Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
Mijn Linksys WRT54G haalt de snelheid wel maar het verdient wel de aanbeveling de pc ook te "tunen" voor de hogere snelheid.
TCP optimizer is een programma dat dit voor je kan doen.
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Een goede hoe moet ik dit gebruiken handleiding staat hier:
http://tele2.gebruikers.e...=140&pid=421#post_421

Dit zorgt ervoor dat de standaard opties van windows sneller komen te staan.
Als er steeds info verloren gaat omdat de router het wel snel aanbied maar windows om de zoveel tijd zegt,juh wacht ff, stuur dat ff opnieuw want ik was zo ver niet,dan vertraagt dat aardig.
Alsof je probeert te grote stukken door een trechter te duwen.
Met TCP optimizer vergroot je als het ware de hals van de trechter waardoor die grotere stukken er wel doorheen kunnen.
Succes.

Het nadeel van de Lynksys router is dat als er onverwacht een draadloze pc bijkomt waar nog geen ip nummer aan gegeven is, hij de weg nog wel eens wil kwijtraken.
Nadeel is ook dat als je de spanning er te lang aflaat hij per ongeluk de DMZ mode aanzet (firewall wijd open) en de instellingen er uit zijn.
Als je nadat je pc is opgestart je heel even het modem reset (spanning er even af) dat dan de draadloze pc er netjes tussen staat en iedereen weer verbinding heeft.

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 02 oktober 2006

Net de nieuwsbrief van XMS ontvangen. Digitale TV wordt in de loop van het eerste kwartaal 2008 gefaseerd beschikbaar voor haar klanten. _/-\o_
Het is nu nog niet bekend welke regio als eerste aangesloten kan worden op de nieuwe digitale televisie dienst aangezien XMS op dit moment bezig is met technisch aanpassen van het glasvezelnetwerk om digitale televisie te kunnen leveren. Digitale televisie zal hierdoor regio voor regio beschikbaar komen en we weten nog niet welke regio als eerste 'klaar is voor gebruik'
Rond februari zal XMS het definitieve aanbod voor digitale televisie bekend maken aan haar klanten en kunt u besluiten of u gebruik wilt gaan maken van deze dienst.

Nou gelukkig is er eindelijk duidelijkheid. Kan niet wachten tot ik er gebruik van kan maken.

Reg. datum: 01 augustus 2002

Wel jammer dat XMS niet echt op een tijdige manier duidelijkheid geven over de gebruikte decoder, wel/niet HDTV, wel/niet HDMI, wel/niet hercoderen van de bron, het programmaaanbod, de signaalleverancier, bitrate-garantie enz. Afgaande op de beperkte informatie die door de klankbordgroep naar buiten is gebracht lijkt het digitale TV bij XMS vooralsnog inferieur aan satellietontvangst en het product van Casema. Hoop dat men mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ik vrees het ergste...

ari3 wijzigde dit bericht 17-12-2007 17:01 (8%)

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
ari3 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:59:
Wel jammer dat XMS niet echt op een tijdige manier duidelijkheid geven over de gebruikte decoder, wel/niet HDTV, wel/niet HDMI, wel/niet hercoderen van de bron, het programmaaanbod, de signaalleverancier, bitrate-garantie enz. Afgaande op de beperkte informatie die door de klankbordgroep naar buiten is gebracht lijkt het digitale TV bij XMS vooralsnog inferieur aan satellietontvangst en het product van Casema. Hoop dat men mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ik vrees het ergste...
Dan zou ik toch iets beter naar de geleverde reacties vanuit de pilotgroep kijken.
Op www.xmsforum.nl staan wat screenshots en wat reacties van pilotdeelnemers (bbotje)
Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
Eeeh ik heb zelf eerst satelliet gehad en kon de schotel hier niet plaatsen in mijn nieuwe woning. Ik heb gekeken bij de XMS winkel naar hun demo opstelling. Ik kan je vertellen dat de beeldkwaliteit VEEL beter is dan via de satelliet. Ik weet dus niet hoe je erbij komt dat de kwaliteit minder zou zijn.

Wel zag ik dat er nog steeds compressie artefacten zijn en dat is volgens mij niet nodig met deze bandbreedte. Het is echter nog in een test stadium dus mogelijk wordt het nog beter. De artifacten die ik zag waren veel minder dan die je ziet bij satelliet.

Voor de rest wacht ik met spanning af of ik mee mag doen aan de pilot in Nijmegen :-)

Reg. datum: 04 september 2005

Vraagje:

Is de snelheid bij XMS (standaardabonnement) nu 24 Mbit down en upload?
Ik krijg nl. bij speedtests altijd een flink lagere upload dan download.
(rond 24 Mb download en tussen 7 en 12 Mb upload)
Is dit normaal of is mijn router (Linksys WRT54GL) hier de boosdoener?

quote:
Moraxv schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:08:
Vraagje:

Is de snelheid bij XMS (standaardabonnement) nu 24 Mbit down en upload?
Ik krijg nl. bij speedtests altijd een flink lagere upload dan download.
(rond 24 Mb download en tussen 7 en 12 Mb upload)
Is dit normaal of is mijn router (Linksys WRT54GL) hier de boosdoener?
Ik heb zelf het idee dat het voor een groot deel aan de speedtests ligt. Die zijn meestal niet echt ingericht op grote uploadsnelheden. De upload files zijn vaak veel kleiner waardoor de meting niet secuur is.

quote:
benbi schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:32:
[...]

Eeeh ik heb zelf eerst satelliet gehad en kon de schotel hier niet plaatsen in mijn nieuwe woning. Ik heb gekeken bij de XMS winkel naar hun demo opstelling. Ik kan je vertellen dat de beeldkwaliteit VEEL beter is dan via de satelliet. Ik weet dus niet hoe je erbij komt dat de kwaliteit minder zou zijn.

Wel zag ik dat er nog steeds compressie artefacten zijn en dat is volgens mij niet nodig met deze bandbreedte. Het is echter nog in een test stadium dus mogelijk wordt het nog beter. De artifacten die ik zag waren veel minder dan die je ziet bij satelliet.

Voor de rest wacht ik met spanning af of ik mee mag doen aan de pilot in Nijmegen :-)
Jaaaaa ik mag met de Pilot meedoen :-) Ik kan niet wachten tot ik donderdag mijn kastje krijg :-)

Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
denan schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:30:
[...]

De meeste routers raken "in de war" na een tijd aaneengebroken aan te staan, meestal na 3-4 weken. Vooral sitecom/smc en tweex hardware kan hier last van hebben (uit mijn persoonlijke ervaring tenminste). Wat goed helpt is om de 2-3 maanden de router eens resetten naar de factory defaults. Meestal werkt hij dan weer als een trein.
Meest onzinnige wat ik heb gehoord deze week..

Anyway, ik vind de communicatie van XMS nog steeds ver onder de maat. Ik heb geen enkel overzicht van wanneer ik nu een aansluiting kan verwachten, hoe m'n contract er uit zal zien en of uberhaupt nu al gebonden ben aan een contract...

Nog maar niet te spreken over dat digitale tv nu nog bezig is met gerealiseerd te worden en er nog geeneens gezegd kan worden of hier straks ook sport1 enzo op te ontvangen valt.

Ik ben bang dat ik er alleen maar op achteruit ga nu, zo van UPC naar XMS... EuroDocsis 3 komt er aan en dan is 100mbit mogelijk via de kabel... en digitale tv werkt hier prima en i-net verbinding is ongelooflijk stabiel. XMS had leuke beloftes maar het oogt allemaal zo amateuristisch...

quote:
Hertog_Martin schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 03:17:
[...]

Meest onzinnige wat ik heb gehoord deze week..
Forumtijgertactiek nummer 413: andere posts quoten en hier kritiek op uiten zonder deze te onderbouwen.

Speciaal voor Hertog_martin: een router is een stuk hardware waarop software (firmware) draait. Nu wil het feit dat software meestal bugs bevat, vooral als het versie 1.0 of 1.1 betreft. Bij normaal gebruik (aka: je sluit je router aan en je bekijkt internet pagina's) kom je dit soort bugs vaak weinig tegen. Zodra je gaat downloaden (en je met meerdere open tcp/ip threads / Upnp/etcetc te maken krijgt) moet je router opeens gaan nadenken. Gooi je hier ook nog eens een default security instelling op (die staan out-of-the-box meestal aan) dan is de kans groot dat je softwarefoutjes sneller tegenkomt. Meestal uit zich dat in memoryleaks of vage cpu cycles waardoor je router overblijft met 10% van zijn werkgeheugen, 4% van zijn processorsnelheid.. en 10% van de werkelijke bandbreedte.

Aangezien veel routers tegenwoordig zo slim zijn om instellingen en configuraties te onthouden tijdens poweroutages helpt het aan/uit zetten van een router niet. Reset je een router echter naar de factory defaults (je begint dus met een "clean install") dan verhelpt dat deze problemen meestal wel.
quote:
Anyway, ik vind de communicatie van XMS nog steeds ver onder de maat. Ik heb geen enkel overzicht van wanneer ik nu een aansluiting kan verwachten, hoe m'n contract er uit zal zien en of uberhaupt nu al gebonden ben aan een contract...
Vreemd. Als je je handtekening zet onder het aanvraagformulier staat daar duidelijk een verwijzing naar de algemene voorwaarden. Aka: ondertekenen=een jaar aan het contract vastzitten.

Tenzij je in een vraagb. traject zit (zoals de laar of nieuwland). In dat geval is je aanvraag een "voorlopig" contract. Tot de start van de aanleg kun je onder je contract uit. Dit zijn echter zaken die duidelijk tijdens dergelijke inloopavonden zijn gecommuniceerd.
quote:
Nog maar niet te spreken over dat digitale tv nu nog bezig is met gerealiseerd te worden en er nog geeneens gezegd kan worden of hier straks ook sport1 enzo op te ontvangen valt.
Wederom vreemd: je klaagt over het feit dat je niets weet over een dienst die bij het aangaan van je contract geen deel uitmaakt van de portfolio van XMS. XMS heeft meerdere abonnementsvormen waarbij je combinaties kunt maken van Internet/telefonie en televisie. Ben je op zoek naar functionaliteit die in één van die diensten niet te vinden is dan neem je toch een combinatie zonder die dienst?
quote:
Ik ben bang dat ik er alleen maar op achteruit ga nu, zo van UPC naar XMS... EuroDocsis 3 komt er aan en dan is 100mbit mogelijk via de kabel... en digitale tv werkt hier prima en i-net verbinding is ongelooflijk stabiel. XMS had leuke beloftes maar het oogt allemaal zo amateuristisch...
Hmmm eurodocsis 3.. vraag me af wanneer de kabelaars hun netwerk dan gaan uitbreiden zodat ze al deze bandbreedte kunnen verwerken. 100mbit is prachtig.. maar met een datalimiet van 40gb heb je er niet zo veel aan :) (los van het feit dat de gemeten waardes lab-resultaten zijn, of single user tests. Ik moet de eerste wijk nog zien waar iedereen tegelijk 100Mbit kan verstoken.. ons netwerk kan dat prima aan :))

Note: goede communicatie is een kwestie van spreken EN luisteren... ;)

denan wijzigde dit bericht 18-12-2007 09:15 (4%)

quote:
benbi schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:51:
[...]

Jaaaaa ik mag met de Pilot meedoen :-) Ik kan niet wachten tot ik donderdag mijn kastje krijg :-)
Tot donderdag dan benbi (anders had ik je wel in de pilotgroep opgenomen hoor ;))

quote:
Had geen tijd om hier eerder op terug te komen, maar beter laat dan nooit :)

Gebruikte decoder: Amino 110 voor SD, Amino 125-130 voor HD

Wel/Niet HDTV: In de huidige hardware versie niet. Aangezien er ook 0 HDTV content is is het leveren van HD momenteel ook geen prioriteit. Onze leverancier is echter wel bezig met het testen van HDTV streams maar we rollen eerst de interactieve diensten en sd kanalen uit.

Wel/Niet HDMI: Niet op de 110, wel op de 125/130

Wel niet hercoderen van de bron: Geen hercodering. Wij krijgen de streams direct van het NOB (mediagateway) en volgens mij mag je dat niet eens hercoderen.

het programmaaanbod: Zie www.lijbrandt.nl, met nog diensten als highquality uitzendinggemist, rtlgemist en wat experimentele VoD diensten.
(Edit: het zenderoverzicht zat nogal verstopt, bij deze dus de directe link: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php)

de signaalleverancier: NOB mediagateway

bitrate-garantie: Voor alles wat vanaf de mediagateway komt->8Mbit streams (geen verdere compressie) voor SD, 12-24Mbit streams voor HD (afhankelijk van 720i-1080p en audioencoding van een zender).
Voor zenders die vanaf de sat komen gelden natuurlijk andere bitrates.

@benbi: die compressieartefacten komen niet uit het DTV netwerk maar vanuit de zender. Die slaan tegenwoordig veel eigen content ook op met compressie (ze moeten wel). Bij net5 zie je bijvoorbeeld vaak mpeg blokken bij het starten van hun trailers, na een seconde is het echter weer verdwenen. Beeldfoutjes die ontstaan bij de zender zijn helaas niet te voorkomen/op te lossen door ons.

denan wijzigde dit bericht 18-12-2007 09:19 (4%)

Reg. datum: 21 maart 2002

Als eerste wil ik melden dat ik het topic bijna dagelijks in de gaten hou aangezien ik al het internet/telefoon/tv pakket heb bij XMS.

Internet doet netjes zijn werk op 24/24 al lijkt de upload niet helemaal gehaald te worden maar kan ook aan de server liggen (via C3 900Mhz)

Nu ben ik al tijden heel benieuwd naar het digitale tv gebeuren, (niet als enige neem ik aan :) )
Nu het bekend is vallen mij twee dingen tegen:

- het uitrollen vanaf rond Feb. 2008. Wat kan betekenen dat de laatste tegen Dec. 2008 pas aangesloten zouden kunnen worden.

- het zenderaanbod. Als je naar concurrenten kijkt is er toch heel wat meer te verkrijgen via digitale televisie. Maar ja dit kan in de toekomst nog veranderen.

Dus op naar 2008 en alles naar digitaal!

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

Wat ik mij nog afvraag is of de amino 125/130 gelijk al toegevoegd wordt aan het netwerk of niet.
Dit is zeker voor de mensen met een LCD/ Plasma tv best wel interessant.
Sowieso lijkt het me persoonlijk fijner op de toekomst (HDTV) voorbereid te zijn dan na een jaar (grove gok) weer een andere decoder te moeten aanschaffen.

Voor de rest ziet het er veelbelovend uit en kan niet wachten om mijn tanden erin ogen erop te zetten. Die bitrates zien er ook top uit eindelijk 'écht' tv ;)

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |

quote:
ericjanvanputten schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:18:
- het uitrollen vanaf rond Feb. 2008. Wat kan betekenen dat de laatste tegen Dec. 2008 pas aangesloten zouden kunnen worden.
Niet echt, als de uitrol eenmaal start gaat het redelijk snel. De reden dat wij niet het hele netwerk in één keer uitrollen is om de schaling in de gaten te houden. (denk aan de problemen die UPC/Casema hadden toen ze opeens DTV gingen uitrollen).
quote:
- het zenderaanbod. Als je naar concurrenten kijkt is er toch heel wat meer te verkrijgen via digitale televisie. Maar ja dit kan in de toekomst nog veranderen.
Ook daar is een reden voor: Voor elke zender die wij doorgeven moeten wij ook rechten afdragen. Die bedragen kunnen aardig oplopen (denk aan 2 euro voor 1 zender). Het pakket wat wij nu gaan doorgeven is het 'basispakket'. Net zoals bij de andere aanbieders zal het in de toekomst mogelijk worden om uitbreidingen af te nemen.
------
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
denan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:13:
[...]Wel/Niet HDTV: In de huidige hardware versie niet. Aangezien er ook 0 HDTV content is is het leveren van HD momenteel ook geen prioriteit. Onze leverancier is echter wel bezig met het testen van HDTV streams maar we rollen eerst de interactieve diensten en sd kanalen uit.
Het aantal zenders is inderdaad nog beperkt, maar waarom niet gewoon alvast HDNL en Discovery HD er op zetten? Doen andere concurrerende providers immers ook gewoon. Of wacht men totdat alle zenders ineens migreren naar HD uitzendingen?
quote:
Wel/Niet HDMI: Niet op de 110, wel op de 125/130
Ah, ok. Goed dat je kunt kiezen voor eentje met HDMI.
quote:
Wel niet hercoderen van de bron: Geen hercodering. Wij krijgen de streams direct van het NOB (mediagateway) en volgens mij mag je dat niet eens hercoderen.
d:)b
quote:
het programmaaanbod: Zie www.lijbrandt.nl, met nog diensten als highquality uitzendinggemist, rtlgemist en wat experimentele VoD diensten.
(Edit: het zenderoverzicht zat nogal verstopt, bij deze dus de directe link: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php)
Ziet er op eerste gezicht goed uit. Wel mis ik BBC1 en 2 in het zenderoverzicht. Deze zitten wel in het analoge pakket van XMS. Komt BBC 1-4 in de toekomst nog in het digitale pakket? (Casema heeft ze wel...)
quote:
de signaalleverancier: NOB mediagateway
Hier ben ik erg blij mee. Dit levert goed beeld!

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

schaduw
Reg. datum: 31 augustus 1999

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen voor digitale teevee bij XMS. Komt daar nog een bedrag bovenop tov. het huidige tv-tarief? En is het zo dat de decoder via een nieuwe (aparte) UTP-kabel op de modem aangesloten dient te worden? En wordt de decoder verkocht of verhuurd?

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

quote:
ari3 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:47:
[...]
Het aantal zenders is inderdaad nog beperkt, maar waarom niet gewoon alvast HDNL en Discovery HD er op zetten? Doen andere concurrerende providers immers ook gewoon. Of wacht men totdat alle zenders ineens migreren naar HD uitzendingen?
De kosten van het leveren van een HD box voor slechts 2 HD zenders (met dure rechten) zijn echt enorm. Tot er meer content is zullen wij dit dus ook niet doen.
quote:
[...]
Ziet er op eerste gezicht goed uit. Wel mis ik BBC1 en 2 in het zenderoverzicht. Deze zitten wel in het analoge pakket van XMS. Komt BBC 1-4 in de toekomst nog in het digitale pakket? (Casema heeft ze wel...)
En die gaat ze ook verliezen. De bbc heeft namelijk alle contracten ingetrokken, alleen world en prime mogen nog in het buitenland uitgezonden worden.
quote:
schaduw schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:00:
Ik ben wel benieuwd naar de prijzen voor digitale teevee bij XMS. Komt daar nog een bedrag bovenop tov. het huidige tv-tarief? En is het zo dat de decoder via een nieuwe (aparte) UTP-kabel op de modem aangesloten dient te worden? En wordt de decoder verkocht of verhuurd?
Dat kan ik pas vertellen als we een fase verder zijn.

denan wijzigde dit bericht 18-12-2007 15:53 (19%)

Reg. datum: 03 december 2000

quote:
denan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:58:
[...]

Ik moet de eerste wijk nog zien waar iedereen tegelijk 100Mbit kan verstoken.. ons netwerk kan dat prima aan :))
Is dat werkelijk zo ? Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat ook XMS aan overboeking doet op de infrastructuur. De boeking kan percentueel misschien lager zijn ok, maar iedereen op 100mbit gaat niet echt werken gok ik.. :o

BTW ik begrijp het grote voordeel van digitale TV ten opzichte van de huidige "analoge" manier nog niet helemaal geloof ik.. Je gaat er (wat) extra voor betalen, maar je raakt een aantal zenders kwijt ? (NGC, Motors TV, Travel&Living, TravelChannel, Discovery Science). OK de kwaliteit is misschien iets beter en er zijn wat extra diensten, maar ik zie geloof ik niet helemaal waarom hier zo ontzettend op gewacht wordt ?

Reg. datum: 18 december 2007

quote:
denan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 05:29:
[...]

Technisch gesproken is telefonie een optie op een internet abonnement, oftewel een uitbreiding. Na 6 maanden gratis internet krijg je inderdaad geen actietarieven meer, MAAR.. als je van gratis internet overgaat naar triple krijg je nogmaals 6 maanden korting.

Add: alleen als je direct overstapt na het aflopen van je gratis 6 maanden btw
Ik woon in Nijmegen Hatert. Bij mij hangen er twee foeilelijke kasten aan de muur in de woonkamer.
De ene, een kleintje van UPC en de tweede een enorm geval van XMS. Beide zijn door monteurs in de muur geplemd met schroeven en pluggen van het standaardtype, dat voor elke muur goed zou moeten zijn, wat dus betekent dat ze allebei half loshangen.

Sinds bijna een half jaar heb ik [gratis] internet van XMS. Daarover niets dan lof; één keer in al die tijd de stekker eruit moeten trekken, omdat de kast uitviel. Verder geen klachten, maar eerlijk gezegd geen gebruik gemaakt van de e-mail van XMS, dus daarover kan ik niets goeds of slechts melden.
Voor telefoon en televisie maak ik ook geen gebruik van XMS.

In een brief van XMS van 14 november staat dat ik voor 29 december aan moet geven of ik één of ander abonnement wil. Als ik dat niet doe wordt de verbinding afgesloten.
Ik heb de volgende keuzes:
1. om mijn gratis internet-abonnement aansluitend om te zetten in een betaald.
Kosten 12 x 32,95 = 395,40 voor één jaar.
2. Internet + telefonie abonnement
Kosten 6 x 19,95 + 6 x 36,90 = 341.10
3. Internet + RTV abonnement
Kosten 6 x 19,95 + 6 x 42,90 = 377,10
4. Alles uit de kast abonnement [zonder monteur] [De 'gratis' installatie kost 150,00!!!!]
Kosten 6 x 19,95 + 6 x 50,00 = 419,70
5. Telefonie & RTV abonnement
Kosten 6 x 17,95 + 6 x 27,90 = 275.10

Ik snap wel dat als ik langer dan een jaar bij XMS wil blijven, ik rekening moet houden met na een jaar een ander abonnement te nemen, maar het blijft wel wat zot dat ik nu financieel gedwongen wordt een abonnement af te sluiten, waarbij ik één deel helemaal niet zal gebruiken. Nummer 2 is 54,30 goedkoper dan een gewone verlenging van het internetabonnement.

Het is dus nu duidelijk zo dat je niet zoals hierboven vermeld de triple hoeft te kiezen om van een aktie gebruik te maken. Alle vormen kennen een korting behalve een eenvoudige verlenging.

Aan telefoon en RTV wil ik bij XMS voorlopig nog niet beginnen, want mij is gebleken dat alle problemen hiermee worden afgewenteld op anderen [gebruikers, aannemers en rtv-toeleveraar].
In de paar jaar dat dit forum bestaat heb ik meen ik eenmaal meegemaakt dat een fout werd toegegeven.
Waarom gebruikers blijven betalen voor slechte kwaliteit is mij volstrekt onduidelijk.

quote:
Wilde schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:58:
[...]

BTW ik begrijp het grote voordeel van digitale TV ten opzichte van de huidige "analoge" manier nog niet helemaal geloof ik.. Je gaat er (wat) extra voor betalen, maar je raakt een aantal zenders kwijt ? (NGC, Motors TV, Travel&Living, TravelChannel, Discovery Science). OK de kwaliteit is misschien iets beter en er zijn wat extra diensten, maar ik zie geloof ik niet helemaal waarom hier zo ontzettend op gewacht wordt ?
Analoge TV ziet er niet uit op een grote LCD TV. Hoe groter de TV hoe slechter analoge TV eruit ziet. Vooral als je ook vaak HD materiaal bekijkt dan doet analoge TV gewoon pijn aan je ogen.
Verder raak je geen zenders kwijt, die kan je altijd nog analoog bekijken. Er komen heel veel zenders bij en uitzending gemist is echt heel handig. Ik kijk meer uitzending gemist dan "live" naar de publieke omroep. Erg makkelijk om te kijken wanneer het mij uitkomt.
quote:
Olddutch2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:18:
[...]

Aan telefoon en RTV wil ik bij XMS voorlopig nog niet beginnen, want mij is gebleken dat alle problemen hiermee worden afgewenteld op anderen [gebruikers, aannemers en rtv-toeleveraar].
In de paar jaar dat dit forum bestaat heb ik meen ik eenmaal meegemaakt dat een fout werd toegegeven.
Waarom gebruikers blijven betalen voor slechte kwaliteit is mij volstrekt onduidelijk.
Je hebt nu tenminste een keuze. Vroeger had je Casema (of UPC afhankelijk van je woonplaats) voor TV en KPN voor telefonie. Als je niet tevreden was, dan kon je nergens anders heen. Wat vind je dan van de klantenservice van Casema en KPN? Alsof die wel heel erg goed is.
Internetkwaliteit is absoluut top. TV is vergelijkbaar met de kabelaars. En telefonie is niet slechter dan KPN. Het is in ieder geval wel goedkoper dan de andere aanbieders. En als je liever meer wil betalen, dan moet je dat beslist gaan doen. Je bent vrij om te kiezen.

lethargy wijzigde dit bericht 18-12-2007 20:43 (34%)

Reg. datum: 18 december 2007

quote:
lethargy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:22:
[...]

Je hebt nu tenminste een keuze. Vroeger had je Casema (of UPC afhankelijk van je woonplaats) voor TV en KPN voor telefonie. Als je niet tevreden was, dan kon je nergens anders heen. Wat vind je dan van de klantenservice van Casema en KPN? Alsof die wel heel erg goed is.
Internetkwaliteit is absoluut top. TV is vergelijkbaar met de kabelaars. En telefonie is niet slechter dan KPN. Het is in ieder geval wel goedkoper dan de andere aanbieders. En als je liever meer wil betalen, dan moet je dat beslist gaan doen. Je bent vrij om te kiezen.
Eerder in Tolhuis had ik Tiscali ADSL internet met 2 telefoonnummers met [echt] gratis bellen in Nederland voor 24,95 per maand. Verhuisd naar Hatert en abonnement bleef achter in Tolhuis.
Bij Tiscali moest ik gemiddeld 2 maal per maand het modem resetten, maar verder geen grote klachten.
Daar en hier heb ik schotel met 2 pvrs met dubbele tuner. Ik kijk voornamelijk Engelse zenders BBC 1,2,3,4 plus de streams en ITV 1,2,3,4 plus de streams.
Van Canal Digital zo'n kaartje gekocht voor 69. Sinds de Nederlandse regionale zenders en Ned 1,2 en 3 niet meer analoog zijn te ontvangen moeten ze dat gewoon ongecodeerd doorgeven en hoef je geen verdere kosten meer te maken bij Canal Digital, tenzij je natuurlijk van hun abonnementen gebruik wilt maken.
Telefoneren doe ik tegenwoordig mobiel met zo'n bijna gratis abonnementje van gsmweb of zoiets.

Problemen met KPN, UPC, Casema en dergelijke volg ik met belangstelling, maar nooit zelf mee te maken gehad.
Wat mij verbaasd is dat ondanks alle klachten, voornamelijk over de aanleg en rtv XMS in al die tijd de zaken nog niet voor elkaar heeft en de gebruikers als proefkonijnen gebruikt.

quote:
Olddutch2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:29:
[...]

Wat mij verbaasd is dat ondanks alle klachten, voornamelijk over de aanleg en rtv XMS in al die tijd de zaken nog niet voor elkaar heeft en de gebruikers als proefkonijnen gebruikt.
Proefkonijnen. 8)7 Je kan natuurlijk ook overdijven. De meerderheid van de mensen is tevreden over XMS en die zal je niet op dit forum tegen komen. De mensen die niet tevreden zijn, die zullen hier wel een ongenoegen posten (terecht natuurlijk).
De voornaamste problemen waren de aanleg van de infrastructuur. Maar dat is ook wel begrijpelijk.
De discussie op dit forum over analoge TV, ging vooral over een bepaalde situatie waar XMS het minder deed dan Casema. XMS komt nu met digitale TV en dan zal het kwaliteitsprobleem hopelijk verholpen zijn.
Glasvezel is een nieuw product voor consumenten en ik ben daar over het algemeen erg tevreden over. Ik betaal 35 euro minder per maand dan voorheen met xs4all, casema en kpn. De kwaliteit en snelheid van internet met 24 Mbit/s download en upload snelheid is absoluut top. Telefonie heb ik geen klachten over. Analoge TV is wat minder, maar daar komt digitale TV voor.

quote:
Wilde schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:58:
[...]

Is dat werkelijk zo ? Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat ook XMS aan overboeking doet op de infrastructuur. De boeking kan percentueel misschien lager zijn ok, maar iedereen op 100mbit gaat niet echt werken gok ik.. :o
Natuurlijk zit er een overboekingsfactor op, maar die begint pas op te spelen op de pijp richting het internet. Binnen het netwerk zelf is er per wijk/stadsdeel een enorme overcapaciteit. Aangezien het netwerk met de dag groter aan het worden is (qua klanten) is ook de kans (vooral bij populaire torrents) groot dat je links opzet naar mede netwerk gebruikers.

Add: tot op heden heeft nog nooit iemand wat gemerkt btw van die overboekingsfactor.. en zo'n 70-80% van de netwerkgebruikers trekken hun verbinding toch aardig dicht (6)

denan wijzigde dit bericht 18-12-2007 22:34 (10%)

quote:
Olddutch2 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:18:
[...]

Voor telefoon en televisie maak ik ook geen gebruik van XMS.

<snip>

Hmmm je maakt geen gebruik van de diensten en je kunt toch een waardeoordeel vellen? Ik neem aan dat je dus in het XMS huis bent langsgeweest om de diensten te testen? Zonee dan wil ik graag weten wat de lotto cijfers worden met nieuwjaar ;)

Verder nogmaals de note dat ik in dit forum puur op eigen initiatief reageer (anders zou ik ook nooit zo scherp kunnen reageren zoals 2 regels hierboven).. en in mijn ogen heb ik nog nooit problemen op klanten af lopen wentellen (zoja: quotes + directe link naar mijn post aub). Wat ik vaak WEL doe is van de meest gangbare situatie uitgaan: Namelijk dat de problemen voor 95% optreden door slechte kabels/waardeloze routers of lokale configuratieproblemen. Uit de reacties blijkt ook vaak dat mijn antwoorden tot een oplossing leiden. Zo niet->los het met de helpdesk op.

(Volgens mij post ik ook regelmatig storingsmeldingen of 'uh oh.. someone made a fuckup!'-meldingen hier.. dus daar kan het ook niet aan liggen.)

In principe is het aantal klachten in te delen in 3 soorten:
- Klachten over het aansluitproces (helaas zijn dit soort processen nooit 100% onder controle te houden aangezien we met meerdere onderaannemers werken). Zodra de helpdesk dit soort problemen tegenkomt lossen ze dat tegenwoordig relatief snel op.
- Klachten over de diensten veroorzaakt in het klantdomein.(meestal pas op te lossen als de klant ook werkelijk mee wil helpen met het testen.. )
- Problemen met de diensten veroorzaakt in ons domein. (afhankelijk van het type probleem redelijk snel op te lossen)

Mocht jij nog klachten weten die hier 'afgewenteld' worden op klanten over leveranciers dan hoor ik dat graag.. Verder begrijp ik je frustratie over het feit dat je kunt kiezen uit een aantal abonnementen waar je niets aan hebt.. maar dan kies je dat toch niet? Dat XMS als bedrijf liever ziet dat klanten een double of een triple nemen lijkt me logisch.. vandaar ook de extra kortingen op dergelijke abonnementen. Aan de andere kant zou je ook kunnen denken "heej.. ik heb al 6 maanden gratis internet gehad dat zo snel is dat mijn oude providers daar nooit aan konden tippen! .. aardig van ze!"

Wat betreft de "gratis" install: Normaal kost het aanleggen van de vezel naar een woning 150,- euro. Dat heb je gratis gekregen. Een monteur voor het aansluiten van je apparatuur op ons aansluitpunt zal echter wel geld kosten, al zijn er relatief veel lokale alternatieven die het voor een paar tientjes doen (of een kratje bier :P).

note: ik begrijp ook je commentaar op onze telefoniedienst niet.. uit meerdere tests (oa computer totaal) is onze telefoniedienst als beste voip dienst uit de bus gekomen. :?

Add: alvast excuses voor de relatief "zure" toon van mijn posts van vandaag.. mocht ik daar iemand mee voor het hoofd stoten. (Zoja.. trek het je niet aan.. ik bedoel het vast niet persoonlijk :))

denan wijzigde dit bericht 18-12-2007 22:37 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: