Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: botoo Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young

quote:
Goldenflame schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:52:
Mijn modstatus staat nu op expert, maar af en toe zie ik moderaties staan waarvan ik denk van warom nou -1? Maar als ik die dan aanpas naar 0 raak ik dan punten kwijt als ze op -1 blijven?
Goldenflame, als je te bang bent om naar eer en geweten te modereren en daarom je oren laat hangen naar de meerderheid dan kan je beter stoppen met modden.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

Ik mod gewoonlijk alleen nieuwe posts, maar als ik reacties zie met een -1 score terwijl dit gewoon 0 zou moeten zijn (volgens mij dan) dan mod ik die ook.

edit: zag er een beetje vreemd tegenover de laatste post.

Goldenflame wijzigde dit bericht 22-02-2008 15:34 (20%)

quote:
Goldenflame schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:32:
Ik mod gewoonlijk alleen nieuwe posts, maar als ik reacties zie met een -1 score terwijl dit gewoon 0 zou moeten zijn (volgens mij dan) dan mod ik die ook.

edit: zag er een beetje vreemd tegenover de laatste post.
Zolang je je aan de FAQ houdt, is dit toch het perfecte systeem voor je? Gewoon doorgaan hiermee, mocht je in de problemen komen met deze manier van modereren zou je wat reacties waarvan je vindt dat ze al op de juiste score staan kunnen bevestigen. Maar zolang dit systeem voor jou goed werkt en je niet in problemen brengt is het mooi. Zolang je je maar houdt aan de modFAQ wat je volgens mij wel doet als ik je post goed begrijp. :)

J.J.K. wijzigde dit bericht 22-02-2008 16:04 (6%)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Ik kreeg dit bericht zojuist:

Vanwege een te grote afwijking van de door jou uitgevoerde moderaties zijn je moderatiemogelijkheden uitgezet.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden.

Ik vind dit zeer onterecht. Ik heb altijd zo eerlijk mogelijk proberen te modden. Ik zat inderdaad niet op het gemiddelde, maar dat kwam omdat ik reacties vaak een plus 1 gaf als ze meerwaarde hadden. Dit in tegenstelling tot veel anderen. Zou ik mogen weten waarom dan mijn modstatus is uitgezet?

too old to die young

Hansjuh, ik heb al meerdere keren je modmogelijkheden handmatig terug gezet van expert naar actief en nu je weer door een discutable (zeg maar gerust mis-) modden opviel (voorbeeld: Memozz in 'nieuws: Microsoft publiceert broncode besturingssysteem Singularity' door jou met +2 gemod) heb ik je modmogelijkheden helemaal uitgezet.

Verschil in mening/opvatting kan en mag maar structureel fouten blijven maken is zonde van jouw en onze tijd.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

Oke, het spijt me van die mismoderatie. Ik vond dat een grappige opmerking, daarom modde ik hem +2.

Maar om daarom mij moderator status weg te halen, dat vind ik discutabel. Naar mijn mening droeg ik bij door vrij veel te modden. Misschien dat er enkele mismoderaties bijzaten. Volgens mij was dat géén structueel iets.

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Je vond het wel grappig, zei je... maar dat is natuurlijk absoluut geen reden om die reactie een +2 te geven. Het is een grap van één regel, en bovendien liggen dat soort grappen er wel héél dicht bovenop. Waarom is dat een "must read"?
Ik weet natuurlijk niks van jouw modhistorie, maar het is wel handig om wat meer volgens de ModFaq te modden dan je persoonlijke gevoelens de boventoon te laten voeren. Wellicht is het handig om nog eens de Faq goed door te nemen. Wellicht geeft je het nog wat nieuwe inzichten :)

Die heb ik al gelezen voordat ik begon met modden... Vroeger bestond er zoiets als +1 grappig. Waarom is die eigenlijk weg?

De mod-FAQ is recentelijk nog vernieuwd, ik weet niet hoe lang het geleden is dat je begon met modden maar misschien zinnig om nog eens te kijken. De beoordeling "grappig" is past niet in het nieuwe systeem omdat dat alleen de leeswaardigheid beoordeeld en niet de eigenschappen van de post.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Een goede grap kan best op +1. Maar dergelijke flauwe oneliners zijn wmb niet echt voorbeelden van geslaagde grappen. Dus horen ze op 0. In dit geval is het echter zó afgezaagd en daarbij trollerig dat het wel een -1 verdiend. Ik kan het me dan nog voorstellen dat je daar een 0 voor geeft, maar +1 of +2 zijn wmb mismods.

Een tip: lees eens mee in het mismodtopic. Daar leer je een hoop van, weet ik uit eigen ervaring :) Ook als er naar jouw mening iets niet goed staat, kun je het daar melden. Dan wordt het gauw genoeg rechtgezet en bespaard het jouw een fikse afwijking.

quote:
RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:50:
Dan wordt het gauw genoeg rechtgezet en bespaard het jouw een fikse afwijking.
Die fikse afwijking bespaard het mij nu niet als ik geen mod ben. Ik zou graag weer mod willen worden.

too old to die young

Hansjuh, we werken niet met een waarschuwingssysteem met modden, als iemand meerdere keren mismod verliest 'ie z'n modmogelijkheden.
sim-pel.
Maar users die graag meehelpen hebben een streepje voor en ik zal daarom je modmogelijkheden weer aanzetten maar ik hoop dat je objectiever gaat modden dan je tot nu toe deed. Zoals gezegd heb ik je status twee keer eerder aangepast vanwege mismods. Het is niet alleen de modbot die ingrijpt, als bepaalde moderaties opvallen grijpen we handmatig in.

Iig: happy modding weer :)

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Algemeen item:

Ik krijg een mooie melding:
quote:
Je hebt jezelf nog niet aangemeld als moderator
Waarom kan ik nergens vinden hoe ik mij wel kan aanmelden?

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Door: wolkje Moderator TMF / T.net Powermod
Blauw
Reg. datum: 01 november 2001

Dat is niet zo handig nee. :P

Je kunt het hier doen; http://tweakers.net/reacties/?Action=ModActivate. Maar het lijkt me dat die foutmelding wel even aangepast moet worden met een handig linkje.

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams (1952 - 2001)

too old to die young

Mij niet duidelijk waarom jij dat nergens kunt vinden :P
We hebben er een mooi sticky voor ;) FrontPageModerator aanmeldprocedure

Blauw

quote:
botoo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:48:
Mij niet duidelijk waarom jij dat nergens kunt vinden :P
Ik denk dat hij het wel kon vinden, maar niet op de plaats waar die foutmelding daadwerkelijk getoond wordt. Je zou verwachten dat je iets krijgt in de trend van:
quote:
Je hebt jezelf nog niet aangemeld als moderator.

Je kunt jezelf hier aanmelden.
Dat is iets gebruikersvriendelijker toch?

Althans ik denk dat BtM909 dat bedoelde. :)

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

too old to die young

bah!
Niet zo'n saaie logische oplossing bedenken wolkje :P
[/vrijdagmiddag post]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Sterker nog, ik zat op de frontpage, dus op z'n minst had ik hem wel hier verwacht: reviews: Tweakers.net moderatie faq

Hoe te activeren was ik via 't forum wel achtergekomen, maar ging me meer om 't feit dat de link daadwerkelijk mist :P

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 01 april 2005

Iets met useability :p. Kan het niet ook gewoon in je usersettings btw? Lijkt mij persoonlijk dan wel weer een logische plaats, kan je meteen je leesniveau even op -1 zetten om beter te kunnen modereren.

[nutteloze ruimtevulling] [/]

Blauw

quote:
botoo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:03:
bah!
Niet zo'n saaie logische oplossing bedenken wolkje :P
[/vrijdagmiddag post]
offtopic:
Sorry, ik kan niet anders dan saai en logisch :+

Ik heb maar de vrijheid genomen dit in de devtrack in te voeren (zie issue). Het lijkt me praktisch als het tekstje aangepast wordt :)

Zeer geachte mods , :-)

Een jaartje geleden denk ik , ben ik door een onbewust misbruik van het moderatie systeem , mijn mogelijkheid tot modereren te verloren. Ik gebruikte dus bijvoorbeeld regelmatig een moderatie van -1 , om een bericht met +1 ofzo op <=0 te krijgen. Nu heb ik me er de laatste maanden weinig aan gestoord dat ik niet meer kon modereren , maar af en toe wil ik dit wel nog eens gebruiken. Wat kan ik nu doen om dit weer te laten activeren aub ?

too old to die young

Youw moderatiemogelijkheden zijn destijds o.a. uitgezet vanwege erg veel +2 waar dat volledig onjuist was, het leek op puur eensch/oneensch modden.

Ik heb je modmogelijkheden weer aangezet (mss moet je ze zelf even activeren) Als je de faq er bij wilt houden ben ik ook weer blij :)

quote:
botoo schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:26:
Youw moderatiemogelijkheden zijn destijds o.a. uitgezet vanwege erg veel +2 waar dat volledig onjuist was, het leek op puur eensch/oneensch modden.

Ik heb je modmogelijkheden weer aangezet (mss moet je ze zelf even activeren) Als je de faq er bij wilt houden ben ik ook weer blij :)
Ok , thx ! _/-\o_

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws