Yep, ik stond dan tenminste nog aan de goede kant van de lijn.
Maar then again, gisteren nam ik de gok op 'goede' cijfers van Merril Lynch, wat niet gebeurde waardoor mijn calls van plus naar een zware min gingen.
Vandaag waren ze weer opgekrabbeld maar durfde ik het zelfde trucje niet aan met Citygroup en was ik al blij met winst ze te kunnen lozen.
Het beste zou zijn geweest een zeer grote storing op werk waardoor ik pas na 13.30 weer achter de pc zou zitten. Dan had ik ze wel langer vast durven te houden. Anders had ik ze naw al snel na de spurt van 12.30 verkocht. Want als je 1500 winst staat wil je dat niet laten lopen. Welke gek had uberhaupt kunnen bedenken dat we vandaag de 475 zouden nemen?
stin schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:17:
[...]
Ik heb ook problemen waar winst te nemen. Als ik nu mijn winst mooi genoeg vind, verschuif ik mijn SL naar dat niveau. Dan ga ik even wat anders doen en dan kom ik na een tijdje terug. Als de koersen zakken, heb je sowieso de winst waar jij genoegen mee neemt en op die manier kun je toch proberen het maximale eruit halen.
Yep, dat is de enige juiste manier.
Echter met een spike down kan je alsnog in het rood gaan lijkt mij. Voor je stoploss getriggerd wordt moet er wel koersvorming zijn geweest.
Stel je hebt calls gekocht voor 1,50 en die staan nu op 2,20. Je stelt je stop loss in op 2,-. Dus als die 2 of eronder als koers wordt gezet verkoop je het hele zooitje bestens.
Maar wat als er echt bruut slecht nieuws uitkomt en je calls bied/laat waardes naar 0,8/0,9 doorschieten zonder dat er tussen die 2,20 en dat punt van 0,8/0,9 koersvorming is geweest? Pas als iemand dan deze optie voor 0,85 wilt hebben (en iemand ze daarvoor wilt verkopen) is er pas een koers gezet die je stoploss triggered toch?
Of zijn er manieren dit mooi te ondervangen?