Hetzelfde nummer is er ook met 0800 voorvoegselgolfdiesel schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:28:
Nou kan je met een beetje zoeken ook er achter komen wat het nummer is wat aan het 0900 nummer gekoppeld zit. Dat scheelt weer een hoop belkosten, zeker als je met een mobiele telefoon belt.
Ook hier een utiermate ontevreden klant van TweakDSL. Heb ruim 2 jaar met veel plezier gebruik gemaakt. Na een brief waarin gemeld wordt dat het contract verlengd wordt voor 2 jaar toch maar besloten te verlengen.
Echter recent verhuisd en daar begon de ellende!!! Eindeloos wachten tot er een nieuwe verbinding tot stand komt terwijl de KPN lijn al lang vrij is.
Het allerergste is dat de Helpdesk bemand wordt door mensen die alleen maar tickets aan kunnen maken en geen enkele actie kunnen ondernemen. De technische helpdesk is zo nog slechter: weigeren terug te bellen, kunnen niks veranderen. Zelfs briefjes op de zogenaamde leidinggevenden hun bureaus leiden tot niets.
Ze beloven terug te bellen maar weigeren dat te doen. Als je dat terug belt is eht standaard antwoord: ik maak een ticket aan, want degene die hier iets aan kan doen is nu niet aanwezig, ongeacht welke dag van de week en ongeacht welk tijdstip op de dag.
Als er niet heel snel reactie volgt en het geheel geregeld wordt, wotrdt de rechtsbijstand ingeschakeld. Ze doen namelijk onwettelijk verlengen zonder mogelijkheid om na een maand op te zeggen. opzeggen kan wel, maar dan kan je naar je vooruit betaalde geld fluiten.
Bedenk je drie keer voordat je deze provider neemt. Service is nergens te vinden!!!
Echter recent verhuisd en daar begon de ellende!!! Eindeloos wachten tot er een nieuwe verbinding tot stand komt terwijl de KPN lijn al lang vrij is.
Het allerergste is dat de Helpdesk bemand wordt door mensen die alleen maar tickets aan kunnen maken en geen enkele actie kunnen ondernemen. De technische helpdesk is zo nog slechter: weigeren terug te bellen, kunnen niks veranderen. Zelfs briefjes op de zogenaamde leidinggevenden hun bureaus leiden tot niets.
Ze beloven terug te bellen maar weigeren dat te doen. Als je dat terug belt is eht standaard antwoord: ik maak een ticket aan, want degene die hier iets aan kan doen is nu niet aanwezig, ongeacht welke dag van de week en ongeacht welk tijdstip op de dag.
Als er niet heel snel reactie volgt en het geheel geregeld wordt, wotrdt de rechtsbijstand ingeschakeld. Ze doen namelijk onwettelijk verlengen zonder mogelijkheid om na een maand op te zeggen. opzeggen kan wel, maar dan kan je naar je vooruit betaalde geld fluiten.
Bedenk je drie keer voordat je deze provider neemt. Service is nergens te vinden!!!
Verhuis ellende heb je volgens mij bij elke provider.
Ik heb de verhuizing aangegrepen om over te stappen van KPN naar Tweak, klein beetje mixed feelings maar over het algemeen werkt het hier prima.
De helpdesk lijkt sinds begin dit jaar steeds slechter geworden te zijn, in januari een paar keer gebeld en prima geholpen. De laatste keer, met de DHCP storing in het oosten van het land, was het een drama.
"ik maak een ticket aan en u hoort binnen 5 tot 10 werkdagen waarschijnlijk wel iets".
Is er niet een manier waarop we, gezamelijk, een signaal af kunnen geven richting tweak (allemaal het abonnement opzeggen is niet echt een oplossing denk ik) zodat ze weer wakker geschud worden?
Ik heb de verhuizing aangegrepen om over te stappen van KPN naar Tweak, klein beetje mixed feelings maar over het algemeen werkt het hier prima.
De helpdesk lijkt sinds begin dit jaar steeds slechter geworden te zijn, in januari een paar keer gebeld en prima geholpen. De laatste keer, met de DHCP storing in het oosten van het land, was het een drama.
"ik maak een ticket aan en u hoort binnen 5 tot 10 werkdagen waarschijnlijk wel iets".
Is er niet een manier waarop we, gezamelijk, een signaal af kunnen geven richting tweak (allemaal het abonnement opzeggen is niet echt een oplossing denk ik) zodat ze weer wakker geschud worden?
[ Voor 16% gewijzigd door golfdiesel op 16-04-2011 09:59 ]
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Geloof me, de helpdesk is al veel langer slechter aan het zijn.golfdiesel schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 09:57:
Ik ben al lid sinds 2003, toen kreeg je nog echte techneuten aan de lijn die je ook meteen even hielpen, best wat dingetjes van geleerd.
Nu heb ik zoiets van "Hee hij/zij heeft geen zin om me te helpen, ik hang op en bel over 10 min. wel weer, grote kans dat je iemand anders treft waarbij het WEL lukt"
De administratie is een rommeltje (nog steeds), ik heb in de tijd heel wat kennissen/collega's aan Tweak geholpen maar het gros is weer weg vanwege administratieve wanorde. Gemiste kans.
Mijn verbinding is in al die jaren (op een paar uitzonderingen na) ronduit goed geweest. Het gaat wel wat langzamer maar daar leer je wel mee leven, hij doet het is het belangrijkste.
Ik ben mijn laatste jaar ingegaan, ik ga straks weer over op kabel, omdat het een stuk sneller gaat dan ADSL, omdat kabel HD channels heeft, niet omdat het duurder is
Tweakdsl is in de jaren keihard voorbijgestreeft door diverse firma's zoals kabelboeren, Usenetboeren zoals Eweka en Giganews.
Ze zijn niet meer de top of the bill die ze toen WEL waren.
Het is wel erg dat ze ook 9.50 in rekening blijven brengen voor linesharing. KPN berekent steeds minder, nu nog maar 6.52 ex. BTW.
De verhuizing ging bij mij prima, alles op tijd aangevraagd en de verbinding was op tijd geregeld. Nu ik eindelijk gesetteld ben, merk ik dat ik ineens maar een 10MB verbinding heb. Terwijl ik toch echt een 12-24MB abbo heb. Op mijn oude adres is de snelheid ook in de afgelopen jaren gedaald. Maar met 1,37Mb/s vond ik het nog geen probleem. Nu kom ik op hooguit 1,00Mb/s maar meestal zie ik 900kb/s staan. Al een paar keer het modem gereset, kortere kabels aangeschaft, aangezien dat ook wel eens kan schelen.
Als ze mij niet de beloofde 12-24MB kunnen leveren. Is het dan verstandig om ze in gebreke te stellen of het hele proces te doorlopen van doormeten van de lijn, KPN etc? Baal er behoorlijk van!
Als ze mij niet de beloofde 12-24MB kunnen leveren. Is het dan verstandig om ze in gebreke te stellen of het hele proces te doorlopen van doormeten van de lijn, KPN etc? Baal er behoorlijk van!
Heeft geen zin, je zal wel gewoon te ver van de centrale zitten. En dat zit je al heel snel.
Gewoon overstappen naar het goedkopere 8mbit abo dus.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Na 2 keer een 2-jarig abbo bij Tweak te hebben gehad en er stilzwijgend weer werd verlengd en afgeschreven heb ik opgezegd met inachtneming van 1 maand opzegtermijn.
Van de nieuwe periode kwam ik op nog 3 maanden en enkele dagen.
Vandaag kreeg ik de einafrekening. Van de 399 euro die ik heb betaald kreeg ik 268 terug, er is dus 39.95 per maand gerekend voor een 8Mbit abbo.
Bij mijn weten heeft een 8Mbit abbo nooit zoveel gekost, maar bij Tweak houden ze vol van wel.
Jammer dan, iig ben ik erg blij dat ik van ze af ben.
Van de nieuwe periode kwam ik op nog 3 maanden en enkele dagen.
Vandaag kreeg ik de einafrekening. Van de 399 euro die ik heb betaald kreeg ik 268 terug, er is dus 39.95 per maand gerekend voor een 8Mbit abbo.
Bij mijn weten heeft een 8Mbit abbo nooit zoveel gekost, maar bij Tweak houden ze vol van wel.
Jammer dan, iig ben ik erg blij dat ik van ze af ben.
Ik zit op 1550meter. Dat was 555meter!W3ird_N3rd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:06:
Heeft geen zin, je zal wel gewoon te ver van de centrale zitten. En dat zit je al heel snel.
Ik heb nog even de linetest gedaan met de Zyxel 2602HW D1A
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| noise margin upstream: 10 db output power downstream: 21 db attenuation upstream: 15 db tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb bc cc cd dd dc dd cb ba 99 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 10 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 33 db tone 32- 63: 00 02 45 67 77 89 99 aa bb bb bb bb bb bb bb bc tone 64- 95: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb ab aa aa aa a9 9a 99 99 99 99 99 99 99 tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 92 99 99 99 66 89 tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 97 99 99 99 99 99 99 99 98 99 tone 192-223: 79 98 99 88 77 78 78 77 78 77 88 87 88 88 87 87 tone 224-255: 78 77 77 78 88 88 87 88 87 78 87 77 77 77 77 72 tone 256-287: 05 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 78 77 77 77 77 tone 288-319: 77 77 78 78 77 77 87 77 77 77 77 77 64 57 77 77 tone 320-351: 77 77 77 66 77 07 06 05 66 55 05 55 55 55 55 55 tone 352-383: 55 55 00 13 40 44 44 42 44 34 34 44 40 04 44 44 tone 384-415: 02 22 34 00 00 00 00 00 00 00 22 22 22 22 22 22 tone 416-447: 02 22 22 22 22 22 22 00 22 22 22 20 21 11 00 00 tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Is daar nog wat mis mee?
[ Voor 70% gewijzigd door DiMacho op 22-04-2011 18:05 ]
Hebben ze financiële problemen bij tweak ofzo? Krijg net de factuur voor april en ze willen ook meteen dat ik mei betaal dus twee maanden in één keer...
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Ze factureren altijd al (of in ieder geval al lange tijd) vooruit: laatste week van de maand krijg je de factuur voor de maand erop. Ik heb die gisteren gekregen voor mei, die van april op 23 maart. Heb je geen betaling gemist vorige maand?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
1483 meter hier en ik haal rond de 10mbit in speedtest.
19dB hier, dus je mag blij zijn met je 900KB/s.attenuation downstream: 33 db
Is daar nog wat mis mee?
Voor de nieuwe abonnementen is dit niet meer het geval he.knakworst schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:23:
Het is wel erg dat ze ook 9.50 in rekening blijven brengen voor linesharing. KPN berekent steeds minder, nu nog maar 6.52 ex. BTW.
De meeste klanten (degenen met een direct opzegbaar abo) hebben daarover ook een brief met een nieuwe aanbieding ontvangen. Eerder in dit topic meer daarover.
ik heb dezelfde ellende sinds 2007 met voip van tweak. ih had xs4all pack aangehouden en gebruikte de voip van xs4all over de tweaklijn en dat werkte perfect.begin dit jaar heb ik xs4all pack opgezegd ivm de prijsstijging. en nu ben dus weer bijna niet bereikbaar met tweakdsl voip. uit bellen werkt prima (tja daar verdienen ze wel aan). gebeld worden is zoals je omschreef. jammer at ik mijn 070- nummer niet naar een andere voip provider porteren.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:14:
Zojuist voor de zoveelste keer aan de telefoon gehangen met Tweak.
Ben al 6 jaar vervend gebruiker van Tweakdsl en moet eerlijk zeggen dat ik altijd erg tevreden was tot de overgang naar de nieuwe netwerkbeheerder BBNed op 17-12-2010!!!!!
Haal nog net 400 KB/s terwijl ik voorheen, in het tijdperk Tiscali, nog op 2,1 MB/sec. zat.
Tevens gebruik ik de telefonie van Tweak d.m.v. Voip. Dit werkt ook echt waardeloos.
Als ik aan het downloaden ben kan ik zoiezo niet bellen. Dan moet ik mijn downloads eerst uit zetten voor ik kan bellen. Overigens gaat het bellen ook dan niet vlekkeloos. Mijn ouders, die hetzelfde abonnement van Tweak hebben als ik, kan ik al helemaal niet bereiken. Dan krijg ik een pieptoon. Zo nu en dan, als we beide ons modem gereset hadden, ging het nog wel eens goed. Maar tegenwoordig is het echt waardeloos. Mijn vriendin is bijna altijd ingesprek, terwijl dat helemaal niet waar is als ik haar met mijn mobiel bel.
Eind maart heb ik met ze gebeld en toen zeiden ze (natuurlijk) dat het aan me kabels lag en/of mijn modem. Dat is absoluut het standaard antwoord wat je kon verwachten. Maar goed, voor de zekerheid toch maar een ander modem aangesloten en de kabels vervangen. En wat ik verwachte bleek ook waar te zijn -> geen verschil. Zelfs de splitter er tussen uit gehaald en ook toen bleef hij hetzelfde doen, resultaat -> langzaam en als ik mijn ouders belde wederom een pieptoon. Begin april contact met ze opgezocht, het verhaal opnieuw verteld, na een tijd in de wacht te hebben moeten staan voor 10 cnt.p/m. Ze gingen een ticket boeken naar de netwerkleverancier BBned. Na 2 dagen werd ik teruggebeld door Tweak. Zij hadden van de netwerkbeheerder te horen gekregen dat het aan mijn splitter lag. ZUCHT. Nou goed, het verhaal weer uitgelegd dat het niet aan mijn splitter ligt. Toen heeft de jongeman weer een ticket uitgeschreven, iets meer dan een week geleden!!! Zojuist maar eens gebeld wat de status daarvan is. En hij kon mij vertellen dat het wel 5 tot 10 werkdagen kan gaan duren en dat het nog in behandeling is. Yeah right!!!!! Bij een ontevreden klant moet je niet met dit soort smoesjes komen. Hij adviseerde mij om een brief te gaan schrijven. Dat ga ik nu dan maar doen. Als het binnen maand niet beter is wil ik mijn geld terug!!!!
Jaren erg tevreden geweest, maar die tevredenheid is voorledig weggespoeld. Geef ze nog een klein kans en heb goede hoop, maar denk dat het hoop op lucht is. Word vervolgd!!!!
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Verwijderd
Ik ben nu al 1,5 jaar bij Tweakdsl, maar in de laatste tijd heb ik problemen met de mail server. Terwijl de webmail altijd werkt, kan ik vaker geen mail versturen dan wel versturen. De oorzaak is steeds dat ik de smtp server niet kan bereiken en dat Thunderbird vervolgens opnieuw het wachtwoord wil weten. Wat mij nu is opgevallen dat ik, nadat ik via pop e-mail heb gedownloaded, wel mail versturd krijg maar zonder ontvangst niet.
Ik heb dan wel een e-mail alias, maar in feite loopt het mail account al sinds ik bij Tweakdsl ben komen zitten...
Ik heb dan wel een e-mail alias, maar in feite loopt het mail account al sinds ik bij Tweakdsl ben komen zitten...
Hoi,
Ik zit te denken om over te stappen naar TweakDSL (centrum almelo), is dat een goede keus? Lees hier zeer veel negatieve posts.
Heb nu Ziggo die heel goed werk levert maar zeer duur is. Daarnaast kijk ik nooit meer TV (het NL tv aanbod is echt bedroevend slecht) dus ik wil af van mijn TV abbo wat verplicht is voor hun internet abbo. Volgens speedtest komt tweakdsl wel goed uit de bus op mijn adres. Daarnaast hoef ik niet verplicht een tv/bel abbo te hebben.
Ervoor gaan of zijn er beter alternatieven?
PS is een klant verplichten om een bepaald product bij een ander product te kopen niet verboden?
Ik zit te denken om over te stappen naar TweakDSL (centrum almelo), is dat een goede keus? Lees hier zeer veel negatieve posts.
Heb nu Ziggo die heel goed werk levert maar zeer duur is. Daarnaast kijk ik nooit meer TV (het NL tv aanbod is echt bedroevend slecht) dus ik wil af van mijn TV abbo wat verplicht is voor hun internet abbo. Volgens speedtest komt tweakdsl wel goed uit de bus op mijn adres. Daarnaast hoef ik niet verplicht een tv/bel abbo te hebben.
PS is een klant verplichten om een bepaald product bij een ander product te kopen niet verboden?
Edit: oops
[ Voor 95% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 26-04-2011 17:15 ]
Zolang alles goed gaat met je verbinding en met de administratie (lees: je verandert nooit iets en hebt de helpdesk nooit nodig), is TweakDSL een prima provider.actionInvoke schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:37:
Hoi,
Ik zit te denken om over te stappen naar TweakDSL (centrum almelo), is dat een goede keus? Lees hier zeer veel negatieve posts.![]()
Maar zodra er iets mis gaat dan ga je je zeker groen en geel ergeren aan de desinteresse van de 'helpdesk' (deze titel zou hun callcenter wat mij betreft niet mogen dragen).
Wat betreft je vraag over andere opties: ik ben vorige week na jaren TweakDSL overgestapt naar Telfort en dat is goedkoper en in mijn geval zelfs sneller (misschien betere modem? ik ging van 16-18mbit naar 20mbit).
Anyway, elke provider heeft wel ontevreden klanten natuurlijk, Telfort ongetwijfeld ook...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Had zelf ook gekeken naar telfort maar had destijds heel veel negatieve posts gelezen over hun telefonie (en dat als een slecht teken genomen). Op mijn postcode geeft speedtest bijna de dubbele snelheid aan tweakdsl voor hetzelfde abbo. Vraag is natuurlijk hoe betrouwbaar hun gegevens zijn.Exar schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:59:
[...]
Zolang alles goed gaat met je verbinding en met de administratie (lees: je verandert nooit iets en hebt de helpdesk nooit nodig), is TweakDSL een prima provider.
Maar zodra er iets mis gaat dan ga je je zeker groen en geel ergeren aan de desinteresse van de 'helpdesk' (deze titel zou hun callcenter wat mij betreft niet mogen dragen).
Wat betreft je vraag over andere opties: ik ben vorige week na jaren TweakDSL overgestapt naar Telfort en dat is goedkoper en in mijn geval zelfs sneller (misschien betere modem? ik ging van 16-18mbit naar 20mbit).
Anyway, elke provider heeft wel ontevreden klanten natuurlijk, Telfort ongetwijfeld ook...
Vind het jammer dat ziggo je verplicht een tv abbo te nemen anders was ik zeker bij hun gebleven (ben al bij ziggo toen ze voor het eerst hier hun beta tests aan het doen waren, ahhh, goede oude tijden
Doe het niet! Je hebt een goede verbinding die werkt. Dubbeltje 1e rij heeft nog nooit gewerkt. Bij Tweak zit je op de laatste rij (zowel technisch als administratief). Bij Tweak zijn klanten maar lastige mensen die het netwerk bezet houden. Bespaar jezelf de ergernis, tijd en geld 0900-kansloze-helpdesk). Zie het extra geld wat je nu betaald als een verstandige investering voor een goede dienst/service. Tweak is met al hun onkunde het pad van glasvezel ingestapt. ADSL is daar al geruime tijd legacy geworden en dus geen prio.actionInvoke schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:37:
Hoi,
Ik zit te denken om over te stappen naar TweakDSL (centrum almelo), is dat een goede keus? Lees hier zeer veel negatieve posts.![]()
Geldt de opzegtermijn van 1 maand vanaf de datum van opzeggen of vanaf de maandelijkse verlengdatum van het TweakDSL abonnement?
(Ik heb geen verplicht contract meer.)
(Ik heb geen verplicht contract meer.)
Bij Tweak doen ze het op de manier die hun het beste uitkomt en dat is meestal in het nadeel van de klant.
Bij mij liep het contract tot de 23e van de maand en toen ik dat op de 23e beeindigde rekenden ze voor het gemak maar tot het einde van de volgende maand.
Bij mij liep het contract tot de 23e van de maand en toen ik dat op de 23e beeindigde rekenden ze voor het gemak maar tot het einde van de volgende maand.
[ Voor 0% gewijzigd door SunnyD op 28-04-2011 17:05 . Reden: typo ]
Dat is een paar dagen te lang als ik je goed begrijp. Wat de bedoeling is, als je 23 februari de opzegging eruit stuurt met de mededeling zo snel mogelijk opzeggen, loopt het nog 30 dagen.SunnyD schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:38:
Bij Tweak doen ze het op de manier die hun het beste uitkomt en dat is meestal in het nadeel van de klant.
http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement
Is uw abonnement voor telefonie, internet of televisie stilzwijgend verlengd? En heeft u dus weer een jaarcontract terwijl u eigenlijk wilt overstappen? Dan mag u uw abonnement opzeggen wanneer u wilt. Er geldt dan voor u een opzegtermijn van maximaal één maand. Die maand gaat direct lopen op de dag dat u uw contract opzegt.
[ Voor 34% gewijzigd door knakworst op 03-05-2011 17:11 ]
Verwijderd
Het lijkt er op dat de problemen die velen in december hadden (ik ook) vandaag opnieuw zijn begonnen.
Ik hoop niet dat ik weer drie weken zonder internet zit.
Welke problemen zijn dat dan?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:02:
Het lijkt er op dat de problemen die velen in december hadden (ik ook) vandaag opnieuw zijn begonnen.
mmm, vandaag is mijn fiber snelheid ingezakt naar minder10Mbit (moet 35 zijn), iemand anders ook dit probleem?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb glasvezel van Tweak en eigenlijk is mijn ervaring bij tweak min of meer vergelijkbaar met andere bedrijven. Zolang je iets standaards van de helpdesk nodig hebt gaat alles goed, zodra je daarbuiten komt heb je een probleem, ik heb overigens bij Tweak gemerkt dat in dat geval de ouderwetse post nog wel eens uitkomst wil bieden (eventueel d.m.v. een aangetekende brief). In mijn geval was Tweak mijn keuze nadat ik bij KPN helemaal niets voor elkaar kreeg en de ervaring is eigenlijk beter als die bij KPN (en goedkoper).
Ook ik ben niet blij momenteel, ik had altijd een super verbinding maar sinds ongeveer twee weken haal ik ipv van de 1.4mbps maar 400kbps tijdens het downloaden. Ik weet niet waarom en vraag me echt af waarom dit zo in eens komt.
i5 2500K 4.5Ghz@1.3v / Thermalright True 120 Extreme & Noctua NF-P12 / Asus P8P67 / Corsair Vengeance 8GB / MSI 6950 Twin Frozr III Power Edition/OC / Coolermaster Gold Silent Pro 800W / Coolermaster CM 690 II
Hmm, ze hebben mijn opzegbrief op de 23e bevestigd via e-mail. Daarin zeggen ze dat het abo stopt op de 31e van de volgende maand. Dat is dan dus ruim een week te lang.knakworst schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:04:
[...]
Dat is een paar dagen te lang als ik je goed begrijp. Wat de bedoeling is, als je 23 februari de opzegging eruit stuurt met de mededeling zo snel mogelijk opzeggen, loopt het nog 30 dagen.
http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement
[...]
Nu krijg ik Ziggo al op de 23e, dus ik kan proberen het aan te laten passen. Maar een weekje overlap is niet zo erg. Ik zit alleen potienteel* met kaal-koper kosten als Ziggo m'n KPN lijn wel op die datum porteert en het KPN tel-abo dus gestopt is. ( *=Ik weet niet wanneer mijn telefoon geporteerd wordt naar Ziggo. )
Of zijn er nog andere problemen die ontstaan als je KPN opzegt/porteert en je nog ADSL-internet hebt lopen?
Sinds een paar weken valt mijn verbinding telkens een paar seconden weg, nu zie ik dit in me router staan:
Waarschuwing May 10 18:28:26 DHCC lease ip-address 212.xx bound to intf Internet
Waarschuwing May 10 18:28:26 DHCC intf Internet renews lease ip-address 212.xx
Waarschuwing May 10 18:13:26 DHCC lease ip-address 212.xx bound to intf Internet
Waarschuwing May 10 18:13:26 DHCC intf Internet renews lease ip-address 212.xx
Fout May 10 18:05:16 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 60.240.161.103 Dst ip: 212.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Fout May 10 18:04:14 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 68.169.181.126 Dst ip: 212.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Waarschuwing May 10 17:58:26 DHCC lease ip-address 212.xx bound to intf Internet
212.xx staat een heel ip adres maar heb ik even weg gehaald.
Waarschuwing May 10 18:28:26 DHCC lease ip-address 212.xx bound to intf Internet
Waarschuwing May 10 18:28:26 DHCC intf Internet renews lease ip-address 212.xx
Waarschuwing May 10 18:13:26 DHCC lease ip-address 212.xx bound to intf Internet
Waarschuwing May 10 18:13:26 DHCC intf Internet renews lease ip-address 212.xx
Fout May 10 18:05:16 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 60.240.161.103 Dst ip: 212.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Fout May 10 18:04:14 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 68.169.181.126 Dst ip: 212.xx Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Waarschuwing May 10 17:58:26 DHCC lease ip-address 212.xx bound to intf Internet
212.xx staat een heel ip adres maar heb ik even weg gehaald.
Wat voor type router is dat?
Je IP adres wordt door DHCP (typo van de programmeur denk ik DHCC) elke 15 minuten vernieuwd. Als de DHCP leasetijd 30 minuten is bij TweakDSL klopt dat netjes. Heb je onderbrekingen van een paar seconde elke 15minuten?
Je IP adres wordt door DHCP (typo van de programmeur denk ik DHCC) elke 15 minuten vernieuwd. Als de DHCP leasetijd 30 minuten is bij TweakDSL klopt dat netjes. Heb je onderbrekingen van een paar seconde elke 15minuten?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Weer geen Tweaknews.. En ik wou vanavond iets hebben.
Beetje jammer zo. Ligt het aan mij of ligt Tweaknews er de laatste tijd veel vaker uit dan eerst?

De site(s) van Tweak liggen er ook uit... blijkbaar iemand over een kabel gestruikeld ofzo

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Tweak is niet meer wat het geweest is. Wat een teleurstelling... Ik heb nu ook problemen met ze. Al een maand geen internet. Wat een gezeik... ZO JAMMER OOK!
Klopt het dat er tegenwoordig geen maandelijks bedrag meer voor kaal koper gerekend wordt? Want dan donder ik KPN eruit
Bij de nieuwe abonnementsvormen wordt zijn de nls kosten al inbegrepen.j_bos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:28:
Klopt het dat er tegenwoordig geen maandelijks bedrag meer voor kaal koper gerekend wordt? Want dan donder ik KPN eruit
Ik heb sinds gisteren Ziggo internet en telefonie, de KPN telefoonlijn(/nummer) is gelijk overgezet merkte ik gisteren. Nu loopt Tweak tot de 31ste, dus dan zal ik wel een rekening krijgen voor kaal koper denk ik.
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Momenteel heb ik 4Mbit bij tweak. Dit werkt goed, nu zie ik dat ze ook 8Mbit hebben.
Nu staat in de algemene voorwaarden van het overstappen vermeld dat ze je kunnen overzetten naar een ander netwerk met eventuele downtime. Ik heb nu het Tiscali netwerk en dat werkt voor mij een stuk stabieler dan het kpn netwerk.
Nu zie ik in dit topic posts dat mensen overgezet zijn naar BBned (met eventueel de nodige problemen). Gebeurt dit altijd? BBned zegt op de site dat ze alleen kunnen leveren via het kpn netwerk, is er dan nog steeds kans dat je overgezet wordt?
Nu staat in de algemene voorwaarden van het overstappen vermeld dat ze je kunnen overzetten naar een ander netwerk met eventuele downtime. Ik heb nu het Tiscali netwerk en dat werkt voor mij een stuk stabieler dan het kpn netwerk.
Nu zie ik in dit topic posts dat mensen overgezet zijn naar BBned (met eventueel de nodige problemen). Gebeurt dit altijd? BBned zegt op de site dat ze alleen kunnen leveren via het kpn netwerk, is er dan nog steeds kans dat je overgezet wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door PSU_freak op 29-05-2011 10:15 ]
4km van de centrale van 8mb naar 2mb
Beste heer / mevrouw,
Onze technische dienst en netwerkleverancier zijn bezig geweest om uw lijn door te meten en te testen.
Hieruit is gebleken dat uw verbinding slechts op 2mbit download en 1 mbit upload stabiel draait.
Dit is ook de enige snelheid waarbij wij u dus een stabiele internetverbinding kunnen garanderen.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Uw Servicedesk
Beste heer / mevrouw,
Onze technische dienst en netwerkleverancier zijn bezig geweest om uw lijn door te meten en te testen.
Hieruit is gebleken dat uw verbinding slechts op 2mbit download en 1 mbit upload stabiel draait.
Dit is ook de enige snelheid waarbij wij u dus een stabiele internetverbinding kunnen garanderen.
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Uw Servicedesk
Als ik naar Ziggo wil: is het dan handig om Ziggo Tweak op te laten zeggen of kan ik dat beter zelf doen?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Moeilijke keuze maar ik zou het inderdaad bij Ziggo laten liggen, aangezien Tweak nog wel eens bokt wat administratie betreft en Ziggo daarbij misschien wat makkelijker meer druk uit kan oefenen. Anders zit jij straks tussen die twee partijen.Videopac schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:05:
Als ik naar Ziggo wil: is het dan handig om Ziggo Tweak op te laten zeggen of kan ik dat beter zelf doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 29-05-2011 08:30 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoezo? Ziggo is toch kabel en Tweak is toch koperlijn? Kunnen ze elkaar wat maken dan? Technisch gezien kunnen ze toch prima naast elkaar leven?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Grote kans dat je gewoon op het Tiscali netwerk eigenlijk gewoon KPN...) blijft. Heb zelfde gehad ( van 8 naar nieuw 8 abo dan...) en ben gewoon op Tiscali netwerk gebleven. Geen downtime e.d., maar wel op een andere kaart in de centrale geprikt (ADSL2+ kaar ipv ADSL-kaart).PSU_freak schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:44:
Momenteel heb ik 4Mbit bij tweak. Dit werkt goed, nu zie ik dat ze ook 8Mbit hebben.
Verwijderd
Doen ze blijkbaar bij iedereen.tweakdsl8mb schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:11:
4km van de centrale van 8mb naar 2mb
Ziggo (vroeger @Home) deed dat in 1999 ook.
Ze kunnen blijkbaar niet aanbieden wat ze verkopen.
Hier ook van 1750KB/s terug naar 1100KB/s in een paar jaar.
Lijkt wel of de kabel slijt door al die bits.
Tweak zal je huidige provider niet opzeggen. Dat mogen ze officieel ook niet. Stel dat er iets mis gaat met de opzegging, dan heb je geen poot om op te staan. Gewoon zelf opzeggen dus.Videopac schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:05:
Zelf doen. Het laten opzeggen van je oude provider door je nieuwe is alleen van toepassing bij overstappen van adsl naar adsl, dat om downtime te voorkomen. In jouw geval kun je zelfs voor een stukje overlap kiezen. dus eerst wachten tot je nieuwe verbinding werkt, voordat je de oude opzegt.Videopac schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:05:
Je kan ook omhoog gaan. In mijn geval ben ik van 1200 naar 1400 gegaan toen ze mij hebben overgezet van Babyxl naar BBNed.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 03:10:
[...]
Doen ze blijkbaar bij iedereen.
Ziggo (vroeger @Home) deed dat in 1999 ook.
Ze kunnen blijkbaar niet aanbieden wat ze verkopen.
Hier ook van 1750KB/s terug naar 1100KB/s in een paar jaar.
Lijkt wel of de kabel slijt door al die bits.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ben zelf overgestapt. Ziggo kan tweak niet opzeggen. Dat kan alleen bij bepaalde andere providers. Maar tweak zit er dus niet bij.Videopac schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:05:
Het gaat dan wel om internet. Bij telefonie is het wellicht anders ivm porteren.
Ik ben ook voornemens naar Ziggo te gaan en lees dat ik zelf eea moet beëindigen bij Tweak. Kan het telefoonnummer die ik nu bij Tweak heb, wel meegaan naar Ziggo en kan Ziggo dat regelen?
PSN: TDBtje
Kleine update: nadat ze eindelijk m'n verbinding hadden geupgrade, weinig klachten hier, echter is wel m'n ping tijd zo'n 20ms hoger dan voorheen.Quantor schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:21:
Ook hier goed nieuws, m'n verbinding is vandaag omgezet en wat een verschil :
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 22552 kbps
Upstream Rate: 1112 kbps
...
Ja dat kan. Ik ben zelf in Maart overgestapt naar Ziggo. Inderdaad zelf opzeggen bij Tweak (en dat koste heel veel moeite) wat zijn dat een stel sukkels daar. Uiteindelijk aangetekend gedaan en toen was het opgelost. Tegelijk met de aanvraag bij Ziggo gevraagd om mijn nummer bij Tweak te porteren.TDB schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:21:
Ik ben ook voornemens naar Ziggo te gaan en lees dat ik zelf eea moet beëindigen bij Tweak. Kan het telefoonnummer die ik nu bij Tweak heb, wel meegaan naar Ziggo en kan Ziggo dat regelen?
Verder allemaal keurig geregeld door Ziggo.
Ik woon in Reeuwijk. Tot nu toe moesten wij het doen met ADSL, dus niet de 2 variant. Maximale abo was 8 Mbit. Daar haalde ik altijd zo'n 640 KB/s download op. Sinds een week is dat rond de 700. Een mooie verbetering dus, maar het maakte me wel nieuwsgierig. Op de site van Tweak staat nu dat er landelijke dekking is voor 20 mbit. De postcodecheck biedt het ook. Op de sites van BBned en Tiscali (telfort) kom ik weer niet hoger dan 8 mbit.
Ik heb de helpdesk gemaild en op het moment zijn ze telefonisch nog niet te bereiken. Weet iemand hier hoe ik erachter kom of mijn centrale nu ADSL 2 ondersteunt?
Ik heb de helpdesk gemaild en op het moment zijn ze telefonisch nog niet te bereiken. Weet iemand hier hoe ik erachter kom of mijn centrale nu ADSL 2 ondersteunt?
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
hmm, ik heb downtime momenteel, krijg geen IP adres meer, DSL lijn komt wel op.. adsl2+ via tweak, regio Houten..
iemand anders ook?
iemand anders ook?
60 TB can not be enough
De centrale in Reeuwijk (Rew) is bij mijn weten alleen KPN apparatuur aanwezig (geen BBned en/of Tiscali DSLAMs). Hij is geschikt voor ADSL2+ en VDSL2. Misschien is de afstand van je aansluiting tot de centrale de beperkende factor voor hogere snelheden.Hans C schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:15:
Ik woon in Reeuwijk. Tot nu toe moesten wij het doen met ADSL, dus niet de 2 variant. Maximale abo was 8 Mbit. Daar haalde ik altijd zo'n 640 KB/s download op. Sinds een week is dat rond de 700. Een mooie verbetering dus, maar het maakte me wel nieuwsgierig. Op de site van Tweak staat nu dat er landelijke dekking is voor 20 mbit. De postcodecheck biedt het ook. Op de sites van BBned en Tiscali (telfort) kom ik weer niet hoger dan 8 mbit.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Ik krijg vanaf begin van de middag ook geen ip nummer meer. Zelfde symptomen. Regio arnhem
Ja hier ook, maar dat kon ik niet posten want mijn internet deed het niet.freak1 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:45:
hmm, ik heb downtime momenteel, krijg geen IP adres meer, DSL lijn komt wel op.. adsl2+ via tweak, regio Houten..
iemand anders ook?
Helpdesk zat ook vol.
helpdesk was gesloten op zondagW3ird_N3rd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:29:
[...]
Ja hier ook, maar dat kon ik niet posten want mijn internet deed het niet.
Helpdesk zat ook vol.
en dan zetten ze daar fijn dat we zijn vol bandje op.. ipv we zijn gesloten
60 TB can not be enough
Ik wist niet uit mijn hoofd of ze gesloten waren en dat kon ik ook niet opzoeken want, tromgeroffel, mijn internet deed het niet.

Ja lekker makkelijk cashen is dat. "de wachttijd is onacceptabel" kreeg ik te horen, als ze gewoon hadden gezegd dat de toko dicht was had ik niet nòg een keer geprobeerd te bellen.en dan zetten ze daar fijn dat we zijn vol bandje op.. ipv we zijn gesloten

helemaal mee eens.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:45:
[...]
Ik wist niet uit mijn hoofd of ze gesloten waren en dat kon ik ook niet opzoeken want, tromgeroffel, mijn internet deed het niet.
[...]
Ja lekker makkelijk cashen is dat. "de wachttijd is onacceptabel" kreeg ik te horen, als ze gewoon hadden gezegd dat de toko dicht was had ik niet nòg een keer geprobeerd te bellen.
60 TB can not be enough
Verwijderd
Mijn ervaringen met TweakDSL zijn de laatste maanden ronduit slecht en dat is ook een reden om mijn contract met hen te beëindigen.
Ik ben ruim 4 jaar tevreden klant geweest. Sinds begin dit jaar valt het internet echter regelmatig uit en de laatste storing duurde van 5 mei t/m 24 mei (toen een andere provider het ADSL overnam). Dat was toch echt de druppel. Ik heb zeker 10x met de helpdesk gebeld maar je wordt gewoon afgepoeierd met een opmerking dat de technische dienst er mee bezig is en dat ze niets kunnen zeggen over op welke termijn het opgelost wordt. Dat vind ik geen service meer en ik heb dus dmv een aangetekende brief mijn contract opgezegd.
Nu willen die grapjurken me ook nog aan mijn contract houden. 20 dagen geen internet leveren, geen enkele overbrugging aanbieden, geen termijn geven waarop het opgelost wordt en dan nog op zo'n manier reageren. Zeer slechte zaak en ik kan niemand deze provider nog aanbevelen.
Chera Bekker
Ik ben ruim 4 jaar tevreden klant geweest. Sinds begin dit jaar valt het internet echter regelmatig uit en de laatste storing duurde van 5 mei t/m 24 mei (toen een andere provider het ADSL overnam). Dat was toch echt de druppel. Ik heb zeker 10x met de helpdesk gebeld maar je wordt gewoon afgepoeierd met een opmerking dat de technische dienst er mee bezig is en dat ze niets kunnen zeggen over op welke termijn het opgelost wordt. Dat vind ik geen service meer en ik heb dus dmv een aangetekende brief mijn contract opgezegd.
Nu willen die grapjurken me ook nog aan mijn contract houden. 20 dagen geen internet leveren, geen enkele overbrugging aanbieden, geen termijn geven waarop het opgelost wordt en dan nog op zo'n manier reageren. Zeer slechte zaak en ik kan niemand deze provider nog aanbevelen.
Chera Bekker
Even tussen al het geklaag en ellende door even een vraag van een relatief tevreden gebruiker.
Is er al iets bekend over wanneer IPv6 beschikbaar wordt bij tweakdsl?
Is er al iets bekend over wanneer IPv6 beschikbaar wordt bij tweakdsl?
Computer says no
Volgens mij bieden ze dat al een jaar of 2 aan.
Ik weet alleen niet of het een tunnel is of native IPV6.
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=70
Ik weet alleen niet of het een tunnel is of native IPV6.
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=70
[ Voor 16% gewijzigd door Mister_T op 16-06-2011 21:43 . Reden: aanvulling ]
Ik zit nu ruim 3 jaar bij Tweak. De kwaliteit was altijd goed, tot ca. 0,5-1 jaar geleden. Ik heb vooral veel last van telefoniestoringen: veel echo's, slechte geluidkwaliteit, regelmatig opnieuw in moeten stellen in het modem etc.
Ik wil overstappen naar Ziggo en heb schriftelijk aangegeven dat ik mijn abonnement wil stoppen. Ik had van april 2008 t/m april 2010 een tweejarig abonnement, wat stilzwijgend is verlengd. Dus heb ik een opzegtermijn van 1 maand. Vandaag kreeg ik een bevestiging van mijn opzegging: per april 2012. Helpdesk gebeld, kwartier in de wacht, Sjaak situatie uitgelegd, Sjaak zegt "een ogenblikje" en vervolgens hoor ik een kwartier lang niets. Opnieuw gebeld weer 10 minuten gewacht. Krijg ik een zwamverhaal dat als ik mijn abbonement eerder op wil zeggen ze dan het maandtarief van een flexibel abbonement gaan rekenen (39,95 euro). Dus zou ik geen geld terugkrijgen. Dat kan toch niet zomaar???
Overigens moest Sjaak2 mij terugbellen op mijn mobiel, omdat de lijnkwaliteit van de Tweak-telefoonlijn zo slecht was dat we elkaar niet konden verstaan.
Ik wil overstappen naar Ziggo en heb schriftelijk aangegeven dat ik mijn abonnement wil stoppen. Ik had van april 2008 t/m april 2010 een tweejarig abonnement, wat stilzwijgend is verlengd. Dus heb ik een opzegtermijn van 1 maand. Vandaag kreeg ik een bevestiging van mijn opzegging: per april 2012. Helpdesk gebeld, kwartier in de wacht, Sjaak situatie uitgelegd, Sjaak zegt "een ogenblikje" en vervolgens hoor ik een kwartier lang niets. Opnieuw gebeld weer 10 minuten gewacht. Krijg ik een zwamverhaal dat als ik mijn abbonement eerder op wil zeggen ze dan het maandtarief van een flexibel abbonement gaan rekenen (39,95 euro). Dus zou ik geen geld terugkrijgen. Dat kan toch niet zomaar???
Overigens moest Sjaak2 mij terugbellen op mijn mobiel, omdat de lijnkwaliteit van de Tweak-telefoonlijn zo slecht was dat we elkaar niet konden verstaan.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dat zou ik inderdaad niet normaal vinden. Ik neem aan dat je 500 euro per 2 jaar betaalt? Dan zou je, naar boven afgerond, 21 euro per maand betalen, en niet die onzin van wel dubbel die prijs. Dat zou me wat zijn, betaal je voor 2 jaar, ga je na 1 jaar weg, krijg je helemaal niets voor terug terwijl je wel voor 2 jaar had vooruitbetaald.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Daarbij is de maandprijs nu 30, geen 40 meer.Trinsec schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:21:
Dat zou ik inderdaad niet normaal vinden. Ik neem aan dat je 500 euro per 2 jaar betaalt? Dan zou je, naar boven afgerond, 21 euro per maand betalen, en niet die onzin van wel dubbel die prijs. Dat zou me wat zijn, betaal je voor 2 jaar, ga je na 1 jaar weg, krijg je helemaal niets voor terug terwijl je wel voor 2 jaar had vooruitbetaald.
En daarbij, die 2-jarig abonnement moet je, als je geen KPN-abo hebt, de lijnhuur mooi apart erbij betalen. Dan is zelfs de maandprijs van 30 euro niet redelijk meer aangezien je een heel ander type abo hebt.
Ik zit zelf ook te dubben of ik zal overstappen op kabel (sneller voor bijna dezelfde prijs voor me). Ik betaal effectief zo'n 31 euro per maand aan Tweak (inclusief lijnhuur), dan gaan ze me mooi geen 39.95 aanrekenen, want dan betekent het dat ik effectief eigenlijk 50 euro per maand heb betaald. Ik verwacht gewoon dat ze me 21 euro aanrekenen, niet meer. Als ze me die 'flexibel' proberen aan te smeren, verwacht ik ook dat ze me al die jaren lijnhuur-aanslag terugbetalen.
Ik zit zelf ook te dubben of ik zal overstappen op kabel (sneller voor bijna dezelfde prijs voor me). Ik betaal effectief zo'n 31 euro per maand aan Tweak (inclusief lijnhuur), dan gaan ze me mooi geen 39.95 aanrekenen, want dan betekent het dat ik effectief eigenlijk 50 euro per maand heb betaald. Ik verwacht gewoon dat ze me 21 euro aanrekenen, niet meer. Als ze me die 'flexibel' proberen aan te smeren, verwacht ik ook dat ze me al die jaren lijnhuur-aanslag terugbetalen.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ik heb geen TV, dus voor mij is het niet interessant. Mijn abonnement was net 2 maanden verlengd, wel al 500 euro afgeschreven dus ik moet nog een hoop geld terugkrijgen van Tweak.
Overigens was het oude abonnement 39,95 per maand waarbij kaal koper inclusief was. Maar als je er dan een jaar op hebt zitten krijg je inderdaad hooguit de lijntoeslag terug, niet de moeite dus. Kun je beter tot april 2012 wachten.
Overigens was het oude abonnement 39,95 per maand waarbij kaal koper inclusief was. Maar als je er dan een jaar op hebt zitten krijg je inderdaad hooguit de lijntoeslag terug, niet de moeite dus. Kun je beter tot april 2012 wachten.
Dan wens ik je veel succes. Ik heb zelf dat grapje van Tweak ook meegemaakt, 3 maanden 8 Mbit a 39,95 moest ik betalen nog afgezien van het koper dat ik aan KPN betaal.Trinsec schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:06:
En daarbij, die 2-jarig abonnement moet je, als je geen KPN-abo hebt, de lijnhuur mooi apart erbij betalen. Dan is zelfs de maandprijs van 30 euro niet redelijk meer aangezien je een heel ander type abo hebt.
Tweak houdt voet bij stuk.
Ik ben overigens naar Ziggo overgestapt, niet omdat ik zo'n slechte verbinding bij Tweak had, maar om hun beroerde mentaliteit en administratieve wanprestaties. Ben erg blij dat ik er weg ben...
Ik heb inderdaad 500 euro voor 2 jaar betaald. Ik vind dit pure oplichting en vraag me af of dit wettelijk mag.Trinsec schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:21:
Jij pleegt Contract breuk.
En je wist precies waar je aan toe was 2 jaar voor 500 Euro.
Dus moet je na 1 jaar ook niet piepen (en ja het mag een contract aanbieden voor 2 jaar) 2 jaar is 2 jaar.
Dus moet je na 1 jaar ook niet piepen (en ja het mag een contract aanbieden voor 2 jaar) 2 jaar is 2 jaar.
Het is leuk als alles het doet!!!!!
Ligt er bij mensen het DVB-C signaal van Reggefiber via Tweakfiber eruit?
Het gaat hier om gevallen waar iemand op wil zeggen na de initiële contractduur.mariov123 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:31:
Jij pleegt Contract breuk.
Dus bijvoorbeeld na 3 jaar. In dat geval wil Tweak 1 jaar abokosten tegen het normale tarief. Aangezien dat normale tarief het dubbele is van het 2-jaar tarief is het de vraag of dat mag, effectief heeft het hierdoor halverwege de periode van twee jaar geen zin meer om op te zeggen.
De wet is nu juist dat providers niet meer met b.v. een jaar mogen verlengen maar je na het initiële jaar (of twee jaar) per maand op moet kunnen zeggen. Wat Tweak hier doet is minstens twijfelachtig.
Ik reageerde hier op.
Maar wel eerst 1 jaar genieten van (goedkoper) internet rond de 21 per maand ipv 39,95 (normale prijs).
En dan nog verwachten dat hij geld terug krijgt.
Hij wist dat hij een contract aan ging voor 2 jaar.
HIJ zegt het contract op na 1 jaar. dus !!!!!
Dus hij verwacht van Tweakdsl dat hij geld terug krijgt.Trinsec schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:21:
Maar wel eerst 1 jaar genieten van (goedkoper) internet rond de 21 per maand ipv 39,95 (normale prijs).
En dan nog verwachten dat hij geld terug krijgt.
Hij wist dat hij een contract aan ging voor 2 jaar.
HIJ zegt het contract op na 1 jaar. dus !!!!!
Het is leuk als alles het doet!!!!!
Nee, het is stilzwijgend verlengd, en dat mag wettelijk niet meer. Dus hij kan prima per maand opzeggen, er is geen sprake van contractbreuk. Hij heeft slechts voor 2 jaar vooruitbetaald, dat gaat allemaal automatisch en hij heeft geen expliciete toestemming met een handtekening gegeven voor nog 2 jaar (ik in ieder geval niet!).
Als die nieuwe telecomwet (wanneer ging 'ie ook alweer in? Begin dit jaar?) er niet was, had je een punt. Maar zoals het nu is, mogen we prima na de initiele contractduur (hij heeft dat al gehad, ik ook, dit is een stilzwijgende verlenging) per maand opzeggen en de rest van het geld terugeisen.
Als die nieuwe telecomwet (wanneer ging 'ie ook alweer in? Begin dit jaar?) er niet was, had je een punt. Maar zoals het nu is, mogen we prima na de initiele contractduur (hij heeft dat al gehad, ik ook, dit is een stilzwijgende verlenging) per maand opzeggen en de rest van het geld terugeisen.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ik zit inmidels ruim 3 jaar bij Tweak. Na de initiele contractduur van 2 jaar heb ik geen expliciete toestemming gegeven en is het contract dus stilzwijgend verlengd. Daarom heb ik wettelijk het recht op een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Dat is mij wel duidelijk. De vraag is in hoeverre Tweak met allerlei rekentrucs onder het te retourneren bedrag uit kan/mag komen.
Dit gezeik heb je continu. Tweak kan beter aan het einde iedereen een brief sturen met de keuze:
* niets doen, gelijk 39.95 EUR per maand betalen
* 2 jaar verlengen, 500 EUR dokken, en er weer 2 jaar aan vastzitten (abonnees wel laten teken, niet stilzwijgend).
Nu blijven ze 2 jaar verlengen, en als je er tussentijds vanaf wil gaan ze niet pro rata rekenen, maar in hun eigen voordeel, op basis van een ander abonnement. Dat is op zijn minst niet netjes of klantvriendelijk. In hun eigen voorwaarden staat onder 5.5
* 2 jaar verlengen, 500 EUR dokken, en er weer 2 jaar aan vastzitten (abonnees wel laten teken, niet stilzwijgend).
Nu blijven ze 2 jaar verlengen, en als je er tussentijds vanaf wil gaan ze niet pro rata rekenen, maar in hun eigen voordeel, op basis van een ander abonnement. Dat is op zijn minst niet netjes of klantvriendelijk. In hun eigen voorwaarden staat onder 5.5
Edit: Naar rato valt wat dat betreft maar op 1 manier uit te leggen zou ik zeggen. Ik denk als je het bij de geschillencommissie aanhangig maakt, dat je gelijk krijgt.Voor zover de overeengekomen vergoedingen zijn gerelateerd aan een bepaalde periode en niet over de volledige periode verschuldigd zijn, kan Tweak per kalenderdag een bedrag naar rato in rekening brengen.
[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 20-06-2011 08:23 ]
Inmiddels doen ze dit ook op die manier. Ik heb ook zo'n brief ontvangen (en daarop gereageerd door mijn contract helemaal op te zeggen).knakworst schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:02:
Dit gezeik heb je continu. Tweak kan beter aan het einde iedereen een brief sturen met de keuze:
Overigens valt bij mij elke dag de verbinding weg, telkens rond 19:30. Dit gebeurt sinds een paar maanden. Meer mensen die hier last van hebben?
Even m'n hart luchten hoor (maar sluit ook mooi aan bij bovenstaande)...
Ik heb ook genoeg gezeik gehad met Tweak over het (toen genoemde) 'Verduiveld aanbod' (2 jaar voor 499). Heb dit ooit voor 2 jaar afgesloten en vooruit betaald, geen enkel probleem en een goede stabiele verbinding.
Vervolgens is dit stilzwijgend verlengd voor 2 jaar maar na amper een jaar verhuisde ik. Niet mogelijk geld terug te krijgen, kon de verbinding verhuizen maar was erg duur. Na tientallen mailtjes heen en weer en een doorlooptijd van 2 maanden voor elkaar gekregen dat ik tenminste voor de resterende maanden abonnement (een jaar) vanaf mijn inmiddels nieuwe UPC verbinding gebruik kon blijven maken van Tweaknews.
Kreeg in die periode nog een paar facturen voor een kaal-koper verbinding op mijn oude adres (waar ik al maanden niet meer woonde) terwijl ik duidelijk had aangegeven verhuisd te zijn en de verbinding daar op te willen zeggen.
En nu, een jaar na al die perikelen, krijg ik opeens weer een factuur van Tweak voor een 1e termijn 10 for 2 met de melding dat ze het bedrag automatisch afschrijven?! Huh, automatisch afschrijven? Ik heb 4 jaar geleden gemachtigd voor een 'verduiveld aanbod' die ik heb opgezegd en nu gaan ze automatisch afschrijven?! Hoe kom ik ooit van ze af?!
Serieus, hoe slordig kun je met (ex)klanten omgaan?! Zit er hard aan te denken eens wat bij de consumentenbond/radar te gaan spuien..
Mijn advies: neem geen Tweak, je komt er nooit meer vanaf!!!
Ik heb ook genoeg gezeik gehad met Tweak over het (toen genoemde) 'Verduiveld aanbod' (2 jaar voor 499). Heb dit ooit voor 2 jaar afgesloten en vooruit betaald, geen enkel probleem en een goede stabiele verbinding.
Vervolgens is dit stilzwijgend verlengd voor 2 jaar maar na amper een jaar verhuisde ik. Niet mogelijk geld terug te krijgen, kon de verbinding verhuizen maar was erg duur. Na tientallen mailtjes heen en weer en een doorlooptijd van 2 maanden voor elkaar gekregen dat ik tenminste voor de resterende maanden abonnement (een jaar) vanaf mijn inmiddels nieuwe UPC verbinding gebruik kon blijven maken van Tweaknews.
Kreeg in die periode nog een paar facturen voor een kaal-koper verbinding op mijn oude adres (waar ik al maanden niet meer woonde) terwijl ik duidelijk had aangegeven verhuisd te zijn en de verbinding daar op te willen zeggen.
En nu, een jaar na al die perikelen, krijg ik opeens weer een factuur van Tweak voor een 1e termijn 10 for 2 met de melding dat ze het bedrag automatisch afschrijven?! Huh, automatisch afschrijven? Ik heb 4 jaar geleden gemachtigd voor een 'verduiveld aanbod' die ik heb opgezegd en nu gaan ze automatisch afschrijven?! Hoe kom ik ooit van ze af?!
Serieus, hoe slordig kun je met (ex)klanten omgaan?! Zit er hard aan te denken eens wat bij de consumentenbond/radar te gaan spuien..
Mijn advies: neem geen Tweak, je komt er nooit meer vanaf!!!
[ Voor 11% gewijzigd door KrL op 23-06-2011 23:00 . Reden: details ]
Oh gods...
Ik ben nu dus overgestapt op kabel. Vantevoren had ik met Tweak gebeld om te informeren hoe dat ging met het opzeggen, of ik mijn geld terugkreeg, en hoeveel, etc etc. Was allemaal heel duidelijk, ik zou gewoon mijn geld terugkrijgen voor de maanden dat ik teveel had betaald, etc. (Had de duivelse aanbod van vroeger genomen). Ik zou gewoon een brief hoeven te sturen met de duidelijke uitleg, zelfs emailbijlage van Tweak erbij gedaan, mijn handtekening, en dat ik op 1 september helemaal geen gebruik meer zou maken van hun diensten.
Sturen ze me een paar dagen later een brief terug dat ze mij laten weten dat ze de brief hebben ontvangen en dat de verbinding per 03-02-2013 opgeheven zal worden. 'Het opzeggen van uw contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.'
Hallo? Ik heb geen vast contract, remember? 2e keer een stilzwijgende verlenging. Ik mag per maand opzeggen. Ik heb niets getekend na de eerste twee jaar hoor?
Zitten die lui daar langs elkaar te praten? Moet ik het hele verhaal opnieuw uitleggen ofzo? Er werd mij telefonisch verzekerd dat ik prima per maand kon opzeggen en daarna het teveel betaalde terug zou krijgen. Dus.... waarom is dat nu niet het geval?

Ik ben nu dus overgestapt op kabel. Vantevoren had ik met Tweak gebeld om te informeren hoe dat ging met het opzeggen, of ik mijn geld terugkreeg, en hoeveel, etc etc. Was allemaal heel duidelijk, ik zou gewoon mijn geld terugkrijgen voor de maanden dat ik teveel had betaald, etc. (Had de duivelse aanbod van vroeger genomen). Ik zou gewoon een brief hoeven te sturen met de duidelijke uitleg, zelfs emailbijlage van Tweak erbij gedaan, mijn handtekening, en dat ik op 1 september helemaal geen gebruik meer zou maken van hun diensten.
Sturen ze me een paar dagen later een brief terug dat ze mij laten weten dat ze de brief hebben ontvangen en dat de verbinding per 03-02-2013 opgeheven zal worden. 'Het opzeggen van uw contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.'
Hallo? Ik heb geen vast contract, remember? 2e keer een stilzwijgende verlenging. Ik mag per maand opzeggen. Ik heb niets getekend na de eerste twee jaar hoor?
Zitten die lui daar langs elkaar te praten? Moet ik het hele verhaal opnieuw uitleggen ofzo? Er werd mij telefonisch verzekerd dat ik prima per maand kon opzeggen en daarna het teveel betaalde terug zou krijgen. Dus.... waarom is dat nu niet het geval?
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Doe met tweak NIETS door de telefoon, 3x bellen = 3x een ander antwoord. Alleen nog communiceren per aangetekende post. Probeer in je brief woorden met meer dan 3 lettergrepen te vermijden. Weet dat je niet alleen staat in je frustratie, reeds vele mensen zijn je voor gegaan. Uiteindelijk na maanden valt het kwartje binnen deze toko en stopt de elende. Hou vol, in de verte kan je als 't goed is een klein lichtje zien (= einde contract)!
Nog even voor je aan een 2 jarig abonnement begint...
Geachte heer/mevrouw,
Er is geen kosten restitutie mogelijk. Doordat u een tweejarige abonnement heeft afgesloten worden de kosten die u al in rekening heeft gekregen niet gecrediteerd.
Mocht u gaan verhuizen dan kunt u uw verbinding meeverhuizen.
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Geachte heer/mevrouw,
Er is geen kosten restitutie mogelijk. Doordat u een tweejarige abonnement heeft afgesloten worden de kosten die u al in rekening heeft gekregen niet gecrediteerd.
Mocht u gaan verhuizen dan kunt u uw verbinding meeverhuizen.
Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Euhm dat lijkt me op zich logisch, verhuizen is geen reden om van je contract af te kunnen (tenzij Tweak op het nieuwe adres niet kan leveren natuurlijk).
wilde eigenlijk een automatische incasso laten instellen voor Tweak, denk dat ik toch maar via de facturen blijf betalen. Als ik er dan vanaf wil heb ik het betalen iig in eigen hand
Dit is nu exact mijn situatie, mijn 2 jaar waren voorbij, ik heb ze gebeld en gevraagd of ik kon opzeggen bij verlenging, want ik wist dat ik zeer wsl binnen die nieuwe 2 jaar wel ging verhuizen, en dan het teveel vooruitbetaalde zou terugkrijgen. Ook mij is verteld dat ze dit zouden doen. Als dit niet het geval blijkt te zijn ga ik zeker weten contact opnemen met de consumentenbond, radar en elk consu programma wat ik kan googlen, wat dit is dan gewoon keiharde misleiding/oplichting.Trinsec schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:28:
Vantevoren had ik met Tweak gebeld om te informeren hoe dat ging met het opzeggen, of ik mijn geld terugkreeg, en hoeveel, etc etc. Was allemaal heel duidelijk, ik zou gewoon mijn geld terugkrijgen voor de maanden dat ik teveel had betaald
Op zich snap ik die logica nog wel dat ik anders 40 euro per maand had moeten betalen, maar vertel me dit dan als ik erover opbel.
10 second ninja DONE
Maak je niet druk. Dat zinnetje zetten ze overal in blijkbaar. Was bij mij al jaren geleden, maar uiteindelijk geen probleem bij het opzeggen. Netjes geld terug gehad.Trinsec schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:28:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Nou na 8 jaar Tweak ben ik weer terug bij af.
Ik begon ooit met een 8Mbit verbinding voor zo'n 70 euro/mnd.
Nu 8 jaar verder zit ik met een klapperende lijn ( diverse keren) op 12 Mbit nadat het bijna anderhalf jaar goed gedraaid heeft op 18 Mbit.
Ik lig er reeds meer dan 24 uur uit en ik word teruggezet naar 8 Mbit,
Ik moet nog een paar maand en dat lijkt me mooi om zo'n periode dan ook af te sluiten.
Ik pak straks die 40 Mbit van Ziggo wel. Dan maar wat duurder uit.
Het lijkt wel of Tweakdsl vooral het laatste jaar flink wat steekjes laat vallen en dat ze zich drukker maken over het sturen van een aanmaning dan dat de techniek werkt.
So be it. Ik laptop nu via een mobiele verbinding omdat Tweak nog steeds niet werkt terwijl het probleem al een aantal keren aangekaart is maar blijkbaar reset de lijn zichzelf en gaat het weer even een tijdje goed.
8Mbit zal het zijn, het laatste en daarna over naar Ziggo
Ik begon ooit met een 8Mbit verbinding voor zo'n 70 euro/mnd.
Nu 8 jaar verder zit ik met een klapperende lijn ( diverse keren) op 12 Mbit nadat het bijna anderhalf jaar goed gedraaid heeft op 18 Mbit.
Ik lig er reeds meer dan 24 uur uit en ik word teruggezet naar 8 Mbit,
Ik moet nog een paar maand en dat lijkt me mooi om zo'n periode dan ook af te sluiten.
Ik pak straks die 40 Mbit van Ziggo wel. Dan maar wat duurder uit.
Het lijkt wel of Tweakdsl vooral het laatste jaar flink wat steekjes laat vallen en dat ze zich drukker maken over het sturen van een aanmaning dan dat de techniek werkt.
So be it. Ik laptop nu via een mobiele verbinding omdat Tweak nog steeds niet werkt terwijl het probleem al een aantal keren aangekaart is maar blijkbaar reset de lijn zichzelf en gaat het weer even een tijdje goed.
8Mbit zal het zijn, het laatste en daarna over naar Ziggo
Verwijderd
Sinds 2008 heb ik een 4 Mbit verbinding van TweakDSL, zonder problemen.
Ik zit op 3.5km van de centrale dus sneller ging niet.
Tot afgelopen zaterdag 6 augustus.....
S'middags wordt de verbinding zo instabiel dat internet niet meer mogelijk is en dat is nog steeds zo.
Bellen met Tweak....... ehhh dat moet een technicus onderzoeken u hoort nog van ons.
Krijg ik een mail dat ik op 5km van de centrale zit en dat alleen 2MBit mogelijk is om het stabiel te krijgen....
Hoe kan dat nu ? Sinds 2008 op 4MBit en nu plotseling dit ?
Los het svp op in de DSL centrale maar Tweak reageert niet op mijn mails.
Ik heb de ervaring van oa Hugo50 gezien over ongewilde migratie van netwerk.
Zoiets zal dit ook wel zijn.
De oplossing: ik heb Tweak opgezegd en ga weer terug naar Ziggo waar ik ooit zat.
Kan ook KPN eruit.
Ik zit op 3.5km van de centrale dus sneller ging niet.
Tot afgelopen zaterdag 6 augustus.....
S'middags wordt de verbinding zo instabiel dat internet niet meer mogelijk is en dat is nog steeds zo.
Bellen met Tweak....... ehhh dat moet een technicus onderzoeken u hoort nog van ons.
Krijg ik een mail dat ik op 5km van de centrale zit en dat alleen 2MBit mogelijk is om het stabiel te krijgen....
Hoe kan dat nu ? Sinds 2008 op 4MBit en nu plotseling dit ?
Los het svp op in de DSL centrale maar Tweak reageert niet op mijn mails.
Ik heb de ervaring van oa Hugo50 gezien over ongewilde migratie van netwerk.
Zoiets zal dit ook wel zijn.
De oplossing: ik heb Tweak opgezegd en ga weer terug naar Ziggo waar ik ooit zat.
Kan ook KPN eruit.
Ik vind Tweak ook met de maand slechter worden.. Ik heb jaren lang een stabiele lijn gehad ( komend van 21mbit naar 18mbit). Door ip reeks move mag ik blij zijn 14 a 15mbit te halen met een lijn die elke 24uur gedropt wordt. Ik zit nog steeds binnen 1.2km van centrale, en ook nog op zelfde koper en modem.
En dan communiceren dat het juist sneller moet zijn als ervoor. Diverse keren contact gehad en het maar opgegeven.
Verhuizing staat op de planning, en waar ik vorig jaar moeite had gedaan om Tweak mee te nemen doe ik nu alle moeite om ze te droppen. Ze zijn volgens mij meer met hun glas bezig dan met hun ADSL klanten.
Ook staat me bovenstaande verhalen me niet aan dat ik dadelijk achter mijn geld aan kan gaan omdat ze domweg weer onterecht verlengd hebben met 2 jaar.
En dan communiceren dat het juist sneller moet zijn als ervoor. Diverse keren contact gehad en het maar opgegeven.
Verhuizing staat op de planning, en waar ik vorig jaar moeite had gedaan om Tweak mee te nemen doe ik nu alle moeite om ze te droppen. Ze zijn volgens mij meer met hun glas bezig dan met hun ADSL klanten.
Ook staat me bovenstaande verhalen me niet aan dat ik dadelijk achter mijn geld aan kan gaan omdat ze domweg weer onterecht verlengd hebben met 2 jaar.
Ik teken nergens meer voor
Bij mij is het verhaal ongeveer hetzelfde. Ik hoop dit najaar Tweak ADSL in te ruilen voor een glasvezel aansluiting. De laatste 6 maanden van mijn 2 jarig abbo mogen ze dan houden.Quakie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:14:
Ik vind Tweak ook met de maand slechter worden.. Ik heb jaren lang een stabiele lijn gehad ( komend van 21mbit naar 18mbit). Door ip reeks move mag ik blij zijn 14 a 15mbit te halen met een lijn die elke 24uur gedropt wordt. Ik zit nog steeds binnen 1.2km van centrale, en ook nog op zelfde koper en modem.
Toch abonnee geweest sinds 2003 ofzo.
Voorlopig is hier geen Tweakglas beschikbaar. Mijn persoonlijke kijk, is dat ze de ADSL klanten pappen en nat houden. Voor de rest is het een zogenoemde sterfhuisconstuctie.
Verwijderd
Dat hele Tweak moet opgedoekt worden. Het is werkelijk een schande dat de goede naam van Tweakers op enige wijze gelieerd is met de prutsbende die zich Tweak noemt.
Zit nu al meer dan 1,5 dag zonder internet op kantoor dankzij die prutsers. Sinds gistermorgen 07:00 brand het internet lampje ineens rood. DSL is wel gewoon groen. Resultaat is geen IP adres van de DHCP server en dus geen internet.
Enige waar ze opkomen is vragen of de VPI/VCI goedstaat (en dat is al 10x gevraagd nu!) en dat je het modem naar factory default moet zetten. Vervolgens is het modem stuk volgens hen, maar toevallig had ik dezelfde liggen en die geeft dezelfde problemen. Daarna moeten ze zogenaamd een ticket bij Tiscali indienen, en daar kan je dan vervolgens op wachten tot je een ons weegt.
Zelfs Ziggo is tegenwoordig beter en sneller in het oplossen van problemen. En dat zegt heel wat, die hebben jarenlang onderaan gebundeld maar staan nu echt met stip boven Tweak.
Nogmaals, het is schandalig! Tweakers zou zich volledig moeten distantiëren van deze club amateurs.
Edit:
Er lijken wel mensen mee te lezen, ineens heb ik weer een IP adres. Tis wel niet het goede, maar dat zal zo nog wel opgelost worden
Zit nu al meer dan 1,5 dag zonder internet op kantoor dankzij die prutsers. Sinds gistermorgen 07:00 brand het internet lampje ineens rood. DSL is wel gewoon groen. Resultaat is geen IP adres van de DHCP server en dus geen internet.
Enige waar ze opkomen is vragen of de VPI/VCI goedstaat (en dat is al 10x gevraagd nu!) en dat je het modem naar factory default moet zetten. Vervolgens is het modem stuk volgens hen, maar toevallig had ik dezelfde liggen en die geeft dezelfde problemen. Daarna moeten ze zogenaamd een ticket bij Tiscali indienen, en daar kan je dan vervolgens op wachten tot je een ons weegt.
Zelfs Ziggo is tegenwoordig beter en sneller in het oplossen van problemen. En dat zegt heel wat, die hebben jarenlang onderaan gebundeld maar staan nu echt met stip boven Tweak.
Nogmaals, het is schandalig! Tweakers zou zich volledig moeten distantiëren van deze club amateurs.
Edit:
Er lijken wel mensen mee te lezen, ineens heb ik weer een IP adres. Tis wel niet het goede, maar dat zal zo nog wel opgelost worden
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 15:43 ]
Ook ooit gehad dat ik geen IP kreeg. Gebeld met de helpdesk en die kon er niets mee. Vervolgens precies 24 uur na het kwijt raken van het IP kreeg ik er weer een volgens de logs.
Heb later nog wat met modems gerommeld en toen het probleem nog eens gehad. Wat voor mij werkt is om het mac adres welke gebruikt wordt voor de request (te vinden in mytweak) en het ip-address,subnet,gateway in te stellen. Deze kun je op zo'n moment statisch gebruiken tot het moment dat je lease verlopen is (toen der tijd dus max 24 uur).
Als de lease verlopen is werken de statische settings ook niet meer en moet je weer een request doen om verder te kunnen.
Heb later nog wat met modems gerommeld en toen het probleem nog eens gehad. Wat voor mij werkt is om het mac adres welke gebruikt wordt voor de request (te vinden in mytweak) en het ip-address,subnet,gateway in te stellen. Deze kun je op zo'n moment statisch gebruiken tot het moment dat je lease verlopen is (toen der tijd dus max 24 uur).
Als de lease verlopen is werken de statische settings ook niet meer en moet je weer een request doen om verder te kunnen.
[ Voor 10% gewijzigd door PSU_freak op 17-08-2011 01:19 . Reden: Toelichting gevolg bij gebruik statische setting voorbij de verkregen lease ]
Verwijderd
Ik heb de laatste 3 maanden al meer storingen gehad dan al die 7 jaar daarvoor.
Lossen ze het op? Nee natuurlijk niet.
Gisterenavond 00.05 eruit, ben maar naar bed gegaan.
Vanavond, 00.05 eruit, nu 2 uur later klappert de lijn nog. (i'net aan/uit)
Bellen/mailen heeft geen zin, ze luisteren toch niet.
Geld hebben ze al geind (het enige waar ze nog goed in zijn blijkbaar)
Ik moet nog tot Mrt'12 maar dat ga ik niet halen denk ik.
Wel grappig overigens dat bij velen de snelheid naar verloop van tijd omlaag gaat.
En wel jammer dat blijkbaar na een jaar of 10 de fut er bij Tweakdsl helemaal uit is.
Lijkt wel of alle techneuten daar weg zijn gegaan en dat er een hele berg nitwits voor in de plaats zijn gekomen.
Lossen ze het op? Nee natuurlijk niet.
Gisterenavond 00.05 eruit, ben maar naar bed gegaan.
Vanavond, 00.05 eruit, nu 2 uur later klappert de lijn nog. (i'net aan/uit)
Bellen/mailen heeft geen zin, ze luisteren toch niet.
Geld hebben ze al geind (het enige waar ze nog goed in zijn blijkbaar)
Ik moet nog tot Mrt'12 maar dat ga ik niet halen denk ik.
Wel grappig overigens dat bij velen de snelheid naar verloop van tijd omlaag gaat.
En wel jammer dat blijkbaar na een jaar of 10 de fut er bij Tweakdsl helemaal uit is.
Lijkt wel of alle techneuten daar weg zijn gegaan en dat er een hele berg nitwits voor in de plaats zijn gekomen.
Ja men lijkt zich bij Tweak nog niet te beseffen dat een goede naam opbouwen jaren kost maar een slechte naam zo gemaakt is. Misschien is het doel wel geworden om op de balans zo goed mogelijk uit de verf te komen zodat men na een overname met goed gevulde bankrekening aan het volgende avontuur kan beginnen. Wellicht is de focus meer naar glas gegaan dan naar dsl. Echter beseft men blijkbaar niet dat ontevreden dsl klanten hoogst waarschijnlijk nooit meer glasklant zullen worden. Helpdesk/facturatie/administratie blijft namelijk dezelfde hopeloze puinhoop ongeacht de drager.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 02:19:
Verwijderd
Nou, nog steeds niet mijn IP reeks. Ticket staat al sinds dinsdag open. Lijn is al sinds maandagochtend 07:00 niet meer in de lucht. En het is een Business lijn.
Wat een zielig zooitje is dat Tweak. Het is gewoon lachwekkend wat voor een telefonistes je aan de lijn krijgt, zelfs een dode hond is nog klantvriendelijker. Ik durf te zeggen dat ze niet eens hun eigen naam kunnen schrijven daar.
Het is dat de zaak begin 2012 gaat verhuizen want anders had ik de modem en alle spullen bij ze door de ruit gelazerd. Het is niet reëel meer om een andere verbinding te nemen helaas
Wat een knurften, ik zou het iedereen afraden om ook maar 1 eurocent naar Tweak te sturen.
Wat een zielig zooitje is dat Tweak. Het is gewoon lachwekkend wat voor een telefonistes je aan de lijn krijgt, zelfs een dode hond is nog klantvriendelijker. Ik durf te zeggen dat ze niet eens hun eigen naam kunnen schrijven daar.
Het is dat de zaak begin 2012 gaat verhuizen want anders had ik de modem en alle spullen bij ze door de ruit gelazerd. Het is niet reëel meer om een andere verbinding te nemen helaas
Wat een knurften, ik zou het iedereen afraden om ook maar 1 eurocent naar Tweak te sturen.
Ook ik heb na stilzwijgende verlenging mijn abonnement beëindigd. Bij mij hebben ze voor 3 maanden en 4 dagen 105.05 EUR excl. BTW berekend. Daarnaast ook nog non-linesharing apart berekend. 50 EUR per maand is toch wel van de zotte.
Altijd leuk dat je je abo opzegt per 1 september en men stipt op 31 augustus iets na middernacht de DSL stekker er al uittrekt
Gelukkig is het
nu. Morgen wat nieuws.

Daarom wacht ik met opzeggen tot mijn glas volledig operationeel isBastien schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 07:33:
Altijd leuk dat je je abo opzegt per 1 september en men stipt op 31 augustus iets na middernacht de DSL stekker er al uittrektGelukkig is het
nu. Morgen wat nieuws.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Mja, één dag overleef ik nog wel en ik had geen zin om een maand dubbel te moeten betalen.Arno schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:07:
[...]
Daarom wacht ik met opzeggen tot mijn glas volledig operationeel is