Altijd leuk, diy!!
Greetz MrBaaco | My HT | Canon Digital Ixus 400 | Xbox LE
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
[Nieuw Topic]Greetz MrBaaco | My HT | Canon Digital Ixus 400 | Xbox LE
Argh zijn dat JBL Tik2's ? Zo ja dan ben ik jaloers op je! In het zwart nog wel. Ik heb zelf 4 JBL XPL 90's, maar de TiK serie wil ik ook wel hebbenquote:ToniBraxton schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:49:
Druk aan het verhuizen, hier vast een sneakpreview![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Cowon X5/Shure E4/HK 970/DVD 27/4xJBL XPL 90
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Nope,..al lang geleden verkocht,..maar me huidige is wel te koop voor de liefhebber. (en m'n buren hebben nergens last van, snap ook niet hoe het komt maar wel beter:D)quote:mark_dabomb schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
Heb je die Sub met Raveland chassis zoals op de afbeelding nog te koop staan?
http://www.weekendbeleggers.nl en http://www.lindahomes.nl
Kapotte tweeters worden meestal veroorzaakt door clippende versterkers, jou L-3 versterker kan ca 45W leveren en is misschien iets te weinig voor het geluidsnivo waarop jij muziek luistert. als je je versterker toch hard aan zet gaat deze clippen en komt er dus gelijkspanning op de luisprekers. De woofers kunnen dit vaak wel verwerken maar voor een tweeter betekend dit vaak einde tweeter.quote:GleNnoS_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:11:
Pff, ik heb weer een tweeter gesloopt van mijn luidspreker. Wat ik raar vind het is twee keer dezelfde kant (links) toewel die het minst word belast omdat mijn belans meer naar rechts staat. Komt het door mijn versterker? Ik heb Mordaunt-Short ms908 en een Luxman L-3 versterker.
Oke maar je zal dan wel verwachten dat de rechter ook kapot zal gaan.quote:MCCarrot schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:40:
[...]
Kapotte tweeters worden meestal veroorzaakt door clippende versterkers, jou L-3 versterker kan ca 45W leveren en is misschien iets te weinig voor het geluidsnivo waarop jij muziek luistert. als je je versterker toch hard aan zet gaat deze clippen en komt er dus gelijkspanning op de luisprekers. De woofers kunnen dit vaak wel verwerken maar voor een tweeter betekend dit vaak einde tweeter.
quote:suijkerbuijk schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:37:
Misschien omdat de balans meer naar recht staat gaat daardoor de tweeter verrot.
De balans knop zit voor de eindtrappen en een krijg dat minder onversterkte geluid binnen.
Maar de eindtrappen blijfen wel voluit draaien .
Hierdoor heb je wel storing in je linker kanaal.
Mijn vermoeden is dat het daardoor komt.
Sarge_Mango wijzigde dit bericht 18-08-2007 16:00 (30%)
Specs & Casemod
Mammy, ik wil ook een kitty cornershot
Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave
Dus je balans moet eigenlijk altijd in het midden blijven staan? Dat verhaal van clippende versterker kan heel goed kloppen, ik draai over het algemeen mijn muziek hard en soms mis ik wat power.quote:suijkerbuijk schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:37:
[...]
Oke maar je zal dan wel verwachten dat de rechter ook kapot zal gaan.
Hij heeft nu 2x de linker tweeter verziekt.
Zijn balans staat ook iets meer naar rechts.
Misschien omdat de balans meer naar recht staat gaat daardoor de tweeter verrot.
De balans knop zit voor de eindtrappen en een krijg dat minder onversterkte geluid binnen.
Maar de eindtrappen blijfen wel voluit draaien .
Hierdoor heb je wel storing in je linker kanaal.
Mijn vermoeden is dat het daardoor komt.
Volgens zijn 'theorie' zou je een versterker altijd hard moeten zetten omdat anders de eindtrappen je tweeters opblazenquote:GleNnoS_ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:11:
Dus je balans moet eigenlijk altijd in het midden blijven staan?
Deze heb ik ook gehad samen met zo'n platte receiver van philips (met van die schuifknoppen bovenop) wat toen samen bij deze speakers verkocht is geworden als set. Vraag me het type niet meer, ik had deze set destijds van mijn vader gekregen omdat hij toen voor een andere hifiset ging kijken.quote:ThE BooGyMaN schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:15:
[...]
En nog een paar motional feedback's die eveneens nog niet ingespeeld waren!![]()
[afbeelding]
Doppert wijzigde dit bericht 18-08-2007 20:21 (3%)
Ik kan je niet pm'en, maar kun je mij de vraagprijs laten weten?quote:ngroenewoud schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:54:
[...]
Nope,..al lang geleden verkocht,..maar me huidige is wel te koop voor de liefhebber. (en m'n buren hebben nergens last van, snap ook niet hoe het komt maar wel beter:D)
Heb sinds kort alles vernieuwd (versterker, speakers 7.1) en heb dus als center speaker de JBL Northridge EC35. Heb hem nu een weekje en er al aardig wat luister uurtjes als filmfreak opzitten. Vind deze center erg warm klinken wat de dialogen in een film ten goede komt. Hij verliest zijn helderheid hierdoor niet waardoor ik hem alsnog erg gedetailleerd vind.quote:Sarge_Mango schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:59:
Heb vandaag mijn nieuwe JBL Northridge EC35 center speaker binnen gekregen.
Ben dat ding nu aan het aansluiten.
Zijn er hier mensen met een EC35 ? Zo ja graag jullie ervaringen er mee, zijn jullie er over te spreken enzo ?
Pics volgen.
Ik heb ze sinds kort ook op me kamer staan, kwamen van zolder af met opruimen, schijnen een nieuw waarde van 1200 gulden gehad te hebben?quote:Mikey5times schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:52:
[...]
Cool! Die speakers heb ik al 10 jaar op m'n kamer staan. Ooit van m'n pa gekregen, maar ik ben er nooit achtergekomen welk merk het was. Dat grote Philips logo ontbreekt namelijk bij mij.
Ze klinken nog steeds verdomd goed in ieder geval. Leuk om eindelijk te weten wat voor speakers ik heb!
Dat had ik ook, post ook vooral VOOR en NA foto's, is erg leuk om te zien!quote:KingOfPop schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:01:
[...]knip
P.s. Na tijden te hebben meegelezen op dit forum nu voor het eerst wat gepost. Foto's van alles komen eind van deze week aangezien ik nog even wacht omdat ik dinsdag mijn nieuwe LCD krijg.
Greetz MrBaaco | My HT | Canon Digital Ixus 400 | Xbox LE
quote:
Tubes....It's what make music music!
nick_groenewoud at hotmail punt komquote:qinq schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:51:
[...]
Ik kan je niet pm'en, maar kun je mij de vraagprijs laten weten?
http://www.weekendbeleggers.nl en http://www.lindahomes.nl

.Dubbel Fristie wijzigde dit bericht 20-08-2007 20:24 (24%)
Intel Core 2 Duo e6300 / MSI Neo-F P965 / Sapphire X850XT /2 x 512MB DDR2 533Mhz / Arctic Silentium T2 / Samsung 205BW 20'' /
Zal eens spitten naar voor foto's. Al is dat niet zo bijzonder. Breedbeeld CRT TV, standaard Sony alles in 1 setje. Dan ben ik nu een stuk gelukkiger.quote:MrBaaco schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:57:
[...]
Dat had ik ook, post ook vooral VOOR en NA foto's, is erg leuk om te zien!
Bij ons is de boel net flink verbouwd en ik heb nu al spijt dat ik niet nog meer loze leidingen heb aangelegd. Er zit al honderden meters pijp in, maar altijd weer net op de verkeerde plekken...quote:bpee schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:37:
Of heeft iemand nog mogelijke alternatieven om mijn doel te bereiken?
HappyChainsaw wijzigde dit bericht 23-08-2007 08:07 (5%)
Reden: Eindelijk foto genomen
het is inderdaad gewoon exact dezelfde post als een paar topics geleden. Waarschijnlijk om een schaamteloze TVP te verdoezelenquote:THX schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:48:
[...]
![]()
Deze HT heb ik onlangs nog in het forum gezien, dacht ik. Heb je iets verandert of is het al zo lang geleden? Ach, wat maakt het ook uit. Hoe meer, hoe beter!
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea