Gathering of Tweakers

Quicksearch
Wat voor soort voetjes heb je onder je luidsprekers staan? De mijne staan gewoon op het kastje met de onderkant en met dat soort voetjes zou ik denk ik nog wel wat kunnen verbeteren aan het geluid.

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
IceFreak schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:56:
Films kijk bijna alleen maar vanuit m'n bed, en daarvoor is de hoogte goed :)
Voor rond de 15 Euro heb je zo'n muurbeugel:

http://www.silverview.nl/www/catalog/images/lcdsteunfl437.jpg

Alles is verstelbaar en je kunt 'em ver naar voren trekken. Ziet er net wat mooier uit denk ik :)
quote:
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

Alles is verstelbaar en je kunt 'em ver naar voren trekken. Ziet er net wat mooier uit denk ik :)
En daar wil jij je tv van xxx aanhangen? Ik zou toch zelf wel investeren in iets waarvan ik iets zekerder ben...

Of niet; dat is de vraag

quote:
PHiXioN schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:38:
Wat voor soort voetjes heb je onder je luidsprekers staan? De mijne staan gewoon op het kastje met de onderkant en met dat soort voetjes zou ik denk ik nog wel wat kunnen verbeteren aan het geluid.
Ik heb er spikes onder zitten van Hobo HiFi. De onderkant . De spikes zelf zie ik niet op de site staan...
quote:
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

Ik zou het graag willen, maar ik kom niet weg met de ruimte. Onder de TV hangt namelijk nog een luidspreker en de TV is hoger dan de ruimte tussen het bureau en de plank.

Opel Vectra V6 CDX

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
sander- schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:55:
[...]

En daar wil jij je tv van xxx aanhangen? Ik zou toch zelf wel investeren in iets waarvan ik iets zekerder ben...
Wat is er mis mee dan? Dat ding mag 50 kilo dragen. Mijn scherm hangt er al een jaar aan en ik kan jouw post nog steeds waterpas lezen, dus wat is het probleem?
Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
Barry schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:19:
[...]

Wat is er mis mee dan? Dat ding mag 50 kilo dragen. Mijn scherm hangt er al een jaar aan en ik kan jouw post nog steeds waterpas lezen, dus wat is het probleem?
Het maakt idd ook geen ene sodemieter uit of je er nou een Vogel aan de wand hebt hangen of één van 15 Euro volgens mij ;) Beide van metaal!

Maar het gevoel speelt ook steeds parten niet....... 8)7

We're almost there..

Ik ook dan maar even.
Mijn bescheiden setupje in de schuur omdat het zootje niet meer in huis past ;)

Harde waren:
Pioneer VSX-917V-s versterker
JVC XV-N652 DVD/DivX met upsclaling naar 720p
Samsung Digitenne decoder die stoort wanneer ik mijn wifi omni antenne aanzet :|
Samsung LCD 32"
2 Magnat Zuilen, geen idee wat het is maar klinkt prima
Magnat center
2x Magnat boekenplank rears
Creative subwoofertje die het niet aankan, moet ik nog iets anders voor aanschaffen.

Bij mn PC 2x B&W 601 S3 speakers aan een Denon DRA-400

plaatjus:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/IMG_1776.JPG
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/IMG_1782.JPG

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Modbreak:
Lees gewoon even de topic waarschuwing!

voodooless wijzigde dit bericht 29-10-2007 09:49 (166%)

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

Ik heb hem zelf ook

Zoals ik altijd zeg: Ga er naar luisteren en je zult merken of jij het mooi vindt. Audio koop je alleen en enkel door ernaar te luisteren. Niet door te vragen wat andere mensen vinden, want die hebben een andere smaak.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

quote:
JvS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:38:
Zoals ik altijd zeg: Ga er naar luisteren en je zult merken of jij het mooi vindt. Audio koop je alleen en enkel door ernaar te luisteren. Niet door te vragen wat andere mensen vinden, want die hebben een andere smaak.
Dat begrijp ik maar het vervelende is dat er hier geen audiozaak is die ze verkoopt :( Omdat ik positieve ervaringen heb gehoord over dit merk vroeg ik me toch eerst af wat mensen van deze speakers denken... :)

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

Morel ET-338
Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
Possible schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:25:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Mordaunt-Short Alumni 5.1 set? [afbeelding] Ik wou eerst voor de JBL CS 1500 alleen deze klonken nergens naar :( (alleen maar lage tonen) Dit is een totaalsetje voor nog geen 800 euro. Ik ben geen super audio freak maar mijn logitech Z-680 wil ik nu wel eens kwijt....

Echter leek mij de volgende de volgende 5.1 set ook wel goed kwa prijs/kwaliteitsverhouding:

2 x Mordaunt-Short
Avant 902i als rears
[afbeelding]

2 x Mordaunt-Short Avant 904i black Mordaunt-Short Avant 904i
[afbeelding]

De center
Mordaunt-Short Avant 905i black Mordaunt-Short Avant 905i black

[afbeelding]

En als laatste de sub:

Mordaunt-Short Alumni 9 black Mordaunt-Short Alumni 9 black
[afbeelding]

Deze set is wel 200 euro duurder (950,-)
Wat is er zo 'black' aan die subwoofer? :P

In ieder geval, voor HT-gebruik lijkt mij die subwoofer te klein en voor muziek eigenlijk ook. Dus ik zou een grotere subwoofer kiezen.

May The Source Be With You!!:

quote:
Seers schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:49:
[...]

Wat is er zo 'black' aan die subwoofer? :P

In ieder geval, voor HT-gebruik lijkt mij die subwoofer te klein en voor muziek eigenlijk ook. Dus ik zou een grotere subwoofer kiezen.
Een 8" met een vermogen van 120Watt lijkt me toch wel prima afhankelijk hoe groot je woonkamer is.

Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC

Actief TN'er

Bij een subwoofer gaat het niet om het vermogen wat de desbetreffende speaker gebruikt.

Bij een subwoofer heb je liever veeeeeel conus oppervlak en een hoog rendement (2e is wel erg lastig).
Daarbij een lage Fs en liefst nog wat x-max (uitwijking)

8inch kan wel, mits deze ver kan uitwijken (x-max), maar een 12incher klinkt toch altijd heel wat strakker dan een 8inch voor het echt laag.

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

Morel ET-338
Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
B_FORCE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:03:
Bij een subwoofer gaat het niet om het vermogen wat de desbetreffende speaker gebruikt.

Bij een subwoofer heb je liever veeeeeel conus oppervlak en een hoog rendement (2e is wel erg lastig).

8inch kan wel, mits deze ver kan uitwijken (x-max), maar een 12incher klinkt toch altijd heel wat strakker dan een 8inch voor het echt laag.
Juist, en zo is het. >:) Met 8" krijg je snel dat het een monotoon boenkekastje word zonder echt laag en zonder definitie.

Ik heb touwens nog wel een leuke 12" subwoofer in de verkoop, maar da's wel gelijk heel anders, en ook een stukkie duurder denk ik.

Maar precies om die redenen die B_FORCE noemt ga ik een 21" subwoofer maken. :) Leuke is dat de meeste mensen (mijn ouders dachten dat het een geintje was trouwens :+) denken dat je dan juist gigantisch kan knallen en van die ragbas krijgt en dergelijke, maar het tegenovergestelde is waar, je krijgt er opeens zoveel meer rust voor terug. :)

offtopic:
B_FORCE, ik kom zo naar je toe :P

May The Source Be With You!!:

quote:
B_FORCE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:03:

Het lijkt me dat gezien het merk dat er gebruikt wordt dit soort waardes (let op voor in de HK) toch prima moeten voldoen.
Is het nou een yokoyama weet ik veel wat voor merk dan kan ik me voorstellen dat het bagger is.

PS. 21" je hebt zeker geen vriendin of hij komt dik weggewerkt te staan? :9

GeeMoney wijzigde dit bericht 29-10-2007 11:23 (5%)

Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC

quote:
BackSlash schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:03:
Na een tijdje meelezen in dit topic, plaats ik dan ook wat pics van mijn home cinema :)
*knip*
[afbeelding]
*knip*
Wat een rare plaatsing van een vaas en kaarsen.
Ik zou dat echt minimaal 1 keer per week omver lopen als het daar stond :+

Wii-nr: 3641-5640-3623-9197, is je plein zo leeg? gewoon ff toevoegen! en pm-etje sturen

Actief TN'er

quote:
GeeMoney schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:22:
[...]

Het lijkt me dat gezien het merk dat er gebruikt wordt dit soort waardes (let op voor in de HK) toch prima moeten voldoen.
Is het nou een yokoyama weet ik veel wat voor merk dan kan ik me voorstellen dat het bagger is.

PS. 21" je hebt zeker geen vriendin of hij komt dik weggewerkt te staan? :9
Hij zal niet bagger zijn, maar voor een sub is het wat karig. Ook al is het een "goed" merk.

@ Seers
Hoezo kom je naar mij toe ? :?

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

Ik heb hem zelf ook

ik heb een sub mt 2x6,5" woofers (een mirage BPS100). Doet het ook prima hoor :).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

http://img88.imageshack.us/img88/5113/img0010largeow3.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/7942/img0009largezw8.jpg

Dit is mijn bescheiden setup, er is al veel werk gebeurd maar moet ook nog veel gebeuren
het bestaat uit

XBOX 360
Macbook aangesloten via SPDIF
Marantz SR5001
B&W 685 fronts
B&W 684 Rears
Spectral BS-70 Rear stands
B&W HTM 62 center
samsung LE26R51B lcd tv

Wat ik nog wil veranderen:
Kabelzooi wegwerken
oplossing bedenken voor de tv die nu op de center staat
Grotere tv full hd (samsung le40m87bd)
HDDVD speler voor 360 kopen
subwoofer mj acoustics pro 50 mk2
stands voor de fronts maken uit een voet van donker marmer en aluminium buizen

screwface wijzigde dit bericht 29-10-2007 14:14 (15%)

Reg. datum: 28 augustus 2007

Leuk meubel! Zal bij mij ook niet misstaan ;)

We're almost there..

Reg. datum: 09 februari 2002

quote:
screwface schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:13:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is mijn bescheiden setup, er is al veel werk gebeurd maar moet ook nog veel gebeuren
het bestaat uit

XBOX 360
Macbook aangesloten via SPDIF
Marantz SR5001
B&W 685 fronts
B&W 684 Rears
Spectral BS-70 Rear stands
B&W HTM 62 center
samsung LE26R51B lcd tv

Wat ik nog wil veranderen:
Kabelzooi wegwerken
oplossing bedenken voor de tv die nu op de center staat
Grotere tv full hd (samsung le40m87bd)
HDDVD speler voor 360 kopen
subwoofer mj acoustics pro 50 mk2
stands voor de fronts maken uit een voet van donker marmer en aluminium buizen
Je kan de center onder je tv plaatsen hoor, die kast kan vrij makkelijk veranderd worden! Ga ik volgende week ook doen. Heb de zelfde setup.

Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)