hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
[PC] Half-Life 2, Episode One en Episode Two - deel 16
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 10 oktober 2003
Je moet wel met een redelijke snelheid aankomen en ze goed raken. Soms duiken ze nog weg ook.quote:mace schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:27:
[...]
Nu nog spoileren?Wie het nu nog niet gespeeld heeft kent dit topic ook niet.
![]()
Je moet de hunters omverrijden met je kar, gaan ze meteen dood en dan is het wel te doen.
Wat ik moeilijker vind in dat laatste stuk is alle gebouwen redden (veel quicksave/quickload). Voor het eerst de sawmill verdedigen is al een klus, omdat de tweede strider praktisch bij de sawmill staat tegen de tijd dat je terugkomt.
Ow ja. Heb vandaag de garden gnome achievement gehaald. Vergeet niet zodra je hem in de raket doet het deurtje dicht te doen, anders telt hij niet mee.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
En Zep Man: HELD! Garden Gnome achievement heb ik deze keer ook geprobeerd, echter in het ondergrondse gebeuren (de mijnen dus) al opgegeven, wat een klus zeg .. en dan moet het ergste nog komen: de ontsnapping uit de zombie infested area vlak voordat je de autorit begint, en de autorit zelf natuurlijk .. sjees
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
Reg. datum: 10 oktober 2003
Nog wat kleine tips voor de Garden Gnome into Space-achievement (of hoe die ook heet):quote:Arfman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:18:
En Zep Man: HELD! Garden Gnome achievement heb ik deze keer ook geprobeerd, echter in het ondergrondse gebeuren (de mijnen dus) al opgegeven, wat een klus zeg .. en dan moet het ergste nog komen: de ontsnapping uit de zombie infested area vlak voordat je de autorit begint, en de autorit zelf natuurlijk .. sjees
De mijnen zijn gewoon erg lastig en hier heb ik niet veel tips voor. Gewoon het spel vaak opslaan is het beste advies. En elke keer als je de kabouter ergens neerzet, controleer of hij daar blijft liggen. De mijnen zijn erg slecht belicht en ik heb meermaals even moeten zoeken naar die vervloekte kabouter, om er uiteindelijk achter te komen dat ik hem uit het water moest vissen terwijl ik hem toch echt op het droge had neergelegd. Nog een tip: al moet je met de Vortigaunt de 'extract' gaan zoeken, zet je kabouter ergens in de buurt van de lift en laat hem daar staan. Zodra je terugkomt staat hij daar nog steeds en heb je nog de kans om hem in de lift te smijten.
Zodra je uit de mijnen bent kan je je trofee het beste parkeren in de buurt van de laatste thumper zodat je met de Guardians kan afrekenen. Wanneer je bovenin de mijn (bij die grote brug) bent ga nog niet naar beneden. Kijk naar de deur links van waar je binnenkomt. Je ziet door het raampje de plek waar je uiteindelijk dit deel van de map eindigt. Pak de kabouter op met de Gravity Gun, doe een quicksave en schiet hem over het dak heen. Als je hem aan de andere kant ziet landen als je door het raampje kijkt, weet je dat hij daar nog ligt aan het einde van de map. Zo hoef je hem niet door de prut/zombies te slepen.
De rit naar White Forest is eigenlijk het lastigste. Je kan de kabouter achterin je auto proppen door hem klem te zetten tussen de stoelen en het dak. Zolang je niet te snel over heuvels heen gaat blijft hij gewoon zitten. Zodra de helicopter op je begint te knallen heb je nog kans om éénmaal in de beschutting van de huisjes je kabouter in de auto te proppen. Rij door tot aan de traintracks en door de zombies/barricade heen. Vanaf hier kan je het beste wachten totdat de helicopter klaar is met schieten, uitstappen, kabouter stukje verderop schieten met de Gravity Gun, instappen, rijden en tegelijk de helicopter op je laten schieten, uitstappen, etc. In de auto krijg je tijdens het rijden namelijk veel minder schade van de kogels die de heli uitspuugt. Zodra je je auto een beetje in de tunnel kan parkeren (waardoor de heli niet meer op je schiet) kan je de kabouter weer achterin smijten.
Vanaf hier is het redelijk plain-sailing naar White Forest. Als je heuveltjes omlaag moet nemen, doe ze traag (zombies zijn echt traag, wees niet bang dat je het te traag doet). Nog wel een kleine tip: ga niet met Dog racen naar de finish maar doe het rustig aan.
[edit]
Nog een leuke (voor sommige al bekende) easter egg/beloning al ben je in White Forrest aangekomen: zodra je met Eli Vance aan het praten bent over Unforeseen Consequences, moet je eens kijken in het met kippengaas afgesloten deel van de kamer. Knal de dozen daarin kapot met je Gravity Gun en zie daar: een H.E.V. Charger frontje! Dit is hetzelfde frontje als die je in Half-Life 2 kon vinden. Het schijnt dat hij ook in episode 1 zit, maar heb hem daar nooit in kunnen vinden. Een tikje nostalgie. Die H.E.V. Chargers uit Half-Life 1 zijn namelijk veel beter dan die van de Combine.
The Zep Man wijzigde dit bericht 18-05-2008 09:46 (9%)
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Reg. datum: 04 juni 2005
En die tentakel die de brug vernietigd, doet niemand anders dat aan Half Life 1 denken?
dtech wijzigde dit bericht 18-05-2008 15:38 (0%)
Reden: typo
Tja, de striders uit halflife lijken weer op de tripods uit War of the Worlds uit '55.quote:dtech schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:37:
Ik heb net Cloverfield gekeken. Ben ik de enige die denkt dat de regiseur teveel Half-Life heeft gespeeld en dacht dat het wel leuk zou zijn om de Combine invasie van de aarde in een film om te zetten?
spoiler:Sirieus, dat wezen in Manhattan lijkt echt 100% op een strider, loopt zo, klinkt zo. Hij ziet er alleen iets anders uit (maar je ziet hem dan ook niet echt).
En die tentakel die de brug vernietigd, doet niemand anders dat aan Half Life 1 denken?
Ga hem vanavond zien, wat vond je er van de film zelf?
Dat stuk met die helicopter, aan het einde waar je onder een brug uit komt en dan nog een heel stuk moet rijden, heb ik anders gedaan. Ik merkte dat als je vooruit rijdt, de chopper niet meer mee terug vliegt als je daarna terugloopt. Zo kan je de gnome halen en lopend (duurtlang) door de poort. Daar schiet de chopper dan weer wel, maar het was makkelijker zo dan in de auto.
Reg. datum: 10 oktober 2003
Daar hoef je de kabouter niet eens langs te brengen. Lees mijn instructies en schiet hem over het dak voordat je neerdaalt richting de brug. Hij ligt dan aan het einde van de map te wachten op je zodra je klaar bent met dat barrel.quote:PD2JK schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:53:
spoiler:Op een gegeven moment moest ik een stuk overnieuw spelen, omdat ik de kabouter vergeten was bij de kapotte brug waar je je auto vanaf moet halen. Dan baal je.
Maar je hebt hem al gehaald. Weinig reden om het overnieuw te doen.
The Zep Man wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:03 (6%)
Maar de eerste keer stond ik bij het lanceren van de raket met zo'n beeld:
http://www.internet-memes.com/images/gnome.jpg
Ik dacht echt van: Neeeee!
Kan erger....ik was vergeten de deur dicht te doen van de raket. Dan krijg je hem dus ook niet.quote:F_demon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:39:
Ik heb ook eindelijk de 'Little Rocketman' achievement gehaald.
Maar de eerste keer stond ik bij het lanceren van de raket met zo'n beeld:
http://www.internet-memes.com/images/gnome.jpg
Ik dacht echt van: Neeeee!
Savedgames
Sommige mensen vinden...
- Cloverfield
Ik zelf heb Doomsday gezien pas (en Cloverfield) maar vond toch Doomsday zeker wel wat weghebben van Half-life 2!
Wie weet er nog meer films die bepaalde elementen bevatten of waarbij je moest denken aan half-life 2?
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik
Ingamemovies! - Kom ook op Xfire! User: JuliettPapa - Ja, ik heb dyslectie
Reg. datum: 06 januari 2006
Children of men. Hele sterke film. Deed me heel erg denken aan HL.quote:JuliettPapa schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:52:
Iets offtopic... wie weet er films, die doen denken aan Half-life (2) ?
Sommige mensen vinden...
- Cloverfield
Ik zelf heb Doomsday gezien pas (en Cloverfield) maar vond toch Doomsday zeker wel wat weghebben van Half-life 2!
Wie weet er nog meer films die bepaalde elementen bevatten of waarbij je moest denken aan half-life 2?
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik!!
mac-rolec wijzigde dit bericht 05-06-2008 21:06 (6%)
lol , zou het eerder andersom zijn??????quote:JuliettPapa schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:52:
Ook 12 Monkey's had bepaalde Half-Life 2 invloeden vond ik!!
12 monkey's is uit 1995!
Hl2 is volgens mij de laatste shooter geweest met een lange SP/ goed verhaal.
Ik vind het tegenwoordig te triest voor woorden dat je bijna 60 euro (cod4) moet betalen voor een crappy SP die je zo uit hebt . maargoed hier draait het dan weer om de MP.
maargoed ook ik zit heel erg op EP3 te wachten.. zou er een HL3 komen?? (van mij mogen ze)
Maar dan zullen er in EP3 wel een hoop vragen beantwoordt moeten worden over G-man, Breen, etc...
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!
Maar nu vraag ik me af of DNF niet misschien eerder uitkomt.
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
Ik doelde meer op dit jaar nog. HL2E2 kwam ook later uit, als gepland.quote:mace schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:58:
Hij komt heus wel een keer uit hoor.
Maar nu vraag ik me af of DNF niet misschien eerder uitkomt.
het is in iedergeval errugh stil.
KLoptquote:mac-rolec schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:03:
[...]
Children of men. Hele sterke film. Deed me heel erg denken aan HL.
KLopt, ik zeg het eigenlijk verkeerdquote:HEADmarx schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:10:
[...]
lol , zou het eerder andersom zijn??????
12 monkey's is uit 1995!
Lijstje:
• Cloverfield
• Children of Men
• 12 Monkey's
• Doomsday
Note: sommige mensen denken vast dat bepaalde films van het lijstje niks met Half-life 2 te maken hebben, maar het gaat er juist om dat je aan Half-life 2 moest denken toen je de film zag... ...puur gebaseerd op je gevoel zegmaar
Ingamemovies! - Kom ook op Xfire! User: JuliettPapa - Ja, ik heb dyslectie
Reg. datum: 06 januari 2006
mac-rolec wijzigde dit bericht 06-06-2008 12:48 (7%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last