quote:
Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:31:
Hierdoor is het soms moeilijk om een reactie of een 1 of een 2 te geven. Als je hem een 1 geeft, beland ie in de massa terwijl het misschien toch echt meerwaarde had. Maar ben je 1 van de weinige die dat vind, loop je meteen het risico op een grote afwijking ten opzichte van de rest.
Dat kan gebeuren ja. Alleen als je, zoals je ongetwijfeld vaker hebt gelezen, selectief mod, heb je daar last van. Een paar keer een grote afwijking is helemaal niet erg.
quote:
Niet helemaal. Wat de één een flame noemt, kan de ander als neutraal opvatten. Op het moment dat er ook nog eens een goede inhoud bijstaat, wordt het lastig.
Zelfs al zou dat verschil niet zo duidelijk zijn als dat het momenteel is, dan nog maakt het niet uit als je er een paar keer naast zit. Het gemiddelde is wat telt, daarom moet je ook niet selectief modden.

Het is gewoon waar dat je je gemiddelde zelf in de hand hebt. Waarmee ik overigens absoluut niet wil zeggen dat je moet gaan papegaai modden.
quote:
Je zou eveneens kunnen kijken naar de (gemiddelde) afwijking maar dan onderwerp-gebaseerd, de tijd die mensen nemen om te modden / tijd tussen moderaties in 1 topic, score / maximale afwijking die iemand mag hebben koppelen aan de moderatie van zijn/haar eigen reacties, etc. Hangt helemaal af van welke data je hebt en hoe deze eruit ziet.
Ik zelf ben juist blij dat het moderatie systeem zoals het nu is, begrijpelijk is. Als je de complexe statistieken die jij nu noemt ook bij de berekening gaat trekken, wordt het weer zo'n black box waar een cijfertje uit komt rollen ben ik bang. De gevolgen voor je acties zijn dan gewoon veel minder duidelijk. Daarmee maak je dan dus een van de voordelen van het nieuwe systeem (eenvoud) weer ongedaan.
Een gemiddelde echter, is gewoon een gemiddelde. Elke aap kan dat uitrekenen en kan ook aanvoelen wat bepaalde acties met zijn gemiddelde doen. Daarom denk ik nog steeds dat we niet zo heel ver af zitten van het ideale systeem

quote:
Alleen dat het nieuwe systeem makkelijker/eenvoudiger is voor de "gemiddelde" gebruiker en dat het nieuwe systeem eerlijker is voor deze gebruiker.
Dát, in combinatie met de sterke vermindering van mismoderaties, lijkt mij al reden genoeg om dit nieuwe systeem aan te houden toch?

So what, het nieuwe systeem heeft een kleine gebruiksaanwijzing/faq? So what, je moet niet selectief modden in het nieuwe systeem, maar af en toe ook moderaties fixeren?
Deze kleine nadelen wegen volgens mij wel op tegen de m.i. voordelen die jij nu noemt en de enorme toename van juist gemodereerde reacties.
En laten we eerlijk zijn, een perfect systeem komt er nooit. No way dat alle tienduizenden gebruikers van Tweakers het straks allemaal eens zijn met één bepaalde manier. Het lukt toch nooit om iedereen tevreden te stellen

Maar dit systeem is toch wel een flinke verbetering t.o.v. het vorige. Daar komt sowieso nog bij dat de moderators helemaal niet moeilijk doen over het teruggeven van moderatie rechten, als je maar een beetje serieus bezig bent. En serieus bezig zijn, tja dat is wel een beetje nodig met dit moderatie systeem