Gathering of Tweakers

Quicksearch
/me is een errorist

quote:
The Triad schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:03:
* wacht geduldig op het uitkomen van Gutsy
Als Gutsy is uitgekomen gaat ik heel me systeem wissen :*)
Ik maak van mijn huidige 2 500GB schijven die niet in RAID staan een RAID0 configuratie, indien mogelijk (eerst even testen of ik Ubuntu kan installeren), ik installeer XP, en misschien Vista (heb toch een terabyte aan ruimte :p ).

Op het moment begint mijn Feisty een beetje langzaam en 'hangerig' te worden, mijn Vista voldoet op zich wel, maar ik haal nog steeds voor sommige spellen betere performance onder XP
offtopic:
Als XP alleen voor games is, maak dan een versie met nlite, zodat alle crap eraf is en je een supergestroomlijnde XP hebt. Betere gameperformance krijg je niet ;) Heb ik ook gedaan superslanke XP alleen voor games, Feisty voor de rest

Wau wau!

getfirefox.com

* MBV wacht ook op Gutsy. Mijn / zit nu helemaal vol, zodra ik weer de kernel uitpak en compileer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Filesystem            Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda3              11G  7,2G  3,1G  71% /
varrun                506M  288K  505M   1% /var/run
varlock               506M     0  506M   0% /var/lock
procbususb            506M  180K  506M   1% /proc/bus/usb
udev                  506M  180K  506M   1% /dev
devshm                506M     0  506M   0% /dev/shm
/dev/sda7             7,2G  5,8G  1,1G  86% /home
/dev/disk/by-uuid/568CD5A78CD58243
                       15G   15G  464M  97% /media/hda1
/dev/sda5              41G   38G  2,3G  95% /media/hda5

Dan wordt /usr/src/linux weer meer dan 2 GB, heb ik nog maar 1GB over op de /-partitie, en dat schijnt niet echt handig te zijn voor schijf-performance. Dit is dus al na de grote opruiming, ik heb al een paar keer geen schijfruimte meer gehad :X Geeft van die lekker wazige errors ;)
Ik zou eigenlijk mijn schijf compleet anders moeten indelen: op /media/hda5 (FAT32) staat het grootste deel van mijn mp3-verzameling, in ~/muziek-met-volle-hda5 de rest. Dus óf /home moet groter en HDA5 weg, of HDA5 moet groter. Maar ik heb helemaal geen zin om te wachten op een complete backup naar een externe HDD :(

Zijn er nog grote problemen die ik kan verwachten met de overstap van Gnome naar KDE? Is in Gutsy het probleem dat Firefox&co er standaard niet uitziet al opgelost? In Dapper moest je daar aardig wat toeren voor uithalen, om te zorgen dat het zowel in KDE als in Gnome er goed uit zag :P

Is 40 dagen offline: zie homepage

Erm :? Kernel source is 50 MB gzip compressed? :? Ik snap niet hoe je van de ongecomprimeerde broncode naar 2 GB kan gaan gewoon voor wat compilatiebestandjes en een binary die uiteindelijk een paar MB is, hoogstens (modules niet meegerekend).

Je kernel moet je trouwens niet in /usr/src/linux compileren, je zit dan in een systeemdir te kutten waar je als gebruiker eigenlijk niks te zoeken hebt. Gewoon in ~ of een subdir daarvan doen dus.

Borromini wijzigde dit bericht 01-10-2007 21:30 (27%)

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

/me is een errorist

quote:
MBV schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:24:
Is in Gutsy het probleem dat Firefox&co er standaard niet uitziet al opgelost? In Dapper moest je daar aardig wat toeren voor uithalen, om te zorgen dat het zowel in KDE als in Gnome er goed uit zag :P
Ik weet niet wat het probleem was, maar in Feisty/Gnome doet Firefox het prima.
En in gutsy heeft Firefox voor z'n extensions een soort Add/Remove Programs-dinges, dus extensions voor Firefox zijn een stuk makkelijker dan voor Feisty/Windows :)
https://wiki.ubuntu.com/GutsyGibbon/Beta?action=AttachFile&do=get&target=gai-xul-extensions.png

Wau wau!

quote:
Nog een kleine vraag: Ik heb hier ook een oudere laptop met een AMD Athlon 4 (op 1200MHz), 30GB HDD, Savage S3 16MB (!), en daar staat nu Feisty op, en dat lijkt goed te draaien inclusief 3D support (maar geen Compiz :'( ), maar als ik deze dus upgrade naar Gutsy Gibbon, wordt hij dan gelijk een stuk langzamer of heeft het min of meer de zelfde systeem eisen als Feisty?
Het zal denk ik eerder andersom zijn, een nieuwe versie van gnome is bijvoorbeeld vaak merkbaar sneller. Schakel anders wat (nieuwe) services uit enzo, er zijn genoeg manieren om je ubuntu te stroomlijnen

Reg. datum: 03 november 2001

quote:
anandus schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:28:
[...]
Ik weet niet wat het probleem was, maar in Feisty/Gnome doet Firefox het prima.
En in gutsy heeft Firefox voor z'n extensions een soort Add/Remove Programs-dinges, dus extensions voor Firefox zijn een stuk makkelijker dan voor Feisty/Windows :)
[afbeelding]
Ik denk dat hij doelt op de widgets (buttons in websites). Hiervoor is op dit moment een work-around en in FireFox3 zal dit worden opgelost.
Voor nu: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=369596

/me is een errorist

quote:
Miki schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:40:
[...]

Ik denk dat hij doelt op de widgets (buttons in websites). Hiervoor is op dit moment een work-around en in FireFox3 zal dit worden opgelost.
Voor nu: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=369596
Grappig, nooit gemerkt eigenlijk :)

Wau wau!

getfirefox.com

nee, wat ik bedoel is dat de menu-bars erg ranzig werden. Dikke lijnen, ranzig '3d-effect' zoals X11, terwijl de rest van KDE lekker plat enzo is. Daar was een truc voor, om de theme van Gnome-programma's in KDE te veranderen, maar dat werkte niet echt. Tenminste, niet terwijl ik Gnome én KDE tegelijk geinstalleerd had.

Ik wil wel overschakelen op KDE omdat ik hem vaak mooier vind, ik meer die programma's gebruik enzo. Nou ja, behalve dan de mozilla-dingen ;)

Mozilla is ook geen native GTK+ 2, ze maken er een soepje van. Is het je nog nooit opgevallen dat Firefox/Thunderbird je GTK+ 2 thema niet gebruiken maar gewoon hun eigen zin doen? :P

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

/me is een errorist

quote:
Borromini schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:52:
Mozilla is ook geen native GTK+ 2, ze maken er een soepje van. Is het je nog nooit opgevallen dat Firefox/Thunderbird je GTK+ 2 thema niet gebruiken maar gewoon hun eigen zin doen? :P
Tja, in Windows is het niet anders :P
[/onschuldig]

Wau wau!

quote:
Borromini schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:52:
Uberhaupt, het is toch wxWidget wat ze gebruiken? Dan kijken ze vervolgens wat elementen van het gtk theme af en passen het naar eigen inzich toe op het wxWidget platform.

Op zich zou het (volgens wxWidgets.org dan) wel mogelijk zijn een compatible-met-gtk thema van wxWidgets te maken, maar bij Firefox nemen ze dat kennelijk nog niet zo nauw :p

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

getfirefox.com

oh?
http://mvdvlist.nl/GoT/firefox-mods-thumb.png
De mijne niet hoor, die doet precies wat ik wil :P Ik heb alleen nog geen mooie theme kunnen vinden, bij voorkeur eentje die niet de helft van de optiemenu's verkloot maar toch mooi en bijzonder is :)
oh ja, User Agent switcher had ik ook nog, die past pas bij 1280 breed :X Ach ja, gebruik ik toch nooit :P

offtopic:
Hey, ik heb een kernel-update op mijn debian-server. Had ik hem bij de vorige al opnieuw opgestart dan? Ehmm... :X
You need to reboot soon [blaatverhaal over depmod] I repeat: you really need to reboot soon. Ja, maar wel als ik bij die bak in de buurt ben :P

MBV wijzigde dit bericht 01-10-2007 23:13 (49%)

Hoe gaat eigenlijk epiphany om met widgets, deze is namelijk gtk native maar gebruikt dezelfde oer-lelijke firefox widgets. Ik zelf een vermoeden dat epiphany wordt gecompileerd tegen/met firefox/seamonkey maar daar ben ik niet 100% zeker van.

update: Ik zie op de epiphany pagina dat de browser powered by gecko engine is. Dus ja..waarschijnlijk komen daar dus die lelijke widgets vandaan.

Miki wijzigde dit bericht 01-10-2007 23:31 (21%)

Ik hoor nog steeds geen geluid in GAIM als ik een nieuwe email krijg (hotmail). Volgens mij is het een bug want ik heb wel ingesteld dat hij melding moet geven bij een nieuwe email.

zal gutsy straks gaim als standaard im client hebben of pidgin? de kleuren van pidgin staan me niet echt aan namelijk.

Aventijn wijzigde dit bericht 01-10-2007 23:40 (11%)

SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

De HTML-widgets worden niet uit GTK gehaald, maar door Gecko gerenderd. Dit zal waarschijnlijk met de nieuwe Gecko net zo blijven, alleen zien ze er dan anders uit. Ik denk dus niet dat die widgets zich gaan houden aan je GTK-widgets. Je ziet bij het standaard Ubuntu-theme ook al dat ze niet hetzelfde zijn. Ze zijn wat kleiner en hebben andere functionaliteit (geen cursor-volgende focus bijvoorbeeld).
quote:
_Pumba_ schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:40:
zal gutsy straks gaim als standaard im client hebben of pidgin? de kleuren van pidgin staan me niet echt aan namelijk.
Gaim bestaat niet meer. Pidgin dus. Je kan het artwork zelf aanpassen. Ik heb ergens de protocol-specifieke smilies vandaan gehaald.

DOT wijzigde dit bericht 01-10-2007 23:44 (31%)

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

quote:
_Pumba_ schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:40:
Ik hoor nog steeds geen geluid in GAIM als ik een nieuwe email krijg. Volgens mij is het een bug want ik heb het wel goed ingesteld.

Gutsy heeft standaard pidgin als messenger, ik draai nu toevallig Gutsy op mijn laptop :P

quote:
Miki schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:28:
Hoe gaat eigenlijk epiphany om met widgets, deze is namelijk gtk native maar gebruikt dezelfde oer-lelijke firefox widgets. Ik zelf een vermoeden dat epiphany wordt gecompileerd tegen/met firefox/seamonkey maar daar ben ik niet 100% zeker van.

update: Ik zie op de epiphany pagina dat de browser powered by gecko engine is. Dus ja..waarschijnlijk komen daar dus die lelijke widgets vandaan.
sterker nog, onder ubuntu heb je heel firefox als dependencie. nou dan gebruik ik ook wel firefox hoor :X. Ik wil altijd nog eens uitzoeken of je echt heel firefox nodig hebt, of dat je maar een gedeelte nodig hebt. Het zou namelijk net iets mooier zijn als je voor epiphany alleen maar de gecko engine hoeft te installen.

Alle sletjes aan de jabber :P

quote:
mithras schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:59:
[...]
Uberhaupt, het is toch wxWidget wat ze gebruiken? Dan kijken ze vervolgens wat elementen van het gtk theme af en passen het naar eigen inzich toe op het wxWidget platform.
Nee, het is XUL wat ze gebruiken en vervolgens op allerlei manieren op de native omgeving van het OS willen laten lijken.

God Bless America | Jesus is Lord!

quote:
mithras schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:59:
[...]

Op zich zou het (volgens wxWidgets.org dan) wel mogelijk zijn een compatible-met-gtk thema van wxWidgets te maken, maar bij Firefox nemen ze dat kennelijk nog niet zo nauw :p
Wxwidgets (ook wel wxGTK genoemd) is een cross-platform toolkit op Linux gebruikt hij GTK+ 2 widgets, op Windows gebruikt hij Windows-dingen. VLC is bv. een programma dat wxGTK gebruikt. Mozilla heeft z'n eigen implementatie weer, daar zit wat van GTK+ 2 in, maar zeker niet alles. Ik weet niet hoe dat daar juist zit.

Xulrunner is de backend waarvan Firefox 3 gebruik zal maken. Epiphany en nog een trits andere GTK+ 2 browsers (Kashekaze bv.) compileren ofwel tegen Firefox, ofwel tegen Xulrunner.

Borromini wijzigde dit bericht 02-10-2007 00:47 (10%)

Reg. datum: 06 oktober 2000

Heb nu gutsy op me laptop draaien (santa rosa) en ik moet zeggen het bevalt echt goed. Videokaart drivers doen het prima na de update en wireless werkt ook prima. Weet iemand trouwens of ik deze beta kan blijven draaien en updaten of dat het toch beter is om straks de final te installeren?

getfirefox.com

zolang hij het blijft doen, kan je het beste gewoon blijven updaten lijkt mij :) Wat denk je ermee te winnen om een schone installatie te doen zodra hij final is?

Reg. datum: 06 oktober 2000

quote:
MBV schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:04:
zolang hij het blijft doen, kan je het beste gewoon blijven updaten lijkt mij :) Wat denk je ermee te winnen om een schone installatie te doen zodra hij final is?
ik heb geen idee, daarom vroeg ik het :)

quote:
Borromini schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:28:
Je kernel moet je trouwens niet in /usr/src/linux compileren, je zit dan in een systeemdir te kutten waar je als gebruiker eigenlijk niks te zoeken hebt. Gewoon in ~ of een subdir daarvan doen dus.
/usr/src/linux wordt verder voor niets interessants gebruikt. Het is dus onzin om een andere directory te gebruiken.

Last.fm | "I don't care who uses what, so long as they're not coming to me for tech support"

Ik vind gutsy veel sneller als feisty en dapper.
Kom trouwens als je zin heb op de gezellige Gutsy release party in Hilversum op 27 Okt.
https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam/ReleaseParty

Apple Macbook
Apple Iphone 8GB
Desktop: C2D E6600 L629A -- 3GB DDRII Team / OCZ -- Sapphire X1950Pro --
Asus Commando P965 -- LG L204WT -- 600GB Storage
Hackintosh / Vista

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die case-stickers die een aantal mensen in dit topic hadden besteld. Zijn die ooit nog aangekomen?

En nog ff wat anders: zal de NL release van Gutsy gelijktijdig plaatsvinden met de engelse versie? Of zullen de nieuwe menuonderdelen van GNOME (en de rest van de packages) bij de release nog in het engels zijn?

Aventijn wijzigde dit bericht 02-10-2007 15:52 (45%)

SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws