Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248732

Jongens ik zit in deze business. Als jullie willen beleggen, vergeet dan individuele aandelen kopen. Vergeet ook Rendement percentages.

Waar het om draait is Spreiding. En met deze spreiding je Risico verminderen.
Begrijp de implicaties van deze zin, en je zal beter kunnen presteren dan een hedge fund index. Beter presteren is: betere Risico / Rendement verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Het is te makkelijk om daar op te happen :)

Ik ben zelf ook voorstander van beleggingsfondsen, maar dat wil niet zeggen dat anderen niet gewoon individuele aandelen moeten kopen als ze denken dat ze daarmee meer rendement kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spaceknarf je hebt dus niet m'n bericht begrepen. Het gaat niet om rendement, het gaat om je Risico. Op de tweede plaats komt pas je rendement. Wat heb je aan de ~11% gemiddeld rendement op aandelen, als je -50% kan komen te staan in slechte tijden? Of wat heb je aan 300% rendement als je -50% kan komen te staan in slechte tijden?
Het risico met individuele aandelen & market timing proberen toe te passen is te groot, zeker voor je te behalen rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Wat een onzinnig statement; een hoger risico is zeker niet altijd onwenselijk. Niet iedereen vind het een probleem als ze -50% kunnen komen te staan in slechte tijden.

Als je geen risico wilt moet je lekker je geld op een spaarrekening zetten en dan hedgen versus een mogelijke inflatie. Dat zou dan volgens jouw de beste belegging zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko als je -50% staat na 'succesvol' te hebben belegd, dan open jij niet nog eens een positie. Zeker niet als je dit doet op basis van 'je huiswerk gedaan hebben'. Voor iedereen is het een probleem -50% te staan, mentaal & financieel.

Per definitie verkies je ervoor om een hetzelfde rendement met minder risico te krijgen, liever 10% met 20% Drawdown dan 10% met 40% DD. Dus een hoger risico is ALTIJD onwenselijk. En daarom is spreiden ALTIJD wenselijk.

Een goede belegging is voor iedereen verschillend, afhankelijk van het Risico wat je wil lopen. Je kunt niet naar een kapitaal beheerder gaan en hem zn gang laten gaan, zonder aan te geven hoeveel Risico je wil lopen.
Net zo zeer als dat je zelf niet je kapitaal kan beheren zonder dat je weet hoeveel Risico je wil & kan lopen. Als je dus niet naar je Risico kijkt, dan kun je beter ook niet je geld gaan beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248732 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 07:58:
Wat heb je aan de ~11% gemiddeld rendement op aandelen, als je -50% kan komen te staan in slechte tijden?
Nou, als het gemiddelde rendement 11% is, dan kan het me aan mijn derrière oxideren wat er in slechte tijden gebeurt. Het gaat er om wat je uiteindelijk overhoudt.
Anoniem: 248732 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:41:
Hielko als je -50% staat na 'succesvol' te hebben belegd, dan open jij niet nog eens een positie. Zeker niet als je dit doet op basis van 'je huiswerk gedaan hebben'. Voor iedereen is het een probleem -50% te staan, mentaal & financieel.
Nee, dat is het niet voor iedereen. Sommige mensen hebben er niet zo'n moeite mee, als je maar het vertrouwen hebt dat het uiteindelijk weer goed komt.
Per definitie verkies je ervoor om een hetzelfde rendement met minder risico te krijgen, liever 10% met 20% Drawdown dan 10% met 40% DD. Dus een hoger risico is ALTIJD onwenselijk. En daarom is spreiden ALTIJD wenselijk.
Nee, dat is geen goede vergelijking. Een hoger risico geeft meestal ook kans op een hoger rendement. Dus kans op 10% met de mogelijkheid dat je 20% kwijtraakt, of kans op 20% met de mogelijkheid dat je 40% kwijtraakt. En dan is het een kwestie van het maken van de afweging voor jezelf of je het risico wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe klopt het dat je rendement hoger is naarmate je risico hoger is. Maar zodra je een combinatie van obligaties/aandelen/commodities hebt, kun je wel degelijk 10% halen met de helft zoveel risico als dat je alleen in aandelen zou zitten.

Anyways het is aan iedereen om te doen wat ie wil op de beurs, dat is het mooie eraan. Ik heb naar mijn mening een paar gouden tips gegeven, die je veeel geld, frustraties en depressies kunnen besparen. Doe ermee wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn zoveel mensen met 'de gouden tip' ;) Ik geloof niet dat er zoiets bestaat. Elke theorie om te beleggen kun je aannemelijk laten klinken. Het gaat erom dat je doet waar je je prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Begin mei gaat Fortis dividend uitkeren. Ik kan kiezen of ik dit in cash of in aandelen wil.
Moet je nog steeds 15% belasting betalen als je het in aandelen krijgt? Of weegt dat niet op tegen de waardedaling van de aandelen? (aandeel daalt na uitkeren van dividend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:30

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Had ik vanochtend mijn calls in vooruitloping op de Citygroup cijfers met een kleine winst verkocht omdat ik 't niet zo heel erg vertrouwde...

Weet niet wat rotter aanvoelt, verlies pakken of echt een te brute winst laten schieten... :{

Anyway, de stijging vandaag is groot (>2%), US futs flink in de plus en het algemene sentiment goed. Ik zie de 480 wel verschijnen volgende week.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
MrJ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:58:
....
Ik zie de 480 wel verschijnen volgende week.
Laten we het hopen. Als dat gebeurd is dan hoop ik de weerstand 460-470 gebroken. Kunnen we weer verder omhoog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 20:01

XXlerator

Old time gamer

gomaster schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:13:
[...]

Laten we het hopen. Als dat gebeurd is dan hoop ik de weerstand 460-470 gebroken. Kunnen we weer verder omhoog kijken.
Ik vertrouw het toch nog niet helemaal. Alles wijst erop dat er op dit moment meer op sentiment wordt belegd dan op "verstand". Neem als voorbeeld de niet bepaald rooskleurige nieuwsberichten rondom ASML en Citigroup.... en de aandelen doen het tegenovergestelde. Desalniettemin heb ik me deze week erg goed vermaakt met m'n turbo's ING en Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Dutchmega schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:01:
Begin mei gaat Fortis dividend uitkeren. Ik kan kiezen of ik dit in cash of in aandelen wil.
Moet je nog steeds 15% belasting betalen als je het in aandelen krijgt? Of weegt dat niet op tegen de waardedaling van de aandelen? (aandeel daalt na uitkeren van dividend)
Goed punt, weet iemand hier het antwoord op?

Fortis deed het overigens goed vandaag, maar liefst 4% erbij.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is misschien interessant om de aandelen te bekijken die ex-dividend gaan. 25 april komt bijvoorbeel CSM, Aalberts en Oce met dividend. Het dividend wordt meestal al ingelopen, voordat het wordt uitgekeerd. Als je de aandelen dus niet bezit, is het interessant om die voor 2/3 dagen te kopen en te verkopen voor 25 april. Ik ga het zelf eens bekijken.

Hier is de lijst wanneer fondsen ex-dividend gaan. Kun je op korte termijn best wel een leuk rendement mee behalen.
21-4-2008 Wavin Ex-dividend
25-4-2008 Oce Ex-dividend
25-4-2008 Aalberts Industries Ex-dividend
25-4-2008 CSM Ex-dividend
28-4-2008 Vopak Ex-dividend
28-4-2008 Draka Ex-dividend
30-4-2008 Wessanen Betaalbaarstelling dividend
2-5-2008 USG People Ex-dividend
2-5-2008 Vopak Betaalbaarstelling dividend
2-5-2008 VastNed Retail Betaalbaarstelling dividend
2-5-2008 Draka Betaalbaarstelling dividend
5-5-2008 SNS Reaal Betaalbaarstelling dividend
8-5-2008 BinckBank Ex-dividend
8-5-2008 Nutreco Betaalbaarstelling dividend
9-5-2008 BAM Groep Ex-dividend
9-5-2008 Arcadis Ex-dividend
12-5-2008 BinckBank Betaalbaarstelling dividend
13-5-2008 Oce Betaalbaarstelling dividend
15-5-2008 Logica Betaalbaarstelling dividend
15-5-2008 BAM Groep Betaalbaarstelling dividend
16-5-2008 Fugro Ex-dividend
16-5-2008 Ordina Ex-dividend

[ Voor 5% gewijzigd door stin op 18-04-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
MrJ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:13:
Ik dacht dat ze er wel mee bezig waren en ze binnenkort aan zouden bieden.
Heb het zelf even nagevraagd en klopt dus vrij weinig van. Ze bekijken nu of het volume interessant is om dit product toe te voegen. Dan weet je nu dus al bijna zeker dat het niet gaat gebeuren.
At this moment IB does not yet offer the newly introduced EOE day options.

We are currently reviewing the trading volumes in order to decide if this products might be offered or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

stin schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:02:
[...]

Heb het zelf even nagevraagd en klopt dus vrij weinig van. Ze bekijken nu of het volume interessant is om dit product toe te voegen. Dan weet je nu dus al bijna zeker dat het niet gaat gebeuren.

[...]
Tsja, als weinig brokers het aanbieden zal het volume ook niet snel omhoog gaan.

Denk zelf dat het met de tijd wel zal komen. Ze zijn er nu pas 3 weken mee bezig en het volume neemt met de week toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Damn, tel even wat ik ben misgelopen vandaag (moet je ook niet doen, maar toch).

5 Calls April 466. Verkocht op 2,05, sloten op 8,90. Verschil = 3425,-
4 Calls April 467,50. Verkocht op 0,95, sloten op 7,35. Verschil = 2560,-

Heb dus bijna 6000,- laten liggen vandaag.......... :{ ;(

*kras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
MrJ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:29:
Damn, tel even wat ik ben misgelopen vandaag (moet je ook niet doen, maar toch).

*kras
Same here :(
Erger nog ik ben rond 15:30 in de puts gegaan toen wallstreet open ging en heb de dag zelfs negatief afgesloten .... ik begon de dag met mei calls 455 en 465 ...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
MrJ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:29:

*kras
Ik heb ook problemen waar winst te nemen. Als ik nu mijn winst mooi genoeg vind, verschuif ik mijn SL naar dat niveau. Dan ga ik even wat anders doen en dan kom ik na een tijdje terug. Als de koersen zakken, heb je sowieso de winst waar jij genoegen mee neemt en op die manier kun je toch proberen het maximale eruit halen.

[ Voor 12% gewijzigd door stin op 18-04-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Tja ik dacht ook lekker te scoren toen ik mn calls 465 voor 3 euro verkocht (voor 1 euro gekocht), close was iets van 9,80 vandaag :D
Maarja als je zo gaat denken word je gek, winst is winst.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Flyduck schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:35:
[...]

Same here :(
Erger nog ik ben rond 15:30 in de puts gegaan toen wallstreet open ging en heb de dag zelfs negatief afgesloten .... ik begon de dag met mei calls 455 en 465 ...
Yep, ik stond dan tenminste nog aan de goede kant van de lijn.

Maar then again, gisteren nam ik de gok op 'goede' cijfers van Merril Lynch, wat niet gebeurde waardoor mijn calls van plus naar een zware min gingen.

Vandaag waren ze weer opgekrabbeld maar durfde ik het zelfde trucje niet aan met Citygroup en was ik al blij met winst ze te kunnen lozen. :P

Het beste zou zijn geweest een zeer grote storing op werk waardoor ik pas na 13.30 weer achter de pc zou zitten. Dan had ik ze wel langer vast durven te houden. Anders had ik ze naw al snel na de spurt van 12.30 verkocht. Want als je 1500 winst staat wil je dat niet laten lopen. Welke gek had uberhaupt kunnen bedenken dat we vandaag de 475 zouden nemen?
stin schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:17:
[...]

Ik heb ook problemen waar winst te nemen. Als ik nu mijn winst mooi genoeg vind, verschuif ik mijn SL naar dat niveau. Dan ga ik even wat anders doen en dan kom ik na een tijdje terug. Als de koersen zakken, heb je sowieso de winst waar jij genoegen mee neemt en op die manier kun je toch proberen het maximale eruit halen.
Yep, dat is de enige juiste manier.

Echter met een spike down kan je alsnog in het rood gaan lijkt mij. Voor je stoploss getriggerd wordt moet er wel koersvorming zijn geweest.

Stel je hebt calls gekocht voor 1,50 en die staan nu op 2,20. Je stelt je stop loss in op 2,-. Dus als die 2 of eronder als koers wordt gezet verkoop je het hele zooitje bestens.

Maar wat als er echt bruut slecht nieuws uitkomt en je calls bied/laat waardes naar 0,8/0,9 doorschieten zonder dat er tussen die 2,20 en dat punt van 0,8/0,9 koersvorming is geweest? Pas als iemand dan deze optie voor 0,85 wilt hebben (en iemand ze daarvoor wilt verkopen) is er pas een koers gezet die je stoploss triggered toch?

Of zijn er manieren dit mooi te ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
MrJ schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:58:
[...]

Yep, ik stond dan tenminste nog aan de goede kant van de lijn.

Maar then again, gisteren nam ik de gok op 'goede' cijfers van Merril Lynch, wat niet gebeurde waardoor mijn calls van plus naar een zware min gingen.

Vandaag waren ze weer opgekrabbeld maar durfde ik het zelfde trucje niet aan met Citygroup en was ik al blij met winst ze te kunnen lozen. :P

Het beste zou zijn geweest een zeer grote storing op werk waardoor ik pas na 13.30 weer achter de pc zou zitten. Dan had ik ze wel langer vast durven te houden. Anders had ik ze naw al snel na de spurt van 12.30 verkocht. Want als je 1500 winst staat wil je dat niet laten lopen. Welke gek had uberhaupt kunnen bedenken dat we vandaag de 475 zouden nemen?

[...]

Yep, dat is de enige juiste manier.

Echter met een spike down kan je alsnog in het rood gaan lijkt mij. Voor je stoploss getriggerd wordt moet er wel koersvorming zijn geweest.

Stel je hebt calls gekocht voor 1,50 en die staan nu op 2,20. Je stelt je stop loss in op 2,-. Dus als die 2 of eronder als koers wordt gezet verkoop je het hele zooitje bestens.

Maar wat als er echt bruut slecht nieuws uitkomt en je calls bied/laat waardes naar 0,8/0,9 doorschieten zonder dat er tussen die 2,20 en dat punt van 0,8/0,9 koersvorming is geweest? Pas als iemand dan deze optie voor 0,85 wilt hebben (en iemand ze daarvoor wilt verkopen) is er pas een koers gezet die je stoploss triggered toch?

Of zijn er manieren dit mooi te ondervangen?
Dat is inderdaad een risico dat je daarmee loopt.
Je hebt echter ook een stoplimit order. Als je stop bereikt is, wordt de order omgezet in een limit order. Die heb ik echter nog nooit gebruikt. Ik weet dus niet precies hoe dat werkt. Ik hoor namelijk weleens verhalen, dat de orders niet gaan omdat de koers niet op die limiet is geweest en daarom niet verkocht is.

Dus stel: koers is 2.20: stop limit: 2.00. Koers springt naar1.90. Je stoplimit is niet geactiveerd. Koers daalt en je order gaat dus niet. Bij stoploss gaat die altijd.
Ik zal het maandag eens testen, want wil het ook weleens zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij fatsoenlijke handelsaantallen in een instrument gooi ik er gewoon een stoploss in, stoplimiet leek mij ook al wat te link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:48:
De 3-maands en langere euribor rente stijgt de laatste dagen weer:
16-04-2008 4,774 %
15-04-2008 4,764 %
14-04-2008 4,753 %
11-04-2008 4,747 %
10-04-2008 4,744 %
09-04-2008 4,744 %
08-04-2008 4,742 %
07-04-2008 4,742 %
04-04-2008 4,741 %
03-04-2008 4,741 %
De rente stijgt dus niet voor niets:
http://www.nu.nl/news/153...rens_van_1,60_dollar.html
De waarde van de euro loopt op door de verwachting dat de Europese Centrale Bank (ECB) de rente gaat verhogen om de hoge inflatie te bestrijden. ECB-bestuurslid Christian Noyer liet dinsdag in een interview weten dat de ECB er alles aan zal doen om de inflatie te verlagen. Indien nodig wordt ook de rente verhoogd, aldus Noyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Gisteren wat juni calls RDS gekocht in afwachting van de cijfers. Deze liepen erg goed. Toch maar mijn winst (160%) genomen omdat ik wel een correctie zie plaatsvinden op deze dikke 5,6% erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Even een aanradertje tussendoor: http://www.beursbubbels.be/optiedronken.php

Leest heerlijk weg, echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Staat er ook veel zaken in waar je iets aan hebt? Of is het meer een succesverhaal met wat tips en trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Juist niet alleen de succesverhalen. :)

De basics van opties en flink wat tips en trucs op een leuke manier verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Ik ben nog op zoek naar een obligatiefonds wat veel dividend uitkeert. Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen robeco high yield en pimco high yield.
Nu heeft het robeco fonds 1 ster minder dan het pimco fonds, maar pimco zegt mij weinig. Wat is dit voor een club en wat is het verschil? Ook kan ik nergens iets over dividend redement vinden. Zit ik goed te kijken en zijn er nog andere tips? Thanks iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15528

Ik beleg al enige tijd in beleggingsfondsen, en dat gaat op zich prima, maar nu wil toch een stapje verder. Ik ben geïnteresseerd geraakt in Opties en Turbo's. Dit omdat beleggen in aandelen gezien het geringe budget niet op schiet. Turbo's lijken mij het interessantst. Ik ben hier ook al een tijdje fictief mee aan de gang maar nu wil ik het toch eens echt gaan proberen. Dit is alleen maar half op de gok. Daarom ben ik me eens gaan verdiepen in de verschillende strategieën mbt Turbo beleggen.
Hoe gaan jullie om met het beleggen in turbo's? wanneer kopen en wanneer verkopen, alleen speculeren of ook lange termijn, of is dit vragen om het geheim van de smid? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan een ING TL 20 oid. Goede K/W en staat nu relatief laag. of een Philips TL 22.
Zijn er bronnen (websites/boeken) die jullie aanraden die net wat verder gaan dan het uitleggen wat een turbo is en hoe hij werkt?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 21:16
De turbo pagina van ABN zelf lijkt me een goede stap.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Ik heb zelf een poosje op indexen gespeculeerd met turbo's, dat kan heel lucratief zijn, maar i.m.o. heeft het vrij weinig met beleggen te maken. De keuzes die ik destijds heb gemaakt maakte ik puur op technische analyse. Dat werkt, maar niet altijd. Overigens heb ik er wel een leuke winst aan over gehouden, maar op dit moment zou ik echt niet durven zeggen wat bijvoorbeeld een AEX index gaat doen. Daarom ben ik er ook mee gestopt.
Tegenwoordig verhandel ik turbo's eigenlijk net zoals aandelen. Meer op de langere termijn dan op de korte en op basis van een mix van TA, beleggingsadviezen en het bekijken van ontwikkelingen in de betreffende sector. Met een lage stop loss en bij voorkeur met een hefboom van ong 2 tot 3. Het duurt soms even, maar het levert in principe altijd een positief rendement op. Ook met een kleiner kapitaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Iemand die hier aan meedoet:

http://campagne.deslimstebelegger.nl/

P.S.

Kan iemand me een goeie boek aanraden als beginnner om te gaan lezen? Heb beleggen voor dummies aangeschaft om mee te beginnen.

[ Voor 49% gewijzigd door FrankGuthrie op 05-05-2008 23:58 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
FrankGuthrie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:48:
Iemand die hier aan meedoet:

http://campagne.deslimstebelegger.nl/

P.S.

Kan iemand me een goeie boek aanraden als beginnner om te gaan lezen? Heb beleggen voor dummies aangeschaft om mee te beginnen.
Ja ga er aan mee doen. Het spel start morgen. Zal wel niks worden, maar je weet nooit he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
FrankGuthrie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:48:
Instrumenten:

J. Hull, Options, Futures and other Derivatives

Handelen:

E. Lefevre, Reminiscences of a Stock Operator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

gomaster schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:33:
[...]

Ja ga er aan mee doen. Het spel start morgen. Zal wel niks worden, maar je weet nooit he... ;)
Ik weet nog helemaal nks van het handelen met turbo's Dus alle tips die je hebt zijn welkom :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
FrankGuthrie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:10:
[...]

Ik weet nog helemaal nks van het handelen met turbo's Dus alle tips die je hebt zijn welkom :)
Dan zou ik eerst eens de turbo academy van ABN doornemen. Daar staat al heel veel goede info in. Ook iex.nl heeft een sectie over turbo's waar veel info op staat.
Verder altijd goed opletten met de stoploss dat de turbo niet onverwacht wordt uitgestopt door een korte spike naar boven/beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Gisteren te vroeg mijn MT calls 58,00 eruit gedaan, maar goed, winst is winst. :)

Mijn Mei calls TT 26,00 zijn in 2 dagen van 'nagenoeg leeg' naar 'mooie winst' gegaan. De expiratie is op vrijdag de 16e, maar ik hou ze nu nog even aan, getuige ondermeer dit bericht:
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - TomTom krijgt op 14 mei 2008 toestemming van de Europese Commissie (EC) voor de overname van Tele Atlas. Dat schrijft persbureau Bloomberg woensdag op basis van onbekende bronnen die 'direct betrokken zijn bij de zaak'.

De toestemming zal daarmee een week voor het aflopen van de officiele deadline voor de goedkeuring, op 21 mei, vallen. Volgens Bloomberg zal de goedkeuring voor de overname door de EC 'onvoorwaardelijk' zijn.

Woordvoerder Taco Titulaer van TomTom wil desgevraagd tegenover Betten geen commentaar geven op het bericht van Bloomberg. Wel herhaalde hij dat het bedrijf 'een constructieve dialoog' met de Commissie voert en de uitkomst daarvan met vertrouwen tegemoet ziet.

De woordvoerder van de Europese Commissie is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

TomTom biedt in totaal EUR 30 per aandeel, wat Tele Atlas een waardering meegeeft van EUR 2,9 miljard.
Verder in aanloop naar de ING cijfers van de 14e wat goedkope Juni calls 27,00 opgepikt. Nu alleen nog een Staples dat een knockout bod van 9,50 eruit gooit voor CXP en mijn half jaar is weer goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
MrJ schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:14:
Gisteren te vroeg mijn MT calls 58,00 eruit gedaan, maar goed, winst is winst. :)

Mijn Mei calls TT 26,00 zijn in 2 dagen van 'nagenoeg leeg' naar 'mooie winst' gegaan. De expiratie is op vrijdag de 16e, maar ik hou ze nu nog even aan, getuige ondermeer dit bericht:

[...]

Verder in aanloop naar de ING cijfers van de 14e wat goedkope Juni calls 27,00 opgepikt. Nu alleen nog een Staples dat een knockout bod van 9,50 eruit gooit voor CXP en mijn half jaar is weer goed. :D
Jij gaat dus uit van goede ING cijfers? Hoop het ook dan kan ik eindelijk mijn TL ING eruit gooien :) Wacht dat dus ook maar even af.
Akzo btw heeft toch wel goede cijfers, maar staat toch lager. Daar baal ik wel van. Maar goed door het inkoop programma gaat het dividend wel omhoog. Die houd ik dus maar lekker aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Qua financials vind ik dat ING het zeer goed doet. Weinig tot geen exposure aan de supprime crisis, verder goede vooruitzichten en goede jaarcijfers. Dus wmb zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
MrJ schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:53:
Qua financials vind ik dat ING het zeer goed doet. Weinig tot geen exposure aan de supprime ...
Was ook een reden voor mij om in te stappen een paar weken geleden :) Helaas heeft sindsdien mijn TL weinig stijging laten zien. Dus ik was ook al plan af te wachten. Doet me goed dat meer mensen die visie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 21:16
Vraagje over het vaststellen wie het dividend krijgt: wanneer is de bepaling daarvan? Stel dat vandaag een aandeel ex-dividend gaat, is de vastelling wie het krjigt dat op het eind van de handelsdag gisteren? Of tijdens of eerder?

[edit] ok, dus als je vandaag om 9.00 bezitter bent, dan heb je het recht.

[ Voor 14% gewijzigd door paella op 08-05-2008 11:59 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://www.dividendpagina.nl/

Et voila, alle data. Betaling geschied vaak een tijd later, soms een maand of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Mooi rood dagje vandaag. Even lekker wezen shoppen zojuist. Brengt je gemiddelde aankoopkoers ook weer omlaag. :')

Nu is 't wachten op TT. Heb flink wat mei calls 26 en juni calls 28. Op naar de goedkeuring van de EC. :p

Heb nu ook 50 juni calls ING 27 op gemiddeld ,20. Daar moet toch wat van te maken zijn de komende weken dacht ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
MrJ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:26:
Mooi rood dagje vandaag. Even lekker wezen shoppen zojuist. Brengt je gemiddelde aankoopkoers ook weer omlaag. :')

Nu is 't wachten op TT. Heb flink wat mei calls 26 en juni calls 28. Op naar de goedkeuring van de EC. :p

Heb nu ook 50 juni calls ING 27 op gemiddeld ,20. Daar moet toch wat van te maken zijn de komende weken dacht ik zo. :)
Die mei calls 26 Tom2 gaan echt niet meer ITM komen.
Verder zit ik zelf vol in de puts 480 mei, volgende week gaan we dalen tot minimaal 467.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Woensdag naw goedkeuring EC voor overname TA. Dus zie ze dan wel dik in de 26 staan. :)

En anders heb ik een koers van 25,50 nodig op donderdag om zonder verlies mijn openstaande opties te sluiten.

Verder een daling tot 467? Joh, waarom denk je dat? De 480 is erg sterk gebleken vandaag (ok, maybe expiratie al daarop bepaald, maar toch). Zie eerder een totale uitbraak uit de neg trend onder aanvoering van RDS, MT en ING (kwartaalcijfers woensdag) en een AEX op 490 dan dat een daling tot minimaal 467.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 13:46
Flyduck schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:50:

Verder zit ik zelf vol in de puts 480 mei, volgende week gaan we dalen tot minimaal 467.
Ik ook puts mei 480 en nog wat TS AEX, maar ik had gedacht dat het eerder deze week al zou gaan dalen, telkens op de pieken weer bijgekocht, met als resultaat nu een klein winstje het weekend in gegaan. Hopelijk volgende week verder down... Zelf mik ik op ongeveer 470-472, maar lager mag uiteraard ook. ;) Ik ben benieuwd! Anders maandagochtend maar winst nemen als het nog kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is imo op het moment een beetje koffiedik kijken wat betreft de slotstand komende week, maar 467 lijkt me wat laag hoor :) Een kleine correctie dinsdag (maandag zijn we niet open toch?) lijkt me overigens wel op z'n plaats. Het lijkt me verder erg olieprijs en sentimentsgevoelig waar we op eindigen. Ik gok zelf op rond de 480, maar neem even geen positie wat dat betreft :) Het enige wat er in m'n KT portefeuille zit is Fugro Long. Die staan nu op een klein verlies maar 1 dezer dagen komt dat wel goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Volgens mij zijn we maandag wel gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yep maandag zijn we open. Zal alleen weinig volume zijn.

Dinsdag wordt het weer spannend. Cijfers van Fortis en de dag erna ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Sinds hier de beleggers zitten een vraagje tussendoor, ik ben bezig om een programma te schrijven om wat analyses te doen betreffende aandelen. Nu ben ik opzoek naar een library/component dat de koers van een aandeel grafisch kan weergeven in een grafiek met de mogelijkheid voor open-high-low-close en candlebar weergave. Ik ben op een mooie library gestuit http://www.modulusfe.com/stockchartx/screenshots.asp deze library bevat véél meer dan ik nodig heb, ziet er grafisch goed uit maar gaat toch een beetje boven mijn budget. Daarom de vraag of iemand een goede opensource library weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Arca Web Book bedoel je niet zeker? Als je dat elke seconde laat tracken kan je zelf een grafische weergave maken bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 17:08
Met JPgraph ben je voor iets van 85 dollar klaar; kan ook een hoop. Zie ook de examples

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: wat gebeurt er met aandelenopties als een bedrijf overgenomen / verkocht wordt ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

DieterVDW schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:28:
Vraagje: wat gebeurt er met aandelenopties als een bedrijf overgenomen / verkocht wordt ... ?
Vaak wordt er van te voren door het bedrijf dat de overname doet een redelijke prijs voor geboden.

Mijn dinsdag begint iig goed: :P
Staples verhoogt bod Corporate Express naar EUR 8,00 p/a
13-5-2008 7:49:34

Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Staples heeft zijn bod op Corporate Express verhoogd van EUR 7,25 per aandeel naar EUR 8,00. Dat heeft de Amerikaanse onderneming dinsdagochtend bekendgemaakt. Het bod biedt een premie van 51% ten opzichte van de slotkoers van Corporate Express op 18 februari, de dag voordat Staples zijn eerste bod voorlegde.

Bestuursvoorzitter Ron Sargent van Staples: 'Aangezien Corporate Express weigert te onderhandelen, doen wij het bod direct aan de aandeelhouders. Vandaag hebben we een zeer aantrekkelijk bod gedaan voor Corporate Express voor een onweerstaanbare prijs.'

Staples geeft aan dat het bestuur van de Nederlande handelaar in kantoorartikelen meerdere malen is uitgenodigd om een constructieve dialoog aan te gaan, zo ook nog afgelopen vrijdag. Maar Corporate Express weigerde pertinent.

De Amerikaanse onderneming zegt 'substantiele' progressie te hebben geboekt met de voorbereidingen voor de overname. Zo heeft het al goedkeuring voor de overname van de mededingingsautoriteiten in de Verenigde Staten en is de aanvraag ingediend in Europa en Canada.

Staples heeft verder gesproken met Nederlandse vakbonden en een concept biedingsbericht ter goedkeuring hebben voorgelegd aan de Autoriteit Financiele Markten (AFM). De Amerikaanse onderneming verwacht een formeel bod neer te leggen zodra de AFM het biedingsbericht heeft goedgekeurd.

De onderneming verwacht dat het bod voor alle uitstaande aandelen Corporate Express de voorwaarde zal hebben dat ten minste 75% van het aandelenkapitaal wordt aangemeld.
/edit:
Bij opening een freeze en nu van 7,61 gisteren naar 8,07. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Wat ben jij van plan met je Corporate Express positie? Aanmelden of nu aan de markt verkopen? Als de hele deal uiteindelijk niet door gaat zal het een zware daling ten gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

De deal gaat door hoor. Ik wacht nog even de reactie van CXP af. De koers zal wel weer een boost krijgen als die melden met Staples om tafel te willen zitten. Dan druk ik op 't verkoop knopje. ;)

Kan wel wachten tot een eindbod van 9+, maar daar zal veel tijd overheen gaan. Mijn opties lopen in juni af en doorrollen zal weinig winst opleveren. Die 9 is al min of meer ingecalculeerd.

/edit:
Dit dus:
CORPORATE EXP. STAAT OPEN VOOR OVERLEG MET STAPLES 10:22:47
CORPORATE EXP. GAAT BOD STAPLES 'ZORGVULDIG' OVERWEGEN 10:21:32

/edit2:
Aan het verloop van de dag te zien en onderstaand bericht hou ik mijn posities nog even open. Mijn Juni calls hebben nog even en er lijkt op korte termijn meer in te zitten (3e partij? :9 ).
Corporate Express wijst verhoogde overnamebod van Staples af
13-05-2008 20:57:14

Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Corporate Express heeft het verhoogde overnamebod van Staples van EUR 8 per aandeel afgewezen. Dat blijkt dinsdagavond uit een persbericht van de kantoorartikelenhandelaar.

De raad van bestuur en de raad van commissarissen van Corporate Express zijn van mening dat het aangepaste bod het bedrijf 'nog altijd significant onderwaardeert' en de vooruitzichten niet weerspiegelt.

'Dit prijsniveau negeert volledig de voortgaande operationele waarde van het bedrijf. Daarbij negeert het ons strategische plan dat ons een robuuste positie geeft om beter te presteren dan de markt', zo blijkt uit een brief gericht aan Ron Sargent, ceo van Staples, die is opgenomen in het persbericht.

Volgens de kantoorartikelenhandelaar vormen de positieve resultaten, die vorige week werden gepubliceerd, al bewijs dat de strategie werkt.

Daarnaast stelt Corporate Express in de brief dat zijn aandeelhouders niet meeprofiteren van de synergievoordelen. 'Op dit prijsniveau zullen alle synergieen voor de aandeelhouders van Staples zijn en niet in het voordeel van onze aandeelhouders', aldus de brief.

Corporate Express besluit door te zeggen dat het 'onder de huidige omstandigheden' het bod niet aan zijn aandeelhouders kan aanbevelen. Wel stelt de onderneming open te staan om de standpunten onderling verder te bespreken, zoals eerder vandaag in een persbericht werd aangegeven.

Staples kondigde vandaag aan het bod op Corporate Express te verhogen van EUR 7,25 per aandeel naar EUR 8,00. Staples heeft verder een concept biedingsbericht ter goedkeuring voorgelegd aan de Autoriteit Financiele Markten (AFM). De Amerikaanse onderneming verwacht een formeel bod neer te leggen zodra de AFM het biedingsbericht heeft goedgekeurd.

Carlie van Tongeren
carlie@bfn.com

(c) BETTEN FINANCIAL NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

[ Voor 83% gewijzigd door MrJ op 13-05-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Flyduck schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:50:
[...]

Die mei calls 26 Tom2 gaan echt niet meer ITM komen.
26,30 nu. ;)

En dan moet er morgen nog een officieel PB uitkomen. 28 euro vrijdag @ expiratie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://leanbesseling.nl/blog/wp-content/uploads/2008/05/fugro2.JPG
Pfoe ik zat vanochtend wel even met de billen stevig samengeknepen toen Fugro flink op z'n bek ging na een aanvankelijk positieve opening. Het leek wel alsof er een deel vanaf moest... :/
Maargoed, dat is ondertussen ook alweer verleden tijd, maar goed voor je hart is het niet als je daar wat TL's in hebt... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 110497 op 13-05-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Nou, ik ben blij dat ik vanmorgen m'n puts mei 480 heb geloosd, ik had ze eigenlijk al afgeschreven. Op 483,5 puts juni 480 bijgekocht om op een dippie de mei 480's te verkopen. Nou, en dat dippie kwam er... Van 2,10 naar 5,65 in no-time. Meteen verkocht en ook de puts juni 480 erbij. M'n jaarverlies gelukkig eindelijk ruimschoots goedgemaakt. Is het toch nog een mooie dag geworden! 8)
TS AEX aangehouden en Ietsje later puts juni 475 bijgekocht (ik reken nog altijd op een verdere daling), maar helaas te vroeg op 478,5. Deze staan dus ondertussen jammer genoeg op verlies, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138906

Heeft iemand misschien nog een excel modelletje waar ik een aantal optiestrategieën in kan uitwerken. Moet voor mijn project een aantal strategieën op een aandeel loslaten en grafisch weergeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 138906 op 13-05-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

MrJ schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:38:
[...]

26,30 nu. ;)

En dan moet er morgen nog een officieel PB uitkomen. 28 euro vrijdag @ expiratie? ;)
TOMTOM 2,9% HOGER NA FIAT EC 10:33:37
TOMTOM KRIJGT GOEDKEURING ZONDER VOORWAARDEN 10:32:27
TOMTOM KRIJGT GOEDKEURING OVERNAME TELE ATLAS VAN EC 10:31:06

27 euro zojuist al gezien. Gaat lekker zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 05-05 07:30
Wat raar dat Tomtom niet als een gek omhoog schiet? Het aandeel staat nu zelfs in de min :?

Edit: de verklaring is volgens Eureffect de volgende:
De producent van navigatiesystemen van de Europese Commissie toestemming gekregen om de producent van digitale kaarten Tele Atlas over te nemen. Later zakte TomTom echter weer ver terug.

Rond twaalf uur is TomTom de grootste daler met een verlies van 0,8%. "Bezit van de zaak betekent het eind van het vermaak", zo luidt de verklaring van Gert-Jan Geels van Eureffect. Deze beslissing kwam natuurlijk niet als een verrassing. De wat minder ingevoerde belegger heeft zich wellicht wat laten meevoeren door het nieuws, vandaar de aanvankelijke stijging."

[ Voor 77% gewijzigd door yohan op 14-05-2008 12:55 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 08:36
Misschien dat ik als leek hier niet mag posten maar zit met een vraag.

Stel ik heb wat geld over, zeg paar honderd, en ik zou graag aandelen in Apple Inc (APPL) willen kopen via bijvoorbeeld Binck.

Kan dat dan gewoon? Punt is dat ik maar vaag een idee heb hoe beleggen werkt maar denk dat voor veel mensen geld :)

In princiepe is het toch zo dat als je aandelen koop en zo'n bedrijf stijgt in waarde je 'winst' maakt. En als hij daalt dat je dan geld kwijt bent.

Is het verstandig om als leek te gaan beleggen of moet ik eerst avonden studeren om verstand te krijgen van beleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 23:03
Je kan prima als leek beleggen, maar je kan wel het beste een 'buy-and-hold'-strategie gebruiken. Oftewel wat aandelen kopen, en die de komende jaren gewoon vast houden. Als je actief gaat handelen wordt je genekt door de transactiekosten, zeker als we het over kleine bedragen hebben. Overigens zou ik zowieso het geld in een fonds stoppen, die hebben tegenwoordig vaak geen transactiekosten (alleen beheerskosten) en je hebt een veel betere risicospreiding dan bij een individueel aandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yohan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:57:
Wat raar dat Tomtom niet als een gek omhoog schiet? Het aandeel staat nu zelfs in de min :?

Edit: de verklaring is volgens Eureffect de volgende:

[...]
't Krabbelt weer wat op. Had zelf echter wel een koers van zo rond de 26,80 verwacht.

Zonde dat ik niet op 27+ mijn calls eruit had gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Pixxa schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:15:
Misschien dat ik als leek hier niet mag posten maar zit met een vraag.

Stel ik heb wat geld over, zeg paar honderd, en ik zou graag aandelen in Apple Inc (APPL) willen kopen via bijvoorbeeld Binck.

Kan dat dan gewoon? Punt is dat ik maar vaag een idee heb hoe beleggen werkt maar denk dat voor veel mensen geld :)

In princiepe is het toch zo dat als je aandelen koop en zo'n bedrijf stijgt in waarde je 'winst' maakt. En als hij daalt dat je dan geld kwijt bent.

Is het verstandig om als leek te gaan beleggen of moet ik eerst avonden studeren om verstand te krijgen van beleggen?
Als ik jou was zou ik een account aanmaken bij snsfundcoach en je geld in beleggingsfondsen stoppen. Een belegeggingsfonds is een fonds dat zelf belegt en jij koopt daar dan een aandeel in. Voordeel is dat je een betere risicospreiding hebt en je je niet met de markt bezig hoeft te houden. Dit doen de fondsmanagers voor je. Het enige is dat je wel een bepaald bedrag aan beheersvergoeding betaald. Dit schommelt meestal rond de 1 % en verschild per fonds.
Ik noemde net snsfundcoach, omdat je daar zonder transactiekosten in een paar honderd fondsen kan beleggen. Zo zitten er wel een aantal bij die voor jou geschikt zijn en waar jij achter staat. Je kan natuurlijk ook bij binck fondsen kopen, alleen betaal je daar dacht ik wel transactiekosten voor. Ook bij je huisbank kan je fondsen kopen. Dit raad ik echter af, omdat ze vaak alleen hun eigen fondsen aanbieden en die niet altijd goed presteren. Veel achtergrondinfo over beleggingsfondsen kun je op morningstar.nl vinden. Tik de naam van het fonds in en je ziet het rendement en waar ze in beleggen. Ook kun je daar vergelijken en op categorie zoeken. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://www.nu.nl/news/156...ietcrisis_voorbij%27.html

Tijdje terug waren het nog de grootste doemdenkers.... Met de Nederlandse huizenmarkt zat het IMF er ook al flink naast. Ik snap die gasten niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
neographikal schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:47:
Tijdje terug waren het nog de grootste doemdenkers.... Met de Nederlandse huizenmarkt zat het IMF er ook al flink naast. Ik snap die gasten niet meer :P
Moet je ook helemaal niet willen. Als ze het echt zouden weten zouden ze daar niet werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
priens schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:41:
TS AEX aangehouden en Ietsje later puts juni 475 bijgekocht (ik reken nog altijd op een verdere daling), maar helaas te vroeg op 478,5. Deze staan dus ondertussen jammer genoeg op verlies, maar dat mag de pret niet drukken.
Nou, deze positie staat er lekker bij (not!).... Afwachten nog maar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Ik volg dit topic al jaren.

Toen ik 2 weken geleden dit topic voor het eerst las, begon het bij mij ook weer te kriebelen. Ik heb het al vaker gedaan via IEX Beursspel, maar dit is toch anders.

Ik zou graag met EUR 1000,- willen aanvangen en niet zozeer om er geld mee te verdienen, maar gewoon om er meer ervaring mee op te doen. Ik zou graag 5 verschillende soorten aandelen kopen.

Is een bedrag van EUR 1000 echt erg onrealistisch? Ik zou graag extra ervaring met beleggen willen opdoen, echter moet ik ook realistisch blijven met mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 48844 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:06:

Toen ik 2 weken geleden dit topic voor het eerst las, ...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
@grizzlybeer, tsja... 't is zaterdagavond hè?! :P
Anoniem: 48844 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:06:

Toen ik 2 weken geleden dit topic voor het eerst las, begon het bij mij ook weer te kriebelen. Ik heb het al vaker gedaan via IEX Beursspel, maar dit is toch anders.

Ik zou graag met EUR 1000,- willen aanvangen en niet zozeer om er geld mee te verdienen, maar gewoon om er meer ervaring mee op te doen. Ik zou graag 5 verschillende soorten aandelen kopen.

Is een bedrag van EUR 1000 echt erg onrealistisch? Ik zou graag extra ervaring met beleggen willen opdoen, echter moet ik ook realistisch blijven met mijn budget.
Tsja, EUR1000 en dan 5 verschillende soorten (sectoren denk ik??) aandelen. Dat betekent 5 posities van 200EUR en dus ook 10x 10EUR transactiekosten (ik reken bij het aangaan van een positie meteen de verkoopkosten mee), je begint dus eigenlijk al met 100EUR of 10% verlies alleen aan kosten. Dat is natuurlijk erg jammer. Je aandelen moeten dan toch redelijk stijgen om het verlies goed te maken.

Als je dit niet doet om geld te verdienen, maar om ervaring op te doen kun je in principe ook fictief handelen. Ik weet dat dat anders is dan echt handelen, maar ik denk dat je met een buy-and-hold strategie hier niet zoveel van merkt. Het wordt pas echt anders als je long en short gaat op de index en/of aandelen of gaat swing traden. Op dat moment gaat feeling, timing en emotie een veel grotere rol spelen en is het erg makkelijk om een beslissing te maken als het fictief is. Als je in werkelijkheid op een leuke winst staat of op een dik verlies wordt de situatie heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

priens schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:07:
[...]

Nou, deze positie staat er lekker bij (not!).... Afwachten nog maar. :|
Van de 3 zwaargewichten (RDS, MT en ING) zie ik alleen Mittal maybe nog een kleine correctie naar beneden maken, maar die andere 2 (plus daarmee ook de AEX) zie ik de komende weken wel doorstijgen.

Dus als ik jou was zou ik op die juni 475 puts maar je verlies nemen ipv te wachten tot ze straks waardeloos aflopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
MrJ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:39:
[...]

Van de 3 zwaargewichten (RDS, MT en ING) zie ik alleen Mittal maybe nog een kleine correctie naar beneden maken, maar die andere 2 (plus daarmee ook de AEX) zie ik de komende weken wel doorstijgen.

Dus als ik jou was zou ik op die juni 475 puts maar je verlies nemen ipv te wachten tot ze straks waardeloos aflopen. :)
Mja, op één of andere manier verwacht ik deze week toch een correctie in plaats van een stijging. Mocht deze correctie toch niet plaats vinden, dan kan ik ze net zo goed aanhouden, omdat ze dan toch bijna niks meer waard zijn. Ach, ik zie wel. Shit happens zullen we maar zeggen hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

De "AEX PUT JUN 2008 475,00" staat hier op 4,90.

Ik denk niet dat je die op 0,05 wilt zien staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan alleen in fondsen beleggen via de Postbank, daar heb je twee opties.
Of effecten voor 11 euro per transactie, dit gaat live en dan kun je echt aandelen kopen.
Of voor 0,3% van het bedrag "fondsen", dit gaat één maal per dag

Heb me zojuist aangemeld >:)
maar vind 't heel wat minder dan echt beleggen 8)7
Kan ik nergens online voor 50ct per transactie beleggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Ga zoals ik al op de vorige pagina van dit topic heb gepost naar snsfundcoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

RDS Juni calls 27 er vrijdag in voor 0,55 nu eruit op 0,85 en doorgerolt naar de 28 serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Ik wist niet dat hier op GOT een beleggingstopic aan de loop was, erg leuk!

Hou me voornamelijk bezig met aandelen en opties. Zowel in BEL, AEX, USA stocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pats, daar ging de 13000 punten grens @ Dow Jones. :) Als die stand houdt vandaag zou het i.m.o. best wel eens kunnen dat we morgen de 500 punten gaan bezichtigen.. Ik ga m'n winst nemen zo en maar eens kijken wat er te gebeuren staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm, nieuwe aandelenuitgifte van de zaak aangekondigd...fixed price vastgesteld op 102 euro, en ik mag kopen tegen 60%, plus voor elke 10 aandelen 2 bonusaandelen...

* kamstra gaat es ff inslaan :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Dat is een erg leuke regeling kamstra. Ik weet niet voor hoelang ze vast staan, maar daar kun je toch nauwelijks een buil aan vallen :P

In elk geval stukken beter dan mijn huidige regeling (converteerbare obligaties, dus risicoloos beleggen) en toekomstige regeling (15% korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
- Vanmorgend 20k euro geshort tegen 1.5603 net weer aangekocht 1.5507. Iemand die zich ook af en toe bezig houd op Forex?

- Volgt iemand een beetje RBS trouwens? Ik weet dat ze hun kapitaal hebben verhoogd, maar waarom zakt die koers nu precies ze belachelijk laag. Heb wel zin aan te kopen tegen 250,00 toen ik het zag, maar helaas geen kennis van zaken van deze stock.

Mijn belangrijkste posities momenteel:

C , 422 st
BA, 227 st
JPM, 105 st
WB, 257 st
WFC, 245 st

-10 x PUT FOR DEC 08 12,00
- 5 x PUT FOR DEC 08 15,00
- 10 x PUT ING DEC 08 15,00
- 5 x PUT FOR DEC 08 12,00
- 2 x PUT UN DEC 08 20,00
- 2 x PUT UN DEC 08 18,00

FOR, 100 st
ING, 100 st
OME, 300 st

[ Voor 29% gewijzigd door Galactic op 19-05-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:19:
Iemand GOOG? +17% after market (en dat is bijna 80$ p/s)
februari 2008 - 286,91 inkoop - mei 2008 - 376,67 verkoop
35% winst met m'n 100.000 IEX-beursspel.
Ik zou haast overwegen tijdens het echte beleggen m'n risico's niet meer te spreiden en flink te funden waar ik vertrouwen in heb. Jammer dat de éénmalige kosten inderdaad 10euro per transactie zijn. Nu moet ik het met funds doen in plaats van met echte aandelen.

Jammer dat ik niet ergens jullie resultaten allemaal kan zien. Op de website van de postbank.nl zie ik net dat de koersen gemiddeld 15% achteruit zijn gegaan van januari tot april 2008, dan is het bepaald niet fijn om geld te hebben in verspreide aandelen die het allemaal slecht doen. Ik zal binnenkort eens het resultaat van de postbank over 2007 opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Transactiekosten bij www.snsfundcoach.nl en www.fundix.nl zijn 0,00 euro. Ze verdienen hun geld aan provisie (die verwerkt is in de koersen van de fondsen).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26970 op 19-05-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Anoniem: 48844 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:22:
Ik zou haast overwegen tijdens het echte beleggen m'n risico's niet meer te spreiden en flink te funden waar ik vertrouwen in heb.
Zoiets heb ik me laatst ook zitten te bedenken. Het lastige is denk ik dat een goed bedrijf zomaar in de problemen kan komen door een schandaal, zie Ahold, Société Générale, Enron, Arthur Andersen etc. Als je je pijlen op 1 doel richt, dan kan je dus pech hebben. (Maar ik geef toe dat dat niet heel vaak zo dramatisch zal gebeuren.)
Toch lijkt het me niet gek om aan spreiding te doen, en in een paar sectoren de beste of meest kansrijke aandelen te selecteren.

Ik zelf investeer veel in beleggingsfondsen die zich richten op opkomende landen. Op een gegeven moment vroeg ik me ook af op het wel zin heeft om naast een China-fonds ook een AEX-tracker aan te schaffen. Alle economiën zijn zo met elkaar verbonden, dat als er iets ergs in de VS gebeurt dat China daar ook iets van merkt, en dat een daling daar niet wordt gedempt door een AEX-tracker, omdat die net zo goed daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Eindelijk de daling waar ik op zat te wachten!
Koersdoel is nu eerst 478, morgen misschien eerst weer wat omhoog.

Positie nu

8x Put 490 jun
2x put 480 jun
3x call 490 jun
4x put 490 AX4
4x call 490 AX4
-2 call 520 dec
-2 put 440 dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Een daling met laag volume. Imo een iets doorgeslagen correctie op de evenals doorgeslagen plus op maandag.

Vandaag weer een close in de 490 aan de hand van een Mittal en RDS. Mochten de komende 2 weken de financials ook even lekker meedoen dan is de 500 gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
MrJ schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:06:
Een daling met laag volume. Imo een iets doorgeslagen correctie op de evenals doorgeslagen plus op maandag.

Vandaag weer een close in de 490 aan de hand van een Mittal en RDS. Mochten de komende 2 weken de financials ook even lekker meedoen dan is de 500 gebroken.
Mr.J, zit je toevallig ook op het beurs.nl forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

IEX.nl ja.

Maar via beurs.nl zit je eigenlijk op 't forum van IEX.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
MrJ schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:08:
IEX.nl ja.

Maar via beurs.nl zit je eigenlijk op 't forum van IEX.nl. :)
Is dat zo? Beurs.nl heeft gewoon een eigen forum hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sorry, klopt. Ben dan even in de war met een andere site die onder water eigenlijk doorlinkt naar IEX.nl.

Maar ik zit zelf dan niet op beurs.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Je bedoeld zeker eurobench ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Ik hoor iedereen altijd maar roepen laag volume, laag volume... oke het volume is laag, in vergelijking met het 100 daags gemiddelde. Maar je moet er mee rekening houden dat het volume de afgelopen maanden juist uitzonderlijk hoog is geweest. Dus zo laag is het volume ook weer niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Galactic schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:24:
- Vanmorgend 20k euro geshort tegen 1.5603 net weer aangekocht 1.5507. Iemand die zich ook af en toe bezig houd op Forex?
Ja, ik. Echter alleen op een 'game' account bij http://oanda.com. Ik moet zeggen dat de returns die ik daar haal soms erg ziek zijn. 5% per dag is niet gek. Echter de kans dat je opblaast is ook erg aanwezig, daarom doe ik ook de game account ;).

Wat ik meestal doe is de 1 minuut of 30 seconden grafieken bijhouden en dan 95% van mijn NAV met 50:1 leverage inzetten zodra ik een omkeer zie in de trend. Ik sluit dan meestal bij 5 of 10 pips winst of verlies. Erg riskant en het lijkt bijna meer gokken en ik zou het dan waarschijnlijk nooit met echt geld doen.

Wat ik misschien wel van plan ben om te doen met echt geld is carry trades. Maar daar moet ik eerst een goed systeem voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Galactic schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:24:
- Vanmorgend 20k euro geshort [...]

Mijn belangrijkste posities momenteel:
[...]
Ik vind het op het eerste oog een vreemde mix. De speculatieve short is in omvang 2x-10x zo groot als individuele posities in je portefeuille. Daarnaast begrijp ik de combinatie van een kleine long positie met aandelen en grotere (factor 10) optieposities in dezelfde fondsen niet zo (maar ik doe dan ook niet aan opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:20:
Daarnaast begrijp ik de combinatie van een kleine long positie met aandelen en grotere (factor 10) optieposities in dezelfde fondsen niet zo (maar ik doe dan ook niet aan opties).
Die aandelenpositie lijkt me niet klein. 420 stuks Citigroup is niet weinig (meer dan $10.000). En dan komt er nog zeker voor $20-30k bij. Die valuta positie is juist relatief beperkt, risico is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Rukapul schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:20:
[...]

Ik vind het op het eerste oog een vreemde mix. De speculatieve short is in omvang 2x-10x zo groot als individuele posities in je portefeuille. Daarnaast begrijp ik de combinatie van een kleine long positie met aandelen en grotere (factor 10) optieposities in dezelfde fondsen niet zo (maar ik doe dan ook niet aan opties).
Forex is bijna altijd geleveraged. Daarom is het geld wat hij daadwerkelijk geinvesteerd heeft veel minder dan die 20k (€200 zou niet eens zo raar zijn).
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.