Het schijnt trouwens dat je met duurzame energie zelfs tuinhuisjes autonoom kan maken, maar dat terzijde
Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!
Kun je daar meer over vertellen? Een snelle Google & Wikipedia search maakt mij niet veel wijzer...quote:
Ksssjt!quote:Het schijnt trouwens dat je met duurzame energie zelfs tuinhuisjes autonoom kan maken, maar dat terzijde
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Jazzper wijzigde dit bericht 11-07-2007 15:12 (6%)
Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!
Het is 's-nachts kouder dan buiten
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't. Besparingsmeter: 867W, 67W sluipverbruik en 800W halogeen vervangen voor LEDs.
Leuke link ook waterstof energie wordt niet vergeten.quote:Exuimtum schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:32:
Oké, de filmpjes zijn van postzegelformaat en de stof is VMBO niveau, maar als ik daar doorheen prik zie ik een schitterende site die voor iedereen begrijpbaar is en dat krijgt een virtuele pluim.
Alles over de energie in het nu
mensen houd dit forum levendig doe ook mee, zou zonde zijn als het er niet meer is.
Mistraller wijzigde dit bericht 11-07-2007 21:36 (4%)
Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net
Nogmaals; waterstof is geen BRON, het is een drager van energie.quote:ajpeetoom schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:01:
[...]
Leuke link ook waterstof energie wordt niet vergeten.
Velen onder u weten dat ik waterstof energie een warm hart toe draag. Er kunnen nu al gigantische vermogens worden opgewekt 84 megawatt.
Steeds meer merken gaan auto’s maken die op waterstofgas rijden dat nu al op diverse punten in Amsterdam getankt kan worden, net als LPG.
De ontwikkeling en rendement verbeteringen gaan erg snel. Als ze voor de opwekking voor waterstofgas uitsluitend wind en zonne-energie gebruiken is het een 100% schone energiebron.
De brandstofcel begint uit zijn kinderschoenen te stappen. Er worden miljoenen aan recherche en onderzoek gestoken. Regelmatig zijn er rendement verbeteringen.
Zelf heb ik pas een brandstofcel generator besteld die 230 volt bij 3000 watt 5000 watt piek kan leveren. Verwacht deze volgende week in huis te hebben.
Ben vol lof over de energiebron van 21e eeuw.
NJS
oeps foutje, dat heb je als je teveel op spelling controlle van word leund.quote:Mistraller schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:39:
[...]
Nogmaals; waterstof is geen BRON, het is een drager van energie.
Waterstof kan best de energie DRAGER van de 21ste eeuw zijn, de BRON van de 21ste eeuw is nog altijd niet gevonden.
PS: Recherche is iets met politie en zo![]()
En onderzoek noemen ze in het engels Research...
mensen houd dit forum levendig doe ook mee, zou zonde zijn als het er niet meer is.
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Dat is inderdaad leuke PR.quote:ajpeetoom schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:01:
Steeds meer merken gaan auto’s maken die op waterstofgas rijden dat nu al op diverse punten in Amsterdam getankt kan worden, net als LPG.
Wat voor merk en type is dat? Wat kostte dat? Bij welk bedrijf heb je die besteld? Is het een waterstof- of methanol-brandstofcel (of iets anders)? Waar haal je de waterstof/methanol vandaan? is de brandstof duurzaam geproduceerd? Is het apparaat netgekoppeld? Zo ja, hoe heb je je teruglevering geregeld? Zo nee, hoe vangt het apparaat vermogensfluctuaties op?quote:Zelf heb ik pas een brandstofcel generator besteld die 230 volt bij 3000 watt 5000 watt piek kan leveren. Verwacht deze volgende week in huis te hebben.
CanonG1 wijzigde dit bericht 11-07-2007 22:31 (8%)
Het probleem is dat je een behoorlijke loods zou moeten volleggen met panelen om alleen al de energie te kunnen opwekken. Je moet voor de grap eens opzoeken hoeveel energie autorijden eigenlijk kost...niet voor niets dat electrische auto's op een belachelijk grote accu nog steeds maar een kleine actieradius hebben...quote:Onderbroek88 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:05:
Maar voor de rest ben je het wél met hem eens wil je zeggen ^^
Wat lief
Maar ik moet zeggen dat ik ook 'zin heb in' waterstof als drager van energie.
Ik zie het al helemaal zitten om gewoon (een hoop) panelen aan te sluiten op een waterstofgenerator en dan keihard 'uit het niets' je auto laten rijden. Zou van blijdschap waarschijnlijk niet meer weten hoe ik het had
ps: er zijn wel ergere typo's te vinden op GoT, toch?
Ik zeg geen tuinhuisje...
Vista! from the people who brought you Edlin!
Les canards W.C., on les vend ici?
Deux chiens chauds, s.v.p. et un pommes frites de guerre
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Wat? Taboe?

Slotenmaker nodig? | C2D E6300 | 1 Gb PC800 DDR II | ATI X800 AIW | ASROCK 4CORE-VSTA | Samsung 226BW 22'' | Silverstone LC02 HTPC |
Ja, voor weinig geld heb je al kleine zonnepaneeltjes waarmee je mobiele telefoons en PDA's op kunt laden. Voor ¤10 heb ik een openklap paneeltje bij de WE gekocht, dat was een aanbieding bij zoveel euro aan kleding. op conrad.nl moet wel het e.e.a. te vinden zijn.quote:Jazzper schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:13:
beetje beginnersvraag. Ik zal me ook meer moeten inlezen hoor, maar kun je voor paar tientjes al wat aanklooien? En dan doel ik niet op tv's laten draaien maar meer niveau telefoon opladen, kleine dingetjes.
Waterstof is een drager, maar kan relatief eenvoudig opgewekt worden door vuilwater bio-elektrolyse waardoor je 3 liter waterstof krijgt voor de energie van 1 liter, dus 3x efficïenter en aangezien we toch elke dag moeten schijten (en sommige niet te weinig) is er afvalwater genoeg, dus Nederland, laat je innovativiteiten zien!quote:Onderbroek88 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:05:
Maar voor de rest ben je het wél met hem eens wil je zeggen ^^
Wat lief
Maar ik moet zeggen dat ik ook 'zin heb in' waterstof als drager van energie.
Ik zie het al helemaal zitten om gewoon (een hoop) panelen aan te sluiten op een waterstofgenerator en dan keihard 'uit het niets' je auto laten rijden. Zou van blijdschap waarschijnlijk niet meer weten hoe ik het had
ps: er zijn wel ergere typo's te vinden op GoT, toch?
Ik zeg geen tuinhuisje...
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Bio-elektrolyse is een ander woord voor bacteriën die organisch spul omzetten in waterstof. Dat is niet 3x zo efficient, dat is gewoon bacteriën die energie die in het afval zit omzetten. Er bestaat niet zoiets als 300% efficientie, de energie moet ergens vandaan komen. Het is gewoon een andere energiebron, en een fucking dure daarbij ook - er is maar weinig energie uit afvalwater te halen (orde van grootte tientallen-misschien honderden kilowatts voor een flinke waterzuiveringsinstallatie) waar een beetje windmolen RMS al een halve megawatt (anderhalve megawattpiek) kan opleveren. Eén windmolen. Stukken goedkoper en neemt een hoop minder ruimte in. Granted, je doet nog wat nuttigs met je afval (net als dat je afval verbrandt om dan met turbines elektriciteit op te wekken) maar het is geen revolutionair 300% efficient waterstofgenererend proces. Sterker nog, momenteel worden de (organische) slakken uit waterzuiveringsinstallaties netjes naar de vuilverbranding gebracht en daar al omgezet in elektriciteit (afhankelijk van of het zo'n stoere alkmaar-achtige vuilverbranding is).quote:Exuimtum schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:29:
[...]
Waterstof is een drager, maar kan relatief eenvoudig opgewekt worden door vuilwater bio-elektrolyse waardoor je 3 liter waterstof krijgt voor de energie van 1 liter, dus 3x efficïenter en aangezien we toch elke dag moeten schijten (en sommige niet te weinig) is er afvalwater genoeg, dus Nederland, laat je innovativiteiten zien!
Ik weet niet hoeveel watt/h effectief in vloeibare waterstof zit, maar we kunnen ook kijken om waterstof stabiel te maken en mee te leveren met zuurstof voor hoger in de bergen enzo.
Ik zie het wel voor me en de site die ik opgaf maakt me echt veel wijzer. Er is meer mogelijk dan ik dacht en als we dat allemaal gaan toepassen kan All Gore in zijn handjes wrijven, want dan is zijn missie voltooid.
Wat? Taboe?
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos