[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ahh, hengel ook net de brief uit de bus.

Vraagje @ Tweak: ik krijg nu een aanbieding met non line sharing fee. Echter ik heb gewoon nog KPN en hoef dus deze fee lijkt mij niet te betalen. Op zich zit ik wel op de verlaging te wachten en een jaar is ook wel te overzien, kan ik ook een aanbieding krijgen zonder die € 9,60 opslag?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 09:56
Zojuist weer gesproken met Tweak.

Blijkt dat ze alweer een potje hebben gelogen tegen ons. 2 weken geleden is mij verteld dat er een nieuw modem opgestuurd gaat worden. 4 gesprekken en een hoop frustratie van nutteloze pogingen tot oplossingen is ons eindelijk verteld dat Tweak alweer geen modems heeft om op te leveren.

Dit doet me erg denken aan toen ik Tweak net besteld had en ik een maand lang ruzie heb moeten zoeken voordat ze eindelijk een modem opstuurden.

Verder is het plotseling onmogelijk geworden om iemand te spreken die wel weet wat er aan de hand is of de waarheid mag/durft te zeggen.

Binnenkort maar op zoek naar weer een nieuwe provider en kijken welke stappen we moeten nemen om ons geld terug te krijgen na het opnieuw uitgebreid falen van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook de brief in de bus, ik kan van mijn 12 mbit lijn upgraden naar een 20 mbit voor hetzelfde geld. Ga er geen gebruik van maken, aangezien mijn lijn maximaal 13 mbit aan kon volgens een programma in combinatie met mijn vorige Speedtouch router. En daarbij flippert mijn verbinding tegenwoordig tussen de 10 en 12 mbit, dus veel extra snelheid is er niet te behalen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14

Arno

PF5A

Same here, mijn 12-24 komt toch niet boven de 11 uit. Als het bestaande contract nu door zou lopen dan is het misschien qua prijs nog interessant, maar ik moet dan een nieuw jaarcontract tekenen en dat weiger ik. Na twee weken nog geen reactie op mijn klachten op de mail, maar wel een nieuw jaarcontract aanbieden. Sorry Floor-is, maar dat gaat het hem niet worden :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ook hier een brief, heb een bbned B10 voor 34,95 op het moment. Natuurlijk wil ik wel een 20mbit lijn voor 29,95 maar 2 dingen:

A: ik wil eigenlijk niet naar een ander netwerk, want heb echt goede pings, hoewel die een jaar geleden nog beter waren. Dus kan iemand zeggen of ik naar een ander netwerk wordt gezet?

B: ik heb een normale telefoonlijn, betaal daarvoor ook nog aan de kpn. Wordt dat dan veranderd? Ik begrijp dat ik nu dubbel ga betalen voor de lijn, dat is vreemd. Maar omdat m'n vaste nummer bij weinig mensen bekend is, kan ik die dan opzeggen zonder dat mijn dsl verbinding in gevaar komt?

Zal er ook nog een email aan wagen, maar weet niet hoe snel ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je al een KPN lijn heb liggen, veranderd er niets. Alleen voor diegene die nu ADSL only hebben (dus geen KPN lijn meer) moesten voorheen nog die € 9,60 extra betalen voor de lijn, welke nu vervalt.

Toevallig heeft mijn schoonvader vanmiddag met Tweak gebeld met dezelfde vraag. Hij gaat wel in op de optie om van 4 naar 8 mbit te gaan voor hetzelfde maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Quantor schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:13:
Ook hier een brief, heb een bbned B10 voor 34,95 op het moment. Natuurlijk wil ik wel een 20mbit lijn voor 29,95 maar 2 dingen:

A: ik wil eigenlijk niet naar een ander netwerk, want heb echt goede pings, hoewel die een jaar geleden nog beter waren. Dus kan iemand zeggen of ik naar een ander netwerk wordt gezet?

B: ik heb een normale telefoonlijn, betaal daarvoor ook nog aan de kpn. Wordt dat dan veranderd? Ik begrijp dat ik nu dubbel ga betalen voor de lijn, dat is vreemd. Maar omdat m'n vaste nummer bij weinig mensen bekend is, kan ik die dan opzeggen zonder dat mijn dsl verbinding in gevaar komt?

Zal er ook nog een email aan wagen, maar weet niet hoe snel ze reageren.
Lees goed in de av van de contract. daar word geschreven ... het kan zijn dat de verbinding tijdens de overstap omgezet word naar een fysiek ander netwerk. ik weet dat hiervoor enige 'downtime' kan optreden

nou is het zo dat tweakdsl al een tijdje van bbned af wil. en denk dat dit de laatste krampen zijn voor bbned bij tweakdsl. om alles over te zetten naar tiscali * KOTS *, dit is het laatste wat ik wil want er zijn een hoop problemen op dit netwerk als je nog wel eens een keertje je routertje wilt wisselen dat er geen ip adres uitgedeelt word. ik heb dit aan de levendelijve ondervonden. en ga NIET over naar tiscali !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Hier ook een brief. We hadden expres nog even snel 10-for-2 aangevraagd nu het nog kon.

Ik zit nu tijdelijk op de 512/256 van de buurvrouw. Nu is dat niet snel, maar omdat ik gewoon even DHCP heb gebruikt zit ik nu ook weer op de TweakDSL DNS ipv. OpenDNS.

Ik heb me er jaren kapot aan geërgerd, en die ergernis komt direct weer terug! Wat een hopeloze kutzooi is die DNS van Tweak. Waarom zou iemand in vredesnaam een 20mbit abo nemen als je 40-50 (gemeten!) seconden naar "looking up shit.org" zit te kijken in je statusbar?

Maargoed, waarom zit ik op de 512k van de buurvrouw.. gisteren syncte ik opeens aan 11,8mbit ipv. de gebruikelijke 4mbit. Joepie, 10-for-2 upgrade actief. Niet dus. Geen internet meer. Friek in #tweakdsl, helpdesk aan de lijn gehad, modem checken, instellen op VPI/VCI 0.35 (ik schijn bbned te hebben), bridged ADSL (!=routermodem als bridge instellen!), dat klopt allemaal. Schijnbaar heb ik ook sync maar ik kan gewoon niet online. Zelfs ping 8.8.8.8 werkt niet.

Zover ik mijn Speedtouch 716WL begrijp (internet connectivity test) heb ik wel DSL, geen ATM activity en geen Ethernet activity. De helpdesk gaf aan dat ze maandag zouden proberen dit "op afstand" op te lossen en anders moest er hier een monteur komen.

Maar het probleem zit bij jullie/bbned! Wat moet een monteur hier doen? Het is stuq, iemand aan de andere kant van de lijn heeft het gesloopt, fix het aub weer.
adam76 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:13:
nou is het zo dat tweakdsl al een tijdje van bbned af wil. en denk dat dit de laatste krampen zijn voor bbned bij tweakdsl. om alles over te zetten naar tiscali * KOTS *, dit is het laatste wat ik wil want er zijn een hoop problemen op dit netwerk als je nog wel eens een keertje je routertje wilt wisselen dat er geen ip adres uitgedeelt word. ik heb dit aan de levendelijve ondervonden. en ga NIET over naar tiscali !!!
Ik vraag me af of dit bij mij aan de hand is, dat ze me overzetten van bbned naar Tiscali. Zou wel wat verklaren, maar is zo 1-2-3 niet achter te komen denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 28-01-2011 23:07 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17

ralfbosz

xm create bosz -c

Ook de brief gehad, leuke melding dat je op de site even moet controleren welke snelheid je kunt halen en daar bieden ze me maar maximaal 12Mbit aan (heb nu 10Mbit wat ik ook haal). Dus doe het nu puur voor de 5 euro per maand minder. Ga wel van BBNED dus af, dus we zien wel.

Mijn mail en web draait toch niet meer thuis, dus kan wel even offline. Kijken of ik er nog wat extra uit kan pompen met 20Mbit.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, tiscali...
Ik ben wel tevreden met bbned. Toen ik vorig jaar zelf had geïnformeerd naar overstappen op een ander abo bij tweak, werd me verteld dat ik dan migratiekosten moest betalen als ik van bbned naar tiscali zou gaan.
Is dat nu dan ook het geval?
Verder zou ik wel een nieuw modem willen, dus dat is nog een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
Tweak schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:13:
Dit laatste overigens omdat we er gewoonweg niet genoeg konden krijgen om alle klanten een nieuw modem te (kunnen) leveren. Spijtig genoeg zal een nieuw modem daarom vooralsnog los gekocht moeten worden.
Prutsers :(

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn consequent, eerst mail eruit en nu ligt de newsserver eruit of hebben ze na de verhuizing een ander adres gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Leveren ze al Gigabit router-modems met dualband N? Volgens mij bestaan die nog niet, tot dan blijf ik wel op mijn Speedtouch van Marktplaats werken :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:34:
Ze zijn consequent, eerst mail eruit en nu ligt de newsserver eruit of hebben ze na de verhuizing een ander adres gekregen?
Op de site werd onderhoud aangekondigd afgelopen nacht. Probleem is echter dat gisteren gedurende de dag de nieuwsserver er al verschillende keren helemaal uitgelegen heeft. En blijkbaar wordt de geplande 4.00 uur niet gehaald. Jammer dat er dan niet even een berichtje afkan. Alle ISP's hebben wat dat betreft overigens een belabberde trackrecord.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
ralfbosz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:33:
[...]

Leveren ze al Gigabit router-modems met dualband N? Volgens mij bestaan die nog niet, tot dan blijf ik wel op mijn Speedtouch van Marktplaats werken :).
Zeker niet met ook de VOIP optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor de nieuwsgroepen is news.tweaknews.nl is wel bereikbaar, maar news.tweakdsl.nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
ralfbosz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:33:
[...]
Leveren ze al Gigabit router-modems met dualband N? Volgens mij bestaan die nog niet
Fritz!Box 7340...
- 2* Gbit LAN
- Dual WLAN-N
- VOIP (2* Analoog + Dect)

Kreeg ik bij overstap naar XS4ALL.

[ Voor 3% gewijzigd door Menthix op 29-01-2011 12:35 ]

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik met een tweakdsl adsl lijn ook kunnen inloggen op news.tweaknews.nl ipv news.tweakds.nl in geval van storingen bij de laatst genoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:41:
Zou ik met een tweakdsl adsl lijn ook kunnen inloggen op news.tweaknews.nl ipv news.tweakds.nl in geval van storingen bij de laatst genoemde?
Ja hoor, ik heb die al jaren als default in de newsreader staan.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ook, ik heb in newsleecher gewoon twee nieuwsservers opgevoerd (news.tweaknews.nl en news.tweakdsl.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nu ook:D. Bij mij vliegt de verbinding met de newsservers alle kanten op. Enkele seconden geleden nog 1.6 en nu weer dood. Stabiel zal het dit weekend wel niet meer worden.

Blijkbaar staat het er niet concreet genoeg. Mijn ervaring met Tweak(DSL) (ben al jaren afnemer van hun ADSL inclusief newsserver ) is dat als er in het weekend wat fout gaat, het meestal het gehele weekend zo blijft. Op basis hiervan doe ik de eerder genoemde uitspraak en tot op heden heb ik helaas gelijk, want de verbinding met de newsserver c.q de newsserver zelf is een jojo.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 20:36
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:58:
Stabiel zal het dit weekend wel niet meer worden.
Ik draai al aardig wat jaartjes mee op GoT en de internet diensten hun intrede, opkomst en werking. Maar dit soort conclusies zonder enige onderbouwing blijven mij verbazen. Soms kan ik er zelf nog een onderbouwing met redeneren aan vast knopen, maar bij deze lukt me dat echt niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

bjck schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:00:
[...]

Ik draai al aardig wat jaartjes mee op GoT en de internet diensten hun intrede, opkomst en werking. Maar dit soort conclusies zonder enige onderbouwing blijven mij verbazen. Soms kan ik er zelf nog een onderbouwing met redeneren aan vast knopen, maar bij deze lukt me dat echt niet.
In het weekend gaat er toch niks gebeuren. Mijn verbinding is 100% dood, en wanneer gaat daar iemand naar kijken? Maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:10:
[...]

In het weekend gaat er toch niks gebeuren. Mijn verbinding is 100% dood, en wanneer gaat daar iemand naar kijken? Maandag.
Dat is je verbinding. Als dat niet generiek is en niet meerdere aansluitingen treft is het niet iets waar veel ISP's in het weekend aan werken. Dat is natuurlijk anders voor een dienst verlening zoals mail of usenet wat een bedrijf levert als product/(onderdeel van)dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Ik wil nog niet te vroeg juichen....
Ik loop al sinds vorige week vrijdag te kloten met een zeer instabiele verbinding, soms gaat het wel goed maar meestal zo traag dat b.v. nu.nl niet eens volledig binnen komt en een time-out geeft.
Hiervoor heb bijna dagelijks met de helpdesk gebeld of gemailed, en iedere keer kreeg ik te horen dat er naar gekeken werd, dat de technische dienst er naar zou kijken of dat er niks bij hun fout was en dat ik de enigste was met dit probleem.
Ik heb ze toen ook al gewezen op de mogelijkheid dat het aan de Zyxel modem zou kunnen liggen, dit werd door hun ontkend, was niet mogelijk want er was wel een verbinding.
Zelfs toen ik een factory reset gedaan had en alleen m'n laptop aan de modem gehangen had bleef het internet onwerkbaar traag, en nog moest het aan iets hier in huis liggen.
Vandaag ben ik naar de mediamarkt gegaan en heb zelf maar een nieuwe modem gekocht en dat terwijl de Zyxel modem nog in de garantie zit, en wat blijkt ALLES WERKT WEER!!.
Het erge vind ik nog dat de helpdesk vertikte om een nieuwe te sturen, dan moest er eerst een factory reset gedaan worden... HALLO die HAD ik gedaan, en toen moest eerst nog de technische dienst onderzoek doen.
Ik was niet van plan om WEER een weekend of langer te wachten om dan wederom ter horen dat het niet aan tweak lag of de modem lag.

De verbinding is al meer dan 7 uur stabiel, dit is langer dan het deze week geweest is.

Ik hoop dat dit nu acht goed blijft werken maar ben absoluut niet blij dat ik zelf deze oplossing moet vinden en voor de kosten opdraai.

[ Voor 15% gewijzigd door Goldwing1973 op 29-01-2011 19:16 . Reden: Tiepfouten en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Menthix schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:32:
[...]
Fritz!Box 7340...
- 2* Gbit LAN
- Dual WLAN-N
- VOIP (2* Analoog + Dect)

Kreeg ik bij overstap naar XS4ALL.
Zag hem bij nader zoeken, prijs staat me alleen nog een beetje tegen :). Maar het is een kanshebber :). Dit soort modems geven ze natuurlijk nooit bij TweakDSL weg, net zoveel als een jaar aan inkomsten.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Doen ze bij XS4ALL ook niet hoor, je krijgt hem in bruikleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Klopt inderdaad, lijkt me ook een prima oplossing als kosten te hoog zijn.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

SunnyD schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:52:
Doen ze bij XS4ALL ook niet hoor, je krijgt hem in bruikleen...
Da's uiteindelijk toch haast hetzelfde als weggeven. Over 2 jaar (als je 2 jaar lid blijft) is dat ding sowieso bijna niks meer waard. Als je na 1 jaar weer overstapt denk ik dat ze het ook al niet meer aandurven om hem aan een andere klant te geven. Hooguit als replacement voor een kapotte.

Ik denk dat het meer een truukje is om klanten vast te houden.

Overigens heeft de 7340 maar 2 poortjes voor gigabit, je moet dus toch de 7390 kopen (4 poortjes). Kost ook maar €220. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:26:
Da's uiteindelijk toch haast hetzelfde als weggeven.
Menig UPC Mediabox-bezitter kan je vertellen dat het zo echt niet werkt. Het ding blijft eigendom en 'm niet terugsturen, of het nou xs4all of UPC is, kost je gewoon een smak duiten. UPC rekent voor een gebruikte mediabox 150 euro plus diverse keren 20 euro 'herinneringskosten', xs4all noemt enkel een 'ter waarde van'-prijs voor hun modem van 249 euro.

Ik denk dat dat de kosten zijn waar je op kunt rekenen als je je modem niet terugstuurt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

burne schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Menig UPC Mediabox-bezitter kan je vertellen dat het zo echt niet werkt. Het ding blijft eigendom en 'm niet terugsturen, of het nou xs4all of UPC is, kost je gewoon een smak duiten. UPC rekent voor een gebruikte mediabox 150 euro plus diverse keren 20 euro 'herinneringskosten', xs4all noemt enkel een 'ter waarde van'-prijs voor hun modem van 249 euro.

Ik denk dat dat de kosten zijn waar je op kunt rekenen als je je modem niet terugstuurt.
Dat is natuurlijk wel zo, maar de kosten voor Xs4all zijn hetzelfde als de kosten voor het weggeven van een modem. Wat ze met die ouwe dingen over 2 jaar doen vraag ik me trouwens af.

Het "in bruikleen geven" is dus geen oplossing voor de hoge prijs van dat modem voor Xs4all.

Overigens werkt mijn verbinding eindelijk weer. Die snert Speedtouch 716WL stond op een VPI/VCI van 8.35. Ik heb echt 20x 0.35 erin gezet en de waarde waar hij uiteindelijk op staat kan je alleen zien op een pagina die alleen via omwegen is te bereiken. En hij negeert dus gewoon de waarde die je invult. :( Lag het dus toch niet aan bbned/tweak, maar waarom het misging net bij de upgrade (ik zit nog steeds op bbned) snap ik niet. Welke onbeholpen heikneuter die Speedtouch heeft ontworpen snap ik ook niet. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 30-01-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

W3ird_N3rd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:35:
Het "in bruikleen geven" is dus geen oplossing voor de hoge prijs van dat modem voor Xs4all.
Ik heb geen idee hoe het precies zit, maar ik vermoed dat het belastingtechnisch een stuk interessanter is om modems in bruikleen te geven en er snel op af te schrijven dan ze als extra inkomsten op je balans terug te zien. Ik denk dat je in het eerste geval het verlies in mindering mag brengen op je omzet, en in het tweede geval de volle mep over de extra omzet betaalt.

Als dat zo echt werkt heb je 250 euro in twee jaar om de veel te lage prijs voor een verbinding uit te financieren in plaats van 19 procent belasting over de transactie en nog eens 20 procent belasting over de winst. Want, serieus gezien, het is knap lastig op dit moment om meer dan wisselgeld te verdienen op een DSL-verbinding.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
lol.... lees hier dat ik niet de enige persoon ben met een brakke TweakDSL verbinding.... :'(

Heb sinds een week of 5 een instabiele verbinding. Enkele keren per dag klappert de lijn. Op mijn Zyxel zie ik dit op de WAN poort: Up (~10 sec), down (~10 sec), initializing, up, down, initializing, etc. Dat gaat dan, soms 10 minuten door, soms 2 uur en nu al een paar keer de hele avond.

11 januari heb ik het probleem gemeld bij Tweak. Er zit nog weinig voortgang in.... Modem stond 6 m van mijn ISRA punt, heb het verkort tot 30 cm, probleem blijft. Ander modem geprobeerd, probleem blijft. Ze hebben nu al verschillende toezeggingen gedaan en er wordt tot nu toe geen toezegging waargemaakt.... erg matig :+

Lijn zou maandag al teruggezet worden naar 8 Mbit, want dat zou DE oplossing zijn :? Het is nog steeds niet gebeurd.... En persoonlijk verwacht ik er ook weinig van :/

Het grappige is ook nog dat ik gisteren een brief heb gehad waarin ze mij aanraden om van hun nieuwe abonnement DSL20 gebruik te maken :+ En dat terwijl mijn verbinding nooit hoger komt als ~9,5 Mbit en hun technici mijn verbinding willen terugschalen naar 8 Mbit |:(

Na 5 weken een brakke lijn en bijna 3 weken verder met een storing ben ik er wel klaar mee...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat je kunt proberen is om je modem, indien dat mogelijk is, te configurerren als ADSL modem (en niet als ADSL2(+)). Hiermee connect je maximaal met 8 mbit en zou je kunnen controleren of de verbinding dan wel stabiel blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 30-01-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Azqi schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:17:
Bij mij lijken de problemen verholpen sinds het vervangen van de bewuste Tweakdsl router uit hun aankondiging... ik moet wel zeggen, dat ik een beetje met de billen bij elkaar zit in de hoop, dat er geen terugval komt.

Ik heb weer normaal kunnen gamen vandaag. Net nog geen tranen van geluk... :-P
Update van mijn kant:

Hele strakke download van usenet en mijn ping ook nog steeds goed. Dat betekent, dat het bij mij nu een week stabiel is, na het gedonder sinds begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
MegaTronics schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:19:
Wat je kunt proberen is om je modem, indien dat mogelijk is, te configurerren als ADSL modem (en niet als ADSL2(+)). Hiermee connect je maximaal met 8 mbit en zou je kunnen controleren of de verbinding dan wel stabiel blijft.
Heb je zo enig idee hoe ik dat zou moeten configureren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn Draytek kan ik het verbindingstype instellen, de vraag is of jouw modem ook die mogelijkheid bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Heb even zitten zoeken, maar kan niets vinden wat daar mee te maken zou kunnen hebben.... :/

Ik heb een Zyxel 2602HW, dus mocht iemand het weten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 12-10 21:23
_Arno_ schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:22:
Heb even zitten zoeken, maar kan niets vinden wat daar mee te maken zou kunnen hebben.... :/

Ik heb een Zyxel 2602HW, dus mocht iemand het weten.... 8)
Ik heb het wel eens gedaan, maar ik kan de link niet meer vinden met de informatie. Je kunt via telnet commando's opgeven om het type verbinding etc aan te passen. Telnet moet je tijdelijk open zetten via Helpdesk/Support optie in de modemconfiguratie. Via Google dus helaas niet meer de precieze commando's kunnen vinden, 't was vrij simpel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Shartar schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:58:
[...]

Ik heb het wel eens gedaan, maar ik kan de link niet meer vinden met de informatie. Je kunt via telnet commando's opgeven om het type verbinding etc aan te passen. Telnet moet je tijdelijk open zetten via Helpdesk/Support optie in de modemconfiguratie. Via Google dus helaas niet meer de precieze commando's kunnen vinden, 't was vrij simpel iig.
Nog niet aan toegekomen, ga er in ieder geval naar zoeken, het is natuurlijk het uitzoeken waard..... voor de laatste 2 weken dan :P

Heb net wel mijn abonnement bij Tweak opgezegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Begrijp ik uit de 2 laatste (50 posts tellende) pagina's dat tweak afwil van bbned? Dat zou wel jammer zijn, aangezien bbned hier wel adsl2+ levert en KPN niet...heb verder geen kaas gegeten van het tiscali netwerk overigens, maar dat was toch allang overgenomen door Telfort (waar ik nu bijzit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:38:
Begrijp ik uit de 2 laatste (50 posts tellende) pagina's dat tweak afwil van bbned? Dat zou wel jammer zijn, aangezien bbned hier wel adsl2+ levert en KPN niet...heb verder geen kaas gegeten van het tiscali netwerk overigens, maar dat was toch allang overgenomen door Telfort (waar ik nu bijzit)?
Ik kan mij niet voorstellen dat Teak af wil van BBNED. Er zijn mensen, waaronder ikzelf, die in december zijn overgezet van Tiscali naar BBNED. Met alle ellende van dien overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Mijn advies, blijf zover mogelijk weg van tweakdsl, ze behandelen hun klanten gewoon ronduit schofterig en asociaal

Ik loop nu al bijna 2 weken te etteren met mijn ADSL verbinding, soms werkt het goed, maar meestal was het zo traag dat er niet gewerkt mee kon worden.
Toen ik alles hier gecontroleerd had belde ik naar de helpdesk om een melding van de storing en heb toen ook gelijk verteld van de stroomstoring die we eerder die dag gehad hadden en mijn sterke vermoeden dat het aan de modem lag omdat de verbinding wel even stabiel was zodra ik de modem uit en weer aan zette.
Nadat ik totaal meer dan 4 uur aan de telefoon gehangen heb naar een 0900 nummer en WEER te horen kreeg dat er niks mis was met hun apparatuur of modem aan de hand was ben ik zelf maar naar de Mediamarkt gegaan om een nieuwe modem te kopen, en wat blijkt, het lag dus WEL aan de modem.
Vandaag weer gebeld met Tweak, uiteraard aardig pissig aangezien ik bijna 2 weken van internet verstoten was terwijl ik dit vreselijk hard nodig heb voor mijn werk.
Hun antwoord : "helaas meneer, wij geven maar 1 jaar garantie op de modem, en nee wij gaan de telefoonkosten die u gemaakt heeft niet vergoeden"
Tweak is WETTELIJK verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven maar vertikken dit gewoon, ik moet zelf maar een nieuwe modem bij hun bestellen
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Terwijl ik dit verhaal schrijf ben ik teruggebeld door tweak, Zyxel geeft zelf 2 jaar fabrieksgarantie, maar tweak geeft zelf maar 1 jaar garantie.
Wederom heb ik tweak toen gewezen op hun wettelijke verplichting op het leveren van een deugdelijk product, en ook dit keer weigeren ze ook maar iets te doen en schuiven het af op de fabrikant.

Ondertussen heb ik ook met de consuwijzer gebeld en de situatie uitgelegd, ook consuwijzer geeft aan dat tweak verplicht is om een deugdelijk product te leveren en dat het niet binnen 2 jaar kapot mag gaan, daarbij stellen ze ook dat ik alle redelijkerwijs gemaakte kosten (telefoonkosten en zelf aangeschafte modem) kan verhalen bij tweak aangezien ik al meerdere malen verteld heb dat het naar mijn mening aan de modem lag.

Volgende stap is nu een brief aan tweak waarin ik ze in gebreke stel en aansprakelijk stel voor alle kosten.

[ Voor 1% gewijzigd door Goldwing1973 op 31-01-2011 14:23 . Reden: Tiepfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Eventueel kun je ook naar de geschillencommissie. Gemiddelde doorlooptijd is echter 5 maanden en dat vindt die commissie snel :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb reeds antwoord op m'n email, ik zou op het bbned/tele2 netwerk blijven. Ook zou ik m'n kpn telefoonlijn kunnen opzeggen, dus daar ook minder geld aan kwijt zijn.

Mijn twijfels zijn er echter nog steeds een beetje. Vooral het jaarcontract is een dikke adder, volgens mij is het na een jaar toch gewoon weer per maand opzegbaar?
Verder even uitzoeken hoe je met je modem/router de kwaliteit van de lijn kan bekijken. Want m'n lijn is nu eigenlijk zonder problemen, dus een upgrade naar 20mbit voor minder geld blijft natuurlijk wel een goed aanbod.

Edit:
Hmmm volgens mij heb ik voldoende ruimte om meer dan 10mbit te halen, dit zijn m'n huidige waardes:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 10235 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 7 db
Upstream Line Attenuation: 1 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 15 db

[ Voor 27% gewijzigd door Quantor op 31-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
Het product wat geleverd wordt is internet. Niet het modem wat zorgt voor de verbinding. Hier kan je tenslotte zelf een ander modem voor kopen. Heb je ook gedaan. Primaire dienst = Internetverbinding.

Een vraag die bij mij door m'n hoofd blijft gaan is: Waarom ga je, als je internet voor je werk nodig hebt, 1) niet naar een zakelijk abonement? ( zal wel te duur zijn ) 2) Pas na 2 weken (!) naar de mediamarkt om een ander modem te kopen.

Als internet zo belangrijk voor je is ben je ( in mijn opinie ) binnen 48 uur bij een modemboer geweest om een nieuw stuk hardware te kopen. Dit alles natuurlijk als de service van Tweak je niet snel genoeg gaat / goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Zozo, vandaag reactie gekregen, ze hebben mijn lijn 'doorgemeten' (duurt ook zeker 3 weken :X) en ze zien niets. Moeilijk om te accepteren dat het begonnen is na een storing in hun netwerk :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Arno schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:07:
Zozo, vandaag reactie gekregen, ze hebben mijn lijn 'doorgemeten' (duurt ook zeker 3 weken :X) en ze zien niets. Moeilijk om te accepteren dat het begonnen is na een storing in hun netwerk :/
offtopic:
Het zal wel aan onze naam liggen, had redelijk hetzelfde probleem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Vandaag op andere ISP. Resultaat: Geen klapperende video streams meer... net zoals dat was voordat TweakDSL zijn netwerk verhuizing deed trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Menthix op 01-02-2011 21:08 ]

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

_Arno_ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:45:
offtopic:
Het zal wel aan onze naam liggen, had redelijk hetzelfde probleem 8)
Had?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Ja, tenminste het lijkt opgelost te zijn, maar dat kan ook zo lijken omdat ik sinds maandag weinig thuis online ben geweest. Maandagmiddag hebben ze mijn lijn teruggezet tot 8Mbit, sindsdien heb ik nog geen probleem meer gehad.... terwijl dit voor maandagmiddag echt wel dagelijks aan de orde was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Vanwege het overlijden van mijn Zyxel modem heb ik een Fritz!box 7340 modem/router gekocht. Ik ben nu bezig met het maken van de internetverbinding, maar helaas verloopt dat nog niet heel voorspoedig. Wie heeft ook een Fritzbox en kan mij helpen?

Ik krijg een mooie DSL verbinding. Lampje brandt stevig groen en de modem geeft een keurige DSL verbinding aan. Zover, zo goed.

Dan zet ik de modem op RFC1483, de VPI/VCI op 0/34 (klopt, instelling uit oude modem) en de Encapsulation op 'Bridged (Routed Bridge Encapsulation'. Direct daaronder staat aangevinkt 'Obtain the IP Address automatically' en in het vakje daarbij staat fritz.fonwlan.box ingevuld. Een intern adres neem ik aan.

Daaronder staan 3 opties. Wanneer ik er daar één van aanvink, dan moet ik nog wat extra informatie invullen. Daaarover zodadelijk meer. De opties die ik heb zijn:

Routed IP LLC NLPID (ISO)
Routed IP LLC Snap
Routed IP Raw

vervolgens, nu nog ingevuld met 0.0.0.0
IP adress
Subnet mask
Default Gateway
Primary DNS server
Secondary DNS server

Voor de verbinding in de Zyxel moet ik kiezen voor LLC. Ik laat de router de IP adressen uitreiken aan het netwerk en kies voor LLC (zonder toevoeging).

In de Fritz!box gaat dat net anders. Ik heb al een en ander geprobeerd, maar kom er niet uit. De helpdesk kan met niet helpen. Zij kennen de modem niet en weten niet wat die instellingen zijn. Zij komen helaas niet verder dan de instellingen die ik ook op de site van Tweak al vond.

Voor de helderheid nog even een screenie met de settings: http://imageupload.org/?di=712966796441

[ Voor 3% gewijzigd door Hans C op 02-02-2011 22:01 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:06
Selecteer: Use FRITZ!Box as a DSL Modem
De rest van de instellingen is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

berning schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:57:
Selecteer: Use FRITZ!Box as a DSL Modem
De rest van de instellingen is juist.
Nope, hij moet juist op de bovenste staan, Use one internet connecection - router, anders kun je slechts 1 computer aansluiten, ervanuit gaande dat Tweak 1 IP adres uitdeelt.
Hans C schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:48:
'Obtain the IP Address automatically' en in het vakje daarbij staat fritz.fonwlan.box ingevuld.
Het invulveld hostname kun je volgens mij beter leeglaten.

Mijn advies is: Firmware updaten. Deze downloaden van de XS4All website. Ik heb onlangs iemand geholpen met zo'n Frixbox modem. Hij was een ex-DemonDsl gebruiker (welke is overgenomen door XS4All), en had zo'n modem van XS4All ontvangen omdat hij Voip-bellen erbij wilde hebben. Pas nadat ik de firmware had bijgewerkt, kon ik zijn BBNed verbinding instellen. In jouw geval moet je dan nog wel even die VCI 35 in 34 veranderen, alle andere instellingen komen overeen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:06
cjdijk schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 06:27:
[...]
Nope, hij moet juist op de bovenste staan, Use one internet connecection - router, anders kun je slechts 1 computer aansluiten, ervanuit gaande dat Tweak 1 IP adres uitdeelt.
Je hebt gelijk, ik dacht dat door die instelling de Fritz!box als ethernet-router werd ingesteld. |:(

Wat je wel moet controleren is, of je de juiste annex hebt gekozen, annesx A of annex B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds vanavond lukt het mij niet meer om via een ADSL+ verbinding te connecten. Zet ik mijn modem om naar ADSL doet die het wel (alleen op 8 mbit ipv de 11-12 mbit die die normaal haalt).

Edit: Vanmorgen wel weer een ADSL2+ verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 04-02-2011 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik overweeg over te stappen op het nieuwe DSL20 abo van tweak. De wisselende ervaringen met de verbinding zijn volgens mij niet specifiek voor Tweak, dat hoor je overal.

Afgezien van de contractsduur van 1 jaar, heeft iemand nog andere "addertjes" gevonden qua kosten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BounceMeister schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:29:
Afgezien van de contractsduur van 1 jaar, heeft iemand nog andere "addertjes" gevonden qua kosten etc?
Niet echt en addertje, maar let op dat NLS is inbegrepen in de prijs. Dus als je ook met KPN blijft bellen betaal je eigenlijk dubbel.

Verder werkt mijn 10-for-2 ADSL 20mbit goed nu ik mijn brakke modem heb vervangen *klopt af*, het is natuurlijk leuk dat usenet ook al inbegrepen is dus zie wat dat betreft niet echt waarom je niet over zou stappen. :)

Mocht upload belangrijk voor je zijn, dan zou je kunnen overwegen te wachten tot Tweak VDSL aan gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat je bedoelt klopt waarschijnlijk wel (niet gecontroleerd). Maar je terminologie niet helemaal :)

NLS staat voor New Line Service, een manier van aansluiten van breedband DSL. Dus aanleggen zonder dat er een huidige vaste KPN telefonie aansluiting op de draad aanwezig is. Het aansluiten op een liggende maar ongebruikte koperlijn/draad.

Wat je bedoelt qua kosten is dat er geen extra + tarief is voor het hebben van enkel DSL. Dus of het nu alleen DSL is of gedeeld (shared) op dezelfde lijn met KPN vaste telefoon maakt per maand niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

bjck schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:42:
Wat je bedoelt klopt waarschijnlijk wel (niet gecontroleerd). Maar je terminologie niet helemaal :)

NLS staat voor New Line Service, een manier van aansluiten van breedband DSL. Dus aanleggen zonder dat er een huidige vaste KPN telefonie aansluiting op de draad aanwezig is. Het aansluiten op een liggende maar ongebruikte koperlijn/draad.

Wat je bedoelt qua kosten is dat er geen extra + tarief is voor het hebben van enkel DSL. Dus of het nu alleen DSL is of gedeeld (shared) op dezelfde lijn met KPN vaste telefoon maakt per maand niets uit.
Euhm ja ik geloof dat ik bedoel wat jij wil zeggen. :P

Je betaalde anders €9,nogwat voor "kaal koper", "NLS" of hoe je het ook wilt noemen (weet niet of dat ook het tarief bij Tweak was, maar dat was wat KPN ervoor wou hebben, een paar duppies goedkoper dan belbudget). Het recht om het koper van KPN te gebruiken. In de brief van Tweak heette het weer Non Line Share (ook NLS dus) waar volgens mij al helemaal niks van klopt. Ik weet niet wat de officiële naam is.

Bij de nieuwe abo's is die €9,nogwat dus inbegrepen, maar als je dan toch KPN blijft betalen voor een belbudget/belbasis/etc abo dan betaal je dus eigenlijk dubbel voor je koper omdat het je DSL abo niet goedkoper maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 06-02-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn advies:Neem geen Tweakdsl!
Sinds 10 december allleen maar problemen. Nadat de Tiscali gebruikers naar BBned zijn verhuisd is de snelheid 's avonds en in het weekend waardeloos. De helpdesk komt na diverse mailtjes en telefoontjes, met geen enkele bruikbare oplossing. Ben er helemaal klaar mee. Waardeloze club.

[ Voor 57% gewijzigd door Jip2 op 07-02-2011 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Meer mensen bij wie de mailserver eruit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:53
Mail doet het hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Azqi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:41:
Meer mensen bij wie de mailserver eruit ligt?
Yep, hier ook (alweer) geen Mail. :'(

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Mail doet het weer.
Newsserver met Spotnet is al 3 dagen out of order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
BounceMeister schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:29:
Ik overweeg over te stappen op het nieuwe DSL20 abo van tweak. De wisselende ervaringen met de verbinding zijn volgens mij niet specifiek voor Tweak, dat hoor je overal.

Ik raad het je af met deze club in zee te gaan. Het is wellicht niet alleen de verbinding waar je problemen mee kan hebben (dat hebben andere providers ook wel eens). Je hebt hier ook nog eens te maken met een compleet kansloze helpdesk met het oplossingsvermogen van een zak M&M's. Zelf denken zit er niet in en ook verstand van protocollen/technieken is om te janken. De reactietijd is zo'n 5 weken en inhoudelijk slaan de reacties helemaal nergens op. Bellen kan uiteraard ook, ook hiervan is de toegevoegde waarde 0,0. Enige verschil is dat je een betaald 0900 nummer moet bellen en daarmee het gepruts in stand houd. Google heeft overigens een oplossing voor dat betaalde nummer. Bespaar jezelf de ergernis en frustratie, kijk nog even verder voor je jezelf in de afgrond stort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het alternatief zou b.v. Ziggo zijn, daar lees ik precies dezelfde verhalen over, net als vele andere providers. Is dit niet een probleem waar veel bedrijven mee kampen? Wat zou je dan aanraden?

Ik kreeg vandaag een reactie van de helpdesk op enkele vragen die ik van het weekend verstuurd had. Ik krijg nu te horen dat non-linesharing kosten apart zullen worden doorberekend. Dat in tegenstelling wat ik uit de brief begrijp.

Brief:
"20Mbit ADSL inclusief telefonie, usenet en non-line sharing kosten"
...
"blabla wat zijn non line sharing kosten... Tot op heden worden deze huurkosten los op uw factuur in rekening gebracht. Bij de nieuwe producten is dit echter niet meer het geval, deze kosten zitten in de abonnementstarieven verwerkt."

Helpdesk:
"De linesharing kosten zijn niet inbegrepen bij het abonnement. Normaal betaald u deze aan KPN maar als u geen telefonie meer bij hun heeft moeten wij de lijnhuur gaan betalen en deze verhalen wij uiteindelijk weer bij u. De linesharing kosten houdt u dus hoe dan ook."

Verder verwijst de helpdesk naar de bijbehorende voorwaarden, maar die zaten niet bij de brief en staan niet op de website. (De huidige voorwaarden staan er wel op natuurlijk.)

Maar dan zou een DSL20 abo ineens 40 euro per maand kosten als je er geen kpn abo naast hebt.
Of de helpdesk is niet op de hoogte van de nieuwe abonnementen. Dat zou de negatieve reacties van PisPix en Jip2 wel onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 12-10 21:23
BounceMeister schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:51:
Het alternatief zou b.v. Ziggo zijn, daar lees ik precies dezelfde verhalen over, net als vele andere providers. Is dit niet een probleem waar veel bedrijven mee kampen? Wat zou je dan aanraden?
Ben zelf ook net overgestapt van TweakDSL naar Ziggo, nadat ik in het verleden van Ziggo (toen nog @Home) juist naar TweakDSL ben overgestapt. @Home was prima, maar kreeg toen een slechte periode (in mijn regio/buurt). Hoge ping en downloadsnelheid dramatisch op de drukke momenten. Kon s'avonds nooit fatsoenlijk gamen. TweakDSL was toen voor mij een fijne oplossing, stabiel, lage ping en veel vrijheid. Helpdesk met veel kennis (destijds).

Helaas, voor mij (en vele anderen lees ik hier) heeft Tweak nu een slechte periode. Overstap naar BBNed ging bij mij ook niet probleemloos, daarna latency/ping issues en regelmatig wat (kleine) storingen. En de snelheid blijft voor mij achter, haal niet meer dan 8Mbit en dat verbeterd niet op korte termijn (glas) in mijn regio. En ja, de helpdesk is er op achteruitgegaan helaas.

Dus nu stap ik juist weer over naar Ziggo, minder vrijheid (gesloten mailpoort/geen vast IP) maar wel snelheid en Ziggo is voor mij op dit moment superstabiel. Ik ben nu tevreden, maar hou wel in mijn achterhoofd dat ik ook bij Ziggo wel weer tegen problemen kan aanlopen. Fijne van Ziggo is wel dat je niet zo lang vast zit aan een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik ben ook overgestapt naar Ziggo (zakelijk). Deze helpdesk is een verademing. Aanvragen worden netjes opgepakt en dezelfde dag nog uitgevoerd. Ook het kennis nivo van de helpdesk medewerkers is ruim voldoende. Indien men het niet weet schakelen ze hogerop naar iemand die wel verstand heeft van dat stukje techniek (leer momentje Tweak?). De particuliere tak kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Iemand enig ervaring met het opzeggen van tweak?
Heb twee weken geleden de opzegging doorgestuurd en aflopen maandag nog even gebeld. Volgens de medewerker is er een ticket aangemaakt voor de opzegging maar hij kon niet zien hoe lang dat gaat duren.

Vreemd hoor. Had ook KPN en Canal opgezegd i.v.m overstap naar Ziggo. En kreeg keurig 2 dagen later een bevestiging.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik kreeg vandaag een reactie van de helpdesk op enkele vragen die ik van het weekend verstuurd had. Ik krijg nu te horen dat non-linesharing kosten apart zullen worden doorberekend. Dat in tegenstelling wat ik uit de brief begrijp.

Brief:
"20Mbit ADSL inclusief telefonie, usenet en non-line sharing kosten"
...
"blabla wat zijn non line sharing kosten... Tot op heden worden deze huurkosten los op uw factuur in rekening gebracht. Bij de nieuwe producten is dit echter niet meer het geval, deze kosten zitten in de abonnementstarieven verwerkt."

Helpdesk:
"De linesharing kosten zijn niet inbegrepen bij het abonnement. Normaal betaald u deze aan KPN maar als u geen telefonie meer bij hun heeft moeten wij de lijnhuur gaan betalen en deze verhalen wij uiteindelijk weer bij u. De linesharing kosten houdt u dus hoe dan ook."

Verder verwijst de helpdesk naar de bijbehorende voorwaarden, maar die zaten niet bij de brief en staan niet op de website. (De huidige voorwaarden staan er wel op natuurlijk.)

Maar dan zou een DSL20 abo ineens 40 euro per maand kosten als je er geen kpn abo naast hebt.
Of de helpdesk is niet op de hoogte van de nieuwe abonnementen. Dat zou de negatieve reacties van PisPix en Jip2 wel onderbouwen.
De nieuwe abonnementen zijn inclusief non-linesharing kosten. Dat staat gewoon in de brief zeg je net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
fjs schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:30:
Heb twee weken geleden de opzegging doorgestuurd en aflopen maandag nog even gebeld. Volgens de medewerker is er een ticket aangemaakt voor de opzegging maar hij kon niet zien hoe lang dat gaat duren.

Vreemd hoor. Had ook KPN en Canal opgezegd i.v.m overstap naar Ziggo. En kreeg keurig 2 dagen later een bevestiging.
Ja, heb vorige week opgezegt. Even een mail gestuurd naar info@tweakdsl.nl met een PDF waar in staat dat ik het abonnement wilde opzeggen. In het document mijn klantgegevens genoemd en natuurlijk ondertekend.

Nadat ik de mail gestuurd had kreeg ik een mail met een incidentnummer terug, waarin stond dat de opzegging doorgestuurd was naar de afdeling die er over gaat. Een paar dagen later kreeg ik een schriftelijke bevestiging dat de opzegging per 1 maart van kracht is.

Ging vrij gemakkelijk dus, toch nog iets positiefs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

_Arno_ schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:13:
[...]

Ja, heb vorige week opgezegt. Even een mail gestuurd naar info@tweakdsl.nl met een PDF waar in staat dat ik het abonnement wilde opzeggen. In het document mijn klantgegevens genoemd en natuurlijk ondertekend.

Nadat ik de mail gestuurd had kreeg ik een mail met een incidentnummer terug, waarin stond dat de opzegging doorgestuurd was naar de afdeling die er over gaat. Een paar dagen later kreeg ik een schriftelijke bevestiging dat de opzegging per 1 maart van kracht is.

Ging vrij gemakkelijk dus, toch nog iets positiefs :+
Mag ik vragen wat voor abbo je had. Ik heb nl de 2 jarige die gecrediteerd moet worden. Ze zeiden dat het daarom langer duurde. Nu al 2 weken. Vind ik namelijk heel vreemd.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
fjs schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:29:
[...]

Mag ik vragen wat voor abbo je had. Ik heb nl de 2 jarige die gecrediteerd moet worden. Ze zeiden dat het daarom langer duurde. Nu al 2 weken. Vind ik namelijk heel vreemd.
Ja tuurlijk mag je dat vragen :)

Ik heb een 12/24 abo, maandelijkse opzegbaar na het eerste jaar (had hem al 3 jaar). Dus wellicht dat het daarom bij jou wat langer duurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:05:
[...]

De nieuwe abonnementen zijn inclusief non-linesharing kosten. Dat staat gewoon in de brief zeg je net.
Klopt, staat in de brief wel vermeld, maar ik wilde het zeker weten omdat ik nu nog wel KPN heb, en dat dus op wil zeggen nadat ik ben overgestapt (of tegelijk met overstappen).
Het is wel jammer dat de helpdesk info niet hetzelfde is als de info in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 14:13
Bij de nieuwe abbonnementen hoort blijkbaar ook dat je wordt overgezet naar BBNed (aldus helpdesk...).
Grappige is dat bij mij alleen een KPN / TISC aanwezig is, geen eigen BBNed-betwerk.
Betekent dat dat BBNed in zo'n geval via TISC levert?

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

fjs schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:30:

Ik heb schriftelijk én per email opgezegd. Via email te horen gekregen dat mijn brief was ontvangen en op de juiste afdeling terecht is gekomen. Ik zou nog bericht ontvangen als het was verwerkt. Alleen is dat alweer 2 weken geleden :z

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shartar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Ben zelf ook net overgestapt van TweakDSL naar Ziggo, nadat ik in het verleden van Ziggo (toen nog @Home) juist naar TweakDSL ben overgestapt. @Home was prima, maar kreeg toen een slechte periode (in mijn regio/buurt). Hoge ping en downloadsnelheid dramatisch op de drukke momenten. Kon s'avonds nooit fatsoenlijk gamen. TweakDSL was toen voor mij een fijne oplossing, stabiel, lage ping en veel vrijheid. Helpdesk met veel kennis (destijds).

Helaas, voor mij (en vele anderen lees ik hier) heeft Tweak nu een slechte periode. Overstap naar BBNed ging bij mij ook niet probleemloos, daarna latency/ping issues en regelmatig wat (kleine) storingen. En de snelheid blijft voor mij achter, haal niet meer dan 8Mbit en dat verbeterd niet op korte termijn (glas) in mijn regio. En ja, de helpdesk is er op achteruitgegaan helaas.

Dus nu stap ik juist weer over naar Ziggo, minder vrijheid (gesloten mailpoort/geen vast IP) maar wel snelheid en Ziggo is voor mij op dit moment superstabiel. Ik ben nu tevreden, maar hou wel in mijn achterhoofd dat ik ook bij Ziggo wel weer tegen problemen kan aanlopen. Fijne van Ziggo is wel dat je niet zo lang vast zit aan een abonnement.
Lijkt me een prima plan, dan maar wat meer kwijt per maand met een fatsoenlijke speed, want Tweak loopt te knijpen. Je kunt het niet bewijzen maar ik ben niet gek, heb ondertussen al 17 jaar i'net met tig providers meegemaakt. Tweak is niet de heilige tussen al die providers.
Helaas moet ik nog een jaar (al betaald) maar daar eindigt het dan ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Bewijs dat eens? Met harde 100% accurate feiten dat ze bewust de boel knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Harde feiten zijn lastig, maar als ik mijn modem ingetraind heb op 16000 kbit, dan verwacht ik wel iets meer dan 9000 kbit aan doorvoersnelheid :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Arno schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:10:
Harde feiten zijn lastig, maar als ik mijn modem ingetraind heb op 16000 kbit, dan verwacht ik wel iets meer dan 9000 kbit aan doorvoersnelheid :)
Mijn Speedtouch trainde in op 118xx kbps, op mijn nieuwe Linksys kan ik het niet zien maar ik zou er vanuit gaan dat het ongeveer hetzelfde is. Ik kan downloaden met 1,3MB/s. Dus ik zie dat knijpen niet?

Afhankelijk van je modem kan je wel hoog intrainen, maar als de lijnkwaliteit bagger is haal je nooit die snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 12-02-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 22:26
Kan iemand mij vertellen wat de meest recente firmware versie is voor de ZyXEL 2602HW-D1A?
Ik heb die hier staan en op de website van Tweak staan 4 verschillende firmware versies zonder releasedatum of verdere info.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Iemand nog meer last van packet loss? Ik heb elke paar minuten dat mijn verbinding er weer 10-30 seconden uit ligt.. Erg irritant.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Net mijn server gewisseld en dus een ander MAC adres. Ik had bij Tweak een vast IP adres via DHCP. Ik had op mijn vorige server dus een adres release gedaan in de hoop dat ik mijn vaste IP adres weer zou meekrijgen, maar helaas.

Iemand hier ervaring mee?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Arno schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:43:
Net mijn server gewisseld en dus een ander MAC adres. Ik had bij Tweak een vast IP adres via DHCP. Ik had op mijn vorige server dus een adres release gedaan in de hoop dat ik mijn vaste IP adres weer zou meekrijgen, maar helaas.

Iemand hier ervaring mee?
Ja, simpel. Spoof je mac-address van je oude server op je nieuwe nieuwe NIC en je krijgt spontaan je oude vaste IP weer terug. Onder Windows of VMware is dit heel simpel.

Helpt dit antwoord?

[ Voor 8% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-02-2011 20:54 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja net dus geprobeerd met

ifconfig eth0 hw ether 01:23:45:67:89:0a

ik zie de dhcp requtests (linux :P) vanaf dat specifieke mac adres gevraagd worden, maar helaas krijg ik mn vaste IP adres niet...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

golfdiesel schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:50:
Kan iemand mij vertellen wat de meest recente firmware versie is voor de ZyXEL 2602HW-D1A?
Ik heb die hier staan en op de website van Tweak staan 4 verschillende firmware versies zonder releasedatum of verdere info.
De recentste versie is deze: 340AJZ6b4_20101217

Indien je deze firmware gaat gebruiken, doe dan na het updaten een Reset vanuit de nieuwe firmware in de UI van de Zyxel.
Dus: Firmware updaten -> inloggen -> Maintenance>Tools>Configuration>Reset to Factory Default Settings, daarna even Zyxel stroomloos maken en stel daarna de boel weer geheel in!
(ADSL instellingen kun je vinden op de Tweak website)

Succes! :)

ps. deze laatste firmware-versie werkt bij mij prima, geen problemen hier.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Arno schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:59:
Ja net dus geprobeerd met

ifconfig eth0 hw ether 01:23:45:67:89:0a

ik zie de dhcp requtests (linux :P) vanaf dat specifieke mac adres gevraagd worden, maar helaas krijg ik mn vaste IP adres niet...
Deze week heb ik hetzelfde met een Windows server gedaan. Daarop krijg ik via het MAC spoofen wel mijn oude IP terug.
Je kan altijd nog Tweak mailen en de IP reservering aan het nieuwe MAC laten koppelen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja intussen is het wel gelukt :)

Ik denk dat ik het voorlopig even laat zo, moet nu 2 commando's opgeven bij een eventuele herstart.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
bitshape schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:06:
[...]

De recentste versie is deze: 340AJZ6b4_20101217

Indien je deze firmware gaat gebruiken, doe dan na het updaten een Reset vanuit de nieuwe firmware in de UI van de Zyxel.
Dus: Firmware updaten -> inloggen -> Maintenance>Tools>Configuration>Reset to Factory Default Settings, daarna even Zyxel stroomloos maken en stel daarna de boel weer geheel in!
(ADSL instellingen kun je vinden op de Tweak website)

Succes! :)

ps. deze laatste firmware-versie werkt bij mij prima, geen problemen hier.
Hier werkt hij niet:
Firmware upload error!

The uploaded file was not accepted by the device. Please return to the previous page and select a valid upgrade file. Click Help for more information.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Vreemd is dat. Ik kreeg een tijdje geleden een brief met een aanbieding voor o.a. DSL 20, de nieuwe en goedkopere abonnementen van tweak dus. Daarbij zat geen modem. Non-linesharing kosten (a €10 per maand) zouden volgens de brief inclusief zijn bij de abonnementskosten van €29,95.

Nu zie ik op tweak.nl de nieuwe DSL abonnementen op de site staan. Daar staat dat je wel een modem krijgt, maar er staat niets over de non-line sharing kosten. Bij veelgestelde vragen staat er nog wel iets over (dat ze doorberekend worden als extra kosten), maar dat is exact hetzelfde stukje als wat er bij de oude abonnementen nog bij stond.

Wat is nu de juiste info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
De website is nog niet helemaal aangepast, zo mist er wel meer (modem instellingen bijvoorbeeld...).

Ik zit ook nog op de brief te wachten, volgens de helpdesk moet er een brief komen of ik moet zelf een brief schrijven voor het nieuwe abonnement.
Ik heb nu 12-24 dus ik zal naar het 20 abonnement gaan denk ik, scheelt wel weer een tientje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

golfdiesel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:50:
[...]

Hier werkt hij niet:
Firmware upload error!

The uploaded file was not accepted by the device. Please return to the previous page and select a valid upgrade file. Click Help for more information.
Je update vanuit IE? Of FF?
Indien Firefox of Opera/Chrome, probeer het eens met IE om de Zyxel te updaten. (het is een bekende bug)
golfdiesel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:08:
De website is nog niet helemaal aangepast, zo mist er wel meer (modem instellingen bijvoorbeeld...).
...
De modeminstellingen staan hier, helemaal onderaan.

Ze hebben inderdaad de website opgeschoond, waardoor de uitgebreide configuratie-handleiding van de Zyxel is weggehaald. :(
Ik heb dit nog wel lokaal op m'n pc in een .doc-je staan, wil het wel naar je toe mailen als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Google cache heeft mij afgelopen weekend geholpen met de instellingen. Nu heb ik ze allemaal wel opgeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

golfdiesel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:46:
Google cache heeft mij afgelopen weekend geholpen met de instellingen. Nu heb ik ze allemaal wel opgeschreven :)
OK :) , maar is het je nu wel gelukt om de firmware te updaten? (met IE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
bitshape schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:00:
[...]

OK :) , maar is het je nu wel gelukt om de firmware te updaten? (met IE)
Nee, met IE 8 lukt het ook niet. Ik wacht wel even tot we daadwerkelijk in ons nieuwe huis gaan wonen. Ik probeer het vanaf m'n laptop, maar mijn werk laptop is rijkelijk voorzien van beveiligings software (die je als gebruiker niet uit kunt zetten) dus dat kan best eens het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

golfdiesel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:50:
[...]

Hier werkt hij niet:
Firmware upload error!

Waarschijnlijk heb jij een ZyXEL 2602HW-D1A die ooit eens is geleverd is door Telfort/Tiscali. Daar zit een afwijkende firmware in, waardoor de Tweak firmware een ander modem ziet, en dus weigert te updaten. Mijn eigen ZyXEL 2602HW-D1A is oorspronkelijk geleverd door Demon (DslExpress) en pakt de firmware wel. Een klant van mij heeft exact hetzelfde modem, maar heeft hem toen ontvangen van Tiscali. Zijn modem geeft dezelfde melding als die jij krijgt. Waarschijnlijk kun je wel een firmware gebruiken van Telfort. http://klantenservice.int...602H(W)-D1A-(zilver).aspx

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
cjdijk schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:04:
[...]

Waarschijnlijk heb jij een ZyXEL 2602HW-D1A die ooit eens is geleverd is door Telfort/Tiscali. Daar zit een afwijkende firmware in, waardoor de Tweak firmware een ander modem ziet, en dus weigert te updaten. Mijn eigen ZyXEL 2602HW-D1A is oorspronkelijk geleverd door Demon (DslExpress) en pakt de firmware wel. Een klant van mij heeft exact hetzelfde modem, maar heeft hem toen ontvangen van Tiscali. Zijn modem geeft dezelfde melding als die jij krijgt. Waarschijnlijk kun je wel een firmware gebruiken van Telfort. http://klantenservice.int...602H(W)-D1A-(zilver).aspx
Waar tovert Tweak die modems dan allemaal vandaan? Ik ben een nieuwe klant bij Tweak, hebben ze ergens een oude zooi modems op de kop getikt?
Ik heb bij Telfort gekeken, maar de recentste firmware van hun is ouder dan de firmware in mijn modem (juli 2008 tegen oktober 2008).
Een recentere Beta firmware van Telfort wordt ook niet geaccepteerd in dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
golfdiesel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Waar tovert Tweak die modems dan allemaal vandaan? Ik ben een nieuwe klant bij Tweak, hebben ze ergens een oude zooi modems op de kop getikt?
Ik heb bij Telfort gekeken, maar de recentste firmware van hun is ouder dan de firmware in mijn modem (juli 2008 tegen oktober 2008).
Een recentere Beta firmware van Telfort wordt ook niet geaccepteerd in dit modem.
Elke versie van een zyxel heeft verschillende letters qua firmware.
Zo heb je bijvoorbeeld AJZ/AOR/AOA (wat al niet meer)

Als de gedownloade versie niet gelijk is aan de versie in het modem zal deze ook inderdaad niet geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Sleejuhr schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:29:
[...]

Elke versie van een zyxel heeft verschillende letters qua firmware.
Zo heb je bijvoorbeeld AJZ/AOR/AOA (wat al niet meer)

Als de gedownloade versie niet gelijk is aan de versie in het modem zal deze ook inderdaad niet geaccepteerd worden.
Ik heb dus deze er nu in zitten: V3.40(ADQ.6) | 10/13/2008
Dus een nieuwere firmware voor mijn modem moet dus de letters "ADQ" hebben?

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste