Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 13 november 2001

En je buren dan, damnz, soms denk ik, wat zullen mijn buren denken, maar bij jou denken ze dat er een aardbeving gaande is oid hhaaha

Altijd leuk, diy!!

Greetz MrBaaco | My HT | Canon Digital Ixus 400 | Xbox LE

Reg. datum: 23 februari 2005

quote:
ToniBraxton schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:49:
Druk aan het verhuizen, hier vast een sneakpreview :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Argh zijn dat JBL Tik2's ? Zo ja dan ben ik jaloers op je! In het zwart nog wel. Ik heb zelf 4 JBL XPL 90's, maar de TiK serie wil ik ook wel hebben :P . Mooi hoor!

Cowon X5/Shure E4/HK 970/DVD 27/4xJBL XPL 90

quote:
SjorsVN schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:26:
[...]

Argh zijn dat JBL Tik2's ?
Yup
Ze zijn erg blij met de ruimte die ze nu krijgen. O+

http://www.picserver.nl/i/3TWE20600QN6

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

quote:
mark_dabomb schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:15:
[...]

Heb je die Sub met Raveland chassis zoals op de afbeelding nog te koop staan?
Nope,..al lang geleden verkocht,..maar me huidige is wel te koop voor de liefhebber. (en m'n buren hebben nergens last van, snap ook niet hoe het komt maar wel beter:D)

http://www.weekendbeleggers.nl en http://www.lindahomes.nl

quote:
GleNnoS_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:11:
Pff, ik heb weer een tweeter gesloopt van mijn luidspreker. Wat ik raar vind het is twee keer dezelfde kant (links) toewel die het minst word belast omdat mijn belans meer naar rechts staat. Komt het door mijn versterker? Ik heb Mordaunt-Short ms908 en een Luxman L-3 versterker.
Kapotte tweeters worden meestal veroorzaakt door clippende versterkers, jou L-3 versterker kan ca 45W leveren en is misschien iets te weinig voor het geluidsnivo waarop jij muziek luistert. als je je versterker toch hard aan zet gaat deze clippen en komt er dus gelijkspanning op de luisprekers. De woofers kunnen dit vaak wel verwerken maar voor een tweeter betekend dit vaak einde tweeter.
quote:
MCCarrot schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Kapotte tweeters worden meestal veroorzaakt door clippende versterkers, jou L-3 versterker kan ca 45W leveren en is misschien iets te weinig voor het geluidsnivo waarop jij muziek luistert. als je je versterker toch hard aan zet gaat deze clippen en komt er dus gelijkspanning op de luisprekers. De woofers kunnen dit vaak wel verwerken maar voor een tweeter betekend dit vaak einde tweeter.
Oke maar je zal dan wel verwachten dat de rechter ook kapot zal gaan.
Hij heeft nu 2x de linker tweeter verziekt.
Zijn balans staat ook iets meer naar rechts.
Misschien omdat de balans meer naar recht staat gaat daardoor de tweeter verrot.
De balans knop zit voor de eindtrappen en een krijg dat minder onversterkte geluid binnen.
Maar de eindtrappen blijfen wel voluit draaien .
Hierdoor heb je wel storing in je linker kanaal.
Mijn vermoeden is dat het daardoor komt.

Gadgetfetisjist

quote:
suijkerbuijk schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:37:
Misschien omdat de balans meer naar recht staat gaat daardoor de tweeter verrot.
De balans knop zit voor de eindtrappen en een krijg dat minder onversterkte geluid binnen.
:X :D

Heb vandaag mijn nieuwe JBL Northridge EC35 center speaker binnen gekregen.
Ben dat ding nu aan het aansluiten.

Zijn er hier mensen met een EC35 ? Zo ja graag jullie ervaringen er mee, zijn jullie er over te spreken enzo ?

Pics volgen.

Sarge_Mango wijzigde dit bericht 18-08-2007 16:00 (30%)

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

~GleNnoS~

quote:
suijkerbuijk schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:37:
[...]

Oke maar je zal dan wel verwachten dat de rechter ook kapot zal gaan.
Hij heeft nu 2x de linker tweeter verziekt.
Zijn balans staat ook iets meer naar rechts.
Dus je balans moet eigenlijk altijd in het midden blijven staan? Dat verhaal van clippende versterker kan heel goed kloppen, ik draai over het algemeen mijn muziek hard en soms mis ik wat power.

Gadgetfetisjist

quote:
GleNnoS_ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:11:
Dus je balans moet eigenlijk altijd in het midden blijven staan?
Volgens zijn 'theorie' zou je een versterker altijd hard moeten zetten omdat anders de eindtrappen je tweeters opblazen :+ Onzin dus.

quote:
ThE BooGyMaN schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:15:
[...]

En nog een paar motional feedback's die eveneens nog niet ingespeeld waren! :D

[afbeelding]
Deze heb ik ook gehad samen met zo'n platte receiver van philips (met van die schuifknoppen bovenop) wat toen samen bij deze speakers verkocht is geworden als set. Vraag me het type niet meer, ik had deze set destijds van mijn vader gekregen omdat hij toen voor een andere hifiset ging kijken.

Ik weet wel dat ik toen wel onder de indruk was van deze speakers( zwaar dat ze waren door de ingebouwde versterker). Maar na een tijdje brokelde de foamrand gewoon af.

Doppert wijzigde dit bericht 18-08-2007 20:21 (3%)

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
ngroenewoud schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:54:
[...]

Nope,..al lang geleden verkocht,..maar me huidige is wel te koop voor de liefhebber. (en m'n buren hebben nergens last van, snap ook niet hoe het komt maar wel beter:D)
Ik kan je niet pm'en, maar kun je mij de vraagprijs laten weten?

quote:
Sarge_Mango schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:59:
Heb vandaag mijn nieuwe JBL Northridge EC35 center speaker binnen gekregen.
Ben dat ding nu aan het aansluiten.

Zijn er hier mensen met een EC35 ? Zo ja graag jullie ervaringen er mee, zijn jullie er over te spreken enzo ?

Pics volgen.
Heb sinds kort alles vernieuwd (versterker, speakers 7.1) en heb dus als center speaker de JBL Northridge EC35. Heb hem nu een weekje en er al aardig wat luister uurtjes als filmfreak opzitten. Vind deze center erg warm klinken wat de dialogen in een film ten goede komt. Hij verliest zijn helderheid hierdoor niet waardoor ik hem alsnog erg gedetailleerd vind.

Dit is natuurlijk een persoonlijke mening aangezien iedereen andere voorkeuren, verwachtingen en portemonee heeft. Ik hem hem gekocht na een aantal keren luisteren in de winkel in vergelijk met anderen. Voor mij is deze het geworden omdat ik kwaliteit, prijs en uiterlijk passend vond.

P.s. Na tijden te hebben meegelezen op dit forum nu voor het eerst wat gepost. Foto's van alles komen eind van deze week aangezien ik nog even wacht omdat ik dinsdag mijn nieuwe LCD krijg.

quote:
Mikey5times schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:52:
[...]

Cool! Die speakers heb ik al 10 jaar op m'n kamer staan. Ooit van m'n pa gekregen, maar ik ben er nooit achtergekomen welk merk het was. Dat grote Philips logo ontbreekt namelijk bij mij.

Ze klinken nog steeds verdomd goed in ieder geval. Leuk om eindelijk te weten wat voor speakers ik heb! _/-\o_
Ik heb ze sinds kort ook op me kamer staan, kwamen van zolder af met opruimen, schijnen een nieuw waarde van 1200 gulden gehad te hebben?
Tevens ook een oude Nikko versterker gevonden, en een FM ontvanger.

Versterker staat Beta II op, FM is een Gamma I, iemand enig idee of dit goed spul is? Ik vindt het namelijk erg goed klinken alles bij elkaar :)

Reg. datum: 13 november 2001

quote:
KingOfPop schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:01:
[...]knip
P.s. Na tijden te hebben meegelezen op dit forum nu voor het eerst wat gepost. Foto's van alles komen eind van deze week aangezien ik nog even wacht omdat ik dinsdag mijn nieuwe LCD krijg.
Dat had ik ook, post ook vooral VOOR en NA foto's, is erg leuk om te zien!

Greetz MrBaaco | My HT | Canon Digital Ixus 400 | Xbox LE

http://www.picserver.nl/view_image.php/0YEJE723JMAB

-Het kastje eronder krijgt nog een nieuw doek, (is nu nog iets te doorzichtig)
-Spotjes worden verwijderd

Ik moet mijn systeem specs hier nog even bewerken, maar achter het doek (onderaan) staat een volledige stille Vista htpc bedoeld om 1080p te kunnen weergeven op een 42 tatung emgi
ook staan hier de speakers van de tv, en de overige gebruikelijke elektronica.

Het toetsenbordje is een Logitech Dinovo Edge. een heerlijke ram-plank.

Als de tv uit is, verdwijnt die achter de paneel gordijntjes. in de verticale zuil onder de televisie, lopen uiteraard de kabels, maar zit ook de center speaker van het 7.1 setje (achter doek) en alle IR oogjes
Ik telde, dat er laatst 26 kabeltjes door heen liepen! incl de verlichting achter de tv (Dioder van Ikea)

Belangrijk voor mij was dat de apparatuur niet in het zicht staat en dat er geen kabels, contactdozen zichtbaar zijn. Voordeel van het deurtje van doek, is dat je het voor de bediening niet open hoeft te doen, en dat alles voldoende ventilatie krijgt.

Core 2 Duo | Boob 2 Duo

quote:
:?

Deze HT heb ik onlangs nog in het forum gezien, dacht ik. Heb je iets verandert of is het al zo lang geleden? Ach, wat maakt het ook uit. Hoe meer, hoe beter! O-)
Tubes Only

@dollyking

Ik zie IKEA, IKEA en een mooi scherm ;) ...

Tubes....It's what make music music!

Bij mij is ook het een en ander gewijzigd in de afgelopen maand. (foto's volgen nog)

gekocht:

Xbox360 (wat een geweldig beeld op 720p)
Philips living colours
Ikea Dioder (multicolour)

Daarnaast een hele zaterdagmiddag bezig geweest om eindelijk eens alle kabels weggewerkt te krijgen.
Volgende upgrade wordt denkelijk een centerspeaker uit dezelfde range als de fronts.

oude post met vorige situatie:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28235656

quote:
qinq schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Ik kan je niet pm'en, maar kun je mij de vraagprijs laten weten?
nick_groenewoud at hotmail punt kom

http://www.weekendbeleggers.nl en http://www.lindahomes.nl

Reg. datum: 18 november 2003

Modbreak:
Lees aub de topicwaarschuwing nog eens door. Dit topic is niet bedoeld om dergelijke vragen te stellen.

voodooless wijzigde dit bericht 21-08-2007 17:12 (93%)

Ik hoop dat jullie deze post niet als spam zien maar ik moet voor mijn vader zijn B&W 580 speaker zuilen verkopen, deze worden vervangen door B&W 601's :)

Alleen ik heb geen idee wat ik voor een paar van deze zuilen moet vragen. Ik hoop dat ik jullie mij misschien een indicatie durven te geven.
Ze zijn in zeer goede staat compleet met vergulde bananen stekkers & spikes.

http://aycu31.webshots.com/image/26910/2001340050892321574_th.jpg
sfeer impresie naast de 601

http://aycu19.webshots.com/image/23018/2001301227846983035_th.jpg
zonder stofkappen

http://aycu32.webshots.com/image/24311/2001312787306308015_th.jpg.
spikes

Dubbel Fristie wijzigde dit bericht 20-08-2007 20:24 (24%)

Intel Core 2 Duo e6300 / MSI Neo-F P965 / Sapphire X850XT /2 x 512MB DDR2 533Mhz / Arctic Silentium T2 / Samsung 205BW 20'' /

quote:
MrBaaco schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:57:
[...]

Dat had ik ook, post ook vooral VOOR en NA foto's, is erg leuk om te zien!
Zal eens spitten naar voor foto's. Al is dat niet zo bijzonder. Breedbeeld CRT TV, standaard Sony alles in 1 setje. Dan ben ik nu een stuk gelukkiger. :*)

It's a trick. Get an axe.

quote:
bpee schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:37:
Of heeft iemand nog mogelijke alternatieven om mijn doel te bereiken?
Bij ons is de boel net flink verbouwd en ik heb nu al spijt dat ik niet nog meer loze leidingen heb aangelegd. Er zit al honderden meters pijp in, maar altijd weer net op de verkeerde plekken... ;)

Als je zeker weet dat de plaats waar je je apparatuur wilt gaan plaatsen al behoorlijk vastligt, is het volgende een erg goedkope oplossing. Op de plaatsen waar je uit de muur wilt komen boor je een aantal inbouwdozen naast elkaar. Leidingen van punt naar punt moet je zo dik mogelijk houden (met 3/4"-pijp, incl. de spruitstukken aan de dozen). Absoluut géén flexpijp gebruiken, dat trekt voor geen meter met dikke kabels of kabels met zachte buitenkant. De kabels die je wilt gebruiken laat je op beide punten met voldoende lengte (ruim tot aan je apparaten) uit de muur komen en je monteert op de kabeleinden de pluggen. De dozen heb ik afgedekt met zogenaamde "blinde" deksels, waar ik aan de onderzijde ronde uitsparingen in heb gemaakt voor iedere kabel. Die blinde deksels zijn goedkoop en voor vrijwel elke serie afmontagemateriaal te krijgen. Ik heb ze van Busch Jaeger, geloof ik. Ik zal vanavond een foto maken.

Het is natuurlijk geen gezicht als je vaak je apparatuur verplaatst of los wilt halen, maar zo onder mijn bureau en op de plaats van de toekomstige HTPC kan het prima.

http://www.phrog.nl/shared_pics/DSC08275_datakabel.JPG

Het scheelt je een hoop connectors, met als bonus minder kans op storingen.

HappyChainsaw wijzigde dit bericht 23-08-2007 08:07 (5%)
Reden: Eindelijk foto genomen

Reg. datum: 25 augustus 2006

quote:
THX schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:48:
[...]

:?

Deze HT heb ik onlangs nog in het forum gezien, dacht ik. Heb je iets verandert of is het al zo lang geleden? Ach, wat maakt het ook uit. Hoe meer, hoe beter! O-)
het is inderdaad gewoon exact dezelfde post als een paar topics geleden. Waarschijnlijk om een schaamteloze TVP te verdoezelen

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws