Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 15 november 2004

quote:
Crusader schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:04:
Even een positieve ervaring, ondanks dat ik erg huiverig was om over te stappen van mijn 10 Mbit BBned verbinding naar de 10-for-2 actie Tiscali verbinding, heb ik het toch gedaan.
Afgelopen maandag is mijn verbinding vlekkeloos overgezet. Nog nooit zo'n strakke migratie meegemaakt met korte downtime. Enkel modem hoeven aan te passen (VCI/VPI setting).
Haal op 900 meter van de centrale een zeer stabiele 16 Mbit verbinding. Latency is net zo goed of beter dan bij BBned. News downloads laten een zeer strakke lijn zien van een stabiele 1,68 MB/s download.
Aanvraag van vast IP adres was ook zeer snel geregeld via de helpdesk.

Toppie gedaan Tweak!
Mag ik eventjes bijval geven? :)

Afgelopen dinsdag hier ook van BBned 10/1 overgegaan naar de 10-for-2 Tiscali actie. Niks misgegaan gelukkig. Ik was niet thuis maar zoonlief heeft 's avonds toen hij thuis kwam niet meer hoeven doen dan nieuw modem aansluiten (had ik eerder al in de door mij gewenste bridge mode gezet), activatie pagina bezoeken en ............ dat was het dan.

We halen een strakke 1,5 Mbytes/sec effectief, van TweakNews of elders dat maakt niet echt uit, en daar mag ik niet over mopperen omdat ik iets van 1200m vanaf de centrale zit. Vlgs. de database dan.

Mijn andere, uitwonende, zoon is afgelopen dinsdag naar dezelfde aanbieding omgezet en ook dat alles in 1 keer goed en hij haalt vrijwel 2 Mbytes/sec. Zit dicht bij de centrale, de mazzelaar.

Nu nog even een vast ip en reverse DNS regelen. Ik was op vakantie dus dat schoot er bij in.

Edit-1: om 13h vast ip via helpdesk gevraagd en dat is nu om 14h30 actief. reverse DNS ook direct gevraagd maar dat is nog niet actief. Is ook wel te vroeg.

Edit-2: de reverse DNS is blijkbaar wel naar mijn eigen domein omgezet maar het moet nog overal doordringen en dat kost tijd. Kortom, helpdesk heeft gewoon vlot en netjes gedaan wat ik vroeg _/-\o_ en dat mag ook wel eens gezegd worden!

fractal wijzigde dit bericht 03-05-2008 19:27 (10%)

Pengmanelen en Husbokjes

Zijn er problemen met de SMTP server? Ik krijg ineens dat ik een wachtwoord moet invoeren voor de smtp server van tweak?

It's fun to obey the machine

=LoT= IJsbier @ ET
Reg. datum: 29 september 2000

Ik heb geen probleem met de smtp server van tweak, ik kan gewoon mail versturen, zonder wachtwoord.

Crusader, LithoMan, Fractal:

Jullie zijn allen overgestapt van een vorig Tweak abbo naar het 10 voor 2 gebeuren. Hebben jullie dit gewoon via de website aangevraagd? Ik dacht dat ook te doen (eerst ingelogged) maar ik kon niet mijn huidige xyz.tweakdsl.nl domein behouden. Wat hebben jullie daarmee gedaan? Gewoon een andere genomen?

Thanks!

quote:
NightMare schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:11:

Jullie zijn allen overgestapt van een vorig Tweak abbo naar het 10 voor 2 gebeuren. Hebben jullie dit gewoon via de website aangevraagd? Ik dacht dat ook te doen (eerst ingelogged) maar ik kon niet mijn huidige xyz.tweakdsl.nl domein behouden. Wat hebben jullie daarmee gedaan? Gewoon een andere genomen?

Thanks!
Gewoon even de helpdesk bellen voor een upgrade formulier, deze zullen opsturen naar je huis adres.
Even invullen en dan terug sturen. Ik heb in maart een migratie gehad van BBNED naar Tiscali.
Via deze methode kun je gewoon je domain en email adressen laten overzetten.
:)

NDSFREAK wijzigde dit bericht 03-05-2008 15:48 (5%)

Reg. datum: 11 oktober 2003

quote:
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:10:
Zijn er problemen met de SMTP server? Ik krijg ineens dat ik een wachtwoord moet invoeren voor de smtp server van tweak?
Als je van buiten het tweak domein mail verstuurd, dus van buiten het DSL netwerk, dan vraagt de mailserver om een wachtwoord voor uitgaande mail.

Pengmanelen en Husbokjes

Ik ben nog niet overgestapt!
Ik zit nog tot 12 mei bij tweak

quote:
NightMare schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:11:

Zoals NDSFREAK schreef gewoon de helpdesk nemen, de website heeft op deze bijzondere situatie geen antwoord.. Ik heb het via e-mail gedaan.

Ik kreeg een formulier waarop het 10-for-2 aanbod niet op stond >:) dus ik heb wat doorgestreept en het juiste erbij geschreven. En ik had een ISDN modem nodig en dat stond ook niet op de lijst dus krassen en bijschrijven. Ik heb veiligheidshalve even een kopie van dit formulier bewaard voor het op de bus ging.

Het modem had ik binnen een week, de overstap een paar weken later. En met mijn xyz.tweakdsl.nl is niets gebeurd.

quote:
NDSFREAK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:45:
[...]

Gewoon even de helpdesk bellen voor een upgrade formulier, deze zullen opsturen naar je huis adres.
Even invullen en dan terug sturen. Ik heb in maart een migratie gehad van BBNED naar Tiscali.
Via deze methode kun je gewoon je domain en email adressen laten overzetten.
:)
`
Hmm.. heb daarstraks ook even meteen de helpdesk (wederom) gebeld want eerst zeiden ze me het gewoon via de website te doen. Nu dus weer, ze zeiden dat die domeinnaam vanzelf wel goed kwam, eventueel indien nodig na een telefoontje... Ben benieuwd >:)

Ik heb het gedaan op de wijze die fractal beschrijft, alleen zonder modem :)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Eens een Nijl, altijd een Nijl

quote:
fractal schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:35:
[...]

. Ik heb veiligheidshalve even een kopie van dit formulier bewaard voor het op de bus ging.
Wil je de volgende keer ff je originelen bewaren en een KOPIE terugzenden? Geef nooit je originele bewijzen uit de hand!

You are NIJL-ed!

quote:
Nijl schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Wil je de volgende keer ff je originelen bewaren en een KOPIE terugzenden? Geef nooit je originele bewijzen uit de hand!
Ach, de kwaliteit van het origineel was niet brilliant en de kopie heb ik in hoge resolutie gescanned en uitgeprint en je ziet het verschil niet. Bovendien, als er wat misgaat en het lukt je niet om met een goede kopie tot overeenstemming te komen dan heb je zo'n beroerde "verstandhouding" dat het origineel ook niet echt zal helpen.

Mijn ervaring, ook met TweakDSL en Demon vroeger (andere providers geen ervaring), is dat als je ze vriendelijk en duidelijk benadert dat e.e.a. ook goed afgehandeld wordt.

Meer mensen last van een hele onstabiele verbinding sinds vanochtend? Zo'n beetje alle pagina's geven 4 van de 5 een timeout of het duurt erg lang.. :|

Think of me long enough to make a memory

quote:
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:10:
dit probleem had ik afgelopen week ook tweak gebeld en na veel vragen bleek het aan een of andere migratie te liggen volgens de dame aan de tel maar je moet de authenticatie uitzetten bij je smtp server dan werkt het zonder problemen.

Reg. datum: 11 oktober 2003

quote:
NightMare schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:54:
[...]

`
Hmm.. heb daarstraks ook even meteen de helpdesk (wederom) gebeld want eerst zeiden ze me het gewoon via de website te doen. Nu dus weer, ze zeiden dat die domeinnaam vanzelf wel goed kwam, eventueel indien nodig na een telefoontje... Ben benieuwd >:)
Als je op je nieuwe aanvraag er bij schrijft, dat dit een migratie is, gaat dit vanzelf goed. Even je klantnummer er bij vermelden doet wonderen;)

Elke migratie wordt toch handmatig gecontrolleerd.

Pengmanelen en Husbokjes

Nou voor die 5 dagen heb ik weermail !
wat een service.. not! (wel van jullie hoor)
Maar geen mailtje in me box van.. we zijn bezig met migratie en dit en dit kan er gebeuren...

Ik zit hier eens te kijken naar een nieuwe provider aangezien de voetbalrechten weg zijn bij Tele2 (en FC Utrecht vandaag voor het laatst speelde ;)) en heb er een aantal op een rijtje gezet, waaronder TweakDSL.

Nu betaal ik 59,95 per maand voor 20/1 internet met onbeperkt bellen binnen NL. Ik heb geen KPN lijn meer.

Heel concreet zou TweakDSL me gaan kosten:

Eenmalige kosten:
Aanvraag KPN new line service: 110 euro
Modempakket: 25 euro
Draadloos modem upgrade: 15 euro
Setupkosten: 75 euro
Verhuizing binnen 1 jaar: 110 euro

Totaalkosten: 335 euro

Per maand:
Abonnement: 39,95
KPN non-linesharing: 9,40

Totaalkosten per maand: 49,35

Totaal per maand 1e jaar is 335/12 + 49,35: 77 euro per maand.

Dat is gewoon nog duurder dan een Casema 20/2 verbinding :') Ligt het aan mij, of is TweakDSL een van de de duurste providers van het land?

Riep er iemand?

quote:
Tha_Duck schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:08:
Ik zit hier eens te kijken naar een nieuwe provider aangezien de voetbalrechten weg zijn bij Tele2 (en FC Utrecht vandaag voor het laatst speelde ;)) en heb er een aantal op een rijtje gezet, waaronder TweakDSL.

Nu betaal ik 59,95 per maand voor 20/1 internet met onbeperkt bellen binnen NL. Ik heb geen KPN lijn meer.

Heel concreet zou TweakDSL me gaan kosten:

Eenmalige kosten:
Aanvraag KPN new line service: 110 euro
Modempakket: 25 euro
Draadloos modem upgrade: 15 euro
Setupkosten: 75 euro
Verhuizing binnen 1 jaar: 110 euro

Totaalkosten: 335 euro

Per maand:
Abonnement: 39,95
KPN non-linesharing: 9,40

Totaalkosten per maand: 49,35

Totaal per maand 1e jaar is 335/12 + 49,35: 77 euro per maand.

Dat is gewoon nog duurder dan een Casema 20/2 verbinding :') Ligt het aan mij, of is TweakDSL een van de de duurste providers van het land?
Eh..je hebt nu Tele2 (DSL?). Ik snap niet waar je de kosten voor een nieuwe KPN lijn vandaan hebt, maar die heb je helemaal niet nodig.
'k had ook Tele2 enneh...heb ook geen KPN kosten hoeven maken. Het is tegenwoordig niet meer nodig om een KPN lijn aan te vragen...dat is volgens mij al iets meer dan een jaar zo...

Dit zie ik trouwens bij de specs van het 39,95 abo staan :

De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.

TheVMaster wijzigde dit bericht 04-05-2008 23:08 (11%)

Dat staat er inderdaad, maar als je gaat kijken bij Overige Prijzen staat er:
quote:
Aanvragen
Incomplete aanvragen worden niet in behandeling genomen. Levering op een aansluiting zonder KPN is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee: Eenmalig kaal koper (new line service) en daarna maandelijks ¤ 9,40 op de normale abonnementskosten. Bij afname van een modem behoort ook het modempakket. Op aanvraag is installatie mogelijk door een, door ons erkende, externe monteur. Installatieprijzen staan vast, voor verdere prijzen dien je je te wenden tot de monteur.
En het verhuizen is gewoon 2x zo duur als bij bijvoorbeeld Telfort... :{

Riep er iemand?

Reg. datum: 20 april 2002

quote:
tweaktubbie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:08:
@mwoe: nee, geen kosten voor het gewone niet-wifi modem, ook geen verzend/administratie (zelf ook zelfde abo genomen - nog wel van ander tweakabo'tje overgestapt. enige puntje is dat ik over april dubbel betaald heb en creditnota is na 3 weken nog niet aangemaakt) prima modem btw; dyndns.com kun je instellen, logs naar mailadres, aparte mails voor warnings 8)
Hoe lang zat er tussen het opsturen van de papieren en een reactie van tweak?
Heb op 27-04 de papieren ingevuld teruggestuurd, maar tot op heden (6 werkdagen later) nog niet gehoord of gezien. Bedoel hier trouwens niets verkeerd mee, het is alleen een feit ;)

Hoe zit het eigenlijk met als je met Tweakdsl wilt stoppen en naar een andere provider wilt gaan?

Mijn ouders hebben net 2 jaar Tweakdsl en willen graag overstappen naar Alice, omdat het 15 euro per maand scheelt (en ze leveren ook nog eens een snellere lijn :P). Maar nu moet ik dat natuurlijk regelen...nu heb ik net even met Alice gebeld en die zeggen dat je eerst tweakdsl op moet zeggen en je moet aanmelden bij Alice. Maar hier gaat dan toch ruimte tussen zitten? (downtime) en dat is juist hetgene wat niet mag gebeuren...Is het mogelijk, dat Alice het op de dag dat Tweakdsl het signaal van de lijn afhaalt, de boel opleverd?
Sterker nog, je moet ervoor zorgen dat je niet eerder opzegt dan dat je Alice abo ingaat. En je moet in je opzegbrief melden dat het om een telco-telco migratie gaat. Als alles goed gaat heb je zo min mogelijk downtime (in principe hoeven ze alleen wat kabeltjes om te prikken geloof ik)

Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.
[Tomb Raider: Underworld] - [My javascript wolfenstein project]

Dus ik moet Alice aanmelden zodat het bijvoorbeeld op 10 juni ingaat. En Tweakdsl moet ik een brief schrijven dat het gaat om een telco-telco migratie en die moet ik op 11 juni laten afsluiten?
ik zou de bewoording "je abonnement opzeggen" gebruiken, ipv "afsluiten" :). Houd er rekening mee dat Tweak een opzegtermijn van 1 kalendermaand hanteert. Als je dus nu opzegt, houdt je abo niet eerder op dan eind juni. Je kunt dan wel eerder overstappen naar Alice, maar je betaalt Tweak gewoon nog voor de hele maand juni.

Heeft Alice trouwens geen voorbeeld opzegbrief? Telfort bijvoorbeeld wel. Die zou je kunnen gebruiken.

.oisyn wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:10 (39%)

Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.
[Tomb Raider: Underworld] - [My javascript wolfenstein project]

Vouwer @ TCF
Reg. datum: 03 augustus 2001

Is er iets gewijzigd in het aantal IP's die je kunt krijgen? Ik draai een dnet-proxy voor een paar mensen en daar heb je een apart IP voor nodig per persoon. Tot gisteren kon ik er 5 ophalen, maar nu (slechts) 2. Zou jammer zijn als dat zo is ;)

Deze post heb je in het verleden gelezen...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws