bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik was in dezelfde veronderstelling omdat de VCI instelling op 34 moet staan om een werkende verbinding te krijgen. Voor BBNed is de VCI instelling 35.bitshape schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:08:
[...]
Yep!![]()
Ik was in de veronderstelling dat je een AJZ firmware draaide op je Zyxel (Tweak->BabyXL/Tiscali netwerk).
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Sinds een week of drie? een klapperende lijn. Vooral in weekend maar sinds een week ook overdag door de week enkele malen. Verbinding valt dan regelmatig weg om weer terug te keren en rest van de dag stabiel te blijven. Heb het idee dat het met name ontstaat als ik de lijn voltrek.
Niet zo fijn met ook VOIP. Totaal onbereikbaar dan.
Na twee keer de helpdesk bellen te horen gekregen dat 'het een klapperende lijn is als gevolg van KPN en verslechterende koperlijnen'. Vreemd hoor. En nou deze mail
Handig ook als je draadloze ZyXel P-2602HW-D1A router bedraad aan je netwerk en telefoons hangt op de andere verdiepingGeachte heer / mevrouw,
Wij hebben het een en ander nagekeken en willen u graag verzoeken de telefoonkabel tussen het aansluitpunt en de modem te vervangen.
Het geheel mag niet langer zijn dan 1 meter (kan ook tijdelijk, alleen om te testen) om lijn stabiel te krijgen.
Indien dit niet werkt moeten wij u downgraden naar een 4/1 profiel om te zorgen voor een stabiele verbinding (4mbit down en 1 up).
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Nou lekker dan... Heb ik verder nou echt geen opties?
Het hoeft niet de oorzaak te zijn, maar kans is er wel. Het is heel normaal dat helpdesk hierom vraagt voor onderzoek op te starten en monteurs te gaan sturen om dingen te controleren.
Ondertussen ben ik nu, 2 uur later dan de mail met de vraag, al gecapped op 4/1...
Morgen nog 'ns kijken
Ik heb deze firmware er nu in zitten: V3.40(ADQ.9) | 11/22/2010
Ik dacht eerst dat ik geen firmware kon vinden op de website van Zyxel, maar je moet gewoon de firmware pakken van de P-2602HWL-D1A. Als je die download en dan de changelog bekijkt dan zie je dat de firmware gelijk is bij de normale versie en bij de 'L' versie met lifeline support.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Moet ik dat bij Tweak ook instellen of is het Zyxel modem wat dat aangaat al intelligenter als een KPN Experiabox?
Mooi dat het je gelukt is!golfdiesel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:38:
Firmware update is gelukt! (ging zelfs goed met Firefox...)
Ik heb deze firmware er nu in zitten: V3.40(ADQ.9) | 11/22/2010
Ik dacht eerst dat ik geen firmware kon vinden op de website van Zyxel, maar je moet gewoon de firmware pakken van de P-2602HWL-D1A. Als je die download en dan de changelog bekijkt dan zie je dat de firmware gelijk is bij de normale versie en bij de 'L' versie met lifeline support.
De ADQ firmware's zijn de standaard Zyxel fabrieks-firmware's, deze zijn te vinden op de Zyxel website onder support.
De AJZ firmware's zijn aangepaste firmware's, specifiek voor het Nederlandse BabyXL/Tiscali-netwerk & gebruikte DSLAM's (VCI 34), deze modems werden dus voorzien van deze AJZ firmware door de toenmalige Netwerkleverancier Tiscali en ook door hen geleverd bij het afsluiten van een nieuw TweakDSL-T abbo.
Heb je dit onderstaande ook nog gedaan na je firmware-upgrade? :
bitshape schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:06:
Indien je deze firmware gaat gebruiken, doe dan na het updaten een Reset vanuit de nieuwe firmware in de UI van de Zyxel.
Dus: Firmware updaten -> inloggen -> Maintenance>Tools>Configuration>Reset to Factory Default Settings, daarna even Zyxel stroomloos maken en stel daarna de boel weer geheel in!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
De standaardwaarden zouden goed moeten werken, maar ik heb bij mijn Zyxel nog een additionele QoS aanpassing gedaan en ben al een tijdje aan het testen hiermee: (was een tip/verbetering van een techneut die ik ergens online vond in een tech-support forum)golfdiesel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:14:
Bij mijn oude provider (KPN) was er QOS instelling gemaakt om te zorgen dat VOIP altijd werkt ivm de bereikbaarheid.
Moet ik dat bij Tweak ook instellen of is het Zyxel modem wat dat aangaat al intelligenter als een KPN Experiabox?
Bij tabblad QoS de SIP & RTS waarden veranderen van “5” naar “200”.
Die staan bij mij als Default al op 160 dus die laat ik maar lekker zo staan.bitshape schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:20:
[...]
De standaardwaarden zouden goed moeten werken, maar ik heb bij mijn Zyxel nog een additionele QoS aanpassing gedaan en ben al een tijdje aan het testen hiermee: (was een tip/verbetering van een techneut die ik ergens online vond in een tech-support forum)![]()
[...]
Bij de download beschrijving van DMT v5.22 staat duidelijk dat deze alleen voor Annex B geschikt is.QwaftZefoni schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 07:50:
Probeer met DMT v5.22, Annex A aanloggen te loggen op m'n ZyXEL 2602HW-D1A maar krijg geen connect op port 23? Hoe kan ik mijn lijn max zelf testen?
Ik zie dat in de Zyxel de volgende firmware staat: Current Firmware Version: V3.40(AJZ.6)b4_20100801 | 08/01/2010Mooi dat het je gelukt is!
De ADQ firmware's zijn de standaard Zyxel fabrieks-firmware's, deze zijn te vinden op de Zyxel website onder support.
De AJZ firmware's zijn aangepaste firmware's, specifiek voor het Nederlandse BabyXL/Tiscali-netwerk & gebruikte DSLAM's (VCI 34), deze modems werden dus voorzien van deze AJZ firmware door de toenmalige Netwerkleverancier Tiscali en ook door hen geleverd bij het afsluiten van een nieuw TweakDSL-T abbo
Als ik naar de Zyxel site ga, vind ik deze: 340AJZ6b4_20101217.bin
Een update vanuit het modem kan niet, want deze geeft aan dat deze up to date is (logisch is hetzelfde versienummer)
Vragen:
1. Ik heb de beta versie 4 er nooit ingezet (ik had als laatste de b1 er in gezet). Hoe komt deze versie er dan toch in? (ik las hier ergens, dat tweakdsl zelf geen automatische updates deed)
2. De betaversie die er in zit is dus van 8 jan 2010, terwijl die van de site blijkbaar van 17 december is. Zou hier dan toch verschil in zitten en kan ik deze versie er in zetten? (beide zijn dus b4 versies)
3. Waarom moet er aan het eind nog een reset naar factory-defaults gedaan worden?
Ik hoop dat ik met een andere versie iets aan die hinderlijke echo kan doen (vooraal met gesprekken met kpn-abonnee's).
1. Telfort ontwikkeld ism Zyxel de nieuwe AJZ firmware's, en het wil wel eens voorkomen dat de AJZ6 beta spontaan 'gepushed' wordt bij een Tweak abonnee, alhoewel dit stellig wordt ontkend door Telfort. Inmiddels zou dit volgens Telfort niet meer moeten voorkomen bij de non-Telfort abonnees. (persoonlijk heb ik dit pushen ook 1 keer meegemaakt als Tweak abonnee)Gompie98 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:24:
[...]
Ik zie dat in de Zyxel de volgende firmware staat: Current Firmware Version: V3.40(AJZ.6)b4_20100801 | 08/01/2010
Als ik naar de Zyxel site ga, vind ik deze: 340AJZ6b4_20101217.bin
Een update vanuit het modem kan niet, want deze geeft aan dat deze up to date is (logisch is hetzelfde versienummer)
Vragen:
1. Ik heb de beta versie 4 er nooit ingezet (ik had als laatste de b1 er in gezet). Hoe komt deze versie er dan toch in? (ik las hier ergens, dat tweakdsl zelf geen automatische updates deed)
2. De betaversie die er in zit is dus van 8 jan 2010, terwijl die van de site blijkbaar van 17 december is. Zou hier dan toch verschil in zitten en kan ik deze versie er in zetten? (beide zijn dus b4 versies)
3. Waarom moet er aan het eind nog een reset naar factory-defaults gedaan worden?
2. De betaversie die er bij jou inzit is van 1 Augustus 2010
3. Omdat in de Firmware nieuwe cq. andere default-setting's staan, en die wil je graag 'laden' met een nieuwe firmware-versie.
Wel is hierin het verschil groter als je van een AJZ5 firmware naar een AJZ6b4 gaat, dan dat je van een oudere AJZ6b4(augustus) naar de laatste AJZ6b4(december) gaat.
Er zijn vele mensen die dus deze handeling niet deden bij een upgrade van AJZ5 naar AJZ6b4, en zij ondervonden dusdanig veel problemen met de beta waardoor ze meteen weer teruggingen naar AJZ5.
Enkele post's hierboven staat een QoS aanpassing (5 > 200, of 160), probeer die eens uit!Ik hoop dat ik met een andere versie iets aan die hinderlijke echo kan doen (vooraal met gesprekken met kpn-abonnee's).

Aan de andere kant bij de versie staat: 20100801 | 08/01/2010 , maak daar dan maar wat van
Afijn geeft niet.
Het zal volgende week worden, voor ik moed,tijd en zin heb maar ik laat het resultaat wel weten.
Ik zag overigens, dat de Qos weer teug staat op 5 (indertijd had ik die al ergens boven de 200 gezet)
Zal wel met de update gebeurd zijn.
Gaf overigens geen verbetering vorige keer, maar ik zal 'm in ieder geval weer op 200 zetten.

Directe link naar firmware 340AJZ6D0
Persoonlijk wil ik nog een addendum toevoegen voor de mensen die de firmware gaan updaten naar AJZ6D0:Re: Update 340AJZ6d0 door Telfort webcare » ma 21 feb 2011, 10:31
Voor de ZyXEL 2602H(W)-D1A (Analoog) is nieuwe firmware beschikbaar.
Deze firmwareversie is afgerond, u kunt dit ook terugvinden op het firmwareoverzicht.
Voor degenen die problemen ondervinden die in AJZ5 niet speelden, is deze versie nog beschikbaar.
Indien je deze officiële AJZ6 firmware gaat gebruiken, doe dan na het updaten een Factory Reset vanuit de nieuwe firmware in de UI van de Zyxel.
Dus: Firmware updaten -> inloggen -> Maintenance>Tools>Configuration>Reset to Factory Default Settings, daarna even Zyxel stroomloos maken en stel daarna het modem weer geheel in met de onderstaande Tweak(DSL) settings!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Welke instellingen moet ik gebruiken? [Tweak / TweakDSL] Hieronder een overzicht van de standaardinstellingen. DSL Instellingen Tiscali/BabyXL BBned VPI 0 0 VCI 34 35 Encapsulation ENET ENCAP ENET ENCAP Multiplex LLC LLC ATM QoS-type UBR UBR |
Ik heb Tweak Webcare via een DM op de hoogte gebracht en verwacht dat zij deze firmware-update via de Tweak-website gaan aanbieden.
Misschien is het handig om bovenstaande aan de OP toe te voegen!
[ Voor 3% gewijzigd door bitshape op 24-02-2011 03:39 . Reden: miniscreenprint toegevoegd van AJZ.6 Final in Router van bitshape ]
Thuis heb ik nu geen internet meer via TweakDSL.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de firmware?
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Hier rond A'dam (en volgens mij op Tiscali) geen problemen.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Vannacht is hij op zijn bek gegaan en doet het nu nog steeds niet.
Is bij mij op het netwerk van BBNED
[EDIT] 16:50 Hij doet het weer, vaag
[ Voor 28% gewijzigd door T.C op 22-02-2011 16:53 ]
die blijkbaar werd gepusht.
Deze modem bleef eerst hangen tijdens de boot, toen op het forum van Telfort, die deze firmware gepusht heeft stond een methode dit te verhelpen.
Daarna bleef het modem bij DSL een groen licht geven en bij internet een rood.
Ik heb daarna gisteren bij een oom, een identieke 2602H-D1A gehaald (gebruikte hij niet meer) en had toen wel internet. Daar staat echter gewoon de AJZ.5 firmware op.
Dus mijn verbinding is gewoon in orde.
Op het forum van Telfort heb ik daarna gelezen dat je door de oude firmware terug te zetten, mijn modem hersteld kan worden.
Maar na het terugzetten van de firmware en het opnieuw instellen, blijf ik een rood lampje krijgen bij internet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Op het Telfort forum en overige pagina's die bij Google verschijnen kan ik geen oplossing vinden. (Of ik kijk verkeerd, kan natuurlijk ook)
Na deze problemen (toch een groot deel van de dag zonder internet) en het gebrek aan garantie dat dit niet nog een keer gebeurd, wil ik mijn modem repareren.
Ik wil namelijk liever een werkende reserve hebben die ik nooit ga gebruiken dan er op misgrijpen (zit er liever mee verlegen dan om verlegen zeg maar)
Probeer eens met de Firewall uitgeschakeld in de ZyXEL of je dan wel een IP-adres krijgt van Tweak.T.C schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:28:
Ik heb mijn problemen met het internet kunnen herleiden tot de AJZ.6 firmware van mijn P-2602H-D1A,
die blijkbaar werd gepusht.
Deze modem bleef eerst hangen tijdens de boot, toen op het forum van Telfort, die deze firmware gepusht heeft stond een methode dit te verhelpen.
Daarna bleef het modem bij DSL een groen licht geven en bij internet een rood.
Ik heb daarna gisteren bij een oom, een identieke 2602H-D1A gehaald (gebruikte hij niet meer) en had toen wel internet. Daar staat echter gewoon de AJZ.5 firmware op.
Dus mijn verbinding is gewoon in orde.
Op het forum van Telfort heb ik daarna gelezen dat je door de oude firmware terug te zetten, mijn modem hersteld kan worden.
Maar na het terugzetten van de firmware en het opnieuw instellen, blijf ik een rood lampje krijgen bij internet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Op het Telfort forum en overige pagina's die bij Google verschijnen kan ik geen oplossing vinden. (Of ik kijk verkeerd, kan natuurlijk ook)
Na deze problemen (toch een groot deel van de dag zonder internet) en het gebrek aan garantie dat dit niet nog een keer gebeurd, wil ik mijn modem repareren.
Ik wil namelijk liever een werkende reserve hebben die ik nooit ga gebruiken dan er op misgrijpen (zit er liever mee verlegen dan om verlegen zeg maar)
Onder Security > Firewall > Rules in de ZyXEL dienen de 2 entry's ICMP & IGMP bij "Wan to Wan/Router" ingeschakeld te zijn om überhaupt een IP-adres te krijgen met een ingeschakelde Firewall.
Verder wil ik je aanraden de Factory Defaults te laden bij de overstap naar AJZ6D0 (zie mijn eerdere post hierboven voor de details ^^^ )
Zelf heb ik nu een 12mb lijn via tiscali, (daarvoor 8 via bbned maar was drama met voip!) en heb gebruik gemaakt om voor dezelfde kosten een 20MB lijn te krijgen. Tot op heden is de modem niet hoger ingetraind dan 12283 kbps / 1023 kbps.
Erg prettig dat Tweak een bevestiging stuurt, voor het ontvangen van het nieuwe contract met daarin de nieuwe ingangsdatum! (not) Als ik inlog in "mijn Tweak" zie ik dat mijn "TweakDSLB8HCC Voip PSTN" abbo is vervangen voor "DSL20" en dat dit per 01-06-2008 is ingegaan.... yeah right

Bij iemand anders al wel de nieuwe snelheid doorgevoerd?
Maar volgens Glashart moet ik vanaf week 17 glasvezel aan kunnen vragen (nu moet eea nog de grond in enzo dus of hem dat gaat worden
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ben benieuwd, mijn laatste kabelinternetabo was maar 1024/128kbps waarbij downloaden langer duurde dan de retentie van de newsserver
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Gelukkig gisteren mijn ziggo alles-in-1 pakketje gekregen, modempje op de CAI geprikt, en alles werkt. Tadaa, 22mbit down en 4mbit up zonder haperen, voor in mijn geval een euro of 5 per maand extra op wat ik nu betaal.
Tweak modem ligt al weer in de kast.. Ik betaal bij tweak nog wel 4 maanden door, maar van dat gezeik ben ik in ieder geval af
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Even mailtje sturen?patathome schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:40:
Zelf heb ik nu een 12mb lijn via tiscali, (daarvoor 8 via bbned maar was drama met voip!) en heb gebruik gemaakt om voor dezelfde kosten een 20MB lijn te krijgen. Tot op heden is de modem niet hoger ingetraind dan 12283 kbps / 1023 kbps.
Erg prettig dat Tweak een bevestiging stuurt, voor het ontvangen van het nieuwe contract met daarin de nieuwe ingangsdatum! (not) Als ik inlog in "mijn Tweak" zie ik dat mijn "TweakDSLB8HCC Voip PSTN" abbo is vervangen voor "DSL20" en dat dit per 01-06-2008 is ingegaan.... yeah right![]()
Ben zelf ook op aanbieding ingegaan (scheelt mij € 20 per maand als ik de line sharing meereken).Let wel: je wordt in principe aangesloten op BBnet als dat leverbaar is op je adres. Zelf blijf ik gewoon mijn slome 8 Mbits Tisc-lijntje houden, helaas.
Tweakdsl is toch juist goedkoper geworden? Met de non line-sharing inclusief is het goedkoper dan de vorige abonnementen.Nextron schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:12:
<knip> Maarja, Tweak doet de prijzen omhoog <knip>
Ik heb inmiddels weer een reactie van de helpdesk. Ze bieden excuses aan voor de eerdere verkeerde info, maar de non line-sharing kosten zijn wel inclusief bij de abonnementskosten, zoals in de brief vermeld is. De website moesten ze nog aanpassen. Daar wacht ik nog even op, ik wil het wel zwart op wit.
Ik kreeg gisteren post van KPN. De telefoontarieven gaan behoorlijk stijgen. Voor mij het moment om de KPN de deur uit te doen. Het wordt dus Tweak of Ziggo. Waarbij Tweak wel een stuk goedkoper uitvalt. Momenteel geen problemen met de bbned-lijn hier.
Ik haal momenteel de volle 10Mbit bij m'n TweakB10 abo (BBned), dus het kan alleen maar beter worden neem ik aan. Ik zit 1637m vanaf de centrale en 16~20Mbit wordt mogelijk geacht door de postcodecheck. Laat het 14 zijn, dan is dat nog een verbetering.
Ik heb nog een telefoonabonnement, dus vervallen nls-kosten heb ik niets aan. Voorheen was het goedkoopste €524/2jaar (21,83/mnd versus 39,95/mnd standaard) en nu €575/2jaar (23,96/mnd versus 29,95/mnd standaard).BounceMeister schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:27:
Tweakdsl is toch juist goedkoper geworden? Met de non line-sharing inclusief is het goedkoper dan de vorige abonnementen.
Mijn 2 jaar zitten er bijna op dus het wordt sowieso duurder dan voorheen terwijl de korting voor een 2-jaarscontract lager is geworden.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Heb je de brief van KPN al gezien met de tariefsverhogingen?
Daarmee heb je wel gelijk ja, ik had alleen naar de maandelijkse variant gekeken.dus vervallen nls-kosten heb ik niets aan. Voorheen was het goedkoopste €524/2jaar (21,83/mnd versus 39,95/mnd standaard) en nu €575/2jaar (23,96/mnd versus 29,95/mnd standaard).
Mijn 2 jaar zitten er bijna op dus het wordt sowieso duurder dan voorheen terwijl de korting voor een 2-jaarscontract lager is geworden.
Je bent dan alleen goedkoper uit als je KPN kan missen.
Ik heb al gekeken naar goedkopere telefoonabonnementen dan ISDN2, maar ISDN1 scheelt weinig. Naar naar POTS of VoIP gaan is omslachtig door de ISDN apparatuur. * Nextron vloekt naar ISDN spul.BounceMeister schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:19:
Heb je de brief van KPN al gezien met de tariefsverhogingen?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Bedankt voor de tip, eindelijk doet mijn internet het ook weer via mijn eigen Modem.bitshape schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:40:
[...]
Probeer eens met de Firewall uitgeschakeld in de ZyXEL of je dan wel een IP-adres krijgt van Tweak.
Onder Security > Firewall > Rules in de ZyXEL dienen de 2 entry's ICMP & IGMP bij "Wan to Wan/Router" ingeschakeld te zijn om überhaupt een IP-adres te krijgen met een ingeschakelde Firewall.
Verder wil ik je aanraden de Factory Defaults te laden bij de overstap naar AJZ6D0 (zie mijn eerdere post hierboven voor de details ^^^ )
Wel waardeloos dat zoiets gepusht wordt en ik vervolgens geen internet heb.
Wat heb je aan ISDN telefoon apparatuur dat niet te vervangen is? Wat heb je en gebruik je?Nextron schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:05:
[...]
Ik heb al gekeken naar goedkopere telefoonabonnementen dan ISDN2, maar ISDN1 scheelt weinig. Naar naar POTS of VoIP gaan is omslachtig door de ISDN apparatuur. * Nextron vloekt naar ISDN spul.
Er is maar een modem in de markt te krijgen waar je met ISDN apparatuur gebruik kan maken van VoIP, dat zijn de Frtiz!boxen van AVM. Maar die kosten per stuk waarschijnlijk meer dan nieuwe toestellen.
(Ik woon in Den Bosch).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik ben er klaar mee...nog even mijn contract uitzitten en dan hopelijk -eindelijk- FttH...maar NIET bij Tweak...wat een amteurclub is dat geworden!

Ik heb deze er gelijk ingezet , bedankt in ieder geval voor de tip.bitshape schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:09:
De nieuwe firmware voor het zilveren ZyXEL modem 2602H(W)-D1A (Analoog) is nu officieel gereleased!
[afbeelding]
Directe link naar firmware 340AJZ6D0
Geen probleem...
Echo-probleem is nog niet opgelost....
Ja, ik.Heeft iemand gebruik gemaakt van de aanbieding voor 8MB of 20MB?
Bij iemand anders al wel de nieuwe snelheid doorgevoerd?
Bij de lijninfo in "Mijn Tweak" is het nieuwe abonnement ingevoerd per datum van de vorige verandering (bij mij in 2009) en de lijn zelf is nog niet veranderd.
Ik denk, dat dit gaat gebeuren in de nacht van zondag op maandag (wanneer er groot onderhoud is aangekondigd).
Overigens is bij mij het verkeerde abonnement ingevoerd , maar men heeft het al onderkend en ze gaan dit aanpassen.
Top! En indien je alsnog probelemen ervaart met AJZ.6, geef het modem met de nieuwe firmware eenGompie98 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:38:
[...]
Ik heb deze er gelijk ingezet , bedankt in ieder geval voor de tip.
Geen probleem...
"Factory Reset" vanuit de UI. Dat lost al héél véél problemen op. Veel mensen vergeten deze stap nl.
Echo-probleem is nog niet opgelost....
bitshape schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:20:
[...]
De standaardwaarden zouden goed moeten werken, maar ik heb bij mijn Zyxel nog een additionele QoS aanpassing gedaan en ben al een tijdje aan het testen hiermee: (was een tip/verbetering van een techneut die ik ergens online vond in een tech-support forum) :
Probeer het eens om de echo weg te krijgen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik ervaar geen echo meer.Bij tabblad QoS de SIP & RTS waarden veranderen van “5” naar “200”. / of evt. 160.
Mijn vraag verder is of je bij elke beller de echo hebt, of alleen mensen met ook een VoIP of GSM.
Dwz. ben jij de oorzaak of is de betreffende beller het.
Ah, had ik niet verteld, maar wel gedaan...bitshape schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 04:59:
[...]
Top! En indien je alsnog probelemen ervaart met AJZ.6, geef het modem met de nieuwe firmware een
"Factory Reset" vanuit de UI. Dat lost al héél véél problemen op. Veel mensen vergeten deze stap nl.
Qos had ik op 200 gezet.Probeer het eens om de echo weg te krijgen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik ervaar geen echo meer.
Mijn vraag verder is of je bij elke beller de echo hebt, of alleen mensen met ook een VoIP of GSM.
Dwz. ben jij de oorzaak of is de betreffende beller het.
Opvallend is, dat bellen met een kpn-abonnee (geen voip dus) en 06 meestal de echo oplevert.
Bellen met voip (onderling met andere tweaker) geeft geen echo!
Homey — Critics are those without skills to create.
Update: DNS van google in gevuld maar dit lijkt half te werken?
Update2: alles lijkt nu weer te werken. terwel DNS niet werkte deed Twitter net wel en mijn AV haalde zijn updates op :-p. vermoed dus een hiccup.
[ Voor 52% gewijzigd door daanski82 op 26-02-2011 21:30 ]
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Object reference not set to an instance of an object
is de lijn via R+ of KPN ?Oktopus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:30:
Hier ook slechte verbinding echter met Tweakglas.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
KPN...
Object reference not set to an instance of an object
http://www.ams-ix.net/statistics/ De Amsterdam Internet Exchnage zakt ineens onder de Tbps
Beste wel Gaaf grafiekje :-D komt overeen met mijn post van net ;-)Dukejohn schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:35:
Er lijkt wel iets meer aan de hand te zijn dan iets bij tweak.
http://www.ams-ix.net/statistics/ De Amsterdam Internet Exchnage zakt ineens onder de Tbps
Ook andere ISP's, zoals in mijn geval Alice.
Zie ook dit topic:
Grote Internetstoring NIKHEF, Amsterdam?
Een goede verklaring wat er de laatste dagen aan de hand is heb ik nog nergens gelezen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Tweaknews ligt er ook al sinds 20:00 uit (waarschijnlijk eerder maar toen wou ik wat downloaden)Videopac schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:41:
Vanmorgen totaal geen internet. Volgens de site van Tweak.nl zou er vanacht tussen 0:00 en 03:00 onderhoud gepleegd zijn. Wat een butt-provider is dit geworden zeg...
En nog steeds download hij niet...
~ H.P. Lovecraft
news.tweaknews.nl doet het helaas niet (ik ben geen TweakDSL lid)S913 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:04:
news.tweakdsl.nl doet het hier gewoon.
~ H.P. Lovecraft
Hier was ook kort na middernacht het internet pleite. Maar dat kon ik niet posten.Videopac schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:41:
Vanmorgen totaal geen internet. Volgens de site van Tweak.nl zou er vanacht tussen 0:00 en 03:00 onderhoud gepleegd zijn. Wat een butt-provider is dit geworden zeg...
Verstuurd vanaf mijn Computer®

Natuurlijk GEEN melding op de website en na 15 minuten in de wacht is het enig dat je hoort: Ja, we weten het, er is waarschijnlijk iets aan de hand....
Hoe simpel is het om even een berichtje op je site te knallen??
Amateurs!
[ Voor 59% gewijzigd door MasterMaceMichu op 28-02-2011 21:06 ]
P-2602HWL-D1A_3.40(ADQ.9)C0
Op de FTP server staat ook nog een vandere versie, maar daar kan ik nauwelijks iets over vinden.
P-2602HWL-D1A_3.70(ADQ.7)C0
Weet iemand wat de verschillen tussen deze twee versies zijn? De eerst genoemde is versie 3.40(ADQ.9) en de tweede 3.70(ADQ.7).
Zyxel is niet bepaald duidelijk met de verschillen tussen firmware versies... En als je zoals ik een modem hebt met lettercode ADQ dan is er helemaal weinig info.
Ik ga verhuizen. Op de website staat al jaren lang dat als je in het eerste jaar van je contract verhuist, dat je 90 euro moet betalen. Aangezien ik al 5 jaar lang bij Tweak zit, dacht ik, mooi! Ik hoef niets te betalen.
Tot mijn verbazing moet ik in het verhuisbericht wat je van MyTweak download tekenen voor 90 euro en staat er niets over het eerste jaar in.
Vanmorgen gebeld met het idee dat dit een foutje was. Maar de medewerker, die nergens een idee van had. (Standaard callcenter) Doorverbinden mocht ook niet. Hij zegt dat wat op tweak.nl bij FAQ staat over verhuizen niet klopt. Ik moet die 90 euro betalen.
Overigens is dit gisteren op 01-03 veranderd naar 110 euro

Het lijkt me vreemd als daar al jaren 90 euro staat, het gisteren wordt veranderd naar 110 euro, dat dit niet klopt...
Ik wil van tweak een verhuisbericht waar op staat dat ik teken voor die 90 euro in het eerste contractjaar. Of te wel dat ik niets moet betalen!
Of houden de verhuiskosten ook het aanmaken van de nieuwe verbinding in? Dat kost namelijk ook wel weer wat (new-line service ofzo). Als je KPN ook meeverhuist is dat niet van toepassing voor tweak overigens, want dan betaal je KPN al voor de nieuwe lijn.
Wel de moeite waard om even uit te zoeken.
Ik heb een mail naar tweak gestuurd en hoop dat ze snel antwoorden. KPN verhuist ook mee. dus die leveren de lijn op. En daar betaal je idd al voor.Dus het gaat om het omzetten van mn oude adres naar mn nieuwe adres. Het simpele knopje omzetten?BounceMeister schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:13:
Dan is overstappen naar een andere provider dus goedkoper lijkt me.
Of houden de verhuiskosten ook het aanmaken van de nieuwe verbinding in? Dat kost namelijk ook wel weer wat (new-line service ofzo). Als je KPN ook meeverhuist is dat niet van toepassing voor tweak overigens, want dan betaal je KPN al voor de nieuwe lijn.
Wel de moeite waard om even uit te zoeken.
Het gaat mij er gewoon om dat je op je website zet bij de FAQ bij 1e jaar contract 90 euro, nu 110 euro. En als je het verhuis bericht download staat er in 90 euro verhuiskosten... Als je verder kijkt op de website zie je bij kosten van DSL staan, verhuiskosten 90 euro. Zonder dat er 1e jaar bij staat? De informatievoorziening werkt dus niet echt. En dan is het makkelijk van de helpdesk om te zeggen dat er bij kosten staat 90 euro. En dan ook nog eens zeggen dat de info op de FAQ pagina niet klopt, terwijl die van de week nog is aangepast!
Ik ga nog eens goed mijn voorwaarden opzoeken van mijn contract. Want de oude voorwaarden staan niet op de website...
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
De 'dienstverlening' omtrent mijn verhuizing is de reden dat ik al enkele jaren zeer tevreden een ex-klant ben. Aan de telefoon werd alleen maar gelogen over alles. Die 90 euro staat ook al een jaar of 3 of 4 verkeerd op de site dan, dit stond er volgens mij toen ook al verkeerd op.DiMacho schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:47:
Heeft er iemand ervaring met verhuizing bij Tweak.
Ik ga verhuizen. Op de website staat al jaren lang dat als je in het eerste jaar van je contract verhuist, dat je 90 euro moet betalen. Aangezien ik al 5 jaar lang bij Tweak zit, dacht ik, mooi! Ik hoef niets te betalen.
[ Voor 9% gewijzigd door blaataaps op 02-03-2011 13:25 ]
Ze zouden dat nog aanpassen, maar hoe lang duurt zoiets?
Jammer, want dat laat geen goede indruk achter.
[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 02-03-2011 13:51 ]
Het rare is dat wel dat ze van 90 euro, 110 kunnen maken afgelopen week. Maar het niet kunnen verwijderen als het klopt. Zoals de helpdesk zegt...BounceMeister schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:50:
De website heeft wel meer zaken die niet kloppen en of bijgewerkt moeten worden. Bijvoorbeeld de info over non line-sharing kosten (bij de faq van de dsl abo's).
Ze zouden dat nog aanpassen, maar hoe lang duurt zoiets?
Jammer, want dat laat geen goede indruk achter.
Ik ben sinds januari klant bij Tweak en het is te kort om er echt wat zinnigs over te zeggen maar ik heb ook met de helpdesk eigenlijk alleen goede ervaringen.DiMacho schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:23:
Ben altijd tevreden met Tweak geweest. Ik heb niet zoals anderen last van een slechte verbinding sinds november. De prijs is in orde en de usenetdienst ook!
Het ligt er net aan hoe je eigen instelling is, ik hoorde ook alleen maar mensen klagen over InternetPlusBellen van KPN. Ik ben echter jarenlang best tevreden geweest, het enige was het overdreven beveiligingsbeleid met dichtgespijkerde modems waardoor je niet of nauwelijks zelf iets kan doen.
Bij Tweak is dit een verademing, ik kan zelf bepalen wat ik doe. Naast TweakPhone nog een andere VOIP provider? Geen probleem. Bij KPN was dit niet mogelijk, het modem was zo dichtgespijkerd dat je geen verbinding kon maken met Voipbuster bijvoorbeeld.
Tuurlijk, kleine technische zaken geloof ik best dat ze kunnen oplossen. Is bij ons ook wel gebeurd. Dat ze administratief volkomen onprofessioneel handelen lijkt mij alleen weinig met je eigen instelling te maken te hebben.golfdiesel schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:17:
[...]
Ik ben sinds januari klant bij Tweak en het is te kort om er echt wat zinnigs over te zeggen maar ik heb ook met de helpdesk eigenlijk alleen goede ervaringen.
Het ligt er net aan hoe je eigen instelling is,
In mijn geval was dat na de verhuizing een maand zonder internet zitten, daar 90 euro voor mogen betalen, en een helpdesk die duidelijk aangeeft dat beide zaken onterecht zijn. Als je dan een maand lang elke dag hoort dat het 'toch echt morgen wordt aangesloten' (los van de keren dat er volgens de helpdesk helemaal niks aan de hand was, of dat we ueberhaupt niet in het systeem stonden), kost het ook mij bijzonder veel moeite om vriendelijk en netjes te blijven.
Verder bleek de belofte 'de 90 euro wordt teruggestort, inclusief de abokosten voor de gemiste maand' in de praktijk een gerechtelijk deurwaarder te zijn, ondanks aangetekende brieven waar niet op werd gereageerd.
Was vast een gevalletje pech

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Dat klopt inderdaad niet en daar mag je zonder twijfel flink over klagen. Dat zou ik ook doen.rogue schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:16:
[...]
Tuurlijk, kleine technische zaken geloof ik best dat ze kunnen oplossen. Is bij ons ook wel gebeurd. Dat ze administratief volkomen onprofessioneel handelen lijkt mij alleen weinig met je eigen instelling te maken te hebben.
In mijn geval was dat na de verhuizing een maand zonder internet zitten, daar 90 euro voor mogen betalen, en een helpdesk die duidelijk aangeeft dat beide zaken onterecht zijn. Als je dan een maand lang elke dag hoort dat het 'toch echt morgen wordt aangesloten' (los van de keren dat er volgens de helpdesk helemaal niks aan de hand was, of dat we ueberhaupt niet in het systeem stonden), kost het ook mij bijzonder veel moeite om vriendelijk en netjes te blijven.
Verder bleek de belofte 'de 90 euro wordt teruggestort, inclusief de abokosten voor de gemiste maand' in de praktijk een gerechtelijk deurwaarder te zijn, ondanks aangetekende brieven waar niet op werd gereageerd.
Was vast een gevalletje pech
Hier werkte de aansluiting niet direct nadat de lijn geactiveerd was (verkeerd MAC adres gelinked aan mijn abo). Voor de dagen dat ik geen internet had hebben ze bij de factuur gecorrigeerd.
Bij mijn ouders op BBNed Tweakdsl gaat het nog steeds goed sinds de HCC aanbieding jaaaren geledenTrinsec schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:32:
Tja, logisch dat je overwegend negatieve reacties zult aantreffen in een draadje over hun ISP, omdat als het goed gaat men doorgaans niets te vertellen heeft.
☻/
/▌
/ \
Als je verbinding het gewoon doet, is er niets aan de hand natuurlijk.
Pas bij problemen met de verbinding of bij vragen die je stelt, merk je met wat voor partij je te maken hebt.
Ik heb ongeveer 10 dagen lang elke dag twee mailtjes verstuurd en uiteindelijk een DM naar de Tweak bedrijfsaccount hier op GOT gestuurd, voordat er een reactie kwam op mijn vragen, en dan nog wordt het niet goed opgelost.
Ik heb nu drie dagen lang maar liefst 0,5kbps aan download snelheid en ik zou al twee keer worden teruggebeld, wat gewoon niet is gebeurt. Dan mag je wat mij betreft wel stellen dat er iets mis is in je organisatie....
Nee. Er moeten twee monteurs naar twee centrales, en KPN rekent dat aan de ISP, die dat dus doorberekent aan de klant. Dat is het probleem met wat KPN aan de markt opgelegd heeft. Iedere wijziging in het eerste jaar is de hoofdprijs voor KPN en lappen voor de klant. Des te meer als je weet dat KPN haar eigen ADSL-klanten maar 25 euro rekent. Soms is de OPTA net een speelgoedtijgertje.DiMacho schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:02:
Het simpele knopje omzetten?
I don't like facts. They have a liberal bias.
En hoe is dit anders bij een andere internetprovider? Consument wil altijd laagste prijs beste service beste product. Dubbeltje op de eerste rang bestaat simpelweg niet.MasterMaceMichu schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:12:
Het gaat bij Tweak goed, totdat het mis gaat....
Als je verbinding het gewoon doet, is er niets aan de hand natuurlijk.
Pas bij problemen met de verbinding of bij vragen die je stelt, merk je met wat voor partij je te maken hebt.
Ik heb ongeveer 10 dagen lang elke dag twee mailtjes verstuurd en uiteindelijk een DM naar de Tweak bedrijfsaccount hier op GOT gestuurd, voordat er een reactie kwam op mijn vragen, en dan nog wordt het niet goed opgelost.
Ik heb nu drie dagen lang maar liefst 0,5kbps aan download snelheid en ik zou al twee keer worden teruggebeld, wat gewoon niet is gebeurt. Dan mag je wat mij betreft wel stellen dat er iets mis is in je organisatie....
Sinds 6 januari 2007 klant van Tweak, met een tweejarig abonnement, begin januari 2009 met 2 jaar verlengd tot jan 2011 op een kale koperlijn met voormalig ISDN, dus Annex B. Tot voor kort geen problemen gehad.
In december 2010 twee weken zonder internet en telefoon gezeten, door een mislukte migratie. Dit had oa te maken met het profiel op de lijn(kaal koper, Annex B ) en het ontbreken van een passende configuratie op de Dslam, zo werd mij verteld door de helpdesk.
Ik woon in een dubbel appartement(ook twee huisnummers) waar twee afzonderlijke telefoonaansluitingen op vrijwel dezelfde plaats het pand binnenkomen.
Om migratieproblemen in de toekomst te vermijden en om iets meer performance te krijgen en omdat mijn contract ten einde liep besloot ik, na overleg met de helpdesk tot beëindiging van het oude contract en gelijktijdige aanvraag van een nieuw tweejarig contract op het tweede huisadres. Het nieuwe contract werd mij begin januari 2011 toegezonden.
Ondertussen is ongevraagd en ongemeld het oude tweejarige contract met twee jaar verlengd en zijn de twee termijnen inmiddels geïncasseerd. Ik heb geen verlengingsbrief ontvangen. Dit is niet toegestaan (Zie consuwijzer)
Op 4 jan heb ik het contract, voorzien van een begeleidend schrijven en een kopie paspoort per post, in een Tweak antwoordenvelop opgestuurd.
Op 24 januari maar eens gebeld met de helpdesk, want ik had nog niets gehoord. Na enig zoeken zegt men nog niets ontvangen te hebben en we spreken af dat ik de brieven per e-mail instuur, wat ik uiteraard direct gedaan heb.
Op 7 februari maar weer eens gebeld met de helpdesk over de stand van zaken, blijkt er nog niets gedaan te zijn. Ondertussen zijn er wel nieuwe tarieven, waarbij de NLS toeslag vervalt. In het gesprek zegt de medewerker mij toe dat ik voor de nieuwe tarieven in aanmerking kom, maar dat hij een getekende bevestiging nodig heeft. Ook die bevestiging is dezelfde dag per email verzonden.
Op 24 februari opnieuw gebeld met de helpdesk. De lijn zou aangevraagd zijn, dus ik zou binnenkort wel benaderd worden.
Vandaag weer gebeld met de helpdesk, zeer langdurig en m'n uiterste best gedaan om niet al te boos te worden. Er is nog niets gedaan, er zou nu een verhuisformulier ingestuurd moeten worden
Samenvattend:
Oud contract wordt ten onrechte stilzwijgend met twee jaar verlengd. Nieuw contract wordt niet in behandeling genomen, nieuwe lijn wordt niet aangevraagd.
De helpdesk begint UPC-trekjes te vertonen.
Ondertussen begin ik chagrijnig te worden, ik ben best tevreden met Tweak en het product. Ik heb nog geen provider gezien, die zonder extra kosten meerdere lokale VOIP nummers toekent en echt duur zijn ze ook niet.
Leest Tweak mee? #INR-27403-612
A'dam PVOutput
Hoe weet je dat je oude tweejarige contract is verlengd met 2 jaar als dat niet gemeld is?ericplan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:39:
Ondertussen is ongevraagd en ongemeld het oude tweejarige contract met twee jaar verlengd en zijn de twee termijnen inmiddels geïncasseerd. Ik heb geen verlengingsbrief ontvangen. Dit is niet toegestaan (Zie consuwijzer)
Het enige wat je nu kan weten is dat je voor 2 jaar betaald hebt.
Het kan mi niet anders zijn dat dat je nu per maand kan opzeggen en een restitutie van het teveel betaalde bedrag krijgt.
Ik hoop alleen wel dat ze binnen nu en een jaar eens wat met dat interactieve TV via ADSL gaan doen, anders ga ik wellicht toch eens naar andere opties kijken....
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Voor twee jaar vooruit betalen betekent niet inherent ook een contract periode inderdaad. Hij (ericplan) schrijft ook dat er geen brief/schrijven is geweest van de ISP dus daar kan het ook niet in gemeld zijn geweest. Misschien een helpdesk medewerker die dat verteld heeft en zo redeneert, dat zou nog kunnen.SunnyD schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:50:
[...]
Hoe weet je dat je oude tweejarige contract is verlengd met 2 jaar als dat niet gemeld is?
Het kan mi niet anders zijn dat dat je nu per maand kan opzeggen en een restitutie van het teveel betaalde bedrag krijgt.
[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 03-03-2011 20:10 ]
Wat is dat nou weer voor kromme opmerking? Ik betaal toch gewoon voor een dienst? Dan mag ik toch verwachten dat ik ook service krijg als die dienst niet doet wat ik wil?Peekster schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:53:
[...]
En hoe is dit anders bij een andere internetprovider? Consument wil altijd laagste prijs beste service beste product. Dubbeltje op de eerste rang bestaat simpelweg niet.
Wat doe jij dan als je iets wilt hebben? Op zoek naar de allerduurste, zodat je dan tenminste er wat van mag zeggen als iets niet werkt?
Op zijn minst kun je als organisatie zorgen dat je je service dienst op orde hebt. Als een klant dan problemen heeft, kun je hem tenminste fatsoenlijk te woord staan.
Dit is mij meegedeeld door een helpdeskmedewerker, vandaag. Die wist mij te vertellen dat ik contractbreuk zou plegen als ik mijn contract nu (met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand) zou beëindigen. Vandaar dat ik nu volgens hem de verhuisprocedure zou moeten starten.SunnyD schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:50:
[...]
Hoe weet je dat je oude tweejarige contract is verlengd met 2 jaar als dat niet gemeld is?
BTW, ik heb geen verlengbrief ontvangen, hetgeen volgens de helpdesk wel gebruikelijk was. Het ongevraagd en onaangekondigd incasseren van de betaling voor een nieuwe tweejarige contractperiode beschouw ik toch als een contractverlenging.
[ Voor 14% gewijzigd door ericplan op 03-03-2011 23:04 ]
A'dam PVOutput
Geachte tweakdsl.nl Gebruiker
HTK4S een virus werd ontdekt bij tweakdsl.nl Webmail server, en
tweakdsl.nl alle webmail accounts moet onmiddellijk worden
bijgewerkt om schade aan de webmail tweakdsl.nl te voorkomen.
U wordt gevraagd om de identiteit account hieronder om ons in
staat stellen om te controleren en uw account te onderhouden met
de nieuwe versie HTK4S anti-virus/anti-Spam 2011 te verstrekken.
niet-geldige informatie te verstrekken, zal uw account tijdelijk
worden geschorst van onze diensten.
Naam :..................
Gebruikersnaam ...............
Wachtwoord :............
Geboortedatum :...........
Webmail Copyright (c) tweakdsl.nl 2011 Alle rechten voorbehouden
ah... http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
[ Voor 12% gewijzigd door whyz op 04-03-2011 15:06 ]
Right for all the wrong reasons.
Dan zijn ze bij Tweak de zaken dus aan het omdraaien, jou betichten van contractbreuk terwijl ze zelf onrechtmatig bezig zijn.ericplan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:59:
[...]
Dit is mij meegedeeld door een helpdeskmedewerker, vandaag. Die wist mij te vertellen dat ik contractbreuk zou plegen als ik mijn contract nu (met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand) zou beëindigen. Vandaar dat ik nu volgens hem de verhuisprocedure zou moeten starten.
BTW, ik heb geen verlengbrief ontvangen, hetgeen volgens de helpdesk wel gebruikelijk was. Het ongevraagd en onaangekondigd incasseren van de betaling voor een nieuwe tweejarige contractperiode beschouw ik toch als een contractverlenging.
Ik zal ze eens een verklaring vragen want bij mij hebben ze ditzelfde veleden maand ook uitgehaald.
Ook na beeindiging van een tweejarig contract zonder aankondiging 1e termijn afgeschreven.
Kan ik nog mooi stappen ondernemen voor de tweede termijn ook geincasseerd wordt.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Dat zou kunnen, ik heb liever dat Tweak gewoon z'n zaakjes gaat regelen. Betalen moet ik toch, voor een oud of voor een nieuw contract. Storneren versterkt mijn positie niet, integendeel.Nextron schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:05:
Dat kan je toch storneren? Tweak komt vanzelf wel wanneer ze denken geld van je tegoed te hebben.
A'dam PVOutput
Ik zou dan toch verwachten dat er een aantal tweakers zijn die er ook last van hebben en dat hier zouden posten....
Precies, met storneren bereik je in het slechtste geval dat ze je gaan afsluiten en dat bevordert je communicatiemogelijkheden niet echt.ericplan schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:40:
[...]
Dat zou kunnen, ik heb liever dat Tweak gewoon z'n zaakjes gaat regelen. Betalen moet ik toch, voor een oud of voor een nieuw contract. Storneren versterkt mijn positie niet, integendeel.
Desnoods de zaak proberen op te lossen met behulp van een derde partij, bv de Consumentenbond als je daar lid van bent.
[ Voor 37% gewijzigd door SunnyD op 04-03-2011 21:20 ]
In het geval van ericplan is er door een communicatieprobleem een conflict. Een melding als wanbetaler gaat inderdaad niet helpen met het oplossen daarvan.
* Nextron zal voortaan duidelijk proberen te zijn.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ik heb 4 jaar (2x2) een redelijk betrouwbare dienst afgenomen, maar ik vind dit dit echt een waardeloze manier om met je klanten om te gaan.
Misschien komt mijn boodschap niet helemaal goed over. Uiteraard ga ik niet op zoek naar het allerduurste product. Wat ik probeer te zeggen is dat de consument als eerste kijkt naar prijs. Als bewuste consument moet je inzien dat voor elke prijs een bepaalde service wordt geleverd. Bij een hogere prijs is deze service vaak ( niet altijd! ) beter dan bij een lagere prijs. Je kan dus niet verwachten dat, als je voor een inet abo 3 tientjes in de maand betaald, je de service krijgt van een abo van 6 tientjes of een zakelijk abo.MasterMaceMichu schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:24:
[...]
Wat is dat nou weer voor kromme opmerking? Ik betaal toch gewoon voor een dienst? Dan mag ik toch verwachten dat ik ook service krijg als die dienst niet doet wat ik wil?
Wat doe jij dan als je iets wilt hebben? Op zoek naar de allerduurste, zodat je dan tenminste er wat van mag zeggen als iets niet werkt?
Op zijn minst kun je als organisatie zorgen dat je je service dienst op orde hebt. Als een klant dan problemen heeft, kun je hem tenminste fatsoenlijk te woord staan.
Verder mag je er uiteraard wat van zeggen/vinden als iets niet werkt. Ik verwacht echter niet dat een plastic vork even goed is als een metalen als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee ik heb nergens last van (in Hoogvliet). Ik vraag me wel af wanneer Tweak eindelijk mijn lijn upgrade. Ik heb gekozen voor een upgrade van 10 naar 20mbit en dat zou zo rond 1 maart gedaan moeten zijn. Maar tot op heden nog geen snellere lijn. Modem traint niet hoger in.MasterMaceMichu schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:17:
Zijn er meer mensen in de regio Rotterdam/Portland/Rhoon die problemen hebben met een zeer trage verbinding? Volgens de 'helpdesk' is er iets kapot in het verdeelstation/wijkcentrale en zou dit tot 16 maart kunnen duren....
Ik zou dan toch verwachten dat er een aantal tweakers zijn die er ook last van hebben en dat hier zouden posten....
Zijn ik en mijn buurvrouw de enige die geen problemen hebben met Tweak?Magic666 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:11:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik toch blij dat ik van die prutsers af ben. En ja, ook ik heb een nare ervaring achter de rug met ze.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Neehoor.W3ird_N3rd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:56:
[...]
Zijn ik en mijn buurvrouw de enige die geen problemen hebben met Tweak?
eerst was het 499/24=20,79 + 9,80 linesharing = 31,59 per maand voor 1,7Mb/sec (17 van de 20 Mbit) en dan zit ik 2,2 km van de centrale. (ik zit in een nieuwbouwwijk uit 2004 met een nieuwe kabel)
dus 32 per maand voor 12-24 mbit. ik heb ze niet goedkoper gezien. ik zit hier met CAIW en die is over de kabel stukken duurder. tv heb ik wel via caiw want daar zijn ze wel goed in en goed geprijsd (veel hd kanalen heb je geen cam nodig)
en nu kost t mij voor 2 jaar 550 en voor 1 jaar 289 excl. line-sharingskosten. dat is dus 32.72 of 33.88 per maand. goedkoper ben ik nog niet tegebgekomen op mijn postcode. en verget niet de geweldige nieuwsserver. ik zat eerst bij xs4all en buiten de torenhoge prijs (voor veel diensten die ik niet gebruikte) is hun nieuwsserver niet zo geweldig. scheelt dus ook weer een abbo bij usenetserver.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Waar het voorheen op ~14000 / 700 zat ofzo, vrij apart.