Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Soulmaster schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:00:
wat is uberhaupt het nut van een 100/100mbits? leuk om thuis te hosten maar de meeste servers staan een 100mbits download niet toe.
*kucht* Wat is het nut van een auto met meer dan 50pk?

http://www.pinkpower.nl/rs4-niet-rap-genoeg/#more-2036

Quote: "420PK te kort? van 0 naar 100 in 4.3 seconden te traag? Geen nood aan de man. De MTM Supercharged B7 Audi RS4 Clubsport, tering die auto moet wel breed zijn om alleen al het typeplaatje te kunnen herbergen, doet er met 525 PK een flinke schep bovenop. Van 0 naar 100 in 3.6 seconden is een aangename verbetering en je blijft dan tenminste die hinderlijke ferrari’s en Porsches GT2’s voor."

>:)

Dat servers nu geen 100Mbit aankunnen (ze zijn er wel trouwens) wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst niet kunnen. Zonder snelle afnemers zullen er echter geen snelle diensten komen (kip/ei.. etc) maar ook nu is het zeer prettig om 6 10Mbit downloads aan te zetten, een HD film te streamen en op de achtergrond een webbackup van je 10Gb hd te draaien.. zonder snelheidsproblemen.

denan wijzigde dit bericht 19-11-2007 08:08 (22%)

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Soulmaster schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:00:
wat is uberhaupt het nut van een 100/100mbits? leuk om thuis te hosten maar de meeste servers staan een 100mbits download niet toe.
Veel commerciële nieuwsservers staan wel meerdere verbindingen toe. Als je een Giganews account hebt trek je die 100MBit gewoon helemaal dicht. Bovendien worden 100Mbit aansluitingen vaak gedeeld binnen een huishouden zodat iedereen gelijktijdig kan surfen, youtube staren en downloaden.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reg. datum: 15 maart 2004

Nou ja zeg....nu moet ik even iets kwijt.

Ik krijg net mijn allereerste factuur. Ik ben na de gratis 6 maanden overgestapt naar een internet plus telefonie abbo. voor de overstap heb ik telefonisch contact gehad met XMS over de tarieven. Daar werd me verteld dat ik de eerste 6 maanden van een abbo voor de kortingsprijs van 19,95 per maand zou krijgen.

Ik krijg nu mijn rekening, en staat er voor de eerste 7 dagen de prijs van 19,95 op, en voor de rest het normale tarief.
Dus ik bel net, en vertellen ze me dat dat niet klopt, en dat de eerste 7 dagen ook het volle tarief moest zijn. Ze verwijzen me naar internet waar heel duidelijk zou staan dat het volle tarief betaald moet worden. Nou niet dus, ik zeg ze dan ook dat daar staat dat ik de eerste 6 maanden voor het actietarief krijg. Wordt me doodleuk verteld dat ik na 6 maanden gratis internet (ter waarde van 300 euro, volgens hun) niet moet verwachten nog meer korting te kunnen krijgen. Maar, er staat op internet nergens dat de actiekorting niet geld als je overstapt vanaf gratis internet naar een andere dienst...

Nou, op zich vind ik dat geen probleem hoor, het volle tarief te betalen voor zo'n fantastisch product, maar het gaat me een beetje om het principe.... Ik ga hier zeker een klacht over indienen, al is het maar om een schriftelijke reactie hierop te krijgen en er voor te zorgen dat de internet site wordt aangepast. Ik vind namelijk dat klanten wel goed ingelicht moeten worden!

Bij mij wordt in een keer 1,5 maand in rekening gebracht om het recht te trekken tot 31 december.
Aan de ene kant weet je waar je aan toe bent,gewoon per de eerste.
Aan de andere kant flikte casema dit ook iedere keer,steeds op rare tijdstippen rare periodes in rekening brengen.
Ik betaal per maand,heb daar een machtiging voor gegeven,dan moet je niet voor een langere periode er af halen zonder toestemming.
Ik heb alleen geen zin om er nu weer achteraan te gaan en als het voortaan per de eerste afgeboekt wordt vind ik het wel goed.
Maar het is niet geheel volgens de afspraak.

@Day24,ben je nou echt serieus ?
Je kan niet verwachten dat je eerst 6 maanden gratis krijgt en dan daarna ook nog eens 6 maanden 19,95 omdat je switcht.
Op de website staat,de eerste 6 maanden van het abonnement,en die heb jij al gehad,helemaal gratis.
En je hebt nog mazzel,de 6 maanden gratis aanbieding kwam bij mij wat te laat,ik had al getekend voor de eerste 6 maanden 19,95.
Dus helemaal niets gratis.
Je kan niet van 2 aanbiedingen tegelijk gebruik maken,dus niet eerst 6 maanden gratis en dan nog eens 6 maanden voor 19,95.
Terecht dus dat je nu gewoon het normale tarief moet betalen lijkt me,voorlopig heb jij het 6 maanden helemaal gratis gehad waar anderen 19,95 moesten betalen en gaat nu je 7e maand in en dien je gewoon net als iedereen het normale tarief te betalen.
Er moet ook wel wat geld gaan binnenkomen,aan een failliete dienst heeft niemand iets.

Nick39 wijzigde dit bericht 20-11-2007 20:13 (43%)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 15 maart 2004

Dat was niet het punt.
Zoals ik al zei, is het geld het probleem niet. Wat ik echt heel vervelend vind is dat ik aan de telefoon eerst iets te horen krijg (dat die korting voor mij geldt) en dan later een rekening voor iets anders krijg. Daarnaast staat nergens op de website dat de actiekorting niet geldig is voor mensen die al 6 maanden gratis hebben gehad. Ook moet ik erbij zeggen dat mij vandaag verteld is dat ik wel de actiekorting zou krijgen als ik alles uit de kast zou nemen.... vind ik dan ook weer krom.

het stomme vindt ik dat de communicatie blijkbaar niet helemaal goed gaat. Die 16 euro p/m extra voor een fantastisch product vindt ik echt geen probleem. Het gaat om het principe dat ze twee verschillende dingen zeggen.

Ik ben het met je eens dat ze niet failliet moeten gaan, want dan ben ook ik deze fantastische dienst kwijt.En trust me, die wil ik ook echt niet kwijt. Maar het gaat even om communicatie.

Theoretisch heb ik trouwens gewoon gelijk.... (toegegeven, dit is mieren verkrachten...). Op de site staat dit: "Het Internet abonnement is het eerste halfjaar gratis. Na dit half jaar geeft u aan of u een betaald abonnement wilt hebben." Nou.... ik wilde dus geen betaald internet abonnement.... ik heb gekozen voor telefonie erbij....is theoretisch een ander abonnement.

Maar goed, ik vind het niet erg de volle pond te betalen. Ik had alleen gehoopt dat ze dan aan de telefoon vandaag, toen ik een vraag had over de factuur, iets anders hadden gereageerd. iets als "oh sorry meneer, dan heeft de persoon die u vorige keer aan de lijn had het verkeerd aan u verteld. Onze excuses. U begrijpt hopelijk wel dat wij u niet twee maal achter elkaar aan een aanbieding mee kunnen laten doen." Dat had een stuk beter geweest als "dat kan helemaal niet meneer, iedereen hier weet dat het 36,90 kost. Wat verwacht u nou, dat we u eerst een dienst ter waarde van 300 euro helemaal gratis geven, en dan ook nog eens korting?" Spijt me, maar dat vond ik nogal jammer. Naast het feit dat die 300 euro niet klopte, vond ik dit gewoon nogal kortaf en een beetje vervelend.

quote:
Day24 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:06:
Dat was niet het punt.
Zoals ik al zei, is het geld het probleem niet. Wat ik echt heel vervelend vind is dat ik aan de telefoon eerst iets te horen krijg (dat die korting voor mij geldt) en dan later een rekening voor iets anders krijg. Daarnaast staat nergens op de website dat de actiekorting niet geldig is voor mensen die al 6 maanden gratis hebben gehad. Ook moet ik erbij zeggen dat mij vandaag verteld is dat ik wel de actiekorting zou krijgen als ik alles uit de kast zou nemen.... vind ik dan ook weer krom.

het stomme vindt ik dat de communicatie blijkbaar niet helemaal goed gaat. Die 16 euro p/m extra voor een fantastisch product vindt ik echt geen probleem. Het gaat om het principe dat ze twee verschillende dingen zeggen.

Ik ben het met je eens dat ze niet failliet moeten gaan, want dan ben ook ik deze fantastische dienst kwijt.En trust me, die wil ik ook echt niet kwijt. Maar het gaat even om communicatie.

Theoretisch heb ik trouwens gewoon gelijk.... (toegegeven, dit is mieren verkrachten...). Op de site staat dit: "Het Internet abonnement is het eerste halfjaar gratis. Na dit half jaar geeft u aan of u een betaald abonnement wilt hebben." Nou.... ik wilde dus geen betaald internet abonnement.... ik heb gekozen voor telefonie erbij....is theoretisch een ander abonnement.

Maar goed, ik vind het niet erg de volle pond te betalen. Ik had alleen gehoopt dat ze dan aan de telefoon vandaag, toen ik een vraag had over de factuur, iets anders hadden gereageerd. iets als "oh sorry meneer, dan heeft de persoon die u vorige keer aan de lijn had het verkeerd aan u verteld. Onze excuses. U begrijpt hopelijk wel dat wij u niet twee maal achter elkaar aan een aanbieding mee kunnen laten doen." Dat had een stuk beter geweest als "dat kan helemaal niet meneer, iedereen hier weet dat het 36,90 kost. Wat verwacht u nou, dat we u eerst een dienst ter waarde van 300 euro helemaal gratis geven, en dan ook nog eens korting?" Spijt me, maar dat vond ik nogal jammer. Naast het feit dat die 300 euro niet klopte, vond ik dit gewoon nogal kortaf en een beetje vervelend.
Technisch gesproken is telefonie een optie op een internet abonnement, oftewel een uitbreiding. Na 6 maanden gratis internet krijg je inderdaad geen actietarieven meer, MAAR.. als je van gratis internet overgaat naar triple krijg je nogmaals 6 maanden korting.

Add: alleen als je direct overstapt na het aflopen van je gratis 6 maanden btw
Een klachtenbrief zou ik niet sturen, dat heb ik ook gedaan aan de hand van het nog steeds niet aangelegd zijn van mijn glasvezel en het niet nakomen van afspraken door monteurs. Na 2 weken kreeg ik een brief dat mijn klacht in behandeling was, maar tot op heden heb ik verder niets meer vernomen (inmiddels alweer een maand later).

De monteurs zijn trouwens ook al een paar weken niet meer bij ons (Jan luykenlaan), dus het zal wel weer ergens volgend jaar komen, als ze ooit nog komen. En dan vast weer zonder enige aankondiging zodat niemand weet waar ie aan toe is, of met afspraken die ze niet nakomen.

Ik zal maar stoppen met hier klagen, tot er weer echt wat nieuws is.

quote:
milenko79 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:30:
Een klachtenbrief zou ik niet sturen, dat heb ik ook gedaan aan de hand van het nog steeds niet aangelegd zijn van mijn glasvezel en het niet nakomen van afspraken door monteurs. Na 2 weken kreeg ik een brief dat mijn klacht in behandeling was, maar tot op heden heb ik verder niets meer vernomen (inmiddels alweer een maand later).

De monteurs zijn trouwens ook al een paar weken niet meer bij ons (Jan luykenlaan), dus het zal wel weer ergens volgend jaar komen, als ze ooit nog komen. En dan vast weer zonder enige aankondiging zodat niemand weet waar ie aan toe is, of met afspraken die ze niet nakomen.

Ik zal maar stoppen met hier klagen, tot er weer echt wat nieuws is.
Ik weet niet wat ze aan het rommelen zijn in die jan luykenlaan,als ik het zo hoor (ik woonde in portiek C) ben ik blij ook dat ik er niet meer woon.
Hier hebben ze wel een enorme rommel gemaakt en de stoep is niet echt meer wat ie was.
In tegenstelling tot andere huizen in de straat hebben wij een meterkast,ze wilden de kabel rechtstreeks in de huiskamer laten binnen komen,ik kreeg het nummer van de uitvoerder,die kwam een half uur later al en regelde dat het bij ons wel in de meterkast zou komen.
Het enige slordige is dat ze overal op elke gevel een witte grote klodder verf hebben gesmeerd waar de kabel geboord zou moeten worden die je er alleen nog afkrijgt met een slijptol.
Op onze gevel staan (stonden,ik ben met de slijptol aan de weer gegaan) dus 2 witte stippen,een foute en een goede,door de foute hebben ze later een geel kruis gezet die dus ook nog bij div mensen op de gevel zit.
Bij elk huis zit dus een witte klodder of een gele streep op de gevel zo'n 30 cm boven de grond en het is beslist geen waterverf :(
Verder is dus de stoep op veel plaatsen verzakt en steken er her en der kabels uit de grond maar qua planning was men netjes op tijd.
Misschien is er bij jullie een andere uitvoerder aan het werk.
Wel overleed er iemand van een turkse aannemer die aan het graven was,het geulen graven was weer aan een ander uitbesteed,dus misschien is dat de reden waarom hier de boel zo slordig is dichtgegooid. (ehh hij overleed niet door het graven hoor)
Als ik het ff optel zijn er zo'n 4 maatschappijen bij het graafwerk en aanleg betrokken.
GOL graaft (hier tenminste) en dat is die turkse aannemer.
Grebbezicht is een aannemer.
Stam blaast de glasvezels.
Volkers doet het beheer.

Als het er eenmaal ligt:
XMS levert de diensten en stuurt alles aan
Op het netwerk van GNEM.
TV analoog wordt verzorgd door Hertzinger.
Digitale tv door Lijbrandt (dat weer eigendom is van Volkers)
Onderhoud wordt gedaan door Volkers.
De order kwam van Portaal,maar die is blijkbaar vergeten dat ze zoveel centjes hebben uitgegeven (nou hadden ze zowieso teveel vermogen en ik ben blij dat ze dit gedaan hebben) want die hoor je er niet meer over en het staat zelfs niet meer op de website van Portaal.
Nieuwe bewoners worden nergens over ingelicht en hebben dus geen idee wat dat kastje nou voor fantastische mogelijkheden biedt en dat vind ik persoonlijk erg jammer.
Telefonie ben ik ff kwijt door wie dat weer wordt gedaan

Nick39 wijzigde dit bericht 21-11-2007 11:36 (26%)

Tja, volgens mij wordt portaal gewoon zelf niet blij van de glasvezel. Als je portaal belt en het woord glasvezel in de mond neemt dan willen ze je al bijna niet meer te woord staan. Je krijgt bijna het idee dat ze dat hele glasvezel project het liefst zo snel mogelijk vergeten (en als je ziet hoe alles gaat is dat erg begrijpelijk).

Na mijn klachtenbrief zijn er trouwens nog wle 2 monteurs aan de deur geweest (zonder afspraak), ik stond op dat moment met mijn jas aan om weg te gaan maar heb ze toch maar toegalaten. Ze kwamen toen spontaan het modem plaatsen en kwamen erachter dat ik gene glasvezel heb liggen (terwijl ze de afspraak die ik daarvoor met ze had niet waren komen opdagen omdat ze gezien hadden dat de glasvezel bij mijn onderburen ligt). Toen gingen ze dus maar weer weg en verder is er geen enkele communicatie meer geweest. Misschien was het langssturen van de monteurs de afhandeling van mijn klachtenbrief volgens XMS, maar dat zijn ze dan vergeten aan mij mee te delen.

milenko79 wijzigde dit bericht 21-11-2007 12:48 (10%)

Nick 39 hoe kom je erbij dat ze digitale tv leveren nergens hebben ze nog digitale tv . Inderdaad de services is wat minder vandaar dat er ook een forum zoals dit is. Punt is ook dat de site van xms vaak onduidelijk is hoop dat dit ook nog een mooie aantrekkelijke site wordt met links zoals deze of een eigen forum bijv idee? Zodat de hoge heren het zelf ook lezen ha ha wat er onder de klanten leeft .Maar er is toch een plus punt bij ons althans als het werkt werkt het super .

Vouwerpowert

quote:
Nick39 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:16:
[...]

Telefonie ben ik ff kwijt door wie dat weer wordt gedaan
Telio.

Overigens voor iedereen die IP-tv werkend wil zien:
Aankomende zaterdag wordt het glasnet van Hilversum, Bussum en Naarden feestelijk geopend. Hier is o.a. ook een demonstratie van IP-tv zoals dat geleverd gaat worden. o.a. hiervoor wordt tijdelijk een glasverbinding gelegd naar de locatie.
11:00 is de openingsceremonie en daarna zijn er demonstraties van een groot aantal dingen waarvoor glasvezel erg fijn is. zoals het downloaden van grote files, gamen, beveiligingscamera's en dus ook IP-tv&HDTV.
Locatie is de Musk, Groest 53 Hilversum. 5 minuten lopen vanaf het station en moeilijk bereikbaar met de auto (maar het kan natuurlijk wel en er is een parkeergarage op 1 minuut lopen).

overigens klopt het dat digitale tv door lijbrandt geleverd wordt

mediabeast wijzigde dit bericht 21-11-2007 19:23 (3%)
Reden: nog wat toe te voegen over leverancier

DPC PeaceNlove @ Thuisvouwen
Nu met een kwatkoor!

quote:
pieter1967 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:23:
Nick 39 hoe kom je erbij dat ze digitale tv leveren nergens hebben ze nog digitale tv . Inderdaad de services is wat minder vandaar dat er ook een forum zoals dit is. Punt is ook dat de site van xms vaak onduidelijk is hoop dat dit ook nog een mooie aantrekkelijke site wordt met links zoals deze of een eigen forum bijv idee? Zodat de hoge heren het zelf ook lezen ha ha wat er onder de klanten leeft .Maar er is toch een plus punt bij ons althans als het werkt werkt het super .
Op http://www.xmsforum.nl staan diverse ervaringen van gebruikers.

Een hoop nagetieve berichten hier :/ Opzich wel logisch, als alles goed werkt hoor je niemand maar als er iets niet klopt schreeuwd iedereen meteen moord en brand. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar bij deze wil ik even vermelden dat het ook nog goed kan gaan ;) Ik maak nu bijna anderhalf jaar alweer gebruik van deze dienst en ik heb tot nog toe geen klagen. Alles loopt lekker al ben ik wel benieuwd wat mijn verbinding nu eigenlijk "echt" aan kan. Hopelijk komt die speedtest-server er nog een keertje. _/-\o_
@ Day24
Vanuit de gebruikersgroep Utrecht heb ik deze communicatie over tarieven al bij de directeur aan kunnen kaarten, ook heb ik het tegen Denan op het xmsforum.nl aangehouden. Het is genoteerd.

@ Pieter1967
Toen ik toch de directeur sprak heb ik ook de wens voor een XMS webteam uitgesproken, zodat wat Denan doet wellicht wat officiëler en meer uitgedragen kan worden. En ook dat is genoteerd, dus wie weet ;-)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
pieter1967 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:23:
Beste Pieter.
Ze zijn al een tijdje met een Pilot bezig,er is dus wel degelijk al digitale televisie,het is alleen nog in een proefstadium,maar dat had je hier echt kunnen lezen.
Voor het huidige aanbod:
http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php
Zodra het voor iedereen beschikbaar gaat worden,en of het in de huidige vorm door gaat zal Denan of een van zijn collega's het vertellen.

@mediabeast
Dank je voor de uitnodiging,het is jammer genoeg voor mij even te ver weg,als zoiets in Leiden gaat komen heb ik zeker interesse.

@day24 excuses,ik wist niet dat je na een gratis proef ook nog eens met korting kon kijken of dat de homepage zoiets suggereerde.

@milenko79
Mijn gok is dat Portaal het hele glasvezel project in het leven heeft geroepen omdat ze teveel vermogen hadden.
Volgens een bepaald regeltje mochten ze niet meer dan een x bedrag in een potje hebben zitten en hebben ze toen dat glasvezel project bedacht. (gelukkig)
Toch vind ik het jammer dat ze het nu niet meer promoten,het is geen dienst die je zo maar even onder de mat schuift als je klaar bent met stoffen.
Ondanks de (bij mij) wat matige kwaliteit van de analoge tv is het een project dat een wezenlijk alternatief is voor de kabel,XMS kan nooit zien welk huis er leeg komt te staan.
Casema gooit standaard al een brief in de bus en de mensen nemen dan Casema.
Een nieuwe bewoner wist mij te vertellen dat het XMS kastje een zendertje was dat de meterstanden naar het NUON verstuurde, XMS mag wat mij betreft wat promo materiaal opsturen dat ik dan bij de leegkomende huizen in de bus gooi zodat de nieuwe bewoner een wezenlijke keuze heeft.
Wat de monteurs betreft,ik weet niet waarom dat bij jou zo gaat,ik heb een paar keer bezoek gehad maar dat werd steeds telefonisch een dag van te voren aangemeld met een exacte tijd en de monteur van Volkers was daarbij stipt op tijd aanwezig.

Wat de snelheid betreft,dat wisselt van zoveel factoren,staat de mtu te hoog in je pc of router dan verlaagt dat de snelheid wat omdat er dan teveel controle pakketjes heen en weer gaan,staat ie te laag dan gaan er pakketjes verloren en moet het laatste pakketje weer opnieuw.
Vaak tweakt men de pc wel,maar de router niet.
Ik zit meestal over de snelheid heen :)

@Denan:
Ik weet waar het gerucht van de snelheidsverhoging vandaan komt:
Lijbrandt levert over glas nu standaard 40 Mbit.
De Volkers monteur dacht blijbaar dat dat ook voor XMS opging.

Nick39 wijzigde dit bericht 22-11-2007 11:05 (57%)

Kan iemand mij dan vertellen wanneer we digitale tv krijgen wacht er al 3 jaar op .Woonachtend te Soest

quote:
pieter1967 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:52:
Kan iemand mij dan vertellen wanneer we digitale tv krijgen wacht er al 3 jaar op .Woonachtend te Soest
Zoals edensandra al zei (er staat ook een link voor meer info) zijn ze bezig met testen en kan je de ervaringen daar lezen.
De test was nog niet helemaal geslaagd (de interface,het gebeuren er omheen kon beter) en men is nu in de tweede fase.
Zodra dat klaar is,en dat is echt dit jaar niet meer,zal het per woonplaats/regio uitgerold worden.
Dat is dus volgend jaar.
Zoals ik al zei:Zodra het zover is wordt het bekend gemaakt,maar op dit moment noemt XMS nog geen datum om teleurstellingen te voorkomen,er is dus nog niet bekend wanneer dit is.
Het is nog niet bekend of Lijbrandt het blijft verzorgen, (misschien wel bij xms maar nog niet bij de gebruikers)
Het zender aanbod is nog niet bekend gemaakt,dus geen idee of er zenders bijkomen hoewel Lijbrandt wel "reclame" maakt voor meer digitale zenders in de toekomst,maar het is dus nog niet bekend gemaakt of zij de dienst gaan/blijven doen en of alle zenders ook voor ons beschikbaar komen.
De decoder is wel bekend,zie de link naar het andere forum,en deze dient apart met een netwerk kabel op het xms kastje te worden aangesloten (dus niet via je huidige internet of tv kabel).
De rest kun je allemaal terug vinden via de link in het bericht van edensandra.

Nick39 wijzigde dit bericht 22-11-2007 15:40 (15%)
Reden: nog iets duidelijker gemaakt.

Bedankt Nick voor de info.
had het artikel gelezen wordt het ook HDtv ?dat staat er niet bij .Ziet er overigens wel goed uit.kan niet wachten

quote:
pieter1967 schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:51:
Bedankt Nick voor de info.
had het artikel gelezen wordt het ook HDtv ?dat staat er niet bij .Ziet er overigens wel goed uit.kan niet wachten
Voor zover nu bekend ondersteunt XMS straks geen hdtv, maar daar heb je ook weinig aan,de gebruikte decoder heeft een maximale resolutie van 640x512 en dat geeft dus weinig opties voor HDTV.
Oftewel in gewoon nederlands,de decoder ondersteunt geen HDTV.
Je kan hem dus wel aansluiten op een HDTV maar het blijft gewoon SD zonder upscaling.
De gebruikte decoder:

http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf

Ikzelf vind het een gemiste kans dat er geen HDTV ondersteund wordt en dat dit dus betekent dat als er later toch besloten wordt om dit te doen je een andere decoder nodig hebt.
Helaas is althans bij mij,ook nog niet bekend wat nu de bedoeling is,zit de decoder bij het abonnement,wordt het kopen,of moet je hem huren.
Ik heb het ook niet zo op de vorm van de decoder,je kan hem nergens tussen zetten,hij moet altijd ergens bovenop,de adapter zit los,alle kabels los,geen scart output maar een s-video dus je moet gaan klooien met verloopkabels en het lijkt me dat je hem zo omtrekt als je wat stugge kabels gebruikt.
Maar goed, ik zie het allemaal maar van een plaatje.

Vouwerpowert

Afgelopen zaterdag heb ik anders op het XMS-feestje in Hilversum een HDTV variant gespot. Die was groter en langwerpiger en had de HDMI aansluiting op de achterkant. Het model waar jij naar verwijst was er overigens ook, maar HDTV is niet uitgesloten.

mediabeast wijzigde dit bericht 27-11-2007 09:42 (0%)
Reden: hele rare typo die de zin behoorlijk veranderde net ipv niet

Nu met een kwatkoor!

quote:
Nick39 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:54:
[...]

Voor zover nu bekend ondersteunt XMS straks geen hdtv, maar daar heb je ook weinig aan,de gebruikte decoder heeft een maximale resolutie van 640x512 en dat geeft dus weinig opties voor HDTV.
Oftewel in gewoon nederlands,de decoder ondersteunt geen HDTV.
Je kan hem dus wel aansluiten op een HDTV maar het blijft gewoon SD zonder upscaling.
De gebruikte decoder:

http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf

Ikzelf vind het een gemiste kans dat er geen HDTV ondersteund wordt en dat dit dus betekent dat als er later toch besloten wordt om dit te doen je een andere decoder nodig hebt.
Helaas is althans bij mij,ook nog niet bekend wat nu de bedoeling is,zit de decoder bij het abonnement,wordt het kopen,of moet je hem huren.
Ik heb het ook niet zo op de vorm van de decoder,je kan hem nergens tussen zetten,hij moet altijd ergens bovenop,de adapter zit los,alle kabels los,geen scart output maar een s-video dus je moet gaan klooien met verloopkabels en het lijkt me dat je hem zo omtrekt als je wat stugge kabels gebruikt.
Maar goed, ik zie het allemaal maar van een plaatje.
Note over HDTV: aangezien momenteel geen enkele nederlandse zender uitzend in HD heeft het ook weinig nut om al een HD dienst te leveren. Men is wel bezig met HD-decoders en tests, maar er is simpelweg te weinig content (op die nat hd en discovery hd na).
Dat blijft betekenen dat er dus een HD decoder dient te worden aangeschaft/verleend.
Overigens is er wel content maar of het interessant is...
BBC heeft nu zijn HD versie,Film1 en Sport1 hebben een HD versie,Discovery,National Geographic heeft 2 HD kanalen,de Duitse hebben er een paar.
Niet dat het verder uitmaakt,bij casema moet je ook zelf een HD decoder kopen.
Omdat er weinig bekend is over digitale tv gaat men nu eenmaal zelf gokken ;)
@mediabeast :
Kan je een kleine samenvatting geven over de happening,ik ben best benieuwd.
Ik vind het toch jammer dat het zo stil is rond XMS in Leiden,geen nieuwskrantje,helemaal niets.
Weet jij een type nummer van die HD versie zodat ik zelf eens kan kijken hoe die er uit ziet ?
De SD versie lijkt een beetje qua uitvoering op de nokia decoder voor Casema (niet meer te koop)
Misschien heeft de HD versie upscaling en dergelijke,zo'n decoder zou ik dan liever kopen ook al is er geen HD content voorlopig.
Ik gok op deze http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET_130flyer_.pdf maar dat is dus een gok.

Nick39 wijzigde dit bericht 27-11-2007 10:18 (41%)
Reden: toevoeging bericht aan Mediabeast.

Vouwerpowert

Volgens is het inderdaad dat model waar jij naar linkt, maar pin me er niet op vast, want ik was die dag erg druk en ik heb er maar even een blik op geworpen.

Het was overigens een behoorlijk geslaagde dag. Bij de officiele opening waren veel belangstellenden aanwezig. Daar heb ik weinig van meekregen doordat ik in gesprek was met een klant. Na de opening werden er workshops gegeven in de XMS-bus die goed bezocht werden door klanten. Binnen in het restaurant waren de demonstraties over beveiliging, gamen, er stonden drie pc's waar mee getest kon worden en er stonden twee LCD's opgesteld waar TV op gedemonstreerd werd. Buiten stond een tent met een balie en bartafels waar continue aanloop was van klanten, mogelijke klanten en andere geinteresseerden.
Er was ook veel personeel van Dudok en ter plekke konden soms nog de kleine problemen opgelost worden mbt de bouw. Dudok O+
Waarschijnlijk komen binnenkort op de website nog wel foto's en video's van de dag te staan.

en tot slot FYI: in het XMS-huis in Arnhem en/of Nijmegen hebben ze al een demo-opstelling van IPTV heb ik begrepen. Het is de bedoeling dat die ook in Leiden komt te staan en dan post ik dat hier wel even. Heb ik ook wat te doen :P

Nu met een kwatkoor!

@Mediabeast:
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik zou graag als het in Leiden is,even komen kijken.
Het is jammer dat er niet iets meer gezegd wordt over hoe het er uit gaat zien met de decoders,kopen,huren.
Ik heb wel begrepen dat je de decoder ook kunt kantelen op de voet,dan ziet hij er wel weer interessant uit.
Helaas op de page van Amino staat er van de HD decoder geen plaatje van de achterkant.
Ik blijf de "gebrekkige" voorlichting van XMS/portaal via andere media dan dit forum slecht vinden.
Vandaag was er weer een Casema scout ploeg (zieltjes winnen) op pad hier in de buurt.
Ook de buren hebben nu telefonie van Casema en internet genomen ondanks dat ik ze op jullie heb gewezen.
Desnoods gooien jullie een pak folders hier neer (bij mij) en loop ik ze wel gratis door de buurt.
Het zou leuk zijn als er foto's over op de webpage komen,ik ben nu eenmaal erg geinteresseerd in nieuwe technieken.
Aangezien ik nu al 5 "casema" decoders heb gehad (lees gekocht) die allemaal storende fouten bevatten en op bugfixes wachten heb ik het echt wel gehad met de digitale tv van Casema.

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:57:
@Mediabeast:
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik zou graag als het in Leiden is,even komen kijken.
Het is jammer dat er niet iets meer gezegd wordt over hoe het er uit gaat zien met de decoders,kopen,huren.
Ik heb wel begrepen dat je de decoder ook kunt kantelen op de voet,dan ziet hij er wel weer interessant uit.
Helaas op de page van Amino staat er van de HD decoder geen plaatje van de achterkant.
Ik blijf de "gebrekkige" voorlichting van XMS/portaal via andere media dan dit forum slecht vinden.
Vandaag was er weer een Casema scout ploeg (zieltjes winnen) op pad hier in de buurt.
Ook de buren hebben nu telefonie van Casema en internet genomen ondanks dat ik ze op jullie heb gewezen.
Desnoods gooien jullie een pak folders hier neer (bij mij) en loop ik ze wel gratis door de buurt.
Het zou leuk zijn als er foto's over op de webpage komen,ik ben nu eenmaal erg geinteresseerd in nieuwe technieken.
Aangezien ik nu al 5 "casema" decoders heb gehad (lees gekocht) die allemaal storende fouten bevatten en op bugfixes wachten heb ik het echt wel gehad met de digitale tv van Casema.
Jammer ik had toch ook gehoopt op een HD decoder. Volgend jaar zal met het EK voetbal en de Olympische spelen weer veel aandacht zijn voor HD. En waarschijnlijk kan het via de kabelaars allemaal via HD bekeken worden.
Verder had ik gisteren 2 monteurs aan de deur. Ze kwamen mijn glasvezel modem activeren? Ik heb al sinds januari een abbonement. Maar volgens een lijst die ze hadden stond ik nog niet in het systeem en zou mijn modem het nog niet doen. Na wat telefoontjes naar de centrale bleek het toch wel te kloppen. De monteurs wisten mij ondertussen nog te vertellen dat er bijna geen mensen gebruik maken van glasvezel bij mij in de buurt. Het zouden er niet meer dan 10 zijn. Terwijl er toch een paar honderd woningen zijn aangesloten. Nick heeft dus echt wel gelijk dat XMS en Portaal meer actie zouden moeten ondernemen om meer klanten te krijgen. Het is nu echt zonde dat er zoveel geld geinvesteerd is in glasvezel en bijna niemand maakt er gebruik van.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws