[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
Azqi schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Ik heb geen week zonder internet gezeten, maar heb wel jouw klachten.

Volgens de helpdesk moest de latency er na de migratie op vooruit gaan, maar heb tot december nooit latency issues met Tweak gehad :-(

Edit:
Mijn downloadsnelheid is momenteel wel weer tiptop.

Edit2: WoW weer slecht speelbaar :-(
Hier ook een persoon die klachten heeft over WOW. Mijn Latency stuitend als een jojo.
zijn hier nog meer klachten over ?

ik heb eigenlijk alles gedaan wat ik kon, tot mijn complete netwerk plat leggen uit frustraties.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

daanski82 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:37:
[...]

Hier ook een persoon die klachten heeft over WOW. Mijn Latency stuitend als een jojo.

ik heb eigenlijk alles gedaan wat ik kon, tot mijn complete netwerk plat leggen uit frustraties.
Bij mij heb ik in huis alle bekabeling al laten vervangen :-( Wat denk je: Geen verschil.
Vanavond uit frustratie uitgelogd. PVP of instances is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Azqi schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:44:
[...]

Bij mij heb ik in huis alle bekabeling al laten vervangen :-( Wat denk je: Geen verschil.
Vanavond uit frustratie uitgelogd. PVP of instances is onmogelijk.
ik ben ook maar gestopt na dat ik zag hoe lang het duurde voor dat er een lvl 1 mob neer ging :-S

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 23:07
Zijn er hier meer mensen met het probleem dat als er iets gedownload wordt de sip verbinding zeer slecht word? Is hier iets tegen te doen? QOS voor de downstream instellen gaat erg lastig omdat je alleen maar TCP acknowledges kunt delayen en hopen dat de traffic omlaag gaat. Dit heeft als nadeel dat je gelijk 20% van je maximum bandbreedte kwijt bent. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld xs4all ook aan hun kant qos toepast om fatsoenlijke sip verbindingen op te leveren.

Het is zelfs zo erg dat als ik aan het bellen ben en iets opzoek op internet dit bij elke pagina load te horen is over de telefoonlijn.

Bij tweak heb ik altijd de eigenaardige eigenschap dat ik voor alle lokale nummers het netnummer moet draaien, dit terwijl mijn tweak nummer ook binnen dit gebied valt. Gelukkig heb ik een asterisk server die dit wel voor mij regelt, maar in een normale configuratie kun je op het zyxel modem hier helemaal niets aan instellen. Is dit ook normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door PSU_freak op 10-01-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:15
[...]

Same here, latency van dik boven de 300, maar dat zal wel komen omdat mijn lijn ook niet meer boven de 2mbit uit komt.
Gelukkig ben ik er 14 februari vanaf, en krijg ik donderdag internet via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
[...]

Vraag is of de WOW latency problemen aan TweakDSL liggen.
Heb hier zelf ook last van, maar vermoed dat tenminste een deel van het probleem bij Blizzard ligt (pingen en traceroutes die kanten op lopen niet echt lekker, terwijl dat naar google of tweakers.net prima lage waarden geeft...) Bovendien worden een aantal Europese WOW servers vandaag (dinsdag!) opnieuw gestart, dat geeft ook al aan dat daar een probleempje zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
PSU_freak schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:48:
Zijn er hier meer mensen met het probleem dat als er iets gedownload wordt de sip verbinding zeer slecht word? Is hier iets tegen te doen? QOS voor de downstream instellen gaat erg lastig omdat je alleen maar TCP acknowledges kunt delayen en hopen dat de traffic omlaag gaat. Dit heeft als nadeel dat je gelijk 20% van je maximum bandbreedte kwijt bent. Ik heb het idee dat bijvoorbeeld xs4all ook aan hun kant qos toepast om fatsoenlijke sip verbindingen op te leveren.

Het is zelfs zo erg dat als ik aan het bellen ben en iets opzoek op internet dit bij elke pagina load te horen is over de telefoonlijn.

Bij tweak heb ik altijd de eigenaardige eigenschap dat ik voor alle lokale nummers het netnummer moet draaien, dit terwijl mijn tweak nummer ook binnen dit gebied valt. Gelukkig heb ik een asterisk server die dit wel voor mij regelt, maar in een normale configuratie kun je op het zyxel modem hier helemaal niets aan instellen. Is dit ook normaal?
Ik heb ook lange tijd zitten knoeien met Qos en Tweak. Heb er nooit echt duidelijkheid over gekregen. Inkomend verkeer heeft in ieder geval geen markering meer. Het kan zijn dat dit net voor de CPE eraf gestript wordt maar of dat zo is is niet vast te stellen. Het uitgaande verkeer kan je markeren maar of er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt in de rest van 't netwerk is onduidelijk. Het VOIP platform is zoiezo klaar voor een flinke upgrade, kreeg mijn VOIP apparatuur er niet mee aan de praat vanwege een paar lelijke bugs die al jaren geleden verholpen zijn maar nog niet bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Geomaris schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:36:
[...]

Vraag is of de WOW latency problemen aan TweakDSL liggen.
Heb hier zelf ook last van, maar vermoed dat tenminste een deel van het probleem bij Blizzard ligt (pingen en traceroutes die kanten op lopen niet echt lekker, terwijl dat naar google of tweakers.net prima lage waarden geeft...) Bovendien worden een aantal Europese WOW servers vandaag (dinsdag!) opnieuw gestart, dat geeft ook al aan dat daar een probleempje zit...
heb jij een link waar vermeld staat welke servers dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
daanski82 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:31:
[...]

heb jij een link waar vermeld staat welke servers dit zijn ?
Neen, sorry. Stond op de ingame- aanlog pagina gisteravond.
Je kunt (ook?) legio problemen en klachten aantreffen op de Blizzard fora, bijv. http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1503252986. Daar vind je nog veel meer hierover wat me weinig vrolijk stemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn speed in een aantal maanden geslonken was van 1700KB/s naar 1300 KB/s en het afgelopen weekend zelfs niet boven de 1Mbit/s uitkwam heb ik Tweak eens een mailtje gestuurd met mijn bezwaren.
Na meten en wat jpg's als bewijs zit ik nu weer op 1300/1500 KB/s.
Dus het hoeft niet altijd eeuwen te duren, het kan wel als men wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:59:
Nadat mijn speed in een aantal maanden geslonken was van 1700KB/s naar 1300 KB/s en het afgelopen weekend zelfs niet boven de 1Mbit/s uitkwam heb ik Tweak eens een mailtje gestuurd met mijn bezwaren.
Na meten en wat jpg's als bewijs zit ik nu weer op 1300/1500 KB/s.
Dus het hoeft niet altijd eeuwen te duren, het kan wel als men wil.
ok hoe heb jij ze zover gekregen? Ik ben al een tijdje aan het mailen over en weer en ik zat eerst op 1300KB/s en nu op 800KB/s. Zij beweren dat het niet hoger kan, maar ik heb het al 2,5 jaar op 1300KB/s en nu ineens sinds de migratie niet meer. Binnenshuis is alles al aangepast/vervangen/geoptimaliseerd. Daar kan het niet meer aan liggen.
Met die 1300KB/s kon ik wel leven maar die 800KB/s is echt te traag en vind ik niet acceptabel. Overstappen op de kabel is wel heel aantrekkelijk hierdoor. :X

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:05:
[...]

ok hoe heb jij ze zover gekregen? Ik ben al een tijdje aan het mailen over en weer en ik zat eerst op 1300KB/s en nu op 800KB/s. Zij beweren dat het niet hoger kan, maar ik heb het al 2,5 jaar op 1300KB/s en nu ineens sinds de migratie niet meer. Binnenshuis is alles al aangepast/vervangen/geoptimaliseerd. Daar kan het niet meer aan liggen.
Met die 1300KB/s kon ik wel leven maar die 800KB/s is echt te traag en vind ik niet acceptabel. Overstappen op de kabel is wel heel aantrekkelijk hierdoor. :X
Hoe ik ze zover heb gekregen?
Geen idee, gewoon netjes blijven maar wel aantonen dat het echt minder is.
Uiteraard ben ik ook gekke Henkie niet, ik zit nog ruim een jaar aan Tweakdsl vast.
Mocht het toch weer hard achteruit boeren dan ben ik ook niet t beroerd om over te stappen, maar omdat ik over het algemeen best tevreden ben wil ik graag dat ze 1 en ander checken en zonodig verbeteren.
Schijnbaar is dat binnen een paar dagen gelukt.
Vinger aan de pols en doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Geomaris schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:10:
[...]

