Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Producer Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

Alesis heeft mooie versterkers voor dit werk en Samson heeft ook goeie pre-amps en versterkers. Mooie prijs / kwaliteit verhouding!

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Jups... En wat ik ook gehoord heb, een veel beter geluid.
Behringer zou niet zo puur zijn als dat beweerd wordt.

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

n00b going pro
Reg. datum: 17 oktober 2007

Oke, ik ga ff kijken naar de Alesis en Samson modellen, thanks!

C2D e6400 @ 3,001GHz | Scythe Ninja | P35-DS3R | 2GB A-Data @ 750 MHz

I'm French...et alors?!?

quote:
Soundmaster M schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:27:
Oke, ik ga ff kijken naar de Alesis en Samson modellen, thanks!
En? Weet je al wat het is geworden!? :)

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

quote:
Mauce schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:20:
[...]

En? Weet je al wat het is geworden!? :)
In ieder geval niet mijn Peavey set. ;)

LoLz

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

.nl

Hmm had gemist dat we al in deel 2 zaten..

....
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten
http://www.Quinie.nl

«zo niet, dan toch»

Welkom!

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

Korg MS-20 Midi Controller (van de Legacy pack) is onderweg van ebay :) ! Heb de Legacy collection zelf al even geprobeerd, en het klinkt goed. Nu nog even het analoge gevoel. Knopjes hmm :9

Hij is trouwens non-destructief gemod. Er zijn slechts wat schroefjes veranderd. Dus hij kan in een paar minuten terug gebouwd worden naar het origineel
http://sillons.free.fr/ebay/MS20_03.jpg

en weer origineel:
http://sillons.free.fr/ebay/IMG_4752.JPG

Collaborator wijzigde dit bericht 29-01-2008 20:45 (49%)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

«zo niet, dan toch»

niiiiiiiiiiice!

I'm French...et alors?!?

Mennnnn.... heerlijk ding dat. Heb je meer info over die Non-dis. mod?
Veel plezier er mee en laat er eens wat van horen.

-= G P P =-

You! Cake or Death?

Ook nog van ebay:
Korg Electribe EA-1 (synth/seq)
http://img254.imageshack.us/img254/3149/img3997760bx9.jpg

Nu nog de ER-1 (drum computer/seq) :9 en de ES-1 (sampler/seq) :) Achja volgende maand maar weer. Begin nu wel erg into de wat oudere analoge/softsynths te komen. En daarnaast blijft een microkorg ook wel aantrekkelijk eigenlijk van de nieuwere dingen. Kan je leuk electro mee maken (zie Justice _/-\o_ )

Collaborator wijzigde dit bericht 01-02-2008 11:45 (9%)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
Collaborator schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:58:
Korg MS-20 Midi Controller (van de Legacy pack) is onderweg van ebay :) ! Heb de Legacy collection zelf al even geprobeerd, en het klinkt goed. Nu nog even het analoge gevoel. Knopjes hmm :9

Hij is trouwens non-destructief gemod. Er zijn slechts wat schroefjes veranderd. Dus hij kan in een paar minuten terug gebouwd worden naar het origineel
[afbeelding]

en weer origineel:
[afbeelding]
Dit gaat om een Midi Controller om de VST te bedienen he?
Kosta? :D

«zo niet, dan toch»

quote:
Collaborator schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:44:
Ook nog van ebay:
Korg Electribe EA-1 (synth/seq)
[afbeelding]

Nu nog de ER-1 (drum computer/seq) :9 en de ES-1 (sampler/seq) :) Achja volgende maand maar weer. Begin nu wel erg into de wat oudere analoge/softsynths te komen. En daarnaast blijft een microkorg ook wel aantrekkelijk eigenlijk van de nieuwere dingen. Kan je leuk electro mee maken (zie Justice _/-\o_ )
WAUW!

Heel gaaf! Heb wel eens wat vingeroefeningen op een EM1 mogen doen. Wat een ontzettend gaaf ding was dat.
http://www.vintagesynth.com/korg/em1.jpg

Kan mij inderdaad voorstellen dat je de hele reeks compleet wilt hebben! :D

Ome_Les wijzigde dit bericht 01-02-2008 16:28 (3%)

You! Cake or Death?

quote:
Slizer schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:45:
[...]

Dit gaat om een Midi Controller om de VST te bedienen he?
Kosta? :D
200 inc verzenden :) vond t redelijk

Dat klopt idd. Ook voor andere programma's natuurlijk (Reason etc) maar vooral voor de bijbehorende Legacy VST (waar de originele MS-20 ook inzitten)

Collaborator wijzigde dit bericht 01-02-2008 18:52 (4%)

I'm French...et alors?!?

quote:
Collaborator schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:52:
[...]

200 inc verzenden :) vond t redelijk

Dat klopt idd. Ook voor andere programma's natuurlijk (Reason etc) maar vooral voor de bijbehorende Legacy VST (waar de originele MS-20 ook inzitten)
Soooo true. Ik heb die thuis/studio ook in gebruik en my god kan je daar op los gaan in creative buien, Microkorg ook trouwens. Geweldige nieuw spul is dat eigenlijk. Vind beetje het zelfde wat teweeg brengt als de eerdere serie uit de TR lijn van zoals de TR606/808. Die zie je nu ook weer heel veel terug komen overal en nergens. Trouwens Les, Nice...gaaf. Echt mega tijd hier.Wel druk. Nu ff pauze, pafke en koffie en dan door tot 04.00, gelukkig morgen al weer terug in plaats van maandag. Spreek je morgenavond (laat) wel misschien op msn. En al beetje bezig geweest met een beat remake for Evening Falls of te druk met het vrouwke en Kidsroom :) ? Gaat goed met haar?

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

quote:
Mauce schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:47:
[...]
Trouwens Les, Nice...gaaf. Echt mega tijd hier.Wel druk. Nu ff pauze, pafke en koffie en dan door tot 04.00, gelukkig morgen al weer terug in plaats van maandag. Spreek je morgenavond (laat) wel misschien op msn. En al beetje bezig geweest met een beat remake for Evening Falls of te druk met het vrouwke en Kidsroom :) ? Gaat goed met haar?
Hey goed te horen man!

Nice is inderdaad een mooie stadje. :D

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om aan Evening Falls te werken, ik heb ook nu net vandaag pas een beetje inspiratie opgedaan.
Morgen weer klussen aan de kinderkamer, dus het wordt helaas maandagavond op zijn vroegst voordat ik wat kan doen.

Vrouwke gaat goed, alleen het bukken gaat nu wat lastiger.
Heb ook nog wel een ideetje voor een ander nummertje, maar daar vertel ik over MSN wel wat meer.

Geniet nog even van Nice en we spreken elkaat snel weer op MSN!

Reg. datum: 27 september 2002

quote:
Mauce schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 00:11:
[...]

Dat is fijn om te horen :). Wat koste precies dan tijd of wat voor je problemen had je in Vista. Misschien wel fijn om teweten voor andere evt die ook willen beginnen zeg maar. Uitleg/probleem.
Sorry was 'eventjes' ziek.

Ik wist van tevoren dat de E-MU 0404 usb niet officieel ondersteund werd op Vista, wat op zich al redelijk belachelijk aan het worden is na 1+ jaar. Maar er waren beta-drivers voorhanden waarvan ik begrepen had dat ze het goed deden.

Die installeerde ik en kreeg een vreemde pop-up waarin stond dat de drivers zouden 'expiren' op 18 januari, nota bene een dag nadat ik alles installeerde. Ik negeerde dat maar zo'n beetje en ging aan de slag. Daarover zo meer, maar na een dag viel er nix meer te negeren. Het ding deed het gewoon niet meer. En op de site was er geen vervangende driver! Ik flipte toch wel tamelijk.

Gelukkig was er een dag of twee later een nieuwe beta-driver die in mei zal expiren. Een medewerker van E-Mu heeft me inmiddels 'verzekerd' dat er voor die tijd officiele Vista-drivers uitkomen.

Het voornaamste probleem van de E-MU (en niet alleen op Vista, maar wel meer en erger op Vista) is dat het ding voorlopig maar één applicatie tegelijkertijd met geluid kan bedienen. Je kunt dus niet een mp3-tje spelen op winamp en meespelen met je keyboardje. Dit gaat zo ver dat je bijvoorbeeld ook binnen een DAW (ik gebruik Sonar, meer hetzelfde geldt ook voor Cubase) je niet tegelijkertijd twee verschillende softsynths aan het werk kunt horen! En (dit is Vista-only, geloof ik) als je een tweede applicatie opstart, dan loopt de hele meuk ook nog geregeld compleet vast. Alleen een totale reboot verhelpt dat dan.

Nu schijnt dit een software (driver) probleem te zijn en zou E-MU eraan werken, maar ik zou daar maar niet op hopen. Dit ding heeft een aantal pre's op de directe concurrenten (M-Audio Fast TRack Pro, Edirol Ua-25, Tascam), namelijk usb 2.0 en daarmee een hogere bitrate full duplex op de eerste twee, en veel beter geluid en kwaliteitsonderdelen op de laatste. Maar de drivers zijn een duidelijk minpunt. Ik ga zelfs zo ver om te zeggen dat ik als ik had geweten dat je niet twee applicaties naast elkaar kunt draaien (ik weet het, had ik maar beter moeten uitzoeken), dan had ik hem niet gekocht. Dan maar een Edirol met usb 1.1 (wat natuurlijk eigenlijk ook belachelijk gedateerd is).

Ik zal eens wat audiobaksels posten. BTW: iemand ervaring met Orchestra VST?

derbirol wijzigde dit bericht 12-02-2008 12:45 (15%)

«zo niet, dan toch»

Expiry dates op drivers onder vista? :o

Ik ben zooooooo blij dat ik (nog) geen Vista draai.

I'm French...et alors?!?

Ben blij dat ik OSX draai :P :>
Maar dat is echt zut. Ik zie toch weer het gezeik waar ik al bang voor was aankomen. E-MU is nu onderdeel van CREATIVE. En als iemand nalatig is kwa drivers dan zijn zij het wel...
Damn man kerel jammer om te horen dat dit zo gebeurdt. Ik had echt in jou positie voor M-audio/Edirol gegaan.

Maar even. USB2 is echt niet full speed duplex (na te lezen op wikipedia) citaat "USB uses a "speak-when-spoken-to" protocol; peripherals cannot communicate with the host unless the host specifically requests communication. A FireWire device can communicate with any other node at any time, subject to network conditions"
Het is echter een half-duplex differential signal wat er in / uit gaat. Waarom altijd bij grotere data verkeer kwa muziek nog altijd firewire400/800 gewilt is wat dus wel full speed duplex is. Echter niet er van dat je als je met windows werkt echter wel een Texas chipset moet hebben en geen rotzooi meuk a realtek en dergelijk dat staat gelijk aan mega gezeik met drivers, glitch's tijdens werken en happeringen.
Op de mac heb ik echter nog nooit gezeur gehad met firewire. SSL duende DSP die tot 96k gaat op 32kanalen plus een m-audio projectmix a 8kanalen tegelijker tijd opnemen en plugins draaien = no problemo.

Mauce wijzigde dit bericht 12-02-2008 20:44 (12%)

-= G P P =-

B Housed!

Hee,

Ik werk al een tijdje Met FL Studio en kom maar heel langzaam vooruit.
is er ergens een goede tutorial te downloaden of te kijken want weet echt niet waar ik moet beginnen :X !!

B Housed!

I'm French...et alors?!?

Kijk eens op youtube. Daar wordt veel gepost over how to make a beat in FL of cubase plus drumstrip plugin.
Maar kan je ook verder helpen als je dat wilt. Als je beetje aangeeft wat je al zo hebt aan gear/software en welke richting je op wilt gaan. Ik kan best voor je dan wat drumpartijen uitschrijven die je dan gewoon in je drumpattern invoerd.

-= G P P =-

B Housed!

quote:
Mauce schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:09:
Kijk eens op youtube. Daar wordt veel gepost over how to make a beat in FL of cubase plus drumstrip plugin.
Maar kan je ook verder helpen als je dat wilt. Als je beetje aangeeft wat je al zo hebt aan gear/software en welke richting je op wilt gaan. Ik kan best voor je dan wat drumpartijen uitschrijven die je dan gewoon in je drumpattern invoerd.
Heb inmiddels alle 28 Fl Studio tutorials van de site _/-\o_ help echt goed!
JA graag hulp is altijd welkom _/-\o_ _/-\o_
Misschien alleen 1 probleem heb 0,0 gear O-) alleen software. hoop trouwens dat ik het daarmee red.
qua genre ben ik helemaal gek op de house,club,electro,dance die richting je snapt me wel denk ik ;)
ben benieuwd waarmee je mij kan helpen :D en hoor graag van die drumpartijen van je !! _/-\o_

B Housed!

«zo niet, dan toch»

Hey Mauce,

ben bezig met machientje klaar te maken, hoop morgen een start te maken aan Evening Falls, heb dan toch even wat dingetjes van je nodig. ;)

I'm French...et alors?!?

Mooi mooi... Kunnen we lekker er mee aan de gang gaan en dan hier lekker gaan neer plempen :) .

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

quote:
Mauce schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:49:
Mooi mooi... Kunnen we lekker er mee aan de gang gaan en dan hier lekker gaan neer plempen :) .
IDD. :D

Maar eerst even wat doorbrengen met een ander mixje. ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: