Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 januari 2005

quote:
Cartman! schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:49:
Makkelijk gezegd ja... Heb iig. alle heatpipes er af gehaald nu...heb nu wat meer ruimte om te werken. Duidelijk een lomp systeem van intel dat dit nodig is zeg... alle AMD coolers had ik er in 20sec op.

en je gaat niet je volle gewicht gooien op een moederbord van 200e. Als er iets breekt dan kan ik t echt niet op garantie gooien...

update:
3 v/d 4 pinnen zijn nu vastgeklikt...pff...
ding trekt mn bord ook compleet krom...goed bezig zo :{

Hoe erg is t als er maar 3 v/d 4 vastzitten? Ik vind t echt nergens op slaan dat ik nou 2,5 uur bezig moet zijn met een boxed cooler... ik wil dat ding testen verdomme...
Ik heb hetzelfde probleem met mijn P35-DS3P i.c.m. E4300, staat ook heel erg krom naar mijn idee.

Bericht uit E4300 de nieuwe overclocking koning deel2:
quote:
Ik heb sinds vrijdag de GA-P35-DS3P voor bij mn E4300 (met stock koeler). Ik moest deze echter heel hard aandrukken naar mijn idee om hem vast te laten klikken. Zo hard dat mn bord nu krom staat.

Foto'tje
Plaatje op imageshack (popups!)
(sorry voor de slechte belichting)

Is dit normaal? Ik heb wel op GOT gelezen dat meer mensen er last van hebben, maar ook zo ver of is dit niet goed?

graag jullie mening hierover

Macbook Pro Mid 2009 15" 2.66Ghz 4GB 320GB OSX Snow Leopard + Windows 7 + Windows XP | iPhone 3G 16GB 3.0 | Core i7 @3.5GHz P6T-Deluxe 6GB HD4870OC1GB 150GB VelociRaptor 2x Samsung F1 1TB Samsung 245B + 204B

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
Powrskin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:49:
Zeer nette topic-start Tutti-Frutti. Ok kom na een paar aanpassingen es kijiken, maar op dit moment vind ik het de beste en mooiste TS die ik gezien heb _/-\o_ :D

kan nog worden vermeldt dat de p35 intel chips op 65nm worden gemaakt ipv 90nm (965/975), zodoende er dus ookminder stroom/hitte verbruiikt wordt.

@Melvin blue screens zijn een uitdaging :P, en moet je cker regelmatig zien als je overklokt en anders moet je beter je best doen :*) . Veel volts geven is niet de goede manier.
Sjees, moet ik nu ook al een paypal rekening openen voor donaties :+ Bedankt voor je compliment!

Ik zal binnenkort even een stukje over de P35 behandelen in de TS, met het chipset design zoals hij zo mooi in de manual staat van gigabyte :)
quote:
pposthoorn schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:53:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn P35-DS3P i.c.m. E4300, staat ook heel erg krom naar mijn idee.

Bericht uit E4300 de nieuwe overclocking koning deel2:

[...]
Die kromheid zie je bij heel veel borden hoor, die koelertjes gaan nou eenmaal strak.
Als je hem in je behuizing vastschroeft, komt hij waarschijnlijk wel iets rechter. In ieder geval niets om je zorgen over te maken :Y)

Btw, kwam net dit tegen. Jammer dat ddr3 nog zo duur is 8)7

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 06-06-2007 00:07 (40%)

MHz Matters
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
Tutti-frutti schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:49:
Eindelijk een review van de DS3P

Grappig, maar niet echt interessant :P

GA-P35-DS3P

-Tiger Direct Video Review

Jaja.. allemaal "Right out-of-the-box!"
Mooi filmpje :D Weinig nuttig info inderdaad, maar ben overtuigd! ;) Heb net een DS3P besteld voor mijn E2160 cpu-tje :)
Reg. datum: 18 september 2004

Het zijn zeker mooie bordjes van Gigabyte. Zit zelf nog wat te twijfelen over de P35C-DS3R en de DS4. Wat ik alleen echt niet begrijp is dat de huidige moederborden (niet alleen Gigabyte natuurlijk) zo ontzettend weinig bruikbare uitbreidingssloten hebben...

Ik bedoel.. pci-e.. yeah right.. dat wordt bijna nergens gebruikt! En dat is al zeker 2 jaar zo..dus niet dat het in no time overal te krijgen is.. En als je dan iets vindt is het een netwerkkaartje van 100+ euro..

En nu heb je dus maar 2 of 3 pci sloten tot je beschikking. In mij geval: geluidskaart, extra netwerkkaart en nog een wifi-kaartje. En dan zit ik nog te denken aan een TV-kaart. Tja.. Dan zit ik al op 4. Ik vind het behoorlijk frustrerend. Dan koop je een superbordje, en dan heb je totaal geen uitbreidingsmogelijkheden. Niet te geloven gewoon!

PURE
Reg. datum: 22 september 2004

Begint er allemaal goed uit te zien. Mijn P35C zou er over een goede week moeten zijn. Zeer benieuwd naar met name mem OC.

Weersverwachting 12 uur:
Reg. datum: 24 april 2000

wezza, ik vind het wel meevallen... geluid heb je onboard, net als een netwerkkaart. En de meeste gebruikers vinden dat prima. Dan zou je perfect ruimte hebben voor n TV kaart en een WiFi kaart en er nog 1 vrij hebben. Tis maar net hoe veeleisend je bent.

In de ochtend zon na mist, vanmiddag licht bewolkt, de minimumtemperatuur ligt tussen de 2 en 6 °C. De maximumtemperatuur tussen de 8 en 10 °C. De wind is zwak uit ZO. In de middag zwak, kracht 2.

quote:
Viss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:00:
Begint er allemaal goed uit te zien. Mijn P35C zou er over een goede week moeten zijn. Zeer benieuwd naar met name mem OC.
Goede week hehe :)
Ze zijn vandaag al binnen voor ons dus >:)
Ik ga er vanavond mee aan de gang, Bart zijn bord wordt morgen naar hem verstuurd :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Reg. datum: 30 april 2003

@pposthoorn

Je moet de koeler ook pas vast draaien/klikken als het moederd goed vast geschroefd is op de backplate.

Als je dat niet doet kan i.d.d. het moederbord krom gaan staan met alle mogelijke gevolgen van dien.

Dank u.
Reg. datum: 16 oktober 2005

Over krom gesproken...
Vandaag heb ik mijn DS4 binnengekregen en daar is het koelblok redelijk krom van (zie foto).
http://www.imagehosting.com/out.php/t740589_Koelerscheef.jpg

Nou wil ik natuurlijk straks ook gaan overclocken, maar de vraag is of de temparaturen ook drastisch zullen stijgen in de loop der weken/maanden/jaren? En of het uberhaubt goed is voor de levensduur.
Ik heb het moederbord nog niet getest en ik denk dat de chip eronder kapot is, ik heb al RMA aangevraagd of kan ik net zo goed zelf testen of ie werkt?

Straks komt er een Scythe Infinity op en ik zag zo dat het wel iets op het koelblok drukt, zoals al eerder in dit topic is aangegeven.

Moet ik zelf testen of het laten testen? Ook in geval van garantie ofzo? Ik heb er verder nog niks mee gedaan (alleen uit de doos gehaald), scheelt dat?

WhiteRaver wijzigde dit bericht 06-06-2007 18:03 (12%)

Graag gedaan.

Reg. datum: 23 augustus 2006

Hoe hoger ik de Vcore op mijn DS3R instel hoe groter de afwijking wordt. Met mijn E4300 op 3ghz is de vcore in de bios ingesteld op 1.3625V. Stressed is het volgens cpu-z nog maar 1.296V. Ik vind het een grote afwijking. Is dit hardwarematig of kan dit met een bios update in de toekomst opgelost worden?

MHz Matters
Reg. datum: 12 april 2002

Wie zegt dat cpu-z het bij het juiste eind heeft?
PURE

Boven een bepaalde vcore (op P5B/commando bijvoorbeeld rond de 1.35/1.40) leest cpuz helemaal niet meer uit. Is zo'n beetje het laatste progje wat ik voor vcore zou vertrouwen. Speedfan/everest etc zijn betere opties.

Graag gedaan!

Klopt, gebruik Speedfan voor uitlezen van Vcore en Vdimm (vcore2 = vdimm).
Daarnaast hebben de bordjes inderdaad wat Vdrop, maar verschil in Idle en Stressed (vdroop) zou er nauwelijks moeten zijn.
Dus stel je bios altijd wat hoger in, dan de waarde die je wilt. De vcore kan je toch hoog genoeg instellen, dus het is geen belemmering in mijn ogen ;)

Reg. datum: 29 september 2004

quote:
Tutti-frutti schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:01:
Daarnaast hebben de bordjes inderdaad wat Vdrop, maar verschil in Idle en Stressed (vdroop) zou er nauwelijks moeten zijn.
Dus stel je bios altijd wat hoger in, dan de waarde die je wilt. De vcore kan je toch hoog genoeg instellen, dus het is geen belemmering in mijn ogen ;)
Zolang er maar geen verschil tussen idle <> stressed is, is alles prima. Dat zit dus wel goed bij deze borden, gezien de vele positieve reacties overal :)

Reg. datum: 02 januari 2007

Is het nou de moeite waard om op een X38 moederborden te wachten vs een high end P35 bord?!?

HD3870 CF

Speedfan geeft bij mij dezelfde waardes aan als cpu-z. Bios 1.425V, idle 1.38V en stressed is het 1.36V. Dit op 3.15ghz :)

PURE

quote:
Tutti-frutti schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:01:
Werkt dat op deze borden? Dat is mooi. In hoeverre komt speedfan overeen met vdimm bios?

In de bios: 2.1V ingesteld.
Speedfan: 2.11V.

Graag gedaan!

quote:
Viss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:50:
[...]

Werkt dat op deze borden? Dat is mooi. In hoeverre komt speedfan overeen met vdimm bios?
Vdimm kan je niet in bios zien.. Gigabyte heeft alleen maar OK/Fail-tjes staan in bios. Maar +0.40 instellen (=2.20) is 2.24 krijgen in speedfan. Vdimm overvolt hij altijd beetje :)

X
Reg. datum: 26 juli 2000

quote:
Tutti-frutti schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:05:
[...]

Vdimm kan je niet in bios zien.. Gigabyte heeft alleen maar OK/Fail-tjes staan in bios. Maar +0.40 instellen (=2.20) is 2.24 krijgen in speedfan. Vdimm overvolt hij altijd beetje :)
is niet helemaal waar, ik heb 2.2v in de bios, komt er in speedfan 2.16v te staan.

Reg. datum: 19 mei 2004

quote:
Over krom gesproken...
Vandaag heb ik mijn DS4 binnengekregen en daar is het koelblok redelijk krom van (zie foto).

Ik heb het moederbord nog niet getest en ik denk dat de chip eronder kapot is, ik heb al RMA aangevraagd of kan ik net zo goed zelf testen of ie werkt?

Straks komt er een Scythe Infinity op en ik zag zo dat het wel iets op het koelblok drukt, zoals al eerder in dit topic is aangegeven.

Moet ik zelf testen of het laten testen? Ook in geval van garantie ofzo? Ik heb er verder nog niks mee gedaan (alleen uit de doos gehaald), scheelt dat
Mijn P35-DS4 stond ook zo krom. Werkt prima hier :-) Denk dat het wel zo zou horen dan O-)

Mijn OCZ-Reapers krijgen in de bios 2,35v voor hun kiezen en Speedfan geeft 2,37v aan.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Graag gedaan!

quote:
johnny.xxx schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:26:
[...]

is niet helemaal waar, ik heb 2.2v in de bios, komt er in speedfan 2.16v te staan.
Oke, erg systeem afhankelijk dus (voeding, of per mobo)

PURE

quote:
Heineken01 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:32:
[...]

Mijn OCZ-Reapers krijgen in de bios 2,35v voor hun kiezen en Speedfan geeft 2,37v aan.
Voor benchmarks of 24/7? Is voor dat laatste aan de hoge kant ongeacht de eventuele koeling.

X
Reg. datum: 26 juli 2000

quote:
Viss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:07:
[...]

Voor benchmarks of 24/7? Is voor dat laatste aan de hoge kant ongeacht de eventuele koeling.
geeft je veel sneller een reden nieuw te kopen ;)

mijn OCZ pc8000 gold's draaien ook standaard voor dagelijks gebruik eigenlijk te hoog. maar van stabiliteits problemen is hier dan ook helemaal geen sprake meer

Reg. datum: 19 mei 2004

quote:
Viss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:07:
[...]
24x7 Viss. Volgens OCZ is dit de max die ze mogen hebben dus daar houden we ons maar netjes aan O-)

linkje ocz

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: