[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:23
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:17:
Zijn er meer mensen in de regio Rotterdam/Portland/Rhoon die problemen hebben met een zeer trage verbinding? Volgens de 'helpdesk' is er iets kapot in het verdeelstation/wijkcentrale en zou dit tot 16 maart kunnen duren....

Ik zou dan toch verwachten dat er een aantal tweakers zijn die er ook last van hebben en dat hier zouden posten....
Even mezelf quoten: Vandaag de heldesk weer aan de lijn gehad en nu stond ik ineens helemaal niet op een lijst van klanten met problemen door een defect in de wijkcentrale, maar was mijn ticket 'net geüpdatet door de technische dienst' en was mijn modem kapot....Ik kon een nieuwe kopen voor EUR 78....

Dat heb ik maar even niet gedaan, maar bij een vriend twee TWEAKDSL modems (waarvan hij er één nog nooit heeft gebruikt) gehaald, en die trainden ook allebei keurig in op 508kbps.

Verder is er op geen enkele van mijn mails gereageerd, veel slechtere service dan dit bestaat er geloof ik niet.

Morgen maar weer bellen.... :( |:(

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Na aanleiding van mijn vragen over de verhuiskosten... gaat tweak kijken of ze de pagina aankunnen passen.
Geachte klant,

Ik weet niet waarom in de faq pagina wat anders staat. Ik heb het doorgegeven aan onze beheer afdeling.
Bedankt voor het melden.

Hopende bent u hiermee voldoende geholpen.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Hoe lang zal dit duren? Ik blijf me er over verbazen dat ze het maar houden op altijd 90 euro verhuiskosten terwijl op de FAQ pagina wat anders staat dan de kosten pagina? Ach die 90 euro kan er ook wel vanaf naast de euro's voor verbouwingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Tot voor kort had ik een 4/1 Mbit abo. Toen heb ik op een gegeven moment mijn modemrouter met 5 meter telefoonkabel aangesloten om hem voor het WiFi-bereik op een betere plek te zetten. De download bleef hetzelfde, de upload zakte met 3KB/s (0.94 naar 0.91 Mbit ofzo). Daar kon ik mee leven.

Nu heb ik sinds vrij kort dus een 10-for-2 en zou maximaal 24Mbit moeten halen, mijn Linksys WAG200G kan dat ook aan volgens mij. Volgens http://www.speedtest.nl/adsl/ zit ik 844 meter van de centrale, volgens http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/ een kleine anderhalve kilometer.

Nu haal ik maar 10,4 Mbit (op speedtest.net en usenet) maar ik dacht, pfff dat komt door die 5 meter foonkabel. Dus vandaag heb ik die vervangen door 5 à 6 meter twisted pair. Daarnaast de aansluitdoos en een extra kabel van ISRA (dat kastje met die schroefjes) naar de splitter vervangen door een zelfgemaakte kabel van vijf centimeter.

Resultaat van al dit harde werk: ik heb mijn 3KB/s upload terug. De download is exact hetzelfde gebleven. :|

Kijk ik naar de status in de Linksys:
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 12151 kbps
Upstream Rate: 1104 kbps
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 22 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 22 db
Volgens http://www.snelpchulp.nl/adsl-bereken-afstand-tot-centrale is de afstand tot de centrale met 22 db tussen de 1.594 KM en de 1.833 KM en moet ik 20Mbit kunnen halen. Je ziet het, dat haal ik niet echt.

Ik snap er niks van.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:47:
Volgens http://www.snelpchulp.nl/adsl-bereken-afstand-tot-centrale is de afstand tot de centrale met 22 db tussen de 1.594 KM en de 1.833 KM en moet ik 20Mbit kunnen halen. Je ziet het, dat haal ik niet echt.

Ik snap er niks van.
Ik wel. Demping is alles behalve de enige parameter die invloed heeft op je snelheid en die pagina is een bijna misdadige versimpeling van een uiterst complex onderwerp. En hemelsbrede afstanden zeggen volstrekt niets over hoe een telefoonkabel in de werkelijkheid loopt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb nog even getest zonder splitter:
Downstream Rate: 12087 kbps
Upstream Rate: 1089 kbps
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 21 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
Upstream Transmit Power: 22 db
Dat is het dus ook niet.
burne schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 01:04:
Ik wel. Demping is alles behalve de enige parameter die invloed heeft op je snelheid en die pagina is een bijna misdadige versimpeling van een uiterst complex onderwerp. En hemelsbrede afstanden zeggen volstrekt niets over hoe een telefoonkabel in de werkelijkheid loopt.
Dus ik kan nooit meer dan 12Mbit halen? :|

En een hele middag voor niks zitten klooien.. :/

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 11-03-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 01:14:
Ik heb nog even getest zonder splitter:

[...]

Dat is het dus ook niet.

[...]

Dus ik kan nooit meer dan 12Mbit halen? :|

En een hele middag voor niks zitten klooien.. :/
Ik zit ook op 1,5 km van de centrale. Eveneens 12 Mbit.
20 mbit is een illusie op 1,5km van de centrale op ADSL2.

Misschien in een nieuwbouwwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Azqi schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:23:
Ik zit ook op 1,5 km van de centrale. Eveneens 12 Mbit.
20 mbit is een illusie op 1,5km van de centrale op ADSL2.
Oudje, maar:

Afbeeldingslocatie: http://adsl.xandrios.net/plotgrafiek.php?adsltype=adsl2p&updown=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 19:46

Magic666

No one's neighbour!

W3ird_N3rd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:56:
[...]

Zijn ik en mijn buurvrouw de enige die geen problemen hebben met Tweak?
Vast niet, ook ik had totaal geen problemen met de verbinding, daar geen negatief woord over.

Maar, zoals de meesten hierzo, nare ervaringen met de "helpdesk". DAT zijn gewoon een stelletje prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Zucht.... ook ik heb nu problemen met TweakDSL...
Het begon met een onverwachte incasso van 250,- Euro, waarmee ze blijkbaar stilzwijgend een nieuw contract voor 2 jaar wilden aangaan (dit stilzwijgend verlengen is wettelijk niet meer toegestaan).
Toen besloot ik op te zeggen, ik zou de 250,- terug krijgen. Ik kreeg alsnog een keuzeformulier opgestuurd voor als ik toch wilde verlengen. Keuzes zijn opnieuw tweejarig contract of een maandabonnement 8mbit voor 19,95 of 20mbit voor 29,95.
Ik heb netjes het formulier opgestuurd met de keuze voor 8mbit en een brief erbij dat dat voor een overbruggingsmaand is omdat ik wil overstappen naar een andere provider.
Nu vanmiddag na twee weken maar eens gebeld of ze m'n brief ontvangen hebben en waar de 250,- Euro blijft.
Beginnen ze over dat ik zelf maar moet storneren :? en dat de overbruggingsmaand 39,95 gaat kosten... :?
Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga, er is niet eens een maand abonnement te vinden op hun site voor 39,95.
Maar ze houden voet bij stuk, de tarieven op de website zijn zogenaamd alleen voor nieuwe klanten.
8)7

Wat een toko zeg.... ik ben al vier jaar tevreden klant, deze behandeling is echt triest.

Iemand een idee of Opta of consumentenbond hier iets mee kan?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Exar schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 19:18:
Zucht.... ook ik heb nu problemen met TweakDSL...
Het begon met een onverwachte incasso van 250,- Euro, waarmee ze blijkbaar stilzwijgend een nieuw contract voor 2 jaar wilden aangaan (dit stilzwijgend verlengen is wettelijk niet meer toegestaan).
Toen besloot ik op te zeggen, ik zou de 250,- terug krijgen. Ik kreeg alsnog een keuzeformulier opgestuurd voor als ik toch wilde verlengen. Keuzes zijn opnieuw tweejarig contract of een maandabonnement 8mbit voor 19,95 of 20mbit voor 29,95.
Ik heb netjes het formulier opgestuurd met de keuze voor 8mbit en een brief erbij dat dat voor een overbruggingsmaand is omdat ik wil overstappen naar een andere provider.
Nu vanmiddag na twee weken maar eens gebeld of ze m'n brief ontvangen hebben en waar de 250,- Euro blijft.
Beginnen ze over dat ik zelf maar moet storneren :? en dat de overbruggingsmaand 39,95 gaat kosten... :?
Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga, er is niet eens een maand abonnement te vinden op hun site voor 39,95.
Maar ze houden voet bij stuk, de tarieven op de website zijn zogenaamd alleen voor nieuwe klanten.
8)7

Wat een toko zeg.... ik ben al vier jaar tevreden klant, deze behandeling is echt triest.

Iemand een idee of Opta of consumentenbond hier iets mee kan?
Je mag tegenwoordig tot 2 maanden nog storneren. Terugboekingen gebeuren, dus vaak pas na die tijd. Recent met de zorgverzekering en de hypotheek nog gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
Ik ben van de week overgestapt van Surfsneladsl naar tweakdsl maar de snelheid valt me tegen.

Bij Surfsneladsl had ik een 12mbit abo, bij tweakdsl heb ik 20mbit. Helaas geeft mijn Zyxel router aan dat er maar een 12mbit verbinding is. Mijn afstand tot de centrale is volgens de helpdesk van tweakdsl 1700 meter over oude kabels, dus meer zit er niet in volgens hun.

Ok, dat kan kloppen, echter, mijn downloadsnelheid is nu afgenomen van ca. 1200KB/sec naar 850KB/sec! Dit heb ik getest met oonder andere de BBNED speedtest.

Dit terwijl beide providers dezelfde telefoonkabel infrastructuur gebruiken en het BBNED netwerk. Alleen mijn Zyxel modem is anders omdat ik de verbinding met mijn oude Sweex (routertech fw) niet werkend kreeg.

Het lijkt wel alsof ik op 8mbit gelockt ben door Tweakdsl oid. Bij de abonnement gegevens staat 8-24mbit dus dat klopt in iedergeval wel.

Heeft iemand nog suggesties wat hier aan de hand kan zijn? De firmware van het Zyxel modem heb ik al vervangen door versie uit 2011, dus die is nieuw genoeg.

EDIT: de melding is netjes in behandeling genomen. Er kon geen instellingsfout gevonden worden dus er moest een proefopstelling worden gedaan bij mijn ISRA punt (zit bij de buren). Maar kennelijk heeft er iemand toch een instelling gewijzigd want het loopt nu gewoon weer met 1,3MB/sec.

[ Voor 12% gewijzigd door spoor12b op 15-03-2011 09:40 . Reden: update ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:16

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik kom denk ik ook in de situatie dat ik na mijn tweede 2-jaarsabonnement nog een maand extra verbonden blijf tot de opzegging. Toch denk ik dat Tweak grotendeels gelijk heeft. Het automatisch afschrijven van €250 klopt niet echt maar wel aardig dat ze een goedkoper abo aanbieden dan nu op de site te vinden is.
Daarnaast ben je destijds het abonnement aangegaan voor 2 jaar dat daarna -indien je niet verlengt- €40 per maand zou kosten. De nieuwe lagere kosten gelden voor nieuwe abonnementen, niet voor de jouwe of mijne, tenzij je voor een jaar een nieuw contract aan wil gaan.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nextron schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:05:
[...]
Ik kom denk ik ook in de situatie dat ik na mijn tweede 2-jaarsabonnement nog een maand extra verbonden blijf tot de opzegging. Toch denk ik dat Tweak grotendeels gelijk heeft. Het automatisch afschrijven van €250 klopt niet echt maar wel aardig dat ze een goedkoper abo aanbieden dan nu op de site te vinden is.
Daarnaast ben je destijds het abonnement aangegaan voor 2 jaar dat daarna -indien je niet verlengt- €40 per maand zou kosten. De nieuwe lagere kosten gelden voor nieuwe abonnementen, niet voor de jouwe of mijne, tenzij je voor een jaar een nieuw contract aan wil gaan.
Zover ik weet blijven ze gewoon €250 afschrijven, maar mag je wèl per maand opzeggen. Bij opzeggen krijg je dan het teveel betaalde bedrag terug.

Ik snap er even niets meer van. Ik wou iemand helpen met TweakDSL. Die heeft een 512/256 abo, via bbned zover ik weet. Was destijds €15/maand en gezien snelheid haar niet kan boeien en dat abo gewoon door blijft lopen laat ze het lekker zo. Ik heb daar een keer een Speedtouch 510 neergelegd en dat werkt ook prima. Omdat ze nu nog maar één PC leek het met wel praktischer om de Speedtouch direct aan de PC te hangen ipv. een router en WiFi USB stick ertussen.

En dat gaat dus mooi niet. Wanneer ik de Speedtouch 510 direct aan de PC knoop krijgt de PC gewoon geen IP. Steek ik hem in de router, dan krijgt de router wèl een IP. Op de PC staat Ubuntu 10.10 (eerder met 8.04 werkte het ook niet) en er zit een onboard SiS 900 netwerkkaart in.

Ik kom er niet aan uit. De router zit er nu tussen en alleen die PC zit er nu op aangesloten (gewoon via die SiS 900). Ik snap niet waarom ik de router er niet tussenuit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, ze hebben de foute info over non-linesharing nog steeds niet aangepast. Informatie op zo'n website moet toch gewoon kloppen..?
Er staat nu bij de abonnementen zelfs bij dat ze niet gelden voor bestaande klanten en dat de actieprijs slechts de 3 maanden geldig is... Welke actieprijs?

Linkje DSL20

Quote:
Voorwaarden

* Alle bedragen zijn gebaseerd op automatische incasso, linesharing en inclusief 19% BTW.
* Snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
* De minimale contractsduur is 1 jaar.
* Je telefoonnummer vervalt indien je het 3 maanden na activatie nog niet gebruikt hebt.
* Aanbiedingen zijn alleen geldig voor nieuwe klanten (afgelopen 6 maanden geen klant).
* De actieprijs per maand geldt de eerste 3 maanden, hierna geldt de normale prijs.
* Prijzen zijn gebaseerd op een doe-het-zelf-installatie.
* Installatie door een monteur op aanvraag en tegen meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

TweakPhone-kosten staan ook op 0,02 cent per minuut, dat is dus een volle dag naar iemand bellen voor nog geen €0,29. Wat voor een datasnelheid haal je over VoIP? >:)

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:09

fjs

PSN: ftltc

Voor de mensen die een 2 for 24 hebben afgesloten en dit willen opzeggen na de automatische verlening.
De kosten worden dan 40 euro per maand!!

Heb na 8 maand opgezegd en moet 320 euro betalen voor 8 maanden en krijg dus maar 179 euro terug.
Vreemd terwijl er helemaal geen 40 euro abbo zijn.

Voelt een beetje alsof je genaaid ben. Wat als je na anderhalve jaar opzegt, moet je dan bij betalen :+

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
BounceMeister schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:01:
Hmm, ze hebben de foute info over non-linesharing nog steeds niet aangepast. Informatie op zo'n website moet toch gewoon kloppen..?
De verhuiskosten bij FAQ is ook nog niet aangepast! Het schijnt een TweakDSL gewoonte te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Nextron schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:05:
[...]
Uuuuhm.... ze vragen dus twee keer zoveel voor de overbruggingsmaand.... 8)7

Bovendien kreeg ik nu vandaag een brief dat ik gestorneerd heb (joh, dat moest van de 'service'desk van Tweak) en dat ik de 250,- weer snel moet betalen plus administratiekosten.... WTF? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Quantor schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:00:
Ik heb reeds antwoord op m'n email, ik zou op het bbned/tele2 netwerk blijven. Ook zou ik m'n kpn telefoonlijn kunnen opzeggen, dus daar ook minder geld aan kwijt zijn.

Mijn twijfels zijn er echter nog steeds een beetje. Vooral het jaarcontract is een dikke adder, volgens mij is het na een jaar toch gewoon weer per maand opzegbaar?
Verder even uitzoeken hoe je met je modem/router de kwaliteit van de lijn kan bekijken. Want m'n lijn is nu eigenlijk zonder problemen, dus een upgrade naar 20mbit voor minder geld blijft natuurlijk wel een goed aanbod.

Edit:
Hmmm volgens mij heb ik voldoende ruimte om meer dan 10mbit te halen, dit zijn m'n huidige waardes:
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 10235 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 7 db
Upstream Line Attenuation: 1 db
Upstream Transmit Power: 15 db
Ik heb gekozen voor de 20mbit aanbieding, maar helaas blijft mijn modem op 10mbit staan:
Downstream Margin: 25 db
Upstream Margin: 7 db

Goh wel heel toevallig bijna dezelfde waardes (ook na reboot). Helpdesk beweert dat m'n lijn al naar de 20mbit is omgezet, ik denk van niet. Ben benieuwd waar dit eindigt.

Update: ook maar even de oude copperjet 816_2p getest, ook hier een steady 1MB/sec verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:49
Hier heb ik precies hetzelfde. Mijn Downstream is niets veranderd nadat mijn lijn naar de 20mbit is omgezet.(ook niet na reboot) Ik begrijp dat de volle 20mbit niet gegarandeerd kan worden maar ik had toch gehoopt er wel iets aan snelheid op vooruit te gaan. Ik twijfel of die upgrade naar hogere snelheid al wel heeft plaatsgevonden. Zijn er toevallig tweakers die daadwerkelijk een snelheidsverhoging merken nadat ze zijn overgestapt naar een 20mbit?

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dionysos1605 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:15:
Hier heb ik precies hetzelfde. Mijn Downstream is niets veranderd nadat mijn lijn naar de 20mbit is omgezet.(ook niet na reboot) Ik begrijp dat de volle 20mbit niet gegarandeerd kan worden maar ik had toch gehoopt er wel iets aan snelheid op vooruit te gaan. Ik twijfel of die upgrade naar hogere snelheid al wel heeft plaatsgevonden. Zijn er toevallig tweakers die daadwerkelijk een snelheidsverhoging merken nadat ze zijn overgestapt naar een 20mbit?
Na een overstap van 4mbit naar 20mbit haal ik nu 12mbit (en 10,4mbit in de praktijk door overhead enzo). Als ik hiervoor al 12mbit had gehad zou ik ook denken "nou moe". :P Ik had nu al op iets meer gehoopt. :P

Ik zie nu ook dat die downstream line attenuation idd nergens over gaat, Quantor heeft zelfs 7dB maar gaat nog steeds niet harder.

Wat ik bij mijn situatie wel opvallend vond/vind is dat het inkorten van de telefoonlijn binnenshuis wel een lagere (betere) DLA-waarde opleverde maar geen enkele invloed op de snelheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Nog geen reactie na mijn email. Heb altijd zonder grote problemen van tweakdsl gebruik mogen maken, al ruim 5 jaar. Natuurlijk ben ik nog steeds blij met de 1mbit en de 5 euro per maand lagere kosten, maar ik heb het gevoel dat er meer mogelijk is qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42
Twee jaar geleden heb ik ADSL van Tweak erbij genomen, die aanbieding, twee jaar in vier termijnen betalen. Ging probleemloos, had een snelle verbinding (ik zit nogal ver van de centrale), het werkte stabiel en het wat goedkoop.

Ik had ook nog een ADSL-aansluiting bij XS4ALL, die toen ook al veel duurder maar kwalitatief ook veel slechter was. Na de prijsverhogingen van afgelopen maand bij XS4ALL besloten mijn VOIP-nummer dan ook maar bij TweakDSL onder te brengen, om daarna XS4ALL op te zeggen.

Dus.....portering aangevraagd. Afgelopen maandag zou e.e.a. geporteerd worden. De portering is uitgevoerd, ik kan nu via Tweak wel uitgaand bellen, maar mijn oude, vertrouwde, vaste nummer is niet meer bereikbaar. En nu begint het gedonder met Tweak: helpdesk gebeld en dan word je afgewimpeld met de opmerking dat een portering ook wel eens dagen lang kan duren. Goed, even gewacht, gemaild, geen reactie. Gebeld, tijdje in de wacht, nu blijkt er blijkbaar iets misgegaan te zijn en de helpdeskmedewerker zou de technische dienst opdracht geven e.e.a. uit te zoeken. Woensdag en donderdag nog maar eens gemaild, zonder daar een reactie op te krijgen. Donderdagmiddag, toen werkte het nog niet, nog maar eens gebeld en toen kreeg ik iemand aan de telefoon die, laat ik het netjes houden, niet op een helpdesk hoort te werken maar wel wist te vertellen dat mijn "probleem" naar een verkeerde afdeling gestuurd is. Het is nu zaterdag en het werkt nog niet.

Ik begin het nu wel een beetje zat te worden. Maandag ga ik maar in het offensief, maar mij bekruipt helaas het gevoel dat het prutsgehaltje van TweakDSL erg hoog ligt. Ze zijn goedkoop en het werkt goed, maar als het mis gaat heb je gewoon pech als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Wiend schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 08:41:
Ik begin het nu wel een beetje zat te worden. Maandag ga ik maar in het offensief, maar mij bekruipt helaas het gevoel dat het prutsgehaltje van TweakDSL erg hoog ligt. Ze zijn goedkoop en het werkt goed, maar als het mis gaat heb je gewoon pech als klant.
Precies. Ik ben vier jaar lang tevreden klant geweest, maar dat ben je bij Tweak alleen maar als alles goed gaat en ze niks voor je hoeven doen...
Ik ben erg blij dat ik over een maandje van die prutsers af ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Heb nu een dikke maand Ziggo en ik had eerder moeten overstappen. Jeetje wat een verschil met Tweak. Download nu op 15 MB/s perfect.
Ping van 4 ms ipv 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, ligt de newsserver er momenteel uit? (Die je bij je abbo krijgt?).
Ik kan namelijk ineens niet meer downloaden omdat hij geen verbinding met de newsserver meer kan maken.

Edit, 't werkt vandaag weer...

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 20-03-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 21:12
fjs schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:59:
Heb nu een dikke maand Ziggo en ik had eerder moeten overstappen. Jeetje wat een verschil met Tweak. Download nu op 15 MB/s perfect.
Ping van 4 ms ipv 40.
En wat wil je daar mee zeggen? Dezelfde vergelijking zal tussen een ADSL verbinding van KPN en Ziggo ook opgaan.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
fjs schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:59:
Ping van 4 ms ipv 40.
* Peekster proest
Net als hierboven: Tweak = Appel
Ziggo = Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:03

knakworst

Get more sats!

Peekster schreef op maandag 21 maart 2011 @ 07:32:
[...]

* Peekster proest
Net als hierboven: Tweak = Appel
Ziggo = Peer
Met als verschil dat vroeger de vergelijking tussen appels en peren nog redelijk op ging, maar nu de peer toch wel een heel wat meer kan. Ik haal zelf via tweak 1.5 MB/s (12 mbit). Dat kan 10 keer sneller als ik iets meer betaal.

Ik wil hier geen ADSL/kabel verhaal starten, maar als KPN niet sneller nieuwe technologieen uitrolt (glasvezel/VDSL) hebben ze wel een groot probleem. Die trage uitrol is leuk voor de kortetermijnwinst, maar op den duur gaat het ze tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

golfdiesel schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:56:
[...]

En wat wil je daar mee zeggen? Dezelfde vergelijking zal tussen een ADSL verbinding van KPN en Ziggo ook opgaan.
Wilde alleen maar aangeven dat mijn adsl van tweak steeds langzamer werd. Helemaal na de overgang naar bbned (1,8 naar 1,3 zonder enige kennis van tevoren). En niemand die er iets aan deed.

Voor wat meer geld heb ik nu een supersnelle verbinding (zowel down als up) en een lage ping. En na een dikke 1.5 maand nog nooit offline geweest.

Met bv COD Black Ops heb ik nu direct verbinding. Met tweak duurde dat veel langer.

Wat ik ook wel ok vind is als je er van af wilt je een opzeg termijn hebt van 1 maand! Perfect toch. Zegt wel iets over hun zelfvertrouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door fjs op 21-03-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
fjs schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:21:
[...]
Wat ik ook wel ok vind is als je er van af wilt je een opzeg termijn hebt van 1 maand! Perfect toch. Zegt wel iets over hun zelfvertrouwen.
Dat is gewoon wettelijk geregeld, per 1 juli 2009 is de telecomwet veranderd waardoor de maximale opzegtermijn 1 maand is geworden nadat de initiële contractduur is verstreken. Als je dus een jaarcontract bent aangegaan in eerste instantie dan moet je dat jaar uit zitten maar daarna mag je per maand opzeggen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:21:
[...]

Wilde alleen maar aangeven dat mijn adsl van tweak steeds langzamer werd. Helemaal na de overgang naar bbned (1,8 naar 1,3 zonder enige kennis van tevoren). En niemand die er iets aan deed.
Ik krijg een beetje het idee dat iedereen daar last van heeft.
Ben zelf gezakt van 1.7MB/s naar 1.2MB/s , er over mailen heeft weinig zin.
Standaard ligt het aan je kabel van je israpunt naar je modem (die heb ik al 3x geswitched met een andere kabel, beide zijn gewoon goed).
Maar ik vind het wel best, dit is mijn laatste jaar en dan ga ik weer naar kabel, die heeft momenteel de beste aanbieding. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

golfdiesel schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:01:
[...]

Dat is gewoon wettelijk geregeld, per 1 juli 2009 is de telecomwet veranderd waardoor de maximale opzegtermijn 1 maand is geworden nadat de initiële contractduur is verstreken. Als je dus een jaarcontract bent aangegaan in eerste instantie dan moet je dat jaar uit zitten maar daarna mag je per maand opzeggen.
Maar de initiele contractsduur bij ziggo is ook 1 maand, dus dat is wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
knakworst schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:32:
[...]

Maar de initiele contractsduur bij ziggo is ook 1 maand, dus dat is wel bijzonder.
En? dan kan je dus 1 maand ziggo hebben en dan gelijk weer weg zijn. Hier kiest ziggo voor om het aan te bieden. Maakt de wet er niet anders op toch? Bijzonder? Nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:16:
[...]

Ik krijg een beetje het idee dat iedereen daar last van heeft.
Ben zelf gezakt van 1.7MB/s naar 1.2MB/s , er over mailen heeft weinig zin.
Standaard ligt het aan je kabel van je israpunt naar je modem (die heb ik al 3x geswitched met een andere kabel, beide zijn gewoon goed).
Maar ik vind het wel best, dit is mijn laatste jaar en dan ga ik weer naar kabel, die heeft momenteel de beste aanbieding. 8)
Wat is je afstand tot de centrale? (http://pcdb.bbned.nl/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

knakworst schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:32:
Ziggo zet een regeltje in een database en je modem werkt. DSL-providers moeten een contract van een jaar aangaan met KPN waar een leuk stel boeteclausules instaan als ze voor het jaar het contract willen openbreken. De bruto winst op een DSL-lijn is een paar euro per maand. Voortijdig opzeggen kost 60 euro. Iemand die na twee maanden weggaat kost je alles wat je op die lijn zou verdienen, en het verdwijnt in de zak van de grootste concurrent die je hebt.

Dat je even weet waar het probleem precies zit. KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

burne schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Ziggo zet een regeltje in een database en je modem werkt. DSL-providers moeten een contract van een jaar aangaan met KPN waar een leuk stel boeteclausules instaan als ze voor het jaar het contract willen openbreken. De bruto winst op een DSL-lijn is een paar euro per maand. Voortijdig opzeggen kost 60 euro. Iemand die na twee maanden weggaat kost je alles wat je op die lijn zou verdienen, en het verdwijnt in de zak van de grootste concurrent die je hebt.

Maw Kabel (Ziggo) heeft voor mij de beste aanbieding op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

burne schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Daarom geef ik in mijn verhaal van gisteren KPN ook de schuld. Maar als je naar de breedbandcijfers kijkt zie je ook dat heel langzaam het aantal ADSL klanten afneemt en het aantal kabelinternet klanten toeneemt. Ik voorspel dat die trend zal gaan versnellen, en dat het heel moeilijk zal zijn voor KPN om ooit weer marktaandeel terug te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een 12- 24 Mb lijn die ook zeker niet boven de 14Mb komt... En buiten dat zakt na verloop van tijd mijn snelheid ook nog in, wat verholpen wordt door een modem reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4ron
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
Even een vraagje, is Tweakdsl nog wel een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
B4ron schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:34:
Technisch wel, organisatorisch niet. En dan zeg ik 't best netjes vind ik zelf....
Lees anders eens terug over hoe ze een verlenging (wat wettelijk niet meer is toegestaan) proberen door te drukken en wat de 'kwaliteit' van de telefonische 'service'desk is... :'(
Maargoed, als alles werkt en je verbinding is goed en je hoeft ze nooit ergens voor te bellen dan zeg ik zeker een aanrader! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

kan iemand wat vertellen over deze dsl line status waarden van mijn tweak verbinding:

14195 kbps / 1127 kbps

download via tweaknews haal ik continue 1,7mb/sec. hij zakt ook niet in.

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 ab cd dd ee ee ee ee ee ee dd cb b9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 32 db
tone 32- 63: 00 12 57 77 99 99 ab bb cd dd dd dd dd ee dd de
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dc dd dd dd dd dd dd dc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cb cc cb bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb
tone 160-191: ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ab bb ab ab ba
tone 224-255: bb bb bb ba ab ab 9a 9a 9a 99 a9 99 99 99 79 95
tone 256-287: 07 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 68 99 99 99 99 99 99 98 99 89 87 79 98 87 77 77
tone 352-383: 77 77 77 77 77 76 77 77 77 76 54 25 56 77 77 77
tone 384-415: 65 56 77 77 77 66 77 66 55 66 65 56 66 65 55 55
tone 416-447: 45 55 50 00 00 00 00 00 00 55 55 45 55 55 54 55
tone 448-479: 44 54 45 44 44 42 42 44 24 22 21 22 20 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

in ik heb deze waarden gebruikt in het progje van xandrios gebruikt
http://adsl.xandrios.net/freq/
ik kom dan 15,22 mbit
als ik de waarden van 2007 gebruik kom ik op 17,96 mbit

zou ik meer uit deze lijn kunnen halen door tweak te verzoeken het modem hoger te laten "intrainen" of zo laten (meer stabiliteit?)

ter info de waarden uit 2007 toen ik net was aangesloten
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd dd ef ff ff ff fe ee dc ba 85
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 32 db
tone 32- 63: 00 14 56 77 89 99 bb bb dd dd dd dd de ef ff ff
tone 64- 95: ee ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cd cc cc bb cc
tone 160-191: bc bb cb cc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc dc dc
tone 192-223: dc dc cc cc cc cc cc cc cb cc bc bc bb cb cc cc
tone 224-255: cc cc cc cb cc bb cb bc bc cb bc cc bb 2b bb b7
tone 256-287: 19 dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc
tone 288-319: cc bb cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba
tone 320-351: bb b9 98 ab bb ab bb ab bb aa 99 97 45 79 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 77 53 77 77
tone 384-415: 87 77 77 77 77 77 87 78 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 67 77 77 77 77 75 55 11 55 55 56 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44
tone 480-511: 40 42 22 00 00 00 22 22 22 22 22 21 21 00 00 00

[ Voor 35% gewijzigd door Zuluman op 23-03-2011 10:04 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Stel: je wilt overstappen naar kabelinternet.
Je kijkt dus op je laatste factuur tot wanneer je ADSL abonnement loopt. Daar staat 22-04-2011.

Ik: Stuur een opzeggingsbrief met de einddatum 22-04-2011.
Tweak: Bevestiging einde abonnement 22-03-2011
Ik: Mail laatste factuur en opzegbrief met melding dat de datum niet klopt.
Tweak: Uw datum in uw brief is de juiste.

Vandaag (23-03-2011): Geen ADSL signaal :F
Ik: Ik heb geen ADSL signaal precies op de dag van jullie foute opzegbevestiging.
Tweak: Uw contract loopt tot vandaag.
Ik: Ik heb opgezegd voor volgende maand en jullie factuur geeft aan dat het abo tot volgende maand loopt. Dit is bevestigd door de helpdesk.
Tweak: Op de factuur staat geen datum.
Ik: Jawel, ik heb die jullie nog gemaild. Kan je dat niet nakijken?
Tweak: [typ typ]Nee
Ik: Waarom wordt die andere datum dan door de helpdesk bevestigd? Als ik had geweten dat de verbinding vandaag werd afgesloten had ik maatregelen kunnen treffen.
Tweak: Dat zal wel fout zijn. Als u langer internet wilt moet u twee jaar verlengen.
Ik: :|
Ik: Ik kijk wel wat ik kan regelen, "fijne" dag.

Gelukkig was de kabelinternetverbinding die per 01-04-2011 opgeleverd zou worden al actief: Interwebz *O*

Ik heb het nagekeken, mijn internetverbinding was 4 jaar geleden al in maart actief. Met de factuur ben ik dus fout voorgelicht in de einddatum, die wel bevestigd is door de helpdesk. Waarna Tweak eenzijdig besluit me een maand eerder af te sluiten dan gepland.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
B4ron schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:34:
Nee. Bespaar je een berg frustratie en zoek een fatsoenlijke partij. Er zitten mensen achter de knoppen die van toeten nog blazen weten, een training hebben gehad waarbij je emails slechts half leest en een administratie erop nahouden waar men in menig bananenrepubliek zelfs van vindt dat het een chaos is. Je krijgt bij de "service"desk mensen aan de lijn die niet bezig zijn met klanten helpen maar met tickets "oplossen" zonder zelf na te denken en dus maar domweg compleet kansloze procedures toe passen. Ironisch feit is dat je dit hele geblunder alleen maar in de lucht houdt door te bellen omdat het een betaald nummer is. Met andere woorden Tweak maakt een fout en vervolgens moet jij betalen zodat zij hun fouten weer kunnen oplossen (mooi business model!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nextron schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:00:
Gelukkig was de kabelinternetverbinding die per 01-04-2011 opgeleverd zou worden al actief: Interwebz *O*
Heb je uiteindelijk toch mazzel want nu scheelt het je een maand abogeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kan iemand de DHCP server een schop geven, ik krijg geen IP adres.

Edit: Sinds 19:40 weer een IP adres.

[ Voor 23% gewijzigd door MegaTronics op 23-03-2011 19:57 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
PisPix schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Nee. Bespaar je een berg frustratie en zoek een fatsoenlijke partij. Er zitten mensen achter de knoppen die van toeten nog blazen weten, een training hebben gehad waarbij je emails slechts half leest en een administratie erop nahouden waar men in menig bananenrepubliek zelfs van vindt dat het een chaos is. Je krijgt bij de "service"desk mensen aan de lijn die niet bezig zijn met klanten helpen maar met tickets "oplossen" zonder zelf na te denken en dus maar domweg compleet kansloze procedures toe passen. Ironisch feit is dat je dit hele geblunder alleen maar in de lucht houdt door te bellen omdat het een betaald nummer is. Met andere woorden Tweak maakt een fout en vervolgens moet jij betalen zodat zij hun fouten weer kunnen oplossen (mooi business model!).
De paar keer dat ik de supportdesk gebeld heb ben ik fatsoenlijk te woord gestaan en is het probleem ook snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Op mijn emails wordt gewoon niet gereageerd, dus zal moeten gaan bellen...
NB: mijn afstand is:
DSL centrale
Afstand tot centrale 278 meter

dat moet dan toch beter dan 10mbit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik heb net mijn factuur gehad voor deze maand. mijn 2 jaar abbo was verlopen. ik had op tijd 1 jaar verlengd met het verzoek in 2 termijnen te betalen. je raadt het al. dus niet... alles in een keer. kijk de prijs is laag. de verbinding is goed. maar de rest...ik heb geloof ik bijna 2 jaar geprobeerd om 3 mailadressen op het isp domein werkend te krijgen. ik had alles correct gedaan maar mail kwam gewoon niet aan. versturen prima. en je kreeg geen melding dat t adres niet bestond. de mails verdwenen gewoon. t werkt nu eindelijk na heel veel zeuren. de fout lag ergen bij hun,

hier mijn verontwaardigde mail
Beste,

Ik had nadrukkelijk gevraagd om te betalen in twee termijnen. Dit is echt waardeloos. Het is onbegrijpelijk hoe slecht jullie admi en helpdesk is. Je zou voor de grap even het tweakdsl forum op Gathering of tweakers moeten lezen. Hebben jullie wel een directie? Als ik zo mijn bedrijf run was ik allang failliet.

Bij deze dus het verzoek om alsnog in twee termijnen te factureren. Ik ben er bang voor dat dat nooit gaat lukken gezien mijn ervaring met jullie administratie en helpdesk. En ik ben echt niet de enige. Vraag dan een paar euro meer per maand om tenminste een beetje service te bieden. Ik acht de kans klein dat hier wat mee wordt gedaan. Is er uberhaupt een directie of wordt dat ook uitbesteed aan een callcenter met een script?

En weet je wat zo jammer is? Tweakdsl heeft potentie maar op deze manier duurt het niet lang meer.

Een kleine spreuk: commitment is like eggs and ham at breakfast. The chicken was involved and the pig was committet. (hint: tweak is not the pig)

Groet,

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Waar slaat dit op? |:(

Ik heb begin dit jaar Tweak 10-for-2 genomen en zou betalen in twee termijnen van 250 euro/stuk, 500 euro totaal voor twee jaar internet. Leek me vrij logisch: eerste jaar betaal je meteen, over een jaar betaal je voor het tweede jaar.

Factuur voor de eerste termijn kreeg ik op 24 januari. Betaald, kthxbye, tot volgend jaar.

Wat krijg ik gisteren, 23 maart? Factuur voor de tweede termijn! Kan iemand mij de logica uitleggen? :/

Schrijf de hele bende dan gewoon lekker in één keer af, is het tenminste duidelijk. |:(

Ik had gedacht die €250 pas te betalen begin volgend jaar, zodat ik bij een eventueel failissement ook nooit meer dan €250 kwijt zou kunnen zijn.. Gaat zo niet op natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 24-03-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Laatst online: 16-12-2024
Staat in de voorwaarden:

Betaling zal in 1, 2 of 4 termijnen plaatsvinden, 1e termijn bij je bestelling en overige termijnen steeds 2 maanden daarna.

Ik heb net de opzegbrief op de bus gedaan en om een bevestiging gevraagd. Na 2 keer een 2-jarig abbo werd ook in mijn geval twee maanden geleden zonder nadere aankondiging weer 200 euro afgeschreven. En nu intussen waarschijnlijk de andere 200 euro ook, heb nog niet gekeken maar het kan eigenlijk niet missen.
Om nog iets van dat bedrag terug te krijgen laat ik mijn abbo niet verder doorlopen want ik denk dat Tweak 30 euro per maand gaat rekenen voor een 8 Mbit verbinding.
Ik zal mijn verdere bevindingen hier posten, ben zelf ook wel nieuwsgierig hoe hier op gereageerd gaat worden door Tweak.
Ik heb een kabelabbo besteld bij Ziggo want na enkele maanden dit topic gevolgd te hebben wordt het me bij Tweak te heet onder de voeten...

[ Voor 71% gewijzigd door SunnyD op 24-03-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32
Ik zit nu al sinds de problemen begonnen half december zonder internet via tweakdsl. Ik had geprobeerd om mijn geld van tweakdsl terug te krijgen (resterend contract tot eind maart) of de verbinding te laten herstellen maar heb het half januari maar opgegeven met de helpdesk. Tot mijn verbazing wordt ik gisteren opeens door tweakdsl gebeld dat ze het storings ticket willen sluiten omdat ze niet verder kunnen, want u modem is niet meer online. Pardon storings ticket van half december en pas nu beseffen ze dat ze misschien iets moeten doen :s

Het heeft ze blijkbaar 2 maanden gekost om te beseffen dat er niets met het ticket gebeurd, volgens hun omdat het modem offline is. Ik ga echt het modem niet online houden als tweakdsl het niet voor elkaar krijgt om binnen een paar weken de verbinding te herstellen.

Wat een prutsbedrijf dat blijkbaar zo slecht met haar klanten omgaat, prima zolang het werkt maar zodra je problemen hebt kan je het wel vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door vriesren op 24-03-2011 08:05 ]

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
golfdiesel schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:27:
[...]

De paar keer dat ik de supportdesk gebeld heb ben ik fatsoenlijk te woord gestaan en is het probleem ook snel opgelost.
Zo nu en dan winnen er ook een aantal personen de postcode straatprijs. Kwestie van veel geluk hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

PisPix schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:33:
[...]

Zo nu en dan winnen er ook een aantal personen de postcode straatprijs. Kwestie van veel geluk hebben dus...
Ook op Twitter staan regelmatig verhalen. Van de week was heel frappant: Tweakdsl klant was begin van de week nog positief en had daar een tweet over. Als beloning schreef Tweakdsl 3 dagen later 2x hetzelfde factuurnummer af en vond hij het opeens wat minder. :+

Resumerend: Zolang het goed gaat, zit je goed bij Tweak. Zodra je 'trubbles' krijgt met je verbinding, ben je de haas en moet je geluk hebben. Tip: Zorg dat je 1 van de heren aan de telefoon krijgt , op de avond. Daar zitten een paar pareltjes tussen, waardoor er wat gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Azqi op 26-03-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Laatst online: 23-04-2019
Azqi schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:25:
[...]

Ook op Twitter staan regelmatig verhalen. Van de week was heel frappant: Tweakdsl klant was begin van de week nog positief en had daar een tweet over. Als beloning schreef Tweakdsl 3 dagen later 2x hetzelfde factuurnummer af en vond hij het opeens wat minder. :+

Resumerend: Zolang het goed gaat, zit je goed bij Tweak. Zodra je 'trubbles' krijgt met je verbinding, ben je de haas en moet je geluk hebben. Tip: Zorg dat je 1 van de heren aan de telefoon krijgt , op de avond. Daar zitten een paar pareltjes tussen, waardoor er wat gebeurt.
Ik ben van mening dat je conclusie voor iedere (nederlandse) provider geldt. Of kun je mij een provider opnoemen die alleen maar bekwame, geïnteresseerde en gemotiveerde mensen achter de telefoon heeft zitten, die ook nog eens in staat zijn om ieder voorkomend problemen te diagnoseren en op te lossen binnen een half uur?

Ik zelf heb deze week van maandagmiddag tot vanochtend zonder Tweakdsl-internet gezeten. Hier even mijn relaas: Vanaf maandagmiddag geen internet meer. Goed, als tweaker zijnde ga je dus eerst zelf kijken wat er loos is: Geen DSL signaal op het modem. Kabeltje vervangen tussen modem en ISRA punt: niks, ander modempje: niks. Ok, zal wel eens storing zijn, laten we morgen maar afwachten.
Dinsdagochtend geen signaal. Bellen met Tweakdsl, direct ene Peter aan de lijn. Verhaal uitgelegd, even zijn scriptje afgelopen: aangezien ik zelf alles al had gecontroleerd en hem dat ook vriendelijk en duidelijk verteld had, kon mijn probleem direct naar BBned worden doorgezet. 3 uur later (dinsdag 12.00 uur) belt BBned met een paar vragen (vriendin heeft ze te woord gestaan dus ik weet niet precies wat), en een paar uur later belt BBNed weer terug om een afspraak te maken voor woensdag, aangezien men wilde komen controleren of er bij ons thuis niets mis was. Nu was dat er niet, dat heb ik de gasten van BBned ook verteld, maar bij de klant thuis langs komen is standaard procedure.
(bovendien Tweakers: als een klant jullie zou vertellen dat je naar probleem A niet hoeft te kijken omdat hij dat zelf al heeft beoordeeld, waar kijk je dan als eerste naar: ik naar probleem A in ieder geval. Alles wat een klant zegt is onbetrouwbaar totdat ik het tegendeel heb vastgesteld, ook al is die klant Bill Gates zelf)
Goed, woensdag de monteur van BBned over de vloer. Gemeten en geconcludeerd dat het probleem in de wijkcentrale lag: Poort kapot of probleem met de kruisdraden: Monteur verteld: indien poort kapot wordt het vannacht gerepareerd, indien kruisdraden dan moet KPN in actie komen, en duurt het 2 a 3 werkdagen.
Donderdagochtend geen internet. Hele dag gewacht, niets. Vrijdagochtend idem. Vrijdag maar even gebeld met Tweak. Degene die ik nu aan de lijn had was wat minder geïnteresseerd (geloof me, je kan het horen). probleem even voorgelegd, hij "zou het doorgeven en u wordt teruggebeld" (jaja...)
Vrijdagmiddag 4 uur nog niks gehoord. Dan nog maar even bellen met Tweak. Nu een medewerker die wel zin had om zn werk te doen, en zet me even in de wacht: Komt vervolgens terug met verhaal: wij hebben nog niks van BBned gehoord. Tja knul, dat is vervelend, maar ik heb niks met BBned te maken, ik doe namelijk geen zaken met BBned, maar met Tweak. Goed, kon ie begrijpen, en hij zou kijken wat ie kon doen (dat is helpdeskmedewerkerstaal voor: "ik vind het vervelend dat je problemen hebt, maar ik kan niks, we moeten afwachten totdat een derde partij actie onderneemt".
Maar goed, we wachten af. ik kom vanochtend mijn bed uit, en tot mijn grote blijdschap: een DSL lampje op het modem. Alles werkt weer.

Nu heb ik vanwege mijn werk meer dan regelmatig te maken met helpdesken van ISPs. Ik kan je vertellen dat de manier zoals het bij mij is opgelost prima is, en menig provider kan er imho een voorbeeld aan nemen.

Ik wil niet beweren dat de problemen in dit topic niet bestaan. Ik wil alleen benadrukken dat dit soort problemen bij elke provider kunnen voorkomen. Je moet als klant, en als beller naar de helpdesk, wel een aantal zaken in de gaten blijven houden. Ten eerste: de persoon die je aan de lijn hebt, is ook maar een mens. Het zou dan ook fijn zijn hem/haar ook als mens te behandelen.Dat werkt ook nog eens in je eigen voordeel. Als ik namelijk als een hond behandeld zou worden door een beller naar de helpdesk, zet ik geen stapje extra om hem of haar van zijn probleem af te helpen. Sterker nog, als ik dan een slechte dag zou hebben zou ik het proces alleen maar nog meer gaan frustereren.
Vergeet ook niet: een helpdeskmedewerker is niet helderziend en kan niet door telefoon kijken. Je zult moeten samenwerken om het probleem op te lossen.

Wat overigens niet wegneemt dat er een hoop ongeïnteresseerde en ongemotiveerde kleuters achter de telefoon zitten (bij elke provider overigens). Dat ligt imho een beetje aan de hedendaagse moraal hier in NL. Klantvriendelijkheid lijkt bijna een scheldwoord, en dat is niet uitsluitend zo bij helpdeskmedewerkers. Stap eens een gemiddelde kledingwinkel in, of ga eens op een terras zitten, dan begrijp je wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
heel verhaal
Dan mag je mij eens een provider noemen die systematisch 2-jarige abbonnementen probeert door te drukken die wettelijk niet zijn toegestaan.
Bij elke provider gaat wel eens wat mis, maar Tweak spant de kroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Laatst online: 23-04-2019
SunnyD schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:37:
[...]

Dan mag je mij eens een provider noemen die systematisch 2-jarige abbonnementen probeert door te drukken die wettelijk niet zijn toegestaan.
Bij elke provider gaat wel eens wat mis, maar Tweak spant de kroon.
KPN, die een brief stuurt met de mededeling: Als u niet op dit voorstel reageert, heeft u een jaarcontract (goed, het betreft een dan wel een zakelijke aansluiting, maar het blijft, zacht gezegd, onverstandig: het kost ze namelijk in mijn geval 3 aansluitingen: vaste lijn thuis, vaste lijn + internet op de zaak, aangezien ik niet van dat soort zaken gediend ben). Maar goed, dat is een ander verhaal.

Als ik zo je posts lees, ben je zelf een 2 jarig abonnement aangegaan (want, goedkoop) en vind je het vreemd dat ze je aan je contract houden? Of vind je het vreemd dat ze na afloop van dat contract,met een nieuw 2 jarig contract komen? Dat mag wettelijk best, net zo goed als jij het wettelijke recht hebt om dat contract te ontbinden met een opzegtermijn van een maand.

Er staat m.i. namelijk nergens in welke wet dan ook dat je geen contracten mag aanbieden die langer dan 1 jaar duren.

En of tweak de kroon spant: wellicht. Maar zoals ik mijn "hele verhaal" al verteld, ik heb helaas regelmatig te maken met helpdesken van zo'n beetje alle providers in NL, en het is overal 1 ongeorganiseerde bende, van Alice tot Ziggo .. dat is echt niet iets wat aan Tweak is voorbehouden.

Blijft nog 1 ding over: Stemmen doe je met je voeten. Bevalt een provider je niet: wegwezen, Keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
weer een heel verhaal.
Als je goed had gelezen dan had je kunnen weten dat we het hier over een stilzwijgende verlenging hebben en dat mag wettelijk niet.
Denk je van wel, Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Ook hier hetzelfde verhaal.
Zonder aankondiging krijg je een factuur voor 2 jaar (factuur voor de 1e termijn) en voor je het weet is het geld ook afgeschreven (waarbij ze misbruik hebben gemaakt van een eenmalige machtiging die ik ooit heb afgegeven voor het contract in 2007). Geld is ondertussen al gestorneerd.
Ik heb dus nergens om gevraagd, heb ook niets van TweakDSL ontvangen, en dan mogen ze alleen maandelijks verlengen).
Zojuist maar een abo bij een ander provider afgesloten. TweakDSL is even het spoor bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Ik heb donderdag een opzegbrief naar Tweak gestuurd met het verzoek om een bevestiging daarvan.
Vanmorgen al kreeg ik een brief van Tweak met de mededeling dat het abbo miv 30 april wordt beeindigd.
Vind ik erg netjes. Over de financiele afwikkeling is niet gesproken.
Op 30 april ben ik de kosten verschuldigd van 3 maanden internet en er is nu 400 euro geincasseerd, we wachten het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

@Labtech Gelukkig mag je in dit land nog een vrije mening hebben. Die is je ook gegund. Ik deel
hem alleen niet. Voor december 2010, was Tweakdsl voor mij een andere klasse provider. Daarna zijn ze afgegleden.

Daarbij moet ik de kanttekening maken, dat Tweak altijd al een bovengemiddeld hogere administratieve foutkans had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mja, geen klachten van mijn kant. Maar ik zit wel langzamerhand kabel te overwegen omdat het meer dan 2x zo snel is voor relatief dezelfde prijs. Er is hier geen TweakGlas beschikbaar (alhoewel dat ook relatief duur is, maar de upstream bandwidths zijn wel erg nice). En aangezien ik geen telefoon gebruik, is het allemaal ook maar 10 euro duurder, wat dus voor de huidige bandwidth gewoon overpriced is.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Trinsec schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:30:
Mja, geen klachten van mijn kant. Maar ik zit wel langzamerhand kabel te overwegen omdat het meer dan 2x zo snel is voor relatief dezelfde prijs. Er is hier geen TweakGlas beschikbaar (alhoewel dat ook relatief duur is, maar de upstream bandwidths zijn wel erg nice). En aangezien ik geen telefoon gebruik, is het allemaal ook maar 10 euro duurder, wat dus voor de huidige bandwidth gewoon overpriced is.
Kabel zelfde prijs?
Als ik over zou stappen naar de kabel dan ga ik toch meer betalen.
TweakDSL 20 = 29,95 per maand
CanalDigitaal Abo = 9,95 per maand
totaal: 39,90

Bij UPC zou ik dan minimaal 55 Euro per maand kwijt zijn omdat ik verplicht ben om een duurder TV pakket te nemen dan dat ik eigenlijk wil. En daarbij lever ik enorm in qua mogelijkheden bij TV kijken omdat ik mijn huidige ontvanger niet kan gebruiken op de UPC kabel (kan er wel DVB-C tuners in zetten maar de UPC encryptie met boxkey gaat niet werken).

Als het nou mogelijk was om alleen een internet abonnement te nemen met telefonie zonder dat je verplicht wordt die 17 Euro per maand te betalen voor het basis analoge TV signaal zou het een ander verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

golfdiesel schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:24:
[...]

Kabel zelfde prijs?
Als ik over zou stappen naar de kabel dan ga ik toch meer betalen.
TweakDSL 20 = 29,95 per maand
CanalDigitaal Abo = 9,95 per maand
totaal: 39,90

Bij UPC zou ik dan minimaal 55 Euro per maand kwijt zijn omdat ik verplicht ben om een duurder TV pakket te nemen dan dat ik eigenlijk wil. En daarbij lever ik enorm in qua mogelijkheden bij TV kijken omdat ik mijn huidige ontvanger niet kan gebruiken op de UPC kabel (kan er wel DVB-C tuners in zetten maar de UPC encryptie met boxkey gaat niet werken).

Als het nou mogelijk was om alleen een internet abonnement te nemen met telefonie zonder dat je verplicht wordt die 17 Euro per maand te betalen voor het basis analoge TV signaal zou het een ander verhaal worden.
Standaard TV abbo: 17 euro per maand.
Linesharing gedoe: 10 euro per maand.
TweakDSL zo'n 21 euro per maand.
Totaal: 48 euro per maand.

Ziggo Alles-in-1 Pluspakket: 52 euro per maand.

TweakDSL: zo'n 16/1 snelheid.
Pluspakket: 40/4 snelheid.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

labtech schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:01:
[...]

Twee herkenbare lappen tekst.
Ik kom zelf ook vaak bij klanten die internetproblemen hebben. Nadat ik heb uitgesloten dat het probleem bij de klant ligt, krijg ik meestal de vraag van de klant of ik maar even met de helpdesk wil bellen. Want ik spreek dezelfde taal als die helpdeskmedewerkers. Mijn ervaring is dat als ik direct uitleg wie ik ben, en wat ik heb geprobeerd, is zo'n helpdesk overtuigd van mijn kennis. Vervolgens wordt ik meestal direct goed geholpen, men lost het probleem aan de providerzijde op, en hoef ik niet zo'n standaard lijstje te doorlopen. Heel soms houdt zo'n helpdeskmedewerker zich strikt aan dat lijstje, en werk ik daar gewoon aan mee. Want ik kan me best voorstellen dat het best vaak voorkomt dat het probleem aan de hard/software van de klant ligt (Virus/Spyware/Niet ondersteunde router). Als je daar niet of moeizaam aan meewerkt, wordt je immers niet geholpen. Er is echter weing verschil te merken tussen Tweak en overige providers (o.a. Ziggo, Upc, Xs4All, Telfort, KPN, Kliksafe, Solcon, Alice, Tele2, On-Line.. Zelfs het enorm dure Xs4All is niet altijd prima in orde. Het is in principe een kwestie van geluk hebben, dat je toevallig een kundige helpdeskmedewerker aan de lijn krijgt. Het probleem is vaak, zodra een gemiddelde helpdeskmedewerker goed begint te worden, kiest hij meestal een andere baan. Wat mij wel tegenwoordig opvalt, is dat als iemand zijn e-mail wachtwoord is vergeten, dat zo'n helpdeskmedewerker het wachtwoord gewoon telefonisch doorgeeft, dat mocht vroeger alleen per post.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
@cjdijk
Als je inderdaad laat blijken dat je al van alles geprobeerd hebt dan krijg je veel betere medewerking. Als je duidelijk kan uitleggen wat je gedaan hebt en wat je daardoor hebt uitgesloten dan kunnen ze het lijstje al voor het grootste deel overslaan en vaak doen ze dat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaalHaas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02-2021
Korte vraag,

Intussen alweer (bijna) 2 weken (sinds 16 maart) geen DHCP meer van Tweak, ze claimen dat mijn lijn is overgegaan van Tiscali naar KPN (zonder mijn medeweten/toestemming).

Intussen van kastje naar muur, met een kluit in het riet en daarna weer terug naar de kast bij een andere muur.

Ik wil even proberen om mijn router een harde IP te geven, zonder internet stopt immers alles (met name het mediacenter, de belastingaangifte en internet bankieren).

Mijn IP zit (zat?) in de range 84.245.*.* iemand die de gateway van een adres in die range hier even wil delen?

PS: Tweak is/gaat bij mij exit. Zo'n waanzinnig gepruts heb ik nog nooit meegemaakt. Er is niet eens een ticketnummer (of ze willen het niet vrijgeven). Geen opvolging (moet dagelijks a 10ct per minuut bellen) en er is geen beweging gemaakt tot enige vorm van compensatie of korting op abbo. Vertrouwen is compleet weg.

Alvast dank voor diegene die ff het nummertje post ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

cjdijk schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:28:
[...]

KNIP

Er is echter weing verschil te merken tussen Tweak en overige providers (o.a. Ziggo, Upc, Xs4All, Telfort, KPN, Kliksafe, Solcon, Alice, Tele2, On-Line.. Zelfs het enorm dure Xs4All is niet altijd prima in orde. Het is in principe een kwestie van geluk hebben, dat je toevallig een kundige helpdeskmedewerker aan de lijn krijgt.
Hoewel geluk altijd een factor is, is jouw stelling ('Er is echter weing verschil te merken tussen Tweak en overige providers') aantoonbaar onjuist. Het feit, dat Xs4all in de Providermonitor 20 keer op rij (Bron) op 1 eindigt, kun je niet onder de noemer 'geluk' aan de kant schuiven.

Het is wat anders, dat dat in jouw ervaring wellicht zo is.

Ik mag het onderzoek helaas niet direct linken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
FaalHaas schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:44:
Korte vraag,

Intussen alweer (bijna) 2 weken (sinds 16 maart) geen DHCP meer van Tweak, ze claimen dat mijn lijn is overgegaan van Tiscali naar KPN (zonder mijn medeweten/toestemming).

Intussen van kastje naar muur, met een kluit in het riet en daarna weer terug naar de kast bij een andere muur.

Ik wil even proberen om mijn router een harde IP te geven, zonder internet stopt immers alles (met name het mediacenter, de belastingaangifte en internet bankieren).

Mijn IP zit (zat?) in de range 84.245.*.* iemand die de gateway van een adres in die range hier even wil delen?

PS: Tweak is/gaat bij mij exit. Zo'n waanzinnig gepruts heb ik nog nooit meegemaakt. Er is niet eens een ticketnummer (of ze willen het niet vrijgeven). Geen opvolging (moet dagelijks a 10ct per minuut bellen) en er is geen beweging gemaakt tot enige vorm van compensatie of korting op abbo. Vertrouwen is compleet weg.

Alvast dank voor diegene die ff het nummertje post ;-)
Gateway is meestal de .1. Hangt wel af van welk /24 subnet je zat. Hieronder een aantal welke volgens mij van Tweak zijn. Als je lijn echt naar KPN is heb je hier natuurlijk niets aan, maar proberen in dit geval kan geen kwaad.

84.245.23.1
84.245.42.1
84.245.43.1

alternatief 0900 nummer <provider> doet wonderen in google... Slecht gedrag moet je nooit belonen, al helemaal niet met belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

labtech schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:13:
Vergeet ook niet: een helpdeskmedewerker is niet helderziend en kan niet door telefoon kijken. Je zult moeten samenwerken om het probleem op te lossen.
+1 inzichtvol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ja hoor!
Had opgezegd en zou in eerste instantie volgens hun eigen creditering 333 euro terug krijgen. (had betaald 500 euro voor 2 jaar)

Dit klopte later niet volgens hun omdat voor de gebruikte maanden 40 euro p/m gerekend moeten worden.
Dus hebben ze de 333 euro intern weer gecrediteerd (heb dat geld dus niet gehad). Weggestreept tegen de 333 die ik zou krijgen

Een paar dagen later kreeg ik 179 euro terug zodat het volgens hen nu zou kloppen.

En wat valt er vandaag op mijn mat? ja je raad het al een herinnering van 333 euro + 2.50 administratie kosten.

Ligt het aan mij of zijn het gewoon prutsers! |:(

Heb eigenlijk geen zin om te reageren, maar toch maar gedaan omdat ik ongeveer 2 jaar geleden zelfs een incassobureau van hun op mijn dak kreeg voor een modem die ik nooit besteld en gekregen had. (heeft hun weer geld gekost voor incasso kosten)

Ik zou terug gebeld worden wanneer het geregeld was (jaja)

Zal ook wel weer een incassoverhaal worden *zucht* dacht dat ik er vanaf was ;(
Dat zo'n bedrijf kan bestaan. Zal in mijn omgeving in ieder geval geen tweak maar aanbevelen.

[ Voor 30% gewijzigd door fjs op 29-03-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Hoe gaan ze dat dan doen als je na 13 maanden of langer opzegt?
Moet je dan gaan bijbetalen op een abbo waar je al voor 2 jaar aan betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk toch nog een antwoord terug gekregen op m'n emails, hopelijk is dit geen 1 april grap van een medetweaker. :*) Ben benieuwd.
U heeft enkele dagen geleden aangegeven dat u momenteel nog 10Mbit behaalt.
Echter bent u overgestapt naar 20Mbit. Volgens de technische dienst wordt
uw verbinding per 1-4-2011 omgezet. Ze hebben geprobeerd om dit eerder te
doen echter was dit niet mogelijk. Vanaf 1 april gaat uw snelheid omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Ik met m'n grote mond over dat ik geen problemen heb....
De DHCP server ligt er hier ook uit :( Al de hele avond geen internet, gelukkig van het werk een UMTS modem dat ik in de PC kan prikken met onbeperkt abo zodat ik niet zonder internet hoef te zitten.

De helpdesk heeft een ticket aangemaakt en ze gaan de lijn monitoren. Nou ja, we zien wel. Als het morgen nog niet werkt gaan we gewoon weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Volgens mij is er een probleem met de DCHP servers bij tweakdsl.
In Winterswijk op een TWEAKDSL de volgende foutmleding:

Krijg op het Zyxel modem wel DSL signaal maar geen DCHP op de WAN van Tweak.
Modem al een keer gereset, maar geen resultaat.

DSL Up 15834 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

Model Number: P-2602HW-D3A
MAC Address: :xx.xx:xx:xx:e8:3e
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJK.4) | 03/29/2007
DSL Firmware Version: TI AR7 05.03.02.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: N/A
- VPI/VCI: 0/34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
@NDSFREAK

Ik heb precies hetzelfde probleem in Doesburg.
Ik heb ook al geprobeerd om de gegevens die ik had qua ip adres handmatig in te vullen maar dat werkt ook niet.
Er is dus een groter probleem dan alleen bij mij :(

Host Name:
Model Number: P-2602HW-D1A
MAC Address: xx:xx:xx:xx:xx:xx
ZyNOS Firmware Version: V3.40(ADQ.9) | 11/22/2010
DSL Firmware Version: TI AR7 08.02.02.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: N/A
- VPI/VCI: 0/34

[ Voor 43% gewijzigd door golfdiesel op 29-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
kijk net nog een laatste keer voor ik naar bed zou gaan, nog steeds niets.
Ik wil boven de PC uit gaan zetten en ineens is er weer een verbinding. De DHCP server was ineens weer wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:21:
Kan iemand de DHCP server een schop geven, ik krijg geen IP adres.

Edit: Sinds 19:40 weer een IP adres.
Ik had Tweak gebeld tijdens de storing en werd gisterenavond teruggebeld met een uitleg van de storing. Het bleek dat er een kabelbreuk was bij de centrale. Aangezien terugbellen niet vaak voorkomt bij een helpdesk, is dit wel een positieve ervaring.

Bij mij leek het ook een DHCP storing, maar was het een kabelbreuk. Had ook wel een ADSL verbinding, maar geen IP adres. Misschien is dat bij jullie ook het geval geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 30-03-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Sinds afgelopen vrijdag heb ik problemen met webmail van Tweakdsl. Inloggen met mijn userid levert de melding "Inloggen mislukt" op of slaagt maar enkele schermen in de webmail later verschijnt toch weer het inlogscherm. Firefox of IE maakt niet uit. Nu ontdekte ik net dat als ik inlog met als user mijnuserid@mijnuserid.tweakdsl.nl de webmail wel lijkt te merken. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door atjong op 30-03-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
MegaTronics schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 07:33:
[...]

Ik had Tweak gebeld tijdens de storing en werd gisterenavond teruggebeld met een uitleg van de storing. Het bleek dat er een kabelbreuk was bij de centrale. Aangezien terugbellen niet vaak voorkomt bij een helpdesk, is dit wel een positieve ervaring.

Bij mij leek het ook een DHCP storing, maar was het een kabelbreuk. Had ook wel een ADSL verbinding, maar geen IP adres. Misschien is dat bij jullie ook het geval geweest.
Dat zal het inderdaad wel geweest zijn, maar als de helpdesk dat weet kunnen ze het toch ook vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maar bij mij wist de helpdesk dat (nog) niet. Ze hebben geprobeerd de lijn door te meten wat natuurlijk niet lukte. Toen deelde ze al mee dat ze later wel contact op zouden nemen, waarvan ik uiit ging dat dat niet zou gebeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door MegaTronics op 30-03-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54

Arno

PF5A

Ligt het aan mij, of wordt ergens schandalig hard usenet geknepen? Tweak's eigen server 20 BYTES per seconde en bijvoorbeeld Eweka 170 BYTES per seconde :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Arno schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:14:
Ligt het aan mij, of wordt ergens schandalig hard usenet geknepen? Tweak's eigen server 20 BYTES per seconde en bijvoorbeeld Eweka 170 BYTES per seconde :/
Ja, ik vond het ook opeens nogal traag. Vanochtend ging internet ook al niet soepel, veel packetloss. Als ik naar de AMS-IX stats kijk is er tussen 23:00 en 0:00 wel een dipje geweest. Wellicht heeft dat er mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bee.nl schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:51:
[...]

Ja, ik vond het ook opeens nogal traag. Vanochtend ging internet ook al niet soepel, veel packetloss. Als ik naar de AMS-IX stats kijk is er tussen 23:00 en 0:00 wel een dipje geweest. Wellicht heeft dat er mee te maken.
Ik kan nu iig gewoon met volle snelheid downloaden (1,2MB/s gezien mijn verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

gelukkig heb ik maar 1 jaar verlengd. wij krijgen hier in de loop van het jaar glasvezel van caiw. wateringse veld den haag. werkzaamheden zijn eind 2012 afgerond. whoohoo!!! maart volgend jaar dus dan loopt mijn contract af...alleen ffe de tarieven afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Laatst online: 20-09-2022
Hier ook een akkefietje mbt contractverlenging.
Brief volgens helpdesk verzonden, echter nooit aangekomen.
Ik heb me altijd druk gemaakt om: 'mochten wij niks van u horen, dan nemen wij aan dat u akkoord gaat met verlenging' -> wat voor bedrijf/ dienst dan ook.

1ste deelbedrag dus zomaar afgeboekt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Laatst online: 20-09-2022
Usenetserver kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ook hier goed nieuws, m'n verbinding is vandaag omgezet en wat een verschil :

Downstream Rate: 22552 kbps
Upstream Rate: 1112 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 5 db
Upstream Transmit Power: 14 db

vs.
Downstream Margin: 25 db
Upstream Margin: 7 db

[ Voor 28% gewijzigd door Quantor op 05-04-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

VoDSL wordt uitgefaseerd, ik zal dus afstand moeten gaan doen van mijn Copperjet 816.
Wat voor modem wordt er aangeboden ? Is het koop of huur, is er al iemand benaderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Voor die paar mensen die net als ik een Zyxel modem met ADQ firmware hebben gekregen is er bij Zyxel een nieuwe versie op te halen (ADQ10). Deze is van 18 maart 2011 volgens de website maar het firmware bestand zelf is van 12 januari 2011 volgens het modem.
Er is geen changelog bij de firmware gevoegd, dus wat er is veranderd blijft giswerk.

ftp://ftp.zyxel.com/P-2602HWL-D1A/firmware/

Er staat ook een 3.70 ADQ7 tussen terwijl de rest 3.40 ADQx is, maar dat is een tikfout, als je de 3.70 versie unzipt dan zie je dat het gewoon 3.40 ADQ7 is.

De firmware is hetzelfde voor HW en HWL versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Mijn Zyxel heeft AJZ.2, maar daar is zo te zien geen f/w voor te krijgen...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Arno schreef op zondag 10 april 2011 @ 07:57:
Mijn Zyxel heeft AJZ.2, maar daar is zo te zien geen f/w voor te krijgen...
Jawel, die serie is juist vaker voorzien van verse firmware. De recentste is volgens mij AJZ.6.
http://forum.telfort.nl/topic5346.html

De firmare is universeel en is niet Telfort branded o.i.d.
Na de upgrade wel een factory reset uitvoeren (zorg dus dat je alle instellingen zoals voor VOIP bij de hand hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow Tweak, you are priceless.
Een rekening sturen met vervaldatum 06-04 en dan 08-04 al een herinnering met een tientje opslag.
Wat denk je zelf?
Op deze wijze hou je niet echt veel abonnee's meer over hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Laatst online: 08:40
golfdiesel schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:36:
[...]

Jawel, die serie is juist vaker voorzien van verse firmware. De recentste is volgens mij AJZ.6.
http://forum.telfort.nl/topic5346.html
Die AJZ6 is bij mij ontzettend onstabiel. Elke 15 minuten crasht de hele internetverbinding. Ik ben weer terug op AJZ5 die gelukkig wel stabiel werkt. Ik had na de upgrade geen factory reset uitgevoerd, zou het daar te maken mee kunnen hebben?

PS: firmware bij Tweak staat hier.

[ Voor 8% gewijzigd door JivZ op 11-04-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Het uitvoeren van een factory reset is zeer sterk aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Dan wacht ik toch even op bevestiging dat de AJZ6 stabiel is tot ik die erin ga duwen :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:27

BHQ

De meest recente versie van die firmware is hier al weken stabiel. Heb er wel eentje gehad die niet zo snugger was. Geen idee meer van de versienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor de zoveelste keer aan de telefoon gehangen met Tweak.
Ben al 6 jaar vervend gebruiker van Tweakdsl en moet eerlijk zeggen dat ik altijd erg tevreden was tot de overgang naar de nieuwe netwerkbeheerder BBNed op 17-12-2010!!!!!
Haal nog net 400 KB/s terwijl ik voorheen, in het tijdperk Tiscali, nog op 2,1 MB/sec. zat.
Tevens gebruik ik de telefonie van Tweak d.m.v. Voip. Dit werkt ook echt waardeloos.
Als ik aan het downloaden ben kan ik zoiezo niet bellen. Dan moet ik mijn downloads eerst uit zetten voor ik kan bellen. Overigens gaat het bellen ook dan niet vlekkeloos. Mijn ouders, die hetzelfde abonnement van Tweak hebben als ik, kan ik al helemaal niet bereiken. Dan krijg ik een pieptoon. Zo nu en dan, als we beide ons modem gereset hadden, ging het nog wel eens goed. Maar tegenwoordig is het echt waardeloos. Mijn vriendin is bijna altijd ingesprek, terwijl dat helemaal niet waar is als ik haar met mijn mobiel bel.
Eind maart heb ik met ze gebeld en toen zeiden ze (natuurlijk) dat het aan me kabels lag en/of mijn modem. Dat is absoluut het standaard antwoord wat je kon verwachten. Maar goed, voor de zekerheid toch maar een ander modem aangesloten en de kabels vervangen. En wat ik verwachte bleek ook waar te zijn -> geen verschil. Zelfs de splitter er tussen uit gehaald en ook toen bleef hij hetzelfde doen, resultaat -> langzaam en als ik mijn ouders belde wederom een pieptoon. Begin april contact met ze opgezocht, het verhaal opnieuw verteld, na een tijd in de wacht te hebben moeten staan voor 10 cnt.p/m. Ze gingen een ticket boeken naar de netwerkleverancier BBned. Na 2 dagen werd ik teruggebeld door Tweak. Zij hadden van de netwerkbeheerder te horen gekregen dat het aan mijn splitter lag. ZUCHT. Nou goed, het verhaal weer uitgelegd dat het niet aan mijn splitter ligt. Toen heeft de jongeman weer een ticket uitgeschreven, iets meer dan een week geleden!!! Zojuist maar eens gebeld wat de status daarvan is. En hij kon mij vertellen dat het wel 5 tot 10 werkdagen kan gaan duren en dat het nog in behandeling is. Yeah right!!!!! Bij een ontevreden klant moet je niet met dit soort smoesjes komen. Hij adviseerde mij om een brief te gaan schrijven. Dat ga ik nu dan maar doen. Als het binnen maand niet beter is wil ik mijn geld terug!!!!

Jaren erg tevreden geweest, maar die tevredenheid is voorledig weggespoeld. Geef ze nog een klein kans en heb goede hoop, maar denk dat het hoop op lucht is. Word vervolgd!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Nou kan je met een beetje zoeken ook er achter komen wat het nummer is wat aan het 0900 nummer gekoppeld zit. Dat scheelt weer een hoop belkosten, zeker als je met een mobiele telefoon belt.

Pagina: 1 ... 43 ... 52 Laatste