Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:32
Logitech Harmony Advanced Universal Remote Series & Harman Kardon TC-30

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/349/jpg/2457.1.0.jpg
Alweer het 2e topic over deze populaire universele afstandsbedieningen van Logitech, nu ook de universele afstandsbediening van Harman Kardon, de TC-30 inbegrepen.

Deel1: [AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Alle Harmony apparaten op een rij

Logitech heeft een flink aantal modellen in het assortiment. De Amerikaanse Harmony's gebruiken andere typenummers voor dezelfde uitvoeringen. Hier volgen een aantal Europese modellen. Plaatjes zijn klikbaar en geven de specificaties van het model:

Harmony 525

Het instapmodel van de Harmony serie. De belangrijkste eigenschappen:
  • Blauw verlicht scherm
  • Ondersteuning voor 12 apparaten
  • Werkt op 4 AAA-batterijen
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/146/jpg/811.1.0.jpg

Harmony 555

Een ge-update versie van de 525. De belangrijkste eigenschappen:
  • Oranje verlicht scherm
  • Ondersteuning voor 15 apparaten
  • Werkt op 4 AAA-batterijen
  • Robuuster omhulsel vergeleken met de 525
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/378/jpg/2735.1.0.jpg

Harmony 785

De luxere uitvoering van het 525/555 model. De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurenscherm
  • Werkt op een Li-ion batterij
  • Oplaadstation
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/150/jpg/837.1.0.jpg

Harmony 885

De Harmony met een compleet andere vormgeving en knoppenindeling vergeleken met de 525/555/785. De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurenscherm
  • Oplaadstation
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/151/jpg/844.1.0.jpg

Harmony 895

De luxere uitvoering vergeleken met de 885. De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurenscherm
  • Oplaadstation
  • Z-Wave technology, bedienen zonder te richten
  • Ondersteuning voor de RF Wireless Extender
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/152/jpg/857.1.0.jpg

Harmony 1000

Het paradepaardje uit de Harmony serie. De belangrijkste eigenschappen:
  • 3,5" touchscreen
  • Oplaadstation
  • Z-Wave technology, bedienen zonder te richten
  • Ondersteuning voor de RF Wireless Extender
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/142/jpg/785.1.0.jpg

Harmony One

De nieuwste universele afstandsbediening van Logitech. Eyecandy staat hierbij hoog in het vaandel! De belangrijkste eigenschappen:
  • Kleurentouchscreen
  • Oplaadstation
  • Ergonomisch ontwerp
  • Verlichte knoppen
  • Shiny
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/623/jpg/5850.1.0.jpg

Harmony RF Wireless Extender

In combinatie met de 895 of 1000 heb je RF-ontvangst op basis van Z-Wave signalen. Niet meer richten en kastdeurtjes openlaten om toch al je apparaten te kunnen bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/26/jpg/76.1.0.jpg

Harman Kardon TC30

Harman Kardon heeft op basis van de Harmony 525/555 een eigen model uitgebracht onder de naam TC-30. Deze is ongeveer 2x zo duur als de 525. Wat zegt Harman Kardon over deze TC-30:
De constructie van de Harman Kardon TC30 is duidelijk veel beter. Zonder kraakjes en het toetsgevoel wanneer je een toets indrukt is veel degelijker.

Verder is het prijsverschil te verklaren door de volgende features die de TC30 meer heeft ten opzichte van de Harmony525:
  • Kleurendisplay (2 x zo groot als het monochrome display van de 525).
  • Display is beter afleesbaar.
  • Oplaadbare batterij ipv 4 aaa penlites waardoor de afstandsbediening beter in de hand ligt.
  • Basisstation om de remote op te laden. Tevens een vaste plek voor de remote zodat u hem minder snel kwijtraakt.
  • Mogelijkheid om 8 activiteiten in een keer op het display te tonen.
  • 15 apparaten te programmeren ipv 12.
  • Mogelijkheid om een slideshow van afbeeldingen te tonen via het display (leuke feature)
Met vriendelijke groet,
Harman Consumer Holland
Buiten het design wat dus op een 525/555 lijkt, is de indeling van de knoppen weer een kopie van de 885/895. Het display bevat ook evenveel mogelijkheden als de 885/895. Harman Kardon heeft een afstandsbediening gemaakt wat in mijn ogen "best of both worlds" is.

Afbeeldingslocatie: http://im1.onecall.com/Image_Products/harman%20kardon/tc30beauty.jpg

De software

Met de software kun je de apparaten toevoegen en verwijderen. Activiteiten instellen etc. Een vereiste is wel dat je een internetverbinding moet hebben. De software van Logitech en Harman Kardon maken gebruik van dezelfde database en over het algemeen werken beiden ook op dezelfde manier. Helaas is het niet mogelijk om met een TC30 de software van Logitech te gebruiken.

De Logitech software:

Afbeeldingslocatie: http://www.aeonscope.net/wp-content/uploads/2007/06/logitech-harmony-login.png

Afbeeldingslocatie: http://www.aeonscope.net/wp-content/uploads/2007/07/logitech-harmony-activities.png

Afbeeldingslocatie: http://www.aeonscope.net/wp-content/uploads/2007/06/logitech-harmony-devices.png

De Harman Kardon software:
Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/public_images/8580/6sgQvQ.jpg

Handige links
  • Harmony Support Team E-mail:
CustomerService@HarmonyRemote.com
  • Harmony Support Team Helpdesk (gratis nummer):
http://members.harmonyrem...sp?FaqId=864&Language=enu
  • Harmony Forum (speciaal forum voor Nederlandse en Belgische Harmony gebruikers):
http://www.harmony-forum.nl/
  • Logitech database voor hardwarecontrole:
http://members.harmonyrem...enu&AccountType=TestDrive
  • Achtergrondplaatjes:
http://www.remotecentral....ograms&dv=logitechharmony

Veelgestelde vragen

:? Ondersteunen de Harmony's ook RF-signalen?
:( Ja, de 895 en 1000 i.c.m. de RF Wireless Extender, maar dit betreffen alleen Z-Wave signalen, dus helaas geen X10 wat een veelgebruikt protocol is bij o.a.aan/uit verlichting. Het bewijs::? Is er dan helemaal geen mogelijkheid ?
:) Jawel, middels een convertorkastje, maar dan nog is het geen 100% zekerheid dat dan wel alle signalen ondersteund worden. Er is een speciaal topic geopend waar dit 'probleem' wordt aangepakt: X10 en de Logitech Harmony serie
Pricewatch

• Logitech Harmony 525
• Logitech Harmony 555
• Logitech Harmony 675
• Logitech Harmony 680
• Logitech Harmony 688
• Logitech Harmony 785
• Logitech Harmony 885
• Logitech Harmony 895
• Logitech Harmony 1000
• Logitech Harmony One

• Harman Kardon TC30

Filmpjes Logitech Harmony Series

Logitech Harmony One:

Logitech Harmony 1000:

Poll: Welke type Harmony heb jij ?
• Logitech Harmony 525
• Logitech Harmony 555
• Logitech Harmony 675
• Logitech Harmony 680
• Logitech Harmony 688
• Logitech Harmony 785
• Logitech Harmony 885
• Logitech Harmony 895
• Logitech Harmony 1000
• Geen Logitech, maar een Harman Kardon TC-30
• Een ander merk (Philips, Kameleon etc.)
• Voor mij geen universal remote
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=217659&layout=2&sort=prc

Ook een poll maken? Klik hier

Elke suggestie/toevoeging/opmerking graag emailen naar smarron at gmail punt com.

[ Voor 69% gewijzigd door Smarron op 24-07-2008 11:17 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Mooie begin Smarron :D
Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:49:
Ik hoop dat Logitech in de toekomst met een model komt die ook radiografische signalen kan versturen, dan kan ik mijn verlichtingremotes ook weggooien ;)
Marco schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:26:
Die bestaan al een tijdje, de Harmony 895 en 1000 namelijk. ;)
Zo zo, zij ondersteunen dat dus, misschien dan toch maar eens overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb besloten dat het voor mij de 895 gaat worden.
Voornaamste reden is dat ik icm de extender me kast deurtjes dicht kan laten en dat vind ik toch wel heel belangrijk.

MOrgen komt ie binnen zal de ervaringen hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 15:05
Ik mag niet twee keer stemmen :(.

Ik had een 525 die nu dienst doet in de slaapkamer. In de huiskamer is deze vervangen door een TC30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12
Marco schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:26:
Die bestaan al een tijdje, de Harmony 895 en 1000 namelijk. ;)
Heb ik dus net een 885 aangeschaft omdat ik dacht dat het enigste verschil met de 895 de kleur was :S
Maar ben wel happy aan het worden met de remote. (het is zoviezo al een makkelijker klokje dan met tel 8)7 )

Is er trouwens een manier om het verlichte logo van de lader uit te zetten?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Domino schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:45:
Ik mag niet twee keer stemmen :(.

Ik had een 525 die nu dienst doet in de slaapkamer. In de huiskamer is deze vervangen door een TC30.
(Of van 2 verschillende IP's stemmen).

Ik ga 1x stemmen. Ik heb nu nog een 885, maar die gaat wegens een defecte knop terug. Ik heb toch maar besloten de TC30 aan te schaffen. Ik ben toch wat positiever over het design van de 525/TC30, hij is goedkoper, maar heeft zo goed als dezelfde functies als de 885. Raf verkoopt hem nu voor minder dan € 100,-.

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 19-07-2007 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 23:14
zeker een mooi begin! is er ook goeie info over het RF zend gedeelte van sommige van deze AB's ?
ik wil er graag mijn klik aan klik uit mee bedienen, maar geloof dat dat dan net weer niet werkt met die ab's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:23
klaasbram schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:37:
Is er trouwens een manier om het verlichte logo van de lader uit te zetten?
Ik heb een 785, bij mij zit achterop de cradle een knopje om het logo vol, halve stand of uit te zetten. Ik weet niet of dit ook op de cradle van de 885 zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Sikkek schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Ik heb een 785, bij mij zit achterop de cradle een knopje om het logo vol, halve stand of uit te zetten. Ik weet niet of dit ook op de cradle van de 885 zit....
Bij mij geen knopje te vinden helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet nog even in een linkje naar het vorige topic in je startpost, anders krijgen we misschien teveel dubbelvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:25:
Zet nog even in een linkje naar het vorige topic in je startpost, anders krijgen we misschien teveel dubbelvragen :)
Staat erin ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 09:23
(wellicht toevoegen aan openingspost)

De RF modellen van Logitech (895 & 1000) hebben dan welliswaar RF ondersteuning (naast IR eigenlijk?), echter dit gaat met het zgn. Z-wave protocol. Veel home automation setjes (lampen en schakelaars bedienen) werken met een ander protocol (soms X-10). Deze werken dus niet samen.....

Een oplossing kan zijn, als je X-10 apparaten wilt besturen: een Marmitek IR-naar-X10 converterkastje; IRRF7243.

Voor een oplossing voor het evt. aansturen van lampen etc. via je (IR) Logitech zou je eens kunnen kijken naar Light-Manager van jbmedia. Die werkt met infrarood.

De RF afstandsbedieningen van de klik-aan-klik-uit zetjes uit de bouwmarkten lijken heel moeilijk/niet te vervangen door een universele, deze schijnen niet gebruik te maken van 'standaarden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 07:43
Ik begreep net dat de 555 en de 525 niet compatible zijn met x10? Klotp dit?
Geachte heer Erlings,

Hierbij reageren wij op uw mailbericht van heden ochtend.

· Zover wij kunnen nakijken is de Harmony 555 niet compatible voor X10. Deze zal dus niet werken. De Harmony 895 en 1000 zijn dit wel. Dit is de reden waarom wij deze 2 types hebben opgenomen in ons assortiment.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:46:
Voor een oplossing voor het evt. aansturen van lampen etc. via je (IR) Logitech zou je eens kunnen kijken naar Light-Manager van jbmedia. Die werkt met infrarood.
Het nadeel van IR op lampen is dat je moet richten en de ontvanger in het beeld moet plaatsen.
Nee, dan maar even met 2 AB's verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jorisdekloris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:14:
Ik begreep net dat de 555 en de 525 niet compatible zijn met x10? Klotp dit?

[...]
Nee, de 555 en 525 hebben alleen maar infrarood. x10 is een protocol gebasseerd op RF (radio freqency). Is iets heel anders dus dat gaat niet werken.
Echter dat schreef ik toch al in het bericht meteen boven jouw bericht?

En buiten dat: van wie komt deze quote? Aan wie heb je dit voorgelegd? Want ook x10 kunnen de Harmony's niet aansturen. Zoals ik ook al schreef........dus dat bericht wat jij ontving is niet waar!
Smarron schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:15:
Logitech beweert dus wel dat ze met X10 om kunnen gaan, dan alleen de 895 en 1000.

edit:

Uhm, wat is er nou waar, wel of geen aansturing voor X10 ? :?
Hoezo Logitech?

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 20-07-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Logitech beweert dus wel dat ze met X10 om kunnen gaan, dan alleen de 895 en 1000.

edit:

Uhm, wat is er nou waar, wel of geen aansturing voor X10 ? :?

[ Voor 33% gewijzigd door Smarron op 20-07-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:33:
[...]

Het nadeel van IR op lampen is dat je moet richten en de ontvanger in het beeld moet plaatsen.
Nee, dan maar even met 2 AB's verder :)
Maar je richt toch ook op je TV/receiver/computer/etc? Zet je daarbij onopvallend een ander ir oogje en dan richt je op de tv om je lampen te schakelen; big deal.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vrij grote huiskamer en ook lampen met ontvanger achter me. Ben te lui om me om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik quote iemand van elekhomica.nl

Als je met een kastje dat je x10 aanstuurt IR kan ontvangen dan werkt het toch? Met dat IRRF7243 ding bedoel ik dan he

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
t.a.v. X10 ondersteuning:
with the mentioned adapater, any IR remote will work with the x10 products.

the 890 and 1000 rf is only directly compatible with Z-Wave RF devices
15. I want to add lighting controls to my setup, what do I need?
Depending on your remote, you have a choice to make. If you have the 890 remote, you can use Z-Wave RF lighting if you like. Another common choice for the remote controlled lighting that will work with any Harmony remote is x10 lighting. To control x10 lighting with the Harmony remotes, you will need the IR543 to receive the IR signals. This thread is extemely informational on x10 lighting.
(bron)
(quotes van een Logitech Guru van hun forum)
(dus alleen maar met een ir-rf-x10 verloop, zoals eerder vermeld).

Voor de 'eigenwijzen': deze thread op het Logitech forum maar eens goed doorlezen....
Hier op tweakers is dit trouwens ook al voorbij gekomen......

edit:
jorisdekloris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:34:
Ik quote iemand van elekhomica.nl

Als je met een kastje dat je x10 aanstuurt IR kan ontvangen dan werkt het toch? Met dat IRRF7243 ding bedoel ik dan he
Maar uit die quote lijkt het alsof de Harmony 895 en 1000 door hun RF wél X10 comatible zouden zijn en dus wel, out of the box, in staat zouden zijn X10 devices te kunnen bedienen. En dat is dus pertinent niet waar. Je zult een 'verloopje' moeten hebben.
Zullen we dan nu ophouden over de X10 ondersteuning?
Smarron, als ik jou was zou ik de openingspost even aanpassen, zodat iedereen dit vanaf nu weet......

[ Voor 53% gewijzigd door kaajee op 20-07-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
X-10 is eigenlijk een protocol dat er voor zorgt dat je apparatuur unt schakelen. de commandos verzenden kan met knoppen verbonden via je netspanningskables, of via zenders en ontvangers op IR of RF

het idee is dus dat je een x10 ontvanmger hebt die de lamp schakelt ( voorbeeld) waarvan ej de zender wilt vervangen door een logitech ding.

voor deze x10 functies wordt over het algemeen RF gebruikt, omdat je dan niet hoeft te richten.

daarom is het erg handig als je een RF afstandsbediening hebt.
(immers als je steeds voor de lamp moet gaan staan om het IR signaal te richten schet het niet erg op.

het probleem bij het aansturen van die X10 ontvangers is dan dat het signaal niet gestandaardiseerd is, omdat X10 een protocol is dat x10 apparatuur kan schakelen. X10 is dus geen bedienings protocol.

X10 kan eerken met van die stekkers die het x10 signaal uit het het stopcontact oppikt, en dan de op de stekker aangesloten lamp schakelt. maar kan ook x10 signalen het lichtnet op sturen om andere lampen ook te schakelen, indien gewenst.

daarom wilde ik weten of de RF functie van de logitech aftandbedieningen al met de goedkope setjes in de bouwmarkten kon werken. het si volgens mij slechts een kwestie van de rf zender kunnen aansturen, maar volgens mij is dat niet mogelijk, je kunt slechts uit een set of soort signalen kiezen die je naar de RF zender van die afstandsbedieningen kunt sturen. je kunt dus alleen bepaalde comandos sturen. ik vind het dan wel weer vreemd dat het via IR wel kan werken, maar dat zal dan wel zo zijn omdat de commandos in de ontvanger worden omgezet van IR commandos naar X10 commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:39:

Maar uit die quote lijkt het alsof de Harmony 895 en 1000 door hun RF wél X10 comatible zouden zijn en dus wel, out of the box, in staat zouden zijn X10 devices te kunnen bedienen. En dat is dus pertinent niet waar. Je zult een 'verloopje' moeten hebben.
Smarron, als ik jou was zou ik de openingspost even aanpassen, zodat iedereen dit vanaf nu weet......
inderdaad alleen in samenwerking met die IR7243.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Voudje, te snel gelezen.
kaajee schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:39:
Ja, inderdaad. Zo las ik het ook, vandaar dat ik het niet meer snapte.

Ik zet wel wat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb net van de elekhomica gast bevestigd gekregen dat dit via RF gaat werken:

S2220 (schakelaar)

EH-IR7243IR (omvormer)

Harmony 895 (ab) (inclusief extender rf-ir)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
En de HK TC-30 is binnen! Ik ga hem direct aan de tand voelen. Morgen kom ik met mijn bevindingen. De defecte 885 is teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zie dat de Harman Kardon TC-30 redelijk duur is behalve bij raf.nl, maar daar lees ik weinig goede dingen over. Mensen nog linkjes naar goedkopere plekken?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb de remote woensdag besteld bij RAF en heb deze gisteren ontvangen. Verstuurd onder rembours. Wat voor slechte dingen hoor je daarover dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 03:57

eisbaer

Zie signature

Laatst nog een versterker besteld bij raf. Probleemloos verlopen hoor.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Christiano007 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:18:
Ik zie dat de Harman Kardon TC-30 redelijk duur is behalve bij raf.nl, maar daar lees ik weinig goede dingen over. Mensen nog linkjes naar goedkopere plekken?
En anders stap je even op het fietsje......... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb mijn TC30 nu redelijk goed ingesteld. Ik zet nu alle kleine dingen die niet goed werken in een bestandje, dan kan ik ze allemaal in 1x aanpassen, want dat uploaden kost elke keer weer een minuut ofzo. Ik heb al wel gezien dat ik per apparaat het menu volledig moet omgooien naar mijn smaak. Mijn TV heeft bijv. 10 pagina's met opties en dat moet echt anders. De helft gebruik ik niet eens. :X

De TC30 is overigens qua menu identiek aan de 885. Ik kan dus ook een slideshow instellen met maximaal 8 plaatjes. Deze heb ik dan ook toegevoegd via de HK software. Alleen de slideshow werkt niet. Als ik kies voor start slideshow, zie ik alleen het 1e plaatje. Ik had ingesteld dat ze om de 2 seconden moesten switchen, maar dat werkt gewoon niet.

Wanneer werkt een slideshow, gewoon als hij op tafel ligt, of alleen als hij aan het opladen is ? Bij mij werkt het overigens bij geen van beiden.

Ik vind de TC30 overigens niet te vergelijken met een 525, maar dus eerder met een 885, daarom denk ik dat dit toch de beste prijs/kwaliteitsverhouding is. Alle voordelen qua menu, display en knoppenindeling van de 885 en met het veel stevigere design van de 525 (persoonlijk vind ik het model van de 525/555 mooier dan de 885/895)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Blijkbaar zitten ze ook zaterdagavond nog op de helpdesk :X
Want ik werd gister om 10 voor 8 's avonds nog gebeld door hen. Enigste oplossing voor het uitzetten van me cradle lampje is eigenlijk het opschroeven ervan :| of het afplakken.

Ondanks de alcohol die ik toen al op had heb ik wel onthouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik al verteld dat ik mijn 525 de afgelopen 11/2 jaar onnoemelijk vaak van de bankleuning heb gestoten en dat ze nog steeds vlekkeloos werkt? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-04 20:45
Anoniem: 94923 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:47:
Had ik al verteld dat ik mijn 525 de afgelopen 11/2 jaar onnoemelijk vaak van de bankleuning heb gestoten en dat ze nog steeds vlekkeloos werkt? d:)b
Ik heb de 555 nu een dik half jaar, en ook deze heeft al een paar keer (uiteraard per ongeluk) de grond van dichterbij dan wenselijk gezien. Ding werkt nog altijd perfect! Zojuist weer een beetje zitten pielen met mijn settings, en hopelijk kan ik weer een sterretje bijplaatsen bij de tevredenheid met de afstandsbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 08:34

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo... zojuist een Harmony 785 besteld. Heb hier vier afstandsbedieningen rondslingeren (TV, digitale decoder, DVD recoder, stereotoren) en het is wel makkelijker om een universele AB te hebben. Ik had E115,- met m'n verjaardag bijeengesprokkeld dus het kan er vanaf... :)

(nou ja, eigenlijk is dat geld uitgegeven aan een nieuwe digitale decoder omdat m'n vorige de geest had gegeven... dat was dus een verplichte uitgave en da's niet zo leuk. Dit is een niet-verplichte uitgave waar m'n verjaardsgeld beter aan besteed is eigenlijk)

Als ik 'm heb en een tijdje heb gebruikt, zal ik hier wel 's laten weten hoe 'ie me bevalt. Hij ziet er iig erg mooi uit, als de functionaliteit net zo goed is - dan ben ik tevreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 22-07-2007 23:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hmm, toch wat praktische problemen.

Ik heb een TC30 en de slideshow functie werkt niet, ook gaat mijn display niet automatisch uit. Ik heb dit toch echt ingesteld in de software. Er zijn 8 plaatjes ge-upload en ik heb de glow-timing op 5 seconden staan. Hebben meer mensen hier toevallig last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
jorisdekloris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:24:
Ik heb net van de elekhomica gast bevestigd gekregen dat dit via RF gaat werken:

S2220 (schakelaar)

EH-IR7243IR (omvormer)

Harmony 895 (ab) (inclusief extender rf-ir)
hmm dus je ab zend rf naar die eh ir* omvormer, en die maakt er dan ir van, en je s2220 pikt dat dan op ?

of is die EH-IR een RF appraat dat aan het lichtnet hangt en de s2220 is een x10 apparaat ?
zoa is het wel wat weinig info om voor ons informatief te zijn..

heb je dan niet de eh-ir7243rf nodig? die kan gewoon zelf rf signalen opvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door engelbertus op 23-07-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
je zend RF naar je extender, die maakt er IR van, dat vangt de EH-IR* op en die zend het over het x10 netwerk.

RF van Logitech en de RF van x10 komen niet overeen.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216345

Hallo,

Heeft er iemand al een InDi HD Recorder toegevoegd op de harmony?
ik dacht dat de fabrikant voor indi ADB Global is, maar deze staat er niet tussen?

graag wat meer info als iemand die heeft...

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 216345 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:52:
Hallo,

Heeft er iemand al een InDi HD Recorder toegevoegd op de harmony?
ik dacht dat de fabrikant voor indi ADB Global is, maar deze staat er niet tussen?

graag wat meer info als iemand die heeft...

alvast bedankt.
Mocht hij niet in de database staan, er zit een learn functie op, waardoor je vrijwel elke knop kunt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm.... Logitech's database is niet feilloos merk ik. Mijn stereotoren stond erin, maar de AB werkte mooi niet (aan/uit ging niet). Heb ik alsnog handmatig moeten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 02-05 14:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Kan iemand mij vertellen welke gegevens ik bij de hand moet hebben voordat ik de helpdesk bel?
(Mijn 525 heeft nu al 2 activity-knoppen die niets meer doen.)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yay, heb de 785 nu net een paar dagen en hij is al kaduuk.... hij gaat niet meer aan. De batterij is gisteren van drie naar twee streepjes versprongen, dus dat kan het probleem niet zijn. Op de lader leggen zorgt ervoor dat 'ie aangaat, maar niet gaat laden. Soms springt 'ie dan ook weer uit en weer aan, omdat de contactjes van de lader ook niet helemaal goed zijn, die zinken soms te ver weg in het apparaat zelf waardoor er geen contact meer is.

Rotzooi dus. Helaas heb ik de verpakking niet meer (was zo'n klote verpakking die je open moest slopen namelijk), maar goed da's niet mijn probleem.

-- Edit: nu werkt 'ie weer wel. Blijkbaar toch een batterij-probleem. Toch erg stom dat 'ie met twee streepjes al niet meer aangaat en op de lader leek 'ie niet te laden (batterij-indicator deed niets). Maar 's Logitech mailen wat nou normaal is voor de accu van dit ding.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 28-07-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
jorisdekloris schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:35:
je zend RF naar je extender, die maakt er IR van, dat vangt de EH-IR* op en die zend het over het x10 netwerk.

RF van Logitech en de RF van x10 komen niet overeen.
ik denk dat het met die ir*RF ook wel moet lukken en dan had je die rf extender van logitech niet nodig? waar is die ir*RF anders voor, staat ook gewoon bij elekhomica in de lijst.

X10 is het protocol voor verzenden van schakelcommandos via het lichtnet (electrische siganlen) (transport).
IR ( lichtsignalen) is slechts een "transport" en de afstandsbedieningen gebruiken een protocol om commandos te sturen, commandos bestaan vaak uit cijfer combinaties die herhaaldelijk, of kort na elkaar worden verstuurd.
RF is ook slechts een "transportweg" ( radiosignalen, )en niet een op zichzelfstaand protocol.

X10 is een op zichzelfstaand protocol dat gebruik maakt van signalen over het lichtnet.
alleen de x10 leveranciers zijn vrij een eigen RF specificatie te gebruiken voor hun bedrijfseigen RF afstandsbediening, in ciombinatie met bedrijfseigen ontvangers, de signalen dan weer omzetten in X!) op het lichtnet.
Daardoor werkt de RF van de ene X10 fabrikant niet altijd met die van een andere, omdat een ander protocol of andere codes wporden gebruikt voor de rf signalen.
ze kunnen echter we doorelkaar geruikt worden om x10 signalen te versturen naar het lichtnet, en naar de x10 controler, zodat macros kunnen worden uitgevoerd.

echter de logitech afstandsbedieningen zijn universeel, en je zou dus kunnen zeggen dat die elk RF signaal kunnen uitzenden dat ze willen, en ook elk IR signaal dat je wilt versturen.

Maar misschien heeft logitech enkel voor het z-wave protocol gekozen voor wat betreft RF signalen. en dan zou een RF->X10 omvormer ook zwave moeten gebruiken. z-wave is dus een bepaald protocol.

zelf vind ik het namelijk erg jammer dat je weer gebruik moet maken van ir, want dan moet je die apparaten onderling evengoed weer op elkaar richten, en dan kun je RF extender niet meer gebruiken om je apparaten achter een kastdeurtje te laten staan en ze toch kunt bedienen.

dus RF is nooit compatible met X10. en dat is met IR en X10 ook zo. alleen dat ir*ir dingetje dat jij gebruikt zet ir signalen om in x10 signalen ( het zijn denk ik lechts x10 signalen verpakt in een IR pakketje) dat zou toch ook mogelijk moeten zijn met RF vanaf de logitech AB's ?

heeft die man van elekhomica daar ook iets over gezegd?

want als de 525 bijvoorbeeld x10 onderstund heb je met een ir*ir ook geen rf nodig op de afstandsbediening.

of ondersteunen alleen de 895 en de 1000 RF ?
kun je dan niet de x10 signalen rechtstreeks naar dat ir*ir apparaat sturen? of gebruik je dat alleen om die apparaten uit het zicht te kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Oscar the Grouch schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:13:
Kan iemand mij vertellen welke gegevens ik bij de hand moet hebben voordat ik de helpdesk bel?
(Mijn 525 heeft nu al 2 activity-knoppen die niets meer doen.)
ik meen gewoon je gebruikersnaam en je afstandsbediening (vooral voor de uniek code die zich achter de baterijen bevindt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik gebruik het aparaat om het uit het zicht te plaatsen. Of een Ir-IR bestaat weet ik niet, stuur anders een e0mail naar elekhomica.

ik ben trouwens bezig om een x10 topic te maken voor GoT daar kan ik al die info voor gebruiken.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
jij gebruikt een eh-ir7243ir, op de site van elekhomica staat ook de volgende: eh-ir7243rf die met ir en ook met RF signalen overweg kan. of dat samenwerkt met een RF zender van logitech weet ik (nog) niet. ik zou zegen van wel, maar ja dat is even afwachten op antwoord van elekhomica ( ik heb ze daaover een mailtje gestuurd)
miwsschien kun je kijken of die eh-ir7243rf in de database van logitech voorkomt.

wat ik verder tot nu toe heb kunnen vinden is dat logitech abÅ› alleen zwave ondersteunen. maar of dat ook inhoud dat de wirless extender eigenlijk ook zwave is weet ik niet. ik zou zeggen van niet, want de logitech zou naast zwave ook gewoon RF moeten kunnen zenden, dat staat immers bij de speciicaties. als ze daar enkel zwave mee bedoelen is het een beetje misleiding als je het mij vraagt,

en dat ze x10 ondersteunen dat is zeker WEL waar, maar dat gaat dan via een converter, dat is netjes,
Maar waarom zou dat dan weer alleen via een de wireless extender moeten gaan die ook nog eens eerst RF omzet in ir ( waarmee je dus al aangeeft dat of de x10 signalen toch al via RF worden verzonden, of dat de X10 signalen ook als ir kunnen worden verzonden, waardoor een wireless extender eigenlijk overnodig zou moeten zijn.
als je die alleen gebruiken wilt om de ontvanger uit het zicht te kunnen plaatsen is dat dan natuurlijk begrijpelijk.

Verder zag ik een usb-zwave dingetje, en ook usb-x10 apparaten. hierdoor zou je eventueel door gebruik van een pc beide kunnen koppelen zou ik zeggen. het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer er een zwave-x10 converter was, maar ischien kan dat niet ivm patenten, o doordat het een bneetje concurenten van elkaar zijn.
er is ook software (homeseer.com) die dat kan doen, maart volgens mij is dat commercieel. maar weet niet hoe dat verder in elkaar zit. dan kun je ook je pc allerlei taken laten uitvoeren.emn zelfs nog meer homeautomation toevoegen ( zoals telfoon, fax, toegang via modem, gsm etc.)

ik had al gezien dat e met zoń topic bezig was, en ben er wel benieuwd naar.
verder vind ik het tot nog toe geen vervuiling hier, dat het hier over x10 gaat.
het gaat hier immers tot nog toe vooral over : hoe gaaf is de ab, en werkt al je apparatuur/hoe maak je het werkend, en dat is met x10 ook het geval.

misschien dat het toch als storend wordt ervaren omdat de informatie niet duidelijk is en de reacties hier een beetje negatioef over zijn. ( en dat is natuurlijk niet leuk als je erg blij bent met je nieuwe AB :)

verder las ik over een jb-media apparaatje dat overweg kon met een aantal klik-aan klik-uit apparaten, dus zoek daar ff naar als je je ouderwetse gamma/aldi/ weet ik het klik-aan klik-uit setje ook vanaf je logitech ab wilt gebruiken.

als laatste vraag ik me af waarom het hier vooral om de logitech 5** 8**9** en 1000 gaat en ik hier niets hoor over de 6** serie?

eh-ir7243rf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb een x10 topic gemaakt zodat dit topic schoon kan blijven.

X10 en de Logitech Harmony serie

Ik vind het trouwens niet normaal dat jij op Zondag, de rustdag van de Heer, tot 3 uur op bent engelbertus :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
jorisdekloris schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:13:

Ik vind het trouwens niet normaal dat jij op Zondag, de rustdag van de Heer, tot 3 uur op bent engelbertus :)
Die zet ik even in de OP.

Nou, ik heb contact gehad met RAF (weliswaar via email op zaterdagavond) en de technische dienst zal mij nog terugbellen over mijn mogelijk defecte TC30. :(

Eerst een defecte 885 gehad, nu daarvoor in de plaats een defecte TC30. Met alle verzendkosten bij elkaar was ik bij elke andere shop in de buurt nog goedkoper uit geweest.

Anyway, het display gaat niet automatisch uit. Wat ik ook instel en upload (firmware en software is ook al up-to-date). Dat is het enige wat niet functioneert (en de slideshow functie), de rest in hetzelfde menu werkt wel als ik wat aanpas. Ik heb gelezen dat een aantal 885's hier ook last van hadden, dus het kan een ontwerpprobleem zijn. Afwachten maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
jorisdekloris schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:13:

is goed. gaan we dar eens kijken,

maar eehm... pas maar op over die opmerking over rustdag en zo , ik heb eens iets gezegd over iemand onderschrift onder zijn naam ( was ook niet bepaald christelijk) nbou.. ze wilden me geloof ik al bijna publiekelijk onthoofden, dat ik daar iets van durfde te zeggen :p

en voor de goeie orde, het was op een maandagochtend he....

maar goed., heb ook gehoord dat de wireless extender een z-wave apparaat is, dus de RF functie van de logitech kun je wel weglaten en alleen zwave schrijven. naast z-wave ondersteunt de afstandbediening geen enkel RF protocol.
ik zou (wireless/zwave) Ir-extender een eenvoudiger naam hebben gevonden voor de wireless extender trouwens.

en ik heb antwoord gehad van elekhomica dat de frequentie van de rf van de logitech ab's niet overeenkomt met die ir7243RF en dat het dus geen zin heeft die te nemen om te gebruiken met een logitech ab. ( ik denk eigenlijk dat ze alleen weten dat het niet werkt en het daarom maar op de frequentie gooien zodat iedereen het wel zal geloven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd dit topic (ale, de vorige dan) aan het volgen en denk dat ik binnenkort ook zo'n abtje ga halen. Alleen heb ik even wat raad en richting nodig die jullie mij (denk ik) wel kunnen geven. Thuis heb ik op dit moment zo'n 5 ab liggen die ik wil vervangen. (3 voor panasonic toestellen tv, receiver en dvd recorder, 1 voor de ipod dock van mijn ipod nano en 1 voor mijn Packard Bell mediaplayer) Later dit jaar komt hier ook nog zo'n kastje bij van de HD receiver/recorder.

Mijn budget ligt op max +-100€ en vraag mij af wat ik dan het beste aanschaf en waar ik dat bij voorkeur goedkoop kan doen (internetshop, ik woon in belgië en ben praktisch over gans het land dus een winkeltje daar mag ook). Kunnen jullie wat advies geven en mij de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ekfad schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:07:
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd dit topic (ale, de vorige dan) aan het volgen en denk dat ik binnenkort ook zo'n abtje ga halen. Alleen heb ik even wat raad en richting nodig die jullie mij (denk ik) wel kunnen geven. Thuis heb ik op dit moment zo'n 5 ab liggen die ik wil vervangen. (3 voor panasonic toestellen tv, receiver en dvd recorder, 1 voor de ipod dock van mijn ipod nano en 1 voor mijn Packard Bell mediaplayer) Later dit jaar komt hier ook nog zo'n kastje bij van de HD receiver/recorder.

Mijn budget ligt op max +-100€ en vraag mij af wat ik dan het beste aanschaf en waar ik dat bij voorkeur goedkoop kan doen (internetshop, ik woon in belgië en ben praktisch over gans het land dus een winkeltje daar mag ook). Kunnen jullie wat advies geven en mij de juiste richting wijzen?
Voor die prijs is de Harman Kardon TC 30 Universele afstandsbediening de beste keus. (8 activiteitenbuttons, kleurenscherm, oplaadbaar, degelijke bouw, enz. Komt regelmatig terug in het eerste topic. Voor 95 euro te koop bij de Membersshop van 1dayfly.nl
Waarschijnlijk moet je daar eerst een account aanmaken voordat je bij de members shop kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Zo even bookmarkje. Heb zojuis de 785 besteld! Ter vervanging van 2 x TV, 1 x DVD, 1 x X360+HD-DVD en een receiver. Geweldig apparaat! Ik ken de 800 serie van een vriend, maar volgens mij maakt dat weinig verschil met de 785.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Smarron schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:55:
Nou, ik heb contact gehad met RAF (weliswaar via email op zaterdagavond) en de technische dienst zal mij nog terugbellen over mijn mogelijk defecte TC30. :(

Eerst een defecte 885 gehad, nu daarvoor in de plaats een defecte TC30. Met alle verzendkosten bij elkaar was ik bij elke andere shop in de buurt nog goedkoper uit geweest.

Anyway, het display gaat niet automatisch uit. Wat ik ook instel en upload (firmware en software is ook al up-to-date). Dat is het enige wat niet functioneert (en de slideshow functie), de rest in hetzelfde menu werkt wel als ik wat aanpas. Ik heb gelezen dat een aantal 885's hier ook last van hadden, dus het kan een ontwerpprobleem zijn. Afwachten maar weer.
Helaas geen enkele reactie meer mogen ontvangen over de afhandeling van mijn defecte TC30. Ik ben vandaag dus zelf maar even naar de vestiging in Utrecht geweest en heb een andere meegekregen. Deze doet het tot op heden perfect. De verlichting gaat vanzelf uit. Het voordeel is dat ik mijn huidige instellingen maar even hoef up te loaden en ik kan weer verder waar ik gebleven was, nu wel met automatische dimmer. Hopelijk doet de screensaver het ook goed en laat hij meer dan 1 plaatje zien.

Ik kan nu al wel zeggen dat ik uitermate tevreden ben over deze serie afstandsbedieningen. Vrijwel alles is in te stellen. Maar er gaat gewoon veel tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik heb nu ruim een ½ jaar de 525 naar volle tevredenheid.
Met de originele batterijen overigens. Ik kijk weinig tv.
Mijn broer wil de zelfde nu ook aan gaan schaffen.

Wat blijkt nu?
Dezefde winkel waar ik hem gekocht heb vraagt nu gewoon 20 Euro meer voor dezelfde a.b.
72,- ipv de 52,- waar ik hem voor heb aangeschaft in februari.

Andere shops staan wel in de pricewatch < 60,- maar die hebben hem niet op voorraad.

Waarom is de 525 duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
Als je op kieskeurig kijkt staan ze vanaf €55,- (en die geeft aan dat hij nog op voorraad is)

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 06-08-2007 00:38 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik meen dat ze een tijdje geleden nergens meer op voorraad waren en daarom de prijs steeg (wel logisch met vraag en aanbod). Nu zijn ze er wel weer, maar de prijs zakt uiteraard veel minder snel.

De 885 was pas geleden ook nog rond de € 135,- en nu ook gestegen naar € 170,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich
  • Laatst online: 25-04 17:32

marmich

Get shit Done!

Hoi mede tweakers.

Ik heb even het forum doorgenomen en ik zit met het volgende.

ik ben inmiddels in het bezit vaneen TC-30 opzich werkt bijna alles alleen mij TV werkt niet ik heb een: Panasonic TH-42PY700 staan alleen als ik hem met de orginele afstandsbediening wel aanzetten moet ik de aanknop ruim 3 sec. indrukken voordat de TV aan springt.

Mijn vraag is hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat mijn TC-30 dit ook doet.
Zo ver ik heb kunnen vinden heb ik alleen een vertaging in kunnen stellen voordat hij naar het andere apparaat gaat en niet dat hij het (aan) signaal langer blijft versturen.

Als ik het nummer bel van de Harmon Kadon software krijg ik een fax aan de lijn.
Tevens heb ik ook nog geen reactie van mijn mailtje gekregen ( 2 weken geleden).

Heeft iemand van jullie een suggestie? :)

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
marmich schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:03:
ik ben inmiddels in het bezit vaneen TC-30 opzich werkt bijna alles alleen mij TV werkt niet ik heb een: Panasonic TH-42PY700 staan alleen als ik hem met de orginele afstandsbediening wel aanzetten moet ik de aanknop ruim 3 sec. indrukken voordat de TV aan springt.

Dit kun je inderdaad niet zelf instellen. De Logitech helpdesk kan hiervoor een optie toevoegen in je specifieke setup. Geen idee of de Harman Kardon support hetzelfde kan, maar ik zou verwachten van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
marmich schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:03:ik ben inmiddels in het bezit vaneen TC-30 opzich werkt bijna alles alleen mij TV werkt niet ik heb een: Panasonic TH-42PY700 staan alleen als ik hem met de orginele afstandsbediening wel aanzetten moet ik de aanknop ruim 3 sec. indrukken voordat de TV aan springt.
Ik had dit probleem ook met de panasonic 37pv70 en heb toen het aan/uit commando RAW aan de HK30 geleerd. Je kunt dit doen in Device -- je panasonic tv -- learn infrared commands.
Toen ik het commando zo aan de HK30 geleerd had, ging de tv probleemloos aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 18-05-2023
Even een vraagje kom er met de software niet helemaal uit.

Ik heb de logitech 895, activities toegevoegd.

Wanneer ik kies voor "spelen op de xbox360" gaat versterker netjes naar 360 kanaal, tv naar comp en knallen maar. Wanneer ik nu druk op tv kijken, schakelt versterker naar TV, tv gaat naar antenna en de 360 gaat uit. Dat laatste wil ik dus niet. 360 moet aan blijven.

IIk denk dan even in activities aanpassen, nu gaat me 360 dus aan als ik tv ga kijken en dat is ook weer niet de bedoeling.

Moet dus zo zijn dat wanneer de 360 al aan is hij aan blijft bij TV kijken en wanneer hij uit is dit ook blijft bij tv kijken.

Doe ik nou iets compleet verkeerd, duhh. Iemand de oplossing

Verder...
WAT EEN SUPER AB. Ik heb de extender ook in gebruik heerlijk al mijn kasten kunnen dicht blijven en mijn vrouw snapt hem ook helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218667

marmich schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:03:

Ik heb een 785 en een Panasonic TH-50-PV70, die ook niet goed werkte. Ik heb vervolgens de TH-42PV70 als basis genomen en daarmee werkt het wel! Waarschijnlijk is dat type al eens aangepast door de helpdesk. Ik heb nog geen overige functies gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Het is me eindelijk gelukt alle instellingen van de HK TC30 goed te krijgen. DVD, TV, Teletekst, allemaal vlekkeloos. Op één puntje na: als ik een DVD wil afspelen, wil ik dat het geluid via de AV-versterker loopt. Dat lukt ook, maar het tv-geluid blijft dan aan en dat moet niet natuurlijk.
Ik zou graag zien dat het tv-geluid automatisch op 0 gaat bij het overschakelen van activity. Ik kan wel de tv-mute van de Panasonic 37PV70 als button bij de activity DVD kijken inprogrammeren, maar dan blijft er een felrood luidsprekertje in beeld staan (raar...). Workaround is nu dat ik het tv-geluid via de TV-VolumeDown-button op 0 zet.
Zou het mogelijk zijn automatisch het tv-geluid uit te schakelen (zonder mute-symbool in beeld) als ik van de activity TV kijken naar de activity DVD overschakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 19:34
Met mute hou je dat tekentje in beeld maar je kan natuurlijk ook 10x een volume down geven als instructie voor als je de activiteit start en als je de activiteit weer verlaat 10X volume up als workaround om het geluid weer in de gewenste output volume te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door drikus op 07-08-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Hoodlum77 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:03:
Ik heb de logitech 895, activities toegevoegd.

Moet dus zo zijn dat wanneer de 360 al aan is hij aan blijft bij TV kijken en wanneer hij uit is dit ook blijft bij tv kijken.
Ik zou bij devices voor het apparaat xbox360 instellen dat ie nooit uit gaat. Consequentie is wel dat je hem zelf uit moet zetten. Kan bijvoorbeeld door een activity Xbox te maken.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
prijk schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:22:
Het is me eindelijk gelukt alle instellingen van de HK TC30 goed te krijgen. DVD, TV, Teletekst, allemaal vlekkeloos. Op één puntje na: als ik een DVD wil afspelen, wil ik dat het geluid via de AV-versterker loopt. Dat lukt ook, maar het tv-geluid blijft dan aan en dat moet niet natuurlijk.
Ik zou graag zien dat het tv-geluid automatisch op 0 gaat bij het overschakelen van activity. Ik kan wel de tv-mute van de Panasonic 37PV70 als button bij de activity DVD kijken inprogrammeren, maar dan blijft er een felrood luidsprekertje in beeld staan (raar...). Workaround is nu dat ik het tv-geluid via de TV-VolumeDown-button op 0 zet.
Zou het mogelijk zijn automatisch het tv-geluid uit te schakelen (zonder mute-symbool in beeld) als ik van de activity TV kijken naar de activity DVD overschakel?
Je kunt dit oplossen door custom actions toe te voegen aan de start van je DVD activity. Stel dat je normaal je TV volume nooit boven volume 30 hebt, dan kun je 30 keer een volume down toevoegen. Probleem hiermee is alleen dat dit onwerkbaar traag werkt door de delays tussen elk volume down commando.

Ik heb dit opgelost door zelf een RAW commando in te leren door de volume down een tijd vast te houden. Deze zet je dan als custom action aan het begin van je DVD activity en klaar ben je. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar een heel lang RAW commando in te leren dus ik heb uiteindelijk 3 keer een VolumeDown10 commando toegevoegd.

Aan het eind van je DVD activity kun je het zelfde trucje uithalen met volume up om het TV volume weer automatisch terug te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door TheSlider op 07-08-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
drikus schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:53:
Met mute hou je dat tekentje in beeld maar je kan natuurlijk ook 10x een volume down geven als instructie voor als je de activiteit start en als je de activiteit weer verlaat 10X volume up als workaround om het geluid weer in de gewenste output volume te zetten.
Ik doe dat nu dus handmatig.
Misschien heb ik een blackout, maar in welk menu kan ik een dergelijke instructie toevoegen aan een activiteit?

Bedankt, antwoord staat inmiddels hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door prijk op 07-08-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:09
vandaag de tc30 gekocht.
Wil ik hem instelleren doet die cdrom helemaal niets!
Erg vervelend want nou kan ik nog niets!
Is er iemand die me kan helpen aan de files of een plek waar ik hebt kan downloaden?
Zou super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 19:34
http://images.harmonyremo...teClient5.1.4-Win-x86.exe

Als het goed is gaat doet na install gelijk weer een update naar een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
----

[ Voor 99% gewijzigd door wesley2004 op 08-08-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Met frisse tegenzin ben ik weer bezig om mijn 555 te programmeren. (nu vanuit Vista)

Alles werkt wel goed, bijv de activiteit TV kijken.

Maarrr ik wil graag de functies die je in het schermpje ziet beheren. Dus bijv Aspect wil ik in tabblad 1 hebben ipv tabblad 4. Nu moet ik elke keer 4 keer op '-->' drukken om bij de functie te komen, wat natuurlijk niet handig is.

Ik kan wel alle knoppen op de afstandbediening instellen, maar ik kan dus nergens vinden waar ik de functies binnen de activiteiten kan instellen/toevoegen/verwijderen!

eindelijk gevonden!
Activiteiten -> Knoppen Aanpassen -> Extra Knoppen

;)

[ Voor 32% gewijzigd door Kurios op 09-08-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
De Tc30 werkt perfect!
Alle activiteiten doen precies wat ik wil!
Tenminste: de tv wil weleens op de verkeerde input gaan als ik van dvd kijken naar tv kijken ga.
Iemand een oplossing gevonden hiervoor?
Mijn tv heeft 1 knop voor input wissel.
Heb diverse directe commando's geprobeerd maar ook dit is niet helemaal zuiver.
Het gaan om de hdmi en de component ingang.
Het gaat om de tv van lg, de 32lc51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
eisbaer schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:06:
[...]

Ik zou bij devices voor het apparaat xbox360 instellen dat ie nooit uit gaat. Consequentie is wel dat je hem zelf uit moet zetten. Kan bijvoorbeeld door een activity Xbox te maken.
ik heb geen xbox360 maar zoals hier en daar wordt aangegeven hebben veel afstandsbedieningen een knop/ functie die aan en uit zeg maar toggled ( dus zonder te weten wat de stand is gewoon de stand van aan naar uit of andersom.

veel van die apparaten hebben echter ook commandos voor echt "aan" en "uit" dus niet een toggle schakelaar maar een knop waarmee je hem gewoon uit schakelt als je op de uit knop drukt en aan gaat als je op de aan knop drukt..
je moet dus even kijken of de xbox ook zon commando heeft, en hoe die daar op reageert. ( gaat ie resetten als ie aan staat en je drukt op aan?
of doet ie dan niets?

in iedergeval zou voor de uitknop dit wel werken, maar ja daarvoor heb je geen toepassing ;-)

maar goed

volgens mij als je bij die activities de stand van de xbox helemaal buiten beschouwng laat dan gaat het toch altijd goed?
zoals jij het wilt wil je dat er niets met de xbox gebeurt als je de activiteit tv kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

engelbertus schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:59:
[...]

ik heb geen xbox360 maar zoals hier en daar wordt aangegeven hebben veel afstandsbedieningen een knop/ functie die aan en uit zeg maar toggled ( dus zonder te weten wat de stand is gewoon de stand van aan naar uit of andersom.

veel van die apparaten hebben echter ook commandos voor echt "aan" en "uit" dus niet een toggle schakelaar maar een knop waarmee je hem gewoon uit schakelt als je op de uit knop drukt en aan gaat als je op de aan knop drukt..
je moet dus even kijken of de xbox ook zon commando heeft, en hoe die daar op reageert. ( gaat ie resetten als ie aan staat en je drukt op aan?
of doet ie dan niets?

in iedergeval zou voor de uitknop dit wel werken, maar ja daarvoor heb je geen toepassing ;-)

maar goed

volgens mij als je bij die activities de stand van de xbox helemaal buiten beschouwng laat dan gaat het toch altijd goed?
zoals jij het wilt wil je dat er niets met de xbox gebeurt als je de activiteit tv kiest
Als hij kiest voor tv kijken dan wordt de xbox automatisch uitgeschakeld. Dat wil hij niet. Je zou misschien een loos commando kunnen laten versturen als power off maar als je daarna al je apparaten echt uit wilt zetten dan zal de xbox niet uit gaan omdat de AB 'denkt' dat de xbox al uit is. Je zult dan toch een aparte uit knop voor je xbox moeten benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb het ook zo ingesteld. Bij mij blijft alles aan als ik een andere activity kies. Je kunt uiteraard meer "dezelfde" activities aanmaken, 1 voor alles aan houden als je schakelt en 1 waarbij wel een aantal apparaten uit gaan. Activities genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Tja, nu werken alle apparaten goed samen met mijn HK TC30 en blijft opeens het display voortdurend branden. Het veranderen van de instellingen en opnieuw updaten heeft geen effect. Alleen door op glow te drukken dooft het display maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Is ie nu echt kapot en moet ik terug naar de verkoper of valt er misschien nog wat te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
prijk schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:25:
Tja, nu werken alle apparaten goed samen met mijn HK TC30 en blijft opeens het display voortdurend branden. Het veranderen van de instellingen en opnieuw updaten heeft geen effect. Alleen door op glow te drukken dooft het display maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Is ie nu echt kapot en moet ik terug naar de verkoper of valt er misschien nog wat te proberen?
Bekend probleem. Zie bijvoorbeeld http://gathering.tweakers...message/27587162#27587162.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
En ik ook:
Smarron in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal..."

Teruggaan en een nieuwe vragen. Dingetje is kapot. Die van mij heb ik vorige week omgeruild, was straight out of the box al kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Jammer dat de Logitech MX Air niet onder de universal remotes vallen, ik vind het design zo ontzettend gaaf, en dat in combinatie met de DiNovo Edge en Z-10 2.1 set. Verdienen opzich wel een apart topic.Ooit.. Als ik nuchter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Ik heb de 785 aangeschaft en ben er tevreden mee. Probleem is alleen mijn Panasonic TV.
Kheb de Panasonic TX-32 LX 70. Het switchen van inputs werkt niet.

Stel netjes AV1 of HDMI in, maar of ik nu DVD kijk, Digi TV of op de PS3 speel, hij switched de tv nooit.
Heb al van alles geprobeerd. Raw leren, knoppen aanpassen, advanced settings doorlopen, maar die Panasonic negeerd het allemaal. Ook aan en uit is een probleem. Ook dit proberen 'te leren' aan de remote, maar hij weigert gewoon. |:(

Hoor meedere problemen met panasonic, maar weet iemand een gepaste oplossing. Zoals ik al aangaf, heb er al redelijk veel mee gespeeld, maar hij lijkt wel niet door te komen. :/

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de 785 en een Panasonic TH-50-PV70, die ook niet goed werkte. Ik heb vervolgens de TH-42PV70 als basis genomen en daarmee werkt zowel aan/uit, als switchen van inputs. Misschien kun je die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:37
Even vraagje ben nu al tijdje blij met mij 885, nu las ik dat je ook de AB die je gebruikt voor je digitale camera's kan instellen.

Mijn vraag nu, ik heb dus een nikon camera deze komt niet voor in de lijst terwijl canon wel voorkomt.
Er staan een aantal tutorials op internet om het te instellen maar dat is voor simpele UNI AB's en die uitleg kan je niet gebruiken voor de logitech.

Heeft iemand hier misschien een idee welk apparaat ik daarvoor kan gebuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, de 785 heeft niet echt een lekkere batterij. Na enkele dagen en hooguit een keer of honderd een functie te hebben gebruikt is 'ie al leeg.

Plus dat ik het onhandig blijk te vinden eerst op de device-knop te moeten drukken om vervolgens pas aan te kunnen geven welk apparaat ik wil.

Achteraf gezien ben ik misschien niet iemand voor een universele afstandsbediening. Ik merk dat ik nu regelmatig alsnog gewoon m'n oude ABtjes gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 16:39
Wildfire schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:17:
Hmmm, de 785 heeft niet echt een lekkere batterij. Na enkele dagen en hooguit een keer of honderd een functie te hebben gebruikt is 'ie al leeg.

Plus dat ik het onhandig blijk te vinden eerst op de device-knop te moeten drukken om vervolgens pas aan te kunnen geven welk apparaat ik wil.

Achteraf gezien ben ik misschien niet iemand voor een universele afstandsbediening. Ik merk dat ik nu regelmatig alsnog gewoon m'n oude ABtjes gebruik :P
Als je de activiteiten goed heb ingesteld, dan heb je de device-knop niet meer nodig is mijn ervaring. Alle functies die je buiten de activiteiten om vanuit de devices zou willen gebruiken, moet je gewoon bij de activiteiten onder een (extra) knop hangen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Anoniem: 218667 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:19:
Ik heb ook de 785 en een Panasonic TH-50-PV70, die ook niet goed werkte. Ik heb vervolgens de TH-42PV70 als basis genomen en daarmee werkt zowel aan/uit, als switchen van inputs. Misschien kun je die eens proberen?
Thanks, zal is gaan proberen. Overigens was er een update voor mijn tv beschikbaar, dus ik heb de hoop dat hier al een verbetering in zit. Kan niet wachten tot ik thuis ben. Misschien dat de update het allemaal fixed.
Het scherm vreet veel batterijen. Adviseer je om Glow Timing van 20sec. naar 10sec. of 5 sec. te zetten. Doe je er al bijna 2x zo lang mee. Vindt je in het online beheer onder My Remote Preferences ==> Settings. Licht is dodelijk voor een batterij ;)
Zeker als ie meteen gaat branden terwijl je alleen maar wil 'zappen'.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Xenad_ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:25:
Thanks, zal is gaan proberen. Overigens was er een update voor mijn tv beschikbaar, dus ik heb de hoop dat hier al een verbetering in zit. Kan niet wachten tot ik thuis ben. Misschien dat de update het allemaal fixed.
Hoe weet je dat er een update is voor je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mr_Blobby schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:14:
[...]
Als je de activiteiten goed heb ingesteld, dan heb je de device-knop niet meer nodig is mijn ervaring. Alle functies die je buiten de activiteiten om vanuit de devices zou willen gebruiken, moet je gewoon bij de activiteiten onder een (extra) knop hangen.
Ik moet er nog eens extra tijd insteken voor een goede config. Ik kijk digitale TV, maar regel het volume dus via m'n TV. Hetgeen betekent dat de volumetoetsen bij de digiconfig beter kunnen worden ingesteld alsof ze van TV zijn. En verder zijn er nog meer dingen om in te stellen.

Activities gebruik ik eigenlijk niet echt. Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Anoniem: 218667 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:05:
[...]

Hoe weet je dat er een update is voor je tv?
Dan krijg je een melding in de software zodra je wijzigingen wilt aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

prijk schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:19:
[...]

Dan krijg je een melding in de software zodra je wijzigingen wilt aanbrengen.
Misschien is het wel wat anders, ga vanavond pas kijken.
Had ook online een 'ticket' gemaakt met een vraag over dit probleem. Nooit antwoord gehad, maar misschien heeft het toch geholpen.

Advies, als je een probleem hebt wat je zelf niet kan oplossen is om contact met ze opnemen.
Vaker verhalen gehoord over een update die zij voor jou uitvoeren.
Mailadres staat aan het begin van dit topic overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door _Xenad_ op 13-08-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

I'm so happy.... o so happy.... :D
Toen ik thuis kwam en de remote de update gaf m.b.t. de tv ( TX 32 LX 70 Panasonic ) deed hij het direct. TV gaat nu op commando aan/uit. Ook scrolled hij netjes door de inputs heen en eindigt op de gewenste input. Handmatig wijzigingen van de inputs werkte nog niet allemaal. Daar ga ik nog even voor zitten. Blij als een kind dat ik nu eindelijk 1 goed werkende AB heb! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:32

YellowCube

Wait...what?

ben nu bijna 2 jaar in het bezit van de Harmony 885 en helaas beginnen er een aantal kleine defecten op te treden.
Zo werkt de Volume Up knop niet echt goed meer. Je moet 'm vrij hard indrukken om sjoege te krijgen. Verder blijft de AB steeds vaker hangen (zelfs een update van de software heeft hier geen verandering in gebracht). Uiteindelijk herstart ie, maar jammer is het wel.
Vind minder dan 2 jaar wel erg kort voor een AB van dat geld. Zal eens kijken hoe het met de garantie staat.

Waar ik verder niet aan kan wennen en erg lastig vind, zijn de nummerieke toetsen die helemaal onderaan de AB gesitueerd zijn. Imo heeft dit met name met de vorm van de AB te maken (het houdt niet lekker vast daar onderaan).

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik het nog steeds een geweldig goed produkt vind.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 14-08-2007 09:08 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Anoniem: 109868

Even mijn ervaring met de Logitech Helpdesk melden:

Naar aanleiding van het maar niet goed ingesteld kunnen krijgen van mijn Harmony 525 met een Panasonic TH-42PA60E plasma TV en een digitale decoder van de Casema, had ik contact gezocht met de (nederlandse) helpdesk.

Die zei al vrij snel: "oei, daar moet ik een collega voor inschakelen, U wordt teruggebeld uit Amerika"
Nog geen half uur later inderdaad teruggebeld door een Nederlandstalige (!) medewerker uit de VS (of was het nou Canada) en vervolgens in totaal bijna anderhalf uur bezig geweest met de ene update na de andere.

Maar toen was het ook perfect!

Support medewerker meldde nog dat hij alle scripts voor de Panasonic TH-42PA60E nu zou gaan updaten omdat waarschijnlijk iedereen met zo'n ding dezelfde problemen zou hebben als ikke.

Deze Pana TV's zijn berucht en bekend bij Support van Logitech.

Duss....
Alle lof voor de Support, en gewoon bellen als je er niet uitkomt.

Netjes zeg :D

• Big_Tower
  • Laatst online: 02-08-2024
Anoniem: 109868 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:14:
Even mijn ervaring met de Logitech Helpdesk melden:

Naar aanleiding van het maar niet goed ingesteld kunnen krijgen van mijn Harmony 525 met een Panasonic TH-42PA60E plasma TV en een digitale decoder van de Casema, had ik contact gezocht met de (nederlandse) helpdesk.

...

Duss....
Alle lof voor de Support, en gewoon bellen als je er niet uitkomt.
Het blijkt elke keer weer de support die ze leveren is geweldig.

• kaajee
Big_Tower schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

Het blijkt elke keer weer de support die ze leveren is geweldig.
Alleen daarom al zou ik altijd een (originele) Logitech adviseren....(ipv bijv. de vaak genoemde Harman Kardon)

• Smarron
kaajee schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:12:
[...]

Alleen daarom al zou ik altijd een (originele) Logitech adviseren....(ipv bijv. de vaak genoemde Harman Kardon)
Dit was ook mijn 1e reden, alleen heb ik uiteindelijk toch de TC30 genomen. Waarom? Ik wil het product hebben vanwege het product, niet van de eventuele support die heel goed zou zijn. In mijn geval wilde ik het design van de 525, maar het scherm en knoppenindeling van de 885. De TC30 heeft daar een perfecte combi van gemaakt.

En de database en software waar HK gebruik van maakt is dezelfde als die van Logitech, dus het zou niks uit hoeven maken.

Anoniem: 121633

Ik heb sinds kort ook een Harmony 555. Ik ben er opzich tevreden over, maar toch een minpunt.
Ik heb hier een satalliet decoder (canaldigitaal) staan die al relatief langzaam is (kwa laden van zenders) , maar met de normale afstandsbediening is dit opzich te overzien. Ik heb ook nog een dvdspeler en geluidsset, daarom heb ik de harmony gekocht.

Waarom reageert de harmony traag? Ik heb het aantal ms al verlaagt naar 100ms (laagste?), maar als ik dan nog een paar keer snel op de volumeknop or andere knoppen druk verspringt hij meestal te snel. Hij gaat ook elk kanaal af, ipv met de org. afstandsbediening zie je meteen op welk kanaal je zit aangezien er geen vertraging op zit.

Dit zit me nogal dwars, verder een goed apparaat.

Weet iemand toevallig waarom hij zo traag werkt? Vooral als je meerdere keren de channelup/down knop intoetst gaat hij al snel tever. Ik zap dus best traag.

Alvast bedankt,
Appeltje090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Anoniem: 121633 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:59:

Weet iemand toevallig waarom hij zo traag werkt? Vooral als je meerdere keren de channelup/down knop intoetst gaat hij al snel tever. Ik zap dus best traag.
Behalve de vertraging kan je ook instellen hoe vaak een code gestuurd wordt. Standaard staat dat vaak op 3x en een hoop apparaten vinden dat niet zo fijn. Ik heb momenteel alleen de web interface voor m'n neus, maar ik ga er vanuit dat het in de gewone applicatie hetzelfde werkt. Op deze manier kom je bij de setting die je nodig hebt:

Device -> Troubleshoot -> Show me more problems -> Device doesn't appear to receive every command correctly -> The device responds too much to some commands -> De waarde die hier staat moet je lager zetten (ik heb hier voor de meeste apparaten 1 staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 09:17
Ik heb al een tijdje de Harmony 885 en ben er best tevreden over maar nu komt het....

Ik wil wat apparatuur in de kast zetten en toch die kunnen bedienen met mijn Harmony, ik heb het geprobeerd en met deuren dicht werkt het niet. Dus dacht ik aan een RF Extender echter zie ik bij omschrijving staan dat het bedoeld is voor 895 en 1000. Hij kan dus niet gebruikt worden icm Harmony 885 ?

Als ik bij Harmony 895 kijk dan zie ik bij kenmerken dat ie een Bereik van 30 meter heeft en je hoeft niet richten, dezelfde kenmerken dus als de RF extender ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121633

synthdood schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:30:
[...]

Behalve de vertraging kan je ook instellen hoe vaak een code gestuurd wordt. Standaard staat dat vaak op 3x en een hoop apparaten vinden dat niet zo fijn. Ik heb momenteel alleen de web interface voor m'n neus, maar ik ga er vanuit dat het in de gewone applicatie hetzelfde werkt. Op deze manier kom je bij de setting die je nodig hebt:

Device -> Troubleshoot -> Show me more problems -> Device doesn't appear to receive every command correctly -> The device responds too much to some commands -> De waarde die hier staat moet je lager zetten (ik heb hier voor de meeste apparaten 1 staan)
Dit deed het em! Hartstikke bedankt! :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174920

Smarron schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:55:
En de HK TC-30 is binnen! Ik ga hem direct aan de tand voelen. Morgen kom ik met mijn bevindingen. De defecte 885 is teruggestuurd.
Werkt de software van de Harman Kardon net zo makkelijk als van de Logitechs?
Heb 2 jaar geleden een 555 gehad maar toen vond ik de software nog niet zo geweldig. (nu wel hoor!)

Sta op het punt de HK bij RAF te bestellen.
Pagina: 1 2 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.