Neen, sorry. Stond op de ingame- aanlog pagina gisteravond.
Je kunt (ook?) legio problemen en klachten aantreffen op de Blizzard fora, bijv. http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1503252986. Daar vind je nog veel meer hierover wat me weinig vrolijk stemt...
Ik ben de enige in mijn guild(145 unique accounts) met latency problemen. Een paar Roemenen daargelaten. Het zit niet serverside bij Blizzard op mijn realm.

Ik heb een mail met testresulaten gestuurd en ben nog in blijde afwachting van een reactie. Ik duim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:42:
[...]

Hoe ik ze zover heb gekregen?
Geen idee, gewoon netjes blijven maar wel aantonen dat het echt minder is.
Uiteraard ben ik ook gekke Henkie niet, ik zit nog ruim een jaar aan Tweakdsl vast.
Mocht het toch weer hard achteruit boeren dan ben ik ook niet t beroerd om over te stappen, maar omdat ik over het algemeen best tevreden ben wil ik graag dat ze 1 en ander checken en zonodig verbeteren.
Schijnbaar is dat binnen een paar dagen gelukt.
Vinger aan de pols en doorgaan.
Dat doe ik tot nu toe ook. Blijf gewoon beleefd tegen ze.
Ik vind het alleen tergend dat zij beweren dat het niet sneller kan, terwijl ik het in het verleden echt sneller heb gehad. Ik heb er helaas alleen geen bewijs meer van :X
Tot nu toe was ik altijd erg tevreden over hun service, heb ze bij genoeg mensen aangeraden...

edit: Hebben ze ook verteld wat bij jou de oorzaak was?

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 11-01-2011 20:42 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:41:
[...]

edit: Hebben ze ook verteld wat bij jou de oorzaak was?
Tuurlijk niet, dat zou schuld bekennen zijn.
Ik heb de afgelopen 16 jaar genoeg providers meegemaakt om te weten waar de oorzaak ligt.
Als je dat zegt krijg je niets meer voor elkaar.
Maar ik betaal een X bedrag en heb recht op Y.
Wil men dat niet ( en er waren providers genoeg de afgelopen jaren, believe me) dan ben ik volgend jaar gewoon weg. Lost dat mijn problemen nu op? Voorlopig even wel, maar of dat dit jaar ook nog zo blijft is koffiedik kijken natuurlijk. Daarbij heb ik bij Tweak over diverse jaren nauwelijks problemen gehad. Weinig uitval (of ik was er toevallig ff niet, dus niet gezien). Maar deze snelheidsvermindering over een X aantal maanden ligt niet aan een verrotte kabel in de grond. Alleen zal de waarheid in het midden blijven, als de speed maar weer opgekrikt wordt, want ik betaal niet voor een 24Mbit terwijl je minder dan de helft overhoudt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

Crusader

Arc Nature

offtopic:
Ik ben nu overgestapt op 120 Mbit Ziggo en krijg ook die snelheid volgens speedtest.net (119,6 Mbit down en 9,3 Mbit up). Had ik eerder moeten doen. Mensen die kunnen overstappen op Ziggo, prima keus, niet voor niets de gouden steeksleutel gewonnen. Paar keer helpdesk moeten bellen voor activatie etc., binnen twee minuten iemand aan de lijn en steeds goed geholpen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 23:07
Maar hoe lossen jullie het dan op met bellen en tweak? Doen jullie niet meer bellen via hun of stoppen jullie met surfen terwijl er gebeld wordt?

De verbinding die ik bij hun afneem is maar 4mbit omdat 5 mbit het maximum is wat ik kan halen (en instabiel wordt). Dit is tegenwoordig ook geen grote luxe meer.

Bij een ping naar bijvoorbeeld tweakers.net is goed te zien dat de latency erg omhoog schiet als ik tegelijkertijd iets anders met de internetverbinding doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Ik heb/had het 4mbit abo bij Tweak, al stond in mijn Speedtouch altijd dat ik 4500kbps (ongeveer) down had. 4,5 dus. Zal wel vanwege de telefonie zijn ofzo. Ik klaag niet. :P

Nu heb ik pas de brief voor de upgrade naar 20mbit op de bus gedaan. Ik heb eigenlijk geen idee of ik daarvoor nog instellingen aan moet passen (geen idee of ik op hetzelfde netwerk blijf). Ik heb geen flauw idee wanneer die upgrade actief gaat worden. (iemand een idee?) Nu besloot ik net mijn modem maar eens te resetten, kan geen kwaad, wie weet.

Zie ik tot mijn schrik dat ik nu dit heb:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 992 / 3.776
Da's minder dan eerst!

Meer info van mijn Speedtouch ST716v5:
Link Information

Uptime: 0 days, 0:12:58
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 992 / 3.776
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 51,23 / 229,84
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 11,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 18,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 13,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Ik zou sowieso niet weten hoe ik kan zien of de upgrade al actief is, stel dat de lijn het helemaal niet aankan, dan kom ik er nooit achter denk ik?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn Speedtouch gebruikte ik het programma DMT om extra informatie uit het modem te halen. Onder andere de maximale verbinding die te halen was werd hier mee aangegeven. Bij mij bleek dat die maximaal 13 Mbit zou zijn, dus de eventuele upgrade van mijn 12 Mbit heb ik maar niet doorgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 14-01-2011 07:36 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Laatst online: 11:15
Crusader schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:55:
offtopic:
Ik ben nu overgestapt op 120 Mbit Ziggo en krijg ook die snelheid volgens speedtest.net (119,6 Mbit down en 9,3 Mbit up). Had ik eerder moeten doen. Mensen die kunnen overstappen op Ziggo, prima keus, niet voor niets de gouden steeksleutel gewonnen. Paar keer helpdesk moeten bellen voor activatie etc., binnen twee minuten iemand aan de lijn en steeds goed geholpen.
Idem dito, ook overgestapt en wat een verademing! Gelijk dit erbij gepakt om van usenet te kunnen downloaden. Voor dat geld kon ik het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

immo_msk schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:19:
[...]

Idem dito, ook overgestapt en wat een verademing! Gelijk dit erbij gepakt om van usenet te kunnen downloaden. Voor dat geld kon ik het niet laten.
offtopic:
Die Supernews heb ik ook genomen, top! 14 MB/s download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Crusader schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:19:
[...]

offtopic:
Die Supernews heb ik ook genomen, top! 14 MB/s download
Doen die ook account-sharing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MegaTronics schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:35:
Bij mijn Speedtouch gebruikte ik het programma DMT om extra informatie uit het modem te halen. Onder andere de maximale verbinding die te halen was werd hier mee aangegeven. Bij mij bleek dat die maximaal 13 Mbit zou zijn, dus de eventuele upgrade van mijn 12 Mbit heb ik maar niet doorgevoerd.
DMT krijg ik helaas niet aan de praat.

Ik heb even alle analoge telefoons losgekoppeld maar dat maakte ook niets uit. Ik krijg een snelheid van 37xx of 4096kbps. Ik gok dat de upgrade nog niet actief is, maar heb dus geen idee op welk moment ze upgrades activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 12:20

Quakie

quakelen

Tot mijn verbazing geen internet. Krijg geen IP modem geeft een downstream aan

Baal dat lijn al stuk lager intraint maar dat ik nu ook al geen internet heb gaat me strot uithangen.
Hoop niet dat dit een teken want kan me niet herinneren wanneer lijn plat was voor migratie.

Pfff :(

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 08:40

BHQ

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:50:
[...]

DMT krijg ik helaas niet aan de praat.

Ik heb even alle analoge telefoons losgekoppeld maar dat maakte ook niets uit. Ik krijg een snelheid van 37xx of 4096kbps. Ik gok dat de upgrade nog niet actief is, maar heb dus geen idee op welk moment ze upgrades activeren.
Hmm..

Allicht gemigreerd van Tiscali naar BBned zonder de extra "10%-marge" die Tiscali rekent?

Moest je opvallen, je syncte niet exact 4096 maar een stukje hoger, dat is bewust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jarpse schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Hmm..

Allicht gemigreerd van Tiscali naar BBned zonder de extra "10%-marge" die Tiscali rekent?

Moest je opvallen, je syncte niet exact 4096 maar een stukje hoger, dat is bewust ;)
4096*1.1=4506. Zou dus goed kunnen. Ik had vroeger ook wel Tis-DSL dacht ik, ik ben begonnen met 3/1mbit in 2005 geloof ik.

Welk netwerk gebruikt Tweak nu eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, Op 14 Dec viel mijn verbinding uit. Op de 27e ben ik overgestapt op UPC. Telefoonnummer was 5 dagen daarna gemigreerd. Vorige week Tweak gebeld en mijn opzegging is op 29 Dec ontvangen. Ze wisten mij wel te vertellen dat ik sinds 27 Dec weer online zou zijn via Tweak. Ik kon het niet laten om het vanmorgen even te testen. Maar, krijg geen IP. Nog een paar dagen, dan ben ik van Tweak af qua abbonement :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Mijn ticket staat uit vanaf eind december. Heb van de week wel een nette statusupdate ontvangen, dat het nog in behandeling is, nadat ik gebeld had.

Ik zie overigens ook op Twitter, dat mensen van Tweakdsl naar UPC en Ziggo vertrekken. Dat kan ook een algemene trend zijn, doordat ADSL niet meer op kan tegen kabel qua (download)performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Azqi
Inderdaad heb ik bij UPC voor het zelfde geld een snellere verbinding. Echter werkt het bij Tweak altijd goed dus had ik geen reden om over te stappen. Nu werd ik min of meer gedwongen. Zeker na de aanfluiting van de helpdesk na de migratie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 12-10 21:23
Azqi schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:25:
Ik zie overigens ook op Twitter, dat mensen van Tweakdsl naar UPC en Ziggo vertrekken. Dat kan ook een algemene trend zijn, doordat ADSL niet meer op kan tegen kabel qua (download)performance.
Zit er ook over te denken om over te stappen naar Ziggo. Haal niet meer dan 8 Mbit down uit de ADSL verbinding en zo langzamerhand begint dat wel te frustreren, prijstechnisch is overstappen ook interessant. Nu ik mijn jaar verlenging er bijna op heb zitten maar eens kijken wat ik doe.

[ Voor 10% gewijzigd door Shartar op 17-01-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 21:31
Ja, ik vind het jammer dat de tarieven in de ruim 4 jaar dat ik bij tweak zit nauwelijks interessanter geworden zijn, de rest van de markt staat nl niet stil.

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Het gaat weer lekker :(

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. 82.197.196.109 0.0% 15 20.5 20.3 19.8 20.7 0.3
2. 82.197.196.97 0.0% 15 20.9 20.7 20.0 21.3 0.3
3. fo1-ve203.nikhef.cambrium.net 14.3% 14 443.9 455.1 420.6 521.0 29.8
4. ams-ix.tc2.xs4all.net 35.7% 14 442.5 448.5 440.4 468.7 9.1
5. 0.so-2-0-0.xr4.1d12.xs4all.net 0.0% 14 419.7 513.3 419.7 624.3 84.5
6. xs3.xs4all.nl 15.4% 14 415.0 532.2 415.0 620.9 77.0

en ter vergelijking............

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. 82.197.196.109 0.0% 12 20.1 20.2 19.8 20.7 0.3
2. 82.197.196.97 0.0% 12 20.8 20.6 19.9 21.0 0.3
3. fo1-ve203.nikhef.cambrium.net 10.0% 11 404.8 473.3 404.8 592.9 59.0
4. amsix.globalswitch.netholding.nl 0.0% 11 27.2 27.3 26.7 28.0 0.4
5. Welcome.at.M40-2.as24730.nl 0.0% 11 21.2 21.0 20.5 21.4 0.3
6. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb de laatste paar dagen erg hoge latency vanaf cambrium.net naar de rest van internet, zeg maar gerust 500+ms. Zelfs een ssh-sessie voelt erg laggy aan alsof ik met 300baud werk. Is Tweak met iets aan't klooien ofzo?

Dit is bugging up: 4 460 ms 531 ms 446 ms fo1-ve203.nikhef.cambrium.net [217.19.16.78]

Oh, goody.. Ik kan connecten naar m'n ssh-server via ipv6, dat een hele andere routing heeft. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Trinsec op 17-01-2011 20:00 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Latency was vanmorgen goed, vanmiddag ook en vanavond BAGGER. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

't is maar net waar je heen gaat... valt best mee allemaal?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\iNSaNe>tracert -d tweakers.net

Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     8 ms     8 ms     8 ms  84.245.2.1
  3     8 ms     8 ms     9 ms  82.197.223.25
  4   321 ms   321 ms   330 ms  217.19.16.78
  5     9 ms     9 ms     9 ms  195.69.144.171
  6    10 ms    16 ms    17 ms  87.233.1.218
  7     9 ms     9 ms     8 ms  213.239.154.35

De trace is voltooid.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

217.19.16.78 is nogal borked. Naar tweakers.net valt het wel mee 1 hitch in de route. Maar bij andere bestemmingen, zoals m'n ssh-server, blijft de latency daarna ook in de hoge nummers zodat het geheel alleen maar trager wordt. Je zal maar pech hebben dat je activiteiten juist via die routering lopen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nee. Het is een router. Wat wil je dat 'ie doet? Verkeer snel doorgeven of snel reageren op pingende tweakers?

Het ding heeft een stel access-lists en ICMP-verkeer voor de machine zelf staat helemaal onder aan de lijst. Als 'ie niets beters te doen heeft gaat 'ie jou eens een keer beantwoorden. Tot die tijd wacht je maar, en dat kan zomaar een paar honderd milliseconden duren.

Verkeer wat naar de engine gaat wordt heel anders behandeld dan verkeer wat van de ene interface naar de andere gaat. En je kunt dus geen conclusies trekken uit z'n gedrag.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14

Arno

PF5A

Azqi schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:34:
Latency was vanmorgen goed, vanmiddag ook en vanavond BAGGER. :(
Hier is het nu nog steeds k*t met peren. De helft van de sites opent niet en moet ik opnieuw laden :(

En het erge is dat de Tweak Servicedesk maar 1 of 2x per week op de mail reageert en dan met domme vragen komt waarbij ik denk van welke idioot hebben ze nu weer van straat geplukt :/

Kan niet wachten tot het voorjaar als ze glas gaan leveren *O*

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
burne schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:49:Verkeer wat naar de engine gaat wordt heel anders behandeld dan verkeer wat van de ene interface naar de andere gaat. En je kunt dus geen conclusies trekken uit z'n gedrag.
ja, fijn, die (standaard) uitleg ken ik echt wel. Komt altijd naar voren als je tegen dit soort problemen aanloopt.

Maar... kijk even naar de gegevens die ik postte en je ziet dat het helemaal van de eindbestemming afhangt of je wel of niet hoge pingtijden met de bijbehorende waardeloze verbinding hebt. Vanaf die router dus en diezelfde router heeft normaal dit gedrag niet.

Dus je kunt uit deze mix van waarnemingen wel degelijk een conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

burne schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:49:
[...]
Verkeer wat naar de engine gaat wordt heel anders behandeld dan verkeer wat van de ene interface naar de andere gaat. En je kunt dus geen conclusies trekken uit z'n gedrag.
Volgens mij kan je juist wel conclusies trekken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2    24 ms    23 ms    23 ms  217.19.16.209
  3    24 ms    23 ms    23 ms  217.19.16.33
  4   637 ms   882 ms   712 ms  217.19.16.78
  5    24 ms   102 ms    24 ms  195.69.144.171
  6    26 ms    34 ms    35 ms  87.233.1.218
  7    25 ms    24 ms    25 ms  213.239.154.35

Trace complete.

Een kleine hitch, maar wel normaal connect verder.
Maar naar m'n server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to trinsec.org [93.186.193.49]

1    <1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2    23 ms    23 ms    23 ms  217.19.16.209
  3    23 ms    24 ms    24 ms  217.19.16.33
  4   965 ms   842 ms   750 ms  217.19.16.78
  5   777 ms     *      864 ms  195.69.144.219
  6   763 ms     *      760 ms  62.141.47.130
  7   762 ms     *      642 ms  93.186.193.49

Trace complete.

En het feit is dat ik via dit route echt niet normaal de ssh-sessie kan gebruiken. Het is erg traag, als ik dingen typ lijk het wel of ik op een oude teksttelefoon zit te typen, de letters komen traag op't scherm. Het verkeer werd hier dus niet 'heel anders behandeld'.

Hoe valt dit te oplossen dan? Dit probleem bestond pas sinds een paar dagen. Ik heb nu wel het geluk dat de host ipv6 ondersteunt zodat ik dat kan gebruiken en een geheel andere routering krijg dat bloedjessnel is. Maar normaal vind ik dit toch niet.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Zelfde verhaal hier.. Iemand al Tweak gebeld? Er staat natuurlijk weer geen aankondiging of iets dergelijks op hun site..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C:\Users\Axis>tracert 82.94.225.9

Tracing route to 82.94.225.9 over a maximum of 30 hops

1     7 ms     7 ms     7 ms  217.19.16.209
  2     7 ms     7 ms     7 ms  217.19.16.33
  3   370 ms   366 ms   385 ms  fo1-ve203.nikhef.cambrium.net [217.19.16.78]
  4   338 ms   492 ms   366 ms  ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
  5     *      432 ms   492 ms  0.so-2-0-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.5.13]
  6   380 ms   387 ms   363 ms  te5-4.swcolo1.1d12.xs4all.net [194.109.12.2]
  7   371 ms   500 ms   597 ms  ^C

Nog een paar maandjes, en dan ben ik weg bij Tweak. Het was een goede partij vroegah, maar nu..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Zelfs SSH kan ik momenteel vergeten, met axis, zo snel mogelijk weg daar....

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=122
Traagheid BBned ADSL lijnen
Door een onstabiliteit in een van onze routers, kan er momenteel packetloss en latency verhoging plaatsvinden voor lijnen in het BBned netwerk. Helaas kan dit niet eerder dan aankomende nacht opgelost worden. Onze excuses voor het ongemak.
Geplaatst op: 18-01-2011
Ze kunnen hun bokkende routertje niet rebooten overdag, want dat heeft een te grote impact. En ik kan een dag niet internetten, dat heeft voor mij een grotere impact :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Kan prima. De gebruikers op de bbned lijnen kunnen nu toch niets |:(

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 11-10 14:35
Ook Tiscali lijnen hebben het probleem, hopelijk wordt het snel opgelost. Een trace vanaf Ziggo naar een Tiscali DSL lijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to 84-245-x-x.dsl.cambrium.nl [84.245.xxx.xxx]

1     8 ms     7 ms     6 ms  10.138.148.1
  2     8 ms     6 ms     7 ms  ubr2-bu3-sec.joure1.fr.home.nl [213.51.164.1]
  3     9 ms     9 ms     9 ms  asd-lc0006-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.1
58.78]
  4     8 ms     7 ms    12 ms  cambrium.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.50]
  5    22 ms     8 ms    14 ms  fo1-ve203.tc3.cambrium.net [217.19.16.77]
  6   407 ms   480 ms   638 ms  82.197.223.26
  7     *        *        *     Request timed out.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Nou mijn problemen met trage snelheid zijn opgelost. :)
Tweak helpdesk had ik niet veel aan. Die bleven maar melden dat het koper nu eenmaal verslechterd in de loop der jaren en dat zij er niets aan kunnen doen.
1. Jullie kunnen er wel wat aan doen, ga bitchen bij KPN (eigenaar koperlijn) en laat ze de boel repareren/vervangen.

Maargoed ik heb het opgelost door mijn modem om 6 uur 's ochtends te resetten.
Om een of andere reden trainde hij toen op een veel hogere snelheid in. :X
Nu niet meer aankomen :Y)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:52
Zijn er meer ADSL-ers die last hebben van een instabiele verbinding? Bij mij valt sinds een week of twee zeer regelmatig het hele ADSL signaal weg, in het modem verdwijnt de verbinding op zich niet, maar wel het IP-adres is weg. Na een seconde of 30 is het weer vrolijk terug, maar vrij irritant als je dit met grote regelmaat hebt.

Enige wijzigingen die is gebeurd is een nieuw 'vast' IP-adres, in de 84.245.4x.xxx reeks.

Omgeving Rotterdam Zuid, overigens.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
MasterMaceMichu schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:33:
Zijn er meer ADSL-ers die last hebben van een instabiele verbinding? Bij mij valt sinds een week of twee zeer regelmatig het hele ADSL signaal weg.
Ik zou zeggen lees het topic eens een stukje terug. In het kort: ja, behoorlijk wat klachten laatste tijd.

* Menthix zit begin februari op XS4ALL.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb geen klachten meer. De borked router van gisteren is daadwerkelijk verholpen. Nu lijkt alles prima te gaan. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Trinsec schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:37:
Ik heb geen klachten meer. De borked router van gisteren is daadwerkelijk verholpen. Nu lijkt alles prima te gaan. :)
Nu nog even vasthouden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:08:
Nou mijn problemen met trage snelheid zijn opgelost. :)
Tweak helpdesk had ik niet veel aan. Die bleven maar melden dat het koper nu eenmaal verslechterd in de loop der jaren en dat zij er niets aan kunnen doen.
1. Jullie kunnen er wel wat aan doen, ga bitchen bij KPN (eigenaar koperlijn) en laat ze de boel repareren/vervangen.
Na mijn email wisseling met de Tweak helpdesk download ik ook weer op 1.4/1.5 MB/s
Wel kreeg ik deze week nog een nabrander van de helpdesk met het bewuste "alles vervangen"mailtje.
Wat denken ze zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Meekoh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:08:
Dat kan. KPN stuurt er wel een rekening voor. Die gemiddeld neerkomt op een half tot een heel miljoen euro's. En dat ga jij niet over willen hebben voor een iets hogere download-snelheid. Toch?

KPN geeft heel duidelijk aan wat er kan over een koperpaartje. Dat is 300-3000Hz, met een acceptabele demping (-12dB uit m'n hoofd) en meer dan dat is extra. Precies genoeg voor een verstaanbaar gesprek met een T65 of T88. xDSL valt niet binnen het gegarandeerde niveau van dienstverlening, en klachten over je xDSL-verbinding gaan dus gewoon richting prullenbak, tenzij je wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Azqi schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:25:
Volgens de cijfers van de OPTA is er een grote leegloop op DSL, heel veel mensen stappen over op triple-play. Soms op DSL (Online, Tele2), maar meestal naar de grote kabelaars.

Bij Tweak stappen er best wat mensen over van DSL naar Glasvezel, dus eigenlijk is dat wel ongeveer hetzelfde. Als VDSL fatsoenlijk leverbaar is bij Tweak, dan zullen ze dat wel aan gaan bieden en dan zullen er wel een boel mensen zijn die hier gebruik van willen maken lijkt me, helemaal als ze ook RTV kunnen doen over VDSL. (En dat is dan eigenlijk ook weer hetzelfde: het zogenaamde single- en dualplay is een afnemende markt.)

OPTA-linkje: http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3279

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:17
Als alles mee zit ben ik met een maand vertrokken bij tweakdsl, zit sinds 2004 bij tweakdsl, eerst via adsl 8mbit en later op adsl2+ 20mbit.
Ben altijd zeer tevreden geweest maar sinds tweakfiber actief is heb ik het gevoel dat de adsl lijnen een lage prioriteit hebben gekregen en dat het tweakdsl netwerk onder druk staat nu er steeds meer glas aansluiting er bij komen.

Krijg glasvezel met een snelheid van 50mbit up en down voor 39 euro, het zelfde wat ik nu ook bij tweakdsl betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Floor-is schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:31:
[...]

Volgens de cijfers van de OPTA is er een grote leegloop op DSL, heel veel mensen stappen over op triple-play. Soms op DSL (Online, Tele2), maar meestal naar de grote kabelaars.

Bij Tweak stappen er best wat mensen over van DSL naar Glasvezel, dus eigenlijk is dat wel ongeveer hetzelfde. Als VDSL fatsoenlijk leverbaar is bij Tweak, dan zullen ze dat wel aan gaan bieden en dan zullen er wel een boel mensen zijn die hier gebruik van willen maken lijkt me, helemaal als ze ook RTV kunnen doen over VDSL. (En dat is dan eigenlijk ook weer hetzelfde: het zogenaamde single- en dualplay is een afnemende markt.)

OPTA-linkje: http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=3279
Dat alles-in-1 triple play heeft vaak ook wel een aantrekkelijke prijs. Alleen is het nooit te combineren met een analoge KPN lijn en die is hier nogal noodzakelijk.

Als je gaat kijken snap ik de leegloop ook wel. Nu hebben we Digitenne voor €8,50/maand, Tweak 4-1Mbit €19,95/maand en KPN BelBasis voor €19/maand (we bellen dusdanig veel dat het goedkoper is dan BelBudget). Alles bij elkaar €47,50. Plus belkosten.

Vergelijk je dat met de alles-in-1 pakketten:

http://www.breedbandwinke...bellen-extra-digitenne-tv voor €48,50/maand ook Digitenne, 16-2Mbit internet via VDSL (zou hier leverbaar moeten zijn) en bij het bellen de optie voor BelOnbeperkt (al dan niet Avond&Weekend) die vast veel zou besparen. Sneller internet en goedkoper bellen voor hetzelfde geld in principe, alleen geen analoge lijn. En Digitenne blijft hetzelfde. Alleen geen idee wat ze bij KPN doen qua usenet.

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/ voor €52/maand 22-4Mbit, analoge TV, een beperkte usenetserver (iirc 30 dagen en een datalimiet maar wel met alle groepen). Nu kan je met 4Mbit ook wat makkelijker torrenten, jammer dan voor Ziggo dat dat ze meer kost, hadden ze maar geen datalimiet op de usenetserver moeten zetten. :P Ook hier onbeperktbellen opties, al dan niet voor avond en weekend.

Nu heb ik pas een envelop voor een upgrade naar 10-for-2 voor Tweak op de bus gedaan, voor 80 cent extra per maand gaat de snelheid dan naar 20Mbit. Dat gaat 1 februari pas in gok ik. Beter gaat het voorlopig toch niet worden, ADSL zit aan de max, de analoge lijn moet blijven en terug naar Ziggo is ook niet gewenst. En glas komt hier toch nooit. Op zich zijn we niet eens zo heel veel duurder uit met wat we nu hebben, sterker nog, als we via TweakDSL VoIP zouden bellen en NLS zouden nemen zouden we veel goedkoper uit zijn dan die triple play pakketten.

Op zich zou het wel aantrekkelijk ogen als Tweak VDSL aan zou bieden, een BelOnbeperkt optie en behoud van het analoge KPN-nummer. En eventueel nog Digitenne erbij als dat nodig is. Al zie ik het niet snel gebeuren, VoIP is gewoon niet betrouwbaar genoeg.

Sowieso zou het wel handig zijn als Tweak eens met een BelOnbeperkt optie komt, Tweak zou hier imho niet achter moeten blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-01-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:25:
[...]

Dat alles-in-1 triple play heeft vaak ook wel een aantrekkelijke prijs. Alleen is het nooit te combineren met een analoge KPN lijn en die is hier nogal noodzakelijk.

Als je gaat kijken snap ik de leegloop ook wel. Nu hebben we Digitenne voor €8,50/maand, Tweak 4-1Mbit €19,95/maand en KPN BelBasis voor €19/maand (we bellen dusdanig veel dat het goedkoper is dan BelBudget). Alles bij elkaar €47,50. Plus belkosten.

Vergelijk je dat met de alles-in-1 pakketten:
Duidelijk verhaal, ik heb nog ruim 1 jaar te gaan maar als er bij Tweak niets meer veranderd qua aanbod dan is dit ook wel mijn laatst periode bij hen.
Ze worden de laatste jaren volledig voorbijgestreefd door diverse aanbieders dus echt goedkoop zijn ze niet meer. Ik was altijd zeer content met hun newsserver maar de retentie laat t.o.v. anderen ook te wensen over.
Al met al tijd om eens rustig te gaan kijken naar andere mooie aanbiedingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperT130
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 19:54
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:25:
[...]

...
...
Sowieso zou het wel handig zijn als Tweak eens met een BelOnbeperkt optie komt, Tweak zou hier imho niet achter moeten blijven.
Tja, als je echt goedkoop wilt en 300 minuten per week gratis bellen:
Ik combineer al jaren TweakDSL 8Mbit (Tiscali) a 399 p/2jr met een BelBudget KPN-abo voor inkomende gesprekken. Uitgaand bellen doe ik bijna gratis met JustVOIP (ca Eur40,- p/jr, 300min/wk free, 10ctp/min>mob), een Fritz!Box 7170 (2e hands :) ) regelt het allemaal.
Kosten per maand: TweakDSL 16.62 + BelBudget 10.95 + JustVOIP 3.25 = Eur 30.82

Heb nog geen goedkopere oplossing gevonden en sinds de laatste firmware upgrade is ADSL stabiel op de Fritz!Box.

[ Voor 112% gewijzigd door SuperT130 op 21-01-2011 23:50 . Reden: quote toevoegen voor duidelijkere context ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Ligt het aan mij, of is er weer iets aan de hand heden morgen??
Niet vooruit te branden veel connection reset by peer etc. Site van tweak ook slecht te bereiken.

Of ben ik de enige? Tis echt jammer dat het zo snel zo achteruit is gegaan. Schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djazete schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:55:
Niet vooruit te branden veel connection reset by peer etc. Site van tweak ook slecht te bereiken.

Of ben ik de enige? Tis echt jammer dat het zo snel zo achteruit is gegaan. Schande!
Ik heb geen tweakdsl, wel tweaknews, maar kan melden dat ik vanmorgen wederom niets kan downloaden van de newsserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij mij lijken de problemen verholpen sinds het vervangen van de bewuste Tweakdsl router uit hun aankondiging... ik moet wel zeggen, dat ik een beetje met de billen bij elkaar zit in de hoop, dat er geen terugval komt.

Ik heb weer normaal kunnen gamen vandaag. Net nog geen tranen van geluk... :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Zo'n Foundry incl modules vervang je niet even zomaar. Dat is gewoon een reload geweest om een probleem te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Blijkbaar hebben ze eindelijk het probleem gevonden, internet werkt hier weer snel en normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Helaas te vroeg gejuigd, het is weer doffe ellende..

<edit> het werkt weer laten we hopen dat het nu goed blijft werken..

[ Voor 88% gewijzigd door Goldwing1973 op 23-01-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incontrol77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:08
djazete schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:55:

Bij mij is het ook een drama, hier valt precies om het half uur de verbinding weg (elke keer om 20 minuten voor en 10 minuten na het hele uur).

Volgens de helpdesk van tweakdsl komt dit waarschijnlijk doordat de lijnkwaliteit is verslechterd of doordat m'n modem aan het overlijden is. Mij lijkt dit niet echt waarschijnlijk omdat tussen de storingen door de snelheid stabiel is rond de 10Mbps.

Heeft iemand hier toevallig ook last van een uitvallende verbinding op dezelfde tijdstippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik werk bij Cambrium, het bedrijf achter Tweak, niet op de technische afdeling, dus daar weet ik weinig van.

Wat ik echter wel weet is dat in februari:
1. De DSL-producten ernstig zullen veranderen. Er komen minder producten én lagere prijzen
2. Heel veel klanten een brief zullen krijgen met een nieuw aanbod, voordat dit op de site komt
3. De zogenaamde 10-for-2 klanten niet een dergelijke brief krijgen, omdat hun contract nog loopt en het iets duurder wordt voor hen in sommige gevallen. Dus bij verlenging krijgen zij de kans om van het nieuwe aanbod gebruik te maken.

De servicedesk weet nog niet van deze wijzigingen, want dat is ze nog niet verteld. Je kan hen een vraag stellen, maar ze zullen je nog geen antwoord kunnen geven.

Er is de afgelopen tijd achter de schermen wél veel aandacht aan de DSL-producten besteed. Omdat er echter vooral nadruk op de glasvezel-lijnen lag, is dit voor velen niet zo opgevallen. We hebben in november en december echter zo'n 3,5 week non-stop met nagenoeg het gehele bedrijf alleen aan DSL gewerkt.
De colocatieruimte van Cambrium in Amsterdam (±27 racks vol) wordt momenteel verhuisd naar Almere, daardoor vinden er bovengemiddeld veel verstoringen plaats. Dat vinden we heel vervelend en er wordt letterlijk met man en macht gewerkt om dit tot een minimum te beperken.

Ik reageer niet op DM's met vragen, dit is mijn privé-account.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:01

fjs

PSN: ftltc

Floor-is schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:50:
Ik werk bij Cambrium, het bedrijf achter Tweak, niet op de technische afdeling, dus daar weet ik weinig van.

Wat ik echter wel weet is dat in februari:
1. De DSL-producten ernstig zullen veranderen. Er komen minder producten én lagere prijzen
2. Heel veel klanten een brief zullen krijgen met een nieuw aanbod, voordat dit op de site komt
3. De zogenaamde 10-for-2 klanten niet een dergelijke brief krijgen, omdat hun contract nog loopt en het iets duurder wordt voor hen in sommige gevallen. Dus bij verlenging krijgen zij de kans om van het nieuwe aanbod gebruik te maken.

De servicedesk weet nog niet van deze wijzigingen, want dat is ze nog niet verteld. Je kan hen een vraag stellen, maar ze zullen je nog geen antwoord kunnen geven.

Er is de afgelopen tijd achter de schermen wél veel aandacht aan de DSL-producten besteed. Omdat er echter vooral nadruk op de glasvezel-lijnen lag, is dit voor velen niet zo opgevallen. We hebben in november en december echter zo'n 3,5 week non-stop met nagenoeg het gehele bedrijf alleen aan DSL gewerkt.
De colocatieruimte van Cambrium in Amsterdam (±27 racks vol) wordt momenteel verhuisd naar Almere, daardoor vinden er bovengemiddeld veel verstoringen plaats. Dat vinden we heel vervelend en er wordt letterlijk met man en macht gewerkt om dit tot een minimum te beperken.

Ik reageer niet op DM's met vragen, dit is mijn privé-account.
Ik heb 10 for 2 en niet getekend voor een verlenging (is wel automatisch doorgegaan volgens tweak kan ik per maand opzeggen en krijg ik dan geld terug).

Zit nog steeds te overwegen om over te gaan op de kabel. Bij ons in Assen is helemaal geen glas en kabel is veel sneller dan adsl. Daar komt bij dat sinds ik over gezet ben naar BBned mijn verbinding veel lager geworden is van 18 naar 13-14.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jammer dan dat die interne verhuizing, die blijkbaar dus een of de bron is van de vele verstoringen de laatste tijd, niet aan de klanten wordt medegedeeld. Niet dat je als bedrijf dan meteen begrip krijgt, maar dan communiceer je in ieder geval iets in plaats van het informatieembargo van de laatste tijd. Tweak heeft van alle klanten een emailadres, hoe ingewikkeld kan het dan zijn om een email de deur uit te doen daarover?

Nou ja, ik zie het vernieuwde aanbod wel tegemoet dan. Hopelijk krijg je niet meteen weer een jaarcontract voor je neus als huidige klant. Ik wil eind dit jaar als glas hier beschikbaar is daar naartoe over en Tweak levert dat hier. Navraag eind vorig jaar leerde (wilde toen 10-2 doen) dat dat niet omgezet kon worden als ik glas afnam bij Tweak dus dat heb ik toen maar gelaten. Jammer voor mijn euro's, maar ik ga geen lange contracten meer aan.

Maar ik hoop nu toch wel dat die nagenoeg dagelijkse lange irritante verstoringen tot het verleden behoren.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Het is bij mij ook klote. soms packetlost. en soms niet. van de week was het ok. maar nu is het bagger.

ligt niet aan mn modem. omdat deze vervangen is.

opzegbrief gaat de deur uit volgende week....

[ Voor 13% gewijzigd door adam76 op 23-01-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:01

fjs

PSN: ftltc

Heb via de mail vandaag opgezegd. Weet niet of het zo kan maar dat hoor ik dan wel. Heb er genoeg van.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
fjs schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:12:
Heb via de mail vandaag opgezegd. Weet niet of het zo kan maar dat hoor ik dan wel.
Nee, kan niet. Was al eerder iemand hier in de thread. Brief (eventueel aangetekend) naar het contact adres op hun site gaat prima. Vind persoonlijk aangetekend niet nodig, gewoon hun vragen een bevestiging terug te sturen, lag bij mij binnen 2 dagen een bevestiging van Tweak op de mat.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Nu staat er op de site van tweak dat er een storing was bij de AMS-IX, maar deze zou gisteren rond half 2 opgelost zijn...sorry hoor, maar ik merk er niks van dat het opgelost is.

http://www.tweak.nl/nieuws.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bastien schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:58:

Navraag eind vorig jaar leerde (wilde toen 10-2 doen) dat dat niet omgezet kon worden als ik glas afnam bij Tweak dus dat heb ik toen maar gelaten. Jammer voor mijn euro's, maar ik ga geen lange contracten meer aan.
Dan ben je verkeerd voorgelicht. Je kunt zeker overstappen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Floor-is schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Dan ben je verkeerd voorgelicht. Je kunt zeker overstappen!
Okee, mail is 10 maanden oud dus het kan inmiddels anders zijn... maar ik neem toch liever niet de proef op de som :)
Geachte Heer/ Mevrouw ,

Als u inderdaad het 10 for 2 abonnement kiest zit u er inderdaad
2 jaar aan vast u kunt dan beter overstappen als we Glasvezel bij u in de buurt gaan
leveren.U kunt dan per maand schriftelijk en voorzien van handtekening opzeggen en dan
over stappen op Glasvezel.

Met vriendelijke groet,
Anushka
Uw servicedesk
En die storing @ AMS-IX was toch vrijdagavond al? Of heb ik er nog eentje gemist.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Bastien schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:02:
[...]
En die storing @ AMS-IX was toch vrijdagavond al? Of heb ik er nog eentje gemist.
Storing AMS-IX
In verband met een storing op de Amsterdam Internet Exchange, kan het zijn dat sites in Nederland verminderd bereikbaar zijn. Daarnaast kunnen er problemen optreden met Tweaknews downloads (dit geldt niet voor klanten die FTTH of ADSL via Tweak hebben). Het is onbekend wanneer de storing opgelost is. AMS-IX heeft het momenteel in onderzoek.

Update 13:40: De storing is inmiddels door de AMS-IX verholpen.
Geplaatst op: 22-01-2011

(bron www.tweak.nl/nieuws.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bastien schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:02:
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?log=totalall;png=weekly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 09:56
Het feest heeft niet lang geduurd.

Eind december heb ik na lang gezeur mijn modem gekregen. Het aansluiten ging verrassend goed en binnen no-time had ik een werkende internet en telefoonverbinding.

Echter omdat de verbinding niet zo snel is als verwacht en omdat de telefoons niet werken zoals ik wil heb ik begin januari een mailtje gestuurd naar de helpdesk om te helpen met deze probleempjes. Er werd vrij vlot gereageerd en er werd mij gevraagd wat te proberen. Dit werkte niet en er werd een technisch onderzoek ingesteld.

Verder was ik ook van een 13,5 Mbit redelijke stabiele verbinding naar een 12,5mbit extreem onstabiele verbinding of een 7mbit stabiele verbinding gegaan.

Over dit onderzoek zou ik op maandag 10 januari bericht krijgen, maar toen ik belde was er blijkbaar besloten dat zo'n afspraak niet nagekomen hoeft te worden. Vrijdags heb ik weer gebeld en na wat laatste pogingen om de boel functionerend te krijgen werd geconcludeerd dat het modem kapot is en dat er een nieuwe zou worden opgestuurd en dat deze de komende week (17-21 jan) wordt geleverd.

Vrijdag 21 januari was het modem natuurlijk niet geleverd (is blijkbaar erg moeilijk voor Tweak) en deze helpdeskmedewerker durfde niet te zeggen wanneer het modem geleverd zou worden. (Het was ook nog niet verstuurd).
Vandaag heb ik weer gebeld en nu blijkt opeens dat de technische dienst NOG een onderzoek moet instellen waarna ze zogenaamd het modem zullen opsturen.

Ik vind het belachelijk onbeschoft dat ik zo aan het lijntje word gehouden en vraag me af of ik ooit nog tevreden ga worden over de diensten van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
En ook vandaag weer packetloss ( 20 procent ) op de zaak waar we ook tweakdsl hebben precies het zelfde. wat een bagger zooi. bel je de helpdesk. zeggen ze : "nee hoor meneer er is niks aan de hand het zal wel aan uw modem of computer liggen, welke windows versie draait u... " zucht. ik word hier zo moe van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Net nog maar een keer gemaild of ze nog van plan zijn te reageren op mijn case, waar het nu al zeker een week volledige radiostilte bij is....

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Arno schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:34:
Net nog maar een keer gemaild of ze nog van plan zijn te reageren op mijn case, waar het nu al zeker een week volledige radiostilte bij is....
Hier hetzelfde verhaal:

ontvangen op January 18, 2011 7:02 PM

Geachte heer / mevrouw,

Wij hebben dit teruggekoppeld aan de technische dienst. Ze gaan verder testen en zodra ze meer weten komen wij komen zo snel mogelijk
terug bij u met een terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,
Jimmy
Uw servicedesk

Zou bijna denken dat hun eigen netwerk ook plat ligt maar ik kreeg wel zojuist de maandelijkse factuur binnen.

Dat werkt dus wel. :(

ik ga morgen bellen en als ik geen bevredigend antwoord krijg over de status van mijn probleem dan ga ik naar de concurent.

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Mijn 2-jarige abbo loopt over een maand af en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. News download ik met 1.7MB/s en de retentie op tweaknews is ook meer dan voldoende voor me. Toch stap ik over. Waarom?

- Geen zin om €500 in 2 of 4 termijnen op te hoesten
- Geen zin om weer 2 jaar vast te zitten
- Abbo loopt over 1 maand af en ik heb niets van tweak gehoord. Hadden ze me benaderd (met een aanbieding oid) had ik wellicht gebleven
- Mooie aanbieding van UPC: 25MB, HDTV + recorder en telefonie is €3 p/m (jaja) goedkoper dan HDTV van UPC met DSL van Tweak. En dat inclusief een externe newsserver. Is dus goedkoper en "krijg" daar een HDD recorder en een snellere verbinding voor (telefonie ga ik niet gebruiken).

Vind het ergens wel jammer want ik geef graag de wat-minder-grote bedrijven een kans en laat liever de kabelaars links liggen. Ben bang dat de aanbieding waar Floor-is over sprak te laat komt of ze moeten binnen de "afkoelperiode" van zich laten horen. ben benieuwd....

[ Voor 7% gewijzigd door westergas op 24-01-2011 22:25 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

westergas schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:21:
- Geen zin om €500 in 2 of 4 termijnen op te hoesten
- Geen zin om weer 2 jaar vast te zitten
Ik had hier ergens gelezen dat je abo na die 2 jaar gewoon doorloopt en dan maandelijks opzegbaar is. Je blijft wel in 2 of 4 termijnen betalen, maar waarom niet? Ik betaal zelfs mijn zorgverzekering per jaar, scheelt me een paar tientjes (ja, dat is meer dan de rente die ik er anders op kan vangen) en het is gewoon minder gedoe. Ik hoef niet iedere maand rekening te houden met de afschrijving maar slechts 1x per jaar. Als je je financieën verder op orde hebt moet het echt geen probleem zijn om in termijnen te betalen ipv. per jaar.. Je hebt toch ook een buffer voor het geval je koelkast/PC/fiets/auto stukgaat.

Het is niet alsof het je meer geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

digit7722 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:12:ik ga morgen bellen en als ik geen bevredigend antwoord krijg over de status van mijn probleem dan ga ik naar de concurent.
Nu overstappen is voor mij niet rendabel, over 2 maanden gaan ze het dorp verglazen...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:52:
[...]

Ik had hier ergens gelezen dat je abo na die 2 jaar gewoon doorloopt en dan maandelijks opzegbaar is. Je blijft wel in 2 of 4 termijnen betalen, maar waarom niet? Ik betaal zelfs mijn zorgverzekering per jaar, scheelt me een paar tientjes (ja, dat is meer dan de rente die ik er anders op kan vangen) en het is gewoon minder gedoe. Ik hoef niet iedere maand rekening te houden met de afschrijving maar slechts 1x per jaar. Als je je financieën verder op orde hebt moet het echt geen probleem zijn om in termijnen te betalen ipv. per jaar.. Je hebt toch ook een buffer voor het geval je koelkast/PC/fiets/auto stukgaat.

Het is niet alsof het je meer geld kost.
Daar ga ik wel van uit, mijn 2-jaars abbo loop over 6 dagen af en het enige wat ik van Tweak heb vernomen was gisteren, toen plofte de rekening van het eerste jaar van de de nieuwe termijn op m'n digitale deurmatje...
Aangezien stilzwijgende verlenging voor de duur van 2 jaar wettelijk niet mag en mij verder geen voorstel is gedaan blijven er m.i. geen andere mogelijkheden over..

[ Voor 33% gewijzigd door SunnyD op 25-01-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vorige week schofterig telefonisch behandeld door de "Service"-desk en nu m'n compensatie gezien te hebben van nog niet de helft van de downtime en instabiele verbinding ben ook ik weg.

Op zich vind ik het een knappe prestatie van Tweak dat ze van een, voor mij, perfecte provider naar drama gegaan zijn in 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
Mijn Voip nummer werkt niet meer, ik krijg alleen een piep als ik naar het nummer bel en gesprek wordt beëindigd. Er is nog wel internetverbinding. Helaas zit ik op het werk en kan ik dus niet het modem bekijken of resetten. Zijn er meer mensen met problemen? Dit is de eerste keer dat Voip niet werkt sinds een jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Shartar op 25-01-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Shartar schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:38:
Mijn Voip nummer werkt niet meer, ik krijg alleen een piep als ik naar het nummer bel en gesprek wordt beëindigd. Er is nog wel internetverbinding. Helaas zit ik op het werk en kan ik dus niet het modem bekijken of resetten. Zijn er meer mensen met problemen? Dit is de eerste keer dat Voip niet werkt sinds een jaar.
Als je thuis ben kun je kijken of het nummer is aangemeld. Ik zou het modem eens herstarten en kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Als je thuis ben kun je kijken of het nummer is aangemeld. Ik zou het modem eens herstarten en kijken of het probleem daarmee is opgelost.
Thuis, en na een reboot werkte Voip inderdaad weer. Nog niet eerder meegemaakt, maar gelukkig weer bereikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

SunnyD schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Daar ga ik wel van uit, mijn 2-jaars abbo loop over 6 dagen af en het enige wat ik van Tweak heb vernomen was gisteren, toen plofte de rekening van het eerste jaar van de de nieuwe termijn op m'n digitale deurmatje...
Aangezien stilzwijgende verlenging voor de duur van 2 jaar wettelijk niet mag en mij verder geen voorstel is gedaan blijven er m.i. geen andere mogelijkheden over..
Dat bedoel ik.....
Klanten binnenhalen is niet zo moeilijk maar ze behouden moeten veel bedrijven nog leren. En dan heb ik het echt niet alleen over Tweak.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Helaas kon de helpdesk medewerker mij niet vertellen of er al iets met mijn probleem gedaan was.
Je klant kompleet in het duister laten is wat mij betreft te slordig, ik heb een week gewacht maar Tweak laat maar niets horen.

Toen ik zelf even belde kwam er niets bevredigends uit, geen uitleg over wat het probleem kan zijn, geen schatting over de oplossings termijn. Niets.

Ik stap over. zojuist een 20 mbit verbinding aangevraagd bij de concurent voor de helft van de prijs

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de brief met compensatie ontvangen. Wel 12 euro. echt belachelijk. Ik heb ongeveer 20 euro belkosten gemaakt met mijn mobiel om de helpdesk te bellen. Ik heb dat zowel schriftelijk en via mail doorgegeven. Er is gewoon niets mee gedaan. Tot op de dag van vandaag ben ik nog niet online via Tweak. (vanaf 14 Dec). Gelukkig ben ik van officieel van Tweak af op 31 Jan. Inmiddels al de hele maand online met Fiber 60 van UPC. wat een snelheid. Ik had 12-24 mbit lijn van Tweak. Betaal nu ongeveer de zelfde kosten via UPC voor snellere lijn. Alleen Usenet zit niet inbegrepen bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

TDB

hmmm... problemen met news.tweakdsl.nl. Nog meer mensen last van?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmmhhhhh,

Bij ligt e-mail eruit, ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben of is er bij mij wat aan de hand?

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:24:
Mmmmmhhhhh,

Bij ligt e-mail eruit, ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben of is er bij mij wat aan de hand?

André
Yep, hier ook geen e-mail! :(

Vanavond is er gepland onderhoud aangekondigd op het Email & News-platform bij Tweak:
critical : Gepland onderhoud

Komende vrijdagavond, van 22:30 tot vier uur 's ochtends voeren wij gepland onderhoud uit op enkele van onze servers. Deze servers worden verplaatst en zullen hierdoor enkele minuten onbereikbaar zijn. Hoe laat dit precies zal gebeuren kunnen wij helaas nog niet met zekerheid zeggen.

Dit onderhoud heeft enkel betrekking op servers die gebruikt worden voor e-mail en ons usenet-platform (TweakNews). Andere diensten zullen geen hinder ondervinden.

Het kan zijn dat mail verstuurd in de nacht van vrijdag 28 op zaterdag 29 januari enige vertraging oploopt. Er zal echter geen mail verloren gaan!

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

We hebben op de mail-problemen inmiddels iemand ingezet. Dit zou vrij vlot verholpen moeten zijn.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:21
Mail doet het weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een brief van tweak of ik mijn tweakB10 om wilde zetten naar een nieuw abo.
Ze hebben twee opties, een 8Mbit voor 20 euro, of een 20Mbit voor 30 euro.

Ze bieden mij in de brief vervolgens de optie: 8Mbit voor 30 euro... ??

Ik hoop dat dat een tikfoutje is.
(Edit: er staan ook taalfouten in de brief)

De genoemde abo's zijn wel incl. telefonie, usenet en non-line sharing kosten.
Dan zijn de prijzen wel omlaag gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 28-01-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En is dat maandelijks opzegbaar als huidige abonnee of zit je aan een nieuw jaarcontract vast?

Ik mag inderdaad hopen trouwens dat ze een typefout gemaakt hebben, zou anders wel zeer apart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:34:
En is dat maandelijks opzegbaar als huidige abonnee of zit je aan een nieuw jaarcontract vast?

Ik mag inderdaad hopen trouwens dat ze een typefout gemaakt hebben, zou anders wel zeer apart zijn.
Het is idd een nieuw jaarcontract. Er zit trouwens geen nieuw modem bij als ik het zo lees.
In februari zouden deze abonnementen (DSL 8 en DSL 20) op de site moeten komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

BounceMeister schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:30:
Ik kreeg vandaag een brief van tweak of ik mijn tweakB10 om wilde zetten naar een nieuw abo.
Ze hebben twee opties, een 8Mbit voor 20 euro, of een 20Mbit voor 30 euro.

Ze bieden mij in de brief vervolgens de optie: 8Mbit voor 30 euro... ??

Ik hoop dat dat een tikfoutje is.
(Edit: er staan ook taalfouten in de brief)

De genoemde abo's zijn wel incl. telefonie, usenet en non-line sharing kosten.
Dan zijn de prijzen wel omlaag gegaan.
Ik heb zojuist gezien dat dit voor een aantal klanten is misgegaan. Bijzonder spijtig, zeker omdat deze klanten 8Mbit aangeboden krijgen tegen het 20Mbit tarief!

Gelukkig klopt het contract(je) wel: hierop staan de juiste prijzen vermeld.
En hoewel er een bepaalde snelheid wordt aangeboden, staat het jullie als klant natuurlijk vrij om zelf te kiezen! Als jij liever 8Mbit wil dan de 20Mbit die we aanbieden, dan vink je dat vakje aan. (En andersom, wat we nog veel liever zouden vinden ;))

Het gaat om nieuwe jaarcontracten en hierbij worden geen nieuwe modems geleverd. Dit laatste overigens omdat we er gewoonweg niet genoeg konden krijgen om alle klanten een nieuw modem te (kunnen) leveren. Spijtig genoeg zal een nieuw modem daarom vooralsnog los gekocht moeten worden.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Pagina: 1 ... 40 ... 52 Laatste