[Flash] Creative Zen Stone (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Elke batterij gaat wel zo'n beetje leeg na verloop van tijd. Of dit acceptabel is... mwa, erg is het niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 16:44
Op nu.nl staat dat er zelf een 8gb versie van de stone plus uitkomt, aleen in het zwart en met een batterij duur van 15 uur, terwijl epiZENter het over 12 uur had. Ook staat in het artiekel:
Wel kunnen de mp3-spelers nu ook overweg met aac-bestanden en zit er een radio aan boord.
Vreemd want de 2gb stone plus heeft ook al radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nu.nl is niet altijd even accuraat. Al zou een 8GB versie me niet verbazen aangezien 16GB al vrij mainstream begint te worden en er geruchten gaan over 32GB spelers. Die 15 uur kan best een typo zijn trouwens. Ik heb toch meer vertrouwen in EpiZENter.
Maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Maandag heb ik een Zen Stone Plus gekocht, en gisteren een skin met clip besteld die vandaag is bezorgd.

Echt een aanrader deze skin, zit als gegoten.

Was eigenlijk een gok, want kon geen foto's van de Stone Plus met skin op internet vinden.

Enige nadeel is dat de clip erg snel krast, een soort balpenclipmateriaal. Terwijl men de skin juist koopt om van krassen af te zijn. Maar ik mag niet klagen voor 8,95 euro voor de skin met clip. :)

Enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/6ljyr6t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/8euuzqp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/8706fiv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6ktnar8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 28-11-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:01
Het lijkt nu net een pieper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wel een héle kleine pieper:

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6o44bpi.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
De 4gb stone gaat $90 kosten
Klein gokje: hier gaat 'ie voor €90 over de toonbank.

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 11:39
master007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:31:
De 4gb stone gaat $90 kosten
Klein gokje: hier gaat 'ie voor €90 over de toonbank.
Iemand een idee wanneer die komt?
(anders haal ik er morgen een van 2gb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Laatst online: 23-06 14:02
Creative heeft vandaag op de CES een Zen Stone (Plus) met ingebouwde speaker geïntroduceerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zspspeak.jpg
De prijzen zijn zeer redelijk, respectievelijk $49,99 voor de Stone en $59,99 voor de Stone Plus. Een ander pluspunt is dat ze de batterijduur van beide modellen hebben verhoogd naar 20 uur. Ze komen in metallic achtige kleuren met een oranje speakergrill, wat er imo erg mooi uitziet.

Nadeel tegenover de oude modellen? Zeker, de speler is maar liefst 3,2 mm dikker geworden, hij is nu 16 mm dik! Een beetje tegen de trends van tegenwoordig in, maar het is wel begrijpelijk met zulke features.

Ik ben benieuwd of de luidspreker een beetje fatsoenlijk presteert...

Oh ja, de Travelsound Zen Stone lijkt me nu vrij overbodig... Het nieuwe model past waarschijnlijk niet eens door zijn dikte.

Product Page
EpiZENter

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ach, met de toegenomen dikte lijkt de speler alleen maar meer op een steen :P In ieder geval, ik vraag me ook af wat de kwaliteit is van deze ingebouwde speaker. Ik kan me niet voorstellen dat dit echt kwalitatief hoogstaand is.
De betere batterijduur is wel welkom, en die oranje grill lijkt ook wel erg leuk :) Die dikte lijkt me verder niet zo'n issue. Het ding is al bijzonder klein.. een beetje dikte kan er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Een beetje meer info en wat foto's van de Stone with speaker. De gewone gaat $50 kosten en de plus versie $60 en de speker kan erg hard maar klinkt niet heel goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/creative-stone-speaker/DSC03907.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verbaast me niet dat het geluid niet erg goed is. Het is meer een gimmick dan een nuttige feature. De meeste Stonebezitters zullen waarschijnlijk de speler kopen om zijn simpliciteit. Beetje liedjes afspelen, enzo. Wat moet dat type consument met een speaker? M'n schoonmoeder is een typische Stone-bezitter. Ik zie haar niet echt met een speaker muziek afspelen.

Dit had beter op de Zen gepast. Tenminste, om aan te sluiten bij het marktsegment waarin de speler valt. Gelukkig is het niet de enige upgrade die Creative aan de Stone toegevoegd heeft (batterijduur is verbeterd) anders had ik gezegd dat ze hun tijd bijzonder slecht besteed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Je moet er tevens bijvermelden dat de nieuwe Stone een verdubbele batterijduur meekrijgt, wat natuurlijk wél zeer mooi is meegenomen en het gimmick-gehalte ver overstijgt. Dat wil misschien meer zeggen over de batterij van de originele Stone dan over de batterij van de nieuwe Stone, maar dat begint subjectief te worden.

Nu zou het eigenlijk zeer leuk zijn moest Creative gewoon een Stone uit brengen met
1) een veel betere batterij zoals de nieuwste Stone met speaker,
2) mogelijks meer geheugen,
3) een Stone die sneller kan transferen dan de huidige en vuile 1MB/s,
4) met een deftige hold-functie
5) met een menu met snelle respons

Voor de rest ben ik er vrij blij mee. Het is natuurlijk moeilijk dit te zien als je main mp3 speler. Ik zou graag ook een MP4 speler erbij hebben om video content af te spelen. Het probleem is dat wel elke speler enkele tekortkomingen heeft waar ik niet blij mee ben. De Meizu M6 heeft mij een tijd weten bekoren, maar de verlaagde framerate van de getoonde video doet me de speler afwijzen, wachtend op beter. Jammer. De Cowon D2 lijkt ook wel leuk, maar zéér duur en dus weinig geheugen voor de prijs. De Zen vanilla lijkt er nog het dichtst bij te komen, maar het SD geheugen wordt aangepakt door papa Zen alsof het een bastaardzoon is. Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

master007 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 02:07:
[...] en de speker kan erg hard maar klinkt niet heel goed.
Oftewel vooral geschikt voor het tuig dat openbare ruimtes en OV terroriseert met de muziek op speaker :X . Zinloze feature imo.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
gambieter schreef op maandag 14 januari 2008 @ 03:05:
[...]

Oftewel vooral geschikt voor het tuig dat openbare ruimtes en OV terroriseert met de muziek op speaker :X . Zinloze feature imo.
niks aan toe te voegen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Laatst online: 23-06 14:02
Tsja het is wel een markt natuurlijk >:)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ik denk het niet, een zen stone is niet gangstah maar een simpel spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
mooi dat hij nu 20 uur meegaat, maat de speaker had van mij niet gehoeven, ook nu hij dikker is geworden, zullen de skins en hoesjes voor de oude versie ook wel niet op de nieuwe passen.

maar hoe ziet het met de transferrate (van de oude en de nieuwe) is dit echt maar 1mb per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:17

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Bij Dynabyte is de Zen Stone in de aanbieding geloof ik, althans vorige week was de 1GB nog 39.99.
Nu is de 1GB versie 33 euro 1GB
En de 2GB versie is 39.99 euro 2GB

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 13:16
Kan iemand mij vertellen of je de stopwatch tegelijk kunt gebruiken met de muziek..? dus de stopwatch loopt terwijl je luistert naar je favoriete tunes..?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Het kan wel maar de stopwatch gaat dan heel erg schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 14-06 13:16
master007 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:31:
Het kan wel maar de stopwatch gaat dan heel erg schokkerig.
Thanks master007...niet echt een sellingpoint dus..ik vond dit wel een gave extra ten opzichte van de Sandisk sansa clip maar ja als het niet echt lekker werkt..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Een belangrijke ervaring:

Gezien ik bij het aanschaffen van mijn Stone Plus kwam van Sennheiser CX300 oortjes, en die net daarvoor zijn kapot gegaan, was ik de overvloedige en volle bas van de CX300 maar al te gewoon geworden. Zulke bas gaat snel verloren met niet-in-ear oortjes die ik op overschot had liggen dus had ik bass-boost altijd aan staan.

Wat mij vooral stoorde aan de mp3-speler was hoe waanzinnig traag de respons op mijn knopduwen was. Het kon zelfs enkele seconden duren voor de speler zou reageren op wat ik had ingedrukt. Veel te lang dus.

Uiteindelijk heb ik allerlei mogelijke oplossingen geprobeerd:
- speler formatteren in FAT ipv FAT32
- firmware opnieuw flashen
- alle liedjes opnieuw encoden naar 128kbit/s CBR wat ik ergens had gelezen op het creative forum

Niets van dit al bracht een oplossing voor het laggende menu probleem. Uiteindelijk heb ik dan eens, zonder te weten wat een gevolgen mijn handeling zou hebben voor de toekomst, de bass-boost uitgeschakeld. En zowaar werd het menu van mijn spelertje quasi vlot. Jochei!

Moraal: je hebt een Zen Stone Plus (oude generatie) en je hebt last van laggende menu's? Kijk dan even of je de bass-boost heb aanstaan en zet die zonodig uit.

Een iets minder belangrijke, maar negatievere ervaring: gisteren mijn zen stone een paar uurtjes aan de computer gehangen. Sindsdien niet meer aangezet. Vanmorgen mijn oortjes ingedaan en aan mp3 speler gehangen. Dan probeerde ik het ding aan te zetten maar het was dood. Resetten bracht geen soelaas.

Nu heb ik het spelertje terug aan de computer gehangen en de batterij geeft volgens het programma van Creative 0% aan. Een minuutje of twee laten hangen, dan uitgeworpen en het spel wou weer opstarten. Leuk! Nu lijkt de batterij stilletjes op te laden.

[ Voor 20% gewijzigd door RuddyMysterious op 18-03-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Moraal: je hebt een Zen Stone Plus (oude generatie) en je hebt last van laggende menu's? Kijk dan even of je de bass-boost heb aanstaan en zet die zonodig uit.
dit is wel interessant, ik zet em tegenwoordig altijd op pauze als ik veel in het menu zit te rommelen omdat je anders helemaal gek wordt, maar als dit ook helpt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zonet gemerkt dat die lag penalty van toepassing is op elke vorm van afwijkende equalizing. :(

Nu zit ik hier met die basspowered Creative EP630's waarvan ik liever wat meer midden en hoog hoor dan zoveel bas. Hopelijk wordt dit probleem met de stone ooit verholpen met een nieuwe firmware.

[ Voor 16% gewijzigd door RuddyMysterious op 21-03-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb net de Zen Stone Plus incl. speaker gekocht. Wat opvalt is dat Creative er blijkbaar standaard een clip+skin bij levert. Dat wist ik niet. Wel handig, dat scheelt weer een accessoire kopen voor bij het sporten.
De speaker heb ik even gauw geprobeerd. Er komt relatief goed geluid uit. Dat wil zeggen, het is hoorbaar en eventueel zou je het kunnen gebruiken om iemand even iets te laten horen. Kwalitatief is het natuurlijk erg slecht, maar het is bruikbaar, en dat valt me mee.

Het ding werkt verder ontzettend intuïtief en heeft een hele hoop features aan boord voor zo'n klein ding. Ideaal ding om mee te sporten of om, heel simpel, muziek mee te luisteren. Uitgebreider ga ik em denk ik niet testen. Het meeste is al gezegd over deze speler en bovendien heb ik em voor m'n moeder gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Grappig, bij de versie zonder speaker krijg je er geen clip+skin bij. Heeft de speaker versie er ook last van dat de menu'tjes heel erg schokkerig lopen als er muziek word afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb de custom EQ aangezet, muziek gespeeld en ben gaan scrollen door de menu's. Totaal geen last van lag :) Blijkbaar is dat dus verbeterd bij de speakerversie. In ieder geval erg goed van Creative, want laggende menu's zijn natuurlijk op elke speler vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Iemand die ik ken heeft ook de speakerversie gekocht en heeft inderdaad totaal geen last van lag, zelfs niet tijdens het afspelen terwijl er met de EQ is geprutst. Jammer dat de eerste generatie dergelijke tekortkomingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Ik heb de gewone Zen Stone, van 2 gig. Echt leuk makkelijk spelertje. Soms baal ik wel dat ik geen schermpje heb. Maar ik gebruik hem meestal gewoon voor sport. En als ik gewone muziek heb dan kan ik gewoon doorschuiven naar een ander album, lekker vlot.
Prima spelertje. Al ben ik nu aan het uitkijken voor een nieuw spelertje met scherm en een groter geheugen aangezien ik weer aan het forenzen ga slaan.
Wooeei zoooveeeel keus :9~

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kan iedereen er eigenlijk bijzetten hoeveel die heeft betaald voor wat? Ik heb in de kerstperiode de zen stone plus 2GB + zen stone travelsound voor €80 kunnen vastkrijgen in de Fnac. Een week later stond ie daar aan €90.

Enkele weken geleden stond die daar in de Fnac aan €50, en nu staat hij daar aan €60. Blijkbaar zijn ze aan het afraken van hun oude stock Zen Stones om de nieuwe beter te kunnen verkopen? Ik heb namelijk de Stone 2GB en de Stone Plus 4GB gezien, edoch nog niet de Stones met ingebouwde speaker en dubbel zo goeie batterij.

Silicon Skin heb ik apart voor €9 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk inderdaad dat ze van hun oude Zen Stones af moeten. Prijzen kun je overigens vinden in de Pricewatch.

Na een Zen Stone Plus voor m'n moeder gekocht te hebben, heb ik er zelf ook maar eentje besteld. De compactheid, degelijkheid en het gemak van zo'n klein spelertje zijn me toch goed bevallen. In combinatie met een clip+hoesje maakt het toch wel een ideale sport-muziekspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Wat mij een beetje stoort aan het hoesje met clip is dat de clip zo makkelijk los komt. Eigenlijk is die clip enkel bedoeld om vast te haken ergens aan je kleren zonder dat er verdere krachten op inwerken, zoals bijvoorbeeld een zware zak die je om je schouder hangt. Ik heb al meegemaakt dat mijn spelertje enkel nog hing te bengelen aan de draag van mijn koptelefoon, terwijl de clip zelf nog aan mijn kleren bevestigd was. Een groot geluk dat die er niet mee afgevallen was of ik was hem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar heb ik zelf nog geen last van gehad. Het ding zit er bij mij vrij stevig in vast. Ik krijg em er ook niet "zomaar" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben het er eigenlijk wel mee eens wat de speaker betreft. Is mij ook positief bevallen. De UI vind ik overigens bij de speaker-versie helemaal niet traag. Gewoon "normaal" responsive.

Ik snap trouwens niet hoe ABI telkens weer vindt dat de UI niet goed cq. raar of niet intuïtief is. Zelfs m'n moeder had de handleiding niet nodig om het ding te laten werken. Het ding werkt zo makkelijk als maar kan, imo. Er is ook niet echt iets spannends aan. Standaardnavigatie (zonder ID3, dat wel) zoals je dat op veel spelers ziet en bovendien zit er een shortcutknop op, erg handig.

Verder jammer dat je niet op ID3-tag kan browsen. Erg vaag dat Creative dit niet in heeft gebouwd terwijl al hun andere spelers met tags werken, en eigenlijk zo'n beetje alle fatsoenlijke spelers dit ondersteunen. Persoonlijk vind ik het echter geen ramp, aangezien ik graag mijn muziekcollectie op orde houdt en er geen enorme zooi van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Ik zit erover te denken de stone plus te halen (42 euro 2 GB, mooie prijs), maar had 1 vraagje aan de eigenaren: ik lees verschillende verhalen of hij nu wel of niet ondersteund wordt door iTunes. Ik zou graag willen van wel, het enige wat ik erop luister zo'n beetje zijn podcasts, en iTunes is voor mij daarin toch de primaire keus. Kan iemand bevestigen of hij dan wel ja/nee in iTunes herkend wordt en je gewoon kunt slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 16:58
Gistermorgen is mijn Zen Stone Plus (zonder speaker) binnengekomen. Ik ben er uiteraard heel blij mee, want alles werkt prima.
Nouja, bijna alles. Ik hou er wel van om willekeurige nummers te luisteren, dus ik heb mijn audio-apparaten altijd op shuffle staan. Bij de Zen Stone Plus is de shuffle echter niet geheel random. Hij speelt namelijk iedere keer weer hetzelfde lijstje 'willekeurige' nummers af, als hij even uit is geweest.

Ik ben gelukkig niet de enige met dit probleem. Het probleem bestaat volgens het 'support forum' van Creative al meer dan een half jaar (afgaand op de datum van de eerste post). Ook op YouTube staat een filmpje met hetzelfde probleem, omdat de support-mensen de klant niet wilden geloven (!!!).

Zojuist probeerde ik support op de hoogte te stellen van dit probleem, maar hun emailform-pagina geeft een error (An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator). Al met al vind ik dit toch een erg slecht punt voor Creative. Ik zit er zelfs aan te denken om de speler weer terug te sturen en mijn geld terug te vragen...

[EDIT:]
Ik heb de meest recente firmware (dacht eerst van niet, maar dat is voor de Zen Stone, zonder Plus) die ik kan vinden. De firmware nogmaals installeren lukt momenteel echter niet, want de download pagina geeft (jawel) eenzelfde error als de emailform-pagina.

[ Voor 22% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 30-04-2008 16:07 . Reden: Firmware ]

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Heb je al eens de interne klok van je Stone Plus geactiveerd? Het schijnt dat die "random" functionaliteit van de shuffle functie van de Stone (Plus) wordt gestuurd door de waarde van de klok, en als die niet is geactiveerd start die uiteraard telkens op met dezelfde waarde, waarschijnlijk dag nul, uur nul. Ik heb er geen last van, maar ik gebruik dus wel die interne klok.

Als nadeel is het dan ook wel dat die klok wat van je batterij afsnoept, zeker als je hem lange tijd niet gebruikt zal je merken dat de batterij leger is dan toen je hem laatst afzette. Maar geen nood, dit spelertje is toch niet gemaakt om maar om de week opgeladen te worden. Zelfs zonder klok lekt diens batterij zoveel stroom dat het niet mooi is, dus om de zoveel dagen (hangt af van het gebruik) aan de computer hangen is toch wel zeer aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

NeoMotion schreef op woensdag 16 april 2008 @ 07:58:
Ik zit erover te denken de stone plus te halen (42 euro 2 GB, mooie prijs), maar had 1 vraagje aan de eigenaren: ik lees verschillende verhalen of hij nu wel of niet ondersteund wordt door iTunes. Ik zou graag willen van wel, het enige wat ik erop luister zo'n beetje zijn podcasts, en iTunes is voor mij daarin toch de primaire keus. Kan iemand bevestigen of hij dan wel ja/nee in iTunes herkend wordt en je gewoon kunt slepen?
Geen ervaring met iTunes, maar ik weet wel dat WinAmp ook podcasts ondersteunt. Speler syncen werkt ook onder winamp, dat doe ik namelijk. Even de speler aankoppelen die via de settings is gesynct met een bepaalde playlist waarna ik een keuzevenster krijg wat ik wil doen met de liedjes die niet in de playlist staan (zoals een paar voice recordings), waarna de inhoud van mijn spelertje on the fly wordt aangepast aan de inhoud van die playlist. Wicked cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260614

Vraagje..welke usb adapter kan ik aanschaffen om mijn Zen Stone Plus op te laden, heb namelijk weinig zin om daar minimaal 20 euro of meer aan uit te geven... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Anoniem: 260614 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:51:
Vraagje..welke usb adapter kan ik aanschaffen om mijn Zen Stone Plus op te laden, heb namelijk weinig zin om daar minimaal 20 euro of meer aan uit te geven... :?
Zijn meestal wel te krijgen voor een tientje ofzo, eigenlijk kan je gewoon elke adapter kopen ;) aangezien elke adapter eenzelfde hoeveelheid stroom doorvoert (bij usb is dat altijd 350 mA(correct me if i'm wrong)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het voltage altijd gelijk. Maar het klopt wel dat in principe alle USB-adapters zouden moeten werken. Tenzij Creative een soort beveiliging heeft ingebouwd wat ervoor zorgt dat niet alle USB-adapters compatible zijn. Maar ik geloof niet dat het bij de Zen Stone het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 16:58
DevilsProphet schreef op woensdag 30 april 2008 @ 19:17:
Heb je al eens de interne klok van je Stone Plus geactiveerd? Het schijnt dat die "random" functionaliteit van de shuffle functie van de Stone (Plus) wordt gestuurd door de waarde van de klok, en als die niet is geactiveerd start die uiteraard telkens op met dezelfde waarde, waarschijnlijk dag nul, uur nul. Ik heb er geen last van, maar ik gebruik dus wel die interne klok.

Als nadeel is het dan ook wel dat die klok wat van je batterij afsnoept, zeker als je hem lange tijd niet gebruikt zal je merken dat de batterij leger is dan toen je hem laatst afzette. Maar geen nood, dit spelertje is toch niet gemaakt om maar om de week opgeladen te worden. Zelfs zonder klok lekt diens batterij zoveel stroom dat het niet mooi is, dus om de zoveel dagen (hangt af van het gebruik) aan de computer hangen is toch wel zeer aan te raden.
Briljant. Ik weet dat willekeurige getallen normaal gesproken worden berekend per milliseconde, maar ik had er nooit aan gedacht dat het interne klokje 'gereset' zou worden als je hem niet activeert. Anyway: Het werkt. Super, thx! d:)b

[EDIT]
De emailform pagina's werken ook weer trouwens... :)

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 06:23
Ik heb de zen stone plus (+speaker) gezien bij dixons voor 5 tientjes en ben van plan deze te halen.
Alleen heb ik nog wat vraagjes die jullie waarschijnlijk wel kunnen/willen beantwoorden.
Geluids/bass kwaliteit goed zoals we van creative gewend zijn?
En hoe zit het met de levensduur van de interne accu? Beetje jammer dat deze niet vervangbaar is maar goed zal altijd wel aantal jaren mee gaan neem ik aan?
Oja en hoe snel is die met opladen via usb? is die met een half uurtje bijvoorbeeld vol opgeladen? Hopelijk weet iemand de exacte oplaadtijd.
Ik wil hem alleen voor erbij omdat ik het geluid van mijn n73 rond uit bagger vind -_-.
FM radio vind ik ook wel een pré maar goed dat zit er gelukkig op.
Zijn er verder nog ernstige minpunten die ik moet weten? Heb weinig tijd want heb hem morgen al nodig dus vandaar mijn ietwat gehaaste en veelgevraagde post.

Alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 8% gewijzigd door Blueflame_Core op 01-05-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik stel voor dat je eerst eens reviews gaat lezen en dit topic doorneemt. Dit zijn namelijk behoorlijk algemene vragen die je met wat zoekwerk ook wel beantwoord krijgt. Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben kun je ze stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Minpunten:
* Radio ontvangst is vrij minimaal, daar is weinig aan te doen.
* 1st gen stone plus heeft last van menu-"lag" als er aan de equaliser is geweest (incl bassboost), dus best niet equalizen. Geluid zonder aanpassing is trouwens vrij goed.
* Shuffle werkt pas écht random als de interne klok enabled is.

De andere punten zijn inderdaad direct te vinden op online reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 06:23
DevilsProphet schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:26:
Minpunten:
* Radio ontvangst is vrij minimaal, daar is weinig aan te doen.
* 1st gen stone plus heeft last van menu-"lag" als er aan de equaliser is geweest (incl bassboost), dus best niet equalizen. Geluid zonder aanpassing is trouwens vrij goed.
* Shuffle werkt pas écht random als de interne klok enabled is.

De andere punten zijn inderdaad direct te vinden op online reviews.
Had hem al gekocht, en vandaag weer geretouneerd. Het geluid beviel me niet want ben iRiver gewend en dat is een heel verschil, dus een tip voor de mensen die de geluids/bass kwaliteit van iRiver gewend zijn, begin niet aan de creative zen stone plus. Behalve het geluid is het wel een leuk klein spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261080

Ik heb een zen stone plus. Om de een of andere vage reden is de opslagcapaciteit waar ik bij kan van 2GB verkleind naar 32 MB. Resetten en opnieuw formatteren heeft geen effect gehad. Ik heb de firmware update nog niet uitgevoerd, maar verwacht dat dit ook niet veel zal doen. Heeft iemand een idee, wat hier gebeurd kan zijn en belangrijker hoe het weer ongedaan te maken? Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ten eerste door er een topic over te starten. Problemen horen niet in een ervaringentopic thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Net de Zen Stone Plus gekocht bij dixons, is er blijkbaar een aanbieding waardoor ik nu ook de skin + clip & het speakersetje gratis erbij heb gekregen :)

Hij is nu aan het opladen, ik ben iig benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Skin + clip zitten er standaard bij. Het speakersetje echter niet. Het moet echter wel van een beetje kwaliteit zijn, anders heeft het weinig voordeel ten opzichte van de ingebouwde speaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De meegeleverde travelsound voor de zen stone (plus) zonder ingebouwde speaker is toch een stuk beter dan de ingebouwde speaker van de dikkere stones. Minder schel, voller. Kortom: wat je zou verwachten van iets grotere speakers. :) De bas is wat flets, maar dat kan je aanpassen met de bassboost van de stone plus. Persoonlijk vind ik de travelsound beter klinken dan een gemiddeld model draagbare laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 22:28
Ik heb de creative zen stone... maar als ik mp3s vanuit mn vista laptop op het apparaat wil zetten gaat dit maximaal met 700 kb/s. Andere usb apparaten zoals een externe hardeschijf gaan wel op een beetje normale snelheid. De zen stone is toch gewoon usb 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 22:28
mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De Zen Stone is gewoon nogal traag in het overzetten van bestanden. Dat is normaal. Waarschijnlijk om de kosten van het apparaat wat te drukken, aangezien sneller flashgeheugen meestal duurder is dan de tragere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, 700KBps is wel erg traag. Het meeste flashgeheugen is inderdaad niet in staat om volledig USB 2.0 te benutten, maar zo langzaam hoort het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwere Stones met ingebouwde speaker?

En als je bekijkt hoeveel snelle flash geheugensticks kosten vandaag is het wel een klein beetje outrageous als je ziet hoe traag de Stone is, dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op basis van een enkele ervaring waarbij het probleem bovendien ook nog aan de PC-kant kan liggen zou ik geen uitspraken willen doen. Ik heb hier verder ook nog nooit wat van gehoord, dus ik denk niet dat dit een algemeen probleem is. De Zen Stone Plus die ik hier heb is in ieder geval veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel Jansen
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
mijne doet 100mb in twee minuten, niet veel sneller. heb een stone 1 gig, van de week gehaald (15,- dixons) onder windows xp sp2

Gelukkig had ik nog ergens creative ep 630 dopjes liggen, want die standaard dopjes zijn waardeloos. Voor de rest niets te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60359

Ik heb een Stone plus 2 GB met speaker op ebay gekocht. (<30 euro incl. verzendkosten). Van de creative shop op ebay. Daar verkopen ze spul met een beschadiging aan de verpakking. Bij mij was het een deuk aan 1 hoek van de doos, meer niet.

Muziek erop zetten gaat sneller dan bij mijn 4 jaar oude Iriver ifp-899, ongeveer 100MB per minuut gok ik, maar ik heb niet getimed.
Hoe de batterijduur is, en hoe snel die leegloop zonder gebruik, weet ik nog niet. Heb al een uur of 4 geluisterd en de batterij indicator geeft nog vol aan.

Geluidskwaliteit is goed maar niet super. Haalt het niet bij de Iriver. Net als features. Maar ik vergelijk dan ook een goedkoop instap model met wat toen top of the line was bij Iriver.

Ik gebruik de sennheiser px100. Heb hem voor de grap ook even aangesloten aan een koptefoon versterkertje, je weet wel, zo'n ding die al die lui van head-fi allemaal hebben. Dat verbetert de geluidskwaliteit aanzienelijk. Het gaat niet om volume maar om hoe goed de koptelefoon wordt aangedreven zodat je er de beste geluidskwalitiet uithaalt. Bij mijn Iriver maakt het niet veel uit, bij de Stone wel. Maar goed, dit is niet een spelertje wat je met een versterkertje gaat gebruiken.

Er zat bij mij ook een siliconen hoesje en clip bij, past goed en de clip is handig.

Een paar minpuntjes,
-je kan niet naar individuele tracks zoeken.
-de mini USB aansluiting zit bij mij te strak met andere kabels dan de meegeleverde. Kreeg ze er amper in en uit.
-het display krast erg snel. Ik wilde wat vuil wegvegen met een schoon t-shirt en er zitten meteen een boel micro krasjes op.

Al met al erg tevreden! :)

edit-
Vergeten te melden. Ik vind de menu's wel traag zonder EQ, maar zeker niet 2-3 seconden, alleen zo af en toe even wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60359 op 08-07-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Mijn stone plus is net minder traag zonder EQ, inderdaad geen 2-3 seconden, dat is als de EQ wel wordt gebruikt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klein vraagje.

Wat zit er bij jullie onder het menu opties. Bij mij verspringt dat menu van plaats, soms zit het na menu muziek, soms na fm- radio en als ik erop druk krijg ik óf hetzelfde te zien als dat ik muziek indruk óf wat ik krijg te zien bij fm-radio.
Vind het een beetje raar???

Ik heb ook bij instelling zitten spelen bij luister/zoek, dat eerst gewoon uitstond denk ik en nu weer op uit, maar was waar ik hem ook op zet, ik kan nu niet meer bladeren zonder dat die naar het naar het eerste liedje springt van de map waar ik naar blader. Was volgens mij eerst niet zo. Iemand een idee hoe ik dat terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dat de opties steeds veranderen komt doordat je de opties ziet van het onderdeel waar je mee bezig bent. dus als je muziek luistert krijg je de opties voor je muziek te zien en als je radio luistert krijg je de opties daarvoor te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik ben er nu ook achter dat die dat bij elk menu doet, ik had het tot nu toe alleen bij muziek en fm-tuner gezien. Wel een beetje nutteloos want het komt pas in beeld nadat je de opties van het menu al hebt bekeken, maar goed kan geen kwaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor 2 posts na elkaar, maar is over heel wat anders.

Ik heb zojuist de internationale firmware op mijn speler gezet om de volume beperking op te heffen en dat werkt gewoon. De Europese "e" is nu weg en hij kan harder. Dacht dat dat wel interessant is voor anderen om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dat is inderdaad handig, zo kan ik luider gaan met mijn Zen Stone Travelsound zonder te moeten versterken met de batterij. Ik heb wel gemerkt dat hij op de luidere volumestanden nogal zeer snel leegraakt, dat is dan het nadeel zeker.

Om met oortjes of een koptelefoon te luisteren is het maximale volume van de stone met eu-firmware al zeker meer dan genoeg vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja vind ik ook. Ik luister met een koptelefoon die niet zo hard kan maar dan nog was er genoeg volume. Maar heb het ook gedaan in de hoop dat de speaker wat harder kan. Wat volgens mij ook het geval is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die speaker gaat je oren niet beschadigen, dus die hoeven ze in de EU niet te cappen, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
hoe hard zetten jullie dat ding dan?? ik heb m meestal op 3 of 4 maximaal als ik met oordopjes luister? ik vond het al zo gek dat ie zo lang meeging, 2,5 week zonder opladen, heb er zo'n 25 uur mee geluisterd.. vandaag voor de 2e keer pas opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

De zen stone 1 gb versie is nu voor 14,95 bij expert te koop (tegen inlevering van een bon uit de expert folder). Ik ga er 1 halen zo omdat mijn ipod nano nog maar 3 uurtjes speelt op de accu (en een nieuwe accu 2 keer zo duur is als de zen stone nu).

De folder is trouwens van expert harlingen, maar neem aan dat het bij elke expert zo is (op de webwinkel is hij ook voor die prijs te koop, alleen niet op voorraad).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-07-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frieda, het ligt aan welke koptelefoon ik gebruik. Met de megeleverde oortjes heb ik vaak aan 2 al genoeg, die gaan harder. Met een Koss 70 ohm (geloof ik) koptelefoon staat die tussen 5 en 13. Ligt aan de mp3tjes.

Ik heb ook gemerkt dat met hetzelfde volume het geluid nu beter klinkt als je een betere koptelefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Stone heeft natuurlijk niet zo'n geweldige output... dus opzich is het wel logisch dat je dan een hoger volume nodig hebt, en dus baat hebt bij het weghalen van de volumecap.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Effe lekkere kick.

Heeft iemand een goed adresje voor een wristband van de Stone Plus? Ik vind 15 euro ex verzending voor zo'n duf bandje echt asociaal. Denk je ga je zo'n ding lekker fashion dragen, maar voor 20 euro houd ik hem in mijn zak of hang ik hem om mijn nek met een lusje.

Kan iemand me zeggen hoe ik playbay STOP? Ik kan wel pauze en play maar geen stop. Het is me 1 keer gelukt om een spelend nummer te stoppen, maar geen idee hoe dat ging.

Aha zet op pauze en dan naar rechts drukken.

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 11-09-2008 22:19 ]

Pagina: 1 2 Laatste