Zodra ik mijn full HD TV aansluit ziet de Mini inderdaad de max res van 1920x1080i. Het knipperde mij net iets te veel dus de resolutie van 1600x900 maar ingesteld. Ook mooi...quote:SpoekGTi schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:49:
[...]
Reden waarom hij nu 1680x1050 aangeeft heb ik niet, maar ik kan je wel verzekeren dat als je een FullHD panel koopt dat hij 1920x1080 doet, je moet alleen overscan even aan of uitzetten anders vallen er net wat randjes buiten je scherm. Kortom je krijgt wel rondom je beeld een klein zwart balkje.
[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 463
Reg. datum: 12 januari 2008
Ik zou sowieso even wachten tot 5 augustus a.s. Dan is het (op 2 dagen na) 1 jaar geleden dat de Mini voor het laatst is geupdate en ligt een update dus voor de hand of misschien zelfs wel een nieuwe look. Prijzen zullen vermoedelijk gelijk blijven zij het dat je voor hetzelfde geld sowieso wel 2 GB intern zult meekrijgen en natuurlijk een snellere processor en vermoedelijk ook een betere videokaart.quote:kellhus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:25:
Jammer, ik wilde dit weekend ook een mac mini halen om aan te sluiten op mijn TV, maar het basismodel is bijna overal out of stock. De 2ghz versie dan weer niet, maar ik ga geen 200 euro meer betalen voor zo'n marginale upgrade.
bert-nl wijzigde dit bericht 20-07-2008 13:48 (11%)
Denk dat de look een beetje zoals de iMac zal zijn. De videokaart wordt een X3100 denk ik. Het basismodel krijgt denk ik 1GB, en het topmodel 2GB.quote:bert-nl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:46:
[...]
Ik zou sowieso even wachten tot 5 augustus a.s. Dan is het (op 2 dagen na) 1 jaar geleden dat de Mini voor het laatst is geupdate en ligt een update dus voor de hand of misschien zelfs wel een nieuwe look. Prijzen zullen vermoedelijk gelijk blijven zij het dat je voor hetzelfde geld sowieso wel 2 GB intern zult meekrijgen en natuurlijk een snellere processor en vermoedelijk ook een betere videokaart.
MacBook C2D 1.83GHZ 2GB - iPod Touch 8GB - PowerMod Intel E2180 - ATi HD2600PRO - 1GB - 250GB
Reg. datum: 04 september 2007
'knipperde' ? Bedoel je daarmee het flikkeren van het scherm? En had je daar minder last van sinds je de resolutie verlaagd hebt?quote:Erwinh schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:22:
[...]
Zodra ik mijn full HD TV aansluit ziet de Mini inderdaad de max res van 1920x1080i. Het knipperde mij net iets te veel dus de resolutie van 1600x900 maar ingesteld. Ook mooi...
Ik ben nog niet overtuigt, dus vandaar dat ik in dit topic om ervaringen vraag;
Concreet wil ik; een Apple Mini gaan gebruiken als 'media center' achtig systeem voor in de huiskamer. Hiermee wil ik :
Concreet wil ik; een Apple Mini gaan gebruiken als 'media center' achtig systeem voor in de huiskamer. Hiermee wil ik :
- Foto's kunnen laten zien
- Films (van bijv. externe HDD) kijken. O.a. ook FULL HD content
- Opnemen vanaf TV (zal wel het moeilijkste zijn..)
Nog niet misschien
Reg. datum: 23 december 2005
Reg. datum: 23 december 2005
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar een vriend heeft een 1.83ghz + 2gb mini draaien en hij kan probleemloos 720p content afspelen via VLC of OSXBMC (Plex). 1080p ging echter niet altijd perfect zover ik kon zien.
Niet echt perfect in de vorm van haperingen? Kan hij dat hardwarematig dan net niet aan?quote:kellhus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:30:
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar een vriend heeft een 1.83ghz + 2gb mini draaien en hij kan probleemloos 720p content afspelen via VLC of OSXBMC (Plex). 1080p ging echter niet altijd perfect zover ik kon zien.
Nog niet misschien
@ the-edge:
Dit is zeker wel mogelijk. Alleen het FULL HD content verhaal wordt lastiger, maar met OSXBMC kan dit op het moment.
Opnemen vanaf TV is misschien wel het makkelijkste, hiervoor zijn inmiddels genoeg producten beschikbaar welke ook perfect werken onder OSX. Bijvoorbeeld de Hybrid Eye TV van Elgato (haal maar eens door Google heen)
Als jou lijstje opgesteld is in prioriteit dan is een MacMini uitermate geschikt, met uitzondering van het FULL HD verhaal. Hoeveel procent verwacht je dat uit Full HD gaat bestaan?
Dit is zeker wel mogelijk. Alleen het FULL HD content verhaal wordt lastiger, maar met OSXBMC kan dit op het moment.
Opnemen vanaf TV is misschien wel het makkelijkste, hiervoor zijn inmiddels genoeg producten beschikbaar welke ook perfect werken onder OSX. Bijvoorbeeld de Hybrid Eye TV van Elgato (haal maar eens door Google heen)
Als jou lijstje opgesteld is in prioriteit dan is een MacMini uitermate geschikt, met uitzondering van het FULL HD verhaal. Hoeveel procent verwacht je dat uit Full HD gaat bestaan?
offtopic:
Hoe gaat het niet roken?
Hoe gaat het niet roken?
quote:Red schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:40:
@ the-edge:
offtopic:
Hoe gaat het niet roken?
offtopic:
Niet roken gaat redelijk goed.. Behalve dat ik echt mijn eet-/snoep patroon fors moet aanpassen. Niet teveel uitgaan en verstand op nul en niet roken..
en bij jou?
Niet roken gaat redelijk goed.. Behalve dat ik echt mijn eet-/snoep patroon fors moet aanpassen. Niet teveel uitgaan en verstand op nul en niet roken..
Ik verwacht niet boven de 50% aan FULL hd content uit te komen. Echter met het oog op de toekomst wordt het uiteraard meer, en ga ik een full HD tv aanschaffen..
Nog niet misschien
Reg. datum: 14 augustus 2001
Reg. datum: 14 augustus 2001
Het kan allemaal wel, maar het is niet zo simpel als Vista Media Center, wat gewoon 1 applicatie is dat alles out-of-the-box kan (ok, na installatie van ffdshow dan).quote:the-edge schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:22:
Ik ben nog niet overtuigt, dus vandaar dat ik in dit topic om ervaringen vraag;
Concreet wil ik; een Apple Mini gaan gebruiken als 'media center' achtig systeem voor in de huiskamer. Hiermee wil ik :Is dit alles mogelijk met een Mini, of is het gewoon het beste om een HTPC in elkaar te zetten en daarop Vista of WMC te installeren?
- Foto's kunnen laten zien
- Films (van bijv. externe HDD) kijken. O.a. ook FULL HD content
- Opnemen vanaf TV (zal wel het moeilijkste zijn..)
- Foto's werkt supergoed, vooral met de combinatie Front Row/iPhoto. Beter dan Vista IMO.
- Films is lastiger. 720p in "Apple-approved" vorm (H.264 in MP4) gaat prima in Front Row, maar 1080p is al snel te zwaar (je zit in FR nou eenmaal met die crappy Quicktime decoder), en andere formaten als VC-1/H.264-in-MKV en subs is een hoop gepruts. Plex/OSXBMC is daar weer beter in, maar schakelen tussen Front Row en Plex is nog niet makkelijk te doen en het navigeren met de Apple Remote is ontzettend onhandig (Plex is duidelijk gemaakt voor ab's met meer knoppen).
- TV afspelen/opnemen moet weer met een andere applicatie, je hebt er een paar maar EyeTV is de beste. Werkt prima, maar integratie met Front Row is slecht en met Plex niet mogelijk, en je moet betalen (tvtv.nl) voor de TV-gids data (bij Microsoft krijg je die gratis).
- Muziek is bij Front Row heel beperkt en het navigeren van albums is bij grotere libraries heel onhandig. Plex is veel beter maar werkt weer k#t met die Apple Remote.
Maar ik zou het gewoon eens proberen met OS X, en als het tegenvalt gewoon Bootcampen met Vista Media Center.
Reg. datum: 14 maart 2006
Reg. datum: 14 maart 2006
ik heb hier eerlijk gezegd geen probs met fullhd ed. Enige wat balen is, is dat sommige .wmv-files zonder geluid afspelen 
Gebruik wel VLC ipv Quicktime (krijg de kriebels van Quicktime).
Gebruik wel VLC ipv Quicktime (krijg de kriebels van Quicktime).
Full HD, blijft redelijk dubieus op een mac mini. Ik vraag me af of het komt door codec/media player problemen of door het gebrek aan horsepower, met een windows vista machine en dezelfde specs heb ik namelijk geen problemen. Volgens mij komt het door dus vooral door het gebrek aan goeie codecs. Zelf op mijn mini met een c2d 2.33 ghz werkt het nog niet helemaal soepel.
Andere vraag, ik ben opzoek naar een hdd voor de mac mini, een externe disk wel te verstaan. Iets als de lacie disk die je vroeger voor de mini kon kopen. Ideaal apparaat want je kon hem stacken op de mini en hij werkte als FW/USB hub.

Andere vraag, ik ben opzoek naar een hdd voor de mac mini, een externe disk wel te verstaan. Iets als de lacie disk die je vroeger voor de mini kon kopen. Ideaal apparaat want je kon hem stacken op de mini en hij werkte als FW/USB hub.

MaDLiVe wijzigde dit bericht 21-07-2008 16:03 (29%)
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Tanzania en Malaria Avonturen
Volgens mij heeft Belkin nog van die apparaten in het assortiment. Ik heb laatst met veel pijn en moeite nog zo'n nieuwe HDD kunnen vinden. Ideaal apparaat, zou niet meer weten wat ik zonder moet.
http://www.newertech.com/products/ministackv3.php
Newertech heeft ook van die apparaten
Je zou het ook op marktplaats.nl kunnen proberen natuurlijk:
http://link.marktplaats.nl/181440762
http://www.newertech.com/products/ministackv3.php
Newertech heeft ook van die apparaten
Je zou het ook op marktplaats.nl kunnen proberen natuurlijk:
http://link.marktplaats.nl/181440762
Red wijzigde dit bericht 21-07-2008 16:21 (34%)
Newertech apparaten zien er opzich wel goed uit maar toch weer net niet in de kleur die bij de mac mini past. Eens kijken waar die belkin's verkrijgbaar zijn. Die lacie's kun je nergens meer krijgen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Tanzania en Malaria Avonturen
Die Newertech miniStack v2 was wel in de kleur van de Mac Mini, de v3 kon ik niet heel goed zien op de afbeeldingen, maar volgens mij ziet die er ook uit als een MacMini en zoals de Lacie disken....
http://www.newertech.com/newtech_images.php
http://www.newertech.com/newtech_images.php
Volgens míj heeft Iomega ze ook, ga het even nakijken. 
EDIT:
Iomega heeft ze dus ook, de MiniMax: http://www.iomega-europe....d615:4740&secid=39291
Mijn vader heeft eenzelfde kast gekocht maar dan een zonder harde schijf, bij Gravis in Duitsland.
EDIT: Deze: http://webstore.gravis.de...aufwerke%2f&pid=10351
voor ¤69,99.
EDIT:
Iomega heeft ze dus ook, de MiniMax: http://www.iomega-europe....d615:4740&secid=39291
Mijn vader heeft eenzelfde kast gekocht maar dan een zonder harde schijf, bij Gravis in Duitsland.
EDIT: Deze: http://webstore.gravis.de...aufwerke%2f&pid=10351
voor ¤69,99.
NickvdB wijzigde dit bericht 21-07-2008 19:51 (83%)
MacBook C2D 1.83GHZ 2GB - iPod Touch 8GB - PowerMod Intel E2180 - ATi HD2600PRO - 1GB - 250GB
Bedankt voor de replies. Zo te zien is iomega de enige die op dit moment redelijk leverbaar is.
MaDLiVe wijzigde dit bericht 21-07-2008 20:36 (15%)
Ik heb de mogelijkheid om mijn Mac mini te verkopen voor 500,- euro, nu zou ik graag willen weten of de kans groot is dat de mini in augustus geupdatet wordt.
Als dit namelijk niet het geval is, hoef ik 'm niet te verkopen en verlies ik mijn tobo en muis ook niet als ik dadelijk een nieuwe moet kopen voor 500E.
Als het wel 't geval is, kan ik m'n mini dus beter nu verkopen, zodat ik dadelijk voor hetzelfde geld een nieuwe mini heb (prijsstijging zit er toch niet in waarschijnlijk.)
Wat denken jullie, gaan ze de mini updaten?
Als dit namelijk niet het geval is, hoef ik 'm niet te verkopen en verlies ik mijn tobo en muis ook niet als ik dadelijk een nieuwe moet kopen voor 500E.
Als het wel 't geval is, kan ik m'n mini dus beter nu verkopen, zodat ik dadelijk voor hetzelfde geld een nieuwe mini heb (prijsstijging zit er toch niet in waarschijnlijk.)
Ik hoop het wel, het is natuurlijk wel een tijdje geleden dat ze een update hebben gehad. Verwacht zeker gezien de hardware markt van nu, dat de MAC mini's een flinke boost gaan krijgen..quote:NickvdB schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:57:
Ik heb de mogelijkheid om mijn Mac mini te verkopen voor 500,- euro, nu zou ik graag willen weten of de kans groot is dat de mini in augustus geupdatet wordt.
Nog niet misschien
tada.. (of wil je per se nieuw) n.b. ik ben niet de advertentie eigenaar.quote:MaDLiVe schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:00:
...
[afbeelding]
Update: of een NAS variant
Update2: en nieuwe zijn er zoals het er naar uit ziet ook nog te vinden bij A-Mac.
Edit: mij lijken het herrie bakken (kleine fans en/of 7200rpm) en maken imho de mini ineens weer een stukje minder 'mini'. Ik heb een stuk meer GB's voor minder geld onder mijn bureau hangen (met geluidsisolatie tussen bureaublad en de behuizing) omdat hij niet specifiek bij de mini hoeft te passen.
strijk wijzigde dit bericht 23-07-2008 14:25 (40%)
Bedankt voor de tips, wat ik zo mooi aan die mini customized externe hdd's vind (welke overigens niet altijd zoveel lawaai maken) is dat ze meestal ook een ingebouwde usb/fw hub hebben. Helaas zijn ze wel erg overpriced zo nu en dan.
Goed, ik heb mijn geheugen inmiddels weer werkend (echt geen idee hoe, maar reseaten, en 100x in elkaar zetten en uit elkaar halen did the trick) en ben eindelijk begonnen met het testen van de mini. Loop echter tegen het euvel aan dat hij inderdaad te warm kan worden (onder heavy load is 90 graden celsius geen probleem). Voor mijn gevoel komt dat door een aantal zaken.
1. De mini is idd zuinig met zijn fan, en doet erg lang over het goed opspinnen.
2. Het hitte element is alles behalve slim (niet van koper, redelijk klein en weinig oppv.)
3. Het element op de cpu, zit niet erg vast, en de druk is redelijk matig.
Ik ga eens kijken of er mogelijkheden zijn om dit wat aan te passen, Te beginnen met het steviger opspelden van het element, doormiddel van schroeven. Ik denk dat dit erg veel in temp kan schelen. Wellicht ook eens kijken naar koperen alternatieven. Hoop niet dat ik teveel tegen de schenen van apple gebruikers trap aangezien het steeds meer op een mod projectje gaat lijken (no worries draai nog steeds leopard
)
Aan de andere kant mogen die mobile cpu's ook wel redelijk warm worden. Maar wellicht dat 90 graden wat aan de te warme kant is.
Goed, ik heb mijn geheugen inmiddels weer werkend (echt geen idee hoe, maar reseaten, en 100x in elkaar zetten en uit elkaar halen did the trick) en ben eindelijk begonnen met het testen van de mini. Loop echter tegen het euvel aan dat hij inderdaad te warm kan worden (onder heavy load is 90 graden celsius geen probleem). Voor mijn gevoel komt dat door een aantal zaken.
1. De mini is idd zuinig met zijn fan, en doet erg lang over het goed opspinnen.
2. Het hitte element is alles behalve slim (niet van koper, redelijk klein en weinig oppv.)
3. Het element op de cpu, zit niet erg vast, en de druk is redelijk matig.
Ik ga eens kijken of er mogelijkheden zijn om dit wat aan te passen, Te beginnen met het steviger opspelden van het element, doormiddel van schroeven. Ik denk dat dit erg veel in temp kan schelen. Wellicht ook eens kijken naar koperen alternatieven. Hoop niet dat ik teveel tegen de schenen van apple gebruikers trap aangezien het steeds meer op een mod projectje gaat lijken (no worries draai nog steeds leopard
Aan de andere kant mogen die mobile cpu's ook wel redelijk warm worden. Maar wellicht dat 90 graden wat aan de te warme kant is.
MaDLiVe wijzigde dit bericht 23-07-2008 08:38 (9%)
"MacScoop claims that Apple is prepping refreshes to both the iMac and Mac Mini in the coming weeks.quote:the-edge schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:22:
[...]
Ik hoop het wel, het is natuurlijk wel een tijdje geleden dat ze een update hebben gehad. Verwacht zeker gezien de hardware markt van nu, dat de MAC mini's een flinke boost gaan krijgen..
The rumor site expects Apple to start including the 45nm Penryn chip in both the iMac and Mac mini. Meanwhile, they also expect the Mac Mini to upgrade to the GMA3100 graphics chipset used in the most recent MacBooks.
Though we don't have a precise release date, we expect the iMac and the Mac mini refreshes to happen within the next four weeks, inventory clearing being the only constraint."
Macrumors schreef dit op 7 maart en toen dachten ze 4 weken
strijk wijzigde dit bericht 24-07-2008 20:09 (18%)
Reden: beetje opmaak enzo
Ja idd dat bericht heb ik ook gelezen. Mja, ik hou m'n mini maar denk ik. 
@NickvdB, als je zoveel mogelijk value voor je huidige mini wilt, kun je het natuurlijk wel het beste nu verkopen. Zodra duidelijk wordt dat er een update 'imminent' is, wil iedereen wachten op de nieuwe en verkoopt 'ie denk ik tweedehands al een tikje lastiger. Zodra de update erdoor is, zakt de prijs van je huidige mini in een klap.
zo kon ik zelf vlak vóór de laatste update een tweedehands 1,66CD kopen voor ¤600,- Dit had ik bijna gedaan - ik had de hoop op een update opgegeven en was bang dat ze eruit zouden gaan - en was aan het sparen (...) 2 maanden later kon ik voor dat geld minder dan dat i.v.m. studentenkorting een splinternieuwe 1,83C2D kopen en waren de prijzen van de tweedehands ineens ingezakt. En weer een paar maanden later verlaagde Apple zelf de mac mini prijzen met ¤100,-...
...ik wilde per se een 64bit cpu, voor de toekomst weejewel
zo kon ik zelf vlak vóór de laatste update een tweedehands 1,66CD kopen voor ¤600,- Dit had ik bijna gedaan - ik had de hoop op een update opgegeven en was bang dat ze eruit zouden gaan - en was aan het sparen (...) 2 maanden later kon ik voor dat geld minder dan dat i.v.m. studentenkorting een splinternieuwe 1,83C2D kopen en waren de prijzen van de tweedehands ineens ingezakt. En weer een paar maanden later verlaagde Apple zelf de mac mini prijzen met ¤100,-...
...ik wilde per se een 64bit cpu, voor de toekomst weejewel
strijk wijzigde dit bericht 30-07-2008 08:36 (19%)
Ik gok nog steeds op een update op dinsdag 5 augustus. Nog later zou betekenen dat er meer dan een jaar geen update is geweest voor de Mini en dat is niet iets wat goed is voor het product. Zeker nu meer fabrikanten met een mini desktop komen (Asus, Dell) ligt het ook niet voor de hand dat de Mini verdwijnt uit het assortiment. In september staan de Macbooks op de planning voor een update zodat augustus ook om die reden een logische maand is.quote:NickvdB schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:57:
Conclusie: nu verkopen voor die prijs is geen slechte keus. Ik vraag me af wie er trouwens met een update in het vooruitzicht nog zoveel wil betalen voor een Mini die nieuw 679 euro kost.
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last