"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
[ Voor 4% gewijzigd door Trinsec op 31-08-2011 12:24 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ik teken nergens meer voor
Bij mij zijn willekeurig sites enorm traag of worden ze uiteindelijk niet geladen. Er lijkt complete willekeur in te zitten. Echter even later werken ze dan wel weer normaal? Meestal doe ik in de tussentijd is een tracert of kijk ik bij 'downforjustmeoreveryone' ofzo. Maar het komt er op neer dat dit niet uitmaakt/dat de site gewoon up is.
Ik heb nog niet getest met mijn oorsprongkelijk tweak modem/router, dit zal ik nog is doen, maar nogmaals ik dacht hier er al is iets over gelezen te hebben. Iemand een idee of dit idd een provider issue is?
* Sagat gaat nog iets verder terugkijken.......
10 second ninja DONE
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Sinds zondag 22 augustus (16 dagen geleden dus) heb ik geen internet meer (Amersfoort centrum). Dsl verbinding is er wel, en héél soms krijg ik plots een ip-adres, maar meteen daarna is het al weer mis.
1e reactie van tweak was dat mijn modem (een oude Speedtouch 716v5) kapot gegaan was. Heb toen n Sitecom en n Linksys modem geprobeerd en uiteindelijk n Zyxel 2602 die ooit door tweak was uitgeleverd aan n vriend van me.
De suggestie om de kabel vanaf m'n isra punt in te korten heb ik laten gaan (is nu 10cm).
Grootste frustratie is de onverschilligheid van de meeste helpdeskmedewerkers. Afgezien van 1 hulpvaardige krijg ik nu meestal meteen 'onze technische dienst is er mee bezig meneer. We koppelen binnenkort terug naar u'. Ze hebben ergens 5 dagen staan als termijn waarbinnen ze problemen oplossen, maar da's n gotspe.
Mijn 2 jarig abonnement duurt nog ongeveer n half jaar. Daarna ben ik er weg (ben dan 4 jaar abonnee geweest). Binnen nu en n jaar krijgen we hier wss glas, maar ik weet wel welke provider ik mijn buren ga afraden.
En nu maar weer diep en ontspannen ademhalen...
Slechste sinds 2 jaarVerwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:25:
Succes ermee, het kan gerust weken duren bij Tweak. De slechtste provider sinds 1860!
Probeer eens een andere DNS (opendns/google b.v.).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verbinding valt wel vaak weg, dan moet ik de DSL line reset uitvoeren in het Zyxel modem en dan werkt het weer.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Ik ben nl op zoek naar mijn eind datum. Ik wil voorkomen dat ik weer twee jaar aan Tweak vast zit, onder het kopje stilzwijgend verlengd. Uiteraard ook maar een email gestuurd naar hun helpdesk.
Sinds migratie is het gewoon niet meer wat het geweest is.. haal nu nog maar 14Mbit ipv 19/18/17....
Ik ga ook verhuizen volgend jaar en ik vind hun maandtarieven te duur vandaar dat ik wil overstappen om te zorgen dat ik niet in de problemen kom met de stilzwijgend verlengen problemen van Tweak.
[ Voor 97% gewijzigd door atjong op 13-09-2011 18:14 ]
Kwartier na mailtje via gsm dit terug.
Er is momenteel een storing bij onze netwerkleverancier.
Zij hebben het probleem in onderzoek en werken momenteel aan een oplossing.
's Avonds kreeg gsm via wifi eventjes contact, maar lijn nog steeds dood (2151). Zie niets op http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
/edit: mail gekregen dat het weer moet werken en hoogstens vanavond enkele herstelactie tijdelijk het uit de lucht brengt. +1 voor rappe/zinnige reactie-snelheid van tweak.
[ Voor 16% gewijzigd door tweaktubbie op 23-09-2011 12:42 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Zowel bij een poging een @home.nl adres te mailen als een @live.nl krijgt ze deze melding. Ze kan echter wèl een mail naar zichzelf sturen en die komt ook aan!
Dit probleem is al sinds 21 september. Client is Mozilla Thunderbird. Ik zie niks raars in de instellingen. Uitgaande mail stond nog op mail.tweakdsl.nl, even snel op http://www.tweak.nl/consument/support/email.html gekeken, misschien moet dat aangepast naar smpt.tweakdsl.nl nu? Het heeft jaren goed gewerkt though.
Dat was het wèl.
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 24-09-2011 18:41 ]
smtp.tweakdsl.nl of smtp.tweak.nlW3ird_N3rd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:21:
Heel vreemd probleem bij iemand die ik ken met TweakDSL: ze kan geen mail versturen. Ze krijgt een melding met iets als "sorry, this domain is not in my list of allowed rcpthosts" en code 5.7.1.
Zowel bij een poging een @home.nl adres te mailen als een @live.nl krijgt ze deze melding. Ze kan echter wèl een mail naar zichzelf sturen en die komt ook aan!
Dit probleem is al sinds 21 september. Client is Mozilla Thunderbird. Ik zie niks raars in de instellingen. Uitgaande mail stond nog op mail.tweakdsl.nl, even snel op http://www.tweak.nl/consument/support/email.html gekeken, misschien moet dat aangepast naar smpt.tweakdsl.nl nu? Het heeft jaren goed gewerkt though.
edit:
Dat was het wèl.
Nou het heeft blijkbaar jaren goed gewerkt met mail.tweakdsl.nl. Misschien iets van vroeger?Dj-sannieboy schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:36:
[...]
smtp.tweakdsl.nl of smtp.tweak.nlDat zijn de enige juiste server adressen.
Ze zij dat haar kat over het toetsenbord heeft gelopen, maar als die "smtp" heeft aangepast naar "mail" zou ik dat heel knap vinden!
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 25-09-2011 00:39 ]
Zou kunnen, maar ik ben uit gegaan van wat er op de site staat.W3ird_N3rd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:38:
[...]
Nou het heeft blijkbaar jaren goed gewerkt met mail.tweakdsl.nl. Misschien iets van vroeger?
Ze zij dat haar kat over het toetsenbord heeft gelopen, maar als die "smtp" heeft aangepast naar "mail" zou ik dat heel knap vinden!
Dat zie ik ook, maar het was vele jaren geleden geconfigureerd. Toen was het waarschijnlijk nog wel "mail".Dj-sannieboy schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:57:
[...]
Zou kunnen, maar ik ben uit gegaan van wat er op de site staat.
Ik heb een probleem bij tweak (ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben)
Maar ik heb het volgende probleem.
Ik heb:
Tweak Fiber 50 Mbit R+
Digitaal interactieve TV R+
TV HD Pakket R+
Set-top Box R+ High-Definition (HD)
En het probleem begon al meteen toen ik tweak binnen had gekregen.
De set-top Box deed het niet, het lampje bleef maar knipperen.
Dus ik heb van alles geprobeerd en op een gegeven moment heeft mijn buurman zijn set-top box gepakt (hij heeft ook tweak) en die deed het wel.
Het gaat om de Set-top Box: Amino 130m STB
Dus ik had de helpdesk gebeld en die konden niks voor mij doen omdat het vrijdag avond was.
En ik moest van die medewerker het probleem maar mailen.
Ik had dat gedaan en naar twee maanden mailen en bellen gingen ze een eindelijk nieuwe set-top box sturen (en ik had dus al twee maanden geen tv, maar ik betaalde er wel voor)
Ik had eindelijk de nieuwe set-box binnen en ik sluit hem aan en meteen werken.
Omdat ik nog al druk ben en soms in het buitenland ben voor werk, kon ik niet meteen die kapotte set-top box terug sturen.
En ik werd regelmatig gebeld en gemailt om de set-top box terug te sturen of terug te brengen.
Ik was vorige maand in de buurt dus ik had die kapotte set-top box terug gebracht.
Afgelopen donderdag 22 September kreeg ik mijn factuur gemaild en op dat factuur stond ineens:
Administratiekosten onterecht RMA
Onterecht RMA Amino 130m STB € 21.01 € 3.99 € 25.00
En ik had zo iets van eeeeuh.....
Hij is toch kapot, dus ik had ze meteen gemaild om tekst en uitleg.
Maar goed ik was zo boos dat ik ze vrijdagochtend 23 September gebeld en ik kreeg een medewerker aan de lijn en die vertelde mij dat hij van niks weet en dat ik maar moest wachten op een reactie van email. En hij vertelde mij ook dat het normaal is dat er 25 euro in rekening word gebracht als inderdaad de set-top box het wel doet achteraf.
Maar wat ik net al schreef hij deed het echt niet en mijn buurman kan het bevestigen.
Want het is nu ondertussen 26 September en het enige wat ik terug heb gekregen is dat ze het gaan uitzoeken.
En ik ben een beetje bang dat dit net zo lang gaat duren en dat het een getouw trek gaat worden.
Weet een van jullie of ik iemand van tweak kan spreken die wel iets om zijn klanten geeft??
Want ik vind dit gewoon pure diefstal.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Thomas
35 euro per maand, tot 40 mbit downstream met tv en telefoon over het KPN netwerk, usenet en internet toegang. Dat lijkt me toch wel een hele scherpe prijs, je kunt e.a. hier vinden.
En ik maar zoeken naar het addertje, maar ik heb hem gevonden hoor!joop99 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:59:
Hebben jullie ook de prijs al van tweakdsl met tv gezien?
35 euro per maand, tot 40 mbit downstream met tv en telefoon over het KPN netwerk, usenet en internet toegang. Dat lijkt me toch wel een hele scherpe prijs, je kunt e.a. hier vinden.
Voor €35 krijg je 10Mbps. Voor €40 krijg je 20Mbps en voor €45 (jaja) die 40Mbps.
In de praktijk natuurlijk niet, want:
Onder het kopje televisie staat dan "Klik voor het belbundeloverzicht." maar die link gaat naar het zenderoverzicht. Op zo'n slordig formulier zou ik niet durven te bestellen.Let op : volgens onze postcode check is de verwachte snelheid op uw adres 16 Mb.
Onderaan het formulier heb je dan nog deze opties:
Ik zie er verder niets over maar kaalkoper zal ook wel weer geld kosten.Bestaande telefoonlijn ('line sharing')
Nieuwe lijn ('kaalkoper lijn')
Migratie vanaf andere provider
Aha, maar ze melden gelukkig wel wat je qua snelheid kunt verwachten, ook als de prijs wat minder goed als gedacht. Ik kon zelf niet doorklikken omdat ik glas van Tweak heb, ze melden gelukkig wel de verwachtte snelheid (en je besteld natuurlijk niet meer als de lijn aan kan). Kaal koper toeslag zou er niet meer mogen zijn, VDSL2 wordt namelijk nooit met line sharing geleverd.W3ird_N3rd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:18:
[...]
En ik maar zoeken naar het addertje, maar ik heb hem gevonden hoor!
Voor €35 krijg je 10Mbps. Voor €40 krijg je 20Mbps en voor €45 (jaja) die 40Mbps.
In de praktijk natuurlijk niet, want:
[...]
[...]
Ik zie er verder niets over maar kaal koper zal ook wel weer geld kosten.
Ik zit voor een probleem. Ik ga voor het eerst (jaja) op mezelf wonen, maar wil het graag als een echte nederlander zo goedkoop en goed werkend mogelijk hebben. Nu stuitte ik op tweakDSL en viel me op omdat het gratis usenet service bij het abbonement in heeft voor 20 euro (excl kpn netwerkkosten die ik nergens terug kan vinden..?)
Nou hoor ik alleen veel slechte verhalen als ik hier boven mij het een en ander lees. Wat is wijsheid, iets meer betalen en apart usenet of toch voor de goedkope oplossing, tweakDSL gaan?
Ik heb wat wijze woorden nodig
Het usenet van Tweakdsl is uitstekend. Het ADSL matig. Administratief zijn ze zwak. Durf je de gok aan?boatfreak schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:21:
Hallo medetweakers,
Ik zit voor een probleem. Ik ga voor het eerst (jaja) op mezelf wonen, maar wil het graag als een echte nederlander zo goedkoop en goed werkend mogelijk hebben. Nu stuitte ik op tweakDSL en viel me op omdat het gratis usenet service bij het abbonement in heeft voor 20 euro (excl kpn netwerkkosten die ik nergens terug kan vinden..?)
Nou hoor ik alleen veel slechte verhalen als ik hier boven mij het een en ander lees. Wat is wijsheid, iets meer betalen en apart usenet of toch voor de goedkope oplossing, tweakDSL gaan?
Ik heb wat wijze woorden nodig
Lees eens wat terug in dit topic en vorm dan je eigen mening.
Op een forum lees je meestal alleen de negatieve ervaringen, ik neem zelf glasvezel van ze af. De verbinding tussen je huis en Tweak is hoe dan ook een wholesale verbinding of je nu glas of ADSL neemt, ik heb niet het gevoel dat daarin de verschillen zitten en mijn ervaringen zijn dat het netwerk van Tweak goed werkt net als usenet. Ik heb alleen wel gemerkt dat als er iets fout gaat de support van Tweak niet echt "je van het" is, in mijn geval was het issue administratief maar ik heb begrepen dat technisch e.a. hetzelfde werkt. Als het echt fout gaat dan moet je niet verbaasd zijn als je verschillende aangetekende brieven nodig gaat hebben en redelijk lang moet wachten.
Als Tweak werkt heb je echter voor een scherpe prijs een prima verbinding (wel de contract data en nieuwe prijzen bijhouden want ze komen daar niet spontaan mee).
[ Voor 14% gewijzigd door joop99 op 04-10-2011 07:23 ]
Verder ga ik denk ik toch maar voor handmatige betaling ipv automatische incasso. Just in case!
thnx voor de replys
Verwijderd
Succes, ik heb het tot nu toe 8 jaar volgehouden bij hen, dat zegt ook wel iets.boatfreak schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:34:
Verder ga ik denk ik toch maar voor handmatige betaling ipv automatische incasso. Just in case!![]()
thnx voor de replys
Weinig storingen gehad, alleen qua snelheid ingeboet de laatste 2 a 3 jaar.
Maar kom niet met lastige vragen (ook weer de laatste paar jaren) want dan ben je de sigaar.
En vooral het technische gedeelte was in het begin echt top.
Helaas hebben ze daar zwaar op ingeleverd.
Verwijderd
Ze zouden 38Mbit kunnen leveren, dat is nogal wat meer dan wat nu mogelijk is.
Zit 5km van de centrale Hgz-C ...
Ik vermoed dat de aansluiting via KPN zal gaan (ze bieden ook interactieve TV aan)
en het via een straatkast zal lopen.
Nu kan ik nergens vinden welk modem ze voor VDSL2 leveren.
Ik heb ooit al een Draytek Vigor met DECT gekocht omdat het standaard Zyxel modem niet echt krachtig is.
Wil dus wel weten wat ik krijg als ik besluit over te stappen.
Ben ook wat huiverig omdat ik merk dat ze bij tweak niet snel zijn op het moment, heb nu na 3 maanden na mijn verhuizing nog steeds geen nieuw telefoonnummer (ander netnummer gebied)
En mijn IP vast zetten lukte ze ook al niet.
Michel.
Ohja, die kreeg ik pas ook. Die brief getoog wel van lef.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:43:
Ik heb een aanbieding gehad van Tweak voor VDSL.
"Bestel nu en u krijgt 40Mbps voor de prijs van 20Mbps! De op uw locatie verwachtte snelheid is: 16Mbps."
En op het formulier kost 20 dan ook echt hetzelfde als 40.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 09-11-2011 12:55 ]
[ Voor 96% gewijzigd door ozeboos op 12-11-2011 14:25 ]
Ik ook, "verwachte snelheid is 40 Mbps". Meerder malen met de helpdesk gesproken:W3ird_N3rd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:54:
[...]
Ohja, die kreeg ik pas ook. Die brief getoog wel van lef.
"Bestel nu en u krijgt 40Mbps voor de prijs van 20Mbps! De op uw locatie verwachtte snelheid is: 16Mbps."
- Is er een wijkkast
- hoe ver zit ik er vandaan?
Konden ze allemaal geen antwoord opgeven, of ze zijn te lui om even iemand te mailen met verstand. Hoe dan ook, ik eruit gepeuterd dat ik zonder additionele kosten teruggezet kan worden als de snelheid niet gehaald word.
Ik heb vanochtend de inschrijving verstuurd. Ik zit 2.7 km van de ADSL centrale, dus het wordt interessant.
WE zullen zien!
Top idee , heb ik gedaan, nog steeds een erg grote marge, maar boven de 30Mb/s zou al mooi zijn, want nu kom ik met ADSL niet boven 8Mb/s:knakworst schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:36:
Check wat je volgens de postcode bij telfort.nl haalt. Die inschatting is veel nauwkeuriger en is dezelfde aansluiting.
Geschatte snelheid op jouw adres: 29 tot 39 Mb/s
Bedankt!
Met ADSL train ik in op 12Mbit/s, in de praktijk haal ik dus ongeveer 10.knakworst schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:36:
Check wat je volgens de postcode bij telfort.nl haalt. Die inschatting is veel nauwkeuriger en is dezelfde aansluiting.
Telfort is inderdaad nauwkeurig: voor ADSL geeft hij 10 tot 14 Mb/s aan. VDSL zou niet beschikbaar zijn.
Dat is het maximum van de postcodecheck. Dat belooft een uitstekend resultaat!80000 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:43:
[...]
Geschatte snelheid op jouw adres: 29 tot 39 Mb/s
Bedankt!
Verwijderd
Beide melden dat VDSL nog niet beschikbaar is...
wath the tweak???
Michel.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
knalt er gemiddeld toch wel 3x per week eruit..
nu ga ik verhuizen (intrekken) en kan dus mijn adsl niet mee verhuizen. Ergens vind ik dit niet jammer...
ik vind hen helpdesk niet mee werken...
Ze zeggen het moet stabieler en sneller werken en ik heb dit jaar alleen maar meer problemen, tragere downloadsnelheden en disconnects...
Ze blijven volhouden, meneer als het niet sneller was, was u ook niet overgezet.
zucht.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Prijzen zijn blijkbaar aangepast tov prijzen hier gemeld inseptember. 20 mbit is 40 euro per maand.
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Yep. 10 minuten geleden niet. Nu weer.MegaTronics schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:26:
Zowel news.tweakdsl.nl als ook news.tweaknews.nl werken beiden.
Ik heb firmware V3.40(AJZ.5), is die verouderd? Welke gebruiken jullie op dit moment? Wil mijn modem wel eens upgraden... kijken of het wat helpt!
Hier geen problemen met Tweak icm de ZyXEL P-2602H-D1A met firmware AJZ.6.DiMacho schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:00:
Sinds een paar dagen dat de verbinding van de Zyxel P-2602HW-D1A wegvalt. Ook is de boel nog trager geworden dan het al was ;-) .
Ik heb firmware V3.40(AJZ.5), is die verouderd? Welke gebruiken jullie op dit moment? Wil mijn modem wel eens upgraden... kijken of het wat helpt!
Alleen jammer dat m'n Tweak-T abbo nu een Tweak-B (via BBNED) is geworden met de daarbij verlaagde snelheid door de interne verhuizing bij Tweak zelf.
Als je de firmware gaat upgraden, doe dan netjes een Factory-Reset na de firmware-upgrade vanuit de UI van de ZyXEL, en stel daarna alles even netjes opnieuw in. Dat voorkomt je mogelijke problemen en geeft je een verse start. Er is nogal wat aangepast qua defaults waardoor AJZ.6 de settings van AJZ.5 niet fijn vindt.
Succes!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik ben aant kijken voor vdsl van tweak. Zou Ik van iemand een scan mogen hebben van zon brief? Ben wel benieuwd wat de aanbieding is. Ik had vroeger het verduiveld aanbod echter om een niet te halen snelheid bij adsl ben ik toen overgestapt naar kabel.
Weet iemand ook of alleen bbned klanten zon brief hebben gehad?
Thx alvast
If you`re not first, you`re last .
Edit: ik begrijp uit eerdere berichten dat niks aan die helpdesk ga hebben en ik me maar beter klaar kan maken voor een gevecht om mijn 2jaar stilzwijgende verlenging ongedaan te maken.. wat is er gebeurd met ooit de beste provider??
[ Voor 32% gewijzigd door BlackShift op 03-12-2011 08:36 ]
sta je keer vroeg op om wat te doen
helpdesk ligt ook nog te pitten pff
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Helpdesk is helaas nog niet bereikbaar.
Inderdaad 12 uur pas bereikbaar is niet normaalBlackShift schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 08:15:
Sinds vannacht ~3:00 krijgt mijn modem (netgear DGN2000) geen IP adres meer. ADSL lampje wordt groen en modem status zegt 'connected'. Interneren lampje blijft echter uit en modem krijgt geen IP. Dit lijkt te betekenen dat het probleem niet aan mijn kant zit, toch? Iemand anders hier ook last van of ben ik de enige (Groningen stad)? Helpdesk pas 12:00 open..
Edit: ik begrijp uit eerdere berichten dat niks aan die helpdesk ga hebben en ik me maar beter klaar kan maken voor een gevecht om mijn 2jaar stilzwijgende verlenging ongedaan te maken.. wat is er gebeurd met ooit de beste provider??
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
zou het wat te maken hebben met de blade crash van leaseweb?
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Kreeg net een sms uit Amersfoort... Ook plat.
Ziet eruit als landelijke storing.
Volgens de SLA mogen ze er 5 werkdagen over doen... Dus met een beetje mazzel hebben we op 12 december weer internet en telefoon
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
golfdiesel schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:50:
hier in Doesburg (6983) ook geen ip adres meer. DSL lijn is up, maar verder niets.
zou het wat te maken hebben met de blade crash van leaseweb?
Gelukkig ook internet op de smartphone
Dank je wel! Ik vond op telfort de volgende firmware: http://downloads.telfort.nl/telfort/firmware/340AJZ6D0.bin Ik ga hem eens testen!bitshape schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:50:
[...]
Hier geen problemen met Tweak icm de ZyXEL P-2602H-D1A met firmware AJZ.6.
Alleen jammer dat m'n Tweak-T abbo nu een Tweak-B (via BBNED) is geworden met de daarbij verlaagde snelheid door de interne verhuizing bij Tweak zelf.
Als je de firmware gaat upgraden, doe dan netjes een Factory-Reset na de firmware-upgrade vanuit de UI van de ZyXEL, en stel daarna alles even netjes opnieuw in. Dat voorkomt je mogelijke problemen en geeft je een verse start. Er is nogal wat aangepast qua defaults waardoor AJZ.6 de settings van AJZ.5 niet fijn vindt.
Succes!
Verwijderd
Er staat een bericht op hun website.
Wat zijn de intrainwaardes in de UI van de ZyXEL?DiMacho schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:15:
[afbeelding]
Daar worden we niet vrolijk van. Vooral als je betaald voor een 12-24Mbit abonnement!
Bij mij zijn deze:

En dit geeft bij Speedtest als resultaat:

Usenetdownloads zijn een steady 1.5 MB/s, dus de snelheid wordt wel netjes behaald qua intrainwaarde.
[ Voor 20% gewijzigd door bitshape op 03-12-2011 14:03 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Maar zou iemand mij toch nog van wat meer info kunnen voorzien met betrekking tot die aanbiedingen van Tweak die mensen hebben gehad?
Of een kopietje van zon brief (zonder naam/adres uiteraard
If you`re not first, you`re last .
Edit:
Even wat verder aan het zoeken geweest, de nieuwsserver zelf doet het nog wel, maar er zijn geen groepen meer te benaderen (alt.binaries.multimedia) o.i.d.
[ Voor 42% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-12-2011 17:33 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Hier gaat het goed, wel op 80% van normale snelhheid.Apen-nootjes schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:42:
Ik heb tweaknews voor de nieuwgroepen, echter worden bij mij de servers niet gevonden. Meer mensen daar last van ?
Edit:
Even wat verder aan het zoeken geweest, de nieuwsserver zelf doet het nog wel, maar er zijn geen groepen meer te benaderen (alt.binaries.multimedia) o.i.d.
Hierbij het drama:bitshape schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:58:
[...]
Wat zijn de intrainwaardes in de UI van de ZyXEL?
Bij mij zijn deze:
[afbeelding]
En dit geeft bij Speedtest als resultaat:
[afbeelding]
Usenetdownloads zijn een steady 1.5 MB/s, dus de snelheid wordt wel netjes behaald qua intrainwaarde.
DSL Up 10235 kbps / 1023 kbps
Heb je hier een linkje naar? Ik heb zelf niets kunnen vinden, maar ik zit al bijna 2 weken zonder internet en telefonie ... Volgens Tweak een gevalletje kabelaar dit niets van zich laat horen, maar ik heb een contract met Tweak en niet met die kabelaar.MetalRush schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:58:
Volgens de SLA mogen ze er 5 werkdagen over doen...
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Meer mensen hier last van?
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Je ADSL modem werkt niet met VDSL.Een VDSL modem is wel backward compatible met ADSL.Je kan je nieuwe modem als je hem binnenkrijgt tijdelijk gebruiken voor je ADSL verbinding zodat alles gereed is voor de migratie.cjdijk schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:16:
Weet iemand of een Adsl modem (Zyxel 2602HW) ook werkt met Vdsl? Uiteraard snap ik dat hij niet die hoge snelheid aankan, maar het gaat erom of internet en bellen werkt of niet (met lagere snelheid). Dat gezien ik vrijdag overgezet wordt van adsl naar vdsl, maar nog steeds geen modem heb ontvangen. Ik heb daar maandag nog over gebeld, het nieuwe modem zou direct verstuurd worden. Ook wil ik weten of mijn oude adsl modem stukgaat, zodra mijn lijn wordt omgezet naar vdsl.
Nog steeds geen nieuw modem ontvangenfalconxp schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:47:
[...]
Je ADSL modem werkt niet met VDSL.Een VDSL modem is wel backward compatible met ADSL.Je kan je nieuwe modem als je hem binnenkrijgt tijdelijk gebruiken voor je ADSL verbinding zodat alles gereed is voor de migratie.
Ik vermoed van nietinetnum: 84.245.15.0 - 84.245.15.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: BBNed ADSL lines
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik heb al verschillende jaren hetzelfde IP gehad in de 84.245.42.xxx range. Rond 12:00 vandaag een ander IP gekregen in de 84.245.15.xxx range. Tevens zou ik vandaag omgezet worden naar vdsl. Misschien een tijdelijk IP zolang er nog geen vdsl modem is aangesloten?
Verwijderd
Hoe dan ook, tv ziet er goed uit, de decoder , een motorola vip 1963 kan meteen ook recorden
Ik ben tot nu toe heel tevreden
Ow ja, de geleverde vdsl modem is een zyxel p-2812hnu-f1.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 16:23 ]

Al verschillende keren gebeld. De een zegt, het modem is al verstuurd. De ander zegt, ik zal hem nu meteen versturen. Een derde zegt, hij kan elk moment verstuurd worden. Laat ze dan zeggen dat hij tijdelijk niet op voorraad is en elk moment kan binnenkomen.
Gelukkig blijkt achteraf dat vdsl ook werkt met een adsl modem (op adsl snelheid). Tenminste dat heb ik zelf gemerkt. Dat hadden ze ook best kunnen zeggen. Dat had mij in elk geval veel stress bespaard.
Overgens heb ik zelf alleen internet+bellen genomen. Momenteel heb ik al 2 recorders die geschikt zijn voor Ziggo, en ook nog een hd-decoder zonder recorder. Op alle kamers heb ik overal coax liggen. Dus voor mij is Ziggo praktischer. En kwa maandbedrag is het zelfs iets goedkoper.
Welke snelheden haal jij trouwens (up en download)? En welke afstand heb jij tot de centrale? Het lijkt mij trouwens geen probleem om 2 van de 4 ethernet poorten voor TV in te stellen. Bij Tele 2 is dat standaard zo.
[ Voor 9% gewijzigd door cjdijk op 13-12-2011 09:31 ]
Verwijderd
Voor mij is dit goedkoper dan de 19e voor het adsl abbo (8mbit) van tweak + analoge tv van upc van 17e per maand. Nu ga ik 35 e + 4 voor de extra decoder betalen. voor die 3 euro meer krijg je wel nl123,rtl+sbs/ver/net5 in hd plus zo te zien kan het apparaat ook opnemen. Allemaal dingetjes waar je bij upc voor moet bijbetalen.
2e decoder is btw nog niet binnen. Die zou onderweg zijn. Vrijdag 2 december kreeg ik mijn modem, maandag 6 december ben ik omgezet, vrijdag 9 december ontving ik mijn eerste decoder. Dus ja, timen gaat niet heel soepel, maar ik dacht dat de vip1963 ook moeilijk leverbaar is atm. Upc is wel al opgezegd maar dat stopt pas op 10 januari dus ik heb geen haast
Plaatjes boven praatjes:

van tweaknews download ik met Speed: 2.8 MB/s
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 20:47 . Reden: plaatje erbij/is plaatje over utp geworden ]
Waarschijnlijk niet een aparte kast in de wijk maar gewoon vanaf de centrale is je aansluiting. Die afstand tot de centrale (als de lijn die lengte heeft) is kort genoeg en kan deze snelheid halen met VDSL2.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:50:
@cjdijk VDSL WAN Up 27008/3080 kbps en dat haal ik ook wel. Ze gingen er van uit dat 22mbit haalbaar was voor mij, daar ga ik dus een stukje overheen. Afstand tot de adsl centrale is een 1100 meter, geen idee waar mijn vdsl kastje staat.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Op adsl had ik down 14 megabit, up 950kb. Nu met vdsl in combinatie met adsl modem down 16 megabit, up 850kb. Afstand tot centrale iets meer dan een kilometer. Nog steeds geen vdsl modem ontvangen.bitshape schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:35:
@ cjdijk; welke snelheden had je voorheen met ADSL2+, voor je de VDSL overstap ging maken?
@stitch23: Bij Ziggo koop je een decoder gewoon bij een (web)winkel. De maandelijkse kosten blijven 17 euro ongeacht het aantal decoders.
[ Voor 14% gewijzigd door cjdijk op 14-12-2011 13:48 ]
Ik heb ook onlangs zo'n brief gekregen, maar hier schijnt voorlopig nog geen VDSL mogelijk te zijn.
Ik ben bang dat als de TV aanstaat en er gebeld wordt, de download snelheid dan nul wordt.
Denk dat dit wel gelijk zal zijn aan glasvezel, dat houdt ongeveer in dat per bekeken zender 4Mbit voor normale TV en 8Mbit voor HD TV verbruikt wordt.Mister_T schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:33:
Wat voor snelheid knabbelen die TV zenders.
Ik heb ook onlangs zo'n brief gekregen, maar hier schijnt voorlopig nog geen VDSL mogelijk te zijn.
Ik ben bang dat als de TV aanstaat en er gebeld wordt, de download snelheid dan nul wordt.
De 40Mbit die ze beloven haal ik niet. Volgens de Zyxel modem:
current rate upstream: 3416 kbps
current rate downstream: 33024 kbps
Speedtest.net

Ik hou het wel voorlopig en kijk hoe stabiel het allemaal is.
Ik zit me te oriënteren op een nieuwe internet provider. Kan het standaard modem wat TweakDSL levert ook in Bridge mode gezet worden?
Verwijderd
Je neemt je abo toch zowel voor de upload als de download, dus op die basis geen nieuw modem sturen snap ik niet.
Verwijderd
Ik heb de helpdesk een e-mail gestuurd maar daar wil ik liever niks mee te maken hebben. Elke keer als ik contact met ze opneem weer een slechte ervaring erbij

Verwijderd
Sinds gisteren is deze inmiddels gedaald tot 7306 kbit/s
Ik ben huiverig om hierover de helpdesk (nou ja, help..) te bellen omdat ik bang ben dat ze dan het laatste beetje verbinding ook nog zullen slopen.
Wat heeft dit land aan zo'n prutsprovider, die desondanks wel het lef heeft mij met een folder probeert over te halen om ook nog televisie bij hen te gaan afnemen?
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ja, gisteren mijn zyxel 2812 ontvangen. Werkt prima in bridge mode.Newjersey schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:38:
Hallo,
Ik zit me te oriënteren op een nieuwe internet provider. Kan het standaard modem wat TweakDSL levert ook in Bridge mode gezet worden?
Volgens de log:
current rate upstream: 5220 kbps
current rate downstream: 52000 kbps
Speednet test:

Dat is hoger dan op dag 1, ben tevreden zo!
Verwijderd
Verder om even een positief geluid te laten horen, de modem was op tijd, tv doet het, iptv van kpn ziet er strak uit zonder hikken of zo. zonder extra dingen te doen de decoder met harddisk gekregen dus pauzeren en opnemen included.
Als je echt VDSL krijgt hoor je van Tweak een Zyxel P-2812NHU-FX te krijgen. Een ADSL modem werkt niet met VDSL. Zonde om zelf een modem aan te schaffen. Dit is alleen nodig als je andere eisen stelt aan de capaciteit van het modem/router. Zelf heb ik een dual WAN (Draytek 2920n) router (kabel en dsl verbinding) waarbij het door Tweak geleverde modem in bridge mode staat.cjdijk schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:57:
Als ik het modem gewoon in van een webshop ga bestellen, gaat het dan ook werken? Het gaat mij alleen om internet + bellen, tv wil en ga ik niet gebruiken. Is dit hetzelfde modem als wat door Tweak wordt geleverd: Zyxel P-2812HNU-51c Of kan ik volstaan met dit goedkoper alternatief: DrayTek Vigor V2750n