Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 23:30
Sinds gisteren ook hier een Harmony 555 remote, was in aanbieding bij OfficeCentre 55 euro excl. BTW, loopt nog tot 31 augustus.

Zonder problemen alle apparaten ingevoerd, alleen teletekst zat bij onze LCD tv als een aparte activiteit, en je kon teletekst niet meer uit. Dus Guide als teletekst ingesteld en exit als een soort van TV knop om terug te gaan naar tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:02

RC2

Resistance is futile

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:02:
[...]

Werkt de software van de Harman Kardon net zo makkelijk als van de Logitechs?
Heb 2 jaar geleden een 555 gehad maar toen vond ik de software nog niet zo geweldig. (nu wel hoor!)

Sta op het punt de HK bij RAF te bestellen.
Ik twijfel ook nog tussen de HK bij de RAF en de 555 bij de office centre. Zoveel scheelt het niet (incl btw). De HK is uitgebreider maar mist de support van Logitech en wellicht ook de software.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:11:
[...]

Ik twijfel ook nog tussen de HK bij de RAF en de 555 bij de office centre. Zoveel scheelt het niet (incl btw). De HK is uitgebreider maar mist de support van Logitech en wellicht ook de software.
Dat is dus ook een beetje mijn issue, maar misschien dat de Harman Kardon eigenaars uitsluitsel kunnen geven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
is er ergens een lijstje te vinden met ondersteunende tv's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
pascalheister schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:50:
is er ergens een lijstje te vinden met ondersteunende tv's ?
Voor welke? De Harmony serie van Logitech? Elke TV met een infrarood afstandsbedining wordt ondersteund, op enkele 'tropische' exmeplaren (o. sommige van B&O) na....
(btw elke apparaat dat met een infrarood remote werkt wordt ondersteund)

Ik dacht dat dat nou juist het doel van een universal remote was en dat dat ook wel uit dit (of 1 van de vele andere) topics blijkt als je gewoon even leest........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Armo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:54:
Ik heb al een tijdje de Harmony 885 en ben er best tevreden over maar nu komt het....

Ik wil wat apparatuur in de kast zetten en toch die kunnen bedienen met mijn Harmony, ik heb het geprobeerd en met deuren dicht werkt het niet. Dus dacht ik aan een RF Extender echter zie ik bij omschrijving staan dat het bedoeld is voor 895 en 1000. Hij kan dus niet gebruikt worden icm Harmony 885 ?

Als ik bij Harmony 895 kijk dan zie ik bij kenmerken dat ie een Bereik van 30 meter heeft en je hoeft niet richten, dezelfde kenmerken dus als de RF extender ? :/
Niemand antwoord hierop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 04:35
Armo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:20:
[...]

Ik denk dat dit topic je beter kan helpen: X10 en de Logitech Harmony serie

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Armo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:20:
[...]

Ik snap sowieso niet wat je nou eigenlijk vraagt of wilt. Ik lees eigenlijk alleen maar kenmerken van de Logitech apparaten (de 895 en de RF extender). En die specs kloppen......en je conclusies ook. Dat de 885 niet met rf werkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:42
armo, je begrijpt het niet . die extender vangt de rf signalen op en zet ze daarna om in ir,en stuurt ze vervolgens naar een ir-zender-lampje dat je voor je apparaten in de kast moeten hangen, zodat die het signaal kan opvangen.

je afstandsbedining moet dus RF signalen kunnen versturen, en dat kan de 885 niet.

de 895 wordt geleverd met wireless extender. daardoor heeft die dezelfde specificaties als de losse wireless extender.
de 1000 wordt zonder rf extender geleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door engelbertus op 21-08-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-07 14:21
Sinds een week afstandbediening in bezit. Alles werkt super, vooral activiteiten werkt super. Teletekst werkt nog niet. Tijdens de configuratie wordt gevraagd om de originele afstandbediending te plaatsen en op de "tekst" button te drukken. Er wordt ook een signaal ontvangen maar de software geeft aan dat het hiermee niets kan. Heb er nog niet serieus naar gekeken maar ga er vanuit dat dit wel op te lossen valt. Tot nu toe erg positief.....op het kraken na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Je hebt dan neem ik aan de 525 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-07 14:21
Smarron schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:02:
Je hebt dan neem ik aan de 525 ?
Klopt, heb een Logitech Harmony 525.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 16:26
WTFnow schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:56:
Sinds een week afstandbediening in bezit. Alles werkt super, vooral activiteiten werkt super. Teletekst werkt nog niet. Tijdens de configuratie wordt gevraagd om de originele afstandbediending te plaatsen en op de "tekst" button te drukken. Er wordt ook een signaal ontvangen maar de software geeft aan dat het hiermee niets kan. Heb er nog niet serieus naar gekeken maar ga er vanuit dat dit wel op te lossen valt. Tot nu toe erg positief.....op het kraken na
Zelfde probleem heb ik ook met mijn 555, wat je kunt doen is een individuele opdracht toevoegen aan de een knop op de AB. De opdrachten die je kunt kiezen zijn alle opdrachten die van toepassing zijn op je originele AB. Daar moet dan ook teletekst (text) tussen staan.

Bij mij is het probleem iets uitgebreider;
Ik wil graag teletekst openen via de digi tuner (samsung 360), maar als ik dan op text druk gaat het eerste scherm wel open. In dit scherm moet je dan één van de aanwezige teletekst bronnen op die zender selecteren door op OK te drukken. Maar dat laatste lukt zowel automatisch als handmatig niet.

Natuurlijk werkt via devices (tuner selecteren) wel.

Ik vermoed dat het probleem van mij iets te maken heeft met dat de text knop op de 555 wel wordt gezien als een functie knop voor de tuner maar de OK knop niet. Ik heb nog geen idee hoe ik dat moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig 1000 ervaringen te lezen, toch iets te duur? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
SnackMasterFlex schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:43:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook met mijn 555, wat je kunt doen is een individuele opdracht toevoegen aan de een knop op de AB. De opdrachten die je kunt kiezen zijn alle opdrachten die van toepassing zijn op je originele AB. Daar moet dan ook teletekst (text) tussen staan.

Bij mij is het probleem iets uitgebreider;
Ik wil graag teletekst openen via de digi tuner (samsung 360), maar als ik dan op text druk gaat het eerste scherm wel open. In dit scherm moet je dan één van de aanwezige teletekst bronnen op die zender selecteren door op OK te drukken. Maar dat laatste lukt zowel automatisch als handmatig niet.

Natuurlijk werkt via devices (tuner selecteren) wel.

Ik vermoed dat het probleem van mij iets te maken heeft met dat de text knop op de 555 wel wordt gezien als een functie knop voor de tuner maar de OK knop niet. Ik heb nog geen idee hoe ik dat moet oplossen.
Als je het instelt als een apparte actie, dan kun je ook meerdere knoppen instellen(bijv 2 knoppen om teletext te openen) heb ik ook, dat hij eerst "text" kiest, en daarna de knop "selecteren" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:11:
Weinig 1000 ervaringen te lezen, toch iets te duur? O-)
Heb je deel 1 al gelezen ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 16:26
heracles schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:52:
[...]

Als je het instelt als een apparte actie, dan kun je ook meerdere knoppen instellen(bijv 2 knoppen om teletext te openen) heb ik ook, dat hij eerst "text" kiest, en daarna de knop "selecteren" .
Zoals ik dus al nadrukkelijk vermeld heb, dat lukt zowel automatisch als met de hand niet. Wanneer ik in de software "selecteren" als functie kies voor het selecteren van de teletekst bron reageert de tuner daar niet op. Ook heeft de software al meerdere keren gevraagd om de input van de originele AB maar dat is ook niet vruchtbaar (vermelding dat het ontvangen signaal niet verwerkt kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Iemand nog interesse in een Logitech Harmony Remote 785 :') Na deze een weekje gebruikt te hebben heb ik welgeteld 2 activities. Beetje overdone dus achteraf gezien :D

Default blanke hetero

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:45:
Iemand nog interesse in een Logitech Harmony Remote 785 :') Na deze een weekje gebruikt te hebben heb ik welgeteld 2 activities. Beetje overdone dus achteraf gezien :D
Ja ben naarstig op zoek naar een 785!
Waar kan ik je via mail bereiken?

• Smarron
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 06:55:
Ja ben naarstig op zoek naar een 785!
Waar kan ik je via mail bereiken?
offtopic:
Zie dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/myreact.gif

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:44
Net vandaag de 525 ontvangen, erg nice moet ik zeggen.

Nu vroeg ik mij af of ik een aangemaakte activiteit (een volgorde van knoppen voor de TV) om die op de 525 toe te wijzen aan bijvoorbeeld de *clear knop, en dus niet via het activiteiten schermpie

Verwijderd

Nee dat zal niet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Nu online
engelbertus schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:44:
armo, je begrijpt het niet . die extender vangt de rf signalen op en zet ze daarna om in ir,en stuurt ze vervolgens naar een ir-zender-lampje dat je voor je apparaten in de kast moeten hangen, zodat die het signaal kan opvangen.

je afstandsbedining moet dus RF signalen kunnen versturen, en dat kan de 885 niet.

de 895 wordt geleverd met wireless extender. daardoor heeft die dezelfde specificaties als de losse wireless extender.
de 1000 wordt zonder rf extender geleverd.
Duidelijk, bedankt voor de uitleg. Dan ga ik een 895 zoeken :)

Mijn Harmony 885 is te koop mocht iemand interesse hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
EdGnoj schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:56:
[...]

Voor die prijs is de Harman Kardon TC 30 Universele afstandsbediening de beste keus. (8 activiteitenbuttons, kleurenscherm, oplaadbaar, degelijke bouw, enz. Komt regelmatig terug in het eerste topic. Voor 95 euro te koop bij de Membersshop van 1dayfly.nl
Waarschijnlijk moet je daar eerst een account aanmaken voordat je bij de members shop kunt komen.
bedankt voor de tip, ik heb hem daar zojuist besteld. Inderdaad gewoon ff een accountje aanmaken.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is goedkoop 8)7 voor de TC-30.

Had eigenlijk net besloten om de remote van Ebayzo over te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:36:
Zo, dat is goedkoop 8)7 voor de TC-30.

Had eigenlijk net besloten om de remote van Ebayzo over te kopen :X
Daar gaat de koop verdikkeme :X

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga m'n 785 maar verkopen... na een paar weken blijkt dat ik voornamelijk nog gewoon m'n losse afstandsbedieningen gebruik omdat ik dat blijkbaar toch lekkerder vind werken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Eigenlijk tegen mijn aard en de tweaker-aard, maar....

Ik heb/had een 525 en nu wil ik een 555 proberen. Toch kijken of die beter bevalt; kraken, degelijker etc. (nogmaals bij Office Centre 55eu ex btw= 65eu)

Zou ik nu gewoon de 555 kunnen inpluggen en dan mijn 'oude' database gegevens (van dus de 525) kunnen 'inlezen'/gebruiken? Of zou hier toch 1 en ander mis (kunnen) gaan?

Toch even checken of iemand dit al gedaan heeft, zou jammer zijn als ik hierdoor mijn hele 525 setup zou verliezen. Er zijn natuurlijk ook qua toetsen wel degelijk verschil tussen 525 en 555.

Nogmaals een tweaker zegt; gewoon proberen. Maar wellicht heeft iemand dit al eens omhanden gehad.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:34:
[...]
Daar gaat de koop verdikkeme :X
Dat heb ik niet gezegd O-)

De koop gaat gewoon door hoor ;)
Vind het design van de 785 mooier _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 525 gisteren omgeruild voor een 555 bij Office Centre.
Thuis gekomen heb ik gewoon de gegevens van de 525 kunnen inlezen zonder problemen!
Hij kraakt inderdaad niet zo als een 525.

Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Oei nog een lastig probleempje, dit maal met de input selectie van mijn TV

Het probleem is dat de TV maar 1 input knop heeft, om alle ingangen door te gaan.
Echter, de eerste keer dat je op de input knop drukt, laat hij alleen de huidige input zien, en zal niet naar de volgende input gaan.

De afstandbediening denkt hier anders over, en denkt dat we inmiddels bij de volgende input zitten.
Hierdoor kom ik dus telkens 1 input voor mijn gewenste input.

Ik kan nu wel die extra input druk toevoegen bij de activiteit, maar zodra er geen input geswiched moet worden zal het wel gedaan worden, en zit ik dus 1 input te ver :p

Iemand een geniale oplossing?
(fictieve ingangen toevoegen waardoor hij automatisch 1 verder gaat helpt niet, aangezien ik meerdere ingangen gebruik en dan soms voorbij 2 fictieve ingangen kom, en dus weer 1 input te ver beland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Al enige tijd heb ik een Harmony 895. Ik heb zowel alles werkend gekregen maar heb alleen sinds korte tijd een PS3.

Nu weet ik dat je de PS3 niet kunt bedienen met de harmony 895, maar ik wil wel een activiteit toevoegen, play PS3, zodat de LG tv aangaat, naar HDMI input gaat, en de Harmon AVR-245 naar input 3.

Maar nu kom ik tegen het volgende probleem aan.

TV switch niet naar HDMI, zowel via de activity, als ik op de afstandbediening naar Devices ga, InputHDMI of InputHDMI2 probeer.

(LG 26LX2R)

Nu heb ik zo'n flauw vermoede, dat de juiste command, InputHDMI1 zal zijn. Hoe voeg ik deze toe is mijn vraag?

Alvast bedankt voor de reacties!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tK0wnZ schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:18:
Oei nog een lastig probleempje, dit maal met de input selectie van mijn TV

Het probleem is dat de TV maar 1 input knop heeft, om alle ingangen door te gaan.
MIsschien kan je eerst eens vertellen wat voor TV je hebt, grote kans dat de input rechtstreeks te kiezen is ondanks dat je AB maar 1 knop heeft.
Bij mijn Samsung LCD is dat ook zo, maar 1 knop op de AB maar voor iedere input een apart commando aanwezig in de Harmony zoals b.v: InputComponent1, InputComponent2, InputHDMI1 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Nu online
m00n schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:18:
Al enige tijd heb ik een Harmony 895. Ik heb zowel alles werkend gekregen maar heb alleen sinds korte tijd een PS3.

Nu weet ik dat je de PS3 niet kunt bedienen met de harmony 895, maar ik wil wel een activiteit toevoegen, play PS3, zodat de LG tv aangaat, naar HDMI input gaat, en de Harmon AVR-245 naar input 3.

Maar nu kom ik tegen het volgende probleem aan.

TV switch niet naar HDMI, zowel via de activity, als ik op de afstandbediening naar Devices ga, InputHDMI of InputHDMI2 probeer.

(LG 26LX2R)

Nu heb ik zo'n flauw vermoede, dat de juiste command, InputHDMI1 zal zijn. Hoe voeg ik deze toe is mijn vraag?

Alvast bedankt voor de reacties!
Even Logitech bellen, ik had ook problemen met HDMI ingangen van mijn samsung TV, binnen paar minuten was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:36:
[...]

MIsschien kan je eerst eens vertellen wat voor TV je hebt, grote kans dat de input rechtstreeks te kiezen is ondanks dat je AB maar 1 knop heeft.
Bij mijn Samsung LCD is dat ook zo, maar 1 knop op de AB maar voor iedere input een apart commando aanwezig in de Harmony zoals b.v: InputComponent1, InputComponent2, InputHDMI1 etc
De BenQ DV3750
Bij de Harmony staan wel InputVideo1 etc t/m 6, maar hiervoor zijn geen IR codes uit de database, en de BenQ afstandsbediening kan dit niet. Alleen next input en swichinput (tussen huidige en laatst gebruikte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb zojuist bij RAF de TC30 besteld voor € 99 :)

Ben erg benieuwd hoe deze uiteindelijk bevalt.
Eindelijk 1 afstanbediening voor al mn apparaten, helemaal om de remote van mn Xbox te vervangen want daar word ik gek van (met z'n rubbere knoppen :( )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
kaajee schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Voor welke? De Harmony serie van Logitech? Elke TV met een infrarood afstandsbedining wordt ondersteund, op enkele 'tropische' exmeplaren (o. sommige van B&O) na....
(btw elke apparaat dat met een infrarood remote werkt wordt ondersteund)

Ik dacht dat dat nou juist het doel van een universal remote was en dat dat ook wel uit dit (of 1 van de vele andere) topics blijkt als je gewoon even leest........
B&O wordt wél ondersteund. Kan niet geleerd worden maar de commando's zitten gewoon in de database en werken prima met mijn B&O apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
OrakelJos schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:34:
[...]

B&O wordt wél ondersteund. Kan niet geleerd worden maar de commando's zitten gewoon in de database en werken prima met mijn B&O apparatuur.
Sommige oudere hardware (tv's) van onder andere B&O wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
kaajee schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:58:
Eigenlijk tegen mijn aard en de tweaker-aard, maar....

Ik heb/had een 525 en nu wil ik een 555 proberen. Toch kijken of die beter bevalt; kraken, degelijker etc. (nogmaals bij Office Centre 55eu ex btw= 65eu)

Zou ik nu gewoon de 555 kunnen inpluggen en dan mijn 'oude' database gegevens (van dus de 525) kunnen 'inlezen'/gebruiken? Of zou hier toch 1 en ander mis (kunnen) gaan?

Toch even checken of iemand dit al gedaan heeft, zou jammer zijn als ik hierdoor mijn hele 525 setup zou verliezen. Er zijn natuurlijk ook qua toetsen wel degelijk verschil tussen 525 en 555.

Nogmaals een tweaker zegt; gewoon proberen. Maar wellicht heeft iemand dit al eens omhanden gehad.......
Om mezelf maar even te quoten en voor het tweaker acrhief; geen enkel probleem dus.......555 aangesloten en de gehele setup wordt 1-op-1 correct overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tK0wnZ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

De BenQ DV3750
Bij de Harmony staan wel InputVideo1 etc t/m 6, maar hiervoor zijn geen IR codes uit de database, en de BenQ afstandsbediening kan dit niet. Alleen next input en swichinput (tussen huidige en laatst gebruikte)
Ik zou toch eens proberen om ALLE commando's die beginnen met Input of iets wat op een ingangsnaam lijkt zoals EXT1 e.d., eens in je Harmony te zetten, daarna deze één voor één proberen en kijken of je TV erop reageert en naar welke ingang die schakelt, grote kans dat de juiste erbij zit. Anders kan je altijd nog de helpdesk bellen, die regelen gegarandeerd dat je AB perfect werkt!

Dat de BENQ afstandsbediening bepaalde dingen niet kan, wil niet zeggen dat de Logitech ze ook niet kan, de Logitech kan over het algemeen meer commando's rechtstreeks sturen dan de originele AB dat kan.

Mij is opgevallen dat de benamingen niet altijd even logisch zijn voor de betreffende ingangskanalen, zo is bij mij b.v. EXT1 gelijk aan InputVideo en niet InputVideo1 die ook in de lijst staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
kaajee schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:45:
[...]

Sommige oudere hardware (tv's) van onder andere B&O wordt niet ondersteund.
Hoe oud dan? Heb je hier ervaring mee? Ik heb B&O apparatuur die met dezelfde afstandsbediening werkt als die van meer dan 20(!) jaar geleden en nu probleemloos werkt met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:13:
[...]

Ik zou toch eens proberen om ALLE commando's die beginnen met Input of iets wat op een ingangsnaam lijkt zoals EXT1 e.d., eens in je Harmony te zetten, daarna deze één voor één proberen en kijken of je TV erop reageert en naar welke ingang die schakelt, grote kans dat de juiste erbij zit. Anders kan je altijd nog de helpdesk bellen, die regelen gegarandeerd dat je AB perfect werkt!
Dat zal niet gaan, die knoppen hebben geen IR uit de database (die bestaan immers niet) dus kan je die niet aan knoppen binden op de AB. anyway ik heb gebeld en op het hoofdkantoor gaan ze het nu fixen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb gister mn TC30 opgehaald. Gelijk alles ingesteld en meteen uitgeprobeerd.
Wat een genot. Zelfs mn Xbox die ik als media center gebruikt wordt supersnel bediend :)

Kan ik eindelijk de MS remote de deur uitdoen.

Nu heb ik alleen nog een vraag.Als ik bij Devices mn Panasonic Digital setup box kies, dan kan ik dus deze zonder probleem bedienen.
Maar het probleem is dat de afstandbediening het volume van de setop box regelt , en ik wil juist via de TV het geluid regelen.
(het zelfde als ik mn DVD-HDD gebruik. Geluid kan ik niet regelen. Moet dan Device TV kiezen en dan pas kan ik het geluid regelen.)
Ik heb via de software geprobeerd om dit te veranderen maar dat lukt dus niet.

Wel kan ik een nieuwe Activitie aanmaken (Watch TV 2) , en dan kan ik wel aangeven dat ik via de setup box kijk en het geluid via TV geregeld wordt.

is het eigenlijk wel mogelijk om bij devices te veranderen dat ik het geluid via de TV wil regelen, en als dit niet kan, is het mogelijk om de benaming Watch TV 2 te veranderen in Watch Digital ???

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 29-08-2007 17:07 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
OrakelJos schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:06:
[...]

Hoe oud dan? Heb je hier ervaring mee? Ik heb B&O apparatuur die met dezelfde afstandsbediening werkt als die van meer dan 20(!) jaar geleden en nu probleemloos werkt met de Harmony.
Zie deze post uit het vorige Harmony topic......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
seninha schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:53:is het eigenlijk wel mogelijk om bij devices te veranderen dat ik het geluid via de TV wil regelen, en als dit niet kan, is het mogelijk om de benaming Watch TV 2 te veranderen in Watch Digital ???
Je moet de TC-30 niet device-gericht bedienen, maar activity-gericht. In een activity kun je het geluid precies regelen zoals jij dat wilt.
Verder kun je van elke activity zonder probleem de naam veranderen in het activity-scherm (Rename...).

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
kaajee schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:53:
[...]

Zie deze post uit het vorige Harmony topic......
Ik denk dat dit achterhaald is. Alle(!) B&O apparatuur bij mij thuis werkt incl. Link systemen. Ik heb inmiddels n.a.v. je bericht ook gezocht in andere (o.m. Engelstalige) fora en daar wordt ook bevestigd dat het inmiddels werkt. Je spreekt dus blijkbaar niet uit eigen ervaring ;)
Als je even de moeite neemt om tijdelijk een B&O apparaat toe te voegen aan je Logitech zul je zien dat ik gelijk hebt. Ze zitten nu gewoon in de database met alle commando's.

[ Voor 19% gewijzigd door OrakelJos op 30-08-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij de Activities de keuze Tv kijken kies zie ik slechts 2 opties : Aspect en Geluid.
Hier wil ik echter alle TV zenders met bijbehorende plaatjes plaatsen. Hoe gaat zoiets in zijn werk ?

O ja, het gaat hier om de Harman Kardon TC30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:51:
Als ik bij de Activities de keuze Tv kijken kies zie ik slechts 2 opties : Aspect en Geluid.
Hier wil ik echter alle TV zenders met bijbehorende plaatjes plaatsen. Hoe gaat zoiets in zijn werk ?

O ja, het gaat hier om de Harman Kardon TC30.
Maar wat vewacht je nou van ons hier? Dat wij jouw de gehele werking van jouw Harmony gaan uitleggen? Ga eens een manual lezen of verdiep je in de werking (help schermen), het hoe-en-wat van de Harmony series. Als je alleen al de software start en je loop eens wat schermen door, kom je het vanzelf tegen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 16:53
Eén ding waar ik hier nog niets gelezen heb is hoe goed zo'n Harmony werkt in combinatie met een pc. Ik heb begrepen dat je dus gewoon je pc hiermee kan bedienen en dit is ook één van de voornaamste redenen waarom ik zo'n AB wil aanschaffen. Alleen wil ik zeker weten of het volgende mogelijk is met bv de 555: een knop de functie toe te wijzen die automatisch een bepaalde folder opentt en dat je dan bv met pijltjes toetsen op je AB gewoon een bestand kan selecteren en uitvoeren ?
Mijn pc is namelijk aangesloten op de tv en het zou megahandig zijn om gewoon vanop de bank een filmpje te kunnen starten. Tot nu toe heb ik alleen oplossingen gevonden die gebruik maken van die windows mediacenter zooi, maar ik wil hiervoor gewoon gebruik maken van een AB die door de folders kan browsen zoals je normaal doet wanneer je achter je pc zit met een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
jos707 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:18:
Eén ding waar ik hier nog niets gelezen heb is hoe goed zo'n Harmony werkt in combinatie met een pc. Ik heb begrepen dat je dus gewoon je pc hiermee kan bedienen en dit is ook één van de voornaamste redenen waarom ik zo'n AB wil aanschaffen. Alleen wil ik zeker weten of het volgende mogelijk is met bv de 555: een knop de functie toe te wijzen die automatisch een bepaalde folder opentt en dat je dan bv met pijltjes toetsen op je AB gewoon een bestand kan selecteren en uitvoeren ?
Mijn pc is namelijk aangesloten op de tv en het zou megahandig zijn om gewoon vanop de bank een filmpje te kunnen starten. Tot nu toe heb ik alleen oplossingen gevonden die gebruik maken van die windows mediacenter zooi, maar ik wil hiervoor gewoon gebruik maken van een AB die door de folders kan browsen zoals je normaal doet wanneer je achter je pc zit met een muis.
Goede vraag.
Zelf heb ik al de harmony remote, en zoek nu nog iets om mijn pc remote te besturen (xp of vista en niet mce). Volgens mij kan je een usb IR receiver kopen (meestal met ab geleverd) en vervolgens zijn er verschillende programma's waarmee je je computer kan bedienen.

Echter zoek ik ook nog meer info over dit onderwerp, en welke (gratis) programma's bovengenoemde taken op zich kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
tK0wnZ schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:15:
[...]

Goede vraag.
Zelf heb ik al de harmony remote, en zoek nu nog iets om mijn pc remote te besturen (xp of vista en niet mce). Volgens mij kan je een usb IR receiver kopen (meestal met ab geleverd) en vervolgens zijn er verschillende programma's waarmee je je computer kan bedienen.

Echter zoek ik ook nog meer info over dit onderwerp, en welke (gratis) programma's bovengenoemde taken op zich kan nemen.
Maar deze vragen (bediening van een pc) hebben natuurlijk in principe helemaal niets te maken met dit topic: ' Logitech Harmony Advanced Universal Remotes'. Als jullie een systeem vinden (IR remote hardware icm met software) dat doet wat jullie willen dan kan vervolgens een Harmony de IR functies van die hardware 'overnemen'........
En voor specifieke vragen welke software dan het meest geschikt is moet je gewon even elders op zoek of een ander/nieuw topic starten.....

Als je 'zo'n systeem' vindt/aangeschaft hebt, zul je zien dat dat prima icm met een Harmony werkt, die zal dan nl. precies hetzelfde doen als de originele remote........ ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 02-09-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie veel berichten over harmony en extenders. Ik heb een 525 en een extender die aangestuurd wordt via IR en dat omzet via RF naar de kast waar de spullen staan. Werkt perfect.

Verwijderd

Beste mensen,

heb een vraag omtrent de Harman Kardon TC-30 remote. Ik ben nu ongeveer een maand een tevreden gebruiker van deze afstandsbediening. Ik heb echter 1 vraag. Wanneer de afstandbediening oplicht (GLOW) dan hoor ik een constante piep/toon. Wanneer de GLOW uitgaat, dan hoor ik niks meer. Zouden TC-30 gebruikers kunnen controleren of dit ook bij hun afstandbediening het geval is, anders heb ik denk ik een defect model. Harmony gebruikersm ogen het natuurlijk ook proberen. Je hoort de piep/toon vooral goed als je de afstandsbediening naar je oor haalt. Ik kwam er gisteren achter toen het stil was in huis.

Heb de topics over deze remotes aandachtig gevolgd, maar een dergelijk probleem ben ik nog niet tegengekomen. Dankjewel alvast voor de moeite!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:59:
Beste mensen,

heb een vraag omtrent de Harman Kardon TC-30 remote. Ik ben nu ongeveer een maand een tevreden gebruiker van deze afstandsbediening. Ik heb echter 1 vraag. Wanneer de afstandbediening oplicht (GLOW) dan hoor ik een constante piep/toon. Wanneer de GLOW uitgaat, dan hoor ik niks meer. Zouden TC-30 gebruikers kunnen controleren of dit ook bij hun afstandbediening het geval is, anders heb ik denk ik een defect model. Harmony gebruikersm ogen het natuurlijk ook proberen. Je hoort de piep/toon vooral goed als je de afstandsbediening naar je oor haalt. Ik kwam er gisteren achter toen het stil was in huis.

Heb de topics over deze remotes aandachtig gevolgd, maar een dergelijk probleem ben ik nog niet tegengekomen. Dankjewel alvast voor de moeite!
Nou niet helemaal goed gevolgd dan.......... :P want hier werd ook al melding gemaakt van dit fenomeen.......(6 berichtejs onder elkaar)

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:41:
[...]

Nou niet helemaal goed gevolgd dan.......... :P want hier werd ook al melding gemaakt van dit fenomeen.......(6 berichtejs onder elkaar)
ja okee nu zie ik het. Thnx voor de verwijzing. Heb het eerste deel voor mijn aankoop doorgelezen, kon me dit probleem niet herinneren.

Dus meerdere mensen hebben het 'probleem'. Vind het wel irritant voor zon duur apparaat. Het is ook niet te verhelpen neem ik aan?

• kaajee
Ik zat te zoeken naar het (gratis) telefoonnummer van de helpdesk, kon het in dit topic nog niet vinden. Bij deze: 00800 2911 5055. Handig als 'naslag mogelijkheid'

EDIT: of dit nummer: 0800 0226903 (tK0wnZ thx)

(wellicht ook iets om in de TS op te nemen..... Smarron ?)

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 06-09-2007 17:14 ]

• tK0wnZ
kaajee schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:51:
Ik zat te zoeken naar het (gratis) telefoonnummer van de helpdesk, kon het in dit topic nog niet vinden. Bij deze: 00800 2911 5055. Handig als 'naslag mogelijkheid'
(wellicht ook iets om in de TS op te nemen..... Smarron ?)
Dat is weer een ander nummer dat hier staat:
http://members.harmonyrem...sp?FaqId=864&Language=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik weet niet of iemand ook wel eens het probleem gehad heeft dat zijn Harman remote vanzelf reset??
Vanmorgen nog was ik een film aan het bekijken via mn Xbox. Omdat ik ergens in het midden van de film moest zijn bleef ik vooruitspoelen.
Opeens reageerde de Xbox niet meer, en zag dat de remote uitwas en van zelf aan ging.
op het scherm stond TESTING :?

Dit heb ik meerdere malen gehad. Ben benieuwd waar dit aan kan liggen.

Verder merk ik dat bepaalde activities niet goed werken.
bv als ik op Dgitale TV druk moet de TV over naar EXT2 , maar dat gebeurt dus niet. TV gaat van de huidige zender naar FRONT, om 5 seconden later weer naar een TV zender te gaan om dat te eindigen op EXT 1.
En verder als ik op Xbox druk , hoort de TV op EXT 1 te gaan maar eindigt uiteindelijk op een TV zender. Maar nog vager is dat mn versterker aangaat en de Tuner begint te spelen :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Bij nader inzien had ik misschien toch liever voor een 895 gegaan, ivm RF functionaliteit.
Hoewel het IR bereik zeer groot is, komt het door mijn room setup toch wel erg vaak voor dat ik even een signaal mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:45:
zie veel berichten over harmony en extenders. Ik heb een 525 en een extender die aangestuurd wordt via IR en dat omzet via RF naar de kast waar de spullen staan. Werkt perfect.
wat viir extender is dat dan?
en hoe werkt die? want de apparaten in de kast kunnen op zich niks met een rf signaal?

of heb je daar ook weer een apparaat dat de RF signalen weer omzet in IR signalen

ik vraag me ook af of de logitech afstandsbedieningen ook standaard de xbox ( deoude zeg mar) kan aansturen zoals de dcd playback kit die microsoft daarvoor heeft verkocht. en dan bedoel ik of die xbox gewoon in de database gekozen kan worden, en niet dat je de signalen kunt aanleren.

ook zal ik dat er een mediaextender kit is voor de xbox, die dus legaal en origineel microsoft product is, en het jmogelijk maakt om media te streamen vanaf een pc in het netwerk ( dus zoiets als xbmc) en daar zit ook een afstandsbediening bij. zit die ook in de database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Na dit topic gelezen te hebben twijfel ik tussen de log 555 en de hk c30. De c30 vind ik gewoon een stuk mooier, alleen ik lees hier nogal positieve ervaringen met logitec producten. Wat is een verstandige keuze?

En die vraag over de xbox vind ik ook wel interessant. Ik heb zelf ook een xbox en gebruik hem momenteel als dvd speler. Het zou wel fijn zijn als ik hiervoor een afstandbediening kan gebruiken. Moet ik dan eerst de kit kopen of heb ik deze niet nodig bij deze afstandbediening?

p.s. wil niet meer dan €100,- kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
die kit is nodig voor de ontvanger. miischien zijn er andere (usb?) ir ontvangers die je ook kunt gebruiken, maart dat lijkt me erg omslachtig. de dvd-kit is dus relatief goedkoop, en makkelijk.
voor als je hem ook met de afstandbediening aan en uit wilt doen moet je zowiezo wat meer knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
scorpio81 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:50:
Na dit topic gelezen te hebben twijfel ik tussen de log 555 en de hk c30. De c30 vind ik gewoon een stuk mooier, alleen ik lees hier nogal positieve ervaringen met logitec producten. Wat is een verstandige keuze?

En die vraag over de xbox vind ik ook wel interessant. Ik heb zelf ook een xbox en gebruik hem momenteel als dvd speler. Het zou wel fijn zijn als ik hiervoor een afstandbediening kan gebruiken. Moet ik dan eerst de kit kopen of heb ik deze niet nodig bij deze afstandbediening?

p.s. wil niet meer dan €100,- kwijt zijn.
Ik ben een zeer tevreden TC-30 gebruiker. Ik had hiervoor een 885, welke als ik ze vergelijk, hetzelfde werkten (knoppenindeling en menu), maar wel voor ruim € 70,- meer. En het design vond ik minder. Gelukkig had hij een defect knopje, anders had ik hem niet teruggestuurd. Ben wel blij nu voor minder geld. En ik vind de blauwe verlichting erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Dan ga ik de C30 ook maar eens bestellen. Is de c30 alleen bij raf leverbaar voor €100,-? Ik vind het een beetje jammer dat je alleen onder rembours kan bestellen (is toch weer 15 euri extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
En anders even de winkel induiken in Amsterdam, Kampen, Hilversum of Utrecht.

• seninha

seninha

god's right foot

De TC30 is zeker een aanrader als je deze met je Xbox wilt gebruiken. Je heb wel een originele ontvanger nodig.

Verder heb ik gister mijn remote geruild bij RAF ivm zomaar uitvallen.

Dit ging zonder enig probleem. Heb de remote gebracht en toe werd er een nieuwe uit de doos gehaald voor me :)

iRacing Profile Flickr

• Smarron
seninha schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:46:
De TC30 is zeker een aanrader als je deze met je Xbox wilt gebruiken. Je heb wel een originele ontvanger nodig.

Verder heb ik gister mijn remote geruild bij RAF ivm zomaar uitvallen.

Dit ging zonder enig probleem. Heb de remote gebracht en toe werd er een nieuwe uit de doos gehaald voor me :)
Met de gewone xbox bedoel je of .. ? Met de 360 heb je niks nodig. Alle knoppen doen het meteen perfect.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 19:45

ralpje

Deugpopje

Kan ik ergens zien welke devices er in de database staan? Ik ben de AB van mijn DVD speler / receiver (1 apparaat) kwijt, en heb dus een mooi excuus om een 525 aan te gaan schaffen.
Alleen kan ik natuurlijk niet de oude codes 'leren' aan de Logitech, omdat ik de oude AB niet heb....
In het vorige topic stond een link, maar die lijkt het niet te doen.....

edit:

Nu doet 'ie het wel, tijdelijk probleem dus

.

[ Voor 8% gewijzigd door ralpje op 12-09-2007 13:06 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Ik heb ook die 885, echt een aanrader. Kost even tijd om alles in te stellen maar als het dan eenmaal werkt dan hoef je de andere afstandsbedieningen ook niet meer te gebruiken. En die activiteiten zijn echt te relax!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Smarron schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:36:
[...]
Ik ben een zeer tevreden TC-30 gebruiker. Ik had hiervoor een 885, welke als ik ze vergelijk, hetzelfde werkten (knoppenindeling en menu), maar wel voor ruim € 70,- meer. En het design vond ik minder. Gelukkig had hij een defect knopje, anders had ik hem niet teruggestuurd. Ben wel blij nu voor minder geld. En ik vind de blauwe verlichting erg mooi.
Hoi Smarron, ik zit nog steeds te dubben over een Logitech of die TC30, en was zelfs bereid €70,- extra uit te geven voor die 885, maar je brengt me aan het twijfelen.
Een paar nadelen van die TC die hier in dit forum worden beweerd zijn:
- het plaatsen op het oplaadstation is iets lastiger waardoor hij soms niet oplaad
- af en toe storingen waardoor ie niet werkt

En op zdnet lees ik o.a. iets over onhandige plaatsing van toetsen.
Zie http://reviews.cnet.com/r...7900_7-31648347.html#more. Wat is jouw mening hierover?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Sander
  • Niet online
Ik heb de TC30 nu paar maanden in gebruik en ben erg tevreden, het kost in het begin aardig wat tijd om alles goed te krijgen, maar dan heb je ook wat... Ook de sequence's zijn erg handig, zo kan ik nu met 1 knop zowel mijn HK reciever als mijn DVD speler het scherm laten dimmen... En zo kun je nog wat handige macro's maken...

• Sander
  • Niet online
Ik heb de TC30 nu paar maanden in gebruik en ben erg tevreden, het kost in het begin aardig wat tijd om alles goed te krijgen, maar dan heb je ook wat... Ook de sequence's zijn erg handig, zo kan ik nu met 1 knop zowel mijn HK reciever als mijn DVD speler het scherm laten dimmen... En zo kun je nog wat handige macro's maken...

• Smarron
Jerrycan schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:46:
Hoi Smarron, ik zit nog steeds te dubben over een Logitech of die TC30, en was zelfs bereid €70,- extra uit te geven voor die 885, maar je brengt me aan het twijfelen.
Een paar nadelen van die TC die hier in dit forum worden beweerd zijn:
- het plaatsen op het oplaadstation is iets lastiger waardoor hij soms niet oplaad
- af en toe storingen waardoor ie niet werkt

En op zdnet lees ik o.a. iets over onhandige plaatsing van toetsen.
Zie http://reviews.cnet.com/r...7900_7-31648347.html#more. Wat is jouw mening hierover?
Gewoon goed neerleggen. Je hoort een geluidje als hij goed ligt en dan laadt hij op. Niet noemenswaardig. De 885 is wel iets fijner, maar goed, dat stoort me absoluut niet.
Ik had wel een defecte (verlichting ging niet uit), maar die kon ik gewoon omruilen. En de Harmony's hebben dat ook weleens heb ik gelezen.

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Smarron schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:04:
[...]
Gewoon goed neerleggen. Je hoort een geluidje als hij goed ligt en dan laadt hij op. Niet noemenswaardig. De 885 is wel iets fijner, maar goed, dat stoort me absoluut niet.
Ik had wel een defecte (verlichting ging niet uit), maar die kon ik gewoon omruilen. En de Harmony's hebben dat ook weleens heb ik gelezen.
Mwoah dat is indeed geen reden om meteen voor een 885 te gaan...
En hoe zit dat op de TC30 met zaken als:
  • Bediening van een tv guide (en andere zaken van een digitale ontvanger) zitten hier standaard knoppen voor of is dat extra knoppen programmeren
  • Extra software en iconen laden (ik las bij de Logitech dat je bijv de logo's van je favouriete zenders kon programmeren)
  • Instellingen van schermformaat (breedbeeld , 4:3 enz)

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Even kort 3 hoeraatjes voor de Logitech customer service; *O* *O* *O*

Bijna 2 jaar geleden kocht ik in de US de Harmony remote voor Xbox360. Het apparaat heeft altijd prima gewerkt en heb zonder probs al mijn al mijn apparatuur kunnen bedienen….tot 2 weken geleden. Ik was voor het eerst sinds lange tijd weer wat functionaliteiten aan het wijzigen, vervolgens de remote geupdate en sindsdien herstartte de remote automatisch naar het “welcome to your remote” screen na ELK willekeurig uitgezonden IR signaal.
De NL helpdesk wist niet wat er aan de hand was dus zou ik later teruggebeld worden door door Logitech HQ Canada. Een dag later werd ik inderdaad keurig teruggebeld en heb werkelijk een uur met de Canadese helpdesk geprobeerd de remote weer te herstellen; firmware update in safemode, Harmony software downgraden / upgraden / herinstalleren, you name it we’ve tried it ;) .
Uiteindelijk zou het op een RMA actie moeten gaan uitdraaien, maar helaas kon Logitech NL niets voor mij betekenen aangezien de betreffende Harmony nooit officieel in de EU is verkocht en mijn garantietermijn verstreken zou zijn. Ik was me dus min of meer weer gaan oriënteren op een andere remote.
Toen ik vanmorgen echter mijn mail checkte stond daarin een bericht van Logitech Canada dat ze na overleg toch besloten hadden mij een hagelnieuw exemplaar op te sturen. Van mijn oude remote hoefde ik alleen het afschermkapje van de batterijen op te sturen :? , en de remote zelf mag de prullenbak in.
Ben de laatste tijd veel met verschillende klantenservices in contact geweest, maar de klantgerichtheid bij Logitech steekt er toch echt met kop en schouders bovenuit.

Hulde _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles55
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04-2020
Had ik dit forum maar eerder ontdekt! Ik woon in Frankrijk en een week geleden heb ik, onder druk van mijn vrouw, mij laten verleiden tot de aanschaf van een Philips SRU9600. Na een paar dagen stoeien vond ik het maar helemaal niks en heb ik hem teruggebracht. Ik kreeg een waardecheque en heb daarvoor (toen nog op de gok) een 525 besteld want die hadden ze niet op voorraad (duurt zelfs 4 weken!). Thuisgekomen dus maar eens op internet gaan zoeken en dit forum gevonden en helemaal doorgelezen (deel I en II). Ik heb er wel vertrouwen in dat de 525, als ik hem over een week of vier heb, mijn apparaten kan bedienen.
Ik zit alleen wel met één ding dat ik niet heb kunnen vinden op het forum: ik heb een Inverto 7000PVR als STB en die staat gewoon in de Database van Logitech maar die Inverto werkt op veel plaatsen met gekleurde knopjes rood, geel, groen en blauw voor bijvoorbeeld het verwijderen van opgenomen TV-programma's maar ook voor het opvragen van meer info en het zoeken en verplaatsen van zenderindelingen, het bevestigen van akties enzovoorts. Op de 525 zitten deze gekleurde knoppen niet en ik heb geen idee hoe die functies in de 525 geregeld worden of ingebracht kunnen worden.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

PS: Mijn bestelde 525 omruilen voor een ander type is geen optie, dit is Frankrijk weet je wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Laatst online: 11:48
Heb zelf nu sinds 2 weken de harmony 1000 maar ben er niet echt tevreden over. Vind de bediening zelf niet gebruiksvriendelijk. Het instellen ging vrij eenvoudig. Wanneer ik echter op tv klik dan is het wisselen van de 1 t/m 9 kanalen en het oproepen van mijn gids minder makkelijk dan de losse afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Charles55 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:23:
Had ik dit forum maar eerder ontdekt! Ik woon in Frankrijk en een week geleden heb ik, onder druk van mijn vrouw, mij laten verleiden tot de aanschaf van een Philips SRU9600. Na een paar dagen stoeien vond ik het maar helemaal niks en heb ik hem teruggebracht. Ik kreeg een waardecheque en heb daarvoor (toen nog op de gok) een 525 besteld want die hadden ze niet op voorraad (duurt zelfs 4 weken!). Thuisgekomen dus maar eens op internet gaan zoeken en dit forum gevonden en helemaal doorgelezen (deel I en II). Ik heb er wel vertrouwen in dat de 525, als ik hem over een week of vier heb, mijn apparaten kan bedienen.
Ik zit alleen wel met één ding dat ik niet heb kunnen vinden op het forum: ik heb een Inverto 7000PVR als STB en die staat gewoon in de Database van Logitech maar die Inverto werkt op veel plaatsen met gekleurde knopjes rood, geel, groen en blauw voor bijvoorbeeld het verwijderen van opgenomen TV-programma's maar ook voor het opvragen van meer info en het zoeken en verplaatsen van zenderindelingen, het bevestigen van akties enzovoorts. Op de 525 zitten deze gekleurde knoppen niet en ik heb geen idee hoe die functies in de 525 geregeld worden of ingebracht kunnen worden.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

PS: Mijn bestelde 525 omruilen voor een ander type is geen optie, dit is Frankrijk weet je wel....
Lijkt me geen probleem, je kunt elk IR signaal onder elk gewenste knop programmeren. Staan ze niet in de database, dan leer je de functies gewoon aan van je oude ab. En volgens mij heeft ook de 525 toch echt die vier gekleurde knoppen in de onderste rij die prima aan jouw wensen kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Shiverzz schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:27:
[...]

En volgens mij heeft ook de 525 toch echt die vier gekleurde knoppen in de onderste rij die prima aan jouw wensen kunnen voldoen.
Harmony 525:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/146/jpg/808.1.0.jpg

Tenzij ik kleurenblind ben, zitten hier geen vier gekleurde knoppen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Hmm, weird. Ik zie hier toch ook echt 525 op staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/2127-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Shiverzz schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:24:
Hmm, weird. Ik zie hier toch ook echt 525 op staan.
[afbeelding]
Maf. Mijn plaatje komt rechtstreeks van de Logitech site zelf... tjsa. Lekker handig, twee verschillende 525jes dus. Lekker duidelijk voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt wel van de gekleurde (teletext) knoppen.
Die zitten niet op elke 525.

De bron heb ik niet bij de hand, maar ik heb ergens gelezen dat enkel de 525 bedoeld voor de Nederlandse markt, voorzien is van deze knoppen.

Buiten Nederland krijg je dus een ab zonder deze knoppen.
Je kan natuurlijk dan wel elke andere willekeurige toets laten functioneren als een kleurtoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
dat van die gekleurde knopjes is de europese versie, zonder de Amerikaanse. Ook in België zijn de 525's met de kleurentoetsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

sander- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:55:
Macro's maken?? Hpe doe je dat? Want het enige wat ik kan is alleen de wizard afgaan in het programma die meegeleverd is met de remote.

Ik heb namelijk het probleem dat sommige activities niet doen wat ze zouden, namelijk:
Als ik op Xbox druk, zou de TV op EXT1 moeten gaan , maar deze schakeld naar FRONT , en verder gaat mn versterker aan en de Radio begint te spelen. :'( Klopt dus niets van.

Als ik dan op TV druk dan springt deze naar EXT 2 (waar de Digitale Ontvagner aangesloten is) terwijl deze eigenlijk naar de TV turner (Ned1) zou moeten schakelen.

Het enige wat wel goed werk is , Radio luisteren en DVD kijken. :/

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
hmm dat is balen zeg!

Ik heb sinds enkele dagen een TC30 en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Het is gewoon relaxt dat je die andere afstandbedieningen niet meer nodig hebt. Ik moet nog wel het één en ander instellen maar dat is een kwestie van tijd. Ik zal over een tijdje wel mijn bevindingen over het apparaat melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

seninha schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:47:
[...]

Macro's maken?? Hpe doe je dat? Want het enige wat ik kan is alleen de wizard afgaan in het programma die meegeleverd is met de remote.

Ik heb namelijk het probleem dat sommige activities niet doen wat ze zouden, namelijk:
Als ik op Xbox druk, zou de TV op EXT1 moeten gaan , maar deze schakeld naar FRONT , en verder gaat mn versterker aan en de Radio begint te spelen. :'( Klopt dus niets van.

Als ik dan op TV druk dan springt deze naar EXT 2 (waar de Digitale Ontvagner aangesloten is) terwijl deze eigenlijk naar de TV turner (Ned1) zou moeten schakelen.

Het enige wat wel goed werk is , Radio luisteren en DVD kijken. :/
Dit heb ik met mijn DVD recorder ook (steeds verkeerde input), druk is op help (op de ab) en volg de instructies opje scherm, bij mij lost dit het probleem op, en onthoud de ab de juiste input.

Wanneer ik echter de ab weer heb geupdate met de pc moet ik het help verhaaltje weer herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Voor al die mensen met een 'input probleem', dus dat je Harmony/HK niet je tv op de juist input zet......

Probeer de wizard waar de ingangen gekozen moeten worden nog eens goed door te lopen, ook met compleet andere settings, an als het dan (nog) niet lukt:
BEL EVEN MET DE HELPDESK!
Dit is een 'bekend fenomeen' van de Harmony's. mn. als er scart ingangen gekozen moeten worden en als je door een aantal input heen moet lopen voordat je bij de juiste bent (EXT1, EXT2, EXT3, S-video, etc.....)

De helpdesk lost dit in een paar minuten op!
Heeft vaak ook geen zin om er zelf mee te gaan klooien of het hier te vragen.......
(wellicht iets om even in de TS op te nemen.....)

Buiten dit: als je de help toets gebruikt om wel bij de juiste ingang te komen, onthoudt ie deze setting (idd) niet in je Activiteit. Dit is slechst een 'tijdelijke' maatregel, je zult dan toch echt binnen de bewuste acvtiviteit een aapassing moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik krijg teletekst niet ingesteld op mijn hk TC30. Ik wide echter naar de klantenservice bellen alleen krijg ik deze niet te pakken.

Als ik de via de software naar support ga dan zie ik het volgende nummer staan '616-255-4545. Ik heb er ook al een keer een 0 voor geplakt alleen dat is ook niet het juiste nummer. Heeft iemand hier wel het juiste nummer van de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Nu online
scorpio81 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:31:
Ik krijg teletekst niet ingesteld op mijn hk TC30. Ik wide echter naar de klantenservice bellen alleen krijg ik deze niet te pakken.

Als ik de via de software naar support ga dan zie ik het volgende nummer staan '616-255-4545. Ik heb er ook al een keer een 0 voor geplakt alleen dat is ook niet het juiste nummer. Heeft iemand hier wel het juiste nummer van de helpdesk?
Kun je niet gewoon Logitech support bellen ? Hier contact pagina voor Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
nee, dat had ik per ongeluk gedaan (dacht dat het het nr van harman kardon was). Maar ze leveren geen support voor de tc30 (wat op zich ook wel logisch is).

Dat nr wat ik net intoetste is denk ik een amerikaans nr, is er ook een nl nummer van hk?

edit: Heb het al gevonden 0184-608060, alleen was de technische dienst vandaag niet beschikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door scorpio81 op 18-09-2007 13:58 ]

• scorpio81
Vandaag gebeld, alleen deze mensen konden me alleen helpen als het apparaat kapot was.

Weet iemand hoe ik teletekst in moet stellen? Ik heb het volgende gepobeerd
- Apparaat modi aanpassen
- philips tv aangeklikt
- bij de onderste knop (rood) teletekst ingesteld
- bij de onderste knoppen (groen) teletekst on ingesteld

Daarnaast heb ik de oude afstandbediening ook een keer bij de TC30 gehouden, echter zonder resultaat.

Deze apparaten gebruik ik momenteel:
Philips TV (32PW9308)
Pioneer AV Receiver (VSX-516)
Humax Digital Set Top Box (IR-FOX-C)
Microsoft Game Console (XBox)

• engelbertus
pff. volgens mij heeft logitech een echte helpdesk voor dit soort zaken, heb zelfs eens iemand geproken van de 2e lijns .. die deed niets anders dan helpdesk voor de afstandsbedieningen, en werkte in amerika, ( waar deze afstandbedieningen en zo, blijkbaar veel merer en al langer gebruikt worden) maar sprak gewoon nederlands. ging toen over het wel of niet ondersteunen van RF en X10

Verwijderd

wols schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:53:
dat van die gekleurde knopjes is de europese versie, zonder de Amerikaanse. Ook in België zijn de 525's met de kleurentoetsjes.
De mijne heeft ze ook (in België gekocht).

Verwijderd

Misschien niet helemaal t juiste topic, maar toch even een vraag over de TC30. Ik heb hier een TC30 legaal gekocht echter geen CD met software. Misschien een 2e hands, maar ok. Helaas kan ik niet terug naar de winkel (buitenland) maar zou ik hem wel graag willen programmeren etc etc. Iemand hier een idee waar ik de software vandaan kan halen? Via google en op de H/K site niets te vinden. (Ook niet na registratie op de H/K site). Wellicht, en nu weet ik dat ik veel vraag, kan iemand het ergens uploaden?

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:45:
Misschien niet helemaal t juiste topic, maar toch even een vraag over de TC30. Ik heb hier een TC30 legaal gekocht echter geen CD met software. Misschien een 2e hands, maar ok. Helaas kan ik niet terug naar de winkel (buitenland) maar zou ik hem wel graag willen programmeren etc etc. Iemand hier een idee waar ik de software vandaan kan halen? Via google en op de H/K site niets te vinden. (Ook niet na registratie op de H/K site). Wellicht, en nu weet ik dat ik veel vraag, kan iemand het ergens uploaden?
Hiero: http://images.harmonyremote.com/EasyZapper/Downloads/HarmanKardon/HK_TC30_5_1_4_88.exe

en hier nog één, is iets kleiner, dus anders, ik weet niet welke de juiste is:
http://www.vq35de.com/Sof...nKardon/HC_TC30_Setup.exe

en anders: kopen hè, dat kan hier

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 20-09-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al vele weken aan het lezen en rondsnuffelen op allerlei fora. Kan niet kiezen tussen de Harmony 525 (€ 70,0) en de Harman Kardon TC30 (€ 99,-). Met 12 apparaten heb ik eigenlijk genoeg. Maar moet eigenlijk het apparaat met de minste "bugs" en makkelijkste config hebben. Verder is een kleuren LCD wel leuk,maar het moet wel allemaal leesbaar en simpel blijven natuurlijk. Na heel veel lezen wil ik dan deze week bestellen.

Dit zijn mijn bevindingen:
Harmony: TC-30
Batterijen Accu (Li-on)
12 app. 15 app.
Web based config Database (veroudering??)

Zouden jullie mij aub kunnen helpen om de doorslag te geven.
Welk apparaat heeft de minste "bugs" en vervelende gebruikersfoutjes????(leren, buttons etc.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:19
Er zit inhoudelijk maar weinig verschil tussen de Logitech producten en de TC30. Ik ben alleen van mening dat de Logitech software vele malen gebruikersvriendelijker is en de helpdesk van Logitech is gewoon top.

Daarin tegen heeft TC30 een kleurenscherm, oplaad station en meer activity buttons, iets wat je bij de Logitechs pas tegenkomt bij de duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het oplaadstation lijkt me wel helemaal top. Hoe is het batterijverbruik van de 525 dan?
Uiteindelijk moet je natuurlijk wel reeel blijven: het is en blijft "maar" een afstandsbediening.(die ook valt,cola en bier te verduren krijgt etc etc.) ;)

Als het batterijverbuik meevalt (kun je de 525 aan en uitzetten??) Dan ga ik voor de Harmony ipv de TC30 ivm de geweldige helpdesk en software die ik overal hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OWJA!! en zeker niet te vergeten.....ik vind op bepaalde sites tegenstrijdigheden over het aantal aan te sluiten apparaten.
Ik heb in totaal 11 apparaten die ik wil invoeren...kan dit met de 525??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:39:
Het oplaadstation lijkt me wel helemaal top. Hoe is het batterijverbruik van de 525 dan?
Uiteindelijk moet je natuurlijk wel reeel blijven: het is en blijft "maar" een afstandsbediening.(die ook valt,cola en bier te verduren krijgt etc etc.) ;)

Als het batterijverbuik meevalt (kun je de 525 aan en uitzetten??) Dan ga ik voor de Harmony ipv de TC30 ivm de geweldige helpdesk en software die ik overal hoor!!!
Ik heb mijn 525 nu ongeveer een jaar intensief in gebruik en heb misschien 2 keer de batterijen vervangen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:44:
OWJA!! en zeker niet te vergeten.....ik vind op bepaalde sites tegenstrijdigheden over het aantal aan te sluiten apparaten.
Ik heb in totaal 11 apparaten die ik wil invoeren...kan dit met de 525??
De 525 kan tot 12 componenten en de duurdere modellen kunnen tot 15 componenten bedienen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.