Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
The Source schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:02:
[...]

Ik zou graag meer details posten, maar de slide is zeer duidelijk watermarked wat ik no way kan verwijderen.

Het gaat om relatieve performance tov elkaar en hier staat als opmerking bij; "bases on dual core CPU's at the same freq + discrete GFX. Similar performance gains expected for DX9 based UMA platforms."

en niet paniekeren :) Ze zeggen 12+% dus als dit overall het minimale is, dan is het leuk meegenomen, als het max 40 of 50 % is zoals AMD in de media beweert komt alles goed :)
Jaja dus minimaal 12% sneller op gelijke clockspeeds. Dan is het nog te doen. Mja ik had eerder gehoopt dat de Dual core K10 2500 MHz minimaal 12% sneller was dan de 3000 MHz K8D.

Die prestaties lijken steeds lager te worden. Eerst schreeuwde ze dit wordt geweldig 50% sneller en nu wordt het steeds iets minder. Athans dat gevoel krijg ik dan.

En over die Bus speed als het goed is is die Fixed. Athans bij de huidige cpu's is hij altijd fixed op 1000.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Gisteren getracht om 2x Opteron 246 op een Tyan S2895A (K8WE) te vervangen door 280'ers. Grote ellende. In het begin gebeurde helemaal niets. Geen ventilatortjes die draaide. Vervolgens rook uit mijn moderboard en naderhand uit de powersuply + sluiting in de meterkast. Begrijp er niets van wat er is gebeurd. Misschien dat de powersupply iets te licht was.
Ik ga nu maar kijken of ik precies dezelfde board kan krijgen + een nieuwe stroomvoorziening. Reparatie duurt mij te lang. Bij Alternate Ridderkerk zou ik minstens 5 weken moeten wachten. De pc moet binnen een paar dagen weer draaien.

dual ownage

quote:
Huib_N schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:59:
Gisteren getracht om 2x Opteron 246 op een Tyan S2895A (K8WE) te vervangen door 280'ers. Grote ellende. In het begin gebeurde helemaal niets. Geen ventilatortjes die draaide. Vervolgens rook uit mijn moderboard en naderhand uit de powersuply + sluiting in de meterkast. Begrijp er niets van wat er is gebeurd. Misschien dat de powersupply iets te licht was.
Ik ga nu maar kijken of ik precies dezelfde board kan krijgen + een nieuwe stroomvoorziening. Reparatie duurt mij te lang. Bij Alternate Ridderkerk zou ik minstens 5 weken moeten wachten. De pc moet binnen een paar dagen weer draaien.
Rook? Das niet best :P Wanneer de rook eruit is werkt het niet meer ;). Maar het lijkt me vreemd dat er rook uit de voeding komt als deze te zwak is, want dan zou de pc gewoon niet aan moeten gaan lijkt me? En als het uit je moederbord komt is ook vreemd. Zie je brandplekken? Voeding al opengemaakt?

:: Specs (updated)

quote:
Astennu schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:01:
En over die Bus speed als het goed is is die Fixed. Athans bij de huidige cpu's is hij altijd fixed op 1000.
Busspeed is niet fixed bij AM2+ deze is afhankelijk van de kloksnelheid van de CPU.
Is eind vorig jaar hier al ooit een post over geweest hoe en wat.

quote:
The Source schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:03:
[...]

Busspeed is niet fixed bij AM2+ deze is afhankelijk van de kloksnelheid van de CPU.
Kan je dat nog terug vinden, want ik wil daar wel iets meer over weten.
quote:
Huib_N schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:59:
Dat is wel raar want deze CPu's gebruiken niet veel meer dan de oude Opteron's. Volgens mij scheeld het 20-30 watt per cpu. En ik neem aan dat je server wel iets van een 400-500 watt voeding had.

Wel raar dat er dan meteen rook uit komt :| het moederbord zou ze wel ondersteunen ?
quote:
The Source schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:03:
[...]

Ik zie het ook in steeds meer slides. Ik zal eens terugzoeken Misschien handig om deze info in de First Post te zetten ?

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

dual ownage

quote:
Astennu schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:49:
[...]

Wel raar dat er dan meteen rook uit komt :| het moederbord zou ze wel ondersteunen ?
Ja idd, kortsluiting misschien? Rook uit de voeding + moederbord zou kunnen bij kortsluiting, denk ik :P

:: Specs (updated)

Misschien de voeding los gehad met het installeren van de opterons. En daarna verkeerd aangesloten, of je heb gewoon erg veel pech en is je voeding gewoon gaar geworden op het moment dat je voor het eerst opstarten. Nog een 3e mogelijkheid een schoefje ofzo laten vallen op het mobo.

Mobo's gaan meestal niet ineens roken. :+
code == kunst

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:38:
Misschien de voeding los gehad met het installeren van de opterons. En daarna verkeerd aangesloten, of je heb gewoon erg veel pech en is je voeding gewoon gaar geworden op het moment dat je voor het eerst opstarten. Nog een 3e mogelijkheid een schoefje ofzo laten vallen op het mobo.

Mobo's gaan meestal niet ineens roken. :+
Hij wou gewoon weten hoe het is om stoned te zijn :+

Neej, maar normaal gaat hij niet zo maar roken. Als je het mij vraagt ontstonder er kortsluiting op het mobo, waardoor je voeding oververhit raakte en die ook ging roken....maar daar zou denk k tog een beveiliging voor in moeten zitten?

(half) dyslectisch + semi-n00b

Aan het moederboard is niets te zien. Geen brandplekken, niets. Nog een andere voeding er op losgelaten zonder resultaat. Het enige wat ik bedenken is dat de voeding aan de lichte kant was die dan door net iets meer vermogen moet leveren kortsluiting heeft veroorzaakt. Het was een Tagan van 580W. Moest wel 8 HD + 2 raptors voeding leveren. Dat was toen de zwaarste voeding die leverbaarbaar was. Maar nogmaals, er gebeurde met het opstarten helemaal niets en vervolgens na seconde of 10 patsssssssssss. Naderhand nogeens alles gecontrolleerd of alles goed zat en toen een grote vonk uit de voeding.

code == kunst

volgens een artiekel op de frontpage gaat barcelona sse4a ondersteunen. Als dat zo is, dan zijn deze screens toch fake?
http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/April/CPU/agena_baby.jpg
http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/April/CPU/agenafx_oc.jpg

Of zou dat nog niet in dit Enginerings sample aanwezig zijn? Het kan zijn dat ze het er nog even snel in hebben gezet omdat penryn sse4.1 ondersteuning heeft?

achtbaanfreak wijzigde dit bericht 06-05-2007 13:32 (1%)
Reden: plaatjes gefixed

IK vermoed het laaste, of dat ze er al inzaten maar nog niet active waren.
code == kunst

quote:
mad_max234 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:20:
IK vermoed het laaste, of dat ze er al inzaten maar nog niet active waren.
Dat denk ik ook, maar ik heb nog even lopen kijken, en ik vraag me wel af of cpu-z 1.39 al barcelona kent, of is dat informatie die allemaal in de processor staat?

Ze hebben het pas toegevoegd gok ik, aangezien SSE4 pas voor later gepland stond.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

staat pas sinds de laatste roadmap van AMD er expliciet bij.
Maar zoiets verzin je niet even, de Baracalona core is al zeker een half jaar up & running en dan maak je er niet 'even' iets bij. Dus dit is al veel langer geplanned, maar heeft nu pas een naam gekregen.

code == kunst

quote:
The Source schreef op zondag 06 mei 2007 @ 14:32:
staat pas sinds de laatste roadmap van AMD er expliciet bij.
Maar zoiets verzin je niet even, de Baracalona core is al zeker een half jaar up & running en dan maak je er niet 'even' iets bij. Dus dit is al veel langer geplanned, maar heeft nu pas een naam gekregen.
Ik vraag me af als die al een half jaar up & running is (wat volgens mij ook zo is, of nog meer). Waarom is hij nog niet geïntroduceerd/te koop? Het in laten lopen van je fab kost tijd, maar toch niet zo veel?

Afternaft

Wat is het verschil tussen SSE4 en SSE4a?

Marketingtruc zoals nVidia's SM2.0+ => SM3.0 dus 20x beter en ongeëvenaard?

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

quote:
achtbaanfreak schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:38:
[...]

Ik vraag me af als die al een half jaar up & running is (wat volgens mij ook zo is, of nog meer). Waarom is hij nog niet geïntroduceerd/te koop? Het in laten lopen van je fab kost tijd, maar toch niet zo veel?
Up & running wil niet zeggen 100% klaar. Kunnen nog bugs in zitten, zijn meestal EVT samples uit een productie run van zo'n 100 tot 500 stuks. Daarbij moeten deze sample ook naar partners die bv mainboards ontwerpen, zonder mainboard verkoopt die CPU ook niet. Dan moet alles nog geproduceert worden, iets dat ook niet iets simpels is.

code == kunst

quote:
Jejking schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:16:
Wat is het verschil tussen SSE4 en SSE4a?

Marketingtruc zoals nVidia's SM2.0+ => SM3.0 dus 20x beter en ongeëvenaard?
Zie de frontpage (hier)

code == kunst

volgend theinquirer.net
quote:
AMD to offer speed boosts on Barcelona

Moves fast to pip Intel

By Charlie Demerjian: maandag 07 mei 2007, 08:40
AMD IS DOING something that we haven't seen a chip company do in a long time, sandbagging its official roadmaps.

A while ago we told you about the intended launch frequencies, basically 1.9-2.5GHz, but that was before B0 parts came back.

We were told that the B0 stepping was due a few weeks ago, early April to be inexact, and they've been returned for inspection. If they were clean, they would be the launch stepping, and the Q2 date was do-able. If not, add in another few months, and you were looking at the end of Q3, maybe.

We understand that people in Austin were 'dancing in the aisles'. When asked if that was because of B0, we were told that people are very happy, very very happy, but he had 'never heard of such a thing'.

Another source claimed the memory controller, long a bottleneck in K8 scaling, came in way better than expected.

So what do you end up with? A massive gain in frequency. How massive? Almost 500MHz. Instead of the much touted launch parts, look for five SKUs at launch, AM2 quads at 2.6GHz, 2.7GHz and 2.9GHz, a dual at 2.7GHz and a quad on socket F at 2.8GHz.

We think whoever worked this magic deserves a pat on the head, a few days off after launch, and quite possibly a raise. Twnty per cent faster out of the gate is nothing to be sneezed at. The only question that remains is what volumes AMD can deliver at these speeds. µ

Uhmm dus misschien komen ze toch eerder ? Of op hogere speeds ? Ik ben benieuwd:

Heeft iemand dit filmpje al gezien:

http://download.amd.com/S-WS/AMDOpteronAnniv.wmv

AMD is een beetje flauw aan het doen. Net als toen met die box wedstrijd. Ze maken ook reclame op hun website voor hun quad core opteron cpu's alleen ze zijn er nog niet :| beetje vaag allemaal.

Ik zie nu veel op internet over de P35 chipset van Intel. Wat zijn de plannen van AMD eigenlijk als het gaat over DDR3 ? Het is op dit moment vrij duur. ( 400 euro voor 2x1mb tov 150 voor high end DDR 2 ) Maar ik denk dat het in de toekomst wel voordeel kan hebben. Zou AMD weer net zo lang gaan wachten als bij de overgang van DDR1 naar DDR2 ? of ondersteunt die barcelona memory controller ook stiekem al DDR3 ? Maar moet er nog een andere socket komen met eventueel meer pinnetjes om het te gebruiken ?

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Als ik het goed heb komt socket AM3 met DDR3 ondersteuning in 2008 maar ik d8 dat de barcelone al die ondersteuning had. Het word dus weer is een kwestie van sockets :z
Als je de lijn trouwens doortrekt met die 11% meer kloktikken kom je met een tdp van nu 120 watt op 130 uit maar dat zal wel geen probleem zijn om de fijnste processortjes daar voor uit te zoeken :Y)
quote:
Hekking schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:04:
Als ik het goed heb komt socket AM3 met DDR3 ondersteuning in 2008 maar ik d8 dat de barcelone al die ondersteuning had. Het word dus weer is een kwestie van sockets :z
Als je de lijn trouwens doortrekt met die 11% meer kloktikken kom je met een tdp van nu 120 watt op 130 uit maar dat zal wel geen probleem zijn om de fijnste processortjes daar voor uit te zoeken :Y)
Uhmmm zo moet je het denk ik niet zien. Ik vraag me af of die 2600 MHz 125 Watt wel 125 watt gebruikte.

Net als deze vergelijking:
5600+ 2800 MHz 2x1mb = 89 Watt
6000+ 3000 MHz 2x1mb = 125 Watt.

Voltages zijn als het goed is hetzelfde ( misschien 0.05 hoger ) maar je gaat mij niet vertellen dat die 200 MHz zo veel stroom verbruikt. Ik denk dat hij max net boven die 90 watt uit komt. En AMD gaat uit van het maximaal opgenomen vermogen van een cpu. BV de max TDP is 125 dus een cpu zal nooit meer dan 125 watt opnemen het kan wel zijn dat hij maximaal 115 watt gebruikt. In de partijk haal je dat want er staat bijna altijd wel een deel van de cpu niets te doen. Intel gaat van het gemiddelde verbruik uit maar daar blijk dus dat het max verbruik over die 130 TDP heen gaat. Dus ik gok dat die 6000+ iets van 92 Watt gebruikt en daarom in die 125 classe komt. Of die TDP van de 5600+ klopt niet en hoort ook 125 te zijn ?

Maar met verhoogde clockspeeds gaat het verbruik wel iets omhoog maar voltages hakken er veel harder in.

AMD heeft gezegd dat de niet boven die 125 Watt willen komen. Misschien kunnen ze door die nieuwe stepping ook wel op lagere voltages draaien en ook meer cpu's in die 95 watt range kunnen zetten. Maar ik denk niet dat ze door die 300 MHz extra in een keer buiten die 125 Watt vallen. Ik denk dat zelfs het max verbruik nog geen 125 watt is.

-=5600+ X2 / HD4870 =-

quote:
Astennu schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:00:
[...]

Uhmmm zo moet je het denk ik niet zien. Ik vraag me af of die 2600 MHz 125 Watt wel 125 watt gebruikte.

Net als deze vergelijking:
5600+ 2800 MHz 2x1mb = 89 Watt
6000+ 3000 MHz 2x1mb = 125 Watt.

Voltages zijn als het goed is hetzelfde ( misschien 0.05 hoger ) maar je gaat mij niet vertellen dat die 200 MHz zo veel stroom verbruikt. Ik denk dat hij max net boven die 90 watt uit komt. En AMD gaat uit van het maximaal opgenomen vermogen van een cpu. BV de max TDP is 125 dus een cpu zal nooit meer dan 125 watt opnemen het kan wel zijn dat hij maximaal 115 watt gebruikt. In de partijk haal je dat want er staat bijna altijd wel een deel van de cpu niets te doen. Intel gaat van het gemiddelde verbruik uit maar daar blijk dus dat het max verbruik over die 130 TDP heen gaat. Dus ik gok dat die 6000+ iets van 92 Watt gebruikt en daarom in die 125 classe komt. Of die TDP van de 5600+ klopt niet en hoort ook 125 te zijn ?
Tja een beetje een vreemde regeling met die tdp"s van AMD. schijnbaar gebruiken ze het 95 watt label niet voor de desktop cpu's
quote:
Maar met verhoogde clockspeeds gaat het verbruik wel iets omhoog maar voltages hakken er veel harder in.
Ja dat snap ik maar je mag er toch ook vanuit gaan dat je stroomverbruik meeschaald met je klok?
Van daar dat ik die vergelijking maakte maar bij nader inzien lijkt het me ook logisch dat ze idd ook de 2.9 modelen een 125 label geven.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws