Alle chars die ik op Eldar heb zijn nu ook bij 'Nightmare On Elf Street', het was de wens/eis van de recruitment officer dat alle alts ook bij NOES kwamen ook al zijn ze low-active en/of vault space mule's.
Ik kan nog niet op het NOES forum om de DKP details te bekijken maar volgens mij maak je een aantal redenatiefouten m.b.t. de Epic drops in raid.
Je bouwt je punten op naarmate je meer raids doet, dus uiteindelijk zal je een aantal punten hebben die meer of minder dan de anderen zijn.
Indien er een epic dropped en de Minstrels die meer punten dan jij hebben hoeven die niet (hebben ze mogelijk al of wachten met punten spenderen op andere drops), dan is jouw bod puntenbod mogelijk wel het hoogste.
Als ik het goed begrijp, en dat zou wel zo eerlijk zijn, gaan je punten die je besteed aan een raid-drop-item van je totaal te spenderen af. M.a.w. als je al iets verworven hebt met het DKP systeem, dan zal je weer opnieuw je puntenhoeveelheid moeten vergroten door nieuwe raids. Als één van de 'oudere' Minstrels een deel van (of mss wel alle) punten gebruikt heeft, dan kan jij met minder raids toch een zinvol bod uitbrengen.
Ik weet nog niet of je ook mag bieden op non-class epics, dat zou ik best vervelend vinden als dat wel mag want dan gaat het puur om de verkoop opbrengst, en dan is de kans dat je iets leuks krijgt wel een stuk kleiner.
Maar goed, ik zit te wachten op confirmation voor op het NOES forum en dan zal ik het wat verder uitvlooien, want voor mij gaat hetzelfde op natuurlijk.
Mijn eerste kin-fs CD/URU-run was al snel een feit, koud ingelogd in het nieuwe kin kreeg ik al een msg of ik meewilde, en dat wilde ik wel natuurlijk

Duidelijke afspraken gemaakt mbt need/greed op welke items, gelukkig had vrijwel iedereen iets anders nodig (class-quest e.d.) dus gaf dat geen enkel probleem. De buit was geschoten en nu de beer nog verdelen
Helaas was er niet zo snel een healer voorhanden omdat kin op Helegrod met raid bezig was. Toen we uiteindelijk compleet waren en onderweg naar CD verloren de Captain en de Minstrel verbinding en waren we weer met z'n vieren

Na veel moeite kregen we de Captain bij een camp in CD en niet heel veel later kon hij een Minstrel summonen

.
Na een kort stukje wandelen met wat 'minor' mobs kwamen we op een plek waar Azgoth(?) zou moeten zijn maar de gedachte was dat 'ie al eerder verslagen en dat we 6 uur zouden moeten wachten voor CD resette

.
Wel zagen we een Nazguhl met 8 priests en wat pale-folk mobs, en zijn daar maar opgedoken. Samenwerking ging heel aardig (ook al kregen we geen fraaie conjunctions los), maar de uiteindelijke loot was niets waard
Inmiddels was het alweer 01:30 en omdat één van de anderen ook moest loggen zijn we gestopt
Alles bij elkaar een stroef begin vanwege de dc's en de moeizaam te krijgen healer, maar ik ben alweer verder in CD geweest dan tevoren.
Wel jammer dat ik mijn oude kin moest verlaten, maar dat hing te vaak samen met losse individuen die vooral met eigen gewin bezig waren en weinig/niets om hulp bieden gaven. Hulp vragen kwam een stuk meer voor . . .
Toppuntje vond ik de acties van een Kinship Hunter die graag bij een fs in GA meewilde. Hij kwam er bij terwijl ik al mijn quests daar samen met een lager lvl FS afgewerkt had (o.a. Ivar Bloodhand - Red Maiden), en of we hem wilde helpen met Ivar en Grimbark. Niet te flauw hielpen we hem daarbij, zonder mij zou het zeker niet lukken, daar is Ivar veel te taai voor, dus ik ook weer mee.
Ivar voor de tweede keer geklopt die dag

. Behoorlijk pitig klusje, de healer moest zichzelf twee keer rezzen en hard terug rennen

zodat 'ie mij van healing kon voorzien, de anderen zouden zich bekommeren om de adds en de healer vrij houden maar ook zij gingen rap plat.
Crank is mss wel een kwartier aan het werk geweest om Ivar er onder te krijgen en ik zat zo nu en dan behoorlijk zonder power (en laag in morale

). Daarna Grimbark omgehakt en met -voormalige- kinsmen was klaar en wilde er uitmappen.
Eén van de fs members had nog 4 ringen nodig van die elite wights aldaar, maar onze fijne Hunter had geen zin om te wachten of te helpen en als ik met hem mee wilde liften moest ik wel nu meegaan

Doei Huntertje, van mij hoef je geen hulp meer te verwachten
Na GA ben ik naar Fornost gegaan en heb de nog ontbrekende arrowheads opgehaald zodat ik die quest ook van mijn lijstje kon halen

Stevige elite's in Fornost maar tegen sneak/sneak Cranck kunnen ze niet op natuurlijk, en zeker niet als ze net iets afgezonderd raken van de andere mobs, dan verschijnt uit de schaduw ineens een blade tussen de ribben
Het was wel opvallend stil in Fornost, er was helemaal niemand in de buurt.
In ieder geval heb ik mijn quest-list aardig op kunnen schonen gisteren, bij elkaar wel zo'n 10 quest af kunnen strepen, weliswaar met heel weinig xp maar het ruimt wel lekker op

.
Vanavond weer verder met deeds afmaken en/of CD/URU weer als er een ploeg gaat.
[edit]
Tijdens het wachten in CD hebben we nog wat gesparred, eerst ik tegen een evenhoog lvl LoreMaster. Afgesproken dat we geen dingen zouden gebruiken die meer dan 10 min. cooldown hadden omdat we dat later nog nodig zouden hebben.
Nu ben ik nogal een stumpert als het op pvp aankomt (maar ik leer het nog wel hoop ik, oefening baart kunst), maar de LM was no match

Het was wel lekker stunnen over en weer, maar de LM (met Raven) kon te weinig damage doen terwijl Cranck een hele behoorlijke (zeg maar goede) damage-output heeft. De LM verloor en ik had nog 75% morale over
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat de LM net zo'n pvp-kluns was als ik
Daarna gingen de Captain en de Guard in de weer, beiden duidelijk een stuk handiger in pvp dan de LM en ik. De eerste keer ging de Captain roemloos ten onder, maar de tweede en derde keer was het een close-call, weliswaar in het voordeel van de Guard maar het scheelde heel weinig.
Ik moet toch eens proberen om het tegen andere classes op te nemen

.
[edit2]
LOL: ik bekijk net de gallery op NOES en daar zie ik een screenie van een aantal oude bekenden in Rosskempy's Travels

. Azteque, Beardgrim, Garydor en Rosskempy bezig met een Morroval, ik vermoed dat Azteque daar nog geeneens lvl40 was.

botoo wijzigde dit bericht 22-10-2007 13:08 (11%)