Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 april 2009

quote:
RoD schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:23:
Vraag 1 weet ik niet. Maar bij het afspelen van nummers is het zo dat de Zen naar de tags kijkt, en dus niet naar de filenaam. Dat je dus wisselende weergaves ziet zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat je de boel niet allemaal even goed getagged hebt.
Bedankt voor de snelle reactie.

Waar vind ik hoe ik dan wel goed moet 'taggen'?

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Even een goed tag-programma gebruiken. Google is je vriend ;) Tag & Rename is geloof ik wel populair.

Na 6 jr weer single :(
Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
MrMister88 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:32:
Hallo, sinds zaterdag ben ik eigenaar van een Creative Zen 8gb.

Ik heb twee vraagjes:
- In de map 'Music' heb ik vele verschillende albums. Maar wanneer een album afspeelt en het laatste nummer is afgespeeld, dan begint het album weer opnieuw. Kan na het laatste nummer ook automatisch een volgend/ander album worden afgespeeld zodat ik niet handmatig naar een ander album hoef te switchen?
- De weergave van de nummers/albums is nogal verschillend. De ene keer laat die alleen de naam van het nummer zien, dan weer de naam van de artiest + de naam van het nummer. Hoe kan ik bijvoorbeeld instellen dat hij gewoon het bestand weergeeft zoals het bestand ook heet op de pc?

Alvast bedankt.
Het al dan niet opnieuw afspelen van hetzelfde album is in te stellen.

Voor zover ik heb meegemaakt wordt er niet automatisch een ander album afgespeeld als de huidige is afgelopen. Bij mij stopt hij dan netjes, het scherm gaat aan zodat ik een ander album kan kiezen.

Als je alleen de bestandsnaam van een track wil zien, moet je geloof ik alle ID3-track info verwijderen uit je mp3-tje. Maar beter is te zorgen dat die ID3-info klopt. Zelf gebruik ik Mp3tag hiervoor. Daarmee kan je o.a. in de Discogs.com database zoeken naar ontbrekende info (gebruik ik vooral voor hoesjes).

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Inmiddels heb ik door hoe het werkt met de weergave van de namen van albums en nummers, dus dat probleem is opgelost.

Graag zou ik nog wel weten of er een manier is om verschillende albums achter elkaar af te laten spelen, zonder dat ik zelf steeds een nieuw album moet kiezen.

En ik heb een nieuwe vraag: Als ik bijv. Album X heb met CD1 en CD2. Kan ik dan album X aanklikken en dat ik dan twee sub-albumpjes te zien krijg met CD1 en CD2 die ik vervolgens ook weer kan openklikken?

MrMister88 wijzigde dit bericht 17-04-2009 10:30 (4%)

Reg. datum: 03 december 2001

quote:
MrMister88 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:29:
Inmiddels heb ik door hoe het werkt met de weergave van de namen van albums en nummers, dus dat probleem is opgelost.

Graag zou ik nog wel weten of er een manier is om verschillende albums achter elkaar af te laten spelen, zonder dat ik zelf steeds een nieuw album moet kiezen.
In het contextmenu (knopje rechtsboven op je ZEN) kun je als je op de album-entry staat, kiezen voor 'Add to selected'. Het album (of beter gezegd: de nummers van dat album) worden dan aan het eind van je playlist (Selected music) toegevoegd. De Selected music-playlist is te bekijken en te bewerken door in Now Playing een paar keer op de grote knop van het D-pad te drukken (Now Playing -> Rating -> Covert art -> Selected music -> Now Playing -> ...).

Na 6 jr weer single :(
Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
MrMister88 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:29:
IEn ik heb een nieuwe vraag: Als ik bijv. Album X heb met CD1 en CD2. Kan ik dan album X aanklikken en dat ik dan twee sub-albumpjes te zien krijg met CD1 en CD2 die ik vervolgens ook weer kan openklikken?
Weet ik niet. Ik rip mijn cd's (meestal mix cd's) gewoon als één mp3-file. Maar misschien als je het "Disc"-veld in de ID3-info invult dat de Zen er rekening mee houdt op een of andere manier?

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

quote:
GigaDave56 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:28:
[...]

Weet ik niet. Ik rip mijn cd's (meestal mix cd's) gewoon als één mp3-file. Maar misschien als je het "Disc"-veld in de ID3-info invult dat de Zen er rekening mee houdt op een of andere manier?
Ik heb het inmiddels opgelost door het volgende aan te passen in de trackeigenschappen: Nummer 1 van cd 1 wordt: 001. Artiest - Naam nummer, nummer 2 wordt 002. enz. enz.

Dan heb je cd 2 en dan wordt de titel: 102. Artiest - Naam nummer enz. enz.

Het is even werk, maar het werkt. :)

- Mr. Burstmode -
Reg. datum: 12 juni 1999

Iemand wel eens problemen gehad met audioboeken op MP3?

Ik heb hiervoor een Cowon O2 gehad, maar dankzij een mooie ster in het touchscreen ben ik nu op zoek naar een andere MP3 Speler. Het was een prachtig apparaat, maar ik gebruik toch alleen maar audio, en touchscreen is niet echt practisch om even snel van nummer te wisselen.

De speler die ik voor de Cowon gebruikte (en nu tijdelijk weer gebruik) is een Archos 204, maar die heeft problemen met 22050 Hz waarop veel audioboeken gesampeld worden, dus mag ik veel audioboeken gaan converteren. Speelt de zen die wel goed af?

Site - Canon: 7D - 40D - 30D - 50mm - 100-400L - 24-105 F4 L IS - 580EXII - Sigma: EX 10-20 EX 20 - EX 70-200 - EX 180 Macro - EX 1.4x + 2X extenders

Reg. datum: 04 december 2006

Voor id tagging gebruik ik tagscanner.
Hierin kan je makkelijk aangeven welke nummers tot cd 1 en/of cd 2 horen.

Hiernaast kan je eventueel media monkey gebruiken: die kan zowel je bestandsnaam als id tag makkelijk aanpassen zodat alles netjes georganiseerd op je speler staat.

In het begin kost het wat tijd om al je albums te doen maar het resultaat mag er wezen. _/-\o_

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

Reg. datum: 24 maart 2007

Aub niet dubbelposten. Verder met dizzy72 in "Zen Micro wordt niet herkend door Vista ..."

RoD wijzigde dit bericht 13-06-2009 13:19 (79%)

Reg. datum: 11 februari 2004

Weet iemand waar je screen protectors voor de Zen kunt kopen? Ik had het maanden geleden gekocht bij Bol, maar daar is het niet meer leverbaar. Met google kom ik op sites buiten NL terecht.

Reg. datum: 02 november 2006

Marktplaats/speurders/ebay? Wat je ook kan doen is een screenprotector op a4 formaat kopen en dan zelf op maat knippen. Dat is sowieso te koop.

Reg. datum: 11 februari 2004

Ik heb echt overal gekeken, in NL dan. Ik heb mijn vraag maar in de grote Screenprotector thread gezet (dat daar een thread over moet zijn :9 ), hopelijk kunnen ze me daar ergens op wijzen.

Reg. datum: 11 december 2004

Mijn oude zen sleek photo heeft het begeven. Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe.

Nu zit te te twijfelen tussen de zen en de zen x-fi maar heeft de x-fi die extra 40 euro wel waard. Als je de wifi modus niet gebruikt?

Hoe duur is hij trouwens bij de mm?

quote:
_-Tijmen-_ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:22:
Mijn oude zen sleek photo heeft het begeven. Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe.

Nu zit te te twijfelen tussen de zen en de zen x-fi maar heeft de x-fi die extra 40 euro wel waard. Als je de wifi modus niet gebruikt?
Dat zul je toch echt zelf moeten bepalen. De X-fi heeft enkele voordelen boven de gewone Zen, waar de wifi-functie er een van is. Wij kunnen en willen niet voor jou bepalen wat jij dan moet kopen.
quote:
Hoe duur is hij trouwens bij de mm?
Bel ze even :)

Reg. datum: 04 juli 2009

En nog een Creative Zen gebruiker erbij :D

Liep nog wel te twijfelen tussen de Sansa Fuze en de Creative Zen, maar de Zen leek me toch net ff iets beter.

Heb hem (4GB) gisteren opgehaald bij de MM. Gelijk een 8GB SDHC-kaartje erbij gekocht.

Kwam er pas later achter dat de bestanden op de SD-kaartjes niet in de bibliotheek worden opgenomen :(. Die zetten we dus allemaal maar in mappen. Bovendien gebruik ik alleen in de vakantie meer dan 4GB, ik zal hem op andere tijden vaak aan de PC hangen om de muziek op de speler te vernieuwen :)

Reg. datum: 17 juli 2009

Hoi :) , misschien een rare vraag, maar hoe ontlaad je de li-ionbatterijen van een zen x-fi?

De mijne doet helemaal niets meer :( .

Reg. datum: 03 mei 2009

Gewoon je zen met je pc verbinden via het bijgeleverde usb --> mini-usb kabeltje.
Of je kan een mini-usb lader aanschaffen (ik heb er zelf zo een gekocht in de MM, wat handiger dan steeds aan de pc hangen)

Hij heeft het over ontladen... Niet over opladen :)

Reg. datum: 03 mei 2009

my bad |:(

Wat ik zou doen als hij niets meer doet: terug naar de winkel stappen zolang het binnen de garantie is...

\Edit: ik bedenkt net nog iets.
Heb je al een volledige reset geprobeerd? Het kleine gaatje aan de onderkant (daar zit het bij mijn 'gewone' zen toch) indrukken met een paperclip of opengevouwen nietje.

Stijn_D wijzigde dit bericht 31-07-2009 08:54 (46%)

Hmmmmmm
Reg. datum: 27 september 2001

Iemand hier een idee?
Ik ben lekker op vakantie geweest en m'n zen heeft de hele tijd in de tas gezeten.

Nu zet ik hem net aan en zie dat de LCD gebarsten is.

Weet iemand hier een goedkope oplossing om deze te repareren?

Phone : Diamond2

¬.¬
Reg. datum: 27 november 2006

r_kluft, als je het aandurft om zelf aan de slag te gaan zou je een los scherm kunnen overwegen. (Ik ken de shop voor de rest niet, via google gevonden)

Blinkenlights!

Hmmmmmm
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
Proto schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:54:
r_kluft, als je het aandurft om zelf aan de slag te gaan zou je een los scherm kunnen overwegen. (Ik ken de shop voor de rest niet, via google gevonden)
Thanx maar voor 40$ ga ik denk ik dan maar niet proberen.
Mocht iemand een goedkoper adres kunnen vinden dan hoor ik het graag.
Was ook op zoek gegaan maar helaas is de omschrijving Creative Zen LCD te algemeen.

Edit.
Heb voor 45 euro incl. verzending een 2dehands 8GB Zen gekocht.

r_kluft wijzigde dit bericht 23-09-2009 09:47 (6%)

Phone : Diamond2

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: