Gathering of Tweakers

Quicksearch
Deel 9 van de "Solo testcasefoto's - om van te leren" alweer.
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

Veel plezier.
omdat ik wat problemen had met de server post ik deze plaat nog eens opnieuw.

http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/Test%20cases/Italy%20(1%20of%209).jpg

Graag dus de nodige comment. de foto is genomen in Italië in een stadje Arona genaamd.
Eehm, eigenlijk is mijn vraag: wat is je onderwerp in deze foto:
• de muur
• iets op de muur
• straatbeeld
• de kleur/sfeer

Ik vind grafitti wel mooi om te zien (meestal), maar hier zie ik niet helemaal wat je precies voor ogen had. Mijn ogen worden niet 'geleid' naar iets dat je onderwerp van de foto zou moeten zijn. De herkomst van het oranje licht blijft ook wat onduidelijk. Is het ochtendgloren of straatverlichting. Een hint van waar het vandaan komt in je foto kan het beeld direct wat meer richting geven (ochtendgloren, vriendelijk / straatverlichting, beetje troosteloos met grafitti op de muren etc.).

Heb je nog een foto van die omgeving en dat tijdstip?

Da's goeie shit

Mijn foto hier nog maar een opnieuw posten dan :)

Net even op het strand geweest. Was eigenlijk net te laat want de zon was al zo goed als onder. Toch volgens mij nog wel een leuke plaat kunnen schieten. :)

http://tweakers.net/ext/f/1f2355dfa577d674092b83c8044c0adc/full.jpg

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

quote:
Wekkel schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:02:
Eehm, eigenlijk is mijn vraag: wat is je onderwerp in deze foto:
• de muur
• iets op de muur
• straatbeeld
• de kleur/sfeer

Ik vind grafitti wel mooi om te zien (meestal), maar hier zie ik niet helemaal wat je precies voor ogen had. Mijn ogen worden niet 'geleid' naar iets dat je onderwerp van de foto zou moeten zijn. De herkomst van het oranje licht blijft ook wat onduidelijk. Is het ochtendgloren of straatverlichting. Een hint van waar het vandaan komt in je foto kan het beeld direct wat meer richting geven (ochtendgloren, vriendelijk / straatverlichting, beetje troosteloos met grafitti op de muren etc.).

Heb je nog een foto van die omgeving en dat tijdstip?
de muur is het onderwerp, en de foto is 's avonds genomen. Ik vond het persoonlijk en erg speelse foto. verder heb ik geen foto's van in die omgeving.
Van mij dan ook maar even een repost. :)

Vond dit zelf wel een mooie foto, Gemaakt in Brownsweg (Suriname)

http://img207.imageshack.us/img207/8200/brownsweg2zr0.jpg

De foto is gemaakt met S5600/pola-filter

Reg. datum: 27 februari 2001

Ben op vakantie geweest met een boot, en daar moet natuurlijk een foto van komen. Bavaria 32 in Griekenland met windje 4/5. Ik vond alleen de arm net jammer, maar andere foto's zonder arm waren veel minder mooi op de een of andere manier.
Graag reacties :)

Gemaakt met een Canon A700 btw.

http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/griekenlandklein.jpg

HanH wijzigde dit bericht 02-08-2007 15:45 (27%)

sparen sparen sparen sparen

Ik twijfel nog een beetje tussen zwart wit en kleur. Laat jullie beslissen:

http://bycanon.com/1.jpg
http://bycanon.com/2.jpg

De B&W versie, of de kleur versie? :)
In de kleurenversie zit in het haar minder detail (lees: is meer uitgebeten). In de zwartwitversie is de achtergrond te licht t.o.v. het onderwerp. Dus: achtergrond wat donkerder en dan in zw.

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

is dat een soort extreem Orton-effect? vind het een beetje overdone, verder best een mooie foto

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

Reg. datum: 10 augustus 2001

Ik vind het extreem overdone zelfs, vooral bij de kleurenversie. Dus als ik me daar op moet baseren zou ik voor de zwart/wit-versie gaan, want die is tenminste nog enigszins natuurlijk.

Hier een foto waar ik niet echt goed wist waar te plaatsen, vind hem zelf goed gelukt, maar om hem nou meteen in showcase te plaatsen...

Graag uw mening. :)

http://www.rbhdesign.com/usa/14.jpg
mjam
Reg. datum: 10 februari 2001

quote:
fooker schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:51:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ga voor de kleurenversie. Vind het effect eigenlijk wel gaaf, beetje sprookjes-achtig. Mis wel een beetje detail, op het gezichtje vooral.

r0ck3t wijzigde dit bericht 03-08-2007 17:51 (5%)

ADSL - Alle Dagen Snel Leechen

quote:

[afbeelding]
[afbeelding]

Afschuwelijk eigenlijk :P. Nee zonder gekheid, die z/w versie is niet lekker omgezet waardoor het kindje weg valt in de achtergrond en de kleurenversie heeft een bewerking waar ik mijn bril van rechtzet :P
Zou die blur techniek toch iets minder doen, het lijkt nu vreemd, zijn hoofdje scherp zijn broek scherp, maar de trui ertussen is om scheel van te worden.

Denk dat met minder extreme bewerking dit wel een mooie foto kan zijn :)

Acties: [view]

Door: Floor-is AM Pricewatch / Moderator FG
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat dacht je van beide niet? Mijn god, heb je het radial-blur knopje gevonden ofzo?

Pak het origineel nog eens en laat die eens zien :X

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

Perception is reality.
Reg. datum: 01 maart 2000

Ik vond deze zelf wel aardig, geschoten op corfu.

ben benieuwd naar de reacties:

http://farm2.static.flickr.com/1329/925349589_91fe44a088.jpg

4of9 wijzigde dit bericht 03-08-2007 21:07 (18%)

Maar eens bij het begin beginnen ;)

@Soul__assasin : Zoals al eerder vermeld doet de foto weinig omdat je niet een centraal onderwerp hebt. Ook denk ik dat bij graffiti er heel veel kleuren vast te leggen zijn.
@momania: Mooi rustig plaatje
@DeadKnight: tsja. Ik vind de kleuren niet zo mooi en dat je onder een dakje staat ook eigenlijk niet
@HanH: Leuke plaat, misschien kan je m nog een klein beetje scherper maken zodat de snelheid erin komt
@Fooker: De zwartwit versie is een beetje soft en de kleuren versie weer een beetje hard
@RBH: mooie lucht zeg!
@daaf258 Lijkt wel een beetje een rouw-dingetje :) Vind hem wel apart!
@Wouter: Stoer, maar een tikkeltje te hard naar mijn smaak..
@4of9: probeer de kleuren eens een tikke te verfraaien, nu is de foto zo vlak

En dan wil ik er ook nog eentje laten zien. Weer eens totaal iets anders, maar hiervan kreeg ik wel weer honger van :) jullie ook?

http://img.photobucket.com/albums/v465/mvanderwillik/Picture188-klein.jpg

@RBH Ziet er erg goed uit daar, lekker kleurrijk. Heb alleen het idee dat die wat scheef staat en de horizon in het midden, maar heb je meer van die foto's maak er een testcase van, want ziet er toch wel goed uit.
@daaf258 erg doffe kleuren, met nabewerken is hier nog wel wat uit te halen. Maar vind het een saaie foto.
@wouter. nice, maar iets minder rood graag doet nu pijn aan me ogen, als je dit iets minder fel rood maakt is die denk ik nog beter.
@4of9 niet slecht alleen jammer van de doffe achtergrond.
@marlieke niet iets waar ik direct aan denk om er een foto van te maken, maar ziet er toch wel erg goed uit moet ik zeggen, mooie kleuren, goede dof.

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

weinig posts

gisteren op tractor pull evenement hier in de buurt.
heb het iets meer kleur gegeven voor de rest niet zoveel aan gedaan.
http://www.derakkers.eu/truk1.jpg
eerste foto hier dus ben benieuwd
Vandaag @ kraagjes.nl:

quote:
Een bekend trucje om alleen een bepaalde kleur over te laten, maar mits goed toegepast vind ik het alles behalve saai! Geeft een mooi effect aan de foto, like it :)
Disclaimer: Ik ben zelf nog nieuw met fotografie, dus neem m'n commentaar niet al te serieus ;)

@ Soul_assasin: Mooie plaat, ik vind het wel iets hebben. Het had misschien leuker geweest als er iets meer diversiteit inzat (ipv enkel die strook muur).
@ Deadknight: Ik vind de onderste grond iets te hard contrasteren met het dak, maar verder is het een mooie plaat.
@ HanH: Weinig op aan te merken, erg mooie plaat. (ik had alleen gevraagd of die persoon z'n arm effe wou verplaatsen :P)
@ fooker: Ik vind de inhoud van de foto erg leuk en levendig, maar helaas is er in de zw-w foto te weinig kleurverschil(je kan het kind moeilijk van de achtergrond onderscheiden). In de kleurenfoto is dat beter, maar dan is er weer teveel clipping imho.
@ RBH: Niks op aan te merken _/-\o_
@daaf258: Leuke foto, maar ik zou de kleuren toch iets levendiger maken met een nabewerking.
@ wouter: Very nice!
@ ikman: De foto mag nog wat clockwise rotatie hebben.
@ marlieke: Die kan zo een kookboek in! :Y)

Iets van mezelf:
http://farm2.static.flickr.com/1377/1007549211_19c55b92f7.jpg?v=0

Zelf vind ik het jammer dat er wat clipping is en de bladeren mochten iets meer blur hebben. Verder vind ik het wel een leuke plaat.
De foto is genomen aan de Herengracht vlakbij het Koningsplein. Deze trompetist was muziek aan't maken voor een pas gehuwd koppel.

Vich wijzigde dit bericht 04-08-2007 17:55 (12%)

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Vich schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:53:
@ HanH: Weinig op aan te merken, erg mooie plaat. (ik had alleen gevraagd of die persoon z'n arm effe wou verplaatsen :P)
Ja, dat ging nogal moeilijk, we gingen redelijk schuin en hard :)

een verscherpte versie van mijn origineel:

http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/griekenland-1.jpg

HanH wijzigde dit bericht 04-08-2007 18:19 (10%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws