De voornaamste reden dat je steeds op inactief wordt gezet is het feit dat je alleen reacties modereert die in jouw ogen fout staan. Dit kan op zich prima, máár dat betekent wel dat al die reacties uiteindelijk op de juiste (en laat ik voor het gemak stellen; de door jou beoogde) score terecht komen.
Helaas wil het wel eens zo zijn dat reacties door de normale moderatieflow niet op de juiste eindscore terecht komen. Die kunnen dan wat aandacht gebruiken. Hiervoor gebruiken wij het mismod topic in TMF waar posts aangegeven kunnen worden die fout staan. Binnen de kortste keren komt de reactie dan goed te staan. Alleen, niet álle reacties die verkeerd staan worden gemeld. Sommige zijn al te oud (na de eerste 24h is het al minder interessant om te zorgen dat een reactie op de juiste score komt) en sommige worden over het hoofd gezien.
Als we er dus voor het gemak vanuit gaan dat jouw moderaties altijd goed zijn, kan het nog steeds gebeuren dat omdat de reacties niet de juiste eindscore krijgen, jouw afwijking op gaat lopen. Tel daarbij een paar moderaties op die ook daadwerkelijk fout zijn van jouw kant en ja; je raakt je moderatierecht kwijt.
Hier is simpel wat aan te doen. Modereer ook eens een reactie die al goed staat. Dit hoeven er echt niet veel te zijn, maar zoals nu (je deed de afgelopen maand maar 22 moderaties) is het risico van datgene wat ik hierboven beschreef, erg groot.
Het bovenstaande is misschien een nadeel aan het nieuwe systeem, maar zeker niet onoverkomelijk.
Verder kan ik natuurlijk wel gaan zeggen dat ik vind dat het moderatie systeem verder hartstikke goed werkt, maar dan krijgen we van die 'Wij van WC-eend adviseren...' praktijken
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams (1952 - 2001)