Mijn advies, blijf zover mogelijk weg van tweakdsl, ze behandelen hun klanten gewoon ronduit schofterig en asociaal
Ik loop nu al bijna 2 weken te etteren met mijn ADSL verbinding, soms werkt het goed, maar meestal was het zo traag dat er niet gewerkt mee kon worden.
Toen ik alles hier gecontroleerd had belde ik naar de helpdesk om een melding van de storing en heb toen ook gelijk verteld van de stroomstoring die we eerder die dag gehad hadden en mijn sterke vermoeden dat het aan de modem lag omdat de verbinding wel even stabiel was zodra ik de modem uit en weer aan zette.
Nadat ik totaal meer dan 4 uur aan de telefoon gehangen heb naar een 0900 nummer en WEER te horen kreeg dat er niks mis was met hun apparatuur of modem aan de hand was ben ik zelf maar naar de Mediamarkt gegaan om een nieuwe modem te kopen, en wat blijkt, het lag dus WEL aan de modem.
Vandaag weer gebeld met Tweak, uiteraard aardig pissig aangezien ik bijna 2 weken van internet verstoten was terwijl ik dit vreselijk hard nodig heb voor mijn werk.
Hun antwoord : "helaas meneer, wij geven maar 1 jaar garantie op de modem, en nee wij gaan de telefoonkosten die u gemaakt heeft niet vergoeden"
Tweak is WETTELIJK verplicht om minimaal 2 jaar garantie te geven maar vertikken dit gewoon, ik moet zelf maar een nieuwe modem bij hun bestellen
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Terwijl ik dit verhaal schrijf ben ik teruggebeld door tweak, Zyxel geeft zelf 2 jaar fabrieksgarantie, maar tweak geeft zelf maar 1 jaar garantie.
Wederom heb ik tweak toen gewezen op hun wettelijke verplichting op het leveren van een deugdelijk product, en ook dit keer weigeren ze ook maar iets te doen en schuiven het af op de fabrikant.
Ondertussen heb ik ook met de consuwijzer gebeld en de situatie uitgelegd, ook consuwijzer geeft aan dat tweak verplicht is om een deugdelijk product te leveren en dat het niet binnen 2 jaar kapot mag gaan, daarbij stellen ze ook dat ik alle redelijkerwijs gemaakte kosten (telefoonkosten en zelf aangeschafte modem) kan verhalen bij tweak aangezien ik al meerdere malen verteld heb dat het naar mijn mening aan de modem lag.
Volgende stap is nu een brief aan tweak waarin ik ze in gebreke stel en aansprakelijk stel voor alle kosten.
[
Voor 1% gewijzigd door
Goldwing1973 op 31-01-2011 14:23
. Reden: Tiepfouten ]