van ex-kennis gegeven, mijn ouders kunnen er ook wat mee.. Pa zweert bij MP3 op zijn setje want dan komt het middenfrequentiegebied beter uit :+ .
&gt;:)

Tasslehoff wijzigde dit bericht 05-11-2007 20:24 (8%)

Ach, ook even patsen

quote:
Ray schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:06:
okz dan hier verder!

gaan we ook nog meten?

Kamer gezocht in amsterdam en omstreken. Weet je wat leuks (tot 600 euro), DM of mail me!

Hatseflats!

Dammm...Ik struikelde pas veel te laat over deze thread...kostelijk vermaakt tot nu toe _/-\o_

Maar ook ik liep een beetje met die vraag. ben ik nu gek, dat ik het verschil niet hoor tussen al die vreselijke stukken koper. of zijn zij het?

En toen heb ik een keer zo'n blinde luistertest uitgevoerd met zo'n self proclaimed super audiofiel, die werkte bij een zeer gerenomeerde HighEnd winkel en mij serieus mijn portemonee wilde leegkloppen.
Na wat afspraken gemaakt te hebben werden er twee luisterkamers ingericht. Een met mijn toenmalige apparatuur en een met een set waarbij het gehuil en de echo uit je portemonee werkelijk alles overstemde.

De luisteraar werdt geblinddoekt, zodat hij niet kon zien welke kabels er stonden te spelen en toen werdt er een ABX luitertest uitgevoerd:

Je luister nu kabel A......Nu kabel X..is kabel X gelijk aan A? ....Je luistert nu kabel B......Je hoort nu kabel X....Is die gelijk aan B.. enz.

Waarbij kabel A en B bekend werden gemaakt welke het was. Bij X kon het A of B zijn, maar werd niet gezegd welke het was..Dat moest de testpersoon raden\zeggen\horen...

Dat werd op beide sets gedaan, waarbij de audiofiel zelf de dure topset had samengesteld, waarvan hij zeker wist dat hij het verschil kon horen.
Daarna werdt er een sessie gedaan waarbij het wel bekend was welke kabel er geluisterd werd en moest men de geluidverschillen beschrijven. Daarna weer een blindoek en onwetend de kabel beschrijven.......En wat bleek na een lange dag luisteren?.....

De blinde luistertests gaven een percentage van ongeveer 35%-40% aan. Met andere woorden, zelfs nog onder het statistisch gemiddelde van 50%. Met andere woorden. Als men niet wist welke kabel er aangesloten was, kon men niet aantonen welke kabel beter was. Ik weet niet meer welke kabels we precies uitgeprobeerd hebben toen, alleen dat de goedkope kabel zo'n dikke standaard doorzichtige luidspreker kabel was die je voor een dooie muis per meter koopt. Die ander was er zo een die door kleine elfjes met zijden handschoentjes in elkaar was gevlochten met behulp engelenhaar en gemaakt van koper dat uit de ornamenten van de bron van het eeuwige leven kwam.

Ik heb nog nooit iemand zo beteuterd zien kijken naderhand. Achteraf kwam wel het excuus dat het natuurlijk niet zijn eigen luisterruimte thuis was en dat hij het daar wel zou horen. Toen ik aanbood de test daar nog eens te doen werdt er vriendelijk bedankt...

Nu maakt het mij niet uit. Als een audiofiel denkt dat hij meer of beter hoort met hele speciale kabels, dan moet hij daar gelukkig mee zijn....Maar aub, val de gewone audioliefhebber, die het met een normaal budget moet doen niet lastig met die onzin...Laat hem\haar zijn zuur verdiende centen beter steken in betere apparatuur, daar vallen veel grotere verbeteringen te halen met vaak veel minder middelen.

Maar goed ieder het zijne...

Schiet me nog een verhaal te binnen van jaren terug...Ook zo'n vreselijke audiofiel, waarvoor natuurkunde andere wetten heeft. Oren die variaties kunnen horen die met extreem dure en nauwkeurige apparatuur niet meetbaar zijn...Zo'n type....Keuring voor straaljagerpiloot in Gilze Rijen..
Hele verhalen over zijn wonderschone set waarin je kon horen of de zanger op het moment van opname LuckyStrike of Camel rookte........Toen kwam de gehoortest.....En toen...werd meneer afgekeurd op zijn gehoor!!! Leedvermaak is het leukste vermaak!

Er zijn echt maar een heel klein handje vol mensen op deze planeet die na hun 25ste nog 20Hz of 20.000Hz kunnen horen...laat staan in enig linear verband..

I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.

Pure Class A

quote:
strandbal schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:33:
[...]

absoluut. Kijk ik ben volgens de meeste hier 'een van het ergste soort audiofiel' echter het boeit mij werkelijk niet of iedereen mij voor gek verklaart zolang dat op een respectvolle manier gebeurd. Dat gaat aardig goed in dit topic en vandaar dat ik blijf reageren. Mijn stelling is en blijft 'heb je het niet geprobeerd kan je er niet over oordelen' dus iedereen die bij voorbaat roept dat dingen niet kunnen omdat ze technisch niet meetbaar / verklaarbaar zijn zijn voor mij niet doorslaggevend. Ik probeer het gewoon zelf en dan oordeel ik pas.

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

tsja maar anderszijds wil je geen dubbelblinde test?

Meetbaar, niet meetbaar, theorie blablabla en daardoor kan ik dit horen en dat helpt daar weer bij, goed vlechten bla bla bla. :O :O

Luister zelf wat je mooi vindt! En dan niet naar je portomonnee luisteren of naar anderen die het zo goed weten, nee luisteren naar je eigen oortjes. De interpetatie van 'mooi' is per persoon verschillend. Zelf heb ik ook de doodsimpele koperkabels met doorzichtige buitenhuls. En je maakt mij niet wijs dat deze kabels 'gestoort' worden door de omgeving of door magnetische velden. Die kabel loopt tenslotte ook door naar de drivers waar die kabel op nog geen 2 centimeter van een geweldige magneet af hangt. En dan zeggen dat het helpt door magnetisch afgeschermde kabels te kopen............. Yeah right ;)

Zo ook bij optische kabels: speciale buitenmantel en gold plated plugs. Ja tuurlijk heel mooi die gold plated plugs, geleiden geweldig............ elektriciteit, maar licht niet. Pure verkoopspraat dus. Aan een optisch signaal valt vrij weinig te verprutsen, behalve door extreme knikken in de kabel, of door instraling van ander licht. Al lijkt me dat ook sterk, ik heb immers nog nooit geluid uit mn speakers horen komen als ik de optische kabel bij een lamp hield. Dat zijn allemaal lichtsignalen binnen een bepaald gebied. Zou wel leuk zijn, zet je een lamp aan, hoor je meteen Frans Bauer 8)7

Maar komt er dus op neer dat ik denk van eerst horen, dan geloven.

Het verhaal van Killer is trouwens wel mooi, toont goed aan hoe 'erg' het af en toe gesteld is met wat je denkt te horen en wat je hoort. Anderzijds: zolang je in de illusie blijft leven dat je je geld besteed hebt aan iets goeds, dan is er niks mis ;) ;)

Paultjuhh wijzigde dit bericht 05-11-2007 21:21 (8%)

Pure Class A

quote:
Boudewijn schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:07:
niet ? sinds wanneer niet ? ik heb daar nooit een probleem van gemaakt dus hoe je daar bij komt ?
enige voorwaarde die ik er aan verbonden heb is dat het wel een set van minimaal mijn nivo moet zijn zodat je ook werkelijk verschillen kan horen. Maar goed dat is allemaal terug te lezen in deel 1

overigens voor de liefhebber. Deze maand heeft Virtual Dynamics zijn sixth anneversary deals. Het hele assortiment -50% ..... ik ben dus aan het overwegen twee master 3.0 stroomkabels te bestellen.

Ray wijzigde dit bericht 05-11-2007 21:37 (43%)

quote:
Boudewijn schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:07:
Vind ik altijd zo'n vervelende stelling op een forum. Alsof wanneer hij 'ja is goed' zegt, jullie volgend weekeind samen aan het luisteren zijn. van zulke dingen komt toch nooit wat.

Lees Caesar
Reg. datum: 17 september 2002

quote:
qinq schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:08:
*ik had het al gepost in vorig deel, maar toen ging hij dicht*

Mm, ik heb ook maar eens een tuinslangmodel gekocht. Ziet er toch leuk uit. En werd in reviews geprezen vanwege zijn audiofiele kwaliteiten. Ik laat wel even weten of ik denk dat het verschil maakt.

[afbeelding]
met alle respect, als ik die "connectors" zo zie dan is dit een enorme bottleneck t.o.v. de rest van de kabel.......het oppervlak van die U-stekkingen is 10% van de dikte van de rest van de kabel dus waarom die nou zou dik moet zijn ?

Ik geloof wel dat er verschil is in verschillende kwaliteiten, maar dat zoek ik meer ingebruikte materiaal (hoe zuiver het koper is etc) dan afschermen. Afschermen is leuk, maar afgeschermd is afgeschermd en volgens mij alleen nog maar verwaarloosbaar na 30+ euro de meter bij normale vermogens (tot 150 watt)

Overigens kun je toch heel makkelijk testen of een signaal echt vervormd wordt bij bepaald type kabels: je vergelijkt input met output en beredeneert of die afwijkingen hoorbaar zijn voor het oor. Lijkt me eigenlijk simpel zat, behalve dat ik er de scopes niet voor heb.

T60P Widescreen

Wat ik begrijp uit het eerste topic is dat er een goede DAC ontbreekt, voor de rest kan de set van Ray zelf gebruikt worden?

quote:
Ray schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:05:
Kijk ik ben volgens de meeste hier 'een van het ergste soort audiofiel' echter het boeit mij werkelijk niet of iedereen mij voor gek verklaart zolang dat op een respectvolle manier gebeurd.
_/-\o_ Sportief audiofiel :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

quote:
Ray schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:20:
[...]

niet ? sinds wanneer niet ? ik heb daar nooit een probleem van gemaakt dus hoe je daar bij komt ?
enige voorwaarde die ik er aan verbonden heb is dat het wel een set van minimaal mijn nivo moet zijn zodat je ook werkelijk verschillen kan horen. Maar goed dat is allemaal terug te lezen in deel 1

overigens voor de liefhebber. Deze maand heeft Virtual Dynamics zijn sixth anneversary deals. Het hele assortiment -50% ..... ik ben dus aan het overwegen twee master 3.0 stroomkabels te bestellen.
mja en de enige set die jij gegarandeerd equivalent vindt aan de jouwe is die van jou zelf.
domweg omdat mijn set geen 'extra apparatuur' heeft.

maar goed, wanneer kunnen we langskomen? ;)

Pure Class A

quote:
Boudewijn schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:29:
[...]

mja en de enige set die jij gegarandeerd equivalent vindt aan de jouwe is die van jou zelf.
domweg omdat mijn set geen 'extra apparatuur' heeft.

maar goed, wanneer kunnen we langskomen? ;)
nee hoor. zoals gezegd zijn er diverse sets waar het prima op kan. Sterker nog ik weet er zeker een stuk of 10 te staan bij kenissen van me :)

Probleem bij mijn eigen opstelling is de ruimte achter de diverse apparaten ( ook al besproken) wat het erg lastig maakt om kabels te verwisselen omdat je er bijna niet bij kan. Daarnaast speel ik met VD kabels die op maat gebogen zijn en dus lastig even los te halen zijn.

Echter vergelijk cdr / versus origineel is wel weer mogelijk omdat mijn cd speler besloten heeft wel cdr in te lezen. Digitale kabels kan ik niet meer vergelijken omdat ik all in one speel tegenwoordig. Wat overigens niet helemaal waar is want ik kan wel externe loopwerken digitaal aansluiten. Dus zo kan je bijvoorbeeld mijn interne loopwerk vergelijken met een extern dvd loopwerk.

Dan kan de sound improver getest worden. Wat we enkel nodig hebben zijn gelijke cd's waarbij er een behandeld is en de anders niet. Dit geldt ook voor de nespa pro.

Ook heb ik al gezegd dat ik enkele bevriende high end dealers ken waar ik zo de luister ruimte in kan om dingen te vergelijken.

Keus genoeg echter komt het er inderdaad nooit van. Voodooless heeft al bijna 2 jaar een uitnodiging staan (vanuit cdr topic al) en woont om de hoek. Echter lukt het ons niet eens daar een keer wat over af te spreken........ Ik nodig ook niet zo maar iedereen uit trouwens. enige luister ervaring op diverse sets is wel gewenst. Dingen als 'wat heb jij weinig laag' moeten horen van iemand die alleen boem basreflex speakers kent en nog nooit de strakheid van een gesloten systeem heeft ervaren zit ik dan ook niet op te wachten........

Ray wijzigde dit bericht 06-11-2007 08:17 (8%)

quote:
Killer schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:58:
Dammm...Ik struikelde pas veel te laat over deze thread...kostelijk vermaakt tot nu toe _/-\o_

Maar ook ik liep een beetje met die vraag. ben ik nu gek, dat ik het verschil niet hoor tussen al die vreselijke stukken koper. of zijn zij het?

[...]

Er zijn echt maar een heel klein handje vol mensen op deze planeet die na hun 25ste nog 20Hz of 20.000Hz kunnen horen...laat staan in enig linear verband..
En dit is, in een notedop, weer een prima voorbeeld van hoe alles over één kam geschoren wordt.

Het menselijk gehoor kan namelijk wèl voorbij de 20 kHz. Niet op de klassieke manier, dat je een sinusgolf van die frequentie kan horen, maar HFC (high-frequency components) van boven de 25 kHz beinvloedt, dubbel blind aantoonbaar, de muziekbeleving.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Hypersonic_effect
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrasonic_hearing

Aan het andere eind van het spectrum zit eenzelfde wetenschappelijk aantoonbaar effect,
http://en.wikipedia.org/wiki/Infrasonic, waarbij infrageluid een gevoel van onbehagen/ongemak/nervositeit kan veroorzaken.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

quote:
JumpStart schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:39:Niet op de klassieke manier, dat je een sinusgolf van die frequentie kan horen, maar HFC (high-frequency components) van boven de 25 kHz beinvloedt, dubbel blind aantoonbaar, de muziekbeleving.
quote:
The subjects preferred the music with the HFCs
Dat verklaard de populariteit van non-oversampling DAC's zonder filter ;)

Hatseflats!

quote:
JumpStart schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:39:
[...]

En dit is, in een notedop, weer een prima voorbeeld van hoe alles over één kam geschoren wordt.

Het menselijk gehoor kan namelijk wèl voorbij de 20 kHz. Niet op de klassieke manier, dat je een sinusgolf van die frequentie kan horen, maar HFC (high-frequency components) van boven de 25 kHz beinvloedt, dubbel blind aantoonbaar, de muziekbeleving.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Hypersonic_effect
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrasonic_hearing

Aan het andere eind van het spectrum zit eenzelfde wetenschappelijk aantoonbaar effect,
http://en.wikipedia.org/wiki/Infrasonic, waarbij infrageluid een gevoel van onbehagen/ongemak/nervositeit kan veroorzaken.
Dan heb je de intentie van dat stukje verhaal gemist, of heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Het ging in dit geval om een persoon, die bij hoog en laag beweerde te beschikken over een bovengemiddeld goed gehoor en dat was een van de redenen waarom deze persoon zo'n vreselijke high-end set had. Al het andere was niet goed genoeg voor zijn superieure gehoor. Alleen bleek zijn superieure gehoor niet in staat te zijn de eisen van de luchtmacht keuring te doorstaan. En zo heel zwaar zijn die eisen niet op het gebied van gehoor.

Over de discussie of het menselijk oor in staat is boven de 20KHz te horen waag ik mij niet. Daarvoor heb ik te weinig kennis om daar een gewogen oordeel over te vormen. Gevoelsmatig vindt ik het lariekoek, maar nogmaals, dat is gevoelsmatig. Nu vraag ik me wel af wat het nut is van die superhogefrequenties, aangezien de bron die in 8 van de 10 gevallen niet in staat is om weer te geven, laat staan dat ze in de opname zitten.

Wat dat betreft ben kan ik ook respect opbrengen voor mensen zoals Ray. Als hij denkt dat hij een verschil hoort en dat verschil is hem veel geld waard, omdat het zijn hobby is, dan wens ik hem daar alle plezier mee. Hij moet er tenslotte naar luisteren en niet de rest. Over dat punt geen discussie, ieder zijn eigen.

Waar het mij wel om gaat is dat er op het gebied van audio veel van die exotische idieen doorsijpelen naar de 'gewone' audioapparatuur. Mensen worden in winkels vaak aangeraden dingen te kopen, waarvan het nut op zijn zacht gezegd discutabel is en hooguit weggelegd is voor die enkeling die gezegend is met een superlative set en bijbehorend gehoor.

Ik zou graag een dubbelblind test doen met Ray. Ik geloof hem namelijk best en ben benieuwd of zijn bevindingen komen uit een, laten we zeggen pshygologisch effect, of echt uit het gehoor. Alleen is voor iemand die in het noorden van het land woont, Tilburg en omgeving wat ver voor zo'n proef.

Zelf volgt er bij mij binnenkort wel weer een ABX test, met die stukjes hout die ergens anders in deze tread stonden. Iemand in mijn kennissen kring heeft ze. Ik heb ze nagemaakt (totale kosten ¤2.50)..En nu gaan we eens leuk testen of ze werken en zo ja, of er verschil zit tussen die hele dure of die van dat stukje afvalhout van mij....Ik ben benieuwd..

Killer wijzigde dit bericht 06-11-2007 13:37 (4%)

I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.

quote:
Killer schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:06:
Waar het mij wel om gaat is dat er op het gebied van audio veel van die exotische idieen doorsijpelen naar de 'gewone' audioapparatuur. Mensen worden in winkles vaak aangeraden dingen te kopen, waarvan het nut op zijn zacht gezegd discutabel is en hooguit weggelegd is voor die enkeling die gezegend is met een superlative set en bijbehorend gehoor.
En dat is nu de kern van het probleem. Waarom zou ik ander mensen vertrouwen in hun mening als alles andere behalve hun mening mij zegt dat het onzin is? Andere mensen denken precies andersom: "waarom zou ik twijfelen aan dit product als men (en in veel gevallen) zegt dat het verschil overduidelijk is?". Deze mensen kopen veel sneller dingen die "op zijn zacht gezegd discutabel" zijn.

Dit zijn twee totaal verschillende gedachtegangen die je niet kunt verenigen.

Maar Ray, waar ligt bij jou de grens, want tot nu toe heb ik die nog niet echt kunnen vaststellen. Er zullen toch wel dingen zijn die zelfs jij niet zou proberen omdat je van te voren al weet dat ze never nooit zullen werken:?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws