Gathering of Tweakers

Quicksearch
Zover ik weet heeft auzentech gewoon 1 unified driver (en nog een update voor die driver),
die in ieder geval werkt in zowel XP als Vista 32 bit.
Ik neem eigenlijk aan dat die driver het ook wel doet in Vista 64 bit.

Reg. datum: 23 december 2005

quote:
Twisted schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:52:
Kan iemand me vertellen of de preulde ook Vista x64 drivers heeft. Kan ik namelijk niet op de site ontdekken.
Ik draai hem hier op Vista Home Premium 64bit ;)

DOCer met Pensioen

Vandaag deze kaart rechtstreeks van Auzentech USA ontvangen.

1e ervaringen zijn erg goed geluid klinkt heerlijk warm (heb hem op me NAD installatie aangesloten) en hoor wel degelijk dat dit zuiverder klinkt als de X-Fi Fatal1ty die ik heb gehad alsmede de Auzentech HD-Xplosion.

Trouwens een tip voor wie deze kaart zoekt.
Bestel hem via Auzentech zelf inc. "High Priority FedEx" verzenden komt deze kaart door de lage dollar koers op +/- ¤155 wat ongeveer 15 euro cheaper is als de shops uit de pricewatch en dan nog ZONDER verzenden en vaak niet eens op voorraad 8)

En de naam is goed ..... rijd namelijk zelf in een Honda Prelude :+ :P

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

Zillion Lives!

Handig als ie kapot gaat.... ;)
DOCer met Pensioen

quote:
Wordt lastig me auto past niet in mijn pc :P

Nu wachten op de nieuwste drivers want met de huidige drivers kan je veel minder als met de Vista drivers voor de HD-Xplosion maar dat zal als het goed is niet veel langer meer moeten duren :) Q1 2008 ;)

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

Ik heb zojuist deze kaart aangeschaft. Hiervoor had ik de Creative X-fi fatality, alleen deze is defect geraakt. Op het laatst produceerde die alleen nog zwaar vervormd geluid. Ermee terug gaan naar de winkel gaat niet meer want die is failliet (icomputers). En bij Creative blijk je niet op een normale manier een RMA nummer aan te kunnen vragen :( Omdat ik ook al slechte ervaringen had met een defect geraakte Gigaworks S750, heb ik niet zoveel vertrouwen meer in Creative.

Omdat ik echter wel EAX 5 wil, werd het tijd om Auzen maar eens te proberen :)

Dus bij deze even een kleine vergelijking tot nu toe:

* Het geluid vind ik niet beter of slechter klinken dan de Creative X-fi. (Toen ie het nog deed). Wat me wel opvalt is dat de Auzen X-fi een zachter uitgangsvolume heeft dan de Creative X-fi.

* Bij de Auzen X-fi is de meegeleverde software zeer beperkt. Feitelijk heb je alleen de mixer en de audio-console. Bij de Creative zit er nog een hele zooi extra software bij (die ik overigens nooit gebruikte, m.u.v. Creative wavestudio). Eventueel kan ik nog wel eens proberen of die software niet achteraf nog te installeren en te gebruiken is.

* Bij de Auzen X-fi heb je geen mogelijk om het bij de Creative kaarten meegeleverde frontpaneel aan te sluiten. Wel zit er een aansluiting op de kaart waarmee je een aantal connectors die op sommige computerkasten zitten, aan te sluiten.

* Mensen met een Creative Gigaworks S750 dienen een extra audiokabeltje te kopen voor de zij-luidsprekers, aangezien deze bij de Auzen kaart op een aparte connector zit. (Is volgens mij bij iedere audioboer of mediamarkt te koop).

quote:
Jeroen O schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:47:
Ik heb zojuist deze kaart aangeschaft. Hiervoor had ik de Creative X-fi fatality, alleen deze is defect geraakt. Op het laatst produceerde die alleen nog zwaar vervormd geluid. Ermee terug gaan naar de winkel gaat niet meer want die is failliet (icomputers). En bij Creative blijk je niet op een normale manier een RMA nummer aan te kunnen vragen :( Omdat ik ook al slechte ervaringen had met een defect geraakte Gigaworks S750, heb ik niet zoveel vertrouwen meer in Creative.

Omdat ik echter wel EAX 5 wil, werd het tijd om Auzen maar eens te proberen :)

Dus bij deze even een kleine vergelijking tot nu toe:

* Het geluid vind ik niet beter of slechter klinken dan de Creative X-fi. (Toen ie het nog deed). Wat me wel opvalt is dat de Auzen X-fi een zachter uitgangsvolume heeft dan de Creative X-fi.

* Mensen met een Creative Gigaworks S750 dienen een extra audiokabeltje te kopen voor de zij-luidsprekers, aangezien deze bij de Auzen kaart op een aparte connector zit. (Is volgens mij bij iedere audioboer of mediamarkt te koop).
Hier uit begrijp ik dat je je Auzentech X-Fi aan heb gesloten op een Gigaworks S750 set.
Hoogst waarschijnlijk hoor je geen verschil kwa geluidskwaliteit omdat je set geen high end set is.
De componenten op de Prelude zijn namelijk top of the line en om het verschil te horen moet je namelijk zo wie zo de kaart analoog aansluiten en je set alleen als eindversterker gebruiken.
Als je hem aansluit via de S/PDIF gebruikt de Prelude de DAC's en OpAmps niet die op de kaart zitten maar de van de versterker waar je het signaal naar toe stuurt. En dan hoor je inderdaad geen verschil met de Creative kaarten.

Mijn advies koop een goede koptelefoon zoals de Sennheiser 595, 500 of 650. Luister hier maar eens mee naar een goed stukje muziek en je zult het verschil zeker horen.

P.S S750 mag dan wel THX certified zijn maar ik ken genoeg HiFi spullen die niet THX certified zijn en velemalen beter klinken als een S750 setje. (niet om je af te kraken hoor, maar staar je niet blind op certified spul).

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

Ik gebruik inderdaad de gigaworks S750. Die is analoog aangesloten op de geluidskaart. (Dat kan trouwens ook niet anders).

Overigens staar ik me niet blind op THX spul. De S750 is goed genoeg voor mij. Een koptelefoon wil ik echter nog wel eens kopen dus toch bedankt voor het advies. :)

Reg. datum: 23 december 2005

quote:
Sarge_Mango schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:13:
[...]

Hier uit begrijp ik dat je je Auzentech X-Fi aan heb gesloten op een Gigaworks S750 set.
Hoogst waarschijnlijk hoor je geen verschil kwa geluidskwaliteit omdat je set geen high end set is.
De componenten op de Prelude zijn namelijk top of the line en om het verschil te horen moet je namelijk zo wie zo de kaart analoog aansluiten en je set alleen als eindversterker gebruiken.
Als je hem aansluit via de S/PDIF gebruikt de Prelude de DAC's en OpAmps niet die op de kaart zitten maar de van de versterker waar je het signaal naar toe stuurt. En dan hoor je inderdaad geen verschil met de Creative kaarten.

Mijn advies koop een goede koptelefoon zoals de Sennheiser 595, 500 of 650. Luister hier maar eens mee naar een goed stukje muziek en je zult het verschil zeker horen.

P.S S750 mag dan wel THX certified zijn maar ik ken genoeg HiFi spullen die niet THX certified zijn en velemalen beter klinken als een S750 setje. (niet om je af te kraken hoor, maar staar je niet blind op certified spul).
Auzentech Prelude + Little Dot MKIII + HD 595 = WIN _/-\o_ !!!

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
namdang schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:03:
[...]

Auzentech Prelude + Little Dot MKIII + HD 595 = WIN _/-\o_ !!!
Waarom dacht ik nou vrijwel hetzelfde? :P

De review van Guru3d heeft me overtuigd van deze kaart. Helaas zal ik nog even moeten wachten met de aanschaf... iets met niet al te veel centjes ;)

turn around and feel the vibe

Na al een tijdje op zoek te zijn geweest naar een wat meer audiofiele geluidskaart, ben ik nu toch bij creative uitgekomen.
Ik had eerst op het lijstje staan een Club3D agrippa, of de M-audio revolution.
Ik ben echter de laatste dagen tot de conclusie gekomen dat gamen en internetten het belangrijkste zijn voor de geluidskaart, en dat muziek een heel erg goede 2e is. En dan komen toch de X-Fi kaarten om de hoek kijken.
Nu heb ik dus interesse in de X-Fi prelude. Het ziet eruit als een hele mooie kaart, die kan voldoen aan al mijn eisen.
Ik wil graag mijn 2.0 Creative T20, een Sennheiser HD595 en mijn reciever (digitaal) aansluiten. Als het goed is is dit allemaal mogelijk toch??

Ik heb wel een vraag, als ik MP3 afspeel wil ik dat de geluidskaart/chip dit gewoon (via S/PDIF) als 44,1kHz doorgeeft aan mijn receiver en als ik een DVD afspeel moet ie 48kHz doorgeven. Ik wil niet elke keer hoeven te switchen. Is dat mogelijk?
En moet je dan ook switchen als je games gaat spelen (via de sennheiser meestal) of als je muziek gaat luisteren (via s/pdif naar een Marantz)?

En de driver ondersteuning wordt steeds beter, hebben veel mensen moeite om de kaart aan de praat te krijgen? Hij doet het gewoon onder XP32 of XP64?? En onder Vista 64??

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

Reg. datum: 21 september 2005

Kheb hem ook sinds vandaag.

Hij bevalt opzich goed, kom alleen nog wat rare dingetjes tegen. Maar tis beetje met de knopjes spelen nu :P

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
el-jorge schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:36:...

En de driver ondersteuning wordt steeds beter, hebben veel mensen moeite om de kaart aan de praat te krijgen? Hij doet het gewoon onder XP32 of XP64?? En onder Vista 64??
Bij mij werkt de driver perfect onder Vista x64. Je moet trouwens de laatste drivers van de site halen. Laat de drivers op de CD maar links liggen.

quote:
Kenw00t schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:24:
[...]
Bij mij werkt de driver perfect onder Vista x64. Je moet trouwens de laatste drivers van de site halen. Laat de drivers op de CD maar links liggen.
Mmm die CD links laten liggen heb ik ook geprobeerd, alleen miste ik de consoles toen. Dus heb ik eerst de cd geinstalleerd en toen die van de site.

quote:
Bernardo schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:15:
[...]

Mmm die CD links laten liggen heb ik ook geprobeerd, alleen miste ik de consoles toen. Dus heb ik eerst de cd geinstalleerd en toen die van de site.
Ik heb het ook zo gedaan hoor. Eerst de CD en dan de patch, maar later las ik op de site dat je eerst de oude moest verwijderen voor je de patch installeerde. Vaag.

quote:
Kenw00t schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:09:
[...]
Ik heb het ook zo gedaan hoor. Eerst de CD en dan de patch, maar later las ik op de site dat je eerst de oude moest verwijderen voor je de patch installeerde. Vaag.
Ja, maar dat heb ik niet gedaan. Gewoon eroverheen geinstalleerd en het werkt prima nu :D

Khad alleen wat last van overstuurde boxen, maar het hoofdvolume van de X-Fi wat zachter loste het probleem op XD

Bij de X-Fi van Creative had ik decoder-opties. Zo kon ik films met Media Player Classic afspelen onder Windows XP en dan het geluid in AC3Filter via S/PDIF-uit direct doorsturen naar de S/PDIF-in van de Audio Console zodat de kaart het kon decoderen naar de analoge T7700 speakers. Zo kon ik zonder externe decoder/receiver ook m'n consoles via Optical-in laten horen, hetzij overbelast in 5.1 modus. Heel het Creative forum stond vol met dat laatste dillemma zonder oplossing van Creative, dus gebruikte ik maar stereo over optisch.

Mijn vraag is eigenlijk, als X-Fi Prelude bezitter, of deze functies weer terug komen op deze kaart met de DDL en DTS:I of heb ik dan toch een externe decoder met speakers nodig?

Volgens de website van Auzentech gaat er in het begin van 2008 wel een update uitkomen met daarbij extra DD en DTS functionaliteit.

Ik hoop ook dat daar het op de kaart decoderen van DD en DTS signalen bij zit. Op mijn Creative kaart had ik dat inderdaad ook. Nu moet ik het doen met softwarematige decodering door middel van PowerDVD. (Wat opzich ook wel werkt).

turn around and feel the vibe

Ik heb gisteren de prelude binnen gekregen.
Optisch een mooie kaart. De componenten die erop zitten zien er goed uit, en zoals ik uit reviews al had gelezen zijn het dan ook kwaliteit componenten. De aansluitingen zelf zien er ook goed uit. De kaart komt met 2 coax - optisch converter stukjes, en een (volgens mij) digitale kabel. Ik weet dit echter niet zeker aangezien ik die nog niet uitgepakt heb.

Gelijk in het MB geprikt. Clean install van windows, driver geinstalleerd, patch erover. Ging allemaal prima, ik draai WinXP32. Het geluid over de analoge verbinding naar de reciever is er een boel op vooruit gegaan tov de audigy2ZS die ik had. Het geluid lijkt minder vlak, meer detail, goed midden en hoog, en een redelijk strakke baslijn. De verschillende modussen zijn ook echt wel relaxed. Je kan volgens mij alleen niet over de sp/dif een 44,1Khz uitsturen. Ik heb nog geen lang genoeg digi kabel om dit uit te proberen, dat komt binnenkort

Asus P5B-E | Intel C2D E6400 + Scythe Ninja | 2GB Kingston HyperX 6400 | XFX 7950GT XXX (passief) | Samsung 205BW | WD Raptor 74GB | Seagate 7200.10 320GB | Auzentech X-Fi Prelude | Gigaworks T20 | Sennheiser HD595 SE | Tagan TG480-U15 | Lian Li PC-60b

Ik heb even een vraag m.b.t. het Dolby Digital Live en DTS Connect.

Als met de nieuwe drivers deze fucties wel ondersteund worden in vista, wordt WMA Pro Audio dan ook realtime gedecodeerd naar DTS, zonder dat je de kanaal informatie mist.

Op dit moment worden bij mij WMV-HD bestanden met WMA-Pro op mijn HTPC met VMC omgezet naar PCM 2.0 geluid, dit omdat mijn reciever geen WMAPro aan kan(zijn zeer weinig die dit kunnen) Nu heb ik deze kaart gekocht met de hoop dit realtime om te zetten naar DD of DTS. Gaat dat lukken?

En wordt dan niet het PCM2.0 signaal naar DD gedecodeerd ipv het WMAPro signaal?

Vakmanschap is meesterschap

quote:
Inderdaad!

Hier nog even wat meer info:

http://www.auzentech.com/site/download/updates.php

New features
ㆍDigital Live SW Feature
ㆍALchemy Application
ㆍVolume Control Panel
ㆍSW Bug Fixes requested by Auzentech.

Changes
ㆍDDL license notice and trademark acknowledgements
ㆍInput window fix
ㆍ DDL plugin update
ㆍ Driver bug fix on the BSOD during clock switch

File Information:
ㆍSize: 150 mb
ㆍRelease Date: 12/21/2007

En alweer: "Installation of this driver will require removal of any previous X-Fi Prelude drivers."
Ook dit: "The ALchemy application is included in this installation."

Vroooom ?

en het werkt als een dolle, gisteren de kaart binnen gekregen, geinstalleerd, werkte niet, kaart werd niet herkend door de meegeleverde drivers :?
maargoed, nieuwe drivers gedownload, en voila, we hebben geluid, klinkt waanzinnig mooi, via mijn z5500 niet veel anders dan de X-Fi, maar over de koptelefoon is het heel duidelijk merkbaar, petje af voor Auzentech, nu nog een goed koptelefoon versterkertje hebben, een Little Dot is misschien wat duur, maar er is nog zat te krijgen dat ook goed is :p

quote:
HKS-Skyline schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:22:
en het werkt als een dolle, gisteren de kaart binnen gekregen, geinstalleerd, werkte niet, kaart werd niet herkend door de meegeleverde drivers :?
maargoed, nieuwe drivers gedownload, en voila, we hebben geluid, klinkt waanzinnig mooi, via mijn z5500 niet veel anders dan de X-Fi, maar over de koptelefoon is het heel duidelijk merkbaar, petje af voor Auzentech, nu nog een goed koptelefoon versterkertje hebben, een Little Dot is misschien wat duur, maar er is nog zat te krijgen dat ook goed is :p
Ik las net op een ander forum dat een versterker bij deze kaart helemaal niet nodig is.. _/-\o_

Reg. datum: 07 oktober 2005

Doet de kaart met de nieuwe drivers nou nog steeds aan upsampling? Ik wil namelijk ooit eens mijn Soundblaster Audio PCI 128 :$ vervangen door een X-FI Prelude óf een X-Meridian. Weet iemand welke beter geluid heeft? De X-Meridian heeft iig replacable OPAMPs voor alle kanalen ipv. alleen front. Maar geen EAX 5.0 support.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws