Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MBV schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:17:
Ik gebruik het om meerdere redenen als hoofd-OS, en ben meestal niet veel tijd kwijt aan tweaken. Weet je wat ik bijvoorbeeld gruwelijk irritant vind in windows: scrollen. In linux scroll je in het scherm waar je muis boven hangt, in windows het actieve scherm/widget. Dus als je in explorer 2 scroll-bars ziet (mappen en de map zelf) moet je eerst klikken op het goede 'widget' voor je gaat scrollen. Echt irritant! :)
+1 inzichtvol.

Wat trouwens ook een geniale gtk uitvinding is: MMB op je scrollbar. Als je met middelste muisknop op een plek in de scrollbar klikt, sprint ie daar naar toe. Super handig, want dan hoef je niet meerdere keren te klikken op de scrollbar, dat ding te verslepen of "gewoon" te scrollen. Het werk namelijk super snel :)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

chown -R us ./base

quote:
Jouke74 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:54:
Is misschien een beetje flauwe vraag, maar gebruiken jullie linux nu ook echt, of is het meer, kijk eens wat ik nu heb aangepast en wat voor cool effect dit heeft op mijn OS? Dit is namelijk mijn probleem een beetje. Het tweaken / hacken is zo leuk dat tegen de tijd dat ik een soepel lopend systeem heb, de/een nieuwe distro al weer gemaakt is. En dan kan ik uit m'n nieuwsgierigheid eigenlijk niet bedwingen, volgt een upgrade en kan ik weer overnieuw beginnen met tweaken (gaat wel steeds beter natuurlijk)... Wel compiz, geen compiz, kleurtje hier en daar, conky configuratie, Gnome / XFCE aanpassen, Fonts verbeteren, dit programma eens checken etc. etc.
Aangezien je linux zegt, zal ik ook maar reageren, ik gebruik namelijk moeder ubuntu, Debian :+

Anyway, ik draai Debian Sid, de unstable variant van Debian. Sid heeft een zogenaamde rolling release, je hebt dus altijd de 'nieuwste', er is geen nieuwe versie die je hoeft te installeren. Ik kan dus tweaken wat ik wil, en dat gelijk houden. Verder is het ook handig met tweaken om alle config's die jij zelf gebruik, gewoon in userspace te zetten; in ~ dus. Als je /home op een aparte partitie zet, houd je nog alle instellingen ook, mocht je overnieuw installeren.
quote:
mithras schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
+1 inzichtvol.

Wat trouwens ook een geniale gtk uitvinding is: MMB op je scrollbar. Als je met middelste muisknop op een plek in de scrollbar klikt, sprint ie daar naar toe. Super handig, want dan hoef je niet meerdere keren te klikken op de scrollbar, dat ding te verslepen of "gewoon" te scrollen. Het werk namelijk super snel :)
En als je geen mmk hebt (mx1000 @ desktop, dat wel :) ) ?

Geen emulatie voor rmb+lmb = mmb? Dan heb je denk ik pech gehad :p

Misschien dat in X of Gnome zelf nog wat in te stellen valt :)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

/me is een errorist

quote:
mithras schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
+1 inzichtvol.

Wat ik wel jammer vind is dat je in Windows de middelste muisknop in kan drukken en dan gewoon supersnel omhoog of omlaag kan scrollen, zoals in dit plaatje:
http://www.codeproject.com/miscctrl/WindowScroller/WindowScroller.jpg

Dát is dan wel weer iets wat ik mis met scrollen.

Desalniettemin bedankt voor de mmb-tip :)

Wau wau!

Bij opera kan je dat instellen. Is inderdaad erg handig als je een lange pagina aan het lezen bent.
Page Up/Down ftw O+

Borromini wijzigde dit bericht 04-10-2007 12:12 (12%)

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

quote:
Vintendo schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:44:
Bij opera kan je dat instellen. Is inderdaad erg handig als je een lange pagina aan het lezen bent.
Bij firefox lukt dit ook :)

getfirefox.com

quote:
anandus schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:40:
[...]
Wat ik wel jammer vind is dat je in Windows de middelste muisknop in kan drukken en dan gewoon supersnel omhoog of omlaag kan scrollen, zoals in dit plaatje:
[afbeelding]

Dát is dan wel weer iets wat ik mis met scrollen.

Desalniettemin bedankt voor de mmb-tip :)
Dat werkt in Firefox ook (by default), en het zou me verbazen als er geen system-wide emulator is geschreven die hetzelfde doet. Zoek hem maar, 'k wil hem ook :P

Is 40 dagen offline: zie homepage

/me is een errorist

quote:
MBV schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:53:
[...]

Dat werkt in Firefox ook (by default), en het zou me verbazen als er geen system-wide emulator is geschreven die hetzelfde doet. Zoek hem maar, 'k wil hem ook :P
Gevonden :)
Zit gewoon in Firefox zelf, idd.
(Edit->Preferences->advanced->use autoscrolling).
Ik krijg overigens wel last van een soort ghosting van dat cirkeltje.

Wau wau!

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Ik gebruik Ubuntu ook gewoon voor dagelijks gebruik. Ik heb niet al te veel getweakt aan de GUI. Ik heb Compiz Fusion geïnstalleerd met wat subtiele effecten aan (en wobbly :P). Ik gebruik AWN ook echt. Ik heb alleen nog maar een "Start"-knop, de tijd, en de volumeknop in een klein Gnome-paneltje links zitten. Verder heb ik gewoon het standaard Ubuntu theme met Tangerine iconen. Niet teveel getweakt dus.

Ik heb al jaren geen Windows op de pc staan, dus ik gebruik Ubuntu voor al m'n dagelijkse bezigheden: Java, C++, series kijken, UT2004 (en straks UT3 en Quake Wars), muziek, msn/yim/xmpp, en webbrowsen. Ik zou niet weten waar ik Windows of een Mac voor nodig zou hebben.
quote:
anandus schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:03:
Ik krijg overigens wel last van een soort ghosting van dat cirkeltje.
Dat komt door Compiz/Beryl. Bugje in de Nvidia-drivers geloof ik.

DOT wijzigde dit bericht 04-10-2007 13:06 (15%)

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

/me is een errorist

Ja, ik ben ook compleet over naar Ubuntu. Wel dualboot voor games (met een strakke ge-nlite Windows), maar behalve games doe ik nu alles in Ubuntu.
Internet, Media, MSN, etc.

Het enige waar ik nog over twijfel is het Office-pakket. Ik heb nu OpenOffice paar keer geprobeerd, maar wil toch MS Office. Moet alleen even kijken wat ik doe (MS Office op XP, in Virtualbox of via Wine), maarja, da's stiekum ook een beetje spielerij :P

Alles is getweakt Zoals ik het wil. De wobbly-factor is perfect, ben eindelijk een beetje tevreden met mijn thema en de taakbalk is ook precies ingericht zoals ik het wil.
Heb (behalve games) helemaal geen behoefte aan iets anders :)

Wau wau!

Reg. datum: 09 februari 2002

Is dit topic ook geschikt voor screenshots? Ben wel benieuwd naar sommige set-ups.

/me is een errorist

quote:
Peedy schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:33:
Is dit topic ook geschikt voor screenshots? Ben wel benieuwd naar sommige set-ups.
Dat kan toch ook hier?
Post hier je Non-Windows screenshots - Deel 6
edit:
Hoi Mithras :P

anandus wijzigde dit bericht 04-10-2007 14:38 (4%)

Wau wau!

Ik heb net mijn laptop geupgrade naar Gutsy. Upgrade was echt een fluitje van een cent. Ben er tot nu toe heel positief over. :) Gebruik zelf windows ook bijna helemaal niet meer. (behalve Wine voor mijn Nipo software)

Twee dagen niet op mijn Gutsy bak gewerkt, resultaat 157 updates, 88MB in totaal :p Die jongens daar werken ook flink door.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
MBV schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:17:
Ik gebruik het om meerdere redenen als hoofd-OS, en ben meestal niet veel tijd kwijt aan tweaken. Weet je wat ik bijvoorbeeld gruwelijk irritant vind in windows: scrollen. In linux scroll je in het scherm waar je muis boven hangt, in windows het actieve scherm/widget. Dus als je in explorer 2 scroll-bars ziet (mappen en de map zelf) moet je eerst klikken op het goede 'widget' voor je gaat scrollen. Echt irritant! :)
Dat kan je bij Logitech Mouseware gewoon instellen iig. Iets met 'select window on focus' ofzo. Ik vind het zelf vrij irritant, dus ik heb het altijd uitstaan en weet niet precies hoe het heet.
Over een week of twee weer fatsoenlijk internet, dus dan ga ik Gutsy gelijk uitproberen. Feisty werkt vrij prima, maar ik gebruik toch Vista als hoofd-OS. Eens kijken of Gutsy me om kan krijgen :D

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Mensen die Gutsy willen updaten zullen vast tegen een error van gimp aanlopen, waardoor de update manager stuk is. Dat kan je met deze fixen:
code:
1
sudo dpkg -i --force-all /var/cache/apt/archives/gimp_2.4.0~rc3-1ubuntu5_i386.deb

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Mja ik draai nu een paar dagen gutsy en het is echt onzettend instabiel. X en compiz crashen om de haverklap. Het onderste panel komt niet meteen, moet eerst een keertje ergens klikken. Dual screen configgen met dat mooie nieuwe tooltje is echt onmogelijk. Het loopt alleen maar vast en doet niet wat ik wil. Het was onvermijdelijk om weer in de cli te duiken. Daarnaast lijken compiz en dual-screen nog steeds niet echt lekker te werken. Verster maximaliseren werkt nog niet echt lekker.
De nieuwe features zijn hardstikke mooi maar het is volgensmij nog niet echt release klaar.

/me is een errorist

quote:
Hacku schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:48:
Twee dagen niet op mijn Gutsy bak gewerkt, resultaat 157 updates, 88MB in totaal :p Die jongens daar werken ook flink door.
Ja, geweldig is dat. Je wordt doodgesmeten met updates :P
En flink grote updates ook. Is dat omdat ook voor kleine patches de complete binaries worden verstuurd?
Ik hoef in ieder geval niet te wachten op patch tuesday :+

Wau wau!

quote:
E-jey schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:38:
Mja ik draai nu een paar dagen gutsy en het is echt onzettend instabiel. X en compiz crashen om de haverklap. Het onderste panel komt niet meteen, moet eerst een keertje ergens klikken. Dual screen configgen met dat mooie nieuwe tooltje is echt onmogelijk. Het loopt alleen maar vast en doet niet wat ik wil. Het was onvermijdelijk om weer in de cli te duiken. Daarnaast lijken compiz en dual-screen nog steeds niet echt lekker te werken. Verster maximaliseren werkt nog niet echt lekker.
De nieuwe features zijn hardstikke mooi maar het is volgensmij nog niet echt release klaar.
Daar is het ook een beta voor. ;) Maak eens wat bugreports zou ik zeggen. :) Dat het onderste panel niet meteen komt maar pas na een klik is bij mij ook, maar pas sinds de update van Gnome van gisteren, het zal vast nog wel gefixt worden.

GoT Custom CSS creator - Tweakblog - Stratum 2 NTP: ntp.atlex.nl

Hey, die Gimp error had ik ook al.
Alles stuq! :+

Krijg alleen compiz niet werkend via vmware. Ofja, niet out of the box, en nog geen tijd gehad om te kijken of het uberhaupt wel kan.
Ook geen vmware tools geïnstalleerd, dus dat kan ook wel eens lastig worden :+ Die installatie verliep niet echt probleemloos. Misschien dat eerst eens fixen, dan komt compiz hopelijk daarna ook wel.
Ben bang dat mijn Epia dat niet echt gaat trekken, dus daarop zal ik het waarschijnlijk niet kunnen gaan uitproberen straks.

Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

getfirefox.com

quote:
gwystyl schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:56:
[...]

Dat kan je bij Logitech Mouseware gewoon instellen iig. Iets met 'select window on focus' ofzo. Ik vind het zelf vrij irritant, dus ik heb het altijd uitstaan en weet niet precies hoe het heet.
Over een week of twee weer fatsoenlijk internet, dus dan ga ik Gutsy gelijk uitproberen. Feisty werkt vrij prima, maar ik gebruik toch Vista als hoofd-OS. Eens kijken of Gutsy me om kan krijgen :D
Dat kan helemaal niet in windows :S Dat de focus de muis moet volgen kan je ook in linux instellen, maar bij de gedachte wordt ik al gek (ik werk teveel met het toetsenbord). Wat ik bedoel is dat het scroll-wieltje werkt voor het element waar je muiswijzer boven hangt (2 browserschermen: degene waar je boven staat wordt gescrolled, zonder de focus te krijgen) en niet voor het element dat de focus heeft. Ook binnen een venster: explorer-alikes als duidelijkste voorbeeld. Probeer maar :)
quote:
anandus schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:56:
[...]
Ja, geweldig is dat. Je wordt doodgesmeten met updates :P
En flink grote updates ook. Is dat omdat ook voor kleine patches de complete binaries worden verstuurd?
Ik hoef in ieder geval niet te wachten op patch tuesday :+
Er wordt voor elke update een compleet package verstuurd. Is beter dan windows-update: die moeten per update een MSI maken, die alle DLL's enzo bevat waar de fix over gaat. En niemand heeft een idee hoe ze aan elkaar hangen :+

Iets waar ik me weer gruwelijk aan erger: mijn laptop kan met linux nog steeds geen CD's branden. Na 2 cd's naar de haaien (om de Kubuntu-beta te branden) ga ik nu uitwijken naar windows om te zorgen dat ik tenmiste een cd krijg die het doet. Enig idee wat ik fout doe?
Wat me wel opvalt: hij geeft hele rare snelheden aan, 9.4x, 14.1x, 18.8x, 23.5x, en 28.2x. Is dat de effectieve snelheid ofzo? Ik heb trouwens burnproof al aangezet, en ik brand door rechts te klikken op een .iso in nautilus.

* MBV is trouwens zijn enige CD-RW kwijt :(

Is 40 dagen offline: zie homepage

quote:
AtleX schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:25:
[...]

Daar is het ook een beta voor. ;) Maak eens wat bugreports zou ik zeggen. :) Dat het onderste panel niet meteen komt maar pas na een klik is bij mij ook, maar pas sinds de update van Gnome van gisteren, het zal vast nog wel gefixt worden.
Volgensmij staan hier alle bugs die open zijn: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/gutsy/+bugs Zijn er niet veel. Laat ik die "panel bug" maar eens submitten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws