Reg. datum: 10 juli 2001
quote:
Mijn werk is zo geheim, dat zelfs IK niet weet waar ik mee bezig ben!
GoT Index » Audio en HiFi » [Auzen X-Fi Prelude 7.1] ervaringen/info?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]quote:Beter is dus zowel discrete 5.1/7.1 aan te sluiten (voor muziek) + optisch/coax voor DD/DTS passtrough (voor films).
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Bij discreet wordt er niks gesimuleerd want deze kaart kan acht geluidskanalen verwerken en heeft dan ook acht analoge uitgangen. Dus ook bij analoog hoor je of de vijand achter je staat.quote:The Zep Man schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:20:
Het is simpel: DDL en DTSI kunnen allebei 6 kanalen geluid geven, waar 'discrete' (of hoe je het ook noemt) alleen wat simuleert. Voor spellen is dit erg handig, zodat je ook zeker weet waar een vijand achter je zit. En waarom dan DTSI boven DDL? Omdat DTS volgens sommigen veel betere kwaliteit geeft dan DD.
Mij boeit het persoonlijk niet zo of er nou een paar kabeltjes extra naar de versterker lopen. Er liggen hier toch al genoeg kabels over de grond dus een paar extra kunnen er ook nog wel bij.quote:De Xbox 1 ondersteunde al Dolby Digital Live voor elk spel dat er voor uitkwam en dit was een groot succes. De hardware die dit regelde was gebaseerd op de nForce Soundstorm (de eerste Dolby Digital Live-implementatie voor de PC, volledig in hardware).
Kan je dit nader uitleggen? Is 96 kHz al niet genoeg meer voor muziekpuristen?quote:Al wil je de muziekpurist spelen dan gebruik je gewoon een el-cheappo geluidskaart met een digitale uitgang welke in alle populaire sample rates PCM over de uitgang kan spugen. De X-Fi Prelude is dit zowieso niet (spuugt alleen 48Khz of 96Khz uit, waardoor puristen deze geluidskaart eigenlijk zouden moeten laten liggen).
Jeroen O wijzigde dit bericht 18-08-2008 20:36 (5%)
Even aangenomen dat je versterker een analoge 5.1 ingang (vrij) heeft. Of je moet het met stereo doen. En al heb je stereo, kan je het net zo goed digitaal doen, omdat het dan PCM (=lossless) kan.quote:Jeroen O schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:35:
Gewoon een analoge verbinding aanleggen tussen je geluidskaart en versterker. Werkt altijd, zowel met films als met games.
The Zep Man wijzigde dit bericht 18-08-2008 22:12 (53%)
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
maspro wijzigde dit bericht 18-08-2008 22:26 (6%)
Je kan het gewoon optisch aansluiten en met de nieuwste beta driver zal het met real-time DTS encoding werken. Al klinkt dat goed voor jou, dan kan je dat gerust door blijven gebruiken. Test het eerst zelf en trek je niet teveel aan van de mening van anderen als het gaat over geluidskwaliteit.quote:maspro schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:23:
Ik zal mijn specifieke situatie even verduidelijken.
Ik heb een Logitech Z-5500 Digital 5.1 speakerset die hardwarematig DD en DTS kan decoden, morgen krijg ik tevens mijn Auzentech X-Fi Prelude die ik in mijn Windows Vista systeem ga inbouwen. Het liefst sluit ik het geheel met de bijgeleverde optische kabel aan, maar zoals ik hier het één en ander lees kan ik dat beter niet doen?
Analoog en digitaal werken niet tegelijkertijd. Je hebt dus of het een, of het ander. Wil je digitaal, dan schakel je Dolby Digital Live in. Wil je analoog, dan schakel je Dolby Digital Live weer uit.quote:maspro schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:06:
Maar om ff terug te komen op mijn vraag:
Kan ik ook zowel de analoge kabels EN de digitale optische kabel tegelijkertijd aansluiten vanaf mijn Auzentech Prelude naar mijn Logitech Z5500? Dit zou dan als nut moeten hebben dat bijvoorbeeld bij MP3's het analoge gedeelte wordt gebruikt en bij DVD's het digitale gedeelte. Of zeg ik nu iets raars?
Ik heb het hele internet al rond gegoogled, maar niemand geeft echt een eenduidig straight-to-the-point antwoord. Als ik bijvoorbeeld nu het geheel alleen digitaal zou aansluiten, hoe gaat het dan met analoge bronnen doorsturen vanaf de computer naar de speakers?
Systeemspecs: Klik hier!
Analoog en digitaal werken wel tegelijk als je de digitale uitgang gebruikt voor PCM.quote:Wildfire schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:10:
[...]
Analoog en digitaal werken niet tegelijkertijd. Je hebt dus of het een, of het ander. Wil je digitaal, dan schakel je Dolby Digital Live in. Wil je analoog, dan schakel je Dolby Digital Live weer uit.
Kort antwoord: ja, je kan ze tegelijkertijd aansluiten. Of er uit allebei tegelijkertijd geluid komt hangt af van verschillende factoren. Dat is echter geen onderdeel van je vraag.quote:maspro schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:06:
Maar om ff terug te komen op mijn vraag:
Kan ik ook zowel de analoge kabels EN de digitale optische kabel tegelijkertijd aansluiten vanaf mijn Auzentech Prelude naar mijn Logitech Z5500?
Als je alleen MP3's afspeelt zonder Dolby Digital Live dan wordt het geluid via de digitale uitgang verstuurd als PCM (=zonder verlies), zodat je versterker het kan omzetten naar analoog. Over het algemeen is het verstandig om het signaal zo lang mogelijk digitaal zonder compressie te houden. Echter, er zijn altijd mensen die dan zullen claimen dat het eraan ligt welk apparaat betere DAC's heeft (en welke kabels je dan het beste kan gebruiken, zoals die zilveren kabels geproduceerd door elfen bij maanlicht...). Al praten we over PC speakersets, dan maakt het eigenlijk weinig uit en kan je de boel beter alleen digitaal aansluiten (wat een wirwar aan kabels vermijd).quote:Dit zou dan als nut moeten hebben dat bijvoorbeeld bij MP3's het analoge gedeelte wordt gebruikt en bij DVD's het digitale gedeelte. Of zeg ik nu iets raars?
Analoge bronnen werken digitaal (zonder Dolby Digital Live in ieder geval) hetzelfde als over de analoge uitgang.quote:Ik heb het hele internet al rond gegoogled, maar niemand geeft echt een eenduidig straight-to-the-point antwoord. Als ik bijvoorbeeld nu het geheel alleen digitaal zou aansluiten, hoe gaat het dan met analoge bronnen doorsturen vanaf de computer naar de speakers?
The Zep Man wijzigde dit bericht 19-08-2008 16:27 (48%)
Creative Impulses Developement
Als jij vindt dat de DAC's op je Prelude beter zijn dan die op je Z5500, dan zou ik niet de DAC's gebruiken van de Z5500 om je geluid om te zetten bij films. Laat dat AC3/DTS signaal dan maar decoderen door software of door je geluidskaart zelf.quote:Cidious schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:24:
Ik heb ook een Z5500 setje op mijn Prelude hangen.. en nu heb ik op meerdere plekken gelezen dat de DAC's op de Prelude vele malen beter zijn dan die in mijn Z5500.. een aangezien ik op XP draai en DDL teveel kwaliteits verlies heeft en er voor DTSI geen XP support is, heb ik de hele meuk maar zowel digitaal als analoog in geschakeld..
Analoog voor games en muziek
Digitaal voor films
Cidious wijzigde dit bericht 22-08-2008 14:25 (10%)
Creative Impulses Developement
ja is normaal had ik gehoort nogal iritant is als je open side panel hebt bv met window.quote:nFo schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:02:
Knippert een groen ledje op de kaart ?![]()
Is dat normaal ?
Zerokewl wijzigde dit bericht 03-09-2008 00:43 (50%)
Ja, dat is normaal. Alhoewel ik me wel afvraag wat dat LEDje in godsnaam voor nut heeftquote:nFo schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:02:
Knippert een groen ledje op de kaart ?![]()
Is dat normaal ?
Nieuwe drivers al geïnstalleerd?quote:Zerokewl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:42:
ik heb dus prelude bestelt tis maar afw8 hoe lang gaat duren status onbekend nog.
iemand enig ervaring met crackling popping issues.
is dat minder met auzentech off het zelfde ?.
Wildfire wijzigde dit bericht 03-09-2008 08:03 (38%)
ik zit nog te wachten lol status onbekend nog.quote:Wildfire schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:02:
[...]
Ja, dat is normaal. Alhoewel ik me wel afvraag wat dat LEDje in godsnaam voor nut heeft
[...]
Nieuwe drivers al geïnstalleerd?
Oeps, sorry, ff niet goed gelezenquote:Zerokewl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:10:
[...]
ik zit nog te wachten lol status onbekend nog.
dus weet niet wanneer ik hem bezorgt heb ;>
Zo te zien is dat het enige verschil, dus RC7 sla ik maar over. Mijn computer zet ik nooit in de slaapstand, mijn computer staat eigenlijk gewoon 24 uur per dag aan. Hij gaat alleen uit voor hardware-onderhoudquote:The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:53:
Versie RC7 is eergisteren uitgekomen en lost een bug op met betrekking tot het ontwaken uit sleep mode. Deze versie is ook te vinden op deze mirror.
Is dat die bug dat Dolby Digital het niet meer/half deed nadat je je pc uit slaapstand haalde?quote:The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:53:
Versie RC7 is eergisteren uitgekomen en lost een bug op met betrekking tot het ontwaken uit sleep mode. Deze versie is ook te vinden op deze mirror.
Deismyna wijzigde dit bericht 05-09-2008 10:46 (11%)
GoT Index » Audio en HiFi » [Auzen X-Fi Prelude 7.1] ervaringen/info?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona