Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:44
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/4137/zenstonegotpluswo5.jpg
Navigatie

Inleiding
Specificaties
Prijs en beschikbaarheid
Linkjes
Poll
Overige info

Inleiding

Met de de Zen Stone en de Zen Stone Plus heeft Creative de markt van kleine MP3, goedkope spelers betreden.
De Stone is een schermloos spelertje, die wel wat weg heeft van de iPod Shuffle. De Stone Plus is een Stone met 2 keer zoveel geheugen, een schermpje en nog wat extra functies.
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/198/499721396_711c4f06d2.jpg?v=0

Specificaties

Modelstonestone plus
capaciteit1GB2GB
kleurenzwart, wit, groen, blauw, rood, roze
battarijduur10 uur9,5 uur
audioMP3, WMA(DRM9) en Audible
schermneeja, blauw OLED
afmetingen53.7 x 35.3 x 12.8mm55.6 x 35.4 x 12.8 mm
gewicht21 gram18,3 gram
bestandsoverdrachtUniversal Mass Storage (UMS)
FM radioneeja
Equalizerneeja, 5 Bands
Voicerecorderneeja
Stopwatchneeja

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/creative-zen-stone-plus.jpg

Prijs en beschikbaarheid

Zowel de Stone als de Stone Plus zijn verkrijgbaar. Voor de Stone betaal je ongeveer 40 euro en voor de Plus ligt de prijd rond de 70 euro. Pricewatch

Linkjes
Zen Stone
Algemene informatie
Productpage
Productpagina
Meer informatie
Press Release
Reviews
Anything But iPod
epiZENter
PC Magazine
CNET
Gizmodo
Hardwarezone
Pocket-lint
ars technica
Foto's
Creative
Unboxed door Gizmodo
Video's
Generationmp3
PopularMechanics
Zen Stone Plus
Algemene informatie
Productpage
Productpagina
Meer informatie
Press Release
Reviews
Anything But iPod

PC Magazine
CNET

HardwareZone
Pocket-lint
ars technica
Foto's
Creative
First look door generationmp3
Video's
Generationmp3

Poll

Poll: Welke kleur heeft jouw Stone?
zwart
wit
blauw
groen/geel
rood
roze
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=203168&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Overige info

Alle (spel)foutjes en overige opmerkingen kunnen gemaild worden naar: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/195618/FFFFFF/000000of stuur een DM.Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

[ Voor 159% gewijzigd door Vihaio op 02-11-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176120

Leuk dingetje voor tijdens het hardlopen :)
Alleen jammer van de batterij (niet dat ik 10 uur hardloop, maar toch)

Goeie zet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo, jij bent snel. :) Verrassend dat het ding meteen uitkomt in de VS. Vraag me af wat de plannen voor Europa zijn...
Dat het apparaat UMS is vind ik trouwens echt zeer verrassend. Creative hielt stug vol aan het gebruik van software. Mag met recht een mini-revolutie genoemd worden imo :P

hier is trouwens de productpage.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 03-05-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dank je, linkje toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
RoD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:46:
Creative hielt stug vol aan het gebruik van software. Mag met recht een mini-revolutie genoemd worden imo :P
Mijn Zen V Plus werkt zonder enige software geinstalleerd te hebben.

Wanneer ik mijn Zen V Plus op m'n PC met (schone) Windows XP installatie aansluit, wordt deze gewoon herkend.

Ik kan daarna ook gewoon sleuren en pleuren en playlists aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:12:
[...]

Mijn Zen V Plus werkt zonder enige software geinstalleerd te hebben.

Wanneer ik mijn Zen V Plus op m'n PC met (schone) Windows XP installatie aansluit, wordt deze gewoon herkend.

Ik kan daarna ook gewoon sleuren en pleuren en playlists aanmaken.
MTP =! UMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
lijkt me een concurent voor de Ipod Shuffle
ziet er wel leuk uit, en de kleuren zijn ook cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Die termen zeggen me niets, maar ik weet uit eigen ervaring dat de Stone geen revolutie teweeg brengt met het drag&drop principe, aangezien mijn Zen V Plus dit ook al kon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Qua usability is het niet zo'n groot verschil, behalve dat MTP wat nadeeltjes heeft. Echter, nu is het ding ook bruikbaar op andere OS' die geen WMP ondersteunen. Verder is het gewoon zéér opmerkelijk dat Creative nu ineens omslaat terwijl ze anders software (in dit geval dus WMP, of hun eigen rotzooit) verplicht stelden.

Ik ben zelf een groot voorstander van UMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

Zeer interessant spelertje, ben benieuwd of (& wanneer) het ding in Europa uitkomt. De prijs staat me in iedergeval erg aan, $40 voor een flashspelertje van een gieg is niet duur.

Leuk voor tijdens het hardlopen idd zoals eerder gezegd, hopelijk is de geluidskwaliteit beter dan die van de Shuffle 2G want die viel me eigenlijk best wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Wat ik wel vreemd vind is dat bij de requirements op de creative site dat je 40MB free hard drive space nodig hebt.
Je hebt toch helemaal geen ruimte op je harddisk nodig voor een UMS apparaat?

EDIT: Op de Creatvie site kan je de Speler ook in Nedarland kopen de verwachte leverdatum is 7/5/2007

[ Voor 23% gewijzigd door Vihaio op 04-05-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is al over een paar dagen 8)7 Dat doet Creative goed, een speler uitbrengen en em dan ook bijna meteen leveren :) Ik zie eigenlijk verder nog nergens aankondigingen bij shops, dat is dan wel weer raar.

Wat ik me trouwens wel afvraag... waarom geen mooi oledschermpje op het gedeelte waar "zen" op staat? De ruimte is er voor, en het gaat niet ten koste van het uiterlijk als je het schermpje er mooi in verwerkt. Bij de zwarte versie zou je in het eerste oogopslag niet eens zien dat er een schermpje op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Waarschijnlijk was daar geen ruimte meer voor.
Of het koste te veel van de battarij duur want die is toch al niet echt overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is ook wel weer zo. Vreemd dat de batterijduur niet beter is. Als je ziet dat verscheidene spelers al zo'n 50 uur halen mét scherm, valt dit toch ontzettend tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Review van Anything But iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Een klein schermpje met de song erop te zien is niet echt veel werk, lijkt me.
Qua design lijkt het me een leuke speler, en als de geluidskwaliteit te pruimen is dan zal ik erover nadenken 'm te kopen.
Dat het UMS ondersteunt is écht een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
En weer een paar reviews:

PC Magazine
CNET
gizmodo
hardwarezone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Jammer dat er geen radio op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Je moet de url van PC Magazine even tussen quotes zetten, omdat er komma's in de url zitten
quote: Gizmodo
If there's anything that differentiates the Stone from Apple's shuffle, it's the ability to store multiple albums and jump from one to the next.
Handig :) Dat is zeker een pluspunt tov de Shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186202

Hallo,
weet iemand misschien waar de Roze versie op voorraad is (online shop of omgeving Amsterdam)? Ik heb hem namelijk uiterlijk a.s. maandag nodig als cadeau voor m'n zusje en wil heel graag dat ik hem voor die tijd heb..

Bijna overal is de levertijd 1 tot 2 weken en ik heb wat doms gedaan bij bol.com om op Annuleren te drukken en dit kon niet meer recht gezet worden :/ Du sis het weer 10 dagen wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je in de Pricewatch en Shop Survey gekeken? Die zijn daar namelijk voor bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186202

Natuurlijk heb ik daar gekeken, als ze daar alles op voorraad hadden zou ik hier niet komen. Op de pricewatch staan namelijk niet alle winkels en misschien is er een lokale shop ergens die ze verkoopt, vandaar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Waarom niet gewoon via de Creative site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb vandaag een zwarte bij de MediaMarkt (Utrecht) gehaald en ik geloof niet dat de roze daar was. Als ik het me goed herinner hadden ze zwart, wit, blauw en groen. Wellicht dat de roze nog uit moet komen dan.

Ik vind het verder een heel leuk dingetje. Lekker klein, goed te bedienen en goed geluid (wel met m'n eigen oordoppen, want de bijgeleverde zijn goedkope rotzooi). Prima ding voor naast m'n iAudio M3L. En dat voor de helft van geld van een shuffle. Je bent eigenlijk gek als je die nog verkiest boven deze.
Ik schrok nog wel even toen ik op het doosje zag dat hij alleen voor Windows XP en Vista was, terwijl ik echt had gelezen dat hij UMS was, maar hij werkt prima met 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Bij dixons en dynabyte zijn alleen de rode, zwarte en witte te koop. Via de creative site kan je wel alle kleuren kopen.
maar die kost dan wel 46 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209893

Sinds gisteren ook een eigen Stone! Ben er tot nu toe erg content mee, voor het doel hardlopen is hij in ieder geval uitermate geschikt. Daarnaast Itunes loos!!

Vraag me alleen af waarom er zo weinig over gesproken wordt op het forum. Maar dat kan ook een goed teken zijn hea, geen problemen en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 209893 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:37:
Sinds gisteren ook een eigen Stone! Ben er tot nu toe erg content mee, voor het doel hardlopen is hij in ieder geval uitermate geschikt. Daarnaast Itunes loos!!

Vraag me alleen af waarom er zo weinig over gesproken wordt op het forum. Maar dat kan ook een goed teken zijn hea, geen problemen en dergelijke :)
Ik denk dat schermloze spelers niet zo populair zijn, als ze niet van Apple komen. Wellicht dat het allemaal nog een beetje op gang moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209893

RoD schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:57:
[...]

Ik denk dat schermloze spelers niet zo populair zijn, als ze niet van Apple komen. Wellicht dat het allemaal nog een beetje op gang moet komen.
Qua marketing doet Apple het iid een stuk beter; 'zelfde' speler voor een dubbele prijs. Respect

Moet er zelf ook eerlijk bij vertellen dat ik erg getwijfeld heb tussen de Zen V plus en de Stone, maar na het kostbare verlies van mijn Micro photo 8gb 8)7 kon ik een dure speler psychologisch niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 209893 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Qua marketing doet Apple het iid een stuk beter; 'zelfde' speler voor een dubbele prijs. Respect
En nog minder features ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Gisteren ook de Stone gehaald als cadeau voor vaderdag. Ik kende het model nog niet (wat ook blijkt uit dit topic, het is een nieuw model), maar het sprak me wel aan: eenvoudig, goede geluidskwaliteit, heel klein en de speler voelde ook degelijk aan in de winkel. Meenemen dus! :)

Thuis aangekomen uiteraard de speler zelf even uitgeprobeerd ;) Het systeem met de LED's (verschillende kleuren) werkt prima, alleen soms knippert het allemaal net iets teveel. Voor de rest werkt het allemaal recht-toe-recht-aan (gewoon UMS, dus werkt ook op mijn Mac!). Er was wel een nieuwe firmware-versie zag ik, dus meteen maar even een update gedaan. Ik merk geen verschil, maar de batterijaanduiding zou verbeterd moeten zijn.

Dan het belangrijkste: het gebruik als MP3-speler. De geluidskwaliteit is erg goed (zelfs met de bijgeleverde oordopjes), zeker als je bedenkt dat er geen Equalizer in het apparaat zit. De bas zou iets voller kunnen, maar je moet niet al teveel verwachten voor 40 euro. Wat ook erg handig is, is de knop om tussen mappen te switchen. Veel simpele MP3-spelers missen deze mogelijkheid! Allerlei bitrates uitgeprobeerd, maar de Stone gaat er prima mee om: van 64 kbps mono tot 320 kbps full stereo en VBR, alles speelt hij af zonder problemen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Stone is er nog maar net of de opvolger is al aangekondigd:
Creative Announces the Zen Stone Plus
Thought the Zen Stone was Creative's answer to the iPod Shuffle? Yeah so did I, until I learned about their updated model: the Zen Stone Plus. This is the true competitor to the Shuffle. It is nearly the same size as the Stone but it has a screen, double the memory, and a lot more features:
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zen_stoneplus.jpg
* Capacity: 2GB
* Display: Blue OLED (64 x 64)
* Audio: MP3, WMA, and Audible
* FM Tuner
* Voice Recorder
* Stopwatch
* EQ Presets
* UMS/MSC compliant
* Battery Life: 9.5 hours
* Dimensions: 55.6 x 35.4 x 12.8 mm (21g)

Leuk :) Features zijn goed. Alleen wel weer jammer van de batterijduur. Retailprijs is 64USD, dus zal ook wel 64 euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
Die 'plus' is ook wel leuk, maar die batterijduur is wel erg magertjes vind ik.
Al een jaar of 2 gebruik ik een Sony NW-E107 mp3-spelertje met veel plezier,
die doet met één AAA zo'n 60 uur O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Laatst online: 14:02
www.epiZENter.net is trouwens een geweldige site voor als je geïnteresseerd bent in Creative mp3-spelers.

on topic:
Volgens mij is de Zen Stone Plus echt gewoon perfect (op de batterijduur na)
voor minder dan de prijs van een shuffle heb je van alles en nog wat erbij! _/-\o_
Ik hoop hevig dat dit de verkoop van Creative een beetje gaat boosten, aangezien het financieel niet zo goed gaat met dit bedrijf.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Hier zijn wat plaatjes van de ZSP te vinden.

edit: Dit is een betere link voor dezelfde foto's

[ Voor 29% gewijzigd door Vihaio op 22-06-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe accessoires

Deze vind ik leuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zsp_acc4.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zsp_acc5.jpg

Keychain en een wrist band. Erg handig voor on the go :) Past goed bij een dergelijk spelertje.

offtopic:
Mag ik trouwens nog even mijn complimenten geven voor de startpost?

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 23-06-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ey master007 waarom zet je www.epiZENter.net niet ff tussen de linkjes in je startpost? Daar staat ook een hele goede review van de ZEN Stone, en die van de ZSP zal ook wel komen. En het forum daar is een erg goede bron van info. Bovendien heeft de site nu 9930 leden, de 10000 halen is wel leuk natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik wil dit mooie spelertje van de week halen. Maar op reis wil ik hem wel kunnen opladen.
Iemand een linkje ofzo waar ik een usb naar 220 adapter kan vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LWaS schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:57:
Ik wil dit mooie spelertje van de week halen. Maar op reis wil ik hem wel kunnen opladen.
Iemand een linkje ofzo waar ik een usb naar 220 adapter kan vinden? :)
Hangt er vanaf of je een officiële of een universele wilt. Universele laders zijn overal wel te krijgen. Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

RoD schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Hangt er vanaf of je een officiële of een universele wilt. Universele laders zijn overal wel te krijgen. Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt.
Dan zal ik daar eens binnen hobbelen :+ Ik vind een universeel usb - 220 adaptertje goed zat :)
enig idee wat zo'n apparaatje kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Woembah schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:14:
Ey master007 waarom zet je www.epiZENter.net niet ff tussen de linkjes in je startpost? Daar staat ook een hele goede review van de ZEN Stone, en die van de ZSP zal ook wel komen. En het forum daar is een erg goede bron van info. Bovendien heeft de site nu 9930 leden, de 10000 halen is wel leuk natuurlijk :P
Ik heb geen geen review van stone kunnen vinden op die site, alleen een aankondiging en een verhaaltje met heel veel linkjes en die staan ook in startpost.
Als ze een review ervan hebben zet ik 'em wel in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LWaS schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:13:
[...]

Dan zal ik daar eens binnen hobbelen :+ Ik vind een universeel usb - 220 adaptertje goed zat :)
enig idee wat zo'n apparaatje kost?
Paar euro'tjes. Hou wel in je achterhoofd dat universele adapters niet altijd werken. Aangezien Creative graag wilt dat je hun adapter gebruikt verwisselen ze de polen. Sommige adapters zullen het wel doen, sommige niet. Gelukkig kun je bij de MM ruilen.
Overigens is het sowieso een goed idee om het hier te melden als je een werkende gevonden hebt, zodat je mede-Tweakers er gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Op de Nederlandse Creative site staan de zwarte, witte en roze Stone Plus al te koop en er staat niet dat het een voorverkoop is (dat stond er bij de gewone stone wel een hele tijd).
Dus ik vraag me af of dit een foutje is of dat ze weer heel snel zijn.

offtopic:
Dank je, complimenten zijn altijd leuk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vihaio op 25-06-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

http://www.pixmania.nl/nl...peler-fm-zen-stone-p.html

Hij is vanaf morgen ook te koop bij pixmania. Waarschijnlijk zullen dan al snel veel sites volgen!
Op OBCS is hij vanaf 4 juli te krijgen voor ongeveer 70 euro!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 87506 op 25-06-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik heb de niet-plus versie. Ben erg tevreden over de bediening en de UMS.Geluid gaat ook hard genoeg. De geluidskwaliteit kan ik alleen vergelijken met mijn vorige player; de meizu.
Vergeleken daarmee vind ik de kwaliteit toch wat minder.
Wat me opviel bij de Media Markt, is dat er best veel kus is onder mp3/media spelers, maar dat deze creative de beste prijs/prestatie/gemak/uiterlijk heeft is volgens mij wel duidelijk.

[ Voor 95% gewijzigd door Dethroned op 27-06-2007 15:49 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
review van Pocket-lint

Edit: Ook nog 1 van de gewone Stone

[ Voor 35% gewijzigd door Vihaio op 29-06-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

RoD schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:38:
[...]

Paar euro'tjes. Hou wel in je achterhoofd dat universele adapters niet altijd werken. Aangezien Creative graag wilt dat je hun adapter gebruikt verwisselen ze de polen. Sommige adapters zullen het wel doen, sommige niet. Gelukkig kun je bij de MM ruilen.
Overigens is het sowieso een goed idee om het hier te melden als je een werkende gevonden hebt, zodat je mede-Tweakers er gebruik van kunnen maken.
\bij deze dan:

Op Ebay gekocht een adaptertje van 7,95 incl verzenden. En werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een nadeel van de plus is dus dat je, in tegenstelling tot de "gewone", niet kan skippen tussen folders. Raar dat ze dat niet hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 186202 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:05:
Hallo,
weet iemand misschien waar de Roze versie op voorraad is (online shop of omgeving Amsterdam)? Ik heb hem namelijk uiterlijk a.s. maandag nodig als cadeau voor m'n zusje en wil heel graag dat ik hem voor die tijd heb..

Bijna overal is de levertijd 1 tot 2 weken en ik heb wat doms gedaan bij bol.com om op Annuleren te drukken en dit kon niet meer recht gezet worden :/ Du sis het weer 10 dagen wachten..
Inmiddels al gevonden? Mocht het niet het geval zijn, Mediamarkt Amsterdam heeft ze iig op voorraad.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Review van de Stone Plus door Generationmp3 (vertaling) Met een video en leuke vergelijkings foto's met de gewone Stone.
jpboere schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:56:
Een nadeel van de plus is dus dat je, in tegenstelling tot de "gewone", niet kan skippen tussen folders. Raar dat ze dat niet hebben overgenomen.
Betekent dat dat je helemaal niet van mappen kan verspringen of gebeurt dat bij de plus gewoon anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

master007 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:40:
Review van de Stone Plus door Generationmp3 (vertaling) Met een video en leuke vergelijkings foto's met de gewone Stone.

[...]

Betekent dat dat je helemaal niet van mappen kan verspringen of gebeurt dat bij de plus gewoon anders?
Als je die video zo bekijkt zie je dat daar wel een keer door een soort menu wordt gegaan om een ander nummer te selecteren. Ik denk dat je daar gewoon door mapjes heen moet bladeren, en waarschijnlijk kun je niet met een of andere knop gelijk naar de volgende map gaan.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159627

LWaS schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:02:
[...]

\bij deze dan:

Op Ebay gekocht een adaptertje van 7,95 incl verzenden. En werkt prima :D
Is dit een usb adapter die je gekocht hebt?

Die usb-adapter kost namelijk maar 7,95 ipv 19.95 voor een originele Creative Zen Stone oplader

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
De Zen Stone Plus 2GB zag ik zojuist voor 69 euro in het krantje van Media Markt. (Utrecht)
Inclusief gratis sleutelhangertasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95671

gaat ie echt maar 10uur mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Is toch geen probleem als je 'm elke dag een paar uurtjes aan een USB poort hangt?

Ik val soms in slaap met de radio van mijn Zen V Plus aan, de radio blijft dus doorspelen. (een playlist loopt af en stopt dan, waarna de speler zichzelf uitschakeld)

Om verrassingen te voorkomen (accu leeg) hang ik 'm elke dag te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
En die 10 uur is hoelang de speler mee gaat onder ideale omstandigheden, de echte batterijduur licht waarchijnlijk wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95671

dat is dus helemaal fucked up... straks hangt ie langer aan de lader dan dat je muziek kunt luisteren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou dat lijkt me wel een beetje meevallen. Als er 10 uur staat is dat écht geen 1 uur in de praktijk. Wellicht dat ie 8 uur meegaat, of 9 uur als je het volume niet hard zet. In ieder geval -mijns inziens- genoeg om er een dag plezier van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik voeg me af wat voor lader er vereist was bij de Stone Plus? Een gewone usb adapter van 7.95 of de originele die speciaal voor de Creative Zen Plus bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Lees voor de grap dit (toch niet zo hele grote) topic eens door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master007 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:07:
Lees voor de grap dit (toch niet zo hele grote) topic eens door....
Ja maar een usb adapter werkt niet altijd bij alle Mp3spelers. Dit omdat producenten het liefst hebben dat je natuurlijk de originele lader aanschaft (die overigens 3x zo duur is).
Ik wilde even zeker weten of een usb adapter wel werkt bij de Zen Plus.

Maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 159627 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:36:
[...]

Ja maar een usb adapter werkt niet altijd bij alle Mp3spelers. Dit omdat producenten het liefst hebben dat je natuurlijk de originele lader aanschaft (die overigens 3x zo duur is).
Ik wilde even zeker weten of een usb adapter wel werkt bij de Zen Plus.

Maargoed..
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Een USB-adapter werkt niet altijd omdat de producent het liefst heeft dat je de originele lader aanschaft. Een antwoord geven op de vraag "of een USB-adapter werkt" is dus ook niet te geven. De ene zal wel werken, de andere niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Een USB-adapter werkt niet altijd omdat de producent het liefst heeft dat je de originele lader aanschaft. Een antwoord geven op de vraag "of een USB-adapter werkt" is dus ook niet te geven. De ene zal wel werken, de andere niet..
Ok.. duidelijk.

Ik dacht dat dat gewoon per merk,type verschilt of een usb-adapter werkt of niet. Dus als 1 iemand het test of deze usb-adapter werkt bij de Stone Plus dat je dan kan aannemen dat dit dan bij alle het geval is. Maar dit is dus niet zo kan ik hieruit opmaken!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
het is wel zo dat het per type oplader verschilt, maar als jij wilt weten of 'een oplader van 7,95' werkt kan daar niet zomaar een antwoord opgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Ik ben dus op zoek naar een originele adapter van de Creative Zen Plus.
Op internet is hij zo hier en daar wel te bestellen.. alleen is hij nergens op voorraad. Ik heb ook al met de Mediamarkt gebeld maar die hebben hem ook niet zeggen ze. Dit vind ik wel erg vreemd.. overal is de mp3 speler zelf wel te koop, maar een oplader is nergens te verkrijgen (al helemaal niet in de winkel).

Iemand hier die misschien wel in het bezit is van een oplader voor de Stone Plus, en zo ja, waar heb je deze gekocht?

Alvast bedankt!

P.S. Zit een beetje krap aan kwa tijd. Ga namelijk woensdag op vakantie (1 aug) en wil hem dan in huis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review door Epizenter. Een van de betere reviews met een leuke fotoshoot tezamen met de iPod Shuffle. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Wally, probeer het eens bij Dynabyte, mocht die ik je buurt zitten.

Anders een Kensington iPod lader bij Dixons kopen, deze schijnt volgens een verkoper op Creative spelers te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:29
Voorheen wilde ik altijd meer en meer opslagcap op mijn mp3 spelers.
Echter, nu moet ik gaan fietsen naar school ( HBO 20 KM) op mijn ligfiets en nu zzal ik toch echt voor iets kleins moeten gaan :)

De 2gb zen stone plus lijkt me wel aardig en licht om mee te fietsen.
Laat wel even wat weten als ik hem heb !

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb ook de speler besteld voor tijdens het sporten en onderweg als vervanger voor mijn zen micro. De zen micro heeft op een of andere manier een magische "mol de remote" optie ofzo, ben al aan de 2e remote in niet al te lange tijd toe :X Of de remotes zijn van bagger kwaliteit qua kabel, want ik rol het niet strak op ofzo.. maar goed terug naar de stone plus ;)

Wat me wel opvalt is dat die handige accesssoires zoals de sleutelhangertas en de armband vrij prijzig zijn in verhouding met de speler. Ik bedoel 6 tientjes voor een speler en dan 15-25euro voor een accessoire? Zoveel kost het echt niet om die dingen te maken, dus ik zal eens voor een goedkopere versie zoeken @ ebay, want die armband lijkt me ideaal voor het sporten :) En anders moet ik zelf maar creatief doen ;) Een clipje standaard aan de achterkant zou bijvoorbeeld wel een goede toevoeging zijn, prik je em zo aan je jas of eventueel de rand van je korte mouw shirt zeg maar.

-edit-
Zie dat de skin + clip eraan 10euro kost, dat is dan nog wel te doen imho :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 17-08-2007 12:52 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• RoD
  • Niet online

RoD

De accessoires zijn altijd hetgene waarop de grootste winstmarge zit. Zo'n armclip is echter wel handig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 22:28
weet iemand toevallig of het mogelijk is om muziek af te spelen als ie bezig is met opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Kan iemand bevestigen dat de sub poort op de stone plus een standaard mini USB is?
(dan kan ik namelijk de lader van mijn smartphone gebruiken :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ben bang dat dat niet gaat werken Prulleman.

Al zijn de aansluitingen gelijk, je hebt geloof ik een specieke lader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet persé de lader van Creative trouwens. Je moet met de polariteit rekening houden, en of er iets van USB Host geëmuleerd kan worden (dacht ik). Trucjes die Creative heeft ingebouwd om te voorkomen dat mensen andere (goedkopere) laders gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 22:28
hoe zit dat dan met een lader voor in de auto, die ben ik nog niet tegengekomen van creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Volgens mij heeft mijn telefoon lader ook dat gedoe met host. Er gingen namelijk geruchten dat je eerst de firmware van de telefoon moest upgraden voor ie werkte met universele autoladers. Dit betekend dus dat er iets extra's zit in de 220 lader.

anyway, die gok durf ik wel te nemen, als het connectortje maar past...

Strava

Anoniem: 76385

Bij die skins kan je daar ook de clip afhalen?

• Prulleman
Anoniem: 76385 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:08:
Bij die skins kan je daar ook de clip afhalen?
Ik denk het niet, maar dat is voor mij juist de reden om die skins erbij te nemen.... ik zit namelijk te twijfelen tussen deze en de nieuwe sandisk sansa clip (die nog moet uitkomen). Waarschijnlijk wordt het deze (bij pixmania ligt de 2GB voor 56 euro + voor 1 euro 3 clip skins erbij)

\edit
pixmania staat niet zo goed bekent bij de shopsurvey.... (en bij mijn bestelling gaat het ook al niet erg soepel.... :(

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 10-09-2007 17:03 ]

Strava

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Hee jongens, kan iemand verifiëren of dit ding (plus) ook .mp4 bestanden kan afspelen?! Ik heb zo'n ding voor mijn vriendin gekocht en volgeplempt met muziek voor ik haar het ding gaf op schiphol, maar dat waren mp3 en mp4 bestanden door elkaar. Ik zie in de specificaties mp3 staan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• RoD
  • Niet online

RoD

.mp4 audio? :? Nee, het staat niet in de specificaties, zoals je hebt kunnen lezen.

• Vihaio
Geen Stone maar wel een ander schermloos spelertje van creative, die z'n naam hier niet echt waarmaakt.
En 2GB op een speler zonder scherm kan ik nog wel begrijpen, maar 4GB lijkt me wel een beetje veel van het goede. (nog) alleen verkijgbaar in singapore

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 10:03
Heb vandaag naast de nieuwe Creative Zen ook de zen stonee plus in roze gekocht voor men vriendin. Heb hem net even uitgetest(is kadotje) en wel gaaf dingetje, vind een scherm toch wel een must. Goeie geluidskwaliteit zeker leuk ding:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Ik heb um van de week gekocht, de plus versie, maar ik heb er problemen mee. De muziek slaat bij mij nogal vaak over. Nou heb ik al vanalles geprobeerd, verschillende rippers, encoders, zelfs de bijgeleverde ripper geeft problemen. Terwijl dezelfde mp3 bestanden geen problemen geven op andere mp3-spelers of op de pc zelf.
Het overslaan is ook steeds op dezelfde tijd in de muziek. Net alsof deze speler veel gevoeliger is voor storingen in een mp3 bestand dan andere spelers.

Hebben meer mensen hier last van?

Ik krijg trouwens ook een foutmelding bij het updaten van de firmware. De validatie ervan lukt niet.

[ Voor 41% gewijzigd door tilburgs82 op 01-10-2007 01:37 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

master007 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:24:
Geen Stone maar wel een ander schermloos spelertje van creative, die z'n naam hier niet echt waarmaakt.
En 2GB op een speler zonder scherm kan ik nog wel begrijpen, maar 4GB lijkt me wel een beetje veel van het goede. (nog) alleen verkijgbaar in singapore
Ik had hem ook al gezien, en vroeg me eigenlijk een beetje af wat Creative hier nou mee wil. Ze hebben de Stone, een leuk spelertje, en dan komen ze nu met zoiets. Een slap aftreksel van de Stone. Ik zie de toegevoegde waarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij de skins zitten de clips trouwens los, als je de clip eraf haalt blijft er een klein bobbeltje over in de skin, (waar de clip ingeschoven kan worden).

Heb er ook eindelijk mee kunnen spelen, (kado voor mijn vriendin, dus hij moest ingepakt blijven...)
Het is een leuk ding, prima geluid, lekker klein.

grootste nadeel: traag!! Ik hoop dat dit nog opgelost word met nieuwe firmware, je moet je nu echt inhouden om niet nog een keer te drukken (en dan zien dat er 2 menu items geskipped worden :() Je went er ook wel aan, als je weet dat je het 3de menu item moet hebben ga je gewoon 2x naar links en dan gelijk op ok, dan gaat het ook goed, maar het duurt dan echt 2-3 seconden voor je er daadwerkelijk bent.

Ook het scrollen van de text in browse music gaat traag, als je 3 albums van dezelfde artiest erop hebt staan moet je te lang wachten voor je de album titel kan zien, vaak is het menu dan al weer weg..

Maar anyway, als je het bv vergelijkt met de ipod shuffle, denk ik toch dat je hier veel meer aan hebt, dus eigenlijk ben ik toch wel tevreden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
RoD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:08:
[...]

Ik had hem ook al gezien, en vroeg me eigenlijk een beetje af wat Creative hier nou mee wil. Ze hebben de Stone, een leuk spelertje, en dan komen ze nu met zoiets. Een slap aftreksel van de Stone. Ik zie de toegevoegde waarde niet.
Tja, de MuVo T100 gaat ze niet uit de financiële problemen helpen, maar hij is niet veel duurder dan een gewone usb-stick met dezelfde capaciteit. Dus als je hem gaat zien als een usb-stick die ook nog eens muziek kan afspelen, is het eigenlijk wel een geinig dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
Hmm daar hebben ze idd niet veel aan zonder scherm. Die andere Muvo's waren nog wel geinig voor de prijs. Misschien net wat duurder, maar geen troep van een of ander chinees merkje welke er allemaal hetzelfde uitzagen. Op die markt zou je nog wel eens kijken naar een Creative als die er naast ligt. Op de markt van grote spelers kijkt helaas 90% alleen naar die ene iPod die ze willen en moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn Creative Zen Stone heeft een extra feature ontdekt: niet meer aangaan terwijl er genoeg accuspanning is. De laatste tijd heb ik zelfs een punaise in mijn tas zitten om het ding te kunnen resetten zodat ik weer muziek kan luisteren :X. Ik pleur er gewoon muziek op via Winamp, altijd goed gewerkt maar opeens vond het ding nodig om om de zoveel tijd fijn vast te lopen :( Erg frustrerend, ik ga even kijken of leegmaken + opnieuw erop zetten van muziek helpt en dan even koekeloeren naar nieuwe firmware.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alsof Creative al niet genoeg met Apple vergeleken werd, komt er nu wéér iets bij: Ook van Creative worden er nu spelers gekopiëerd :P
Aanschouw: De Zen Clone Plus

Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

hey hallo... is er misschien iemand de weet of er een volume hack is voor dit apperaat... weet niet of het aan mij ligt maar hij kan niet zo heel hard.

Ik wil em laten blazen! oren kapot!!!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Veel spelers hebben geluidslimiet in de europese firmware misschien kan je een amerikaanse firmware versie er op zetten. Ik heb alleen geen idee of dit lukt en of de speler dan ook echt harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

hmm zou t kunnen proberen... kan altijd de europese versie er weer op flikkeren als het goed is... toch? misschien iemand die er veel vanaf weet dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 144581 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:10:
hmm zou t kunnen proberen... kan altijd de europese versie er weer op flikkeren als het goed is... toch? misschien iemand die er veel vanaf weet dit soort dingen?
waarschijnlijk kan het wel, maar er bestaat natuurlijk ook nog een kans dat je em bricked.. dan valt er weinig meer terug te zetten ;)

Ik vind em trouwens hard zat met de bijgeleverde dopjes, misschien dat de high end dopjes een wat meer voor versterkt signaal nodig hebben..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De kans op een bricked speler lijkt me klein. De firmware bij Creative is meestal gelijk, op de volumebegrenzing na. Kwestie van firmware upgraden dus.

Je zou er ook eens de zoekfunctie op na kunnen slaan, vaak voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 22:03
Ik heb een vraag:

Kan je ook, net als bij ipod, een volume begrenzing instellen want ik wil hem voor mijn dochter kopen en zou het wel fijn vinden als ik hem zo kan zetten dat de oortjes niet beschadigen door TE hard geluid

Edit
Heb de speler gekocht want bij navraag bleek het te kunnen maar dan moet je wel de software erop zetten van creative. Gedaan en inderdaad je kan het volume begrenzen en zelfs met een ww beveiligingen zodat de kids hem nooit te hard kunnen zetten.

Perfect gedaan door creative ;)

[ Voor 39% gewijzigd door auroortje op 03-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Europese versies hebben sowieso een volumecap, maar ik denk dat dat nog te hoog is. Afaik zit er geen verdere begrenzingsmogelijkheid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:12

tweakraiser

I have such sites to show you

master007 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:06:
Veel spelers hebben geluidslimiet in de europese firmware misschien kan je een amerikaanse firmware versie er op zetten. Ik heb alleen geen idee of dit lukt en of de speler dan ook echt harder kan.
Nope maakt niet veel uit.
Bij de Muvo2 die ik hiervoor had werkte het wel. Iemand tips? Die bass is om te huilen als je van dance muziek houd zoals ik.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakraiser op 14-11-2007 17:58 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 10:25
Ik heb sinds een paar weken ook een Zen Stone Plus. Alleen als ik hem helemaal opgeladen twee dagen laat liggen zonder hem aan te zetten is de batterij afgenomen tot 85%, is dit normaal?

• Woembah
Op de Singaporeze Creative site staat nu ook een 4GB-versie van de Zen Stone Plus aangegeven. Hij is echter nog niet te bestellen. Naast de geheugenupgrade zal de 4GB-versie ook een langere batterijduur hebben (12 uur vs. 9,5 uur) en ondersteuning voor AAC-muziek.

http://sg.creative.com/pr...y=214&product=16696&nav=1

Interessant :9 Laatst stond er ook een 32GB-versie van de ZEN aangegeven op hun site, maar dat is er inmiddels alweer afgehaald.

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen overbodige upgrade :) De batterijduur was in vergelijking met de concurrentie nogal matig. AAC vind ik niet zo'n nuttige toevoeging. Waarom nooit eens .ogg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Slurf1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:15:
Ik heb sinds een paar weken ook een Zen Stone Plus. Alleen als ik hem helemaal opgeladen twee dagen laat liggen zonder hem aan te zetten is de batterij afgenomen tot 85%, is dit normaal?
Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb het in ieder geval ook

Strava

Pagina: 1 2 Laatste