Floor-is schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:31:
[...]
Volgens de cijfers van de OPTA is er een grote leegloop op DSL, heel veel mensen stappen over op triple-play. Soms op DSL (Online, Tele2), maar meestal naar de grote kabelaars.
Bij Tweak stappen er best wat mensen over van DSL naar Glasvezel, dus eigenlijk is dat wel ongeveer hetzelfde. Als VDSL fatsoenlijk leverbaar is bij Tweak, dan zullen ze dat wel aan gaan bieden en dan zullen er wel een boel mensen zijn die hier gebruik van willen maken lijkt me, helemaal als ze ook RTV kunnen doen over VDSL. (En dat is dan eigenlijk ook weer hetzelfde: het zogenaamde single- en dualplay is een afnemende markt.)
OPTA-linkje:
http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3279
Dat alles-in-1 triple play heeft vaak ook wel een aantrekkelijke prijs. Alleen is het nooit te combineren met een analoge KPN lijn en die is hier nogal noodzakelijk.
Als je gaat kijken snap ik de leegloop ook wel. Nu hebben we Digitenne voor €8,50/maand, Tweak 4-1Mbit €19,95/maand en KPN BelBasis voor €19/maand (we bellen dusdanig veel dat het goedkoper is dan BelBudget). Alles bij elkaar €47,50. Plus belkosten.
Vergelijk je dat met de alles-in-1 pakketten:
http://www.breedbandwinke...bellen-extra-digitenne-tv voor €48,50/maand ook Digitenne, 16-2Mbit internet via VDSL (zou hier leverbaar moeten zijn) en bij het bellen de optie voor BelOnbeperkt (al dan niet Avond&Weekend) die vast veel zou besparen. Sneller internet en goedkoper bellen voor hetzelfde geld in principe, alleen geen analoge lijn. En Digitenne blijft hetzelfde. Alleen geen idee wat ze bij KPN doen qua usenet.
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/ voor €52/maand 22-4Mbit, analoge TV, een beperkte usenetserver (iirc 30 dagen en een datalimiet maar wel met alle groepen). Nu kan je met 4Mbit ook wat makkelijker torrenten, jammer dan voor Ziggo dat dat ze meer kost, hadden ze maar geen datalimiet op de usenetserver moeten zetten.

Ook hier onbeperktbellen opties, al dan niet voor avond en weekend.
Nu heb ik pas een envelop voor een upgrade naar 10-for-2 voor Tweak op de bus gedaan, voor 80 cent extra per maand gaat de snelheid dan naar 20Mbit. Dat gaat 1 februari pas in gok ik. Beter gaat het voorlopig toch niet worden, ADSL zit aan de max, de analoge lijn moet blijven en terug naar Ziggo is ook niet gewenst. En glas komt hier toch nooit. Op zich zijn we niet eens zo heel veel duurder uit met wat we nu hebben, sterker nog, als we via TweakDSL VoIP zouden bellen en NLS zouden nemen zouden we veel goedkoper uit zijn dan die triple play pakketten.
Op zich zou het wel aantrekkelijk ogen als Tweak VDSL aan zou bieden, een BelOnbeperkt optie en behoud van het analoge KPN-nummer. En eventueel nog Digitenne erbij als dat nodig is. Al zie ik het niet snel gebeuren, VoIP is gewoon niet betrouwbaar genoeg.
Sowieso zou het wel handig zijn als Tweak eens met een BelOnbeperkt optie komt, Tweak zou hier imho niet achter moeten blijven.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mentalist op 20-01-2011 18:33
]