Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 november 2005

Heb inmiddels de ZEN in 8 Gb versie aangeschaft. Maar ben niet geheel tevreden. Ik krijg op geen enkele mogelijkheid video qua beeld en geluid synchroon. De geconverteerde filmpjes zijn op de pc bij afspelen keurig synchroon. Maar als je ze gaat afspelen op de Zen zit er teveel verschil in.

Wie heeft hier tips voor? Ligt het aan de hoeveelheid frames en bitrate bij de conversie? Wat zijn goede instellingen voor bv een muziekclip. Heb firmware 1.21.01e erop staan (af fabriek).

Videoclips worden niet geheel tot de laatste seconden afgespeelt. Ongeveer 9 seconden voor het einde worden ze gewoon afgekapt alsof ze al klaar zijn. Iemand ook die ervaring?

Wat wel een meevaller is, is dat met deze firmware je de Zen als imagetank kan gebruiken voor foto's. Die worden keurig geimporteerd van de SD naar de speler zelf.

De AC adaptor is wel een uitkomst. Kun je tenminste blijven luisteren/kijken terwijl ie oplaadt. Dat is dus een aanrader.

attack wijzigde dit bericht 28-07-2008 11:49 (10%)

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
EHBVC: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Je zou eens de nieuwste versie van VirtualDub kunnen proberen, die schijnt zonder syncproblemen te kunnen converteren. Ook staat er in de topicstart een SUPER-profiel. Mocht je er niet uitkomen post dan even in bovenstaand topic.

Reg. datum: 27 november 2002

ik sta op het punt de zen te kopen, kom ik langs de Tweakers.net review..
waar ze hem binnen 5 minuten slopen...
hoe stevig is dat ding daadwerkelijk? (ik mag toch hopen dat ze een crappy exemplaar hadden?)

quote:
mschol schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:24:
hoe stevig is dat ding daadwerkelijk? (ik mag toch hopen dat ze een crappy exemplaar hadden?)
Ik ben redelijk tevreden van de bouwkwaliteit, de middelste knop voelt wel minder aan maar over het algemeen zal hij niet zo snel kapot gaan denk ik.
Ik gebruik hem tijdens het fietsen en joggen (met de strap voor rond je arm).

quote:
mschol schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:24:
Die review is gewoon waardeloos. Je kunt altijd een maandagmorgenexemplaar tegenkomen. Ik snap dus ook niet waarom dat ding online staat. Het zegt helemaal niks.
Handiger is om het topic door te lezen en te kijken wat de gebruikerservaringen zijn. Dan krijg je een veel beter beeld.

quote:
RoD schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Die review is gewoon waardeloos. Je kunt altijd een maandagmorgenexemplaar tegenkomen. Ik snap dus ook niet waarom dat ding online staat. Het zegt helemaal niks.
Handiger is om het topic door te lezen en te kijken wat de gebruikerservaringen zijn. Dan krijg je een veel beter beeld.
ik vond het ook al wat vreemd, maar na vragen kan geen kwaad.. :P

Mensen die problemen hebben met converten kunnen ook proberen om JetAudio te gebruiken. Dat stond nog op mijn laptop omdat ik eerst een Cowon D2 had. De software van Cowon werkt ook perfect voor de Zen. Gewoon rechtsklik op een video -> Convert with ... (standaardinstellingen). Prima geluid en ondertitels.

Canon EOS 400D + Canon EF-S 17-85 IS USM + EF 70-300 IS USM, Creative Zen 16GB + CX300, Sony Ericsson K850i.

Reg. datum: 14 november 2005

Als ik met SUPER aan de slag ga, krijg ik na een druk op de "Encode" knop een schermpje waarbij ik moet kiezen uit "Rendered file optimizer".

De opties zijn:
- DIVX - All DivX Players compatibel
- DX50 - Best with DivX5 / DivX6 decoders
- FMP4 - To play it on WMP use ffdshow
- MP4V - To play it on WMP use ffdshow
- XVID - Best with XviD decoders

Iemand ervaringen of suggestie welke je het beste kan gebruiken bij de Zen?

quote:
attack schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:17:
Als ik met SUPER aan de slag ga, krijg ik na een druk op de "Encode" knop een schermpje waarbij ik moet kiezen uit "Rendered file optimizer".

De opties zijn:
- DIVX - All DivX Players compatibel
- DX50 - Best with DivX5 / DivX6 decoders
- FMP4 - To play it on WMP use ffdshow
- MP4V - To play it on WMP use ffdshow
- XVID - Best with XviD decoders

Iemand ervaringen of suggestie welke je het beste kan gebruiken bij de Zen?
DivX werkt prima hier!

Maar ik neem aan dat XviD ook werkt, want dat staat op de doos waar m'n Zen in zat :)
De andere heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, nooit behoefte aan gehad omdat DivX prima werkt.

ik ben nu ook in het bezit van de Creative ZEN (8GB) en ben er zeer tevreden over

kopieeren van muziek/video's gaat perfect, waarschijnlijk ook zonder de software omdat hij onder windows als een extra draagbaar apparaat wordt gezien..

het USB kabeltje is belachelijk kort (max 10 cm) erg jammer, de oordopjes zijn, voor mij, van prima kwaliteit. Ik moet nog wel wat wennen aan de besturing maar dit komt t.z.t wel
enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden zijn: SD kaart wordt niet aan libary toegevoegd (maar ik heb em gekocht met dat in het achterhoofd, ik wist het). het andere nadeel is de lokatie van de koptelefoon aansluiting.. die hadden ze imho beter aan de boven of onderrand kunnen maken en niet aan de zijrand waar de knoppen zitten.

ook heb ik een zelf geencode filmpje geprobeerd, dit ging in 1x goed en was prima te kijken, helaas zijn de subs net te klein (hier kan ik niks aan doen omdat ze hardsubbed zijn)

en het vereisen van mp3 IDtags komt voor mij wat ongelukkig uit.. m'n vorige spelers lazen altijd de bestandsnaam, dus mis nogal veel tags :+

ow en ga straks maar even een hoesje halen, ding is mij te krasgevoelig :P (wordt waarschijnlijk de leather case)

mschol wijzigde dit bericht 03-08-2008 12:51 (12%)

Reg. datum: 03 augustus 2008

Mensen die problemen hebben met het synchroon krijgen van hun audio bij een video moeten even kijken naar het aantal frames per seconde. Als de video een fps heeft van 23, dan zal het geluid niet synchroon lopen. Ik zet mijn video's altijd om naar 25 fps, dan werkt hij perfect. Hoger dan 25 heb ik nog niet uitgeprobeerd. Het programma wat ik gebruik is Xvid4PSP 5.0.

Hoop dat het wat helpt ^^

Misschien was het ook al ergens eerder in dit topic besproken, maar het is nogal veel werk om bijna 40 pagina's te doorzoeken O-)

Diviant wijzigde dit bericht 03-08-2008 16:18 (4%)

Heb zo ZEN 8GB gekocht. Mooi ding hoor.
Ik wil er ook filmpjes op afspelen maar als ik dat doe zegt hij 'Video met deze resolutie kan niet worden afgespeeld'. Met welke programma kan ik in de juiste resolutie converteren die geschikt is voor de ZEN???

Reg. datum: 03 augustus 2008

quote:
f1boy_077 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:00:
Ik wil er ook filmpjes op afspelen maar als ik dat doe zegt hij 'Video met deze resolutie kan niet worden afgespeeld'. Met welke programma kan ik in de juiste resolutie converteren die geschikt is voor de ZEN???
Daar gebruik ik ook Xvid4PSP voor. Hieronder heb ik even neergezet hoe ik mijn films verklein e.d.

Eerst ga je naar File -> Open File, waarna je de video ophaalt die je wil verkleinen naar het formaat 320 x 240. Dan ga je naar Video -> Resolution/Aspect waar je het eerste vakje bij de Output Resolution op 320 zet. Het tweede vakje, de hoogte van de video, zal hij dan zelf bepalen. Veel video's komen dan op 320 x 128 of iets groter uit (aangezien de meeste films breedbeeld zijn), maar dan heb je ook het hele beeld. In het geval de video 23 frames per seconde heeft moet je nog even naar Video -> Interlace/Framerate en de Output Framerate op 25 fps zetten. Klik dan op Encode om het proces te starten!
Films van een lengte van ongeveer twee uur zullen rond de 300 MB worden.

Het programma heeft nog veel meer opties, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

quote:
f1boy_077 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:00:
Daar kun je een hoop programma's voor gebruiken. Onder andere wat hierboven staat. Er is hier al een hoop over geschreven, dus ik stel voor dat je eerst zelf even op zoek gaat. Je kunt bijvoorbeeld veel informatie vinden in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Reg. datum: 03 december 2003

Een tijdje geleden de Zen gekocht en ik was er behoorlijk tevreden mee. Nu heb ik em even niet gebruikt en daar kan die blijkbaar niet zo goed tegen. Als ik de Zen aan wil zetten dan doet die niets. Koppel ik em aan de usb, dan brand alleen het blauwe lampje? Resetten helpt niets. Is dit een bekend probleem?

Eriksk, voor dit soort dingen mag je een eigen topic openen, zie de topicwaarschuwing :) Vermeldt dan wel even uitgebreid wat het probleem is en wat je al geprobeerd hebt.

Reg. datum: 03 december 2003

Mmm, kon er niets over vinden in de startpost... staat de waarschuwing onderaan ;)
Dan is mijn ervaring dat mijn Zen het niet meer doet en ik ben op zoek naar ervaringen die dat hebben opgelost }:O
Ik snap het...

/edit:
Het leeft weer. In één post las ik dat je de restknop 20 secs moest inhouden en een ander om de Zen eens proberen helemaal op te laden. Natuurlijk heb ik de Zen al eens aan de laptop gehangen, maar ook toen bleef die dood. Nu na een aantal keer de powerknop bewogen te hebben en het uit frustratie weer aan de laptop te hangen, bleek deze in een keer weer te werken... vreemd, maar ik ben weer blij...

Eriksk wijzigde dit bericht 21-08-2008 21:52 (47%)

Die KW Ringmeister

quote:
GrooV schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:16:
Ik heb zelf al een tijdje een Zen 4GB maar die eet geen SDHC, is dit iets van de laatste spelers?
Ik heb ook een ZEN 4 GB en die eet mijn Sandisk Extreme III 4 GB SDHC kaartje net zo goed als mijn Corsair 2 GB 133x SD kaartje...
Zojuist speciaal voor jou nog ff geprobeerd: no prob idd :)
quote:
RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:37:
Probeer eens US-firmware te installeren,a ls dat mogelijk is. EU-firmware is doorgaans beperkt qua volume. Overigens kan het ook best met je headphones te maken hebben, aangezien ook de EU-firmware genoeg zou moeten zijn om een ongemakkelijk hoog geluidsniveau te creeëren.
Die ik heb gaat op standje 25 niet idioot hard, maar hard zat om boven m'n speakers uit te komen die op normaal volume muziek spelen...

Zover ik weet zijn juist in de US dergelijke regelgevingen en beveiligingen sterker dan in Europa, dus zou aannemelijker zijn als de US-versies minder hard kunnen omdat ze anders aanklachten krijgen van mensen die denken gehoorbeschadiging te hebben, iets wat hier in Europa niet (zomaar) kan...

Maar met een nieuwe firmware kan hij dus nog harder begrijp ik?
quote:
Eriksk schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:51:
Een tijdje geleden de Zen gekocht en ik was er behoorlijk tevreden mee. Nu heb ik em even niet gebruikt en daar kan die blijkbaar niet zo goed tegen. Als ik de Zen aan wil zetten dan doet die niets. Koppel ik em aan de usb, dan brand alleen het blauwe lampje? Resetten helpt niets. Is dit een bekend probleem?
Je probleemomschrijving (gebruikerservaring B)) komt mij over alsof hij nieuw uit de doos kwam en nog nooit opgeladen is geweest. Alsie leeg is, moetie eerst een tijd worden opgeladen voor hij uberhaupt iets doet of weergeeft, dat is mijn ervaring op het moment dat ik hem binnenkreeg :)

Ik doe er overigens ook nog bijna niks mee omdatie voor in m'n auto bedoeld is en die voorlopig niet rijdt door restauratie werkzaamheden :+ maar ook na wekenlang stilliggen doetie het nog prima, hooguit dat de accu-meter wat lager aangeeft maar dat is normaal.

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

quote:
Knightwolf schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:38:
Die ik heb gaat op standje 25 niet idioot hard, maar hard zat om boven m'n speakers uit te komen die op normaal volume muziek spelen...

Zover ik weet zijn juist in de US dergelijke regelgevingen en beveiligingen sterker dan in Europa, dus zou aannemelijker zijn als de US-versies minder hard kunnen omdat ze anders aanklachten krijgen van mensen die denken gehoorbeschadiging te hebben, iets wat hier in Europa niet (zomaar) kan...

Maar met een nieuwe firmware kan hij dus nog harder begrijp ik?
EU-firmware is hier gelimiteerd door een of andere gare Franse wet. Daardoor is het volume in de EU begrenst. Wat Creative met zijn US-firmware doet weet ik niet, maar daar hoeft dus niet deze beperking in te zitten.

Net iets handigs ontdekt: Als ik mijn Zen aansluit op de 'extra' usb aansluiting die soms op zo'n usb kabel voor externe hd's zit, dan laad hij wel op, maar springt hij niet in 'transfer' mode, dus kan ik nog muziek luisteren tijdens het opladen.

Dus met dat ene kabeltje kan je kiezen tussen opladen+transfer of opladen+afspelen.

Heeft er iemand inmiddels al ervaring met het gebruik van 8GB en (met name) 16GB SDHC kaartjes? Ik heb nu de 8GB versie en zou er graag wat meer op willen zetten. Die paar euro is het mij wel waard. Ik hoor het graag!

Just laughin'
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
...dus kan ik nog muziek luisteren tijdens het opladen...
Of je koopt voor 5 euro een reisloplader bij de lokale kabelboer en dan hoef je niet je hele computer mee te slepen als je een keer op vakantie gaat...

RealBase wijzigde dit bericht 02-09-2008 23:42 (5%)

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

BF2 @ www.ndaclan.nl

Laptop ;)

Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen om hem met een normale USB kabel te laten laden + afspelen terwijl hij aan m'n PC hing (die stond aan).

Vraag me niet meer hoe, ik kan me alleen herrineren dat ik hem twee keer heb moeten resetten :P

Ik volg de topic al een tijdje niet, ik was op vakantie en ben nog steeds tevreden met mijn Zen. Maar hoe zit het met de integratie van de SD in de mediabibliotheek? Proberen ze daar nog wat aan te doen of zal dat niet meer gebeuren?

De opvolger van de Zen is al uit, en deze mist ook SD-integratie. Dus de kansen dat er op dit gebied nog iets gebeurt lijken mij nihil.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws