Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Waarom post je hier je ervaringen met een totaal andere speler? Dat is hier niet echt relevant in dit topic. Daarnaast is het niet meer kiezen voor Creative op basis van een enkele ervaring niet bepaald onderbouwd.

Xbox Live: KiraYoma

Ik wil me hierbij ook aansluiten bij Flying Bobman, ik heb hier precies hetzelfde probleem als Bob. Zelf stop ik altijd me Zen in me broekzak, maar een keer toen ik em uithaal om te luisteren kwam ik grote schrik achter dat er ook een breuk/barst zit op het scherm. Waardoor het scherm wit blijft! Luisteren doet nog maar toch... Zelf ben ik mijn bon kwijtgeraakt tijdens verhuizen, en ik heb me Zen pas 3 maanden... Voor mij wordt voortaan geen Creative meer! Momenteel wacht ik op me Ipod (2G) die ik krijg bij me online adsl abonement. Voorlopig moet ik het doen met me oude Creative MuVo (256MB) of de PSP (2GB kapot, moet een nieuwe memorystick aanschaffen) als tijdelijk MP3 speler.
Reg. datum: 02 november 2006

Als je je bon kwijt raakt helpt geen enkele fabrikant je met wel probleem dan ook.

Reg. datum: 26 november 2006

Dat is niet helemaal waar, Creative is de eerste fabrikant die mij heeft gevraagd om een kopie van het aankoopbewijs mee te sturen (niet dat ik daar problemen mee had). Normaal gesproken voldoet het om het serial nummer door te geven waaraan de fabrikant ongeveer kan zien hoe oud het product is. Zit het product net op de grens van de garantieperiode dan kunnen ze altijd nog om het aankoopbewijs vragen. Niet dat het zin heeft, want met hetzelfde probleem zal KiraYoma ook wel die zeventig euro moeten betalen.

Canon EOS 400D + Canon EF-S 17-85 IS USM + EF 70-300 IS USM, Creative Zen 32GB + CX300, Sony Ericsson K850i.

Reg. datum: 18 februari 2002

Ik heb een Zen gekocht, ben helemaal tevreden, al is hij al 3x gecrashed, maar dat lijkt nu voorbij.

Het was vrij lastig om de video's draaiend te krijgen op mijn Zen.

Ben verder helemaal tevreden! Heb extra adapter en nog iets erbij genomen bij de aankoop, dus kwam inmiddels weer op ¤ 139,- ipv ¤ 99,- uit voor een nieuwe Zen 8GB.

Indien ik via internet/limewire "ipod movies" documentaires download, zouden deze meteen afgespeeld moeten kunnen worden?

Als er met 'iPod movies' videobestanden bedoelt worden die geschikt zijn om af te spelen op de iPod, dan is het antwoord nee. De Zen ondersteunt namelijk niet de H.264 codec die geschikt is om op de iPod af te spelen.

Reg. datum: 24 juli 2008

quote:
Flying Bobman schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:32:
Daarom ga ik nu ook beter kijken naar reviews en bouwkwaliteit, ik verwacht veel van de Cowon S9. Anders zing ik het wel een tijdje uit met mn k850i als mp3 speler => gisteren op dealextreme een minijack adapter gekocht voor 1 euro inclusief verzenden, je snapt niet hoe ze het doen :9
Hey flying bobman,

mijn vriend had datzelfde, en die naar de winkel waar hij hem gekocht gegaan(bcc) en die heeft zo een nieuwe gekregen. Waar heb jij hem vandaan?

Titus

Reg. datum: 26 november 2006

@Titus
Ik heb hem gekocht bij bol.com. Ik neem aan dat die hem zo doorsturen naar het reparatiecentrum van Creative, waar het serienummer nu al bekend is. Ik had hem meteen naar bol.com moeten sturen.

Canon EOS 400D + Canon EF-S 17-85 IS USM + EF 70-300 IS USM, Creative Zen 32GB + CX300, Sony Ericsson K850i.

Reg. datum: 24 juli 2008

Ik heb hem ook van bol, en ik denk er aan hem terug te sturen omdat hij alleen maar crasht!
Ik zal binnenkort hem nog een keer formatteren en alles opnieuw doen(en alles vast leggen om dan hier wat te posten)

Ben blij met mijn Zen. Het was wel even een moeilijke keuze, maar ben er tevreden mee, al heb ik achteraf spijt dat ik bij mp3shop.nl de extra power adapter nog heb gekocht, had beter een extra usb-kabel kunnen vragen.

Ik heb sowieso een USB-2-stekker adapter hier, dus die had ik dan sowieso kunnen combineren.

Wel apart dat de installer op mijn laptop de Zen niet herkent, op de andere computers ging het goed (workstations, XP en Vista).

PS: Geen mp4 ondersteuning? Gaat lekker met videofiles zo.

dennis00 wijzigde dit bericht 01-10-2008 16:24 (6%)

http://i34.tinypic.com/2nki3hw.jpg
Wat doe ik verkeerd? 700mB op 15%!!

Oke. Die 15% bleek niet te kloppen. De file is 900mB geworden, groter dan het origineel.
Maakt niet veel uit, hij werkt iig op mijn Zen. :D

dennis00 wijzigde dit bericht 04-10-2008 17:35 (46%)

Reg. datum: 08 februari 2007

Ik denk dat je veel winst had kunnen boeken door de bitrate voor de video te veranderen naar iets van 550kbps. Waarschijnlijk merk je niet eens verschil in kwaliteit.

Inderdaad, de bitrate is vrij hoog. Dat zal waarschijnlijk voor de grotere file zorgen. Kun je het beste maar wat lager zetten, want als de file groter is dan het bronbestand codeer je eigenlijk een hoop extra voor niets. Kwaliteit die er niet is kun je er niet bij coderen.

Met video's heb ik erg weinig ruimte voor muziek. Ook al kom ik van een 2GB speler. Ik wil graag video's kunnen kijken in de auto (niet als ik zelf rijd) en in de trein.

http://www.interngeheugen...odb?mpid=8289&a=16282

16GB SDHC kaart voor ¤ 30,- om mijn video's op te zetten. De muziek zet ik dan op de 8GB.

Is dit een goede oplossing? Ik weet dat de SDHC niet mee wordt gerekend voor de shuffle mogelijkheid. Maar het lijkt me ideaal om op deze manier tientallen uren aan video op m'n Zen kan hebben.

Op deze manier wordt treinreizen minder saai en wat productiever. Meest ideale is natuurlijk een laptop met internet in de trein, maar dat gaat niet lukken de komende maanden.
Reg. datum: 08 februari 2007

De meest efficiënte manier om van het sd-slot gebruik te maken is inderdaad om op de sd-kaart je filmpjes te zetten, en dan op het vaste geheugen de muziek te doen. Het is dus zeker in jouw geval een goede oplossing.

Ik ben blij met mijn Zen!

Bedankt voor jullie hulp en alles! Het converteren in Super! duurt maar enkele minuten vaak, soms eens 10 minuten, maar het werkt veel beter dan de software van Creative.

Je dient de instellingen gewoon te weten. Binnenkort 8GB of 16GB uitbreiding kopen om extra films op te zetten.

Ik heb nu voor 5GB films erop en 3GB muziek. Ik denk dat ik me morgen wel vermaak in de trein.
Alleen is comedy geen aanrader, want hardop lachen in de trein is nogal opvallend.
Reg. datum: 03 december 2003

Er is een pagina op de creative site met daarin de ondersteunde SD(HC) kaarten. Volgens mij ondersteunen ze tot 8gb. Ik heb (bij IBOOD) een Transcend 8gb class 6 kaartje gekocht (voor 13 euro). Deze stond ook op de creative-site en werkt prima.

pricewatch: Transcend SDHC class 6 Secure Digital High Capacity 8GB
Gaat deze werken?

Dit is de beste prijs/kwaliteit kaart die er te krijgen is of niet? 16GB wordt niet ondersteund is mij verteld?

dennis00 wijzigde dit bericht 09-10-2008 01:56 (22%)

Er is je al vaker verteld dat je eerst zelf op zoek dient te gaan alvorens je hier aanklopt. Doe dat dan ook. Er staat notabene boven jouw post dat er op de Creative site een compatibility-list staat. Daar worden ook meteen je vragen beantwoord.

RoD wijzigde dit bericht 09-10-2008 02:41 (13%)

quote:
RoD schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 02:30:
Er is je al vaker verteld dat je eerst zelf op zoek dient te gaan alvorens je hier aanklopt. Doe dat dan ook. Er staat notabene boven jouw post dat er op de Creative site een compatibility-list staat. Daar worden ook meteen je vragen beantwoord.
Ik heb daar van te voren gekeken, dat weten jullie alleen niet.
Please note that other SD memory cards not listed here may still work with your player.
Ik zag ook een topic op internet, waarin niemand uitsluitsel kon bieden of 16GB nou wel werkte en of het afwezig zijn van een SDHC kaart op de lijst ook betekende, dat hij niet functioneert.

Door: NMe
Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper
Reg. datum: 25 februari 2004

Volgens die lijst is er tenminste één 16GB-kaartje dat werkt, en er staat inderdaad letterlijk dat niet genoemde kaartjes ook zouden kunnen werken. Overigens, als je van tevoren iets uit hebt gezocht helpt het als je dat in je post erbij vermeldt, zodat je niet op dingen gewezen wordt die je al weet. ;)

Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

Loopt bij jullie de video/audio ook weleens asynchroon?
Reg. datum: 30 november 2005

quote:
dennis00 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:20:
Ja, soms wel. Een fast-forward/fast-rewind of play/pause lost het meestal wel op dus zo'n ramp is het niet :-)

quote:
dennis00 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:20:
Wederom: zoek het topic er eens op door. Dit is al vaker voorbijgekomen.

quote:
RoD schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Wederom: zoek het topic er eens op door. Dit is al vaker voorbijgekomen.
Ik heb zelfs http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=27339 helemaal doorgelezen. Ook heb ik het probleem met verschillende instellingen. (http://i34.tinypic.com/2nki3hw.jpg)

Ik heb de nieuwste firmware. Ik zal nog even gaan testen vandaag.

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: