Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
arne schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:14:
Ik dacht dat je bij 0.4 alleen je expertstatus kwijt was? Het zou idd wel krom zijn wanneer dit niet het geval was.
That's my point ;). Ik sta nu dus op 0,49. En ben m'n modrechten kwijt. Mss kan de moeilijke naam meneer me e.e.a. uitleggen? ;)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart Sitecore

Reg. datum: 10 december 2000

yo kunnen mijn mod opties weer aangezet worden. na beetje lezen snap ik nu waarom het uit is en wat ik fout deed. compensatie modden moet je niet doen ;)

tnx alvast...

Reg. datum: 26 april 2005

Is het misschien ook mogelijk om een waarschuwing in te bouwen. Misschien boven de reacties waar je nu ook de mededeling krijgt dat je niet meer mag modden? :D

Verder vind ik een maand een beetje lang. Ik had dus precies hetzelfde als veel tweakers, over en onderwaardering voor een posting (ter compensatie). Ik begrijp dat best en ben dan ook van plan om mijn modgedrag aan te passen, maar daar heb ik geen maand voor nodig.

Concreet mijn vraag: Dus als je bijna die status hebt een waarschuwing en een linkje naar de FAQ?

FicoF wijzigde dit bericht 17-12-2007 11:41 (10%)

Acties: [view]

Door: botoo Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young

quote:
Alex schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:13:
That's my point ;). Ik sta nu dus op 0,49. En ben m'n modrechten kwijt. Mss kan de moeilijke naam meneer me e.e.a. uitleggen? ;)
Lijkt bugged Alex, ik vraag of Crisp er even naar wilt kijken voordat ik je modmogelijkheden handmating weer aanzet.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

too old to die young

@Razwer: Ik heb jouw modmogelijkheden handmatig uitgezet, wat jij doet is geen compensatiemodden maar zuiver mismodden.

voorbeeld wat jij met +2 beoordeeld, en dat is bepaald niet de enige misser:
babyxl in 'nieuws: Brein klaagt beheerder Shareconnector aan'

@FicoF: jouw modmogelijkheden zijn door de modbot uitgezet omdat je in één maand slechts tweee moderaties hebt gedaan (slechte ook, maar dat heb je zelf inmiddels begrepen).
Ik zet ze weer aan.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

quote:
botoo schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:58:
[...]

Lijkt bugged Alex, ik vraag of Crisp er even naar wilt kijken voordat ik je modmogelijkheden handmating weer aanzet.
Die naam kan ik dan wel spellen :). Thnx Botoo, ik kijk morgen wel eventjes of er wat verandert is.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart Sitecore

Reg. datum: 10 december 2000

quote:
botoo schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:05:
@Razwer: Ik heb jouw modmogelijkheden handmatig uitgezet, wat jij doet is geen compensatiemodden maar zuiver mismodden.

voorbeeld wat jij met +2 beoordeeld, en dat is bepaald niet de enige misser:
babyxl in 'nieuws: Brein klaagt beheerder Shareconnector aan'

Mjah en schrijf dat ik na hier lezen begrijp wat ik fout doe en bij deze stellig beloof om objectief te zijn met het modden.
Was tot voorheen altijd in de veronderstelling dat het mening gebaseerd was. Blijkbaar niet dus bij deze ben ik daar van op de hoogte.
Het hele mod gebeuren wordt duidelijk gebracht wanneer je jezelf aanmeld, maar wanneer je al een bestaande gebruiker bent en dus al een hele tijd gelden de aanmeld procedure hebt doorgelopen was het minder duidelijk hoe je precies werd geacht te modden. Blijkbaar was mijn mening mainstream genoeg om niet eerder een infractie te krijgen maar nu blijkbaar wel.
Zoals ik al zei, heb het nu wel begrepen. Laat je het nu nog steeds uit staan?

too old to die young

Tuurlijk niet Razwer, maar ik bespreek het zo nu en dan graag zodat ik weet dat we modders krijgen/houden met hart voor de zaak :Y)

Happy modding again :)

too old to die young

@ Alex: je bent door een momentopname 'te pakken genomen'. Op 15/12/2007 00:17:49 was de afwijking 0.798, maar ik zet ze weer aan (naar expert) :).

vakantie
Reg. datum: 01 april 2005

quote:
FicoF schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:39:
Is het misschien ook mogelijk om een waarschuwing in te bouwen. Misschien boven de reacties waar je nu ook de mededeling krijgt dat je niet meer mag modden? :D

Verder vind ik een maand een beetje lang. Ik had dus precies hetzelfde als veel tweakers, over en onderwaardering voor een posting (ter compensatie). Ik begrijp dat best en ben dan ook van plan om mijn modgedrag aan te passen, maar daar heb ik geen maand voor nodig.

Concreet mijn vraag: Dus als je bijna die status hebt een waarschuwing en een linkje naar de FAQ?
Die maand werkt imho best goed. Iedereen die wel wil modden gaat even kijken wat hij fout heeft gedaan, komt zowel bij de FAQ als hier uit, waarna ze netjes aan botoo kunnen vragen of het niet eerder kan. Iedereen die dit niet doet heeft hoogstwaarschijnlijk ook niet de intentie serieus te modereren en kan best een maand gemist worden.

[nutteloze ruimtevulling] [/]

quote:
botoo schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:33:
@ Alex: je bent door een momentopname 'te pakken genomen'. Op 15/12/2007 00:17:49 was de afwijking 0.798, maar ik zet ze weer aan (naar expert) :).
Thanx botoo. Als waardering zal ik weer ens wat vaker m'n kop laten zien hier ;).

- Giphart Sitecore

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
quote:
arne schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:09:
Die maand werkt imho best goed. Iedereen die wel wil modden gaat even kijken wat hij fout heeft gedaan, komt zowel bij de FAQ als hier uit, waarna ze netjes aan botoo kunnen vragen of het niet eerder kan. Iedereen die dit niet doet heeft hoogstwaarschijnlijk ook niet de intentie serieus te modereren en kan best een maand gemist worden.
Hier kan ik mij ook in vinden. Je moet het ook niet korter dan een maand maken, want dan valt het 'straf' element weg. Nu is het tenminste duidelijk dat de persoon in kwestie echt iets fout gedaan heeft, i.p.v. een kleine tik op de vingers. ;)

Plus botoo is de moeilijkste niet qua teruggeven van de rechten, zoals men in dit draadje kan lezen. Kortom; ik zie geen probleem met deze methode. Je scheidt de niet-serieuze modders, op een gemakkelijke wijze van de serieuze. En daar is het tenslotte allemaal om te doen :)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

Naja, ik vind een maand ook wat veel. Ik zou liever een opbouwende straf hebben. Eerste keer een week, komt het vaker voor 4 weken. Komt het dan nóg een keer voor de persoon kort evalueren en dan nog een keer 4 weken of gewoon niet modereren. Echter, dat zal vast niet overwogen worden, want dit systeem is pas te kort in gebruik.

* Alex herrinert zich hiervoer nog legio topics in /16...

- Giphart Sitecore

vakantie

Er wordt niet bijster moeilijk gedaan met het eerder teruggeven van je rechten, dan moet je er alleen wel even moeite voor doen. Het kan nooit kwaat iemand die "slecht" modereert even wat moeite te laten doen in de hoop dat hij er dan onderweg meteen achter komt wat hij fout heeft gedaan. Het systeem is idd ook nog kort in gebruik, waarbij het nog veel voorkomt dat mensen met het oude systeem in hun gedachte modereren. Dat de eindscore van posts gemiddeld nog zo goed met de FAQ overeenkomt komt op mij dan ook over dat het even terugfluiten van de mismodders zijn vruchten af werpt.

edit: een waarschuwing bij bijvoorbeeld 0.6 afwijking kan natuurlijk nooit kwaad.

arne wijzigde dit bericht 18-12-2007 23:19 (6%)

Ik realiseer mij dat ik klager #4332972 ben maar toch wil ik het graag even kwijt:

Ik ben dus ook zo'n iemand die alleen reageert op posts waarvan ik meen verstand te hebben (beroepsgewijs, sterke interesse) en die naar mijn mening onterecht gemodereerd zijn. Met dus als resultaat dat ik m'n modrechten binnen no-time verlies. Ik heb geen zin om braaf de hele tijd mee te modden om maar niet weggemod te worden als ik eens anders wil modereren. Resultaat is dus dat ik helemaal niet meer mod.

Ik vind het erg jammer me te realiseren dat niet alleen ik maar ook een heleboel anderen die daadwerkelijk hun nek durven uit te steken hierdoor de mond gesnoerd worden. Een duidelijk minpunt aan het nieuwe moderatiesysteem, helaas weet ik er ook geen oplossing voor.

"We are the light at the end of your sorry little tunnel." AE

Mmmmike the TV

Je kunt posts die verkeerd gemod zijn melden in Het kleine-mismoderatietopic deel IV. We zullen dan met z'n alle de post goedzetten als het zo blijkt te zijn.

Let wel op dat je niet alleen hoger mod, omdat je het er mee eens bent (of niet), maar zo objectief mogelijk.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

vakantie

Zolang er geen voorbeelden van afwijkingen bekend zijn, valt er voor ons ook vrij weinig over te zeggen. Bij deze houd ik het helaas dan ook maar bij de standaard antwoorden, in de hoop dat je er wat mee kan:
Je afwijking vind je hier
De FAQ hoe er gemod dient te worden hier
Wanneer je je rechten gewoon terug wil en het systeem snapt (zo niet, lees bovenstaande FAQ :) ) en naar eer en geweten modereert, zit je hier inderdaad goed en moet je even op botoo wachten :P
Waarschijnlijk krijg je je rechten dan wel weer terug.

quote:
SoleBastard schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:56:
[...]
Ik heb geen zin om braaf de hele tijd mee te modden om maar niet weggemod te worden als ik eens anders wil modereren.
[...]
Dan gaat het helaas niet werken nee :) Je moet niet alleen de afwijkende moderaties modereren, anders krijg je inderdaad (logischerwijs) heel snel een grote afwijking.

Simpeler kan ik het niet brengen. Als je dit bovenstaande niet wil doen, heeft het ook geen zin om te modereren. En je hebt gelijk, er is geen oplossing hiervoor naast teruggaan naar vroeger, wat het alleen maar erger maakt.

Bedankt iig voor jullie begrip.

Dat je alleen reageert als iets je prikkelt lijkt me eigenlijk een heel natuurlijke reactie. Het punt is dat als iedereen met de meute mee gaat modden om maar een alternatieve mod te mogen uitvoeren op een gewenst moment dat die alternatieve moderatie dan weer in de massa van meemodders wordt opgeslokt. Effectief is dit systeem dus een grove afroming van extremen. Zolang dit de bedoeling is van de makers van dit systeem lijkt me het prima, persoonlijk vind ik het jammer.

M.i. zou het systeem zich alleen bezig houden met het wegmodereren van flames/trolls en ongefundeerde meningen en het voor voor de rest 'open' houden. Ja, zo blijven er nog veel 'scherpe randen' bestaan, ik heb echter ook een persoonlijke filter, die kan wel wat hebben ;) . Het leven is toch ook juist interessant door de aanwezigheid van extremen die je prikkelen buiten de grijze meuk van het alledaagse?

Maar goed, mijn argumenten zijn al vaker aan bod gekomen in dit topic.

SoleBastard wijzigde dit bericht 20-12-2007 14:45 (4%)

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Je hoeft niet met de meute mee te modden om een afwijkende post te kunnen modereren. Het enige wat je moet voorkomen is selectief modden. Pak een aantal reacties en ga deze bijlangs. Lees je een reactie, mod em dan ook. Ook al staat ie naar jouw mening goed.
Het is wel jammer dat je niet alleen de verkeerde posts kunt modden, dat is een beetje een tekortkoming van het systeem. Maar ik zie zo ook niet hoe het beter zou moeten. Het pakt namelijk de mismodders er wél goed uit.

quote:
:)
quote:
Dat je alleen reageert als iets je prikkelt lijkt me eigenlijk een heel natuurlijke reactie. Het punt is dat als iedereen met de meute mee gaat modden om maar een alternatieve mod te mogen uitvoeren op een gewenst moment dat die alternatieve moderatie dan weer in de massa van meemodders wordt opgeslokt. Effectief is dit systeem dus een grove afroming van extremen. Zolang dit de bedoeling is van de makers van dit systeem lijkt me het prima, persoonlijk vind ik het jammer.
Klopt helemaal :) Het gaat om de uiteindelijke gemiddelden natuurlijk, de extremen willen we erbuiten zien te houden. Dit was namelijk een van de ergernissen van het vorige systeem, waar meningmodden of fanboymodden heel goed mogelijk was en ook werkte.
Dankzij de modbot die je gemiddelde afwijking in de gaten houdt, kan dit vrijwel niet meer. En als mensen het wel doen dan wordt die fanboy afwijking keurig afgestompt door de rest.
quote:
M.i. zou het systeem zich alleen bezig houden met het wegmodereren van flames/trolls en ongefundeerde meningen en het voor voor de rest 'open' houden.
We willen juist aan álle reacties een waarde toekennen, niet alleen de onjuiste. :) Je wilt mensen immers belonen voor hun bijdragen en niet alleen afstraffen. Dat werkt gewoon niet.

En het idee is dus, dat iedereen meehelpt met belonen én afstraffen. Mensen die nu door de ModBot gepakt worden, straffen alleen maar af. Als je ook maar een beetje 'beloont' en enigszins volgens de FAQ mod, is er echt niets aan het handje.

Cloud wijzigde dit bericht 20-12-2007 14:59 (7%)

vakantie

Niemand zegt dat je blind moet meemodereren, maar gewoon alle posts modereren. Als je een reactie leest, weet je meestal de juiste waardering wel (na een beetje oevening iig :p) en kan je hem toch ook meteen modereren?
quote:
Dat je alleen reageert als iets je prikkelt lijkt me eigenlijk een heel natuurlijke reactie.
Ik hoop dat je modereert bedoelt...

quote:
wolkje schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:57:

En het idee is dus, dat iedereen meehelpt met belonen én afstraffen. Mensen die nu door de ModBot gepakt worden, straffen alleen maar af. Als je ook maar een beetje 'beloont' en enigszins volgens de FAQ mod, is er echt niets aan het handje.
Ik snap dat alleen straffen niet werkt, dat is in de psychologie al geruime tijd de vigerende optiek. Ik heb het echter nergens gehad over alleen maar straffen, meer dat zowel het 'straffen' van een in jouw ogen incorrecte moderatie (ik weet dat je niet mag compenseren door bijv. -1 geven i.p.v. de juiste 0) als het 'belonen' zal worden ondergesneeuwd door de massa die standaard meemod. Ook dat is niet erg, want duidelijk de bedoeling van het systeem.

Wat nu vervelend is, is dat je dus vervolgens gebanned wordt van verdere moderatie! Is dit niet volledig overbodig aangezien het systeem al robuust genoeg is om dergelijk gedrag op te vangen? Op deze manier doet het systeem dus wél aan 'alleen straffen' en zorgt het ervoor dat er een substantieel deel van moderators, die op zich wel wenselijk en naar eer en geweten modden, zich maar helemaal niet meer aan het modden waagt.
quote:
arne schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:03:

Ik hoop dat je modereert bedoelt...
Nope :D

quote:
SoleBastard schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:16:
Wat nu vervelend is, is dat je dus vervolgens gebanned wordt van verdere moderatie! Is dit niet volledig overbodig aangezien het systeem al robuust genoeg is om dergelijk gedrag op te vangen?
Het systeem is robuust genoeg, juist omdát mensen bang zijn voor een te grote afwijking. Die ban is overigens maar tijdelijk en vrij makkelijk zelfs voortijdig te verwijderen via het klachtentopic.
Tuurlijk, het systeem kan al vrij goed mening- en fanboymoderaties opvangen, maar voorkomen is beter dan genezen ;) Je moet ervoor zorgen dat foute moderaties nog minder worden gedaan.

Mja, en het wegjagen van toch een vrij grote groep (gezien het aantal klachten over dit onderwerp) i.p. correcte moderators is dan een geaccepteerd neveneffect? Waar gehakt wordt vallen spaanders zeg maar...

Goed, ik ga denk ik maar weer eens proberen te modden, wetende dat ik iig hier terecht kan ;) .

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws